niet zo huilen, chaggiequote:Op maandag 9 juli 2012 18:29 schreef JackHerrer het volgende:
Een video met 75.000 noem ik nou niet echt speciaal, en dat sofa surfers nummers stond op K&D sessions, een van de meest bekende chill-out/ ambient cds.
Nope, deze kun je schrappenquote:
Wow. Bedankt maat, fantastische muziek.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:29 schreef JackHerrer het volgende:
Een video met 75.000 noem ik nou niet echt speciaal, en dat sofa surfers nummers stond op K&D sessions, een van de meest bekende chill-out/ ambient cds.
quote:Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef Aikara het volgende:
[..]
Nope, deze kun je schrappen. Ontzettend gave band! Heb ze inmiddels een aantal keren live gezien en hun concerten zijn eveneens een aanrader.
Ik dacht dat het Children of Bodom wasquote:Op maandag 9 juli 2012 19:42 schreef methodmich het volgende:
Dit album misschien, maar hopelijk niet:
Begrijp ikquote:Op maandag 9 juli 2012 22:38 schreef Jirdo het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand anders is die dit leuk vindt.
Jitter Juice heb ik ook ; jaren geleden eens ergens uit een uitverkoopbak gevist.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:46 schreef ranja het volgende:
De enige zal ik niet zijn maar op RateYourMusic hebben de albums niet veel meer dan 50 ratings.
12 Rounds. Hebben een paar albums gemaakt, de eerste was Jitter Juice.
Zit ergens tussen Portishead en Nine Inch Nails. Die laatste noem ik niet zomaar, ze zaten even op het Nothing label.
Volgens mij vind je die ook, als je'm tegenkomt, alleen in uitverkoopbakkenquote:Op maandag 9 juli 2012 23:59 schreef fripper het volgende:
Jitter Juice heb ik ook ; jaren geleden eens ergens uit een uitverkoopbak gevist.
Klinkt een beetje als The Popgroup.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:38 schreef Jirdo het volgende:
The Project Hatequote:
385 is geweldig. Groot fan van ze Sonds dag 1. Dit jaar ook al 2x live gezien toen ik in Japan was.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:38 schreef Jirdo het volgende:
gedaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:50 schreef MohMi het volgende:
een onbeschoft luie vraag; is het stom om het genre bij de liedjes te zetten..?ben niet zon klikkert omdat ik meestal al muziek luister tijdens het fokken, maar ben wel benieuwd naar nieuwe muziek
erg h
Mordred was toch best populair begin jaren 90, ik ken ze in ieder geval nog wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:26 schreef Ulx het volgende:
Deze zullen ook niet al te veel mensen meer kennen, echt makkelijk zijn hun intussen al weer twintig jaar oude albums ook niet te vinden.
Op verzoek het genre: Funk meets early nineties thrashmetal met DJ en rapper.
Nou, afgezien van het feit dat ze ooit de Popprijs hebben gewonnen zijn ze niet erg bekend.quote:
Die hadden nog een hit met WEEKEND, heb ik nog een album van liggen. Cameron is tegenwoordig solo als singer-songwriter.quote:
Die hadden ze inderdaad, maar de vraag is of mensen ook meer kennen dan alleen dat nummer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:24 schreef belsen het volgende:
[..]
Die hadden nog een hit met WEEKEND, heb ik nog een album van liggen. Cameron is tegenwoordig solo als singer-songwriter.
klinkt opzich wel aardig toch ?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:25 schreef flipsen het volgende:
Iedereen kent natuurlijk Extreme nog wel met "More than Words". Ik was/ben fan van het eerste uur, dus ruim voor die hitsingle. Maar ik weet bijna zeker dat 99% deze clip nooit gezien heeft/het nummer nooit heeft gehoord. Komt van hun laatste album (2010 geloof ik), hebben ook nog een tour gedaan.
Argentijns bandje die ongetwijfeld niemand kent, maar leuke funk/rock maakt. Onlangs hun eerste chte CD geproduceerd.
(bassist is mijn zwager)
Oooo dat klinkt leukquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:24 schreef bartrid het volgende:
Gusto Extermination Fluid:
Genre: Electronica met invloeden uit old school industrial en noise.
Die´s leukquote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Oooo dat klinkt leuk
Bedankt voor de tip!
Dadelijk eens luisteren, voor jou dan een noisy one van Agent Side Grinder (die ik toch echt aan de man wil brengen hier)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:31 schreef bartrid het volgende:
[..]![]()
Ook leuk maar minder noisy is http://www.chewingwithgusto.com/
Volgens mij zijn ze inmiddels uit elkaar, ze hebben nog wel wat leuke singles gehad.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:47 schreef LuciferRising het volgende:
Pingpong Bitches ken ik wel. Nog niet eens zo slecht
Nazis from mars bedoel ik. Ghehequote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:52 schreef LuciferRising het volgende:
Nazis on mars. Nederlandse electro punk band. Iemand bekend hier mee?
Bedankt, ik kon ze niet. Maar ben ze aan het beluisterd op youtube. Ik vind ze goed.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef Aikara het volgende:
[..]
Nope, deze kun je schrappen. Ontzettend gave band! Heb ze inmiddels een aantal keren live gezien en hun concerten zijn eveneens een aanrader.
Afgelopen zondag live gezien, band met potentie.quote:
Heb je ze verteld dat ze voor de volgende clip een Lincoln Continental moeten gebruiken?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:32 schreef Heatseeker het volgende:
En natuurlijk even een biertje gedronken met de bandleden, puike gasten wel.
Ha nee, ik had nog niet van hun gehoord voordat ik ze zondag live zag. Maar puike wagen wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Heb je ze verteld dat ze voor de volgende clip een Lincoln Continental moeten gebruiken?
[ afbeelding ]
Die is van mijn kleine broertje
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 06:20 schreef AionNL het volgende:
[..]
385 is geweldig. Groot fan van ze Sonds dag 1. Dit jaar ook al 2x live gezien toen ik in Japan was.
Ik ken Sovietoblaster van hun.quote:
De zangeres/bassiste zat ook altijd in Bleach (Bleach03/Bleachmobile in de VS) en toen was ik al fan van haar slapbass, maar met 385 is het echt een beetje toffer geworden imo =)quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:18 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Ik ken ze nog niet heel erg goed eerlijk gezegd.
Daar had ik een cd van toen ik klein wasquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef the85mc het volgende:
Oud housenummer. Stond jaren op mn mp3speler zonder de juiste titel te weten. Maar door soundhound titel gevonden. Schijnt dat dat nummer al 17! jaar oud is.. De verschillende versies op YT hebben minder dan 2000 views..
Deze lui zijn wel behoorlijk bekend hoor.quote:
quote:The Fiasco band covered the song "Girls on Film" by Duran Duran, which appeared on the Duran Duran Tribute Album in 1997. They also released a much sought after and hard to find 7" vinyl split with Sublime, as well as a split with Milwaukee's The Frogs.
The Fiasco toured with many bands, most notably Rocket from the Crypt, Sublime, and Lordz of Brooklyn. The band was also noted for charming Eddie Vedder, lead singer of Pearl Jam.
Deze gast is een serieuze cultheld in de VS volgens mij, heb wel vaak over hem gelezen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef Life2.0 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er vooruit zou komen dit te luisteren:
Moondogquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
Even grote cultheld met een iets meer toegankelijke smaak, en geen hellrides
Ik ken Riverside's EP, had ik al in januari.quote:
Die zijn tof iddquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:56 schreef Muisraket het volgende:
In principe makkelijk te vinden omdat het gesampled is door een wat bekendere artiest, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord en kwam het ook pas tegen toen ik het origineel opzocht. Maar toen ik het hoorde, was ik verkocht.
Helaas, ik was je al voor met Freak Kitchenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:00 schreef Muisraket het volgende:
Niet al te ontoegankelijk klinkende rockmuziek maar dan wl met af en toe nogal vreemde maatsoorten en Indiase invloeden.
Mijn excuses in dat geval, heb niet het hele topic doorgelezen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:04 schreef Aikara het volgende:
[..]
Helaas, ik was je al voor met Freak Kitchen. Maar goeie band inderdaad. Mattias Eklundh is een waanzinnige gitarist.
I'm on a boat!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:
Niemand die ik ken heeft ooit gehoord van the Lonely Island, dus voel me wel exclusief
Dick in a boxquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:
Niemand die ik ken heeft ooit gehoord van the Lonely Island, dus voel me wel exclusief
Welkom in de grote mensenwereld.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:
No worriesquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:04 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Mijn excuses in dat geval, heb niet het hele topic doorgelezen.En Eklundh is inderdaad waanzinnig!
![]()
Dat heb ik met Peter Licht. Peter Licht is een zanger/muzikant uit Duitsland die zelden of nooit in het openbaar verschijnt en zich zeker niet laat fotograferen. Zijn muziek doet wel een beetje aan Spinvis denken. Het is elektronische pop met absurdistische teksten en veel oeh en aaaah en oelala en tralala en dat vind ik ontzettend leuk.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:17 schreef Computerfluisteraar het volgende:
En dan bedoel ik echt van die muziek die alln jij goed vindt en waarschijnlijk niemand anders kent. Athans, zo lijkt het. Dat heb ik met deze platen:
Hihi hoe zou de aller eerste psychedelische band ever nou onbekend zijnquote:
Maar wel terecht, wat is dat slecht zeg!quote:
Roky erickson de zanger is net uit zn psychoses waar hij sinds de jaren 70 in gezeten heeft.. er is een hele indrukwekkende docu over gemaakt.. die heet ook you're gonna miss me geloof ik moet je maar eens opzoeken echt een aanrader! Ik heb hem in 2009 live mogen aanschouwenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Excuus. Ik kende ze nog niet en iedereen om me heen ook niet
Ik draag momenteel een t shirt mijn zijn hoofd er opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Roky erickson de zanger is net uit zn psychoses waar hij sinds de jaren 70 in gezeten heeft.. er is een hele indrukwekkende docu over gemaakt.. die heet ook you're gonna miss me geloof ik moet je maar eens opzoeken echt een aanrader! Ik heb hem in 2009 live mogen aanschouwen
Slecht is niet het goede woord, al is het wel een slecht nummer (maar meer was er niet op youtube) maar het is geen toegankelijke vorm van hardcorequote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar wel terecht, wat is dat slecht zeg!
Hey, dit ruikt een beetje naar Zao die bovenop een nest met blastbeats en postrock is gegooid. Klinkt nog niet eens zo verkeerdquote:
2raumwohnung.quote:
ze timmeren behoorlijk aan de weg!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:35 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik draag momenteel een t shirt mijn zijn hoofd er op![]()
Zullen Rats on Rafts nog ontopic zijn of zijn ze inmiddels al bekender aan het worden?
quote:Op zondag 15 juli 2012 22:43 schreef belsen het volgende:
Nu een officieel Tof Topic
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
De album-covers komen me wel erg bekend voor, maar nooit naar geluisterd idd.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:45 schreef Logician78 het volgende:
Bandje uit ong 1982 (nl) Engelstalig.
Band: The Thought
Album: The dream is me
heb via het muziekregister een cd laten branden van de lp, nooit ergens anders tegen gekomen en tot op heden mijn favoriete lp.
Helaas vind ik de andere albums van ze niet zo, maar deze heb ik echt kapot gedraaid
quote:Originally released on Pye’s 4D quadraphonic imprint, these 1973 albums from The Harry Roche Constellation would have long sunk without trace, were they not considerably more than thinlydisguised demonstration vehicles for the glories of all things quadraphonic. Fronted by trombonist and musical director Harry Roche, with a little help from a posse of arrangers, including Pete Moore (the man responsible for the memorable Pearl & Dean jingle), Don Lusher and even Stan Tracey, the Constellation were never actually a working band, rather a collection of leading session men.
“Too jazzy, funky and freaky to be easy listening, but too tightly arranged and laidback to be taken for serious jazz”: the sleevenotes hit the nail on the head. Instrumental reworkings of Stevie Wonder, The Who and Bob Dylan stand shoulder-to-shoulder with explorations of standards from Johnny Mercer, George Gerswhin, Henry Mancini and Michel Legrand. However, nothing can prepare the unsuspecting listener for the for the extraordinary 10- minute odyssey that is Pete Moore’s Spiral, with its manifest debt to Isaac Hayes and Norman Whitfield. It might feel like you’re knee deep in a pseudo blaxploitation score, but this was actually laid down in Wembley in 1973.
Die half miljoen mensen op Woodstock of de rond de miljoen die wat van die band in de kast hebben kennen ze wel, hoor. Maar de band is sinds de jaren 70 wel uit de schijnwerpers geraakt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:56 schreef SpauldingPF het volgende:
Dit kan niemand die ik ken waarderenIk vind het heerlijk
Ken het, got the t-shirt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:39 schreef morgane het volgende:
Zelfde zanger met zijn band Spo-Dee-O-Dee
Genre: rock
Gezien in Altstadt, Eindhoven, ooit eens.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:13 schreef Ulx het volgende:
Deze jongens zijn ook niet echt bekend geworden.
Ja maar dat is toch even wat anders, dit hebben ze ook niet live gespeeld. Dit is wat te psychedelic denk ik .quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die half miljoen mensen op Woodstock of de rond de miljoen die wat van die band in de kast hebben kennen ze wel, hoor. Maar de band is sinds de jaren 70 wel uit de schijnwerpers geraakt.
Ken er eindelijk een hier. Peter Adams is chill.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:28 schreef Moody het volgende:
Peter Adams:
Snowglobe:
Some Velvet Morning:
13th Floor Elevators:
*jaloers* helaas was ik in die tijd nog maar een klein Morganetjequote:Op woensdag 18 juli 2012 22:11 schreef Ulx het volgende:
Doc heeft/had ook een Spodeeodee shirt. Ik heb ze ook wel eens live gezien trouwens. Geen idee meer waar.
Aanstaande vrijdag speelt Crywank ergens in Brabant!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:14 schreef inhetvliegtuigoverdezee het volgende:
[..]
topband datken je crywank?
vind deze nog altijd het bestequote:Op donderdag 19 juli 2012 00:29 schreef Seam het volgende:
Erg mooie plaat van een band die nooit opgetreden heeft en onmiddelijk na deze EP uit elkaar gegaan is. Ongeveer 700 luisteraars op last.fm. Is enkel bekend geworden doordat deze plaat een van de favoriete platen is van een semibekende blogger van het genre. De muziek zelf is een prachtige mix van rock/emo/post-rock.
Andere is een ambientartiest die ikzelf erg sterk vind, maar in dat genre zijn er eigenlijk veel onbekende artiesten. Deze vind ik er alsnog bovenuitsteken. Bijna meditatieve nummers.
Bekijk deze YouTube-video
Verder erg mooie tips hier, ik ben blij dat ik dit topic heb ontdekt!
Eerste twee zijn bekend hier.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:35 schreef Trollscience het volgende:
misschien toch al wat bekender, maar ken nog altijd niet veel mensen binnen deze scene die ze kennen
hardcore emo/screamo
twinkle daddies (de band heet trouwens dads en niet groin twerk, de titel staat andersom)
metalcore-achtig met een beetje meer hardcore-invloeden
quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:42 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Eerste twee zijn bekend hier.
Ik kan hier nog Suhnraw, Electric Sea Spider, Temple Songs, Wlfbait en Clouds Collide plaatsen. Video's ben ik jullie schuldig, ik typ dit op m'n mobiel.
Jawel hoor, Meccano Mind staat hier in de last.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef Sfeermaker het volgende:
Dit kent ook bijna niemand gok ik.
Nice! Fijn album, vooral Pray is briljant.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:35 schreef bartrid het volgende:
[..]
Jawel hoor, Meccano Mind staat hier in de last.
Bijna meer geniale lyrics als Cosmic Psychos - Lost Causequote:I got a hairstylist and he knows he got it wrong
He kills mothers and he looks like a cross between K. Cobain and William Wilson
Sorry man, maar dat is niet waar. Misschien wel als je het aan de plaatselijke klaverjasvereniging vraagt maar The Haxan Cloak is toch echt niet onbekend hier.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:00 schreef Ceased2Be het volgende:
Voor mij album van het jaar, maar nog erg onbekend hier in Nederland.
NOU SORRY HOOR!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Sorry man, maar dat is niet waar. Misschien wel als je het aan de plaatselijke klaverjasvereniging vraagt maar The Haxan Cloak is toch echt niet onbekend hier.
Inderdaadquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:42 schreef Darkestrah het volgende:
Wel een fantastisch album trouwens.
Misschien heb je de TT niet goed gelezen, er staat niet "Muziek die vrijwel iedereen kent". Villagers heeft in 2010 al op Lowlands (dit jaar weer), Eurosonic, Crossing Border en London Calling gestaan,quote:
Ken ik allebeiquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:40 schreef Moody het volgende:
Over goede onbekende muziek gesproken:
Laten we dat zo maar houden danquote:Op zondag 22 september 2013 15:17 schreef Gerardius het volgende:
Mn eigen muziek XD:):) https://soundcloud.com/pascion/pascion-war-of-worlds
He grappig deze ken ik van de soundtrack van in to the wild. Zoek op Eddie vedder dan vind je nog meer van dit genre.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:02 schreef Onnoman het volgende:
leuk topic
mijn aandeel is indio
mooi nummer, maar niet echt bekend... kan hier helemaal emo van worden
ken verder totaal geen muziek in deze stijl, en met deze zwoele stem..
als iemand mijn kan tippen, dan ben ik je enorm erkentelijk
liefs onnoman
Zeker, kende het niet, verstond het niet, maar qua sound prima.quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:00 schreef Unquote het volgende:
Electroknalpop met een stoere zingende chick, dikke aanrader.
quote:Hot Gossip scored a pop hit in 1978 with I Lost My Heart to a Starship Trooper, a disco track featuring Sarah Brightman on lead vocal that cashed in on the media hype surrounding the original Star Wars film. They went on to record an album in the early 1980s, Geisha Boys and Temple Girls, produced by the former Human League and then current Heaven 17/BEF member Martyn Ware. The album was a commercial failure.
quote:By Mother’s Day 1979, The Motels had signed with Capitol Records and released their first album in September of that same year. Their first single, “Closets and Bullets,” made no impact on the charts, but their second single, “Total Control,” found its way to the Top 20 in France and the Top 10 in Australia.
6.731 listeners maar ...quote:Baby Animals are a hard rock band from Australia, formed in 1989 by vocalist Suze DeMarchi, drummer Frank Celenza, guitarist Dave Leslie and bass player Eddie Parise. They scored an immediate domestic No. 1 single with “Early Warning” and featured further Top 10 hits with “Painless”, “Rush You” and “One Word”. Their eponymous debut album Baby Animals was released in February 1992 and went multi-platinum.
Motels hebben nog wel een hit gehad in Nederland met Suddenly Last Summerquote:Op dinsdag 12 november 2013 00:38 schreef Scuidward het volgende:
De laatste twee kan ik het meest waarderen, niet zozeer alleen om het unieke aspect.
Ik moest wel lachen om dit grapje.quote:Op woensdag 25 december 2013 02:31 schreef kuolema het volgende:
Panda Bear is relatief bekend maar ik ken niemand die van ze heeft gehoord:
albumcover is mijn ui![]()
Heeft afgelopen september in Tilburg gespeeld, heb daar goede dingen over gehoord.quote:
Deze band is toch wel erg bekend hoor, een van de grotere namen op Roadburn dit jaar.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
MUZ / MAGMA (Mekank Destruktw Kommandh)
Ook behoorlijk bekend. Wel fantastische muziek.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:34 schreef Klonk het volgende:
Klaus Schulze, goeie ouwe Duitse synthesizer muziek, mag het thuis alleen op de koptelefoon draaien, vriendin krijgt een zenuwinzinking van het gepiel
WOW, ik wist niet dat ze naar Nederland komen, awesome!quote:Op zondag 2 februari 2014 19:57 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Deze band is toch wel erg bekend hoor, een van de grotere namen op Roadburn dit jaar.
[..]
Dit is best wel baasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |