Het was minder erg dan verwacht, maar graag gedaanquote:Op zondag 15 juli 2012 11:10 schreef Klonk het volgende:
heel voorzichjtig waterig zonnetje in Belfeld en ik wil de afdeling zuid limburg ff bedanken voor het opvangen van de regen, groetjes afdeling noord limburg
Ik had vandaag 36 km gereden, waarvan 15 km op het asfalt.quote:
damn! stond er ook nog bij waar ie is genomen?quote:
Volgens mij in de Alpenlanden.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
damn! stond er ook nog bij waar ie is genomen?
Je kan gerust je fiets pakken, pas morgen laat in de ochtend vanuit Zeeland neerslag:quote:Op zondag 15 juli 2012 17:50 schreef yvonne het volgende:
Dordrecht, moet zo werken, op de fiets, heren weerkennerskaartlezers etc, blijft het een avondje droog?
Vorig jaar? Hebben we toen zomer gehad? Ik geloof alleen een aantal mooie lente dagen, en een paar mooie herfst dagen.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind dat we niet zo moeten zeuren want iets zegt mij (als ik even vorig jaar aanhaal) dat de zomer wat later dit jaar valt en het best zo kan zijn dat wij in oktober/november van heerlijk nazomer weer gana genieten met 'hoge' temperaturen.
Bedankt, het is nu echt lekker weer, na de zondvloed van gisteren..quote:Op zondag 15 juli 2012 17:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je kan gerust je fiets pakken, pas morgen laat in de ochtend vanuit Zeeland neerslag:
Na passage van de trog wordt in de loop van de middag van het westen uit weer droog. Vannacht zien we in zowel Harmonie als Hirlam een enkele buien passeren die samenhangen met de passage van de (hoogte)trog. Morgen bereikt later in de ochtend de eerste frontale neerslag het zuidwesten van ons land en deze regen breidt zich daarvandaan verder over het hele land uit. De middag en avond verlopen dan regenachtig met 5-10 mm neerslag.
Dit.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondvloed? Gisteren? Niks van gemerkteven als vandaag op enkel buitje na gewoon droog gebleven
Praktisch weggespoeld hier in Rotterdamquote:Op zondag 15 juli 2012 18:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondvloed? Gisteren? Niks van gemerkteven als vandaag op enkel buitje na gewoon droog gebleven
Het ECMWF zit tot nu toe erg goed. Te warm voor zuid en oost Europa (Klopt precies.) En voor ons een normale zomer wat ook nog redelijk klopt.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:23 schreef Snowsquall het volgende:
Ik vraag me af; Zijn er mensen(weerprofeten m/v ) geweest die de zomer voospelt.....eh verwacht hebben zoals het nu is??
Excuse me!? Ik kan deze "zomer" niet normaal noemen.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:35 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Het ECMWF zit tot nu toe erg goed. Te warm voor zuid en oost Europa (Klopt precies.) En voor ons een normale zomer wat ook nog redelijk klopt.
sinds 12 uur hier strakblauwe luchtquote:Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef knep het volgende:
Al de hele dag rukweer hier in midden Limurg.
De ene bui na de andere.
Tjah... Misschien naar het buitenland gaan? Wat is jouw definitie van normaal? De mensen willen tegenwoordig 3 maanden 25+ wat gewoon niet mogelijk is. Volgens de statistieken verloopt deze zomer redelijk normaal en ik vind het ook niet heel apart. Misschien iets te nat voor mijn gevoel maar tot nu toe vind ik het een prima zomer.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Excuse me!? Ik kan deze "zomer" niet normaal noemen.
Het is eerder een horror "zomer"."
Stukje omhoog in de buurt van Venlo hebben we best een redelijke dag gehad, wel wat regen maar we zaten net buiten de regenton van zuid Limburg zoals iemand het vanmorgen noemdequote:Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef knep het volgende:
Al de hele dag rukweer hier in midden Limurg.
De ene bui na de andere.
Stukje omhoog in de buurt van Arnhem hebben we best een redelijke dag gehad, wel een paar druppel maar daar bleef het ook bij.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
Stukje omhoog in de buurt van Venlo hebben we best een redelijke dag gehad, wel wat regen maar we zaten net buiten de regenton van zuid Limburg zoals iemand het vanmorgen noemde
er zijn vrij weinig zonuren.. en 12 graden op 12 juli vond ik nou ook niet echt 's zomers..quote:Op zondag 15 juli 2012 20:38 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Tjah... Misschien naar het buitenland gaan? Wat is jouw definitie van normaal? De mensen willen tegenwoordig 3 maanden 25+ wat gewoon niet mogelijk is. Volgens de statistieken verloopt deze zomer redelijk normaal en ik vind het ook niet heel apart. Misschien iets te nat voor mijn gevoel maar tot nu toe vind ik het een prima zomer.
Ok thanx. Dan vraag ik me af hoe ze het verloop van deze zomer voorspelt hebben, dan weten we waar we aan toe zijn(bij wijze van sprekenquote:Op zondag 15 juli 2012 19:35 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Het ECMWF zit tot nu toe erg goed. Te warm voor zuid en oost Europa (Klopt precies.) En voor ons een normale zomer wat ook nog redelijk klopt.
Koude winterquote:Op zondag 15 juli 2012 21:45 schreef Professor-Barabas het volgende:
Deze zomer wordt wederom een Atlantische zomer met inderdaad een mooie nazomer, een 'klassieke' herfst en mogelijk wederom een koude tot zeer koude winter. Maar een slag om de arm houden is verstandig.
12 graden op 12 juli? Het was toch veel warmer...quote:Op zondag 15 juli 2012 21:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
er zijn vrij weinig zonuren.. en 12 graden op 12 juli vond ik nou ook niet echt 's zomers..
December 2010 en de winter 2009 - 2010 waren inderdaad mooie.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:09 schreef Snowsquall het volgende:
Dit jaar was echt drie keer niksTwee weken vorst en een vrijdagmiddag sneeuw
![]()
Nee vorig jaar, dat was toppie
En dat was ook niet 'normaal', net zo min als een zomer met elke dag 25 gradenquote:Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
December 2010 en de winter 2009 - 2010 waren inderdaad mooie.
Veeel sneeuw toen
Meer dan 20 centimeter hier in december 2010 en dat vlak voor kerst.
Kloptquote:Op zondag 15 juli 2012 22:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dat was ook niet 'normaal', net zo min als een zomer met elke dag 25 graden
Later op de dag wel maar die 12 graden was rond een uur of 14:00, later rond een uur of 16:00 was het 17 graden.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
12 graden op 12 juli? Het was toch veel warmer...
Qua schaatsweer was het dit jaar vele malen beter dan vorig jaarquote:Op zondag 15 juli 2012 22:09 schreef Snowsquall het volgende:
Dit jaar was echt drie keer niksTwee weken vorst en een vrijdagmiddag sneeuw
![]()
Nee vorig jaar, dat was toppie
Ik zal maar bekennen dat ik de hele week niet voor 15:00 m'n nest uit ben gekomen... De week heb ik dus nogal anders beleefd: constant 17-20 graden, zonnig, nagenoeg droog en vrij winderig.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Later op de dag wel maar die 12 graden was rond een uur of 14:00, later rond een uur of 16:00 was het 17 graden.
In de ochtend is het wel vaker kouder, ook in de zomers dus dat is opzich niet zo vreemd maar dat het 's middags nog zo koud was zie je niet veel in Juli.
waar zit je in limburg?quote:Op maandag 16 juli 2012 07:55 schreef appelsientje het volgende:
Mijn vakantie in limburg valt wel in het waterhad beter een regenmeter kunnen meenemen, ipv zonnebrand
Susterren, de zon begint hier nu ook te schijnen, zo fietsen met de kleintjesquote:Op maandag 16 juli 2012 08:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
waar zit je in limburg?
en hier schijnt sinds gister middag volop de zon. In tilburg
Was Estofex maar weer eens juist hiermee!quote:Dode en gewonden na tornado's Polen
Het noorden en westen van Polen zijn dit weekeinde getroffen door een reeks tornado's. De wervelwinden kostten aan een persoon het leven toen zijn huis instortte en hij werd bedolven onder het puin. Tien anderen raakten gewond.
Een gebied in de buurt van het nationale park Bory Tucholskie werd getroffen door een wervelstorm die bijna een kilometer breed was. Meer dan vierhonderd hectare bos is verwoest evenals meer dan honderd huizen.
Hoogspanningsmasten werden door het noodweer omver geblazen en honderden brandweerlieden werden ingezet om omgewaaide bomen op te ruimen. Op sommige plekken moesten treinen omrijden, omdat het spoor onbegaanbaar was geworden.
Zie ookquote:Op maandag 16 juli 2012 10:25 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Was Estofex maar weer eens juist hiermee!
Nou dan kunnen ze me alles vertellen maar na het weekend wordt het er echt niet beter opquote:Op maandag 16 juli 2012 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Na het weekend wordt het beter... heel voorzichtig kruipen we naar de normale waarden
Temperatuurtjes lijken wel te gaan stijgenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dan kunnen ze me alles vertellen maar na het weekend wordt het er echt niet beter op
Zoveel regen in het Noorden donderdag?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dan kunnen ze me alles vertellen maar na het weekend wordt het er echt niet beter op
Noorden:
[ afbeelding ]
Hier valt het wel mee hoor, dan moet het wel heel raar gaan wil het hier de straten blank komen te staan, dan zouden we 30min lang wolkbreuk moeten hebben (minimaal 100mm/h of meer).quote:Op maandag 16 juli 2012 12:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zoveel regen in het Noorden donderdag?
Gaat vast wel het een en ander onderlopen ben ik bang...
Hier is het al zo'n twee uur droog, zeker een record deze 'zomer'!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:54 schreef alors het volgende:
Hier nog steeds droog, ik denk dat het bijna een record is![]()
Utrecht het omgekeerdequote:Op maandag 16 juli 2012 13:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier is het al zo'n twee uur droog, zeker een record deze 'zomer'!
kwart voor 9quote:Op maandag 16 juli 2012 15:25 schreef CWAV het volgende:
[..]
De zon scheen gewoon hoor, om kwart voor negen
Vinnik welquote:
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het enige waar ik blij om ben in dit verband is dat ik geen vakantie heb.
Dat zou echt nog veel erger zijn.
Die avond viel er zeker 40mm in een kwartier tijd, met eigen ogen kunnen zien.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
40mm in 15min? Is dat niet een beetje heel erg veel van het goeie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |