Je zit inderdaad erg goed. Het patroon van westenwinden dat voornamelijk voorkomt boven Nederland heeft te maken met de 'natuurlijke' posities van drukgebieden (onder invloed van zon, etc. etc,.), waardoor passaatwinden ontstaan (Lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Passaat). Dit zijn voor ons westenwinden. (Edit: lijkt net alsof ik mezelf tegenspreek, maar door die oostpassaat staat hier een westenwind)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we dit al sinds december vorig jaar, met een paar onderbrekingen van hogedruk die de boel even blokkeerde (kou in februari, warm in oa eind maart).
Kan best lang zo blijven, maar uiteindelijk krijg je weer een periode waarin het anders wordt.
Kan ook weer allerlei oorzaken hebben denk ik.
Ik denk zelf, zonder al teveel kennis daarover dat een orkaan of serie orkanen die langs de USA trekken en bij Groenland voor anker gaan een verandering kan forceren, of een paar flinke stormen die in de herfst en winter over Nederland trekken.
Maar volgens mij ligt het nog complexer, heeft het te maken met een hoop andere dingen zoals het smeltende poolijs, La Nina (of el Nino) en nog wat zaken.
Iig zie je wel vaker een serie matige zomers in Nederland, waarna het weer beter wordt.
Zo waren 1987 - 1988 slecht en volgden er een aantal mooie zomers, dan 1993 matig, 1998, 2004-2005, 2007-2008.
Met de winters hetzelfde: een serie koude winters, gevolgd door een aantal zachte.
Hmm dat is niet zo slim hequote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:07 schreef AchJa het volgende:
Gvd net mijn windmeter gesloopt......![]()
Ik wilde een wat langere mast op de schoorsteen, vond hem net iets te laag. Ik het dak op met rugzak, alles losschroeven, laat ik de mast uit mijn handen pleuren, 2 cupjes afgebroken.
Nee, idd niet al te slim, was er ook knap chagrijnig van. Het is een Alecto, had ik een keer gekregen, losse onderdelen regelen wordt dus een lastig verhaal bij die budget dingen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmm dat is niet zo slim hewelk station heb je?
Lijmen kan helpen maar bij stevige wind zal het niet lang volhouden, beste is om de windmeter te vervangen voor een nieuwe
Stuur eens een mailtje naar Dick, daar heb ik m'n WMR200 gekocht; heeft me altijd prima geholpen, snel terugmailen en giga goeie service. Misschien dat hij je verder kan helpen, ook al is het station niet via hem gekocht. Hij verkoopt ook Alecto stations dus wie weet kun je nog een los onderdeel van een ingeleverd station kopen ofzo..quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, idd niet al te slim, was er ook knap chagrijnig van. Het is een Alecto, had ik een keer gekregen, losse onderdelen regelen wordt dus een lastig verhaal bij die budget dingen.
En lijmen is geen optie meer gezien de schade. Maar aan de andere kant wel een goed excuus om weer eens wat anders (lees beters) te halen. Ik wil iig 1 hebben waarbij de voeding (zender met batterijen) niet in de buurt van de windmeter zit, ik ben nl. niet van plan om het dak op te klimmen (dakpan opschuiftruc) om batterijen te wisselen. Bij deze heb ik er zelf een nieuwe kabel (standaard telefoonsnoer) van 15 meter aangesoldeerd, zodat ik de windmeter mooi op de schoorsteen had staan en de zender/ temperatuur-/ regenmeter aan de schutting had hangen, dat haalde ik niet met de standaard kabellengte.
Zit nu aan een La Crosse WS-2355 of iets soortgelijks te denken. Wil iig nu wel een PC aansluiting en voldoende vrijheid vwb voeding, dus niet een vaste batterijbak vlakbij de windmeter.
De ochtend is het belangrijkst.quote:
Nee.quote:
Ik nu niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:39 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee.
De middag juist.
In de ochtend zit ik toch alleen maar uit te brakken met een kop koffie achter de laptop.
Ok. Dan mag het wel even droog blijven.quote:
Ergens in Oosterbeek het bos in en een stuk Veluwe.quote:Op zondag 15 juli 2012 07:45 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ok. Dan mag het wel even droog blijven.
Waar ga je meestal fietsen? Arnhem heeft mooie plekken zat
Ok have fun!quote:Op zondag 15 juli 2012 07:47 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ergens in Oosterbeek het bos in en een stuk Veluwe.
Ik ook, ff op en neer naar Viersen denk ikquote:
Flink stukje nietquote:Op zondag 15 juli 2012 08:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik ook, ff op en neer naar Viersen denk ik
Zal wennen zijn fietsen zonder nattigheid
Whehehequote:Op zondag 15 juli 2012 08:17 schreef fotostarter het volgende:
Ah ok. Nog een mooi eindje
Ben al kapot, als ik zo'n stuk met de auto moet.
Dat heb je weleens hèquote:
La crosse maakt indd gebruik van volledig bekabeling dus in die richting kun je het beste zoeken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, idd niet al te slim, was er ook knap chagrijnig van. Het is een Alecto, had ik een keer gekregen, losse onderdelen regelen wordt dus een lastig verhaal bij die budget dingen.
En lijmen is geen optie meer gezien de schade. Maar aan de andere kant wel een goed excuus om weer eens wat anders (lees beters) te halen. Ik wil iig 1 hebben waarbij de voeding (zender met batterijen) niet in de buurt van de windmeter zit, ik ben nl. niet van plan om het dak op te klimmen (dakpan opschuiftruc) om batterijen te wisselen. Bij deze heb ik er zelf een nieuwe kabel (standaard telefoonsnoer) van 15 meter aangesoldeerd, zodat ik de windmeter mooi op de schoorsteen had staan en de zender/ temperatuur-/ regenmeter aan de schutting had hangen, dat haalde ik niet met de standaard kabellengte.
Zit nu aan een La Crosse WS-2355 of iets soortgelijks te denken. Wil iig nu wel een PC aansluiting en voldoende vrijheid vwb voeding, dus niet een vaste batterijbak vlakbij de windmeter.
"A level 1 was issued for the Netherlands, N Belgium and parts of NW Germany for isolated tornadoes. "quote:Op zondag 15 juli 2012 08:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat heb je weleens hè
Waarvoor is de één van Nederland?
Oh noeeeees you're all going to dieeeee!1!!1!!11!quote:Op zondag 15 juli 2012 09:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"A level 1 was issued for the Netherlands, N Belgium and parts of NW Germany for isolated tornadoes. "
TORNADO'S!1!!11!!
Er is kans op zon, zijn we niet meer gewend.quote:Op zondag 15 juli 2012 08:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat heb je weleens hè
Waarvoor is de één van Nederland?
quote:Op zondag 15 juli 2012 10:02 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Er is kans op zon, zijn we niet meer gewend.
Dat is iets van voor de bezuinigingen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |