zelfa als het de cerkeersveiligheid niet of nauwelijkst helpt?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.
Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
Maar waarom dan? Onveilige motoren bestaan niet, er is geen computer, airbag, gordel of kreukelzone die je enigzins veilig houdt. De enige veiligheid die je hebt om niet elke dag van je motor gereden te worden (ik houd het wel eens bij voor de grap, hoe vaak ik een ongeluk zou hebben gehad als ik NIETS had gedaan, meestal stop ik bij 3 met tellen, en dat is een dagelijkse routine!) is 1) je motor in topconditie houden! welke autorijden zie jij elke dag banden nalopen op stukje metaal, glas, scheurtje of andere dingen die er niet horen?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, ik onderbouw nu alleen mijn mening waarom ik motorrijders irritant vind.
Dat ze in de file overal langs kunnen vind ik heel fijn voor ze en ik hou altijd ruimte voor ze over om te passeren!
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat APK voor alle motorvoertuigen verplicht moet worden.
Sorry voor de in eerste instantie nogal afgezaagde opmerkingen zonder onderbouwing!
Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien'quote:Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
quote:Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien'
Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Speling op onderdelen leidt op een motor direkt tot een heel naar weggedrag, staat ook al eerder in dit topic, lekkage van vloeistoffen ga je niet mee rijden, want veel zit er niet in, en een motor duwen in je pak is niet tof. En remmentesten worden met grote regelmaat georganiseerd door blikkers die je 'niet zien'
Ho ho ho, eerst denken dan roepen..quote:Op zondag 29 juli 2012 22:18 schreef FalleNk810i het volgende:
En speling op onderdelen? Lekkage van vloeistoffen? Remmen test? Lijkt me op zijn minst zo eerlijk om dit ook voor motoren in te voeren?
Nee, die bestaan niet (meer)!quote:Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn.
Oh jawel hoor, ik heb ook wel eens met een olielekkage op de motor gereden, ik ben niet heilig, nobody is, maar waar het eigenlijk om gaat, is dat je manco's aan een motor heel direkt ondervindt, waar het bij een auto heel lang ongemerkt blijft. Jouw auto kan makkelijk al maandenlang lekken zonder dat je het in de gaten hebt. Bij een motor kom je aanlopen, en dan ligt het meteen voor je neus. kan niet missen. En de meeste motorrijders doen er dan ook wat aan, want zoals Life al zegt; olie op je achterband is niet zo fijnquote:Op zondag 29 juli 2012 22:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uiteraard heb je daar gelijk in. En mensen zoals jij zouden zeker niet op een motor gaan rijden als er 1 van die zaken mankeert aan de motor. Maar je hebt altijd mensen die er niks om geven of te lui / gemakzuchtig zijn. Daarom lijkt mij een APK voor de motor niet zo heel raar, je hebt immers niks te vrezen als je weet dat jouw motor veilig is en je jezelf en anderen in het verkeer niet in gevaar wilt brengen.
zoiets maar dan eerder iets europeesquote:Op zondag 29 juli 2012 18:43 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Harley Davidson Liberator uit 1932 bijv.? Ga ik binnenkort op rijden....suicide clutch, geen idee wat dat is
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben voor een APK voor motoren. Waar kan ik nu tekenen?
Wat een onzin. Ik ken genoeg motorrijders die nog geen bougie aan kunnen wijzen, laat staan dat ze de staat van de remmen kunnen controleren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
En waarom ziet de gemiddelde automobilist de gemiddelde motorrijder niet of te laat? Juist, omdat die motormuizen idiote dingen uitspoken en denken dat de hele weg van hun is. Nog net even ergens tussendoor glippen op het laatste moment, of als een idioot ineens uit de dode hoek komen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:15 schreef Rappetor het volgende:
Ik lees weer een hoop bullshit.
Lees de feiten mensen!
- bijna een verwaarloosbare hoeveelheid van de ongelukken komt door een technisch gebrek bij de motor. Waarbij ook nog eens een groot deel met de banden te maken heeft (iets wat NIET bij de APK opgelost gaat worden, want een band die net aan goed is bij de keuring is dat over 3 maanden echt niet meer).
- In andere landen waar al een APK voor motoren is is het niet beter dan in landen waar geen APK is.
Iedereen die zegt:"Het moet voor de auto, dus ook voor motoren" heeft ook een bord voor z'n kop. Ga maar eens onderzoeken waarom de APK voor auto's ooit is ingevoerd. Dat had écht zin en kon statistisch wel goed onderbouwd worden. En heeft ook significante verbeteringen opgeleverd. Iets wat bij de APK van motoren niet gaat gebeuren.
Dus een beetje jaloers geblaat daar heeft niemand wat aan. Ik ben dus bang dat al op dit soort basaal geneuzel een hoop politici om zijn. Als een soort 'gelijkheid' moeten motoren dan ook maar een APK. Ook al is het nergens op gebaseerd.
APK gaat gewoon een mooi hulpmiddel worden om bepaalde (nieuwe) regels door onze strot te douwen. Denk aan de eventuele zgn 'non tampering' wet. Dan mag je de motor niet meer opvoeren (ECU tuning o.i.d.). Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.
Ik ben helemaal voor de veiligheid en dingen waardoor deze veiligheid vergroot kan worden. Maar dit soort regelgeving is echt onzin, en daar kan ik me ook kwaad over maken.
Als je kijkt hoeveel dit alles zomaar gaat kosten, dat is niet normaal. Als ze die hoeveelheid geld uitgeven aan iets anders: bv reclame campagnes om mensen (voornamelijk automobilisten) iets meer bewust te maken van motorrijders. Je weet wel, daar waar de meeste dodelijke ongelukken door gebeuren "Oh.. ik heb je helemaal niet gezien!". In Engeland hebben ze daar al een term voor, een SMIDSY, Sorry Mate I Didn't See You. *BAM* Met 80 op een linksafslaande slapende automobilist.
Dat gaat op zeker al meer doden schelen dan een verplichte APK.
Of desnoods het geld steken in betere hygiëne bij ziekenhuizen. Dat scheelt ook al meer doden per jaar dan de APK. En ga zo maar door..
Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:54 schreef TheSalesman het volgende:
...
Overigens hoop ik dat de controle ook streng wordt op het gebied van decibelproductie: het geluid wat ze nu vaak produceren slaat echt totaal nergens op.
Dat is met gele koplampen en veel andere tuningsartikelen voor de auto ook zo. Dat zal verder ook nooit veranderen.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar heeft APK dus totaal geen zin volgens mij.
E-keur uitlaat er op - keuring - E-keur uitlaat er weer af.
Met of zonder APK blijven die mongolen er wel. Is met de auto net zo.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
APK voor motoren vind ik onzin. Ik heb er twee; een nwe. en een oude en ze zijn beide in redelijk originele en goede staat.En dan moet je weer een vrijdagochtend opofferen om iemand te betalen om te constateren dat ik gelijk heb.
Ik zie wel een paar problemen.
-teringherrie
-debiele motorrijders met teveel testosteron/nog geen normaal ontwikkeld sexleven.
Puntenrijbewijs en goede (technische-)controles ter plaatse lijken mij nuttiger. Ook voor vierwielers trouwens.
1x per jaar even de spiegels en originele uitlaat erop plakken en na de APK er weer af.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:02 schreef noutie het volgende:
Ik zie genoeg motoren die de APK niet halen, dus het is prima om dat eens in te voeren.
Veel voorkomende mankementen:
• ontbrekende of minuscule richtingaanwijzers
• overmatig uitlaatgeluid
• foutieve montage kentekenplaat (naast het achterwiel)
• ontbrekende of veel te kleine spiegels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |