quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Start Pilot is aanwezig! We hebben ook twee jerrycans (5L en 10L) die nog wel even gevuld moeten worden met benzine en water
Nee, en de reservebumpers laten we ook thuis.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
startkabels voor een vrachtwagen ook ?
Ahaquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
klinkt dom ik weet, maar startkabels die je op een vrachtwagen kunt gebruiken, kunnen meer vermogen aan. en kun je eventueel ook gebruiken voor een slechte massa tussen motor/vbak en carroserie
Okquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Aha. Die kabels hebben we niet, dus nemen we ook niet mee. We moeten ook nog onze eigen spullen in de auto kwijt kunnen he
Benzine, vandaar ook het plan benzine in een van de jerrycans te doenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ok
rijden jullie met een benzine of diesel ?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Benzine, vandaar ook het plan benzine in een van de jerrycans te doen
Wij gaan er juist de andere kant mee opquote:Op zondag 8 juli 2012 00:02 schreef Snowballed het volgende:
Wij deden dit vaak...
Alleen zochten we dan een iets betere op...
Dat je in zo'n ding durft te rijden..... da's best wel gedurft..quote:Op zondag 8 juli 2012 00:25 schreef Dingest het volgende:
Wij nemen ook twee jerrycans mee van 5 liter voor brandstof (da's voor ons bij elkaar een halve tank), water weet ik niet. Wel handig als een ander team het nodig heeft, maar alleen als we wat ruimte over hebben.
Let wel op met die jerrycans dat het in Slowaijke, Hongarije en Kroatië niet is toegestaan om extra brandstof over de grens mee te nemen (het land niet in en het land niet uit). Slowakije en Hongarije zal je geen (strenge) douane treffen over het algemeen, maar in Kroatië kunnen we dus mogelijk wel een grondig check verwachten. Ik zou adviseren bij de Kroatische grensovergangen dus de jerrycans leeg te laten
[..]
Wij gaan er juist de andere kant mee opHoop dat onze Maluch niet zo'n ellende is als die van hen, maar wij hebben er op zich al 1000 km opzitten met alleen preventief onderhoud.
De achterbank kan je er zo uittrekken, zit amper vastRuimte die we nu achterin overhouden valt me niets tegen, heel misschien hebben we niet eens het imperiaal nodig.
Die Yugo was onderhuids een 127 met hetzelfde motortje wat ook in de Panda zat, die twee extra cilinders helpen best welquote:Op zondag 8 juli 2012 00:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat je in zo'n ding durft te rijden..... da's best wel gedurft..(al was onze yugo niet veel beter...)
Is een kofferset van een motor niets...? Toch ruimte genoeg aan beide kanten het ding is smal genoeg...
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147153&rubriek=2quote:In Hardenberg is maandagochtend de zomereditie van de Carbage Run van start gegaan.
De ruim 500 deelnemers leggen in vijf dagen tijd 3.000 kilometer af. Ze rijden door acht verschillende landen om uiteindelijk te finishen in het Oostenrijkse Salzburg. De auto's waarin ze rijden mogen maximaal 500 euro kosten en zijn vaak gek uitgedost.
leuk! tnx voor de link!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147153&rubriek=2
thermostaat er uit halenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
We hebben Dresden bereikt en zijn nu op weg naar Krakow. We hebben meermaals de kachel vol aan gehad om overkoken van de motor te voorkomen en zijn nu aan de tweede multiriem bezig
En het is te gek
Dat stelden enkele Groningse autocrossers ook al voor, maar zij konden de thermostaat niet vinden. Zij vermoedden dat die op een redelijk lastige plek op onze boxermotor te vinden is. Ze hebben de koelventilatoren nu rechtstreeks op de accu aangesloten en dat werkt perfect! Bij lang parkeren moet het alleen losgekoppeld worden, maar dat is zo gebeurd.quote:
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Best gezellige files ook gehad nogquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
We hebben Dresden bereikt en zijn nu op weg naar Krakow. We hebben meermaals de kachel vol aan gehad om overkoken van de motor te voorkomen en zijn nu aan de tweede multiriem bezig
En het is te gek
Oja, die heb ik inderdaad in Krakow op de finishlocatie in de rij voor het eten nog even gesproken, maar wie nou wie is?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb de Polski Fiat van Dingest (geloof ik) van dichtbij mogen aanschouwen. Mikkie en zijn team heb ik sinds maandag al niet meer gezien
Vier keer aangehouden ja?quote:Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Op de noodreparatie vanwege de defecte dynamo na, heeft de polizwei-coupé geen kik gegeven. Nu heeft 'ie (of is het een zij?) wat TLC en nieuwe banden nodig. Wat mij betreft volgend jaar weer en met dezelfde auto, de reacties onderweg op zowel de auto, als zijn uitdossing waren erg gaaf. De vier aanhoudingen vanwege de uitdossing ook!
Ik heb die Audi van jullie helaas nog niet zien rijden hier in de regio..quote:Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Op de noodreparatie vanwege de defecte dynamo na, heeft de polizwei-coupé geen kik gegeven. Nu heeft 'ie (of is het een zij?) wat TLC en nieuwe banden nodig. Wat mij betreft volgend jaar weer en met dezelfde auto, de reacties onderweg op zowel de auto, als zijn uitdossing waren erg gaaf. De vier aanhoudingen vanwege de uitdossing ook!
twitter:CR_ScoobySnacks twitterde op zondag 15-07-2012 om 14:07:40Vanavond hopelijk tusse 9 a 10 de aankomst op het stationsplein in Roermond #carbagerun reageer retweet
Zekerquote:Op zondag 15 juli 2012 13:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Best gezellige files ook gehad nog.
Ja, woensdagavond of donderdag heb ik je auto weer gespot, ook bij de finish op de vrijdag. Zijn jullie de Sloveense berg nog een beetje goed overkomen? Dat ging bij ons eigenlijk zonder een centje pijnquote:[..]
Oja, die heb ik inderdaad in Krakow op de finishlocatie in de rij voor het eten nog even gesproken, maar wie nou wie is?We zijn elkaar later nog wel tegengekomen toch? Wij moesten vooral in Polen, Tsjechië en Slowakije rustig aan doen ivm onze brakke vering en de slechte wegen.
Al met al zelf geen enkel probleem gehad. Wel heeft de auto het erg zwaar gehad, maar we hebben onderweg niets hoeven vervangen. Misschien volgend jaar weer, maar dan wel met een kleiner team (met vier man rij je relatief weinig) en een 'betere' auto: eentje die de slechte wegen wat beter kan doorstaan. En misschien een hotel, want de overnachtingsplaatsen waren erg tricky... heb in Kroatië meerdere tenten zien wegwaaien. En we misten stroomvoorziening op de camping, waardoor onze muziekvoorziening ruk was en de bierkoeling ook
De officiële waren eigenlijk niet berekend op deze hoeveelheid. Daardoor te weinig plek of te matige omstandigheden. Inderdaad spannend in Kroatië. Ben een ervaren kampeerder en je weet dat de tent het wel kan doorstaan, mits goed afgespannen, maar dat kon nu dus niet...best vervelend.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zeker
[..]
Ja, woensdagavond of donderdag heb ik je auto weer gespot, ook bij de finish op de vrijdag. Zijn jullie de Sloveense berg nog een beetje goed overkomen? Dat ging bij ons eigenlijk zonder een centje pijn
Van de campings vond ik het vooral prettig dat ze direct bij de finish gesitueerd zijn. Finishen, formulier inleveren, tentje opzetten en klaar. De omstandigheden om je tent in op te zetten waren soms wel wat lastig. In Polen heb ik mijn tent op wat van dat hoge struikgewas neergezet met het idee dat die wel platgedrukt worden op het moment dat ik er in zou gaan slapen. Bleek te kloppen. In Kroatië was de bodem te hard om haringen de grond in te krijgen, terwijl die eigenlijk wel prettig waren geweest. Dat het zo hard waaide ligt niet aan de camping, maar het was wel even spannend of de tent het zou houden. Ik denk dat ik volgende keer opnieuw voor campings ga, maar misschien niet de officiële CR-campings.
Mooi dat jullie het nog gehaald hebbenquote:Op zondag 15 juli 2012 15:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De officiële waren eigenlijk niet berekend op deze hoeveelheid. Daardoor te weinig plek of te matige omstandigheden. Inderdaad spannend in Kroatië. Ben een ervaren kampeerder en je weet dat de tent het wel kan doorstaan, mits goed afgespannen, maar dat kon nu dus niet...best vervelend.
Ook twee keer in de regen moeten opbouwen, da's altijd balen.
We hebben de berg met moeite gehaald. In de 1 naar boven en naar beneden. Nog de nodige coaching over bergrijden moeten geven dus werd nog behoorlijk warmDe tweede berg hebben we geskipt. Passagier was behoorlijk misselijk en bovendien wilden we de auto heel houden, die had het zwaar genoeg met 17% helling tot op 1.600m. Daardoor wel nog een stukje door Italië gereden: weer een extra land erbij!
.
Gaan jullie volgend jaar weer?
Uiteraard ging iedere aanhouding met een strenge blik gepaard, maar volgens mij wilden de Duitse, Poolse, Kroatische en Oostenrijkse agenten en agentes gewoon onze auto van dichtbij bekijken. Alhoewel je zelfs voor oranje zwaailichten een ontheffing zou moeten hebben, volstond het om plechtig te beloven ze niet te gebruiken op de openbare weg.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vier keer aangehouden ja?Hoe is dat gegaan? Nog gedoe gehad, of vooral bewondering?
Wij zijn geen enkele keer van de weg geplukt. Misschien volgens jaar ook meer eens met twee man gaan, en dan een dikke bak maken.
quote:Op zondag 15 juli 2012 17:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de reactie van de garagehouders in de voormalige DDR en de agenten in Hannover op onze auto en de carbagerun voldoende zegt over waarom we niet één boete hebben gekregen: "Jullie Nederlanders sporen to-taal niet, maar wát een briljant idee!
Het gaat waarschijnlijk wel helpen, maar als je met meer bent kan je natuurlijk ook gewoon met andere teams gaan praten. Iedereen die ik gesproken heb was hartstikke vriendelijk en een gesprekje is zo begonnen: gewoon vragen hoe de dag is gegaan en of de auto nog problemen heeft gehadquote:Op zondag 15 juli 2012 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb stiekem wel jeuk om volgend jaar met een tweemansteam terug te komen. Mijn idee is namelijk dat wanneer je met twee bent, je wat sneller aansluiting zoekt bij andere teams en je daardoor veel mensen leert kennen. Of je moet vrouw zijn, dan werkt dat ook
Yeah I know, dat heb ik ook zeker gedaan en daardoor nog best wat mensen gesproken, maar tochquote:Op zondag 15 juli 2012 17:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk wel helpen, maar als je met meer bent kan je natuurlijk ook gewoon met andere teams gaan praten. Iedereen die ik gesproken heb was hartstikke vriendelijk en een gesprekje is zo begonnen: gewoon vragen hoe de dag is gegaan en of de auto nog problemen heeft gehad
Wel wat anders, maar bovenal wat duurder. Je betaalt je blauw aan brandstof.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
In oost-Duitsland stond een Wartburg 1.3 Tourist bij de eerste garage waar we aan kwamen, dat lijkt me ook een gave Carbagerunwagen. Maar misschien is dat dan wel weer zonde van een dergelijke auto, het is niet dat er daar nog erg veel van over zijn. Bij die garage stonden ook nog flink wat van die levensgrote IFA vrachtwagens uit de voormalige DDR, daar zijn er wél nog heel erg veel van en met een vrachtwagen deelnemen is weer eens wat anders...
Volgens mij is dat iemand anders, want ik was niet van de Rijkspolitiequote:Op zondag 15 juli 2012 19:34 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Super ervaring dit. Volgend jaar wil ik sowieso weer. Ik heb dingest meerdere keren zien rijden, net als de Polizwei wagen. Mikkie met z'n rijkspolitie bak heb ik geloof ik één keer gespot bij een tankstation, maar toen ik naar buiten wilde gaan om ze aan te spreken reden ze net weg met Hawai 5o door de speakers.![]()
Ik ben nu bezig met het uploaden van de foto's!
Dan vergis ik mij, met welke auto was jij dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat iemand anders, want ik was niet van de Rijkspolitie. Is wel een andere user hier. Die heb ik nog gesproken, volgens mij op de vertrekdag en onderweg nog eens!
Leuke foto's Driftkikker! Volgens mij heb ik dezelfde groep motorrijders aangetroffen, dat was in Polen right? En ik zie nu ook dat we op dezelfde veerboot zatenquote:Op zondag 15 juli 2012 20:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Zo, hier de foto's die wij hebben gemaakt, beetje een mix tussen verschillende camera's, dus de een is wat beter gelukt dan de ander.![]()
Zo'n winkelwagen kon je ten minste aan de auto vast lassen. Dat was geloof ik de redeneringquote:Op maandag 16 juli 2012 03:23 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]Wat heb je geslikt/gespoten/gesnoven/gedronken/gegeten om op het idee te komen een winkelwagentje aan je achterbumper/trekhaak te hangen ?
[ afbeelding ]
Hoe kom je op het idee om aan zoiets mee te doen met een DS ? Als je zo'n auto voor 500 euro koopt zit er geen bodem meer in, loopt de motor niet en moet je alle leidingen en bollen vervangen.
Nee dat is iemand anders uit ons team, maar wel gedrukt bij een stickeraar die ik goed ken en die ook alle andere bestickering heeft gedrukt voor de auto, hoezo?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:19 schreef Mikkie het volgende:
Wij misschien wel, zal binnenkort eens de foto's checken. Ben jij ook de man die de stickers heeft geregeld (met die korte voornaam)?
Daar was ik bij ja. Ik was degene met bril.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik weet dat ik met die korte voornaam nog op de vertrekochtend heb staan praten omdat ie onze polo's herkende (er stond ook een teammaatje bij, was jij dat?) en we hebben nog samen langs de vluchtstrook gestaan om de verzopen DAF met dames te helpen.
Juist ja, Madison Ivyquote:Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan me je vaag herinneren
Wij zijn toen doorgereden naar het pechgeval dat een stuk verderop op de vluchtstrook stond. Ik was ook degene met bril. En later nog gezellig samen achter elkaar in de file gestaan toen jullie nog dat kwaliteitspornootje hebben afgespeeld via de speaker
quote:Op maandag 16 juli 2012 15:06 schreef Legwieh het volgende:
iemand hier nog foto's van onze rijkspolitie auto? We hebben vooral stil gestaan, nee niet met stukken, JA om te BBQen.
quote:Op maandag 16 juli 2012 19:17 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Juist ja, Madison Ivy
Jullie waren met de Bazenbak??? Hebben jullie ook niet een hele tijd gefilmd toen in de file?
Het kan mij liggen maar die Jeep ernaast kost toch meer dan ¤500,- lijkt me. Of hadden ze er trappers inzitten?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Genomen op de openingsdag. Ik denk dat dit de enige foto is die ik van jullie auto heb
Ik zei ook al tegen die mannen met die alfa 3.0 v6'en dat ze me maar even moesten laten weten waar ze die voor 500¤ hadden gekocht, dan ging ik er deze week ook 1 halen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:21 schreef Mikkie het volgende:
Voorbeeldjes: meerdere Jeeps Cherokee, een Range Rover en een een Volvo 850 T-5.
Dat idee had ik ook al: meer verdelen. Beter voor de auto en je kan meer rijden. Dat 't dan iets meer kost: soit. Hoe is die aanrijding eigenlijk gekomen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:45 schreef Northside het volgende:
Er is 1 team gecrasht tijdens de hele carbage run, en dat waren wij met onze vulva 850.
4 uur later met een ford grand c-max als vervangend vervoer alweer onderweg, maar had liever ons oude trouwe barrel nog gehad. Maar erg leuke ervaring en we hebben het er nu al over hoe we het volgend jaar gaan aanpakken (maar dan wel met 2 teams van 2 i.p.v. 1 van 4).
Dat is wel jammer inderdaad. Dat haalt de charme er wel vanaf.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:21 schreef Mikkie het volgende:
Dat ligt niet aan jou. Er deden veel meer auto's mee met een dagwaarde boven 500 euro. Best jammer, want de aankomstgarantie daarmee is veel hoger en bovendien kun je dan beter meedoen voor het klassement; wij hadden daarentegen al moeite genoeg om binnen te komen.
Voorbeeldjes: meerdere Jeeps Cherokee, een Range Rover en een een Volvo 850 T-5.
Door een duitse bmw van de autobahn afgedrukt. Wij reden op de middelste baan 130, hij komt op links langs met 150 maar stuurt te vroeg naar rechts. Wij moeten naar rechts uitwijken maar daar zat een vrachtwagen. Dus weer naar links. Wagen begint te slingeren en zo'n 850 met 4 man + bepakking hou je dan niet meer. Eerste 2 zwiepen vangen we nog op, met de 3e vliegen we links de vangrail in en spinnen vervolgens de hele weg over om op de vluchtstrook te eindigen. Game over.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:49 schreef Mikkie het volgende:
Dat idee had ik ook al: meer verdelen. Beter voor de auto en je kan meer rijden. Dat 't dan iets meer kost: soit. Hoe is die aanrijding eigenlijk gekomen?
Dat van die audi zag ik op de facebook-groep ja. Maar was dat nog tijdens de race of alweer op de terugweg?quote:Overigens: jullie zijn niet de enigen die gecrasht zijn. Een Audi Coupé heeft schade linksvoor, vrachtwagen geraakt. Lagen er ook uit. Schijnt echter dat die ook niet meer terug mogen komen in de toekomst (ivm wangedrag/asociaal rijden?).
Oei, toch flink schrikken, zo'n klapper. Geen gewonden verder? Wel fijn dat die BMW-rijder gepakt is, kun je toch weer schade verhalen en geeft een gevoel van rechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Door een duitse bmw van de autobahn afgedrukt. Wij reden op de middelste baan 130, hij komt op links langs met 150 maar stuurt te vroeg naar rechts. Wij moeten naar rechts uitwijken maar daar zat een vrachtwagen. Dus weer naar links. Wagen begint te slingeren en zo'n 850 met 4 man + bepakking hou je dan niet meer. Eerste 2 zwiepen vangen we nog op, met de 3e vliegen we links de vangrail in en spinnen vervolgens de hele weg over om op de vluchtstrook te eindigen. Game over.
De duitser is er vervolgens vandoor gegaan maar een paar afritten verder gepakt. Die kan z'n zomervakantie wel afzeggen dus.
[..]
Dat van die audi zag ik op de facebook-groep ja. Maar was dat nog tijdens de race of alweer op de terugweg?
Waren trouwens nog wel wat meer problemen tijdens de race... de mannen van de pussywagon en een busje (weet niet meer welke) hadden bijna slaande ruzie en er is nog een ander team bij de organisatie gaan klagen dat ze bedreigd werden door een ander team. Maar al met al, voor 1500 bezopen tukkers, weinig incidenten.
Toen we voor de ingang van het automotodrom in Rijeka stonden te wachten, hoorde ik al een ander team omroepen dat er honderden euro's geboden werden voor degene die het luchtalarm het zwijgen op zou leggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:19 schreef Northside het volgende:
Klote luchtalarm... deden die gasten iedere ochtend tussen 07:00 en 07:15, geloof dat ze daarmee wel de meest gehate mensen op de camping waren.
Er is ook nog een filmpje dat ze met dat ding aan door een tunnel in Oostenrijk rijden...
edit: deze --> https://www.facebook.com/(...)5969920786325&type=2
Ja dat sowieso, het scheelt ook de uren slapen achterin met je brakke harses.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:24 schreef Mikkie het volgende:
En toch is een hostel wel het overwegen waard. Dat scheelt je sowieso dat klotealarm elke ochtend
Haha inderdaad, we waren ook nog ff Salzburg ingeweest waren om half 6 weer terug in het hotel na zon slopende weekquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:26 schreef Mikkie het volgende:
Dat heb ik dus niet eens gedaan. Kun je nagaan hoe gaar ik was bij thuiskomst zaterdagavond
Doe eens lief en deel dat eens.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:27 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Maar goed volgend jaar weer hopelijk! Ik heb al wat gehoord over de eventuele route
Jammer van zoveel tegenslagen, maar ik vond het erg cool en van veel lef getuigen dat jullie het geprobeerd hebben met dat karretjequote:Op woensdag 18 juli 2012 01:28 schreef Dingest het volgende:
Dingest is degene met de hoed
Even een korte samenvatting, uitgebreider volgt later wel. We zijn weer thuis, maar in een Volkswagen Up. De hele rit hebben we last gehad van los getrilde bouten (4x) uit de uitlaat omdat er een bevestigingspunt voor een uitlaatbeugel op het blok afgebroken bleek te zijn, later is de uitlaat dus ook gewoon gescheurd, we hebben even een kwartier compleet dood gestaan tussen Hongaarse zigeuners vanwege een gebroken kabel tussen accu en startslot, de uitlaat vervangen voor een gloednieuwe via-via de 126-community, diezelfde uitlaat is 1000 km later nog eens kats doormidden gebroken op 3 plekken wat zóveel herrie opleverde dat we voor onze gezondheid niet meer verder konden op vrijdag en dus niet zijn gefinished. Boel is uiteindelijk aan elkaar gelast en we hebben de route de volgende dag - dus inclusief die zware passen - weten uit te rijden. Auto liep al de hele week steeds brakker, we zijn elke dag wel met de contactpunten en carburateur bezig geweest. We hebben een extra nachtje in Cawl (Zwarte Woud) gestaan en contactpunten vervangen, maar de volgende dag liep hij nog slechter. Uiteindelijk in Bad Wildbad bij een garage gestrand na 3600 km met de daadwerkelijke oorzaak: een defecte koppakking. Na een uur of 7 gedoe met garages en ANWB bellen zijn we in een VW Up met 160 op de cc naar huis gereden. De Fiat komt over een paar weken deze kant op en dan kan ik de kop eraf trekken... Ontzettend gave en avontuurlijke vakantie, maar wel op alle fronten erg vermoeiend
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:57 schreef Northside het volgende:
Wij hebben playboypagina's staan uitdelen, daar schenen ze wel tevreden mee te zijn.
Dat weet ik niet, we zijn meer weggestuurd ipv dat we begeleiding kregenquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:57 schreef Northside het volgende:
Oh, dus jullie waren die teams die onder politiebegeleiding het dorp uit zijn geëscorteerd? Ik hoorde 's nachts op de camping wel van die verhalen maar wist niet welke teams het waren.
Wij reden relatief vroeg door dat dorp en toen was het allemaal nog wel te doen. Vriend van me heeft nog een mooi filmpje van de volvo voor ons; kleine rat probeert daar de deur open te trekken en opeens zie je een vuist uit de ruit komen en het ratje snel wegstappen. Wij hebben playboypagina's staan uitdelen, daar schenen ze wel tevreden mee te zijn. Verder geen last gehad.
Toen jij 12 was was je ook vast dolblij geweest als je een playboypagina had gekregen.quote:
Zulke extreme verhalen heb ik niet gehoord, wel dat er naar binnen werd gegraaid en dingen van auto's werden getrokken. Eén persoon zou zijn paspoort kwijt zijn geraakt. Over het algemeen vlotten wij niet zo dus ik zou verwachten dat wij bij de latere passanten hoorden, bij die Slowaakse dorpen hebben we in ieder geval geen problemen gehad. Wij trokken dus een zigeunerpubliek bij een klein dorp in Hongarije waar we stil kwamen te vallen. Ze waren wel opdringerig en we vertrouwden ze niet echt, maar er is op zich niet echt iets gebeurd. Politie kwam uiteindelijk opdagen en sommeerde ons om door te rijden toen we het weer deden, wat ongeveer op hetzelfde moment wasquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:47 schreef Northside het volgende:
Er was maar 1 dorp waar het fout ging, dat was dat zigeunerdorp met die getinte kinderen. Heb van niemand over problemen in andere dorpen gehoord, dus neem aan dat het over dit dorp gaat?
Bij de eerste teams die er doorheen kwamen was het nog vriendelijk lachen, daarna werd het bedelen, daarna werd het deuren opentrekken, daarna werd het stenen gooien en spiegels eraf slaan en de laatste auto's schijnen te zijn klemgezet en door de politie 'bevrijd' te zijn? Er zijn ook teams om het dorp heen gereden die via radio/twitter gewaarschuwd waren. Dat is zoals het verhaal s'nachts over de camping ging in ieder geval.
Andere dorpen was alleen maar feest, zwaaiende mensen enzo.
http://www.facebook.com/p(...)86325&type=2&theaterquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:53 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zulke extreme verhalen heb ik niet gehoord, wel dat er naar binnen werd gegraaid en dingen van auto's werden getrokken. Eén persoon zou zijn paspoort kwijt zijn geraakt. Over het algemeen vlotten wij niet zo dus ik zou verwachten dat wij bij de latere passanten hoorden, bij die Slowaakse dorpen hebben we in ieder geval geen problemen gehad. Wij trokken dus een zigeunerpubliek bij een klein dorp in Hongarije waar we stil kwamen te vallen. Ze waren wel opdringerig en we vertrouwden ze niet echt, maar er is op zich niet echt iets gebeurd. Politie kwam uiteindelijk opdagen en sommeerde ons om door te rijden toen we het weer deden, wat ongeveer op hetzelfde moment was
Wat heeft de TopicTitel of de Tourist Trophy er nu weer mee te maken?quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:21 schreef Mikkie het volgende:
Modderstromen zijn ook niet relaxt. Wij zijn later wel nog in the middle of nowhere door een andere Romadorp gereden waar we ook niet welkom waren. Werden heel wantrouwend aangekeken, dus blij dat we daar geen problemen hebben gehad. Dat stuk route heeft volgens mij bijna niemand gehad (leve de TT).
jat hem ik wil em welquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:19 schreef Northside het volgende:
Klote luchtalarm... deden die gasten iedere ochtend tussen 07:00 en 07:15, geloof dat ze daarmee wel de meest gehate mensen op de camping waren.
Er is ook nog een filmpje dat ze met dat ding aan door een tunnel in Oostenrijk rijden...
edit: deze --> https://www.facebook.com/(...)5969920786325&type=2
Ik gok de TomTom? Anders weet ik het ook nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat heeft de TopicTitel of de Tourist Trophy er nu weer mee te maken?
quote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 13:40 schreef Mikkie het volgende:
Misschien volgend jaar weer, maar dan wel met een kleiner team (met vier man rij je relatief weinig) en een 'betere' auto: eentje die de slechte wegen wat beter kan doorstaan. En misschien een hotel, want de overnachtingsplaatsen waren erg tricky...
quote:Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mikkie het volgende:
Misschien volgens jaar ook meer eens met twee man gaan, en dan een dikke bak maken.
Hee, stallingsruimte heb ik wel, sleutelzin ook welquote:Op zondag 15 juli 2012 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb stiekem wel jeuk om volgend jaar met een tweemansteam terug te komen. Mijn idee is namelijk dat wanneer je met twee bent, je wat sneller aansluiting zoekt bij andere teams en je daardoor veel mensen leert kennen. Of je moet vrouw zijn, dan werkt dat ook
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:34 schreef NoBody122 het volgende:
Geniale foto's en auto's! Lijkt me fantastisch om ook eens aan zo'n tocht mee te doen; ken alleen niet de juiste mensen die ook voor dit soort dingen in zijn..
Daarnaast is maar de vraag waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om ergens een barrel van onder de 500 euro te scoren (of mag een Patrol uit 1997 ook mee?) en deze op te maken..
Ik hou 't in gedachtenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:38 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hee, stallingsruimte heb ik wel, sleutelzin ook wel
In de praktijk namen ze het dit jaar niet zo nauw. Hoop dat de organisatie dat volgend jaar wel doet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.
Nee, dat zag ik aan de foto's. Het zou voor mij persoonlijk juist ook een sport zijn het met een ouwe ragbak te rijden. En niet zoals de vriend van mijn aangetrouwde neef: mijn zijn dagelijkse Golfje uit 1994.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:28 schreef Northside het volgende:
[..]
In de praktijk namen ze het dit jaar niet zo nauw. Hoop dat de organisatie dat volgend jaar wel doet.
Dat van 1996 ben ik gisteren niet tegengekomen op de site. Waar staat dat?quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.
Je kunt een Nissan Sunny proberen, die heb je wel voor ¤500,-.
Een Micra ook wel, maar om daar nou 3000 km mee te rijden.
In het regelement. Maar op dit moment doet de hele site het niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat van 1996 ben ik gisteren niet tegengekomen op de site. Waar staat dat?
Het leuke zit hem denk ik vooral in hoe creatief men is met het aankleden van die auto's, niet zozeer in welke auto's men aan de start komt (al zul je ook nog voldoende bijzondere voertuigen tegenkomen).quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
Dagwaarde van de auto moest 500¤ zijn, je mocht er vervolgens voor zoveel geld aan klussen als je wilde. Dus je hebt wel mogelijkheden genoeg om iets van je wagen te maken hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
De kunst is dan ook om een technische matige auto op te leuken en te hopen het daarmee te halen. Dat is de sport van de rally.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
Bron?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
En de route voor 2013 is bekend! We gaan naar Barcelona!
Raar dat dit niet op de website staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef HenkXL het volgende:
Mail van de carbagerun:
Beste Carbage Runners,
Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het zover! Dan gaat de inschrijving voor the Carbage Run edition 2013 (zomer) open.
De Route
De route van the Carbage Run 2013 heeft Barcelona als eindpunt. Maar voordat we in Barcelona zijn hebben we een fantastische route bedacht door de Alpen en de Pyreneeën. Een route die de route van afgelopen jaar zal overtreffen:
Dag 1: Hardenberg – Zwarte Woud (Duitsland)
Dag 2: Zwarte Woud – Turijn (Italië)
Dag 3: Turijn – Camargue (gebied in Zuid-Frankrijk)
Dag 4: Camargue – Andorra
Dag 5: Andorra – Barcelona
Wanneer
The Carbage Run 2013 wordt gehouden van maandag 8 juli t/m vrijdag 12 juli 2013.
De introductiedag zal plaatsvinden op zaterdag 15 juni 2013.
Wijzigingen t.o.v. afgelopen zomer
Ook dit jaar zullen we er weer naar streven the Carbage Run nog mooier te maken dan het jaar ervoor. We hebben veel input gehad van deelnemers waarmee we aan de slag gaan. De campings gaan we er zeker in houden maar in een iets andere vorm. De dagen zullen iets minder lang zijn en de routes nog mooier. Het maximum aantal teams blijft gelijk aan afgelopen jaar en the Carbage Run zal dus niet groter worden.
Inschrijven
Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het mogelijk om je in te schrijven via de website. Op dit tijdstip komt ook alle informatie over edition 2013 op de website te staan. Heb je vragen? Dan kun je het antwoord op je vraag ongetwijfeld vinden op de website vanaf volgende week vrijdag. Als je nog geen auto hebt, of nog niet precies weet uit welke/hoeveel teamleden je team zal bestaan, kun je gewoon inschrijven. Je kunt achteraf teamleden wijzigen/toevoegen en ook de gegevens van je auto kun je op een later tijdstip toevoegen. Er zijn evenveel startplaatsen beschikbaar als afgelopen jaar. We hebben wel veel meer aanvragen dan afgelopen jaren van mensen die graag mee willen doen. We verwachten dan ook dat de inschrijving sneller vol zal zitten dan afgelopen jaren. Zorg dat je er dus op tijd bij bent!!
Met vriendelijke groet,
Organisatie Carbage Run
Nu al?!?! De tering!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:41 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Jezus. Op 380 teams nu al. En ik moet me ook nog inschrijven!
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nu al?!?! De tering!
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Hawaii_Tim weer mee gaat doen.
En ondergetekende heeft ook weer een startbewijs geclaimd!
quote:Op zondag 26 augustus 2012 08:42 schreef iamredleader het volgende:
Ik meld mij ook, startbewijs gescoord gisteren
Klote is dat hè. Bij mij was 't ook onzeker, dus heb maar gewoon een startbewijs geclaimdquote:Op zondag 26 augustus 2012 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik doe volgend jaar helaas niet mee, mijn twee teamgenoten bleven maar wat vaag doen op mijn vraag of we volgend jaar weer mee zouden willen doen...
Heb ik ook gedaan. Gisteren op een verjaardagsfeest ging het er nog even over, en er zeiden direct twee mensen dat ze wel mee wilden gaan. Dat komt wel goed dusquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klote is dat hè. Bij mij was 't ook onzeker, dus heb maar gewoon een startbewijs geclaimd. Fuck it, ik zie wel wie er mee gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor komend jaar ook kijken of ik de banden met een bevriend team met automonteurs wat kan aanhalenquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef Northside het volgende:
Wij zijn ook weer ingeschreven. Dit keer rijden we met 2 teams en 6 i.p.v. 4 man. EN een van de 6 is automonteur, dus deze keer kunnen we echt iets van onze wagen maken.
Heel misschien kan je een Fiat Multipla vinden uit het goede jaar. Kan je aan verbouwen wat je wil, de auto wordt er alleen maar mooier opquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef iamredleader het volgende:
Ben net wezen koekeloeren op marktplaats naar wat auto's, zie een hoop leuke barrels die wel tot de mogelijkheden behoren
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heel misschien kan je een Fiat Multipla vinden uit het goede jaar. Kan je aan verbouwen wat je wil, de auto wordt er alleen maar mooier op
Mooi hèquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef iamredleader het volgende:
Ben net wezen koekeloeren op marktplaats naar wat auto's, zie een hoop leuke barrels die wel tot de mogelijkheden behoren
Vooral een driver's car. Liefst cabrio, beetje power, comfort, dat soort dingen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi hè. Er is echt best wel wat te koop als je een beetje zoekt. Die voorpret is al leuk!
Aan wat voor soort auto zitten jullie te denken?
De MX-5 gaat denk ik niet lukken binnen budget, 3-serie niet als cabrio, de Saab zou kunnen slagenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:50 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Vooral een driver's car. Liefst cabrio, beetje power, comfort, dat soort dingen.
MX-5
BMW 3 serie
Saab 900(0?)
True. Ben daarom ook erg fan van het merk, maar het maakt de rit ook wel een stuk suffer hoor!quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:54 schreef Northside het volgende:
Zullen wel weer veel mensen op een Volvo uitkomen. Een van de weinige grote betrouwbare wagens die je voor 500¤ kan krijgen.
Ben benieuwd of ze daar dit jaar wat strenger op letten. Afgelopen editie reden er auto's mee die je voor 2000¤ nog niet kan vinden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:09 schreef iamredleader het volgende:
Wat mij opvalt is dat de vraagprijs van een hoop auto's rond de 1000 ligt, maar ik denk dat met de herfst in aantocht een flink stuk eraf kan... maar we hebben nog een hoop tijd
Welke bedoel je dan? En soms maakt de organisatie uitzondering wegens 'rule of cool', wat ik vermoed bij de Pussywagon en misschien nog wat anderenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze daar dit jaar wat strenger op letten. Afgelopen editie reden er auto's mee die je voor 2000¤ nog niet kan vinden.
Ford Mondeo kan ook, heb je zeer ruime keus in binnen het budgetquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:43 schreef HenkXL het volgende:
Opel Omega Station zijn ook wel chille bakken, vooral in de 3.0 uitvoering, die zijn wel voor 500euro te vinden soms. Heb je toch een station en toch geen volvo
De Alfa 3.0 v6'en, de Jeep Cherokees, de BMW 5, paar Audi's, de Mercedes limo en de Pussywagon zeker. Zelfs onze eigen Volvo uit '96 zat qua dagwaarde boven de 500¤.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Welke bedoel je dan? En soms maakt de organisatie uitzondering wegens 'rule of cool', wat ik vermoed bij de Pussywagon en misschien nog wat anderen
Een 5-serie is mogelijk binnen het budget, sommige Audi's ook (bij het zoeken vorig jaar zelfs een A6 Avant gezien binnen budget), oude Mercedes is lastig maar niet geheel onmogelijk. De Alfa's en de Jeeps weet ik zo nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:49 schreef Northside het volgende:
[..]
De Alfa 3.0 v6'en, de Jeep Cherokees, de BMW 5, paar Audi's, de Mercedes limo en de Pussywagon zeker. Zelfs onze eigen Volvo uit '96 zat qua dagwaarde boven de 500¤.
Kijk, ik vind het ook geen probleem als de regels opgerekt worden hoor, maar de verschillen waren nu soms wel erg groot tussen teams die heel erg hun best gedaan hadden om binnen het budget te blijven en teams die dat niet boeide.
Dagwaarde (volgende de ANWB-koerslijsten) gaat het om he.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een 5-serie is mogelijk binnen het budget, sommige Audi's ook (bij het zoeken vorig jaar zelfs een A6 Avant gezien binnen budget), oude Mercedes is lastig maar niet geheel onmogelijk. De Alfa's en de Jeeps weet ik zo niet
Houden die het zolang bij dan dat er auto's onder de 500 euro op staan? Linkje naar zo'n lijst?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Dagwaarde (volgende de ANWB-koerslijsten) gaat het om he.
Via de site kan je auto's tot maximaal 12 jaar geleden opvragen. Ik weet niet of er 'papieren' lijsten bestaan of dat het op een andere manier terug te vinden is. Maar in het handboek schermen ze met 'een maximale dagwaarde van 500¤ volgend de ANWB-koerslijsten'.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Houden die het zolang bij dan dat er auto's onder de 500 euro op staan? Linkje naar zo'n lijst?
Vind je dan ook dat je niet mee had mogen doen met die 850 omdat de dagwaarde blijkbaar hoger lag?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Onze Volvo 850 uit '96 met 4 ton op de teller die we op dag 1 in de prak hebben gereden kreeg van de taxateur een dagwaarde van 1400¤ mee...
Wij hadden de dagwaarde zelf op zo'n 800¤ geschat, en wij maakten ons inderdaad zorgen of we dan wel mee mochten doen ja. Maar die angst was snel verdwenen op de introductiedag.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vind je dan ook dat je niet mee had mogen doen met die 850 omdat de dagwaarde blijkbaar hoger lag?
Ah, jullie waren van team Volvo in de Vangrailquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Via de site kan je auto's tot maximaal 12 jaar geleden opvragen. Ik weet niet of er 'papieren' lijsten bestaan of dat het op een andere manier terug te vinden is. Maar in het handboek schermen ze met 'een maximale dagwaarde van 500¤ volgend de ANWB-koerslijsten'.
Onze Volvo 850 uit '96 met 4 ton op de teller die we op dag 1 in de prak hebben gereden kreeg van de taxateur een dagwaarde van 1400¤ mee...
595 euroquote:Barst in de voorruit, stuurbekrachtiging lek, geluid in de bak, deuk in linkervoorscherm en rechter achetrdeur, roest achter op het dak links en rechts, voorbanden moeten vervangen worden, lederen bekleding met electrisch verstelbare voorstoelen, 6 cylinder automaat, blauwmetallic, géén APK.
Is opzich wel de moeite. Staan best leuke foto's in, hoewel het merendeel hetzelfde is als wat er inmiddels op de Carbagerun website is geplaatst. Wij staan er ook meerdere keren in, enkel telkens met een hoekje of half zwaailichtje.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:09 schreef Mikkie het volgende:
. Volgens mij heeft geen van ons 't fotoboek besteld, maar ik ben wel heel benieuwd nu
Onze auto deed het prima met 170 op de GPS! Enige nadeel is dat we onderweg de multiriem kwijtraaktenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:25 schreef Mikkie het volgende:
Mja, enerzijds tof, anderzijds zou ik liever met een oud barrel dat daadwerkelijk een waarde van ongeveer 500 euro heeft, geen 200km/h willen doen. Dat doe ik liever met m'n eigen auto die daarin wél te vertrouwen is
Onze 126 was niet oncomfortabel vonden we, maar de zeer beperkte snelheid (en matige montage van algemene delenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom willen jullie eigenlijk auto's die een beetje comfy rijden? Het is toch leuk om een barrel te kopen en dan een beetje af te zien onderweg?
De CR met een Cuore of zo.
Wij hebben ook een heel stuk met 200 op de Poolse snelweg achter de safety car aangereden. Rijtje van 4 wagens op de linkerbaan, safety car voorop met zwaailichten aan, dat was leuk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:20 schreef HenkXL het volgende:
Oncomfortabel en snel oké maar zowel oncomfortabel en sloom nee![]()
Afgelopen carbagerun was het gewoon mooi om dik 200km/h over de snelweg te roppen. Dat lukt je niet met een cuore of iets in die trend. Doch respect als je met een dergelijke auto mee doet, lang niet iedereen vind vermogen etc. natuurlijk belangrijk.
Afsnij-actie @ Volvo? Ik dacht dat die tijdens een inhaalactie in de vangrail geeindigd waren...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, jullie waren van team Volvo in de Vangrail. Wel zuur van die afsnij-actie
.
Wat te denken van die witte Audi Coupé die eindigde met schade rechtsvoor en een CR-verbod voor het leven? Die hadden alleen al voor 1.600 euro opgeknapt voor ze vertrokken waren. Mja, dan schiet je het doel voorbij.
Ga je komend jaar samen met je broertje en zusje ergens heen? Al een idee van waar naar toe?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:31 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Wij hadden eigenlijk al besloten om volgend jaar niet meer carbagerun te rijden, maar lekker zelf iets te gaan doen. IMHO is het gewoon te druk met meer dan 200 auto's, hoewel ik de gezelligheid onderweg wel ga missen. De Saab blijft voorlopig nog wel tenzij de APK/onderhouds kosten uit de pan rijzen.
Ik begreep dat die Volvo was afgesneden door een BMW, uitwijkactie naar de ene kant ging nog goed, maar daarna speelde het gewicht parten en zijn ze alsnog de hele snelweg over gedoken om in de vangrail te eindigen. BMW-Duitser was doorgereden maar is twee afritten later alsnog door de politie gepakt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:31 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Afsnij-actie @ Volvo? Ik dacht dat die tijdens een inhaalactie in de vangrail geeindigd waren...
En waarom is die Audi uit de CR gegooid? Dat was toch een verkeerd afgelopen inhaalactie vs een vrachtwagen?
Doorrijden na ongeval Duitslandquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:31 schreef Paladijn het volgende:
Afsnij-actie @ Volvo? Ik dacht dat die tijdens een inhaalactie in de vangrail geeindigd waren...
Ergens online zichtbaar?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:24 schreef Mikkie het volgende:
Ja dat klopt, die foto is ruimschoots bekend gewoon. Linksvoor in de poeier gereden op een vrachtwagen. Maar ook een startverbod voor 't leven, begreep ik.
Ouchquote:Op woensdag 5 september 2012 15:23 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels al overgeschreven en geëxporteerd, die kar.
Naar ik begrepen heb asociaal gedrag gedurende de hele reis, inclusief tegen andere teams. Maar dat is hearsay, de organisatie wilde niets bevestigen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:43 schreef Mikkie het volgende:
Naar wat ik tussen de regels door heb begrepen, asociaal rijgedrag gedurende de hele run.
Dit heb ik ook gehoord. Saaie auto was het ook nog, helemaal niet opgeleukt ofzo.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:36 schreef Northside het volgende:
[..]
Naar ik begrepen heb asociaal gedrag gedurende de hele reis, inclusief tegen andere teams. Maar dat is hearsay, de organisatie wilde niets bevestigen.
Dat was matig ja. Sowieso iedereen die z'n auto niet eens een aparte kleur ofzo had gegeven was wel jammer. Je hoeft echt niets schokkends te doen om het gewoon wat aparter te maken dan normaal. En als je dan niets pimpt, maar ook nog eens 1.600 euro aan onderhoud in die bak steekt, dan mis je de insteek van de Carbagerun.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehoord. Saaie auto was het ook nog, helemaal niet opgeleukt ofzo.![]()
Paladijn kende ik al voor ik me inschreef voor de vorige Carbagerunquote:Op donderdag 6 september 2012 10:00 schreef Mikkie het volgende:
Paladijn ken ik helemaal niet.
Met Tim was wel een mooi moment om toch even kennis te gaan maken ja, was alleen een beetje kort![]()
. Volgend jaar maar een keer uitgebreider herhalen (of bij die meet in Nijmegen
).
Even kijken was wel leuk, maar ik denk dat het een stuk leuker is als je een paar teams wat beter kent. Dat het een soort reünie is waarbij je ook uitgebreid kan kijken wat voor tofs de bevriende teams dit keer hebbenquote:Op donderdag 6 september 2012 10:22 schreef Mikkie het volgende:
Ha, zo ver ben ik echt nog niet. Sowieso vond ik de introdag niet heel spannend dit jaar. Leuk om even een rondje te maken en auto's te kijken, maar dat hadden we na een ruim uur eigenlijk ook wel weer bekeken.
Zeg, je gaat nou niet m'n idee jatten hè!quote:Op donderdag 6 september 2012 10:23 schreef iamredleader het volgende:
Nou, het is nog niet dat we al een auto gaan kopen dit weekendmaar het is de voorpret die zo leuk is
nu al bezig zijn met allemaal gekke ideetjes (ik wil zelf een flinke waterspuit op de auto, soort van brandweerauto-idee, daarnaast is het natuurlijk wel handig om alvast een shortlist van auto's in gedachten te hebben
Da's waar. Dat vond ik wel jammer aan afgelopen jaar, heb niet super veel gesocialized met andere teams dus ook weinig herkenningspunten. Dat moet komend jaar beterquote:Op donderdag 6 september 2012 10:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Paladijn kende ik al voor ik me inschreef voor de vorige Carbagerun. Van zijn zusje had ik gehoord hoe tof de run in Noorwegen was.
En inderdaad wel jammer dat we elkaar de rest van de week niet echt meer zijn tegengekomen. Volgende keer beter
[..]
Even kijken was wel leuk, maar ik denk dat het een stuk leuker is als je een paar teams wat beter kent. Dat het een soort reünie is waarbij je ook uitgebreid kan kijken wat voor tofs de bevriende teams dit keer hebben
Ik heb 'm het eerst gepostquote:Op donderdag 6 september 2012 10:58 schreef Mikkie het volgende:
Zeg, je gaat nou niet m'n idee jatten hè!Ik had hetzelfde in gedachten
![]()
Dat probleem heb ik ookquote:Op donderdag 6 september 2012 11:19 schreef Mikkie het volgende:
De écht opvallende creaties kosten zo veel tijd, dat kan ik er niet in steken
Wij hadden 100 p.p. verlies op de auto, ongeveer 25 p.p. voor verf en verschillende gadgets en 170 aan benzine. Komt eten, drinken, kosten camping en inschrijfgeld nog bij, dus wij zaten ook in de buurt van de 400 p.p. denk ikquote:Op donderdag 6 september 2012 13:31 schreef Northside het volgende:
Wij waren met 4 man +/- 1600¤ kwijt voor de hele run, inclusief auto. 400¤ p.p. vond ik goed te doen.
quote:Hallo Carbagerunners,
Afgelopen zomer heb ik voor het eerst meegedaan aan de Carbagerun.In een woord GEWELDIG!
Naast het rijden van de mooie routes met opdrachten waren er natuurlijk de feestjes. Na afloop, thuis raakte ik niet uitgepraat over alle unieke belevenissen die ik heb meegemaakt. Een week lang, saamhorigheid, alles kan, genieten en helemaal los gaan. In mijn omgeving verneem ik dat er het Carbagerun-virus zich nogverder aan het uitbreiden is. Voor alle deelnemers van eerdere edities van de Carbagerun en toekomstige deelnemers wil ik een feest/ evenement gaan organiseren. Niet om een gelijksoortig evenement te organiseren maar om het gevoel te herbeleven en door te geven aan toekomstige deelnemers.
Ik zie voor me om een geweldig feest waar iedereen helemaal los gaat (a la Circuit Rijeka). Daarbij hoort een toertocht met allerlei opdrachten. De pussywagon heeft al toegezegd, van de partij te zijn.
De Pussywagon zal voor een hoop spektakel zorgen. Daarnaast gaat ook mijn teamgenoot draaien.
Het feest zal plaats vinden in Spijk. De toertocht met opdrachten zal door Groningen en Drenthe.
Graag verneem ik jullie reactie. Zouden jullie mee doen? Over de kosten heb ik nog geen duidelijkheid. Misschien hebben jullie nog tips of ideeen..
Ik hoor graag van jullie.
Dat was afgelopen weekend.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:45 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Jezus, inclusief zo ongeveer alles kom ik uit rond de ¤2100 ~ ¤2200,-. Waar hebben we in godsnaam al dat geld aan uitgegeven?
Overigens, via de Carbagerun facebook is er iemand die 1 en 2 september iets organiseert. Als het van de grond komt ga ik zeker!
[..]
Dat heb je toen ook niet gezegd of zo, het is niet alsof ik een complete newbie op PTA benquote:Op woensdag 5 september 2012 20:41 schreef Mikkie het volgende:
Mja, de enige die ik misschien heb gesproken is Dingest. Bij eten op de camping in Krakow, dat was een minuutje ofzo
Met hoed was ik, met baard m'n teamgenoot. Maar ook dat zou ik mij toch niet meer kunnen herinnerenquote:Op donderdag 6 september 2012 02:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb Dingest (of zijn teamgenoot) even gesproken in Kroatië geloof ik en Mikkie heel kort op een Duitse vluchtstrook. Paladijn heb ik tijdens de run niet of nauwelijks gesproken, maar ik ken hem wel
Onze vervangende Ford Grand C-Max eco reed inderdaad heel zuinig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:13 schreef Mikkie het volgende:
En eten/drinken de hele week? Wij hebben geleefd op tankstation en McDonalds enzo. 's Avonds een lekker hapje op de finishlocatie kostte ook makkelijk een tientje, plus nog -afhankelijk van de prijs- de nodige biertjes erbij, dat telt ook op.
En uitgaande van 1,50 per liter gemiddelde prijs... deed die bak van jullie 1:16? Inclusief vier man en bepakking?En 150 euro is ook peanuts natuurlijk, kort van tevoren gekocht zeker? Wij hadden 'm al die maanden in de mrb en verzekering zitten. Allemaal zaken die wel behoorlijk optellen en dat kan heel erg in je voordeel uitvallen...dat was bij ons helaas niet zo
.
Extra onderhoud vooraf en vaste lasten had ik niet meegenomen in de berekening, dat scheelt wel. Matchende kleding hadden we niet, scheelt ook weer. Qua eten hebben we een paar keer gebruik kunnen maken van de skottelbraai van een ander team, in elk geval een keer van de Merzebra en volgens mij ook een keer van de Fatmobile. Eten in Hongarije kostte nog geen 1000 forint (ongeveer 3 euro), bij een Nederlandssprekende dame in een Chinees restaurant dat er absoluut geen geheim van maakte dat het uit de magnetron kwamquote:Op donderdag 6 september 2012 23:24 schreef Mikkie het volgende:
Haha prachtig. Mooi herkenningspunt ja. "Ja, euh, we zijn die met die versierde auto en die toeter".
Ik vraag me wel af hoe iedereen op maar 400 euro komt. Wij hebben de auto nog niet verkocht, maar ik zal er vanuit gaat dat dat nog wel gebeurt. Dan zitten we dit jaar, met vier man, op 900 euro de man.
Ja hoor, niet bij de finish je eten kopenquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:24 schreef Mikkie het volgende:
Dat scheelt wel. In Hongarije hebben we overdag pizza gegeten en 's avonds bij de finish nog voor tien euro de man vreten gehaald, dan gaat het hard
.
Komend jaar kijken of dat budgettair iets verantwoorder kan
Wij hebben zo'n 50 minuten op twee hamburgers zitten wachten, maar we spraken een team dat al 5 kwartier op hun stoeltjes zaten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:09 schreef Dingest het volgende: tegen de tijd dat we in Rijeka waren was het al rond 10-en en zou het 3 kwartier duren voordat je daar wat te eten kon krijgen.
Ik maakte een fout in mijn vorige post, het is 29 en 30 september. Nog iemand die het wat lijkt?quote:Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat was afgelopen weekend.
130eu met z'n vieren hè!quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:49 schreef HenkXL het volgende:
Lol 130 voor een maaltijd. Wij hadden zon bakplaatje bij ons, daar bakten we iedere avond vleesch op. In Salzburg pizza van 6E naar binnen gejankt.
Zo veel hadden wij ook niet bij ons, dat scheelt ook.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:09 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben het merendeel van de eerste 5 dagen gewoon gegeten wat er toevallig aan boord was van huis uit, dus een groot deel van ons dieet bestond uit broodjes, chips en koekjesWe hadden niet echt tijd om iets op te sporen of soms zelfs om te eten want we moesten maar blijven rijden om op tijd binnen te komen, dus dat schoot er een beetje in. Drie keer hebben we een broodje en drinken gehaald bij een tankstation als we toch stopten, maar vaak was dat bij lange na niet wat we normaal op een dag zouden eten
![]()
Voorbeeld:
Op donderdag ben ik om 6 uur opgestaan (nadat we pas om 3 uur zijn gaan slapen) om Budapest in te rijden voor een nieuwe uitlaat, toen moest ik meteen door naar de Start-finish, weer terug naar de camping (we stonden in een dorpje verderop), teamgenoot mocht 'uitslapen' en de tent afbreken, toen ik terug was heeft hij de auto opnieuw ingeruimd en heb ik even kunnen douchen, daarna zijn we wezen tanken, heb er twee belegde broodjes en flesjes drinken gekocht en een hebben we een vignet gehaald voor de snelweg die we pas veel later op zijn gegaan omdat het navigatiesysteem nog op 'tolwegen vermijden' bleek te staan. Pas toen konden we op kruissnelheid toeren en dus ontbijten, en was het al tegen de middagEind van de middag een zak chips weggewerkt, tegen de tijd dat we in Rijeka waren was het al rond 10-en en zou het 3 kwartier duren voordat je daar wat te eten kon krijgen. Eerste de tent opgezet; daarna werd geen eten meer geserveerd. Uiteindelijk werden we op dat barretje helemaal bovenaan gewezen maar toen we daar waren, waren die al aan het sluiten. Dus we hadden één bord met lauwe patat/friet en vleesdingen die ze nog hadden staan voor ons tweeën.
Het grote voordeel van de laatste dagen was dus dat we ons eigen tempo konden aanhouden en we dus eindelijk tijd kregen voor een normaal ontbijt, normaal avondeten en zelfs een terrasje onderweg
Als die tocht hier door het dorp komt ga ik wel even kijken, denk ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Haha, leuk om te horen.
[..]
[..]
Ik maakte een fout in mijn vorige post, het is 29 en 30 september. Nog iemand die het wat lijkt?
Vleugeldeuren for the win!quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:48 schreef RobertNL het volgende:
Nadat wat vrienden afgelopen jaar in een BX (Back to the future) de run hebben gereden gaan we dit jaar met iets anders.
Ja, het was weer een subliem hoogtepuntje in het organisatorisch talentquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Haha, leuk om te horen.
[..]
Wij hebben zo'n 50 minuten op twee hamburgers zitten wachten, maar we spraken een team dat al 5 kwartier op hun stoeltjes zaten.Prachtig was ook dat wanneer dat bord boven de balie _eindelijk_ een volgend nummer aangaf iedereen begon te juichen naar de volgende persoon die z'n eten op kon halen.
![]()
En de totale chaos toen de heren van de Thunderbird + nog twee man met die minibikes het circuit opgingen, iedereen erachteraan.
[..]
Ik maakte een fout in mijn vorige post, het is 29 en 30 september. Nog iemand die het wat lijkt?
Wij hadden ook niet zóveel bij ons; wat de bedoeling was voor 1,5 dag werd uitgerekt over 5 dagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:42 schreef Mikkie het volgende:
Zo veel hadden wij ook niet bij ons, dat scheelt ook.
En 's ochtends was het inpakken en gáán, en dan bij een tankstation opfrissen. Dat kostte dan meteen een half uur. Bak koffie erbij enzo.
Wel merkten ook wij dat we niet te vaak konden stoppen, want veel tijdsverlies. De dag dat we dat deden, waren we pas om elf uur binnen, dat vonden we allemaal niet echt chill en conform vakantiegevoel. Daarom komend jaar met een auto waarmee we (behoudens eventuele pech) wat minder tijdsverlies lijden, dan kun je onderweg wat meer aan je vakantiegevoel werken
Zal ik doen. Hopelijk gaat het door, lijkt me erg leuk.quote:Op zondag 9 september 2012 00:38 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik kan misschien wel, zit iig in de juiste provincieAls het Fiatje het dan weer doet kan ik wel meedoen, maar ik heb sowieso geen FB dus houd me even zo op de hoogte graag
Mij ook graag..quote:Op zondag 9 september 2012 15:47 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Zal ik doen. Hopelijk gaat het door, lijkt me erg leuk.
Helaas op de terugweg in Duitsland de motor opgeblazenquote:Op zondag 9 september 2012 00:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Vleugeldeuren for the win!
Kom zeker ook even kijken als er zo'n dag is. Wel vet om die auto's allemaal weer even te zienquote:Op zondag 9 september 2012 16:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mij ook graag..
Woon er hoogstens een kwartier rijden bij Spijk vandaan namelijk. .:) Kom ik ook even langs met de camera.
Daar zit ik dus nog over te twijfelen voor komend jaar. Enerzijds zijn die CR-campings wel prima en lekker goedkoop, anderzijds heb je ook echt nul faciliteiten en 's nachts een hoop herrie.quote:Op zondag 9 september 2012 00:38 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja, het was weer een subliem hoogtepuntje in het organisatorisch talentZouden we volgend jaar ook meedoen hadden we al lang en breed besloten de CR-campings te mijden tenzij het echt niet anders kon... Bij Budapest zijn we dus expres naar een andere camping gegaan 12 km verderop (die ik kende omdat ik er al een paar keer geweest ben), en ook al kwamen we pas na 1 uur aan en heb ik maar 3 uur slaap gehad, het was zeker de moeite waard
Even een fatsoenlijk toilet, een douche en complete stilte...
Ja, zoals jullie zou ik echt nooit gaanquote:Wij hadden ook niet zóveel bij ons; wat de bedoeling was voor 1,5 dag werd uitgerekt over 5 dagenMeestal omdat wat we even aten zodat we een bodempje hadden en dan later wel een ontbijt zouden doen, uiteindelijk ons ontbijt werd
Alleen drinken hadden we genoeg van aan boord omdat we dat over hadden van een BBQ paar weken ervoor, en wat flessen water bij het afrekenen bij een tankstop ook zo gedaan was.
Dat hadden wij dus nog een slag erger door ons extreem beperkte vermogen
quote:Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef Mikkie het volgende:
Motor opgeblazen ja? Te hard lopen knallen of was dat ding gewoon al te gaar?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
De herrie viel wel mee, na middernacht heb ik weinig echt lawaai meer gehoord op de meeste campings. Voor middernacht slaap ik toch niet, dus dat vond ik wel primaquote:Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar zit ik dus nog over te twijfelen voor komend jaar. Enerzijds zijn die CR-campings wel prima en lekker goedkoop, anderzijds heb je ook echt nul faciliteiten en 's nachts een hoop herrie.
Maar ja, die gezelligheid 's avonds is dan wél echt weer leuk.
Het idee van de CR-campings is leuk, de uitvoering is soms minderquote:Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef Mikkie het volgende:
Motor opgeblazen ja? Te hard lopen knallen of was dat ding gewoon al te gaar?
[..]
Daar zit ik dus nog over te twijfelen voor komend jaar. Enerzijds zijn die CR-campings wel prima en lekker goedkoop, anderzijds heb je ook echt nul faciliteiten en 's nachts een hoop herrie.
Maar ja, die gezelligheid 's avonds is dan wél echt weer leuk.
[..]
Ja, zoals jullie zou ik echt nooit gaanDaar ben ik niet technisch genoeg voor, maar heb ik ook 't geduld niet voor.
We zullen zien, komend jaar.
quote:Carbagerun (her)beleven!?
Evenement voor The Carbage Run · Door Albert Kammenga en 2 anderen
zaterdag 29 september 2012
Feest in Spijk
Feest met muziek van de Pussywagon en Dj Roelof van der Vlugt
Toerrit door Groningen en Drenthe met opdrachten
29 en 30 september
kosten: +- ¤ 20 a 25 all in
Het gaat door bij deelname van ongeveer 50 auto's/ teams
Wij hebben op 2 van de campings een fles water bij de tent gezet en ons daarmee gewassen en tanden gepoetst - op vakantie doe ik daar minder snel moeilijk overquote:Op maandag 10 september 2012 07:55 schreef Mikkie het volgende:
Mja, wij stonden in Rijeka naast die partybus. Die stond er nog niet toen we aan kwamen. Dat was jammer en betekende een uurtje of twee slaap die nacht
Douchen heb ik ook een keer op een rustig moment gedaan, maar een beetje improviseren is 't wel. Die lui in de Trabant hebben we op zondag nog mee zitten borrelen bij de vooraf-camping, hebben ze het nog gehaald dat je weet?
Met zo'n karretje als jullie is natuurlijk enorm avontuur, maar het is zo wel erg krap. Dat blijkt wel als zelfs de luxewagens soms moeite hebben om binnen te komen.
En de geplande locatie in Groningen is misschien wat onhandig (al komen er wel meerdere teams uit de regio). Voor mij was het ook een kwestie dat het te lang zou duren. Die puzzeltocht lijkt me wel geinig, maar het feest hoeft voor mij niet zo. Misschien is een herkansing mogelijk tussen de introductiedag en de start van de rit. Dan hebben de meeste teams ook de nieuwe auto en is het een leuke gelegenheid de boel alvast te testenquote:Op donderdag 13 september 2012 22:16 schreef Dingest het volgende:
50 is ook wel vrij ambitieus eigenlijkVolgens mij mag je hier in de regio al blij zijn als je 10-15 auto's in een rit van het één of ander bij elkaar kan krijgen. Saabmeeting waren er ook niet zóveel.
Ik zal ooit eens informeren bij de lokale VVV om te vragen of ze wellicht een elfstedenpuzzeltocht of zoiets hebben, dat is misschien ook wel leuk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zal morgen eens kijken of ik iets van een simpele meeting kan organiseren eind van de maand, iets centraler gelegen. Er zijn overduidelijk een hoop mensen die wel zin in iets hebben. Dan maar niet zo groot, maar in ieder geval een dorpje op stelten zetten dan maar.
Kan de gene die de last post heeft eens een mooie openingspost maken? Dat verdient dit topic inmiddels wel.
Die deed in 2011 mee. Op carbagerun.nl staan wel wat foto's van die wagen geloof ik.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik kwam afgelopen week volgens mij een CR auto tegen: twee aan elkaar gemaakte Pontiac Transports met een harmonica ertussen.Volgens mij heette dat ding:"The Pussywagon."
Ze hadden -voor zover ik begreep-, één auto omgebouwd tot aanhanger, niets meer en niets minder, maar dan wel met een soort sluis ertussen die je ook tussen treinwagons ziet, vreemd gezicht op de snelweg als je een busje 100km/u achteruit ziet rijden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:18 schreef Mikkie het volgende:
Ik betwijfel ook of zo'n hobby-las-project door de APK komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |