Inderdaad...een motor is sowieso al goedkoper (toch?), wat maakt dan de APK uit?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:08 schreef kievit19 het volgende:
even een knuppel in het kippenhok gooien, maar waarom is het voor een motor belachelijk en voor een auto niet?
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:08 schreef kievit19 het volgende:
even een knuppel in het kippenhok gooien, maar waarom is het voor een motor belachelijk en voor een auto niet?
Maar wat is het doel van die APK dan? Zoals gezegd, technische mankementen van motoren zijn zelden een oorzaak van een ongeval.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Servicemonster het volgende:
[..]
Inderdaad...een motor is sowieso al goedkoper (toch?), wat maakt dan de APK uit?
Ik was ook al bezig moest alleen de youtube filmpjes er nog bij zoekenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:09 schreef Fatty het volgende:
* oorlog start:
Vind dat ze dit direct moeten invoeren, auto's dienen gecontroleerd te worden, dus motoren ook, ze maken tenslotte uit van hetzelfde verkeer, dus ik wil dat ook hun veilig zijn.
Daarbij, elke motor minder = beter. tering dingen.
Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
+ 1quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben voor een APK voor motoren. Waar kan ik nu tekenen?
Dan breng je hem op eigen initiatief weg voor een beurt? Daarvoor moet je mensen niet dwingen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Fatty het volgende:
[..]
Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.
en waarom zou een autorijder dit niet doen ? ik heb ook een auto staan puur voor de hobby dus die zou eigenlijk ook geen apk hoeven , en er zijn ook genoeg mensen die een motor gewoon gebruiken voor woon-werk verkeer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
maar hoe weet men dat iedere motorrijder dit doenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Dit. Alsof elke motorrijder het type is wat zijn harley elke winter tot op het laatste schroefje uit elkaar haalt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Fatty het volgende:
[..]
Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben voor een APK voor motoren. Waar kan ik nu tekenen?
Overduidelijk dat dat niet werkt, sommige mensen geven er geen kut om, dus die zouden er niks aan doen en dus potentieel een gevaar zijn. Dus verplichten = slim.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan breng je hem op eigen initiatief weg voor een beurt? Daarvoor moet je mensen niet dwingen.
Ja maar bij een motor kun je alles gewoon zelf doen in je schuur.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Fatty het volgende:
[..]
Wat een bullshit, ik zorg er ook voor dat mijn auto in top conditie is, echter blijven er stukken van het apparaat ontoegankelijk voor mij, en sommige dingen dienen door een professional gedaan te worden.
[..]
+ 1
als ik een schuur heb waar mijn auto in past hoef ik dan ook geen APK meer te laten uitvoeren?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Ja maar bij een motor kun je alles gewoon zelf doen in je schuur.
Tenzij je dus een of andere amateur heb ( en die zijn er veel... ) die de boel verkeerd doet... Dan zit je dus met een gevaar.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Ja maar bij een motor kun je alles gewoon zelf doen in je schuur.
Dat geldt lang niet voor alle motorrijders.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Heb je daar statistieken van?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar wat is het doel van die APK dan? Zoals gezegd, technische mankementen van motoren zijn zelden een oorzaak van een ongeval.
Wat een gek wijfquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:52 schreef BlackRhino het volgende:
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."
http://www.mosac.eu/veili(...)tkomsten-uitgebreid/quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat geldt lang niet voor alle motorrijders.
Het lijkt me juist een prima idee.
[..]
Heb je daar statistieken van?
Hehehe, mooi,quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat een gek wijf. En dat is dan voorzitster van jullie belangenclubje.
Das toevallig, dat is nu net waar ze op controleren bij APK's, banden ,remmen etc.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
http://www.mosac.eu/veili(...)tkomsten-uitgebreid/
In slechts 1,6% van de gevallen was een technisch mankement aan de tweewieler een factor. In bijna driekwart van die gevallen ging het om feilen van een band en, minder, de remmen.
Ja, maar dat is slechts 1,6% van alle ongevallen. Dat is zeer weinig. Dus zo'n APK is alleen maar geldklopperij.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:23 schreef Fatty het volgende:
[..]
Hehehe, mooi,
Wat moet een apktje kosten ? Bedoel als het voor de auto voor 2 tientjes kan bij de Sprint, dan hoeft dat voor een motor echt niet duurder te zijn.
[..]
Das toevallig, dat is nu net waar ze op controleren bij APK's, banden ,remmen etc.
Je heb gelijk, het is een buitengewoon klein percentage, maar het feit blijft dat het een motorvoertuig is, en het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat auto's wel gecontroleerd moeten worden, en motoren niet, wat ik al eerder zei, ze maken deel uit van hetzelfde verkeer, ze rijden op dezelfde wegen, en ze zijn net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker dan auto's.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, maar dat is slechts 1,6% van alle ongevallen. Dat is zeer weinig. Dus zo'n APK is alleen maar geldklopperij.
Hoezo zijn motoren gevaarlijker dan auto's?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef Fatty het volgende:
[..]
Je heb gelijk, het is een buitengewoon klein percentage, maar het feit blijft dat het een motorvoertuig is, en het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat auto's wel gecontroleerd moeten worden, en motoren niet, wat ik al eerder zei, ze maken deel uit van hetzelfde verkeer, ze rijden op dezelfde wegen, en ze zijn net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker dan auto's.
Om bovenstaande reden dient er gewoon een controle op plaatst te vinden.
Auto's en motoren zijn net zo gevaarlijk, het ligt alleen aan de bestuurder of andere daar last van gaan krijgenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:29 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoezo zijn motoren gevaarlijker dan auto's?
Het grootste gevaar voor motoren lijkt mij altijd nog koekblikkers die niet kijken.
Ondanks dat het een andere discussie is, heb ik vaker bijnaongelukken met motoren dan met auto's, nu moet ik er wel bij zeggen dat het vaak zomerrijders zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:29 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoezo zijn motoren gevaarlijker dan auto's?
Het grootste gevaar voor motoren lijkt mij altijd nog koekblikkers die niet kijken.
Uhuh, en dat doet elke bezitter ook? Denk dat je het hobby gehalte wat overschat...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Is dat wel het geval bij auto's? In 2010 volgens een verzekeringsmaatschappij iig niet:quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar wat is het doel van die APK dan? Zoals gezegd, technische mankementen van motoren zijn zelden een oorzaak van een ongeval.
Jij gaat wel voorbij aan de uitlaat freaks.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben een motorrijder en ik rijd VEEL en zo goed als altijd op de motor als ik alleen ergens heen ga.. ik vind het op zich geen slecht plan, mits het een serieuze veiligheidskeuring is, en geen regeltjesgeneuk over allerlei opties en accessoires op gaat leveren.. dus idd, banden, remmen, lagers en goedkeuren..
Motorrijders doen vanzelf al heel veel aan hun machine; domweg omdat je het vrij snel merkt als er iets mis is, en dat in de meeste gevallen gewoon helemaal qud rijdt. Bij een auto maakt een defect wiellager een beroerd geluid, en bij een motor resulteert dat in een ongelofelijk beroerd weggedrag met een riante kans op aardbolkussen, en dus zit die motorrijder 's avonds meteen in de schuur om dat effe te vervangen, terwijl de koekblikker hoopt dat 'ie het haalt tot de volgende beurt/APK.
Ik ben er niet zo bang voor; ik vind het prima als ik voor 3 tientjes mijn motor compleet kan laten checken. Neem ik hem daarna weer mee, fiks ik de eventuele punten, en dan herkeuren voor het stempeltje/brieffie, en klaar.. Ik zie het hele drama niet zo.
Wat is er met de uitlaat freaks? Ik rijd ook een open uitlaat, mét E-keur..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:53 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Jij gaat wel voorbij aan de uitlaat freaks.
doe ik met mijn auto's ook dus?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Wordt wel eens tijd, gewoon een decibel meting verplichten, al is dat met wat knutselen na de APK ook wel te omzeilen natuurlijk...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is overigens nog nooit een auto afgekeurd op een open uitlaatsysteem, of een sportpijp, demper of sportkat..
Dat geldt voor Nederland. Helaas leven we in de EU, waar wij weer eens de klos zijn omdat het in Zuid of Oost Europa niet op orde is (zie rijbewijzen).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, maar dat is slechts 1,6% van alle ongevallen. Dat is zeer weinig. Dus zo'n APK is alleen maar geldklopperij.
Inderdaad een illusie, herrie van een open uitlaat is helemaal geen APK punt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef CafeRoker het volgende:
Begint dat gedonder nu weer
Grote aanjagers voor dit voorstel zijn niet de politici, maar een stevige lobby van de fabrikanten. Die overigens ook al vaker hebben laten weten het helemaal niets te vinden dat er door de eigenaars zelf onderhoud gepleegd wordt omdat dat naar hun mening in een echte garage hoort te gebeuren. Heerlijk natuurlijk, als er nog een wettelijke bepaling bijkomt die je klanten verplicht jaarlijks je kant uitstuurt.
Dat gecombineerd met het feit dat er maar zo ontzettend weinig ongelukken door technische mankementen veroorzaakt worden maakt dit bij voorbaat al een belachelijk voorstel. De voorstanders 'want voor auto's geldt het ook' moeten zich maar eens goed achter de oren krabben of ze zich kunnen vinden in een wetsvoorstel dat voornamelijk de industrie steunt.
Ik heb zelf een hekel aan open uitlaten en bijbehorende herrie, maar het is absoluut een illusie om te denken dat een APK daar iets voor oplost. Helaas, want ik zag die steigerpijpen graag van de weg verdwijnen.
Dat laatste is niet helemaal waar. Voor auto's inderdaad niet. Daar hoeft het uitlaatsysteem alleen van voor tot achter gasdicht te zijn. Maar motoren moeten volgens de permanente eisen een E-keur op de uitlaat hebben en reken maar dat daarop gekeurd wordt. Voor open uitlaten is die E-keur alleen geldig met bijbehorende plug. Dat betekent db-killer er in voor de keuring, en weer eruit erna.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad een illusie, herrie van een open uitlaat is helemaal geen APK punt.
De APK is daar helemaal niet voor. Waarom maak je er een probleem van als je zelf eigenlijk ook al aangeeft dat het geen probleem is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:08 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar. Voor auto's inderdaad niet. Daar hoeft het uitlaatsysteem alleen van voor tot achter gasdicht te zijn. Maar motoren moeten volgens de permanente eisen een E-keur op de uitlaat hebben en reken maar dat daarop gekeurd wordt. Voor open uitlaten is die E-keur alleen geldig met bijbehorende plug. Dat betekent db-killer er in voor de keuring, en weer eruit erna.
Nee, dat zal helpen om daar jaarlijks op te checken. Ambtenarenoplossing
quote:
Dat dacht je maar. De brokkenpiloten zorgen er wel voor dat ze maken dat ze wegkomen. Vaak omdat ze ook onverzekerd zijn. Het is dan ook niet zo vreemd dat die figuren niet terug zijn te vinden in de statistieken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:52 schreef BlackRhino het volgende:
Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
Ik denk dat we langs elkaar heenpraten, welk probleem maak ik?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De APK is daar helemaal niet voor. Waarom maak je er een probleem van als je zelf eigenlijk ook al aangeeft dat het geen probleem is.
Als uit de statistieken blijkt dat dit nauwelijks meespeelt bij ongevallen zie ik geen reden om dit preventief te controleren. Met name banden is verder wel heel erg een momentopname. Bij motoren nog veel meer dan bij auto's.quote:Hoofdzaak is de staat van je remmen, schokdempers, banden en andere slijtagedelen en als ik zie hoe laks sommige mensen daar mee omgaan vind ik het geen slecht idee om een jaarlijkse verplichting in te stellen zoals dat bij auto's al heel lang vanzelfsprekend is.
Als er een keuring komt worden er ook keuringseisen opgesteld. Het blijft koffiedik kijken wat die zullen zijn, maar naar mijn idee zal dit er zonder meer inkomen. Maar, toegegeven; dit blijft koffiedik kijken.quote:Daarbij is E-keur een eis voor de typegoedkeur van je voertuig en geen APK-eis. Dat wil zeggen dat het geen afkeurpunt is maar de politie kan je wel een bekeuring er voor geven. Dit is bij auto's ook gewoon zo trouwens.
Ik zie ze al met een koets de kwikfit binnen rijdenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Resistor het volgende:
Gewoon alles keuren wat op de openbare weg komt en waarbij je voeten niet de grond raken.
want zie genoeg barrels zonder remmen en licht....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Alle tweewielers keuren, ook al is het eens in het 5 jaar. En bij fietsen zo'n lelijke keuringssticker bij gebrek aan een kenteken:
[ afbeelding ]
Kan ik straks m'n 72cc cilinder er onderuit gaan slopen...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hee een APK voor scooters. Dat was van een jaar of wat ongehoord. En voor motoren vind ik het net zo belachelijk.
als ik me druk maak zit binnen 10 minuten de OEM auspuff er weer op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wordt wel eens tijd, gewoon een decibel meting verplichten, al is dat met wat knutselen na de APK ook wel te omzeilen natuurlijk...
Ook. Al heb ik (nog) geen motorfiets.quote:
Dat dus. Met een motorfiets lig je veel eerder op je bek als er iets kapotgaat; in een auto blijf je wat gemakkelijker zitten.quote:Ik ken nogal wat mensen die motor rijden, er zit er geen één tussen die gaat rijden met een technisch mankement aan zijn/haar machine.
Geloof me maar: Ambtenaren kunnen onverwachts heel erg creatief worden. En als het niet wordt verboden, bedenken ze wel iets zoals in België... "Tuning-keuring". Duur uitziende uitdrukking voor iets wat niets toevoegt. Voor elk dingetje wat zogezegd niet origineel is betaal je ¤ 2,50 extra, men kijkt er even vluchtig naar en het is goed. Maar kost wel ¤ 2,50 per keer, per onderdeel.quote:Motoren worden vaak gecustomized. Waar gaat zo'n keuring de grens leggen wat wel en niet mag?
Dat zeg ik dus (helaas)..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als ik me druk maak zit binnen 10 minuten de OEM auspuff er weer op.
Geef daar dan ook een bron voorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat dacht je maar. De brokkenpiloten zorgen er wel voor dat ze maken dat ze wegkomen. Vaak omdat ze ook onverzekerd zijn. Het is dan ook niet zo vreemd dat die figuren niet terug zijn te vinden in de statistieken.
\quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat dacht je maar. De brokkenpiloten zorgen er wel voor dat ze maken dat ze wegkomen. Vaak omdat ze ook onverzekerd zijn. Het is dan ook niet zo vreemd dat die figuren niet terug zijn te vinden in de statistieken.
ik heb ook gewoon een e-keur op de open uitlaat, dus ik ga dan gewoon voor het monteren van mijn db-killer; ding erin proppen en een inbusboutje.quote:
Dat is leuk, maar dat zegt nog steeds niks over de technische staat van de motor...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:05 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Geef daar dan ook een bron voor![]()
Wat mij betreft zegt het al genoeg dat het onderwerp op de laatste dag voor de vakantie is ingebracht. Ik ben tegen dus.
In plaats van die apk mogen ze van mij een rijtest invoeren die iedereen om de paar jaar moet volgen. Niet behaald? Een paar rijlessen volgen tot het voldoende is en je kunt weer de weg op.
Wat een kul. Ik heb een youngtimer voor de deur staan die ik ook uit hobby heb en waar ik ook voor zorg. Maar die moet ook elk jaar gewoon naar de APK, hoor. En de keurmeester boeit het geen ruk of het een hobby-auto is of niet als de homokineten aan vervanging toe zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
ken je die 3wieler die altijd bij mr bean rond rijdt (een robin)quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:53 schreef Pap89 het volgende:
Is het niet aan de pk's gebonden of gewicht?
Quad van 700cc is op auto kenteken, maar door het zeer lage gewicht geen apk nodig
ow heeft een belgische vriend van mij nooit last van gehad in zijn BX...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ook. Al heb ik (nog) geen motorfiets.
[..]
Dat dus. Met een motorfiets lig je veel eerder op je bek als er iets kapotgaat; in een auto blijf je wat gemakkelijker zitten.
[..]
Geloof me maar: Ambtenaren kunnen onverwachts heel erg creatief worden. En als het niet wordt verboden, bedenken ze wel iets zoals in België... "Tuning-keuring". Duur uitziende uitdrukking voor iets wat niets toevoegt. Voor elk dingetje wat zogezegd niet origineel is betaal je ¤ 2,50 extra, men kijkt er even vluchtig naar en het is goed. Maar kost wel ¤ 2,50 per keer, per onderdeel.
En onder "tuning" verstaat men in België bijvoorbeeld ook al een dikkere kabel naar een versterkertje achterin de kofferbak... Toppunt was echter dat men een groot aantal BX-eigenaren die ¤ 2,50 tuning-boete aanrekende terwijl men met een volledig originele auto aankwam. Volgens de regeltjes was een motorkap van kunststof namelijk tuning...
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
Sorry hoor, ik ben niet op mijn mondje gevallen, ik lees gewoon niet elk topic weer om de minuut om te kijken of iemand mij om een reactie vraagt.quote:
Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef BlackRhino het volgende:
Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
quote:NR34 schreef op 28 juli 2012 @ 13:40:
[...]
Ik wil het niet eens lezen. Begrijp al sowieso vaak niet, waarom burgers het sowieso eens kunnen zijn met dit soort regeltjes van bovenaf opgelegd. Onze regering heeft het wel erg makkelijk met al deze meelopers
Misschien is ie dezelfde persoonquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Trouwens. Beetje zielig om gewoon een tekst te pikken van het motor-forum, vind je niet?
[..]
Dat heb ik natuurlijk al gecheckt en dat is niet zoquote:
ik heb nog nooit motorwrakken gezien. denk dat een motorrijder wat voorzichtiger is omdat ie maar 2 wieltjes heeft.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Lijkt me een goed iets die APK.
Sinds de APK voor auto's is de kwaliteit van het nederlandse wagenpark best verbeterd.
De politie houdt minder van die totaal controles zo als vroeger. Dus ik ben daar voor motoren ook wel voor net als voor brommers eigenlijk.
Zonder remmen? Waar?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef T42 het volgende:
[..]
want zie genoeg barrels zonder remmen en licht....
En iedereen verplicht 20 uur per dag thuis houden, als ze naar buiten moeten onder politiebegeleidng met veiligheidskleren en airbag om hun middelquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Resistor het volgende:
Gewoon alles keuren wat op de openbare weg komt en waarbij je voeten niet de grond raken.
Auto's, motoren, (vooral) bromfietsen en snorfietsen. Fietsen, steps, scootmobielen, elektrische rolstoelen en Segways.
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:35 schreef densmee het volgende:
in de ongevalsstatistieken wordt banden als meest voorkomend genoemd, is dit op basis van geen profiel is oorzaak of wat anders?
want bij veel banden zit er een profiel ingesneden omdat het verplicht is om profiel te hebben. maar deze banden zouden zonder profiel net zo goed presteren onder natte en droge omstandigheden
ja met een platte band mag hij wel afgekeurd worden inderdaad.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' heAls je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
Overigens wederom niet iets wat een APK gaat voorkomen
er zijn toch genoeg supersport banden waar dat toch zeker wel zo is. ik zal eens kijken of ik nog iets gevonden kan krijgenquote:Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.
Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
Met een halve bar verschil denk ik bij de eerste bocht al van heuj er klopt iets niet maar dat zijn dan gewoon de koude bandenquote:Op zondag 29 juli 2012 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ben je er wel eens in een bocht achtergekomen dat je een lekke band had? Da's ook een 'banden gerelateerd euvel' heAls je dan toevallig net plat in een snelweg op- of afrit duikt, lig je gewoon op je plaat.
Overigens wederom niet iets wat een APK gaat voorkomen
Ga dat eens roepen op de paddock van de motoGP?quote:Op zondag 29 juli 2012 00:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Auto's zijn de meest voorkomende oorzaak, niet banden.
Als eenzijdig onderschatten situatie, daar gaan je banden niet aan helpen, maar zonder profiel hetzelfde presteren, wil je het testen want dat klopt toch echt niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |