Meer omdat je echt bijzonder weinig aan het topic toevoegt.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:25 schreef ChesterPerry het volgende:
Ik voel je nikker, ook al meerdere malen hier gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 juli 2012 22:51 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb op zich niets tegen wat IF informatie, maar die dagboekverhalen over hoe lang er al gevast wordt en wanneer er weer gevreten mag worden interesseren mij geen fuck. Jullie lijken wel vrouwen die over hun cyclus aan het lullen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik care verder niet of het iemand wat interesseert, ik post het gewoon en gelukkig mag dat. Er zal vast wel een enkele zijn die er wat aan heeft, net zoals ik wat kan hebben aan iets wat jou geen fuck interesseert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
quote:Op maandag 16 juli 2012 22:51 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb op zich niets tegen wat IF informatie, maar die dagboekverhalen over hoe lang er al gevast wordt en wanneer er weer gevreten mag worden interesseren mij geen fuck. Jullie lijken wel vrouwen die over hun cyclus aan het lullen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dit is wel een goeie.quote:
Waarvoor ben je uitgeloot dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:55 schreef mtchel112 het volgende:
Wat een kut dag, vanacht geen oog dicht gedaan vanwege lotinguitslag, ben dus uitgeloot.
Geen trainen voor mij vandaag, duik mn bed weer in
idd. uiteindelijk train je de bedoelde spieren het meest als je techniek 100% is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:02 schreef fathank het volgende:
Zo gister voor het eerst sinds 3 weken weer een gym van binnen gezien. Afgelopen 3 weken verschillende tripjes naar het buitenland moeten maken voor het werk. Gister maar weer rustig aan begonnen en vooral gefocust op de techniek. Zat hiervoor toch al redelijk op een plateau, dus daar ga ik nu weer rustig naar toe werken. Zat hiervoor vast op 125 kg squat, en 135/140 kg deadlift.
Ben gister weer begonnen op 70 kg squat en 85 kg deadlift. Kreeg nog wel complimenten voor m'n deadlift techniek, dus op zich is het niet verkeerd om even te resetten en de techniek een beetje bijschaven. Nu rustig opbouwen en hopen dat ik nu door m'n vorige plateau heen ga. Op naar de 150/160 kg deadlift (2x bw)
ah. Wel een mooie opleiding i.c.m. BB-enquote:
Nou die filosofie is i.i.g. perfect denk ik zo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:13 schreef mtchel112 het volgende:
Bedankt dudes, waardeer t erg!
Via een omweg nmlk propedeuse halen en dan naar belgie, of anders nog een keer proberen.
Hoopte om een fysio te worden met de filosofie van krachttraining aan mn zij
Zo'n omweg richting België is ook geen verkeerde optie toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:13 schreef mtchel112 het volgende:
Via een omweg nmlk propedeuse halen en dan naar belgie, of anders nog een keer proberen.
Waarschijnlijk wel. Maar maak er vooral een mindset van. Dus in je hoofd nu al die 160 kilo doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:02 schreef fathank het volgende:
Ben gister weer begonnen op 70 kg squat en 85 kg deadlift. Kreeg nog wel complimenten voor m'n deadlift techniek, dus op zich is het niet verkeerd om even te resetten en de techniek een beetje bijschaven. Nu rustig opbouwen en hopen dat ik nu door m'n vorige plateau heen ga. Op naar de 150/160 kg deadlift (2x bw)
Waar een wil is....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:13 schreef mtchel112 het volgende:
krijg je sexy droge armpjes van.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:54 schreef Snakey het volgende:
Om vet te verbranden werd me vanmorgen aangeraden 3 sets 24 reps ipv 4 x 8 te doen. Nou, dat moet dan maar, he....
Klopt want dan zet je lichaam het vet om in spierquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:54 schreef Snakey het volgende:
Om vet te verbranden werd me vanmorgen aangeraden 3 sets 24 reps ipv 4 x 8 te doen. Nou, dat moet dan maar, he....
36 reps is nog beter!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:54 schreef Snakey het volgende:
Ik dacht er aan om maar 1 set van 72 te doen. Dan ben ik na 1 trainingssessie vast een kilo of 5 kwijt.quote:
hehe, ik zag gister iemand monkey pull-ups doenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:54 schreef Snakey het volgende:
Er zijn soms van die ventjes die willen laten zien dat ze iets zwaarder kunnen dan jij. Als ik dan vraag of ze weten dat ze hun rug/schouders/whatever staan te verzieken krijg je zo'n quasi boos onzeker gezichtje en proberen ze uit te leggen dat ik geen gelijk heb. Maar dan ben ik alweer weg.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:18 schreef fathank het volgende:
[..]
hehe, ik zag gister iemand monkey pull-ups doen. Meer heen en weer slingeren dan op en neer
.
En maar stoer kijken dattie 10 reps haalde
haha.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:18 schreef fathank het volgende:
[..]
hehe, ik zag gister iemand monkey pull-ups doen. Meer heen en weer slingeren dan op en neer
.
En maar stoer kijken dattie 10 reps haalde
Achja, gister ook 2 gasten pissig dat ik de bench press had ingepikt omdat ze tussendoor ff buikspierkwartier gingen doenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zijn soms van die ventjes die willen laten zien dat ze iets zwaarder kunnen dan jij. Als ik dan vraag of ze weten dat ze hun rug/schouders/whatever staan te verzieken krijg je zo'n quasi boos onzeker gezichtje en proberen ze uit te leggen dat ik geen gelijk heb. Maar dan ben ik alweer weg.
Balen, wist niet dat fysio een numerus fixus had in Nederland.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:55 schreef mtchel112 het volgende:
Wat een kut dag, vanacht geen oog dicht gedaan vanwege lotinguitslag, ben dus uitgeloot.
Ik schrijf even wat notities voor iedereen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:28 schreef Catch_me het volgende:
Gaf laatst zo'n probeer zakje whey perfection aan vriend die ook serieus wilt gaan beginnen met voeding enz. Komt er een neger (u mad?) naar ons toe en die zegt dat ie die "troep" niet nodig heeft en veel beter 2 shakes van 3200kcal kon nemen op een dag want dan ben je binnen een maand breed![]()
Al die tijd dus alles fout gedaan
Op internet ben je nooit alleen. Ik ben ook uitgeloot bij fysio en wil nu ook via belgië kinesitherapie doen. Waar wil jij heen gaan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:55 schreef mtchel112 het volgende:
Ugent, alleen in belgie is de propedeuse verplicht toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:30 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Op internet ben je nooit alleen. Ik ben ook uitgeloot bij fysio en wil nu ook via belgië kinesitherapie doen. Waar wil jij heen gaan?
Kreeg laatst ook van iemand te horen dat ik moet trainen zonder die 'troep'. Shakes zijn de nieuwe anabolen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:28 schreef Catch_me het volgende:
Gaf laatst zo'n probeer zakje whey perfection aan vriend die ook serieus wilt gaan beginnen met voeding enz. Komt er een neger (u mad?) naar ons toe en die zegt dat ie die "troep" niet nodig heeft en veel beter 2 shakes van 3200kcal kon nemen op een dag want dan ben je binnen een maand breed![]()
Al die tijd dus alles fout gedaan
Ik zou supersetjes doen. 3x72 bicep curl afwisselen met 3x72 crunches, achter elkaar door. Binnen een week ben je ripped.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik dacht er aan om maar 1 set van 72 te doen. Dan ben ik na 1 trainingssessie vast een kilo of 5 kwijt.
Volgens mij krijg je dan vooral definitie maar niet zo zeer minder vet of grotere spieren. Is vooral voor mensen die niet al te groot willen worden zoals ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:54 schreef Snakey het volgende:
Hij ziet me vaak genoeg trainendus hij weet dat ik train om groot te wroden. Maar hij denkt dus echt dat ik op die manier vet ga verliezen. FYI, we hebben het over een PT...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan vooral definitie maar niet zo zeer minder vet of grotere spieren. Is vooral voor mensen die niet al te groot willen worden zoals ik.
netjes ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij ziet me vaak genoeg trainendus hij weet dat ik train om groot te wroden. Maar hij denkt dus echt dat ik op die manier vet ga verliezen. FYI, we hebben het over een PT...
Ik ga prima op het moment. Ik eet iets minder, maar nog wel boven onderhoud en ik doe minstens 3x per week cardio. Ik ben afgelopen 3 weken 2 kilo kwijt geraakt. Iets meer dan een halve kilo per week, prima snelheid vind ik.
Ik denk dat ik weer iets meer ga eten voor m'n gains, en dan meer cardio doe. Ik doe nu 3x per week een kwartier. Dat wil ik opvoeren naar 3 - 5x per week 20 - 30 minuten. Dan heb ik volgens mij een prima balans.quote:
't is alleen altijd zo kut dat de feedback via de spiegel moet zo met dat fijn tunen, en dat daar dan weer een week of wat delay op zit op die feedback.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weer iets meer ga eten voor m'n gains, en dan meer cardio doe. Ik doe nu 3x per week een kwartier. Dat wil ik opvoeren naar 3 - 5x per week 20 - 30 minuten. Dan heb ik volgens mij een prima balans.
Ik moet het allemaal nog even uitvinden.
Yep, dat is waar. Maar ik heb geen haast, dus ik kan wel een beetje pielen. Het gaat nu in ieder geval de juiste kant op, dus erg veel kan er niet fout gaan. Het kan hoogstens wat traag gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is alleen altijd zo kut dat de feedback via de spiegel moet zo met het fijn tunen, en dat daar dan weer een week of wat delay op zit op die feedback.
Gaat hartstikke goed man, strong traps ook! Keep it up, alles ziet er zoveel beter uit als het cut is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
Vandaag bijna alles maar 2 setjes gedaan ivm klote gym die ineens vakantietijden gaat gebruiken.
Foto; links anderhalve week geleden in de tussentijd 3 dagen rust gehad en steeds gezonder eten.
Gebruik nog steeds korte broek van een jaar geleden die inmiddels veel te groot is![]()
[ afbeelding ]
Netjes hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
Vandaag bijna alles maar 2 setjes gedaan ivm klote gym die ineens vakantietijden gaat gebruiken.
Foto; links anderhalve week geleden in de tussentijd 3 dagen rust gehad en steeds gezonder eten.
Gebruik nog steeds korte broek van een jaar geleden die inmiddels veel te groot is![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
[ afbeelding ]
edit: - too much infoquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:22 schreef 16meter het volgende:
ja man wijve trekke gwoon opeens je lul uit je broek als je riopped bent niet leuk meer
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:23 schreef SunTzu het volgende:
[..]
edit: - too much info![]()
5 meiden in 1 weekend leren kennen.
dude jouw cut gaat als een malle, mirinquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
[ afbeelding ]
Is mijn eerste cut ooit, hoelang doen jullie cutten eigenlijk? Ik heb mijn abs al niet meer vanaf mijn 15e gezien eerlijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
dude jouw cut gaat als een malle, mirin
was tot mn 8ste een skinny flikker (ongezond skinny), ben toen opeens echt bol geworden (srs weet echt niet hoe het was gekomen, ook nog te jong denk ik om te begrijpen)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:34 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Is mijn eerste cut ooit, hoelang doen jullie cutten eigenlijk? Ik heb mijn abs al niet meer vanaf mijn 15e gezien eigenlijk
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik dat zo zie vanaf die foto kwa bf%, en je bench omlaag is gegaan ook, zou ik niet heel lang meer doorgaan i.i.g. anders gaat het je spiermassa kosten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:34 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Is mijn eerste cut ooit, hoelang doen jullie cutten eigenlijk? Ik heb mijn abs al niet meer vanaf mijn 15e gezien eerlijk
Nice bro.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien nog 2 weken dan heb ik 7 weken in totaal. Mijn bench gaat niet hoger omdat ik in een gym train waar bijna niemand komt op mijn tijden en mijn vrienden die mee gingen zijn afgehaakt waardoor ik geen spotter heb. De rest is wel omhoog gegaan maar ik heb geen zin om een stang op mijn keel te krijgenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik dat zo zie vanaf die foto kwa bf%, en je bench omlaag is gegaan ook, zou ik niet heel lang meer doorgaan i.i.g. anders gaat het je spiermassa kosten.
Wel erg goed van je verder![]()
BP: 90kgquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:37 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nice bro.
Wat zijn je stats? En hoelang/zwaar?
Ja dat bedoel ikquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Dumbbell OHP 60kg? wtf? Of bedoel je 30kg en heb je dat x2 gedaan?
Inderdaad. Goede form. Respect.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:47 schreef 16meter het volgende:
Goed bezig iig, je ziet er groter/sterker/langer uit dan je stats doen vermoeden. (die al zeker niet slecht zijn)
Dit lichaam vind ik gewoon gruwelijk maar ik zal nog wel meer massa moeten krijgen voor dit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:54 schreef Kerol het volgende:
[..]
Inderdaad. Goede form. Respect.
Tot hoever wil je gaan Suntzu? Op die plaatjes zie je er inderdaad langer uit1.85 ofzo gok ik zo.
Geen idee maar vast wel, vond het plaatje ergens op tumblr; de site waar ik mijn motivatie op doe.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:18 schreef Stereotomy het volgende:
^^ lichaam is ook met wat photoshop bewerkt he? Meer contrast, meer reflectie, etc
'Mirin trapsquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker fysiek man, echt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:10 schreef SunTzu het volgende:
[ afbeelding ]
dat dere celltech brahquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:04 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Dit lichaam vind ik gewoon gruwelijk maar ik zal nog wel meer massa moeten krijgen voor dit.
Deze kerel is tevens ook een Vietnamees net zoals ik. Ik wil nu nog 2 weken doorgaan denk ik en in september wil ik anderhalve maand of 2 maand gaan backpacken door Azië.
[ afbeelding ]
Zit te twijfelen om power cleans met chin ups te vervangen omdat PCs me toch iets te technisch lijkenquote:
Ik heb het na een maand toegevoegd. Doe geen PC's, in plaats daarvan BOR's. Nu even niet i.v.m. schouder, maar in principe komt dat neer op:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:38 schreef Tito_Makani het volgende:
Wanneer moet je bij SS chin-ups/dips toevoegen? Heb het boek gelezen maar weet niet meer precies wat hierover werd vertelt
De pullup-beweging isoleert de lats veel meer. Met rows gebruik je eigenlijk je hele rug meer, lats, traps, rhomboids, etc. en duw je je schouderbladen nog net iets meer naar elkaar toe.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:34 schreef Bendoe het volgende:
In welke mate train je je rug in breedte met rows en in dikte met pulldowns? Hier een artikel erover: http://www.flexonline.com(...)ts-rows-vs-pulldowns
Ik doe ze beide op een bovenrug/bicep dag.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De pulldown-beweging isoleert de lats veel meer. Met rows gebruik je eigenlijk je hele rug, lats, traps, rhomboids, etc. en duw je je schouderbladen nog net iets meer naar elkaar toe.
Is goed om beide af te wisselen, imho.
Thanks, ga eerst PCs gewoon goed oefenen en mocht het niet lukken dan ga ik BOR's doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik heb het na een maand toegevoegd. Doe geen PC's, in plaats daarvan BOR's. Nu even niet i.v.m. schouder, maar in principe komt dat neer op:
A: SQ, BP, DL, Chins
B: SQ, OHP, BOR, dips.
Nee, dat is echt niet nodig. Onderrug raak je al hard met squats en dl's.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:01 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Thanks, ga eerst PCs gewoon goed oefenen en mocht het niet lukken dan ga ik BOR's doen.
In het boek stond ook iets over back-extensions verwerk je die ook in je workout?
Thanks, zou je ook na een tijdje chin-ups bij elke workout kunnen toevoegen of zou dat te zwaar zijn?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:03 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet nodig. Onderrug raak je al hard met squats en dl's.
Nee, gewoon dips en chins afwisselen, maar die dus wel pas toevoegen als je al een aantal weken goed bezig bent met de basisoefeningen. Waarom? Gewoon omdat Rip het zegt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:16 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Thanks, zou je ook na een tijdje chin-ups bij elke workout kunnen toevoegen of zou dat te zwaar zijn?
Dus workout A
Squat
Press
DL
Chin-ups
Workout B
Squat
Bench
PC
Chin-ups
Dat vind ik soms zo frustrerend aan SS, ik heb vaak het gevoel of ik veel meer gewicht kan toevoegen aan m'n lifts maar dan is het programma niet meer zo effectief en in het boek staat dat als je te veel toevoegt dat je vast komt te zittenquote:
Rip is trouwens wel een koningquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nee, gewoon dips en chins afwisselen, maar die dus wel pas toevoegen als je al een aantal weken goed bezig bent met de basisoefeningen. Waarom? Gewoon omdat Rip het zegt.
Ben nu online op mobiel want werk. Maar cell tech is steroids? Ik ga gewoon natural zo ver mogelijk proberen te komen. Een vriend van mij is ook super ripped maar iets minder massa 7% bf heeft ie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:33 schreef seto het volgende:
Inderdaad, natty ga je dat zeer waarschijnlijk niet bereiken bruv.
Het is geen sprint maar een marathonquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:28 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Dat vind ik soms zo frustrerend aan SS, ik heb vaak het gevoel of ik veel meer gewicht kan toevoegen aan m'n lifts maar dan is het programma niet meer zo effectief en in het boek staat dat als je te veel toevoegt dat je vast komt te zitten
Ik vind het wel verslavend. Ben sinds ik ben begonnen constant bezig met het mijn voeding/slaap/supplementen te optimaliseren. Daarom vind ik het zo jammer dat het maar 3x per week isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is geen sprint maar een marathon.
Om er even een cliché in/uit te gooien
Klopt. Tenminste kort door de bocht gezien.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:55 schreef Lamabal het volgende:
Net een video gezien van die mike chang.
Hij zegt dat langzame cardio geen nut heeft en dat je alleen intens moet gaan doen zodat je meer After burned.
Klopt dit of lult hij alleen maar wat?
Hiit is idd lange afterburn (epoc)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:55 schreef Lamabal het volgende:
Net een video gezien van die mike chang.
Hij zegt dat langzame cardio geen nut heeft en dat je alleen intens moet gaan doen zodat je meer After burned.
Klopt dit of lult hij alleen maar wat?
Ik ben eigenlijk wel nieuw hier. Maar wat kun je dan doen om je lichaamsvet te verminderen? Ik doe nu al 3x in de week 15-20 minuten cardio.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:56 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Klopt. Tenminste kort door de bocht gezien.
krachttraining, en OP lezen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel nieuw hier. Maar wat kun je dan doen om je lichaamsvet te verminderen? Ik doe nu al 3x in de week 15-20 minuten cardio.
Kcals in lager leggen dan kcals uit. Oftewel, minder eten dan je verbrandt. Of je dit doet door minder eten, meer cardio of meer KT (meer spieren = meer verbranding in rust) is niet relevant, hoewel cardio natuurlijk ook goed is voor je conditie. Lees de OP inderdaad.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel nieuw hier. Maar wat kun je dan doen om je lichaamsvet te verminderen? Ik doe nu al 3x in de week 15-20 minuten cardio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |