Zandvoort ligt precies onder de buienlijnquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wel grappig om te zien dat die twee buienlijnen precies langs Utrecht gaan. Hier al de hele ochtend droog
En dit zijn ze op het circuit aan het doen, i.v.m. de races die zijn uitgesteldquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zandvoort ligt precies onder de buienlijn.
Op Twitter las ik zelfs al dat straten afgesloten zijn omdat ze veranderd zijn in grachten.
whaaaaquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:39 schreef mainedoll het volgende:
[..]
En dit zijn ze op het circuit aan het doen, i.v.m. de races die zijn uitgesteld
http://yfrog.com/eh7wjoz
inmiddels hoor ik ze weer racen nu
Dat is de neerslag voor 24uur toch? Klopt tot op heden nog niet veel van hier....ik zit in donkerblauw maar het is hier dreugequote:
SPOILER: LOL @ de captcha bij het uploaden van dit plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaartje klopt ook niet, lees net dat het in het noorden ook nat is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is de neerslag voor 24uur toch? Klopt tot op heden nog niet veel van hier....ik zit in donkerblauw maar het is hier dreuge
Lekker dan, ik heb volgende week vrijdag bouwvakbarbecue op het werk. Deze zomer is zowaar nog slechter dan die van vorig jaar, toen hadden we nog af en toe een droge dag. Ik gok dit jaar op een totale neerslaghoeveelheid van 3.000 mm, 1998 was een heerlijk jaar vergeleken met dit, zelfs nog een paar dagen op het strand gelegen toenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
De neerslagkansen voor woensdag zijn alweer toegenomen en de verwachte temperatuur verlaagd. Hele week en ook volgende week rond de 18 graden en minstens 70-80% kans op regen. Wat een rukweer.
Waarschijnlijk augustus ook zo en in september weer even een beetje nazomerweer.
Ik kan me herinneren dat in mijn jeugd het in juli-augustus vaak wel goed weer was, maar de laatste jaren lijkt de zomer de herfst om in september even nog wat nazomerweer te hebben.
Mijn gok om maar in september vakantie te nemen, pakt dus toch nog aardig uit, als dat uitkomtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
in september weer even een beetje nazomerweer.
Utrecht heeft opvallend weinig tegen gehad, deze week. Vergeleken met de rest van het land dan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wel grappig om te zien dat die twee buienlijnen precies langs Utrecht gaan. Hier al de hele ochtend droog
Mijn zomerkleren liggen nog gewoon op zolder zelfs, net als mijn zomerjas. Ben maar wat blij met mijn winterjasquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:28 schreef Wild_Overstekend het volgende:
15 graden! En dan woon je verdorie in het 'zonnige' zuiden.
Die harde wind draagt nog meer bij aan het herfstgevoel. Ik denk dat ik de zomerschoenen/zomerjurk maar weer gewoon opruim.
Die zie je ook vaak in het buitenland.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:59 schreef Djeez het volgende:
Ik heb net wel een heel erg zeldzaam natuurverschijnsel gezien! Zag een wit/gele, lichtgevende bol. Kwam zelfs iets vanaf dat je warmte zou kunnen noemen. Heel apart...
Waar heb je het overquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:28 schreef Wild_Overstekend het volgende:
15 graden! En dan woon je verdorie in het 'zonnige' zuiden.
Die harde wind draagt nog meer bij aan het herfstgevoel. Ik denk dat ik de zomerschoenen/zomerjurk maar weer gewoon opruim.
Ik zat eerste week van augustus op Terschelling, prima weer!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:04 schreef Gitank2 het volgende:
Ik had uit verveling een Zonchase gedaan ipv Stormchase per trein.
Hier scheen ze even voor de wolken, maar in Eindhoven ook eventjes.
Vervolgens nog even naar Roermond, waarbij ik bij en voorbij Weert een flinke blauwe plek in de grijze lucht zag.
In Roermond zonnig, maar daar was het ook van korte duur.
Op de terugweg kwam ik in de plensregen terecht en dat was ook wel even lekker om doorheen te wandelen.
Djeez heeft wel gelijk: 1998 had beter weer dan dit jaar, want toen kon je in februari op het terras zitten en was het zomerweer in mei en begin augustus.
Waar woon je? Want eind mei heeft het één week niet geregend in Nederland. En eind juni / begin juli hebben we ook enkele droge dagen gehad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zat eerste week van augustus op Terschelling, prima weer!Nu is het al sinds begin mei geen dag droog geweest
En al die mensen afgelopen maand maar roepen "het is pas juni, er kunnen nog zoveel mooie dagen komen!".quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:49 schreef StateOfMind het volgende:
Na een kut voorjaar, nu een kutzomer. Voornamelijk grijs en nat, met af en toe wat mooie dagen. Bah, bah, bah
Gewoon zo doorgaanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:55 schreef andreas612 het volgende:
dus wat moet er gebeuren om er de koudste zomer in 25 jaar van te maken?
In theorie kan zo'n patroon toch nog maanden intact blijven? Hoe zit het met de winter, verdwijnt het dan per definitie, of kan het ook jaren blijven bestaan?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:11 schreef CWAV het volgende:
Tja, de straalstroom ligt verkeerd. Depressies kunnen vrij tot ons doordringen; zo'n patroon krijg je ook niet makkelijk doorbroken. Geen goed nieuws vooralsnog...
[ afbeelding ]
Jas? Ik loop in een t-shirt. Ik loop dan ook altijd stevig door, dus dan krijg je het wel warm.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn zomerkleren liggen nog gewoon op zolder zelfs, net als mijn zomerjas. Ben maar wat blij met mijn winterjas
Volgens mij hebben we dit al sinds december vorig jaar, met een paar onderbrekingen van hogedruk die de boel even blokkeerde (kou in februari, warm in oa eind maart).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In theorie kan zo'n patroon toch nog maanden intact blijven? Hoe zit het met de winter, verdwijnt het dan per definitie, of kan het ook jaren blijven bestaan?
Tja, voor je eigen beleving is de maximumtemperatuur nu eenmaal de temperatuur waarbij je leeft omdat deze zo goed als altijd overdag wordt gemeten. Tevens duidt een relatief hoge gemiddelde temperatuur en een lage gemiddelde maximum temperatuur erop dat het 's nachts weinig afkoelt wat weer op bewolking (= wisselvallig weer) duidt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:06 schreef CWAV het volgende:
Beetje raar hoor om de maximumtemperatuur te nemen om aan te duiden of iets de koudste zomer is. In de meteorologie neemt men daar gemiddelden voor, en vergeleken met het langjarig gemiddelde zitten we dan 'slechts' 0,5 graad onder het gemiddelde. Kijken we naar de langjarige gemiddelden op hetzelfde weerstation (De Bilt), dan zien we dat vorig jaar juli zelfs 'nog kouder' is geweest met een maandgemiddelde temperatuur van 15,9 graden.
Met de 17,4 graden als voorlopig maandgemiddelde kan ik niet anders concluderen dat het voorlopig geblaat op zolder is. Maar het kan altijd nog, al moet de temperatuur dan behoorlijk naar beneden gaan...
KNMI langjarige gemiddelden: http://knmi.nl/klimatolog(...)es/mndgeg_260_tg.txt
KNMI maandgemiddelden: http://knmi.nl/klimatolog(...)and_260_grafiek.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |