Toen we voor de ingang van het automotodrom in Rijeka stonden te wachten, hoorde ik al een ander team omroepen dat er honderden euro's geboden werden voor degene die het luchtalarm het zwijgen op zou leggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:19 schreef Northside het volgende:
Klote luchtalarm... deden die gasten iedere ochtend tussen 07:00 en 07:15, geloof dat ze daarmee wel de meest gehate mensen op de camping waren.
Er is ook nog een filmpje dat ze met dat ding aan door een tunnel in Oostenrijk rijden...
edit: deze --> https://www.facebook.com/(...)5969920786325&type=2
Ja dat sowieso, het scheelt ook de uren slapen achterin met je brakke harses.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:24 schreef Mikkie het volgende:
En toch is een hostel wel het overwegen waard. Dat scheelt je sowieso dat klotealarm elke ochtend
Haha inderdaad, we waren ook nog ff Salzburg ingeweest waren om half 6 weer terug in het hotel na zon slopende weekquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:26 schreef Mikkie het volgende:
Dat heb ik dus niet eens gedaan. Kun je nagaan hoe gaar ik was bij thuiskomst zaterdagavond
Doe eens lief en deel dat eens.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:27 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Maar goed volgend jaar weer hopelijk! Ik heb al wat gehoord over de eventuele route
Jammer van zoveel tegenslagen, maar ik vond het erg cool en van veel lef getuigen dat jullie het geprobeerd hebben met dat karretjequote:Op woensdag 18 juli 2012 01:28 schreef Dingest het volgende:
Dingest is degene met de hoed
Even een korte samenvatting, uitgebreider volgt later wel. We zijn weer thuis, maar in een Volkswagen Up. De hele rit hebben we last gehad van los getrilde bouten (4x) uit de uitlaat omdat er een bevestigingspunt voor een uitlaatbeugel op het blok afgebroken bleek te zijn, later is de uitlaat dus ook gewoon gescheurd, we hebben even een kwartier compleet dood gestaan tussen Hongaarse zigeuners vanwege een gebroken kabel tussen accu en startslot, de uitlaat vervangen voor een gloednieuwe via-via de 126-community, diezelfde uitlaat is 1000 km later nog eens kats doormidden gebroken op 3 plekken wat zóveel herrie opleverde dat we voor onze gezondheid niet meer verder konden op vrijdag en dus niet zijn gefinished. Boel is uiteindelijk aan elkaar gelast en we hebben de route de volgende dag - dus inclusief die zware passen - weten uit te rijden. Auto liep al de hele week steeds brakker, we zijn elke dag wel met de contactpunten en carburateur bezig geweest. We hebben een extra nachtje in Cawl (Zwarte Woud) gestaan en contactpunten vervangen, maar de volgende dag liep hij nog slechter. Uiteindelijk in Bad Wildbad bij een garage gestrand na 3600 km met de daadwerkelijke oorzaak: een defecte koppakking. Na een uur of 7 gedoe met garages en ANWB bellen zijn we in een VW Up met 160 op de cc naar huis gereden. De Fiat komt over een paar weken deze kant op en dan kan ik de kop eraf trekken... Ontzettend gave en avontuurlijke vakantie, maar wel op alle fronten erg vermoeiend
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:57 schreef Northside het volgende:
Wij hebben playboypagina's staan uitdelen, daar schenen ze wel tevreden mee te zijn.
Dat weet ik niet, we zijn meer weggestuurd ipv dat we begeleiding kregenquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:57 schreef Northside het volgende:
Oh, dus jullie waren die teams die onder politiebegeleiding het dorp uit zijn geėscorteerd? Ik hoorde 's nachts op de camping wel van die verhalen maar wist niet welke teams het waren.
Wij reden relatief vroeg door dat dorp en toen was het allemaal nog wel te doen. Vriend van me heeft nog een mooi filmpje van de volvo voor ons; kleine rat probeert daar de deur open te trekken en opeens zie je een vuist uit de ruit komen en het ratje snel wegstappen. Wij hebben playboypagina's staan uitdelen, daar schenen ze wel tevreden mee te zijn. Verder geen last gehad.
Toen jij 12 was was je ook vast dolblij geweest als je een playboypagina had gekregen.quote:
Zulke extreme verhalen heb ik niet gehoord, wel dat er naar binnen werd gegraaid en dingen van auto's werden getrokken. Eén persoon zou zijn paspoort kwijt zijn geraakt. Over het algemeen vlotten wij niet zo dus ik zou verwachten dat wij bij de latere passanten hoorden, bij die Slowaakse dorpen hebben we in ieder geval geen problemen gehad. Wij trokken dus een zigeunerpubliek bij een klein dorp in Hongarije waar we stil kwamen te vallen. Ze waren wel opdringerig en we vertrouwden ze niet echt, maar er is op zich niet echt iets gebeurd. Politie kwam uiteindelijk opdagen en sommeerde ons om door te rijden toen we het weer deden, wat ongeveer op hetzelfde moment wasquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:47 schreef Northside het volgende:
Er was maar 1 dorp waar het fout ging, dat was dat zigeunerdorp met die getinte kinderen. Heb van niemand over problemen in andere dorpen gehoord, dus neem aan dat het over dit dorp gaat?
Bij de eerste teams die er doorheen kwamen was het nog vriendelijk lachen, daarna werd het bedelen, daarna werd het deuren opentrekken, daarna werd het stenen gooien en spiegels eraf slaan en de laatste auto's schijnen te zijn klemgezet en door de politie 'bevrijd' te zijn? Er zijn ook teams om het dorp heen gereden die via radio/twitter gewaarschuwd waren. Dat is zoals het verhaal s'nachts over de camping ging in ieder geval.
Andere dorpen was alleen maar feest, zwaaiende mensen enzo.
http://www.facebook.com/p(...)86325&type=2&theaterquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:53 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zulke extreme verhalen heb ik niet gehoord, wel dat er naar binnen werd gegraaid en dingen van auto's werden getrokken. Eén persoon zou zijn paspoort kwijt zijn geraakt. Over het algemeen vlotten wij niet zo dus ik zou verwachten dat wij bij de latere passanten hoorden, bij die Slowaakse dorpen hebben we in ieder geval geen problemen gehad. Wij trokken dus een zigeunerpubliek bij een klein dorp in Hongarije waar we stil kwamen te vallen. Ze waren wel opdringerig en we vertrouwden ze niet echt, maar er is op zich niet echt iets gebeurd. Politie kwam uiteindelijk opdagen en sommeerde ons om door te rijden toen we het weer deden, wat ongeveer op hetzelfde moment was
Wat heeft de TopicTitel of de Tourist Trophy er nu weer mee te maken?quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:21 schreef Mikkie het volgende:
Modderstromen zijn ook niet relaxt. Wij zijn later wel nog in the middle of nowhere door een andere Romadorp gereden waar we ook niet welkom waren. Werden heel wantrouwend aangekeken, dus blij dat we daar geen problemen hebben gehad. Dat stuk route heeft volgens mij bijna niemand gehad (leve de TT).
jat hem ik wil em welquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:19 schreef Northside het volgende:
Klote luchtalarm... deden die gasten iedere ochtend tussen 07:00 en 07:15, geloof dat ze daarmee wel de meest gehate mensen op de camping waren.
Er is ook nog een filmpje dat ze met dat ding aan door een tunnel in Oostenrijk rijden...
edit: deze --> https://www.facebook.com/(...)5969920786325&type=2
Ik gok de TomTom? Anders weet ik het ook nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat heeft de TopicTitel of de Tourist Trophy er nu weer mee te maken?
quote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 13:40 schreef Mikkie het volgende:
Misschien volgend jaar weer, maar dan wel met een kleiner team (met vier man rij je relatief weinig) en een 'betere' auto: eentje die de slechte wegen wat beter kan doorstaan. En misschien een hotel, want de overnachtingsplaatsen waren erg tricky...
quote:Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mikkie het volgende:
Misschien volgens jaar ook meer eens met twee man gaan, en dan een dikke bak maken.
Hee, stallingsruimte heb ik wel, sleutelzin ook welquote:Op zondag 15 juli 2012 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb stiekem wel jeuk om volgend jaar met een tweemansteam terug te komen. Mijn idee is namelijk dat wanneer je met twee bent, je wat sneller aansluiting zoekt bij andere teams en je daardoor veel mensen leert kennen. Of je moet vrouw zijn, dan werkt dat ook
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:34 schreef NoBody122 het volgende:
Geniale foto's en auto's! Lijkt me fantastisch om ook eens aan zo'n tocht mee te doen; ken alleen niet de juiste mensen die ook voor dit soort dingen in zijn..
Daarnaast is maar de vraag waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om ergens een barrel van onder de 500 euro te scoren (of mag een Patrol uit 1997 ook mee?) en deze op te maken..
Ik hou 't in gedachtenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:38 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hee, stallingsruimte heb ik wel, sleutelzin ook wel
In de praktijk namen ze het dit jaar niet zo nauw. Hoop dat de organisatie dat volgend jaar wel doet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.
Nee, dat zag ik aan de foto's. Het zou voor mij persoonlijk juist ook een sport zijn het met een ouwe ragbak te rijden. En niet zoals de vriend van mijn aangetrouwde neef: mijn zijn dagelijkse Golfje uit 1994.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:28 schreef Northside het volgende:
[..]
In de praktijk namen ze het dit jaar niet zo nauw. Hoop dat de organisatie dat volgend jaar wel doet.
Dat van 1996 ben ik gisteren niet tegengekomen op de site. Waar staat dat?quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De auto mag maximaal 500 euro kosten en maximaal uit 1996 komen.
Je kunt een Nissan Sunny proberen, die heb je wel voor ¤500,-.
Een Micra ook wel, maar om daar nou 3000 km mee te rijden.
In het regelement. Maar op dit moment doet de hele site het niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat van 1996 ben ik gisteren niet tegengekomen op de site. Waar staat dat?
Het leuke zit hem denk ik vooral in hoe creatief men is met het aankleden van die auto's, niet zozeer in welke auto's men aan de start komt (al zul je ook nog voldoende bijzondere voertuigen tegenkomen).quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
Dagwaarde van de auto moest 500¤ zijn, je mocht er vervolgens voor zoveel geld aan klussen als je wilde. Dus je hebt wel mogelijkheden genoeg om iets van je wagen te maken hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
De kunst is dan ook om een technische matige auto op te leuken en te hopen het daarmee te halen. Dat is de sport van de rally.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:06 schreef zl7z het volgende:
Dat er meer dan 500 euro wordt uitgegeven maakt het wel leuker voor de toeschouwers, anders bestaat driekwart van het veld uit dezelfde volvo's en wat kleine gebakjes.
Niet dat die niet leuk zijn, integendeel. Maar een DS of Grand Cherokee begin je niet zo snel aan dan.
Bron?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
En de route voor 2013 is bekend! We gaan naar Barcelona!
Raar dat dit niet op de website staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:19 schreef HenkXL het volgende:
Mail van de carbagerun:
Beste Carbage Runners,
Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het zover! Dan gaat de inschrijving voor the Carbage Run edition 2013 (zomer) open.
De Route
De route van the Carbage Run 2013 heeft Barcelona als eindpunt. Maar voordat we in Barcelona zijn hebben we een fantastische route bedacht door de Alpen en de Pyreneeėn. Een route die de route van afgelopen jaar zal overtreffen:
Dag 1: Hardenberg – Zwarte Woud (Duitsland)
Dag 2: Zwarte Woud – Turijn (Italiė)
Dag 3: Turijn – Camargue (gebied in Zuid-Frankrijk)
Dag 4: Camargue – Andorra
Dag 5: Andorra – Barcelona
Wanneer
The Carbage Run 2013 wordt gehouden van maandag 8 juli t/m vrijdag 12 juli 2013.
De introductiedag zal plaatsvinden op zaterdag 15 juni 2013.
Wijzigingen t.o.v. afgelopen zomer
Ook dit jaar zullen we er weer naar streven the Carbage Run nog mooier te maken dan het jaar ervoor. We hebben veel input gehad van deelnemers waarmee we aan de slag gaan. De campings gaan we er zeker in houden maar in een iets andere vorm. De dagen zullen iets minder lang zijn en de routes nog mooier. Het maximum aantal teams blijft gelijk aan afgelopen jaar en the Carbage Run zal dus niet groter worden.
Inschrijven
Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het mogelijk om je in te schrijven via de website. Op dit tijdstip komt ook alle informatie over edition 2013 op de website te staan. Heb je vragen? Dan kun je het antwoord op je vraag ongetwijfeld vinden op de website vanaf volgende week vrijdag. Als je nog geen auto hebt, of nog niet precies weet uit welke/hoeveel teamleden je team zal bestaan, kun je gewoon inschrijven. Je kunt achteraf teamleden wijzigen/toevoegen en ook de gegevens van je auto kun je op een later tijdstip toevoegen. Er zijn evenveel startplaatsen beschikbaar als afgelopen jaar. We hebben wel veel meer aanvragen dan afgelopen jaren van mensen die graag mee willen doen. We verwachten dan ook dat de inschrijving sneller vol zal zitten dan afgelopen jaren. Zorg dat je er dus op tijd bij bent!!
Met vriendelijke groet,
Organisatie Carbage Run
Nu al?!?! De tering!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:41 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Jezus. Op 380 teams nu al. En ik moet me ook nog inschrijven!
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nu al?!?! De tering!
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Hawaii_Tim weer mee gaat doen.
En ondergetekende heeft ook weer een startbewijs geclaimd!
quote:Op zondag 26 augustus 2012 08:42 schreef iamredleader het volgende:
Ik meld mij ook, startbewijs gescoord gisteren
Klote is dat hč. Bij mij was 't ook onzeker, dus heb maar gewoon een startbewijs geclaimdquote:Op zondag 26 augustus 2012 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik doe volgend jaar helaas niet mee, mijn twee teamgenoten bleven maar wat vaag doen op mijn vraag of we volgend jaar weer mee zouden willen doen...
Heb ik ook gedaan. Gisteren op een verjaardagsfeest ging het er nog even over, en er zeiden direct twee mensen dat ze wel mee wilden gaan. Dat komt wel goed dusquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klote is dat hč. Bij mij was 't ook onzeker, dus heb maar gewoon een startbewijs geclaimd. Fuck it, ik zie wel wie er mee gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor komend jaar ook kijken of ik de banden met een bevriend team met automonteurs wat kan aanhalenquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef Northside het volgende:
Wij zijn ook weer ingeschreven. Dit keer rijden we met 2 teams en 6 i.p.v. 4 man. EN een van de 6 is automonteur, dus deze keer kunnen we echt iets van onze wagen maken.
Heel misschien kan je een Fiat Multipla vinden uit het goede jaar. Kan je aan verbouwen wat je wil, de auto wordt er alleen maar mooier opquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef iamredleader het volgende:
Ben net wezen koekeloeren op marktplaats naar wat auto's, zie een hoop leuke barrels die wel tot de mogelijkheden behoren
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heel misschien kan je een Fiat Multipla vinden uit het goede jaar. Kan je aan verbouwen wat je wil, de auto wordt er alleen maar mooier op
Mooi hčquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef iamredleader het volgende:
Ben net wezen koekeloeren op marktplaats naar wat auto's, zie een hoop leuke barrels die wel tot de mogelijkheden behoren
Vooral een driver's car. Liefst cabrio, beetje power, comfort, dat soort dingen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi hč. Er is echt best wel wat te koop als je een beetje zoekt. Die voorpret is al leuk!
Aan wat voor soort auto zitten jullie te denken?
De MX-5 gaat denk ik niet lukken binnen budget, 3-serie niet als cabrio, de Saab zou kunnen slagenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:50 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Vooral een driver's car. Liefst cabrio, beetje power, comfort, dat soort dingen.
MX-5
BMW 3 serie
Saab 900(0?)
True. Ben daarom ook erg fan van het merk, maar het maakt de rit ook wel een stuk suffer hoor!quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:54 schreef Northside het volgende:
Zullen wel weer veel mensen op een Volvo uitkomen. Een van de weinige grote betrouwbare wagens die je voor 500¤ kan krijgen.
Ben benieuwd of ze daar dit jaar wat strenger op letten. Afgelopen editie reden er auto's mee die je voor 2000¤ nog niet kan vinden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:09 schreef iamredleader het volgende:
Wat mij opvalt is dat de vraagprijs van een hoop auto's rond de 1000 ligt, maar ik denk dat met de herfst in aantocht een flink stuk eraf kan... maar we hebben nog een hoop tijd
Welke bedoel je dan? En soms maakt de organisatie uitzondering wegens 'rule of cool', wat ik vermoed bij de Pussywagon en misschien nog wat anderenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze daar dit jaar wat strenger op letten. Afgelopen editie reden er auto's mee die je voor 2000¤ nog niet kan vinden.
Ford Mondeo kan ook, heb je zeer ruime keus in binnen het budgetquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:43 schreef HenkXL het volgende:
Opel Omega Station zijn ook wel chille bakken, vooral in de 3.0 uitvoering, die zijn wel voor 500euro te vinden soms. Heb je toch een station en toch geen volvo
De Alfa 3.0 v6'en, de Jeep Cherokees, de BMW 5, paar Audi's, de Mercedes limo en de Pussywagon zeker. Zelfs onze eigen Volvo uit '96 zat qua dagwaarde boven de 500¤.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Welke bedoel je dan? En soms maakt de organisatie uitzondering wegens 'rule of cool', wat ik vermoed bij de Pussywagon en misschien nog wat anderen
Een 5-serie is mogelijk binnen het budget, sommige Audi's ook (bij het zoeken vorig jaar zelfs een A6 Avant gezien binnen budget), oude Mercedes is lastig maar niet geheel onmogelijk. De Alfa's en de Jeeps weet ik zo nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:49 schreef Northside het volgende:
[..]
De Alfa 3.0 v6'en, de Jeep Cherokees, de BMW 5, paar Audi's, de Mercedes limo en de Pussywagon zeker. Zelfs onze eigen Volvo uit '96 zat qua dagwaarde boven de 500¤.
Kijk, ik vind het ook geen probleem als de regels opgerekt worden hoor, maar de verschillen waren nu soms wel erg groot tussen teams die heel erg hun best gedaan hadden om binnen het budget te blijven en teams die dat niet boeide.
Dagwaarde (volgende de ANWB-koerslijsten) gaat het om he.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een 5-serie is mogelijk binnen het budget, sommige Audi's ook (bij het zoeken vorig jaar zelfs een A6 Avant gezien binnen budget), oude Mercedes is lastig maar niet geheel onmogelijk. De Alfa's en de Jeeps weet ik zo niet
Houden die het zolang bij dan dat er auto's onder de 500 euro op staan? Linkje naar zo'n lijst?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Dagwaarde (volgende de ANWB-koerslijsten) gaat het om he.
Via de site kan je auto's tot maximaal 12 jaar geleden opvragen. Ik weet niet of er 'papieren' lijsten bestaan of dat het op een andere manier terug te vinden is. Maar in het handboek schermen ze met 'een maximale dagwaarde van 500¤ volgend de ANWB-koerslijsten'.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Houden die het zolang bij dan dat er auto's onder de 500 euro op staan? Linkje naar zo'n lijst?
Vind je dan ook dat je niet mee had mogen doen met die 850 omdat de dagwaarde blijkbaar hoger lag?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Onze Volvo 850 uit '96 met 4 ton op de teller die we op dag 1 in de prak hebben gereden kreeg van de taxateur een dagwaarde van 1400¤ mee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |