abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114760606
Allemaal tekenen.

https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen

Ik ben tegen de APK voor motoren.

De Europese Commissie stelt voor om alle gemotoriseerde tweewielers op te nemen in een verordening voor periodieke technische controle. Er moet een jaarlijkse inspectie komen voor alle voertuigen ouder dan zes jaar. Dat meldt de MAG.

Het nieuwe voorstel zal naar verwachting op vrijdag 13 juli officieel worden gepubliceerd door de Europese Commissie. Pas in het najaar wordt er door het Europees Parlement beslist. Deze maatregel zal motorrijders meer dan 1,2 miljard euro extra per jaar gaan kosten. MAG en FEMA hebben kritiek op het voorstel en noemen het overbodig en nutteloos. De motorrijdersorganisaties roepen op tot intrekking van de plannen.

APK voor alle motorvoertuigen op twee of drie wielen
Tot nu toe werden alleen "motorvoertuigen op ten minste vier wielen" gedekt door de EU-richtlijn 2009/40/EG die voorziet in periodieke technische controle (lees: APK). Daarin is voor auto's vastgesteld dat ze voor het eerst na vier jaar en vervolgens om de twee jaar moeten worden gekeurd. Het voorstel van de Commissie vermeldt uitdrukkelijk dat het niet alleen gaat over motoren, maar dat alle motorvoertuigen op twee of drie wielen aan regime moeten worden onderworpen van periodieke controles. Daaraan zullen ook de negen lidstaten van de Europese Unie (EU) moeten voldoen die nog geen periodieke keuring voor motoren kennen, zoals Nederland. Ook Noorwegen wordt beïnvloed door deze nieuwe regelgeving. Voor de meeste andere landen is het waarschijnlijk dat de frequentie van de keuringen zal worden opgevoerd. Voor nieuwe auto's stelt de Commissie voor de eerste controle na vier jaar te laten plaatsvinden, gevolgd door een tweede inspectie twee jaar later en daarna jaarlijks. De voorgestelde 4-2-1-1-1 regeling zal van toepassing zijn op alle auto's, motorfietsen, bromfietsen, scooters en quads.

Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.

Het enige echte voordeel voor de Europese burgers zou zijn geweest de harmonisatie en wederzijdse erkenning van nationale keuringen, waardoor elke voertuigeigenaar zijn of haar auto kan laten keuren in iedere lidstaat van de Europese Unie. Helaas is dit niet het geval en wij Europeanen worden gewoon gevraagd om hogere kosten te betalen voor een keuringssysteem dat niets toevoegt.

Hoge kosten
Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen.

In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen.

De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen.

Onaanvaardbaar
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."

Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen.

Bron: MAG

ANWB vindt APK voor motoren zinloos

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackRhino op 28-07-2012 12:58:01 ]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:55:56 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114760698
Getekend. :)

Goed initiatief.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator / Redactie FP zaterdag 28 juli 2012 @ 12:58:39 #3
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_114760777
Ook ondertekend :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_114760848
Done!
pi_114760871
Inderdaad echt belachelijk.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:04:35 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_114760933
Done.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:08:24 #7
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_114761032
even een knuppel in het kippenhok gooien, maar waarom is het voor een motor belachelijk en voor een auto niet?
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_114761068
* oorlog start:

Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.

Daarbij, elke motor minder = beter. tering dingen.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_114761091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:08 schreef kievit19 het volgende:
even een knuppel in het kippenhok gooien, maar waarom is het voor een motor belachelijk en voor een auto niet?
Inderdaad...een motor is sowieso al goedkoper (toch?), wat maakt dan de APK uit?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:10:39 #10
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_114761101
quote:
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:10:58 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_114761112
Lijkt me een goed iets die APK.

Sinds de APK voor auto's is de kwaliteit van het nederlandse wagenpark best verbeterd.
De politie houdt minder van die totaal controles zo als vroeger. Dus ik ben daar voor motoren ook wel voor net als voor brommers eigenlijk.

pi_114761117
Ik ben voor een APK voor motoren. Waar kan ik nu tekenen?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:11:27 #13
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114761125
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Servicemonster het volgende:

[..]

Inderdaad...een motor is sowieso al goedkoper (toch?), wat maakt dan de APK uit?
Maar wat is het doel van die APK dan? Zoals gezegd, technische mankementen van motoren zijn zelden een oorzaak van een ongeval.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:11:28 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_114761127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:

Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.

Ik was ook al bezig moest alleen de youtube filmpjes er nog bij zoeken :D
pi_114761140
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef marcb1974 het volgende:
+ 1
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:12:56 #16
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114761178
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Fatty het volgende:

[..]

Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.
Dan breng je hem op eigen initiatief weg voor een beurt? Daarvoor moet je mensen niet dwingen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:13:29 #17
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_114761188
quote:

[..]

en waarom zou een autorijder dit niet doen ? ik heb ook een auto staan puur voor de hobby dus die zou eigenlijk ook geen apk hoeven , en er zijn ook genoeg mensen die een motor gewoon gebruiken voor woon-werk verkeer.

edit: begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen motoren (zou er zelf ook 1 willen ) maar ik vraag me af waarom het zo raar is dat op een motor geen apk zou moeten en op een auto dan wel, dan zou ik zeggen schaf de hele APK maar af, gezien ieder zijn eigen veiligheid wil waarborgen lijkt me daarom onderhoud ik mijn auto's ook gewoon goed.
Cause all I ever do
pi_114761196
quote:

[..]

maar hoe weet men dat iedere motorrijder dit doen :?

Ik ben ook zuinig op mijn auto.

Beetje een non argument dus
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:13:51 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_114761197
quote:

[..]

Dit. Alsof elke motorrijder het type is wat zijn harley elke winter tot op het laatste schroefje uit elkaar haalt.
Ja ze zijn er, maar dat is een minderheid.

Bovendien vind ik die motorrijders die verwarmingsbuizen etc als uitlaat zonder demping gebruiken ook maar kut. Mijn ouders wonen aan een dijk, een toeristische dagtoer voor motoren en wielrenners, nou wat een lol.
pi_114761205
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dan breng je hem op eigen initiatief weg voor een beurt? Daarvoor moet je mensen niet dwingen.
Overduidelijk dat dat niet werkt, sommige mensen geven er geen kut om, dus die zouden er niks aan doen en dus potentieel een gevaar zijn. Dus verplichten = slim.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:13:58 #21
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_114761207
quote:

[..]

[..]

+ 1
Ja maar bij een motor kun je alles gewoon zelf doen in je schuur.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_114761230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:13 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

als ik een schuur heb waar mijn auto in past hoef ik dan ook geen APK meer te laten uitvoeren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114761240
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:13 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Tenzij je dus een of andere amateur heb ( en die zijn er veel... ) die de boel verkeerd doet... Dan zit je dus met een gevaar.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:18:37 #24
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_114761354
Gewoon invoeren die APK voor motoren
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_114761410
quote:

[..]

Dat geldt lang niet voor alle motorrijders.
Het lijkt me juist een prima idee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Maar wat is het doel van die APK dan? Zoals gezegd, technische mankementen van motoren zijn zelden een oorzaak van een ongeval.
Heb je daar statistieken van?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:21:16 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114761455
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:52 schreef BlackRhino het volgende:
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."
Wat een gek wijf 8)7. En dat is dan voorzitster van jullie belangenclubje.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:22:45 #27
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114761510
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:20 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat geldt lang niet voor alle motorrijders.
Het lijkt me juist een prima idee.

[..]

Heb je daar statistieken van?
http://www.mosac.eu/veili(...)tkomsten-uitgebreid/

In slechts 1,6% van de gevallen was een technisch mankement aan de tweewieler een factor. In bijna driekwart van die gevallen ging het om feilen van een band en, minder, de remmen.
pi_114761536
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:21 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat een gek wijf 8)7. En dat is dan voorzitster van jullie belangenclubje.
Hehehe, mooi,

Wat moet een apktje kosten ? Bedoel als het voor de auto voor 2 tientjes kan bij de Sprint, dan hoeft dat voor een motor echt niet duurder te zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:22 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

http://www.mosac.eu/veili(...)tkomsten-uitgebreid/

In slechts 1,6% van de gevallen was een technisch mankement aan de tweewieler een factor. In bijna driekwart van die gevallen ging het om feilen van een band en, minder, de remmen.
Das toevallig, dat is nu net waar ze op controleren bij APK's, banden ,remmen etc.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:25:11 #29
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114761616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:23 schreef Fatty het volgende:

[..]

Hehehe, mooi,

Wat moet een apktje kosten ? Bedoel als het voor de auto voor 2 tientjes kan bij de Sprint, dan hoeft dat voor een motor echt niet duurder te zijn.

[..]

Das toevallig, dat is nu net waar ze op controleren bij APK's, banden ,remmen etc.
Ja, maar dat is slechts 1,6% van alle ongevallen. Dat is zeer weinig. Dus zo'n APK is alleen maar geldklopperij.
pi_114761694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:25 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, maar dat is slechts 1,6% van alle ongevallen. Dat is zeer weinig. Dus zo'n APK is alleen maar geldklopperij.
Je heb gelijk, het is een buitengewoon klein percentage, maar het feit blijft dat het een motorvoertuig is, en het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat auto's wel gecontroleerd moeten worden, en motoren niet, wat ik al eerder zei, ze maken deel uit van hetzelfde verkeer, ze rijden op dezelfde wegen, en ze zijn net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker dan auto's.

Om bovenstaande reden dient er gewoon een controle op plaatst te vinden.
pi_114761769
Ik vind het eigenlijk niet erg, zo'n APK en dus zo'n check eens in de zoveel tijd voor m'n brommert.

En ja, dat zou ik natuurlijk ook uit mijzelf kunnen doen, maar ik ben vaak laks en vergeetachtig en dus is zo'n APK wel een mooie stok achter de deur.

Ik teken 'm dus niet en zie de uitkomst vanzelf wel.

Edit; tenzij ze gaan lopen kutkammer over bijvoorbeeld mijn uitlaat of iets dergelijks, dan ben ik kei hard tegen natuurlijk B-) !
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:29:18 #32
180174 Diemux
People vs Me
pi_114761770
Laat maar komen die APK, je ziet genoeg motoren voorbij komen waar je toch gaat twijfelen of die het nog een km of wat volhouden. Daarnaast zijn goede banden, verlichting en normen qua kentekenplaatsing vaak ver te zoeken.
pi_114761780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef Fatty het volgende:

[..]

Je heb gelijk, het is een buitengewoon klein percentage, maar het feit blijft dat het een motorvoertuig is, en het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat auto's wel gecontroleerd moeten worden, en motoren niet, wat ik al eerder zei, ze maken deel uit van hetzelfde verkeer, ze rijden op dezelfde wegen, en ze zijn net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker dan auto's.

Om bovenstaande reden dient er gewoon een controle op plaatst te vinden.
Hoezo zijn motoren gevaarlijker dan auto's?
Het grootste gevaar voor motoren lijkt mij altijd nog koekblikkers die niet kijken.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:30:39 #34
180174 Diemux
People vs Me
pi_114761813
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:29 schreef Beach het volgende:

[..]

Het grootste gevaar voor motoren lijkt mij altijd nog koekblikkers die niet kijken.
Auto's en motoren zijn net zo gevaarlijk, het ligt alleen aan de bestuurder of andere daar last van gaan krijgen ;)
pi_114761822
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:29 schreef Beach het volgende:

[..]

Ondanks dat het een andere discussie is, heb ik vaker bijnaongelukken met motoren dan met auto's, nu moet ik er wel bij zeggen dat het vaak zomerrijders zijn.

Is verder ook niet relevant voor de apk discussie.
pi_114761831
quote:

[..]

Uhuh, en dat doet elke bezitter ook? Denk dat je het hobby gehalte wat overschat...

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Is dat wel het geval bij auto's? In 2010 volgens een verzekeringsmaatschappij iig niet:
http://www.autoblog.nl/ar(...)-van-auto-ongelukken

[ Bericht 0% gewijzigd door The_stranger op 28-07-2012 13:39:22 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:38:08 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_114762075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:47:09 #38
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114762357
Niet getekend. Laat die APK er maar komen, niets mis mee. Ik onderhoud mijn auto ook zelf en dus is de APK voor mij een beetje overbodig, maar genoeg mensen kunnen/willen/doen dat niet en dan is een jaarlijkse check helemaal geen verkeerd iets.

Trouwens, astronomische bedragen? Als je motor inderdaad in orde is zoals hier beweerd wordt dat vaak het geval is kost een apk 2~3 tientjes per jaar...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:48:29 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114762401
Ik ben een motorrijder en ik rijd VEEL en zo goed als altijd op de motor als ik alleen ergens heen ga.. ik vind het op zich geen slecht plan, mits het een serieuze veiligheidskeuring is, en geen regeltjesgeneuk over allerlei opties en accessoires op gaat leveren.. dus idd, banden, remmen, lagers en goedkeuren..

Motorrijders doen vanzelf al heel veel aan hun machine; domweg omdat je het vrij snel merkt als er iets mis is, en dat in de meeste gevallen gewoon helemaal qud rijdt. Bij een auto maakt een defect wiellager een beroerd geluid, en bij een motor resulteert dat in een ongelofelijk beroerd weggedrag met een riante kans op aardbolkussen, en dus zit die motorrijder 's avonds meteen in de schuur om dat effe te vervangen, terwijl de koekblikker hoopt dat 'ie het haalt tot de volgende beurt/APK.

Ik ben er niet zo bang voor; ik vind het prima als ik voor 3 tientjes mijn motor compleet kan laten checken. Neem ik hem daarna weer mee, fiks ik de eventuele punten, en dan herkeuren voor het stempeltje/brieffie, en klaar.. Ik zie het hele drama niet zo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:53:08 #40
65918 IBAZ
broeinest
pi_114762568
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben een motorrijder en ik rijd VEEL en zo goed als altijd op de motor als ik alleen ergens heen ga.. ik vind het op zich geen slecht plan, mits het een serieuze veiligheidskeuring is, en geen regeltjesgeneuk over allerlei opties en accessoires op gaat leveren.. dus idd, banden, remmen, lagers en goedkeuren..

Motorrijders doen vanzelf al heel veel aan hun machine; domweg omdat je het vrij snel merkt als er iets mis is, en dat in de meeste gevallen gewoon helemaal qud rijdt. Bij een auto maakt een defect wiellager een beroerd geluid, en bij een motor resulteert dat in een ongelofelijk beroerd weggedrag met een riante kans op aardbolkussen, en dus zit die motorrijder 's avonds meteen in de schuur om dat effe te vervangen, terwijl de koekblikker hoopt dat 'ie het haalt tot de volgende beurt/APK.

Ik ben er niet zo bang voor; ik vind het prima als ik voor 3 tientjes mijn motor compleet kan laten checken. Neem ik hem daarna weer mee, fiks ik de eventuele punten, en dan herkeuren voor het stempeltje/brieffie, en klaar.. Ik zie het hele drama niet zo.
Jij gaat wel voorbij aan de uitlaat freaks.
pi_114762615
Wat denk je dat ie zelf is? Je hoort 'm van een km ver al aankomen.
pi_114762881
Ik ben ook een motorrijder. Ik geef een boel uit aan deze hobby dus een tientje of twee voor een apk zal ik niet echt missen maar..

Ik ben, op welk gebied dan ook, tegen regels waarbij het doel niet duidelijk is. Nu wordt de redenering gevolgt: Auto;s moeten ook, dus motoren ook.

Er kan niet hard gemaakt worden dat het de veiligheid op de weg ten goede komt. Dat lijkt aannemelijk maar beschikbare cijfers laten zien dat het aantal ongelukken door technisch mankement enorm klein zijn (en wat voor apk ook, een lekke band rijden kan altijd).

Het is dus alleen een middel om geld binnen te halen. Dit ten koste van de motorrijder (die het over het algemeen best kan missen) maar ook ten koste van de garages die allemaal gekeurd moeten worden, meetinstrumenten geijkt, personeel getraind...

En waarvoor? Omdat auto's het ook moeten?
Dan ook een apk voor fietsen want hier in Groningen rijden er nogal wat zonder remmen en verlichting en die nemen ook deel aan het verkeer.
pi_114763002
Gewoon invoeren!
Sterker nog, elk gemotoriseerd voertuig moet wat mij betreft een verplichte periodieke controle krijgen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:18:57 #44
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_114763494
en hoe vaak is een punt wat bij de apk word opgemerkt bij een auto de oorzaak van een ongeval ? is ook wel een toevoeging aan deze regel lijkt me, gezien een uitvallende computer op een auto bij de apk niet word opgemerkt (tenzij op dat moment uit valt )
Cause all I ever do
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:19:21 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114763508
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:53 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Jij gaat wel voorbij aan de uitlaat freaks.
Wat is er met de uitlaat freaks? Ik rijd ook een open uitlaat, mét E-keur..

Er is overigens nog nooit een auto afgekeurd op een open uitlaatsysteem, of een sportpijp, demper of sportkat.. dus ik zie niet helemaal waar je heen wilt met die opmerking.. APK heeft geen reet te doen met je uitlaat, zolang hij luchtdicht is tussen cilinder en einddemper; dat is bij de veel motoren dus maar één deelstuk, soms 2, terwijl dat bij auto's er soms wel 5, 6 of meer zijn..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:35:35 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114764116
quote:

[..]

doe ik met mijn auto's ook dus?

ken genoeg rijders die niks van hun motor afweten...
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:39:38 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114764237
ben ook voor apk voor fietsen
pi_114764350
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er is overigens nog nooit een auto afgekeurd op een open uitlaatsysteem, of een sportpijp, demper of sportkat..
Wordt wel eens tijd, gewoon een decibel meting verplichten, al is dat met wat knutselen na de APK ook wel te omzeilen natuurlijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_114764633
Begint dat gedonder nu weer :(

Grote aanjagers voor dit voorstel zijn niet de politici, maar een stevige lobby van de fabrikanten. Die overigens ook al vaker hebben laten weten het helemaal niets te vinden dat er door de eigenaars zelf onderhoud gepleegd wordt omdat dat naar hun mening in een echte garage hoort te gebeuren. Heerlijk natuurlijk, als er nog een wettelijke bepaling bijkomt die je klanten verplicht jaarlijks je kant uitstuurt.

Dat gecombineerd met het feit dat er maar zo ontzettend weinig ongelukken door technische mankementen veroorzaakt worden maakt dit bij voorbaat al een belachelijk voorstel. De voorstanders 'want voor auto's geldt het ook' moeten zich maar eens goed achter de oren krabben of ze zich kunnen vinden in een wetsvoorstel dat voornamelijk de industrie steunt.

Ik heb zelf een hekel aan open uitlaten en bijbehorende herrie, maar het is absoluut een illusie om te denken dat een APK daar iets voor oplost. Helaas, want ik zag die steigerpijpen graag van de weg verdwijnen.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 juli 2012 @ 14:57:11 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114764813
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:25 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat geldt voor Nederland. Helaas leven we in de EU, waar wij weer eens de klos zijn omdat het in Zuid of Oost Europa niet op orde is (zie rijbewijzen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:00:03 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114764895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef CafeRoker het volgende:
Begint dat gedonder nu weer :(

Grote aanjagers voor dit voorstel zijn niet de politici, maar een stevige lobby van de fabrikanten. Die overigens ook al vaker hebben laten weten het helemaal niets te vinden dat er door de eigenaars zelf onderhoud gepleegd wordt omdat dat naar hun mening in een echte garage hoort te gebeuren. Heerlijk natuurlijk, als er nog een wettelijke bepaling bijkomt die je klanten verplicht jaarlijks je kant uitstuurt.

Dat gecombineerd met het feit dat er maar zo ontzettend weinig ongelukken door technische mankementen veroorzaakt worden maakt dit bij voorbaat al een belachelijk voorstel. De voorstanders 'want voor auto's geldt het ook' moeten zich maar eens goed achter de oren krabben of ze zich kunnen vinden in een wetsvoorstel dat voornamelijk de industrie steunt.

Ik heb zelf een hekel aan open uitlaten en bijbehorende herrie, maar het is absoluut een illusie om te denken dat een APK daar iets voor oplost. Helaas, want ik zag die steigerpijpen graag van de weg verdwijnen.
Inderdaad een illusie, herrie van een open uitlaat is helemaal geen APK punt.
pi_114765153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:00 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad een illusie, herrie van een open uitlaat is helemaal geen APK punt.
Dat laatste is niet helemaal waar. Voor auto's inderdaad niet. Daar hoeft het uitlaatsysteem alleen van voor tot achter gasdicht te zijn. Maar motoren moeten volgens de permanente eisen een E-keur op de uitlaat hebben en reken maar dat daarop gekeurd wordt. Voor open uitlaten is die E-keur alleen geldig met bijbehorende plug. Dat betekent db-killer er in voor de keuring, en weer eruit erna.

Nee, dat zal helpen om daar jaarlijks op te checken. Ambtenarenoplossing :{
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:15:48 #53
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114765371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:08 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat laatste is niet helemaal waar. Voor auto's inderdaad niet. Daar hoeft het uitlaatsysteem alleen van voor tot achter gasdicht te zijn. Maar motoren moeten volgens de permanente eisen een E-keur op de uitlaat hebben en reken maar dat daarop gekeurd wordt. Voor open uitlaten is die E-keur alleen geldig met bijbehorende plug. Dat betekent db-killer er in voor de keuring, en weer eruit erna.

Nee, dat zal helpen om daar jaarlijks op te checken. Ambtenarenoplossing :{
De APK is daar helemaal niet voor. Waarom maak je er een probleem van als je zelf eigenlijk ook al aangeeft dat het geen probleem is.
Hoofdzaak is de staat van je remmen, schokdempers, banden en andere slijtagedelen en als ik zie hoe laks sommige mensen daar mee omgaan vind ik het geen slecht idee om een jaarlijkse verplichting in te stellen zoals dat bij auto's al heel lang vanzelfsprekend is.

Daarbij is E-keur een eis voor de typegoedkeur van je voertuig en geen APK-eis. Dat wil zeggen dat het geen afkeurpunt is maar de politie kan je wel een bekeuring er voor geven. Dit is bij auto's ook gewoon zo trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Barcaconia op 28-07-2012 15:21:43 ]
pi_114765424
petitie getekend.

Ik ken nogal wat mensen die motor rijden, er zit er geen één tussen die gaat rijden met een technisch mankement aan zijn/haar machine.

Motoren worden vaak gecustomized. Waar gaat zo'n keuring de grens leggen wat wel en niet mag?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:27:54 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114765772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef T42 het volgende:
ben ook voor apk voor fietsen
_O_

Alle tweewielers keuren, ook al is het eens in het 5 jaar. En bij fietsen zo'n lelijke keuringssticker bij gebrek aan een kenteken:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114765862
Ik ben voor een APK, er zijn genoeg mensen die totaal geen kaas gegeten hebben van hun motoren.
Tevens zie ik ook wel van die "Tuners" die hun motoren zo verneuken... levens gevaarlijk...

Nou zijn er ook genoeg die wel lief voor hun motor zijn hoor, maar ik heb geen bezwaar tegen een APK voor motoren.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:30:57 #57
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114765867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:52 schreef BlackRhino het volgende:

Dat dacht je maar. De brokkenpiloten zorgen er wel voor dat ze maken dat ze wegkomen. Vaak omdat ze ook onverzekerd zijn. Het is dan ook niet zo vreemd dat die figuren niet terug zijn te vinden in de statistieken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114765889
Gewoon alles keuren wat op de openbare weg komt en waarbij je voeten niet de grond raken.

Auto's, motoren, (vooral) bromfietsen en snorfietsen. Fietsen, steps, scootmobielen, elektrische rolstoelen en Segways.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_114766356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

De APK is daar helemaal niet voor. Waarom maak je er een probleem van als je zelf eigenlijk ook al aangeeft dat het geen probleem is.
Ik denk dat we langs elkaar heenpraten, welk probleem maak ik?
quote:
Hoofdzaak is de staat van je remmen, schokdempers, banden en andere slijtagedelen en als ik zie hoe laks sommige mensen daar mee omgaan vind ik het geen slecht idee om een jaarlijkse verplichting in te stellen zoals dat bij auto's al heel lang vanzelfsprekend is.
Als uit de statistieken blijkt dat dit nauwelijks meespeelt bij ongevallen zie ik geen reden om dit preventief te controleren. Met name banden is verder wel heel erg een momentopname. Bij motoren nog veel meer dan bij auto's.
quote:
Daarbij is E-keur een eis voor de typegoedkeur van je voertuig en geen APK-eis. Dat wil zeggen dat het geen afkeurpunt is maar de politie kan je wel een bekeuring er voor geven. Dit is bij auto's ook gewoon zo trouwens.
Als er een keuring komt worden er ook keuringseisen opgesteld. Het blijft koffiedik kijken wat die zullen zijn, maar naar mijn idee zal dit er zonder meer inkomen. Maar, toegegeven; dit blijft koffiedik kijken.
  Forum Admin zaterdag 28 juli 2012 @ 15:53:52 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_114766580
Hee een APK voor scooters. Dat was van een jaar of wat ongehoord. En voor motoren vind ik het net zo belachelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_114766856
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Resistor het volgende:
Gewoon alles keuren wat op de openbare weg komt en waarbij je voeten niet de grond raken.

Ik zie ze al met een koets de kwikfit binnen rijden :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:02:53 #62
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114766921
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

_O_

Alle tweewielers keuren, ook al is het eens in het 5 jaar. En bij fietsen zo'n lelijke keuringssticker bij gebrek aan een kenteken:

[ afbeelding ]
want zie genoeg barrels zonder remmen en licht....
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:04:05 #63
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_114766964
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hee een APK voor scooters. Dat was van een jaar of wat ongehoord. En voor motoren vind ik het net zo belachelijk.
Kan ik straks m'n 72cc cilinder er onderuit gaan slopen... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:07:49 #64
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114767110
Als het er voor motoren komt moet het ook verplicht worden voor (snor)fietsen, scooters, skateboards, skates, rolstoelen en segways want daar kun je ook een aardige val mee maken en anderen verwonden als er een wiel af valt door gebrekkig onderhoud.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:26:20 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114767882
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wordt wel eens tijd, gewoon een decibel meting verplichten, al is dat met wat knutselen na de APK ook wel te omzeilen natuurlijk...
als ik me druk maak zit binnen 10 minuten de OEM auspuff er weer op. :Y)
pi_114768454
Ja ik ben voor die APK
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:43:34 #67
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_114768782
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:17 schreef Nemephis het volgende:
petitie getekend.
Ook. Al heb ik (nog) geen motorfiets.
quote:
Ik ken nogal wat mensen die motor rijden, er zit er geen één tussen die gaat rijden met een technisch mankement aan zijn/haar machine.
Dat dus. Met een motorfiets lig je veel eerder op je bek als er iets kapotgaat; in een auto blijf je wat gemakkelijker zitten.
quote:
Motoren worden vaak gecustomized. Waar gaat zo'n keuring de grens leggen wat wel en niet mag?
Geloof me maar: Ambtenaren kunnen onverwachts heel erg creatief worden. En als het niet wordt verboden, bedenken ze wel iets zoals in België... "Tuning-keuring". Duur uitziende uitdrukking voor iets wat niets toevoegt. Voor elk dingetje wat zogezegd niet origineel is betaal je ¤ 2,50 extra, men kijkt er even vluchtig naar en het is goed. Maar kost wel ¤ 2,50 per keer, per onderdeel.
En onder "tuning" verstaat men in België bijvoorbeeld ook al een dikkere kabel naar een versterkertje achterin de kofferbak... Toppunt was echter dat men een groot aantal BX-eigenaren die ¤ 2,50 tuning-boete aanrekende terwijl men met een volledig originele auto aankwam. Volgens de regeltjes was een motorkap van kunststof namelijk tuning...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_114768810
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

als ik me druk maak zit binnen 10 minuten de OEM auspuff er weer op. :Y)
Dat zeg ik dus (helaas)..
C. Sagan
pi_114769322
Is het niet aan de pk's gebonden of gewicht?
Quad van 700cc is op auto kenteken, maar door het zeer lage gewicht geen apk nodig :D
pi_114769816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat dacht je maar. De brokkenpiloten zorgen er wel voor dat ze maken dat ze wegkomen. Vaak omdat ze ook onverzekerd zijn. Het is dan ook niet zo vreemd dat die figuren niet terug zijn te vinden in de statistieken.
Geef daar dan ook een bron voor :')

Wat mij betreft zegt het al genoeg dat het onderwerp op de laatste dag voor de vakantie is ingebracht. Ik ben tegen dus.

In plaats van die apk mogen ze van mij een rijtest invoeren die iedereen om de paar jaar moet volgen. Niet behaald? Een paar rijlessen volgen tot het voldoende is en je kunt weer de weg op.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:09:10 #71
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_114769953
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

\

Iemand die onverzekerd rond rijd die zal zeker zijn motor laten keuren !
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:09:35 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114769968
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus (helaas)..
ik heb ook gewoon een e-keur op de open uitlaat, dus ik ga dan gewoon voor het monteren van mijn db-killer; ding erin proppen en een inbusboutje. :7
pi_114769989
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:05 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Geef daar dan ook een bron voor :')

Wat mij betreft zegt het al genoeg dat het onderwerp op de laatste dag voor de vakantie is ingebracht. Ik ben tegen dus.

In plaats van die apk mogen ze van mij een rijtest invoeren die iedereen om de paar jaar moet volgen. Niet behaald? Een paar rijlessen volgen tot het voldoende is en je kunt weer de weg op.
Dat is leuk, maar dat zegt nog steeds niks over de technische staat van de motor...
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:14:13 #74
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114770156
quote:

[..]

Wat een kul. Ik heb een youngtimer voor de deur staan die ik ook uit hobby heb en waar ik ook voor zorg. Maar die moet ook elk jaar gewoon naar de APK, hoor. En de keurmeester boeit het geen ruk of het een hobby-auto is of niet als de homokineten aan vervanging toe zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:19:12 #75
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114770376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:53 schreef Pap89 het volgende:
Is het niet aan de pk's gebonden of gewicht?
Quad van 700cc is op auto kenteken, maar door het zeer lage gewicht geen apk nodig :D
ken je die 3wieler die altijd bij mr bean rond rijdt (een robin)
die zijn nu ook apk vrijgesteld door het gewicht maar je hebt wel 70pk
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:20:48 #76
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114770438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ook. Al heb ik (nog) geen motorfiets.

[..]

Dat dus. Met een motorfiets lig je veel eerder op je bek als er iets kapotgaat; in een auto blijf je wat gemakkelijker zitten.

[..]

Geloof me maar: Ambtenaren kunnen onverwachts heel erg creatief worden. En als het niet wordt verboden, bedenken ze wel iets zoals in België... "Tuning-keuring". Duur uitziende uitdrukking voor iets wat niets toevoegt. Voor elk dingetje wat zogezegd niet origineel is betaal je ¤ 2,50 extra, men kijkt er even vluchtig naar en het is goed. Maar kost wel ¤ 2,50 per keer, per onderdeel.
En onder "tuning" verstaat men in België bijvoorbeeld ook al een dikkere kabel naar een versterkertje achterin de kofferbak... Toppunt was echter dat men een groot aantal BX-eigenaren die ¤ 2,50 tuning-boete aanrekende terwijl men met een volledig originele auto aankwam. Volgens de regeltjes was een motorkap van kunststof namelijk tuning...
ow heeft een belgische vriend van mij nooit last van gehad in zijn BX...
en die dikkere kabel is vaak ook alleen voor de sier :')
pi_114771890
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers :r
pi_114772158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers :r
:').
pi_114772338
Had je iets te zeggen? Mag gewoon hoor.
pi_114775081
Dacht ik al.
pi_114775111
Het geld voor Spanje moet ergens vandaan komen.
pi_114775841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:49 schreef BlackRhino het volgende:
Dacht ik al.
Sorry hoor, ik ben niet op mijn mondje gevallen, ik lees gewoon niet elk topic weer om de minuut om te kijken of iemand mij om een reactie vraagt.

Maar ik heb eigenlijk niks op je te zeggen nee; ik vind je nogal kort door de bocht. Omdat men het dus niet eens is met jouw standpunt zijn ze meelopers. Ik vind al die mensen die de petitie ondertekenen met als reden om de overheid enkel en alleen dwars te zitten (zo interpreteer ik jouw post nu even) behoorlijke meelopers.
pi_114775843
Ik lees weer een hoop bullshit.

Lees de feiten mensen!
- bijna een verwaarloosbare hoeveelheid van de ongelukken komt door een technisch gebrek bij de motor. Waarbij ook nog eens een groot deel met de banden te maken heeft (iets wat NIET bij de APK opgelost gaat worden, want een band die net aan goed is bij de keuring is dat over 3 maanden echt niet meer).
- In andere landen waar al een APK voor motoren is is het niet beter dan in landen waar geen APK is.

Iedereen die zegt:"Het moet voor de auto, dus ook voor motoren" heeft ook een bord voor z'n kop. Ga maar eens onderzoeken waarom de APK voor auto's ooit is ingevoerd. Dat had écht zin en kon statistisch wel goed onderbouwd worden. En heeft ook significante verbeteringen opgeleverd. Iets wat bij de APK van motoren niet gaat gebeuren.
Dus een beetje jaloers geblaat daar heeft niemand wat aan. Ik ben dus bang dat al op dit soort basaal geneuzel een hoop politici om zijn. Als een soort 'gelijkheid' moeten motoren dan ook maar een APK. Ook al is het nergens op gebaseerd.

APK gaat gewoon een mooi hulpmiddel worden om bepaalde (nieuwe) regels door onze strot te douwen. Denk aan de eventuele zgn 'non tampering' wet. Dan mag je de motor niet meer opvoeren (ECU tuning o.i.d.). Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.

Ik ben helemaal voor de veiligheid en dingen waardoor deze veiligheid vergroot kan worden. Maar dit soort regelgeving is echt onzin, en daar kan ik me ook kwaad over maken.
Als je kijkt hoeveel dit alles zomaar gaat kosten, dat is niet normaal. Als ze die hoeveelheid geld uitgeven aan iets anders: bv reclame campagnes om mensen (voornamelijk automobilisten) iets meer bewust te maken van motorrijders. Je weet wel, daar waar de meeste dodelijke ongelukken door gebeuren "Oh.. ik heb je helemaal niet gezien!". In Engeland hebben ze daar al een term voor, een SMIDSY, Sorry Mate I Didn't See You. *BAM* Met 80 op een linksafslaande slapende automobilist.
Dat gaat op zeker al meer doden schelen dan een verplichte APK.

Of desnoods het geld steken in betere hygiëne bij ziekenhuizen. Dat scheelt ook al meer doden per jaar dan de APK. En ga zo maar door..
pi_114781911
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?

quote:
NR34 schreef op 28 juli 2012 @ 13:40:

[...]

Ik wil het niet eens lezen. Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het sowieso eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers :r
pi_114783429
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?

[..]

Misschien is ie dezelfde persoon
pi_114783457
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:12 schreef Beach het volgende:

[..]

Misschien is ie dezelfde persoon
Dat heb ik natuurlijk al gecheckt en dat is niet zo :').

NR34 schreef op 28 juli 2012 @ 22:55:
Haha, ik ben gewoon op FOK gequote vandaag, verneem ik net uit betrouwbare bron :Y
Dit nadat iemand anders mijn tekst gejat heeft _O-
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:24:47 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114784075
Hij wordt nog beroemd zo :P
pi_114784196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:

Sinds de APK voor auto's is de kwaliteit van het nederlandse wagenpark best verbeterd.
De politie houdt minder van die totaal controles zo als vroeger. Dus ik ben daar voor motoren ook wel voor net als voor brommers eigenlijk.

ik heb nog nooit motorwrakken gezien. denk dat een motorrijder wat voorzichtiger is omdat ie maar 2 wieltjes heeft.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:35:54 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114784563
Gaan ze dit nou elk jaar proberen, en dan brommers en trapfietsen ook nog _O- :')
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:40:16 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114784707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef T42 het volgende:

[..]

want zie genoeg barrels zonder remmen en licht....
Zonder remmen? Waar?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:41:25 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114784744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Resistor het volgende:

Auto's, motoren, (vooral) bromfietsen en snorfietsen. Fietsen, steps, scootmobielen, elektrische rolstoelen en Segways.
En iedereen verplicht 20 uur per dag thuis houden, als ze naar buiten moeten onder politiebegeleidng met veiligheidskleren en airbag om hun middel :Y :')
pi_114784862
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zonder remmen? Waar?
Daar gooi je ¤0,50 in.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:53:53 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114785233
Ik heb één keer op een fiets gereden zonder remmen, moest opeens naar het station (was maar 2 min fietsen) en geen goede fiets maar godver dat doe je niet voor je lol zeg..
pi_114787062
in de ongevalsstatistieken wordt banden als meest voorkomend genoemd, is dit op basis van geen profiel is oorzaak of wat anders?

want bij veel banden zit er een profiel ingesneden omdat het verplicht is om profiel te hebben. maar deze banden zouden zonder profiel net zo goed presteren onder natte en droge omstandigheden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 29 juli 2012 @ 00:38:26 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114787216
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' he ;) Als je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
Overigens wederom niet iets wat een APK gaat voorkomen :')
  zondag 29 juli 2012 @ 00:40:14 #96
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787298
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:35 schreef densmee het volgende:
in de ongevalsstatistieken wordt banden als meest voorkomend genoemd, is dit op basis van geen profiel is oorzaak of wat anders?

want bij veel banden zit er een profiel ingesneden omdat het verplicht is om profiel te hebben. maar deze banden zouden zonder profiel net zo goed presteren onder natte en droge omstandigheden
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.

Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
pi_114787303
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' he ;) Als je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
ja met een platte band mag hij wel afgekeurd worden inderdaad.
pi_114787337
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
er zijn toch genoeg supersport banden waar dat toch zeker wel zo is. ik zal eens kijken of ik nog iets gevonden kan krijgen
  zondag 29 juli 2012 @ 00:41:15 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787349
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Met een halve bar verschil denk ik bij de eerste bocht al van heuj er klopt iets niet maar dat zijn dan gewoon de koude banden :')
  zondag 29 juli 2012 @ 00:41:18 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114787351
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ga dat eens roepen op de paddock van de motoGP? 8-)
  zondag 29 juli 2012 @ 00:41:53 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787369
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:41 schreef densmee het volgende:

[..]

er zijn toch genoeg supersport banden waar dat toch zeker wel zo is. ik zal eens kijken of ik nog iets gevonden kan krijgen
met echte ss banden moet je als een mietje rijden in de regen, ze warmen niet op en voeren geen water af
  zondag 29 juli 2012 @ 00:42:33 #102
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787407
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ga dat eens roepen op de paddock van de motoGP? 8-)
Die rijden met een net ander type band :+ en weg :P
  zondag 29 juli 2012 @ 00:45:49 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114787533
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Met een halve bar verschil denk ik bij de eerste bocht al van heuj er klopt iets niet maar dat zijn dan gewoon de koude banden :')
Psies, dus als je een lekkie hebt, lig je meteen op je bek als je hem op één oor gooit. Dan is dat weer goed voor de statistieken om een APK te rechtvaardigen, maar die APK gaat dat niet voorkomen.
Motorrijden is gewoon een verhoogd risico op auwie, en daar gaat geen APK iets aan veranderen. Wat wél zou helpen, is het afschaffen van auto's; maja, melkkoeien he :+
pi_114787547
bridgestone bt 016 banden bijvoorbeeld, dat is een sportief bandje niks bijzonders

geloof jij dat die iets water afvoert

of nog mooier de pirelli supercorsa

en ik heb op mijn cbr bt 016 banden liggen en ben maar niet bang dat ik rustig aan doe in de regen
  zondag 29 juli 2012 @ 00:47:08 #105
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787584
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Wat wél zou helpen, is het afschaffen van auto's; maja, melkkoeien he :+
Waar kan ik tekenen?

Alle airbags, gordels, abs en kreukelzones verwijderen lijkt mij ook prima :9
  zondag 29 juli 2012 @ 00:48:25 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787646
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:46 schreef densmee het volgende:
en ik heb op mijn cbr bt 016 banden liggen en ben maar niet bang dat ik rustig aan doe in de regen
Ik weet niet of het bij nieuwe modellen beter is maar dat kon je laatste ritje worden ;(
  zondag 29 juli 2012 @ 00:48:27 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114787649
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

met echte ss banden moet je als een mietje rijden in de regen, ze warmen niet op en voeren geen water af
Dat was not the issue :)

quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waar kan ik tekenen?

Alle airbags, gordels, abs en kreukelzones verwijderen lijkt mij ook prima :9
Open een online petitie, ik weet zeker dat heel MF tekent _O-
  zondag 29 juli 2012 @ 00:53:16 #108
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114787827
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zonder remmen? Waar?
helmond, veghel, uden, den bosch, schijndel, gemert, enz enz.
  zondag 29 juli 2012 @ 00:53:54 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787847
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:53 schreef T42 het volgende:

[..]

helmond, veghel, uden, den bosch, schijndel, gemert, enz enz.
motoren zonder remmen dus? hoe kwam je daar achter en welke verklaring heb je heirvoor?
  zondag 29 juli 2012 @ 00:54:38 #110
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114787871
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat was not the issue :)

[..]

Open een online petitie, ik weet zeker dat heel MF tekent _O-
Gewoon weer iedereen in een eend _O_
  zondag 29 juli 2012 @ 00:57:00 #111
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114787973
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

motoren zonder remmen dus? hoe kwam je daar achter en welke verklaring heb je heirvoor?
ah bedoelde fietsen.... dat die ook aan een 5jaarlijse apk mogen.....

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

_O_

[ afbeelding ]
  zondag 29 juli 2012 @ 00:59:37 #112
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114788095
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:57 schreef T42 het volgende:

[..]

ah bedoelde fietsen.... dat die ook aan een 5jaarlijse apk mogen.....

[..]

Kan kloppen.

Als het elke 5 jaar is, welk nut gaat het hebben (zonder mee te nemen hoe veel mankracht en moeite dit gaat kosten)?
  zondag 29 juli 2012 @ 01:04:54 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114788303
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Kan kloppen.

Als het elke 5 jaar is, welk nut gaat het hebben (zonder mee te nemen hoe veel mankracht en moeite dit gaat kosten)?
helmond doen ze nu met fietsen buiten de stallingen op laden en tegen vergoedding terug kopen. (in centrum)
nou sticker controle bij centrum en station (controleren ze nu ook op verlaten fietsen) en je pikt de barrels zonder geldige sticker.
controle om sticker te krijgen kun je dan bijv bij de beveiligde stalling laten doen (fiksen nu ook al fietsen)

mag ook om het jaar hoor
  zondag 29 juli 2012 @ 01:44:47 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114789724
Dat is diefstal hoor

Maar we hebben natuurlij genoeg agent over om iedere fietser aan een controle te onderwerpen _O-
pi_114792421
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:35 schreef densmee het volgende:

Oude banden misschien. Als een motor lang stil staat en je gaat met oud rubber rijden, dan gaat dat niet helemaal goed lijkt me.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:21:19 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_114795696
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:44 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is diefstal hoor

Maar we hebben natuurlij genoeg agent over om iedere fietser aan een controle te onderwerpen _O-
We hebben tenslotte ook genoeg agenten om een caviapolitie in te voeren, dus ik zie niet in waarom niet.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:57:42 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114803404
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:44 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is diefstal hoor

stalling is gratis en bewaakt maar mensen willen geen 20 meter meer lopen dus die fietsen en die te lang op station staan worden inbeslag genomen.

te weinig mensen tjah je kunt nu hier in helmond zonder helm op je brommer, zonder licht, scheldend enz enz langs oom agent rijden zonder dat die iets doen :')

en ik zou maar eens een fiets zonder licht aan rijden..... ben ik de schuldige!
  zondag 29 juli 2012 @ 14:59:13 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114803454
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:57 schreef T42 het volgende:

[..]

stalling is gratis en bewaakt maar mensen willen geen 20 meter meer lopen dus die fietsen en die te lang op station staan worden inbeslag genomen.

te weinig mensen tjah je kunt nu hier in helmond zonder helm op je brommer, zonder licht, scheldend enz enz langs oom agent rijden zonder dat die iets doen :')

en ik zou maar eens een fiets zonder licht aan rijden..... ben ik de schuldige!
Hoe vaak heb jij een fietser aangereden? Je rijd toch ook niet zomaar wat voetgangers aan?
  zondag 29 juli 2012 @ 16:09:26 #119
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_114806565
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:55 schreef Juicyhil het volgende:
Getekend. :)

Goed initiatief.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 29 juli 2012 @ 16:18:02 #120
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114806986
Wat een flauwekul petitie, gewoon invoeren die APK, we zitten allemaal op dezelfde weg en als we dan toch bezig zijn, gelijk een kenteken voor invoeren voor de motoren, gaan ze ook normaal voorbij een flitspaal :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 29 juli 2012 @ 16:41:59 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114808399
platen aan de voorkant :N
  zondag 29 juli 2012 @ 16:50:31 #122
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114808822
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij een fietser aangereden? Je rijd toch ook niet zomaar wat voetgangers aan?
sinds 2002 een 12 stuks 13 expres nee maar vaak genoeg bijna als ze aan de verkeerde kant van de weg fietsen zomaar uit een gang komen en zonder te kijken recht de weg oversteken enz enz

zou ze bijna met een knuppel willen helpen oversteken...

ken iemand die stage loopt hier bij de politie en die snapt niet waarom hij geen boette of iemand mag aan spreken als die zonder licht aan rijden is....
staat mijn boot 2 dagen voor het huis komt de politie me vertellen dat ik hem binnen 1 uur moet wegbrengen naar de stalling.....
  zondag 29 juli 2012 @ 16:51:41 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114808874
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:50 schreef T42 het volgende:

[..]

sinds 2002 een 12 stuks 13 expres nee maar vaak genoeg bijna als ze aan de verkeerde kant van de weg fietsen zomaar uit een gang komen en zonder te kijken recht de weg oversteken enz enz

zou ze bijna met een knuppel willen helpen oversteken...
toch maar een auto met fatsoenlijke remmen en koplampen kopen dan..
  zondag 29 juli 2012 @ 16:52:35 #124
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114808907
quote:
9s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

toch maar een auto met fatsoenlijke remmen en koplampen kopen dan..
ow dat is het!

ik krijg mijn auto's...
  zondag 29 juli 2012 @ 16:52:53 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114808925
leer nee te zeggen
pi_114808943
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:52 schreef T42 het volgende:

[..]

ik krijg mijn auto's...
ze zouden oude vrakken op de zelfde eisen moeten keuren als moderne auto's zou goed opruimen dan
  zondag 29 juli 2012 @ 16:53:35 #127
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114808958
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:52 schreef Life2.0 het volgende:
leer nee te zeggen
nee tege jou!
  zondag 29 juli 2012 @ 16:54:16 #128
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114809009
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:53 schreef densmee het volgende:

[..]

ze zouden oude vrakken op de zelfde eisen moeten keuren als moderne auto's zou goed opruimen dan
owww je weet niet eens wat ik krijg of win.... :') (tis niet eens een vw)
  zondag 29 juli 2012 @ 16:59:10 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114809313
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:54 schreef T42 het volgende:

[..]

owww je weet niet eens wat ik krijg of win.... :') (tis niet eens een vw)

met al die aanrijdingen hebben we daar niet eens oren naar :o
  zondag 29 juli 2012 @ 17:00:24 #130
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114809384
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

met al die aanrijdingen hebben we daar niet eens oren naar :o
natuurlijk wat zou je ook aan je oren hebben toch :P passen totaal niet in het plaatje
  zondag 29 juli 2012 @ 17:01:26 #131
50237 dribbel79
pi_114809434
Iedere motorrijder die ik ken onderhoudt z'n fiets keurig, als je dat niet doet kan je echt zware problemen krijgen omdat je erg kwetsbaar bent...automobilisten kijken hier i.m.o. anders tegenaan...

Dus geen APK

Ps: de mensen die de petitie onzin vinden en als reden "ik vind motoren teringdingen" opgeven zijn sneu
  zondag 29 juli 2012 @ 17:03:03 #132
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114809516
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:01 schreef dribbel79 het volgende:
Iedere motorrijder die ik ken onderhoudt z'n fiets keurig, als je dat niet doet kan je echt zware problemen krijgen omdat je erg kwetsbaar bent...automobilisten kijken hier i.m.o. anders tegenaan...

Dus geen APK

Ps: de mensen die de petitie onzin vinden en als reden "ik vind motoren teringdingen" opgeven zijn sneu
geen tering dingen ;) zou wel willen rijden op een pre ww2 motor (vallen dan toch buiten de apk regels ;) )
pi_114809971
ik wilde ja stemmen maar dat kan niet ;(
  zondag 29 juli 2012 @ 18:43:40 #134
50237 dribbel79
pi_114813304
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:03 schreef T42 het volgende:

[..]

geen tering dingen ;) zou wel willen rijden op een pre ww2 motor (vallen dan toch buiten de apk regels ;) )
Harley Davidson Liberator uit 1932 bijv.? Ga ik binnenkort op rijden....suicide clutch, geen idee wat dat is
pi_114813706
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:43 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Harley Davidson Liberator uit 1932 bijv.? Ga ik binnenkort op rijden....suicide clutch, geen idee wat dat is
klinkt iig goed :D
pi_114814170
ik teken hem niet
pi_114816393
Terecht, laat maar snel komen die apk voor de motoren.
Irritante herrie krengen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 29 juli 2012 @ 20:19:06 #138
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114816772
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:01 schreef dribbel79 het volgende:

Dus geen APK

Als ze toch netjes onderhouden zijn is voor de meeste motorrijders die apk een formaliteit, snap de weerstand dan ook niet. Als het 1 mensen leven redt, is het het al waard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114816831
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ze toch netjes onderhouden zijn is voor de meeste motorrijders die apk een formaliteit, snap de weerstand dan ook niet. Als het 1 mensen leven redt, is het net al waard.
wat zijn de kosten dan in tijd registratie alles?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:23:02 #140
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114816991
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat zijn de kosten dan in tijd registratie alles?
's ochtends brengen 's avonds halen net als met een auto.
pi_114817024
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

's ochtends brengen 's avonds halen net als met een auto.
ja maar we hadden wrakken op de weg. dat is bij motoren niet / nauwelijks zo dus de winst is veel kleiner.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:21:39 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114820211
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:10 schreef FalleNk810i het volgende:
  zondag 29 juli 2012 @ 21:22:19 #143
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114820255
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ze toch netjes onderhouden zijn is voor de meeste motorrijders die apk een formaliteit, snap de weerstand dan ook niet. Als het 1 mensen leven redt, is het het al waard.
Maar het gaat geen levens redden, mensen die hun motor verweerlozen zijn al suicidaal genoeg..

En het gaat natuurlijk niet om de levens maar om de stok achter de deur, iemand die een kapotte knipper heeft kan niet zomaar een nieuwe knipper bestellen, nee het moet een speciale zijn met speciale eu goedkeuring, in de behuizing en het glas, uiteraard. Oh is de uitlaat van je woonwerkbrik rot? Nee nee niet mag niet zelf een uitlaat lassen, hier is een adres voor een bedrijf die dat doet, die hebben eu goedkeuring :Y

:')
  zondag 29 juli 2012 @ 21:24:21 #144
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_114820360
quote:
Voor auto's is het ook alleen maar ingevoerd om de bovag te plezieren.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:25:19 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114820411
quote:

[..]

schakelen als bij een auto, succes! :D
  zondag 29 juli 2012 @ 21:25:52 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114820430
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:10 schreef FalleNk810i het volgende:
sprak de jaloerse audi-rijder vanuit de file...
pi_114821186
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

sprak de jaloerse audi-rijder vanuit de file...
Oh nee, dat is het totaal niet. Maar ik woon langs een dijk. En die eikels vinden het leuk om in het weekend als jij rustig in je tuin aan t genieten bent van het weer even langs te toeren vol gas. En dan niet 1 motor maar gelijk 10+ achter elkaar. Ga maar naar Assen als je wilt racen. Net zo associaal als sjonnies die in hun auto de rust en veiligheid verstoren.
Je neemt ook deel in het verkeer en dus moet je ook maar aan de apk eisen voldoen met je motor.
pi_114821442
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:39 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

[..]

Oh nee, dat is het totaal niet. Maar ik woon langs een dijk. En die eikels vinden het leuk om in het weekend als jij rustig in je tuin aan t genieten bent van het weer even langs te toeren vol gas. En dan niet 1 motor maar gelijk 10+ achter elkaar. Ga maar naar Assen als je wilt racen. Net zo associaal als sjonnies die in hun auto de rust en veiligheid verstoren.
Je neemt ook deel in het verkeer en dus moet je ook maar aan de apk eisen voldoen met je motor.
En in hoeverre ben jij geholpen als iedereen met een open pijp netjes voor de apk met een schroefje z'n dbkiller erin draait, en na de keuring weer eruit?
  zondag 29 juli 2012 @ 21:44:47 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114821495
quote:

[..]

[..]

Ik heb ook last van herriemakers, gaan we nu maar alles verbieden? Heb je als je naast een dijkje woont..

Plus een andere demper is 2 minuten werk, hoe gaat een apk daarbij helpen? (db killer is nog minder werk)
  zondag 29 juli 2012 @ 21:48:26 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114821686
quote:

Onderbouw je post dan fatsoenlijk, dan krijg je ook niety zulke reakties ;)

daarbij, is het nog steeds onzin, want de APK ging nog nooit over Db- metingen, en dat zal hij nu ook weer niet gaan. Als je de moeite had genomen zo hier en daar een post in het topic te lezen ipv OP lezen en meteen blaten, had je dat uitgebreid kunnen lezen. :)

Mensen die langs een dijk gaan wonen wéten dat het een toeristisch iets is, en dat je daar een soort van 'overlast' van zou kunnen ondervinden. Als je in Zwanenburg gaat wonen, moet je ook niet gaan janken over vliegtuigen en herrie. Ik woonde ook langs een dijk die heel populair is onder de laagvliegers, en ik irriteerde me er niet aan. Je doet het jezelf aan, en als je het beu bent, haal je bij de Praxis 50 verhuisdozen, en begin je met inpakken :+
pi_114822245
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.

Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
pi_114822402
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.

Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
zelfa als het de cerkeersveiligheid niet of nauwelijkst helpt?
  zondag 29 juli 2012 @ 22:08:20 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114822843
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:

Maar waarom dan? Onveilige motoren bestaan niet, er is geen computer, airbag, gordel of kreukelzone die je enigzins veilig houdt. De enige veiligheid die je hebt om niet elke dag van je motor gereden te worden (ik houd het wel eens bij voor de grap, hoe vaak ik een ongeluk zou hebben gehad als ik NIETS had gedaan, meestal stop ik bij 3 met tellen, en dat is een dagelijkse routine!) is 1) je motor in topconditie houden! welke autorijden zie jij elke dag banden nalopen op stukje metaal, glas, scheurtje of andere dingen die er niet horen?
2) 15 seconden in de toekomst kijken (nu zal je lachen maar let maar eens op motorrijders; vaak is het echt alsof ze in de toekomst kijken en weten waar wat fout gaat).

En jij denkt dat als een mannetje in pak elke 5 jaar naast mij gaat staan ik opeens minder van mijn motor wordt gereden?
  zondag 29 juli 2012 @ 22:10:14 #154
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114822955
En mogen we dan ook de wet opdoeken, die ene wet die zegt over dat je lichten moet hebben, remmen moeten goed werken, uitlaat moet gasdicht zijn en niet te veel herrie maken, bepaalde modificaties mogen niet, en dan nog alle verkeersregels.. allemaal nutteloos want we moeten straks aan de apk en dan doen we niets meer verkeerd _O_

Oh wacht de apk checkt die zaken helemaal niet en we hebben politie om te zorgen dat mensen een beetje rekening houden met elkaar..
pi_114823381
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
  zondag 29 juli 2012 @ 22:25:11 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114823761
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
pi_114823875
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
:D

Los daarvan, de verplichte minimumvertraging is voor zowel auto's als motoren zo laag dat je daar niet eens de weg mee opdurft. Ook niet in een auto. Wat bij auto's de grootste apk problemen geeft als het op remmen aankomt is ongelijk remmen tussen links en rechts. En dat is dan weer geen issue bij een motor.
pi_114823957
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien' :+
Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:33:27 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114824194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
Ho ho ho, eerst denken dan roepen..

Als mijn motor echt zo lekken (en dan niet die 3 druppels) zou ik het einde van de straat al niet halen, alle vloeistoffen lek je namelijk voor je achterband :+

Er rijden ook meer autos dan motoren op de weg, en ze hebben nog het leven mij van de weg te dwingen door hun auto tegen mijn motor te gooien (als ik niet uit zou wijken) dat is ook niet eerlijk; ik wil dat morgen iedereen gaat fietsen!
  zondag 29 juli 2012 @ 22:34:09 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114824235
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]
Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn.
Nee, die bestaan niet (meer)!
pi_114824294
Ik heb nog nooit blik op de weg gezien waar ze een motorwrak aantroffen. Gevoelsmatig klinkt een apk voor motoren misschien logisch maar welk probleem lost het op.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:45:46 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114824830
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.
Oh jawel hoor, ik heb ook wel eens met een olielekkage op de motor gereden, ik ben niet heilig, nobody is, maar waar het eigenlijk om gaat, is dat je manco's aan een motor heel direkt ondervindt, waar het bij een auto heel lang ongemerkt blijft. Jouw auto kan makkelijk al maandenlang lekken zonder dat je het in de gaten hebt. Bij een motor kom je aanlopen, en dan ligt het meteen voor je neus. kan niet missen. En de meeste motorrijders doen er dan ook wat aan, want zoals Life al zegt; olie op je achterband is niet zo fijn ;)

Die hele APK wordt ons gewoon opgelegd vanuit de EU, is op zich wel 'mee te leven', maar waar ik wel een beetje buikkrampjes van krijg, is de freakin' non-argumenten die ze gebruiken om het een beetje goed te lullen. Dát zuigt.

Ik zelf vind het best wel een goed plan als er één keer per jaar een onafhankelijk iemand mijn brommer even naloopt op puntjes die ik zelf over het hoofd kan hebben gezien. Maar de manier waarop het door die Hagenezen verkocht wordt is gewoon ver beneden peil. Net als die belachelijke TC op de A2; 'voor de omwonenden' wélke koe bedoelen ze precies? 8)7
  zondag 29 juli 2012 @ 22:59:23 #163
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114825638
quote:

[..]

zoiets maar dan eerder iets europees
pi_114833890
Zouden zaken als CO-metingen e.d. dan ook aan de orde komen?
  maandag 30 juli 2012 @ 09:48:41 #165
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_114836975
quote:
  maandag 30 juli 2012 @ 11:54:05 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114840285
quote:

[..]

Wat een onzin. Ik ken genoeg motorrijders die nog geen bougie aan kunnen wijzen, laat staan dat ze de staat van de remmen kunnen controleren.

Gewoon invoeren dus die APK.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 30 juli 2012 @ 12:03:35 #167
157922 fathank
pi_114840609
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:15 schreef Rappetor het volgende:
Ik lees weer een hoop bullshit.

Lees de feiten mensen!
- bijna een verwaarloosbare hoeveelheid van de ongelukken komt door een technisch gebrek bij de motor. Waarbij ook nog eens een groot deel met de banden te maken heeft (iets wat NIET bij de APK opgelost gaat worden, want een band die net aan goed is bij de keuring is dat over 3 maanden echt niet meer).
- In andere landen waar al een APK voor motoren is is het niet beter dan in landen waar geen APK is.

Iedereen die zegt:"Het moet voor de auto, dus ook voor motoren" heeft ook een bord voor z'n kop. Ga maar eens onderzoeken waarom de APK voor auto's ooit is ingevoerd. Dat had écht zin en kon statistisch wel goed onderbouwd worden. En heeft ook significante verbeteringen opgeleverd. Iets wat bij de APK van motoren niet gaat gebeuren.
Dus een beetje jaloers geblaat daar heeft niemand wat aan. Ik ben dus bang dat al op dit soort basaal geneuzel een hoop politici om zijn. Als een soort 'gelijkheid' moeten motoren dan ook maar een APK. Ook al is het nergens op gebaseerd.

APK gaat gewoon een mooi hulpmiddel worden om bepaalde (nieuwe) regels door onze strot te douwen. Denk aan de eventuele zgn 'non tampering' wet. Dan mag je de motor niet meer opvoeren (ECU tuning o.i.d.). Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.

Ik ben helemaal voor de veiligheid en dingen waardoor deze veiligheid vergroot kan worden. Maar dit soort regelgeving is echt onzin, en daar kan ik me ook kwaad over maken.
Als je kijkt hoeveel dit alles zomaar gaat kosten, dat is niet normaal. Als ze die hoeveelheid geld uitgeven aan iets anders: bv reclame campagnes om mensen (voornamelijk automobilisten) iets meer bewust te maken van motorrijders. Je weet wel, daar waar de meeste dodelijke ongelukken door gebeuren "Oh.. ik heb je helemaal niet gezien!". In Engeland hebben ze daar al een term voor, een SMIDSY, Sorry Mate I Didn't See You. *BAM* Met 80 op een linksafslaande slapende automobilist.
Dat gaat op zeker al meer doden schelen dan een verplichte APK.

Of desnoods het geld steken in betere hygiëne bij ziekenhuizen. Dat scheelt ook al meer doden per jaar dan de APK. En ga zo maar door..
En waarom ziet de gemiddelde automobilist de gemiddelde motorrijder niet of te laat? Juist, omdat die motormuizen idiote dingen uitspoken en denken dat de hele weg van hun is. Nog net even ergens tussendoor glippen op het laatste moment, of als een idioot ineens uit de dode hoek komen.

Ik stond laatst met de TT op de A28 voor Assen in de file. Nou wat je daar allemaal ziet gebeuren lusten de honden geen brood van. En maar afgeven op de "koekblikkers" terwijl ze zelf als een mongool door het verkeer gaan :r.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:09:28 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114840837
APK voor motoren vind ik onzin. Ik heb er twee; een nwe. en een oude en ze zijn beide in redelijk originele en goede staat.En dan moet je weer een vrijdagochtend opofferen om iemand te betalen om te constateren dat ik gelijk heb.

Ik zie wel een paar problemen.
-teringherrie
-debiele motorrijders met teveel testosteron/nog geen normaal ontwikkeld sexleven. :P

Puntenrijbewijs en goede (technische-)controles ter plaatse lijken mij nuttiger. Ook voor vierwielers trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 30-07-2012 12:54:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114842543
Niet getekend, alle gemotoriseerde voertuigen zijn potentieel gevaarlijk voor andere weggebruikers en dus moeten zij aan regelmatige technische controle worden onderworpen.

Overigens hoop ik dat de controle ook streng wordt op het gebied van decibelproductie: het geluid wat ze nu vaak produceren slaat echt totaal nergens op.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:56:15 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842598
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:54 schreef TheSalesman het volgende:
...
Overigens hoop ik dat de controle ook streng wordt op het gebied van decibelproductie: het geluid wat ze nu vaak produceren slaat echt totaal nergens op.
Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.
E-keur uitlaat er op - keuring - E-keur uitlaat er weer af.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:57:53 #171
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114842642
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.
E-keur uitlaat er op - keuring - E-keur uitlaat er weer af.
Dat is met gele koplampen en veel andere tuningsartikelen voor de auto ook zo. Dat zal verder ook nooit veranderen.

Goed ding die APK, belachelijk dat die er nog niet is.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 30 juli 2012 @ 12:58:42 #172
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114842666
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
APK voor motoren vind ik onzin. Ik heb er twee; een nwe. en een oude en ze zijn beide in redelijk originele en goede staat.En dan moet je weer een vrijdagochtend opofferen om iemand te betalen om te constateren dat ik gelijk heb.

Ik zie wel een paar problemen.
-teringherrie
-debiele motorrijders met teveel testosteron/nog geen normaal ontwikkeld sexleven. :P

Puntenrijbewijs en goede (technische-)controles ter plaatse lijken mij nuttiger. Ook voor vierwielers trouwens.
Met of zonder APK blijven die mongolen er wel. Is met de auto net zo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_114842699
Tsja, ik vrees dat je daarin gelijk hebt. Dan zou ik toch pleiten voor het wetgevingsinstrument: boetes (in het bijzonder bij herhaling) fors verhogen. En dan bedoel ik niet naar ¤200 maar gewoon meteen iets van ¤1000. Net zoals de boetes voor het vernielen van OV-chipapparatuur in Rotterdam ook oplopen tot in de duizenden euro's: zero tolerance.
pi_114842766
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels

Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:06:15 #175
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114842855
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.

1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af. ^O^
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 30 juli 2012 @ 13:08:45 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842928
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:06 schreef mstx het volgende:

[..]

1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af. ^O^
Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
pi_114842951
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is volgens mij de kern van het probleem:
-APK heeft weinig nut.
...-Veel motorrijders zorgen door hun gedrag dat niet-motorrijders de APK voor motoren, en andere motor pesterijtjes, een goed idee vinden.
Een soort manier om ze "terug te pakken"?
  maandag 30 juli 2012 @ 13:10:54 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114842983
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
pi_114843124
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:10 schreef Hyperdude het volgende:
ja
jaloezie icm. met burgermansfatsoen.
Ik denk dat het meestal komt dat motoren simpelweg geen auto's zijn.

Ik heb vaker "aso" manouvres uitgehaald zoals bij een uitvoegstrook inhalen op de vluchtstrook. Voor de auto is dat asociaal, maar de auto voor me gooien zonder in de spiegels te kijken zorgt er wel voor dat ik aan mijn eigen veiligheid moet denken waardoor ik moet uitwijken.
Helaas wordt dat soms niet begrepen.

Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
pi_114843495
quote:
Ben het er mee eens dat mensen de motorrijders gewoon willen terugpakken met iets.
Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

ps. ik heb een A-rijbewijs.
pi_114843699
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]
Terugpakken voor wat? Omdat motorrijders ook nagenoeg altijd automobilist zijn. En dus sowieso ook al gewoon APK kosten hebben voor de auto. En aangezien ze twee voertuigen hebben ook dubbel wegenbelasting betalen (terwijl je maar met één tegelijkertijd kunt rijden)?

Heel veel mensen praten over motorrijders alsof het een apart soort is wat ineens bij mooi weer uit de modder komt kruipen. Maar het is/zijn gewoon familie, buren, vrienden, kennissen en/of collega's.

Motoren zien er anders uit. Motoren rijden anders. Motoren klinken anders. Motoren zijn inderdaad gewoon geen auto's. Juist daarom lopen mensen altijd te zeiken over 'motoren' en 'motorrijders'.

De hoeveelheid aso's in de auto en die echt maffe dingen uithalen zijn echt vele malen groter dan die op de motor. Alleen al omdat elke motorrijder zich echt wel bewust is van het risico op twee wielen (uitzonderingen daargelaten).
Maarja.. lullen over 'motorrijders' is zo lekker makkelijk eh. Terwijl iedereen echt wel weet dat er meer idioten op 4 wielen rondrijden dan op 2.
pi_114843707
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
pi_114843798
quote:
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.
Mooie claim maar zonder bijgeleverde statistieken kan ik net zo goed beweren dat de APK levens redt.
pi_114843811
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg meevalt. Motorrijders zien zichzelf graag als slachtoffer, maar vaak zijn ze de dader.
Dat is ook bij veel verkeersongelukken zo. Voorbeeld: Als je te snel uit een straat van rechts komt, dan kan het zijn dat je niet tijdig gezien wordt. Als je te hard tussen een file doorrijdt, dan wordt je soms ook niet opgemerkt. Dan doe je het als motorrijder dus ook fout.

Dan zou ik mij even hééél snel in de cijfers verdiepen. Je schrikt echt van het aantal dodelijke ongelukken waarbij de auto gewoon de motor over het hoofd heeft gezien (terwijl motorrijder zich gewoon aan de regels hield, feit). Dat is namelijk het meest voorkomende dodelijke ongeluk.
Saillant detail daarbij is dat de meeste (lees: nagenoeg alle) automobilisten die daarbij betrokken zijn zelf geen A rijbewijs hebben.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:33:15 #185
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114843921
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef Bozz187 het volgende:
Ik zeg apk invoeren voor motors, en als we toch alles en iedereen gelijk maken, ook maar ff de auto rijbewijzen gelijktrekken met de motor, het liefst de 2013 regeling, eens zien hoe hard dat golfjes tuig loopt te boe roepen
Een auto op 11kW. _O-
👾
pi_114844076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:23 schreef noutie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat probleem wordt niet opgelost met het invoeren van APK voor motoren.
pi_114844111
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:33 schreef mstx het volgende:

[..]

Een auto op 11kW. _O-
Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
pi_114844344
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:

Daarnaast, tussen de file doorrijden betekent niet met 120 km/u tussen verkeer dat 70 km/u rijdt doorjakkeren.
knippers zijn niet verplicht als de motor voor 1997 in gebruik is genomen, en een rechter spiegel is ook niet verplicht als voor een bepaald jaar in gebruik is genomen, en een sidemounted plate is volgens mij ook niet verboden, er zijn ook auto's die hun kentekenplaten niet in het midden hebben
pi_114844415
Een beetje "ik mag het niet dus jij ook niet" discussie.
pi_114844467
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Beach het volgende:

[..]

Een max van 100pk de eerste drie jaar zou niet slecht zijn.
maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
pi_114844930
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

maak daar eens 25pk van, want de nieuwe rijbewijzen voor de motor zijn nu echt om te huilen, 15kw en niet meer dan 250cc (iets in die richting) voor de eerste 2 jaar en wil je daarna zwaarder dan moet je verplicht een nieuw examen doen.
Ja! Net als bij autos! Als je net je B rijbewijs hebt dan mag je ook maximaal .. pk...oh wacht -O-
pi_114845015
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
pi_114845020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:

Amen, op het tweede stukje na dan...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_114845070
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

Voor autos he.
  maandag 30 juli 2012 @ 14:02:07 #195
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_114845179
Eensch..

NEE
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_114845635
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef Rappetor het volgende:
Nee.. ho ho.. gelijkheid werkt maar één kant op: auto -> motor
Andersom kan écht niet :D
en dat is dus helaas wel de gedachtegang, want die rijbewijzen al, de apk, en daar komt wss ook nog wel de reflector stukken op de jas en helm bij, en wat gebeurt er bij de andere (lees. Auto) nauwelijks iets, hooguit een belastingsvoordeel als je een hybride koopt
pi_114845685
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Voor autos he.
ja 25pk voor de auto
pi_114847754
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
  maandag 30 juli 2012 @ 15:01:42 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114847987
quote:
...wel zo veilig
En duizenden petjes in Golf of Civic vinden dat vast ook van hun Mediamarkt boombox :')
  maandag 30 juli 2012 @ 15:08:46 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848287
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Bozz187 het volgende:
Ohw en ik vind wel dat motoren verplicht een open uitlaat moeten hebben, dan kunnen die blikken de motorrijders horen voordat ze opzij komen, is wel zo veilig
Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herrie :)

Blikkers moeten gewoon de stront uit hun oogjes vegen voor ze kijken (áls ze al kijken), dat zou al een hoop schelen.
pi_114848365
ik zeg ja!
Waarom zou een motor niet veilig moeten zijn?
pi_114848486
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herrie :)

Blikkers moeten gewoon de stront uit hun oogjes vegen voor ze kijken (áls ze al kijken), dat zou al een hoop schelen.
daarom wordt mijn volgende fiets ook een HD :Y, om zoveel mogelijk herrie te maken
  maandag 30 juli 2012 @ 15:14:19 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114848530
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef rival het volgende:
ik zeg ja!
Waarom zou een motor niet veilig moeten zijn?
Nog geen zinnig argument gezien hier idd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_114848584
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

de beste die ik heb gezien is deze.

Ja de motor is mijn hobby en ik kan hem onderhouden in de schuur!

euhm :+
  maandag 30 juli 2012 @ 15:16:12 #205
66444 Lord_Vetinari
pi_114848601
quote:

[..]

quote:

[..]

maandag 30 juli 2012 @ 15:17:16 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848641
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

daarom wordt mijn volgende fiets ook een HD :Y, om zoveel mogelijk herrie te maken
Die komt na een week al niet meer door de APK met al die losgerammelde onderdelen :+
pi_114848659
quote:

[..]

ik ben ook niet tegen hoor , maar het is natuurlijk fijner voor mij als ie er niet is, en ik ben sowieso niet een voorstander van de EU
pi_114848685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:15 schreef Rappetor het volgende:
Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.
is toch logisch dat dingen een keurmerk moeten krijgen? misschien zijn jouw knipperlichtjes wel hartstikke brandgevaarlijk....
  maandag 30 juli 2012 @ 15:18:38 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848706
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:15 schreef rival het volgende:

[..]

de beste die ik heb gezien is deze.

Ja de motor is mijn hobby en ik kan hem onderhouden in de schuur!

euhm :+
En wat is daar mis mee? gaat die ouwe BMW van jou voor elk wissewasje naar de dealer?
pi_114848728
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die komt na een week al niet meer door de APK met al die losgerammelde onderdelen :+
zodra je er na kijkt al niet meer :P, maar die HD komt er, mag ik lekker boos doen tegen iedereen, en niet meer zwaaien *O*
pi_114848776
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef rival het volgende:

[..]

is toch logisch dat dingen een keurmerk moeten krijgen? misschien zijn jouw knipperlichtjes wel hartstikke brandgevaarlijk....
kunnen led lampjes in de fik vliegen?
pi_114848830
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? gaat die ouwe BMW van jou voor elk wissewasje naar de dealer?
ik doe alles zelf! behalve de jaarlijkse apk keuring, dat mag ik niet.

ik heb dus een loods, daar kan hij in en ik doe alles. het is mijn hobby.
Waar kan ik nu APK vrijwaring regelen? ;)
  maandag 30 juli 2012 @ 15:23:01 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114848925
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef rival het volgende:

[..]

ik doe alles zelf! behalve de jaarlijkse apk keuring, dat mag ik niet.

ik heb dus een loods, daar kan hij in en ik doe alles. het is mijn hobby.
Waar kan ik nu APK vrijwaring regelen? ;)
Dat bedoel ik dus; er is helemaal niks mis met zelf je onderhoud doen. En aan een motorfiets is 90% van het werk nog supersimpel ook, vandaar dat heel veel motorrijders dat gewoon lekker thuis in de schuur doen.

APK vrijwaring krijg je vanzelf als je hok oud genoeg is. ^O^
  maandag 30 juli 2012 @ 15:28:38 #214
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114849201
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus; er is helemaal niks mis met zelf je onderhoud doen. En aan een motorfiets is 90% van het werk nog supersimpel ook, vandaar dat heel veel motorrijders dat gewoon lekker thuis in de schuur doen.

Helemaal goed. En laat dan 1 iemand per jaar even inspecteren of het allemaal naar behoren gedaan is en het cirkeltje is rond.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:29:57 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114849283
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

OK, dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen. Wat is dan het probleem van een verplichte APK? Als je je onderhoud zelf goed doet komt ie daar toch gewoon doorheen lijkt me? :)
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 30 juli 2012 @ 15:31:54 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114849383
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Helemaal goed. En laat dan 1 iemand per jaar even inspecteren of het allemaal naar behoren gedaan is en het cirkeltje is rond.
Dat is dus mijn redenering ook, vandaar dat ik de petitie ook niet teken. Tis minder dat we het door onze strot gedouwd krijgen, maar er zijn ook wel pluspuntjes aan de APK zelf.. iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik zie het probleem niet zo. Wordt 'ie afgekeurd, neem je hem weer mee naar je geliefde schuurtje, je fikst de 'waslijst' en je laat hem afmelden.. klááár.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:32:34 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114849426
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OK, dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen. Wat is dan het probleem van een verplichte APK? Als je je onderhoud zelf goed doet komt ie daar toch gewoon doorheen lijkt me? :)
psies.. storm -> glas water ;)
pi_114849457
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is dus mijn redenering ook, vandaar dat ik de petitie ook niet teken. Tis minder dat we het door onze strot gedouwd krijgen, maar er zijn ook wel pluspuntjes aan de APK zelf.. iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik zie het probleem niet zo. Wordt 'ie afgekeurd, neem je hem weer mee naar je geliefde schuurtje, je fikst de 'waslijst' en je laat hem afmelden.. klááár.
Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:34:00 #219
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114849504
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.
Hoezo, een garage biedt toch APK aan, dan moeten ze gewoon keuren... Als ze een beurt willen verkopen moeten ze maar een combipakket aanbieden tegen een leuk tarief...
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:34:23 #220
pi_114849517
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik rijd zelf geen motor, hoor, maar het lijkt me juist in dat geval een onnodig geldverspillend project. Het is een handig opstapje om verdere, vervelendere regels in te voeren. Denk inderdaad aan andere knipperlichten, modificaties die in principe weinig met het werking van het voertuig te maken hebben, maar die dan wel gemakkelijk verboden kunnen worden.

Bovendien gaat het dan enkel een last zijn voor een gemiddelde motorgarage, zij hoeven ze slechts te keuren, de reparaties doet men zelf wel.

Ik zou zeggen, maak het vrijwillig. Doe je het wel, krijg je korting op je mrb of verzekering, zo niet, even goede vrienden, betaal je de normale mep.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 30 juli 2012 @ 15:34:31 #221
157922 fathank
pi_114849527
quote:

[..]

Niks mooiers dan een apk keuringkje uitvoeren. Ff een kwartiertje om zo'n apparaat heen lopen en de rekening schrijven.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:34:51 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114849547
quote:

[..]

Hebben ze pech.

Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:35:36 #223
157922 fathank
pi_114849580
De gemiddelde motorrijder is er dan ook erg goed in om zichzelf in de slachtofferrol te manouvreren :r.
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:37:21 #224
pi_114849677
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hebben ze pech.

Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken? ;)
  maandag 30 juli 2012 @ 15:41:59 #225
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114849928
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik rijd zelf geen motor, hoor, maar het lijkt me juist in dat geval een onnodig geldverspillend project. Het is een handig opstapje om verdere, vervelendere regels in te voeren. Denk inderdaad aan andere knipperlichten, modificaties die in principe weinig met het werking van het voertuig te maken hebben, maar die dan wel gemakkelijk verboden kunnen worden.

Bovendien gaat het dan enkel een last zijn voor een gemiddelde motorgarage, zij hoeven ze slechts te keuren, de reparaties doet men zelf wel.

Ik zou zeggen, maak het vrijwillig. Doe je het wel, krijg je korting op je mrb of verzekering, zo niet, even goede vrienden, betaal je de normale mep.
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.

[/2ct].
pi_114850130
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.

[/2ct].
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:45:38 #227
pi_114850131
quote:

[..]

[/2ct].
Je verhaal gelezen te hebben : You're right. :)

Ik sprak dan ook even voor diegenen die wél graag kwaliteitsspul op hun motort plakken. :P
pi_114850231
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hebben ze pech.

Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.

Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
  maandag 30 juli 2012 @ 15:48:03 #229
157922 fathank
pi_114850249
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:48:17 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850262
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken? ;)
Ik ken ook wel bedrijven die wél reparaties uitvoeren, en die ook als een natte dweil keuren.. vroeger werd je auto nog heel serieus gecheckt; deurscharnieren, sloten, remmen allemaal visueel checken, remvloeistof controleren, álles.. tegenwoordig is heel die APK verlept tot een rondje hard om de auto lopen en wat ruk- en trekwerk aan de wielen en dat was het.. Komt imho door de concurrentie; iedereen wilde die APK's doen, want er viel geld te halen, elke maand werd het goedkoper en goedkoper, en ja, dan moet je op een gegeven moment concessies gaan doen aan de kwaliteit.

Een motorfiets keuren op de punten waarop de auto's ook worden gekeurd vandaag de dag is serieus een kwartiertje werk, als je het op je gemakkie doet.. dus voor een geeltje is dat prima te doen.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:50:40 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850359
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Mjah, als een auto niet fatsoenlijk kan zien dat je van rijstrook gaat veranderen lijkt me dat een verhoogde kans om voor je flikker gereden te worden.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:52:50 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850453
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:47 schreef Rappetor het volgende:

[..]

Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.

Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.

Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis ;)
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:58:14 #233
pi_114850706
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.

Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis ;)
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
pi_114850874
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:14:01 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114851584
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.

Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
pi_114851717
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan :)

[..]

Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.

Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
  maandag 30 juli 2012 @ 16:18:00 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114851797
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:16 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land :+
pi_114852496
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land :+
maar goed onderhouden motor is gewoon wereldwijd, en tegenstelling tot auto's
  maandag 30 juli 2012 @ 16:31:13 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114852564
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan :+
pi_114852638
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
pi_114852653
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het hier dus op neer
  maandag 30 juli 2012 @ 16:33:07 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114852657
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

Ze gaan daar ook meehelpen met vullen :)
pi_114852676
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

pro actief!
voordat er onnodig doden vallen!
pi_114852707
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ze gaan daar ook meehelpen met vullen :)
het enigste wat hun vullen is mijn maag met gyros pitta
pi_114852748
Maar wie gaat er gezellig mee naar Brussel voor een motorritje?
  maandag 30 juli 2012 @ 18:45:49 #246
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114858665
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
pics voor de beeldvorming?
  maandag 30 juli 2012 @ 18:47:27 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114858729
quote:

[..]

[/2ct].
Laatst nog een bak geld neer moeten tellen om een originele knipper te krijgen uit japan, maar dan is ie teminste uiterlijk 100% origineel nog 8-)
  maandag 30 juli 2012 @ 18:57:12 #248
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114859112
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114859478
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:28:35 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114860590
quote:
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?
Mijn ex-buurman wordt gek, die heeft al jaren een bakker-framed pimpding in de schuur staan zonder er ook maar een km op te rijden _O-
  maandag 30 juli 2012 @ 19:33:56 #251
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114860832
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?
Mijn ex-buurman wordt gek, die heeft al jaren een bakker-framed pimpding in de schuur staan zonder er ook maar een km op te rijden _O-
Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.

Iemand die de motor voor recreatief gebruik heeft kan ook een keer zeggen; hmm, dat ding is stuk en de winkel zit dicht, dat doe ik maandag wel.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114860978
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.

Iemand die de motor voor recreatief gebruik heeft kan ook een keer zeggen; hmm, dat ding is stuk en de winkel zit dicht, dat doe ik maandag wel.
De start van het recreatieve motorrijden heet niet voor niets orgaandonatieweek bij de hulpdiensten. De die hard motorrijder is zeket niet het probleem, die kent zijn motor door en door en gaat niet met gladde bandjes het vetkeer in gemiddeld genomen.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:40:24 #253
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114861137
quote:
Jij hebt heul geen rijbewijs

De grap zit hem in 'dat stukke ding dat morgen ook wel vervangen kan worden'.. Die opties zitten niet op motoren, alles wat op een motor zit (en dus werkt) heb je nodig om te rijden (of stoppen :+ )
Je hebt een motorblok + wielen/remmen + belichting + berijder.

Als een van die dingen uitvalt kun je niet rijden, period. En juist iemand die elke dag rijd kan het zich niet veroorloven met een halfgare motor te rijden
pi_114865661
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij hebt heul geen rijbewijs

De grap zit hem in 'dat stukke ding dat morgen ook wel vervangen kan worden'.. Die opties zitten niet op motoren, alles wat op een motor zit (en dus werkt) heb je nodig om te rijden (of stoppen :+ )
Je hebt een motorblok + wielen/remmen + belichting + berijder.

Als een van die dingen uitvalt kun je niet rijden, period. En juist iemand die elke dag rijd kan het zich niet veroorloven met een halfgare motor te rijden
je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:04:09 #255
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114866168
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:57 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.
das een auto op 2 wielen
pi_114866264
motoren met een achteruit. ergens wel vet :@
pi_114866449
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
motoren met een achteruit. ergens wel vet :@
gewoon nee, net als die motorscooters :')
pi_114866502
die motorscooters gaan groot worden.
pi_114866707
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.
pi_114867654
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:12 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.
voor woon werk verkeer zou het een goede aanvulling zijn voor veel mensen. moet je er wel met je b op kunnen.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:26:04 #261
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114867760
sowieso dingen als elektronische ontsteking , dashboard en claxon op je motor hebben :')

heb gewoon een fietsbel erop, origineel
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:28:58 #262
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114867967
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
in nederland niet, die laten echt geen 125cc besturen met een autorbw
pi_114868004
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

in nederland niet, die laten echt geen 125cc besturen met een autorbw
europa gaat hier nu over.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:30:10 #264
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868046
dat gaat wat worden :')
  maandag 30 juli 2012 @ 21:30:32 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114868078
Die regel bestaat maar nederland voert hem gewoon niet in, net zoals dat brommers een kinderklasse blijft en niet een -leer rijden voor je op een echte motor stapt-klasse wordt, zoals van de eu moet
pi_114868126
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:30 schreef Life2.0 het volgende:
Die regel bestaat maar nederland voert hem gewoon niet in, net zoals dat brommers een kinderklasse blijft en niet een -leer rijden voor je op een echte motor stapt-klasse wordt, zoals van de eu moet
alsof we wat te zeggen hebben in the long run.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:32:07 #267
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114868218
alsof wij ooit pubers op een 80/125 laten rijden, er komt nog eerder een burgeroorlog :D
  maandag 30 juli 2012 @ 21:32:59 #268
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868286
inderdaad, EU beukt er weer een regeltje doorheen wat in nederland absoluut niet werkt.

en dan mag 125cc zo hard als ze willen
en 50cc moet dan 45 blijven maar wel een trainingsvoertuig worden ???

dan moet je gewoon de actieve controle op de 50cc's stoppen (snelheid, rollerbanken enzo)
pi_114868505
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:32 schreef leeell het volgende:
inderdaad, EU beukt er weer een regeltje doorheen wat in nederland absoluut niet werkt.

en dan mag 125cc zo hard als ze willen
en 50cc moet dan 45 blijven maar wel een trainingsvoertuig worden ???

dan moet je gewoon de actieve controle op de 50cc's stoppen (snelheid, rollerbanken enzo)
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:36:33 #270
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868553
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben
en die denken dan, he een 125cc mag ik nu ook gewoon op, kan ik nog harder

krijg je nog meer ongelukken
pi_114868629
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:

[..]

vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben

niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:38:27 #272
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868683
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.
nee, dat vind ik te optimistisch gedacht :')

krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
pi_114868731
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:

[..]

krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:40:43 #274
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868840
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.
dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantikt

en dan haal je je autorijbewijs

en dan mag je 160 op een motorscooter zonder enige restrictie ???
pi_114868923
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:40 schreef leeell het volgende:

[..]

dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantikt

en dan haal je je autorijbewijs

en dan mag je 160 op een motorscooter zonder enige restrictie ???
je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:42:40 #276
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114868973
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.
brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.

en vroeger was dat niet zo, toen reed je gewoon op de weg, maarja, niemand die meer mee kan rijden met het verkeer omdat het dingetje geen 60 mag ?

gewoon snorfietsen max 30 op het fietspad
brommer max 60 (vanaf 70 beboeten) en op de rijbaan, en bij 80 km wegen gewoon op het bromfietspad
pi_114869040
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:42 schreef leeell het volgende:

[..]

brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.

en vroeger was dat niet zo, toen reed je gewoon op de weg, maarja, niemand die meer kan rijden met het verkeer omdat het dingetje geen 60 mag ?
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:44:24 #278
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114869076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
eens, zie edit
pi_114869096
ja we zijn het wel eens geloof ik :@
  maandag 30 juli 2012 @ 21:46:57 #280
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114869238
denk het ook wel, gevalletje symboolpolitiek
cc's zeggen niet zoveel, met 50cc kan je ook 200 km/u gaan, waarom die regelgeving dan zo haaks op een potentieel nieuwe regeling voor 125cc
  maandag 30 juli 2012 @ 22:26:29 #281
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114871736
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..
  maandag 30 juli 2012 @ 22:27:05 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114871782
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:

[..]

Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijt
  maandag 30 juli 2012 @ 22:28:09 #283
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114871864
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijt
dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?
en dan zal die toch nog staande gehouden moeten worden
  maandag 30 juli 2012 @ 22:31:49 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114872124
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..

Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen. Binnen 3 jaar ben ik uit de eu weg, weg van dit land gebaseerd op angst en regeltjes *O*
  maandag 30 juli 2012 @ 22:33:14 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114872228
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:

[..]

Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situaties
  maandag 30 juli 2012 @ 22:34:21 #286
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114872312
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..

Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen. Binnen 3 jaar ben ik uit de eu weg, weg van dit land gebaseerd op angst en regeltjes *O*
kan het niet beter verwoorden, misselijkmakend , vooraal dat bromcertificaat, tyfus camiel.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situaties
inderdaad, makkelijke boetes graag, beetje controleren op ècht kwalijke dingen, neuh
  maandag 30 juli 2012 @ 22:34:53 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114872361
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef leeell het volgende:

[..]

dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?
en dan zal die toch nog staande gehouden moeten worden
EN waarom houdt dat niemand tegen? Omdat je met een "legale" (een normale, die gewoon 55-60 loopt) OOK je brommer kwijt bent, DUS is er geen enkele stimulans om normaal te doen (want wat de staat ziet als normaal is levensgevaarlijk (45 rechts rijden).
  maandag 30 juli 2012 @ 22:39:51 #288
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114872730
precies, en dan nog maar te zwijgen over automobilisten die rijden alsof brommers niet bestaan, lekker wegdrukken, inhalen, geen voorrang verlenen door niet opletten op brommers etc.
pi_114873044
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen.
_O_ my thoughts exactly!
pi_114873141
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
  maandag 30 juli 2012 @ 22:47:34 #291
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114873241
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
vooral ook de discussie van 125cc motoren op autorijbewijs, het bestaan van brommers, en de haakse en vreemde regelingen ervoor.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:55:56 #292
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114873759
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
ALs de eu apk voor alles op 2 wielen eist vallen brommers daar ook onder, met de huidige anti-brommer regering is dat nog kanslozer dan een motorapk, past prima in het topic.
  maandag 30 juli 2012 @ 23:06:24 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114874409
Hehe, speaking of motorpakken; die APK was toch om het aantal slachtoffers onder motorrijders terug te brengen? Iemand een vermoeden waar ik heen wil? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 juli 2012 @ 23:14:47 #294
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114874872
Ik vraag mij eerder af waar nederland/de eu heen wilt :{
pi_114875096
quote:
9s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ik vraag mij eerder af waar nederland/de eu heen wilt :{
Alle bewoners net zo lang sarren tot iedereen gaat emigreren :D
  maandag 30 juli 2012 @ 23:21:39 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114875269
Ik ga al emigreren, en elke keer als ik weer lees over die eu bemoeienis baal ik dat ik niet vandaag al kan vertrekken
  maandag 30 juli 2012 @ 23:22:12 #297
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114875301
inderdaad, ugh, ben benieuwd hoeveel boetes ik dit jaar weer binnen ga slepen omdat mijn brommer 6 km te hard gaat op de rollerbank
pi_114877037
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:06 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, speaking of motorpakken; die APK was toch om het aantal slachtoffers onder motorrijders terug te brengen? Iemand een vermoeden waar ik heen wil? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breng ze nou niet op ideeen. Zelfs een motorpak beschermt je niet tegen een paal of een auto achter je. Alleen tegen schaafwonden en meer niet.
  maandag 30 juli 2012 @ 23:54:15 #299
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114877064
of je een motorpak aandoet of niet moet je zelf weten, eigen risico, je doet een ander niks aan.
niet gaan huilen als je jezelf de vernieling in valt.
pi_114877639
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..
zeker niet op het fietspad dat is iig zeker.
pi_114877692
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:54 schreef leeell het volgende:
of je een motorpak aandoet of niet moet je zelf weten, eigen risico, je doet een ander niks aan.
niet gaan huilen als je jezelf de vernieling in valt.
ook geen uitkering accepteren dan. en geen medische hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')