abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116453505
Ook, ja. Want het is toch een dure hobby, zo'n CR. Komend jaar reken ik op zeker 1.500 euro. Da's toch een hoop geld.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_116454445
1500 p/p?? Lijkt me erg veel, de week zelf kostte me iets van 300 aan benzine en 150 eten/drinken/overnachten. De auto weer verkocht, p/p 150 verlies ofzo ( incl gepleegd onderhoud uiteraard )
pi_116456937
Wij waren met 4 man +/- 1600¤ kwijt voor de hele run, inclusief auto. 400¤ p.p. vond ik goed te doen.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 september 2012 @ 13:45:53 #254
39237 crew  H_T
2733
pi_116457368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:31 schreef Northside het volgende:
Wij waren met 4 man +/- 1600¤ kwijt voor de hele run, inclusief auto. 400¤ p.p. vond ik goed te doen.
Wij hadden 100 p.p. verlies op de auto, ongeveer 25 p.p. voor verf en verschillende gadgets en 170 aan benzine. Komt eten, drinken, kosten camping en inschrijfgeld nog bij, dus wij zaten ook in de buurt van de 400 p.p. denk ik
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116457596
Op dit moment zijn de enige kosten nog de EUR 309,- voor de inschrijving :P en wat uurtjes op marktplaats, alhier en met broerlief samen, maar dat is geen kostenpost natuurlijk :)

Heb ook nog geen budget-plafond in gedachten; wil wel in de spirit blijven en dus geen te dure auto of te gekke opknapkosten, maar wat het pimpen betreft mag het wel leuk worden ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 19:45:19 #256
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_116471838
Jezus, inclusief zo ongeveer alles kom ik uit rond de ¤2100 ~ ¤2200,-. Waar hebben we in godsnaam al dat geld aan uitgegeven? :o

Overigens, via de Carbagerun facebook is er iemand die 1 en 2 september iets organiseert. Als het van de grond komt ga ik zeker!
quote:
Hallo Carbagerunners,

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst meegedaan aan de Carbagerun.In een woord GEWELDIG!
Naast het rijden van de mooie routes met opdrachten waren er natuurlijk de feestjes. Na afloop, thuis raakte ik niet uitgepraat over alle unieke belevenissen die ik heb meegemaakt. Een week lang, saamhorigheid, alles kan, genieten en helemaal los gaan. In mijn omgeving verneem ik dat er het Carbagerun-virus zich nogverder aan het uitbreiden is. Voor alle deelnemers van eerdere edities van de Carbagerun en toekomstige deelnemers wil ik een feest/ evenement gaan organiseren. Niet om een gelijksoortig evenement te organiseren maar om het gevoel te herbeleven en door te geven aan toekomstige deelnemers.

Ik zie voor me om een geweldig feest waar iedereen helemaal los gaat (a la Circuit Rijeka). Daarbij hoort een toertocht met allerlei opdrachten. De pussywagon heeft al toegezegd, van de partij te zijn.

De Pussywagon zal voor een hoop spektakel zorgen. Daarnaast gaat ook mijn teamgenoot draaien.
Het feest zal plaats vinden in Spijk. De toertocht met opdrachten zal door Groningen en Drenthe.

Graag verneem ik jullie reactie. Zouden jullie mee doen? Over de kosten heb ik nog geen duidelijkheid. Misschien hebben jullie nog tips of ideeen..

Ik hoor graag van jullie.

[ Bericht 77% gewijzigd door Driftkikkerrrrr op 06-09-2012 20:19:40 ]
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_116476330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:45 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Jezus, inclusief zo ongeveer alles kom ik uit rond de ¤2100 ~ ¤2200,-. Waar hebben we in godsnaam al dat geld aan uitgegeven? :o

Overigens, via de Carbagerun facebook is er iemand die 1 en 2 september iets organiseert. Als het van de grond komt ga ik zeker!

[..]

Dat was afgelopen weekend. ;)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116483014
Wij zijn 1600e de man kwijt geweest van inschrijving tot finish, en nog hebben we de nodige problemen gehad :+ Hangt er ook een beetje vanaf of je geluk hebt.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:41 schreef Mikkie het volgende:
Mja, de enige die ik misschien heb gesproken is Dingest. Bij eten op de camping in Krakow, dat was een minuutje ofzo :P
Dat heb je toen ook niet gezegd of zo, het is niet alsof ik een complete newbie op PTA ben :P

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 02:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb Dingest (of zijn teamgenoot) even gesproken in Kroatië geloof ik en Mikkie heel kort op een Duitse vluchtstrook. Paladijn heb ik tijdens de run niet of nauwelijks gesproken, maar ik ken hem wel :)
Met hoed was ik, met baard m'n teamgenoot. Maar ook dat zou ik mij toch niet meer kunnen herinneren :P We zijn echt heel vaak aangesproken door mensen - en dan vaak met 'ja, we zijn jullie nog voorbij gegaan'. Ja, net als de rest van het deelnemersveld _O-
pi_116484167
Haha prachtig. Mooi herkenningspunt ja. "Ja, euh, we zijn die met die versierde auto en die toeter" :').

Ik vraag me wel af hoe iedereen op maar 400 euro komt. Wij hebben de auto nog niet verkocht, maar ik zal er vanuit gaat dat dat nog wel gebeurt. Dan zitten we dit jaar, met vier man, op 900 euro de man.

Waar komt dat vandaan?
850 - Auto, nieuwe sensor en nieuwe accu + pimpen en klein materiaal (kan nog een paar honderd euro af als de auto verkocht wordt)
1000 - Brandstof + tol/vignetten e.d.
350 - Bijpassende kleding + stickers
300 - Vaste lasten auto
370 - Basisinschrijving voor vier personen
Verder ook veel geld tussendoor uitgegeven voor diverse zaken qua eten en dergelijke. Maar alleen met bovenstaande zit je al tegen de 3.000 euro. Mensen die op 400 euro pp komen, hebben niet eerlijk gerekend. Uitgaande van vier man + auto + brandstof (en een auto die 1:12 rijdt, superzuinig in verhouding), dan zit je al op 370 + 500 + 500. Dan heb je nog geen verzekering, pimpwerk, accessoires, wegenbelasting of reparaties.
Of jullie zijn mensen die echt alles al thuis hebben liggen, overal gratis aan spul kunnen komen en die auto geschorst hebben tot een dag voor vertrek, en 'm dan verzekeren. Dat zat er bij ons helaas niet in :P
Zerg schreef:
pi_116485107
Verrassend genoeg herkende we ook heel weinig mensen meteen :') Het helpt een beetje als mensen hun thema buiten de auto voortzetten - of als het één van de damesteams was - maar zonder de auto erbij? Geen flauw idee :P

Als ik het uit mijn hoofd moet doen was het grofweg:
300 Inschrijving
660 Auto
100 Verzekering/Wegenbelasting voor de 3 maanden van aanschaf tot en met de Run
600 Onderhoud en pimpmateriaal; onderdelen, reservemateriaal en noodmateriaal - wezenlijk alles wat de auto kon helpen op de weg te houden - bevestigingsmaterialen en het plakplastic.
300 Montage wiellagers, die viel nogal tegen want de wiellagers zelf zaten al bij het bovenstaande in, dus dat was even slikken...
425 Brandstof
100 Tol/Overige
400 Overnachtingen en eten.
150 Brandstofkosten vooraf (mijn teamgenoot woont 150 km bij mij vandaan dus dat tikt ook snel aan), en een proefrit vooraf.
50 12V aansluiting die we 2 keer op hebben geblazen :')
30 De shirts die we hadden.

Wellicht dat ik wat kleine dingen vergeet, maar we kwamen dus vrij makkelijk op 1600e de man uit voor 9 dagen.
Uiteindelijk zijn we wel pas in de nacht van dinsdag op woensdag thuis gekomen en hadden we in ieder geval nog eens 100e extra onkosten opgelopen door de uitlaat en de compressieproblemen, maar vanwege de CR-campings en ons slechte eetpatroon konden we de 4 extra dagen op het oorspronkelijke budget doen. En misschien dat die 600-700 euro aan onderhoud voor de start buiten het idee van de CR gaat, maar daar hebben we tijdens de rit bar weinig van gemerkt _O-

Mijn eigen vakantie van vorige week zou al meer dan 400e pp hebben gekost op 4500 km puur aan brandstof, eten en campings als je het met z'n 2en zou doen, en dan rijden zowel de 121 als de 126 1:16,5.
pi_116497069
370¤ voor de inschrijving.
450¤ voor de wagen. (inclusief volle tank, gesponsord door iemand met tankpas)
200¤ voor reparaties en apk. (gesponsord, hij rekende geen manuren)
100¤ voor gepimp. (ja, we hebben er niet heel veel geld ingestopt)
100¤ voor tol en vignetten etc.
150¤ voor wegenbelasting/verzekering.
350¤ voor brandstof.
80¤ voor campings.
-----------------------------
1800¤ totaal.

Zullen nog wel wat kleine dingen vergeten zijn, maar veel meer dan dat was het niet. Kom je op 450¤ de man.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:13:34 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116498304
En eten/drinken de hele week? Wij hebben geleefd op tankstation en McDonalds enzo. 's Avonds een lekker hapje op de finishlocatie kostte ook makkelijk een tientje, plus nog -afhankelijk van de prijs- de nodige biertjes erbij, dat telt ook op.

En uitgaande van 1,50 per liter gemiddelde prijs... deed die bak van jullie 1:16? Inclusief vier man en bepakking? :o En 150 euro is ook peanuts natuurlijk, kort van tevoren gekocht zeker? Wij hadden 'm al die maanden in de mrb en verzekering zitten. Allemaal zaken die wel behoorlijk optellen en dat kan heel erg in je voordeel uitvallen...dat was bij ons helaas niet zo :+.

Pimpen en leuke accessoires tellen ook op. LEDjes voorin, sirene etc. We hebben nog een extra accu achterin gelegd, goede en veilige kabels daarvoor kosten ook weer geld. En zo telt de boel aardig op :) Dat zou komend jaar ook wat basaler gaan.
Zerg schreef:
pi_116500494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:13 schreef Mikkie het volgende:
En eten/drinken de hele week? Wij hebben geleefd op tankstation en McDonalds enzo. 's Avonds een lekker hapje op de finishlocatie kostte ook makkelijk een tientje, plus nog -afhankelijk van de prijs- de nodige biertjes erbij, dat telt ook op.

En uitgaande van 1,50 per liter gemiddelde prijs... deed die bak van jullie 1:16? Inclusief vier man en bepakking? :o En 150 euro is ook peanuts natuurlijk, kort van tevoren gekocht zeker? Wij hadden 'm al die maanden in de mrb en verzekering zitten. Allemaal zaken die wel behoorlijk optellen en dat kan heel erg in je voordeel uitvallen...dat was bij ons helaas niet zo :+.
Onze vervangende Ford Grand C-Max eco reed inderdaad heel zuinig. ;) Met de Volvo was het waarschijnlijk wel duurder uitgevallen ja. Die kregen we pas 10 dagen voor de run terug van de apk-keuring, dat was ook de reden dat we er niet echt meer iets van konden maken; geen tijd voor.

Eten en (vooral) drinken komen er nog bij, maar wij hebben vooral veel bij de lokale supermarkten gehaald en op wegwerp-bbq's langs de weg gegooid. Dat was echt niet duur. Ik weet dat we in Polen voor 22¤ voor ruim 2 dagen eten hebben ingeslagen (voor 4 man!).
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:56:32 #264
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116504330
Geniaal. Wij hadden van die wegwerp-BBQ's maar daar amper iets mee gedaan. Eén keer op een achterafhoekje gezeten, de rest van de tijd hadden we na binnenkomst geen zin meer om te BBQ'en. Idee voor komend jaar is om dit inderdaad wat vaker onderweg te doen :)

Maar dat scheelt wel in de kosten ja. Wij waren met een bak koffie en een broodje onderweg vaak al 20 euro kwijt.
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 7 september 2012 @ 18:27:06 #265
39237 crew  H_T
2733
pi_116507096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:24 schreef Mikkie het volgende:
Haha prachtig. Mooi herkenningspunt ja. "Ja, euh, we zijn die met die versierde auto en die toeter" :').

Ik vraag me wel af hoe iedereen op maar 400 euro komt. Wij hebben de auto nog niet verkocht, maar ik zal er vanuit gaat dat dat nog wel gebeurt. Dan zitten we dit jaar, met vier man, op 900 euro de man.
Extra onderhoud vooraf en vaste lasten had ik niet meegenomen in de berekening, dat scheelt wel. Matchende kleding hadden we niet, scheelt ook weer. Qua eten hebben we een paar keer gebruik kunnen maken van de skottelbraai van een ander team, in elk geval een keer van de Merzebra en volgens mij ook een keer van de Fatmobile. Eten in Hongarije kostte nog geen 1000 forint (ongeveer 3 euro), bij een Nederlandssprekende dame in een Chinees restaurant dat er absoluut geen geheim van maakte dat het uit de magnetron kwam :P.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:24:01 #266
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116511884
:D Dat scheelt wel. In Hongarije hebben we overdag pizza gegeten en 's avonds bij de finish nog voor tien euro de man vreten gehaald, dan gaat het hard :').

Komend jaar kijken of dat budgettair iets verantwoorder kan :P
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 7 september 2012 @ 20:56:08 #267
39237 crew  H_T
2733
pi_116513945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:24 schreef Mikkie het volgende:
:D Dat scheelt wel. In Hongarije hebben we overdag pizza gegeten en 's avonds bij de finish nog voor tien euro de man vreten gehaald, dan gaat het hard :').

Komend jaar kijken of dat budgettair iets verantwoorder kan :P
Ja hoor, niet bij de finish je eten kopen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:23:22 #268
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116515975
Joh :+ De laatste avond in Salzburg was ook een topper. Goed gegeten, maar ik geloof dat alleen die maaltijd al 130 euro kostte. Keertje pizza tussendoor: 50 euro. Ja, dan gaat het snel, maar daar is 't vakantie voor :)
Zerg schreef:
pi_116517708
Lol 130 voor een maaltijd. Wij hadden zon bakplaatje bij ons, daar bakten we iedere avond vleesch op. In Salzburg pizza van 6E naar binnen gejankt.
pi_116518961
Wij hebben het merendeel van de eerste 5 dagen gewoon gegeten wat er toevallig aan boord was van huis uit, dus een groot deel van ons dieet bestond uit broodjes, chips en koekjes :') We hadden niet echt tijd om iets op te sporen of soms zelfs om te eten want we moesten maar blijven rijden om op tijd binnen te komen, dus dat schoot er een beetje in. Drie keer hebben we een broodje en drinken gehaald bij een tankstation als we toch stopten, maar vaak was dat bij lange na niet wat we normaal op een dag zouden eten :P

Voorbeeld:
Op donderdag ben ik om 6 uur opgestaan (nadat we pas om 3 uur zijn gaan slapen) om Budapest in te rijden voor een nieuwe uitlaat, toen moest ik meteen door naar de Start-finish, weer terug naar de camping (we stonden in een dorpje verderop), teamgenoot mocht 'uitslapen' en de tent afbreken, toen ik terug was heeft hij de auto opnieuw ingeruimd en heb ik even kunnen douchen, daarna zijn we wezen tanken, heb er twee belegde broodjes en flesjes drinken gekocht en een hebben we een vignet gehaald voor de snelweg die we pas veel later op zijn gegaan omdat het navigatiesysteem nog op 'tolwegen vermijden' bleek te staan. Pas toen konden we op kruissnelheid toeren en dus ontbijten, en was het al tegen de middag :P Eind van de middag een zak chips weggewerkt, tegen de tijd dat we in Rijeka waren was het al rond 10-en en zou het 3 kwartier duren voordat je daar wat te eten kon krijgen. Eerste de tent opgezet; daarna werd geen eten meer geserveerd. Uiteindelijk werden we op dat barretje helemaal bovenaan gewezen maar toen we daar waren, waren die al aan het sluiten. Dus we hadden één bord met lauwe patat/friet en vleesdingen die ze nog hadden staan voor ons tweeën.

Het grote voordeel van de laatste dagen was dus dat we ons eigen tempo konden aanhouden en we dus eindelijk tijd kregen voor een normaal ontbijt, normaal avondeten en zelfs een terrasje onderweg :D
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:23:31 #271
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116519848
Haha, leuk om te horen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:09 schreef Dingest het volgende: tegen de tijd dat we in Rijeka waren was het al rond 10-en en zou het 3 kwartier duren voordat je daar wat te eten kon krijgen.
Wij hebben zo'n 50 minuten op twee hamburgers zitten wachten, maar we spraken een team dat al 5 kwartier op hun stoeltjes zaten. :') Prachtig was ook dat wanneer dat bord boven de balie _eindelijk_ een volgend nummer aangaf iedereen begon te juichen naar de volgende persoon die z'n eten op kon halen. :D
En de totale chaos toen de heren van de Thunderbird + nog twee man met die minibikes het circuit opgingen, iedereen erachteraan. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat was afgelopen weekend. ;)
Ik maakte een fout in mijn vorige post, het is 29 en 30 september. Nog iemand die het wat lijkt?
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:42:32 #272
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116521128
Ik wil misschien wel even gaan buurten, maar moet wel werken dat weekend, dus nog even kijken hoe we dat oplossen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:49 schreef HenkXL het volgende:
Lol 130 voor een maaltijd. Wij hadden zon bakplaatje bij ons, daar bakten we iedere avond vleesch op. In Salzburg pizza van 6E naar binnen gejankt.
130eu met z'n vieren hè! :D

In Rijeka wel spotgoedkoop gegeten, aan de hoofdstraat, allemaal een grote pizza, twee grote potten bier en een frisje, voor bij elkaar 55 euro. Daar had je in NL niet eens de drankjes voor gehad _O-.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:09 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben het merendeel van de eerste 5 dagen gewoon gegeten wat er toevallig aan boord was van huis uit, dus een groot deel van ons dieet bestond uit broodjes, chips en koekjes :') We hadden niet echt tijd om iets op te sporen of soms zelfs om te eten want we moesten maar blijven rijden om op tijd binnen te komen, dus dat schoot er een beetje in. Drie keer hebben we een broodje en drinken gehaald bij een tankstation als we toch stopten, maar vaak was dat bij lange na niet wat we normaal op een dag zouden eten :P

Voorbeeld:
Op donderdag ben ik om 6 uur opgestaan (nadat we pas om 3 uur zijn gaan slapen) om Budapest in te rijden voor een nieuwe uitlaat, toen moest ik meteen door naar de Start-finish, weer terug naar de camping (we stonden in een dorpje verderop), teamgenoot mocht 'uitslapen' en de tent afbreken, toen ik terug was heeft hij de auto opnieuw ingeruimd en heb ik even kunnen douchen, daarna zijn we wezen tanken, heb er twee belegde broodjes en flesjes drinken gekocht en een hebben we een vignet gehaald voor de snelweg die we pas veel later op zijn gegaan omdat het navigatiesysteem nog op 'tolwegen vermijden' bleek te staan. Pas toen konden we op kruissnelheid toeren en dus ontbijten, en was het al tegen de middag :P Eind van de middag een zak chips weggewerkt, tegen de tijd dat we in Rijeka waren was het al rond 10-en en zou het 3 kwartier duren voordat je daar wat te eten kon krijgen. Eerste de tent opgezet; daarna werd geen eten meer geserveerd. Uiteindelijk werden we op dat barretje helemaal bovenaan gewezen maar toen we daar waren, waren die al aan het sluiten. Dus we hadden één bord met lauwe patat/friet en vleesdingen die ze nog hadden staan voor ons tweeën.

Het grote voordeel van de laatste dagen was dus dat we ons eigen tempo konden aanhouden en we dus eindelijk tijd kregen voor een normaal ontbijt, normaal avondeten en zelfs een terrasje onderweg :D
Zo veel hadden wij ook niet bij ons, dat scheelt ook.
En 's ochtends was het inpakken en gáán, en dan bij een tankstation opfrissen. Dat kostte dan meteen een half uur. Bak koffie erbij enzo.

Wel merkten ook wij dat we niet te vaak konden stoppen, want veel tijdsverlies. De dag dat we dat deden, waren we pas om elf uur binnen, dat vonden we allemaal niet echt chill en conform vakantiegevoel. Daarom komend jaar met een auto waarmee we (behoudens eventuele pech) wat minder tijdsverlies lijden, dan kun je onderweg wat meer aan je vakantiegevoel werken :)
Zerg schreef:
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:48:35 #273
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116528440
Ah een topic ^O^
Nadat wat vrienden afgelopen jaar in een BX (Back to the future) de run hebben gereden gaan we dit jaar met iets anders.

Dit jaar met 5 man, nu alleen nog een geschikte auto vinden 8-)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 8 september 2012 @ 10:18:19 #274
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116528806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Haha, leuk om te horen.

[..]

[..]

Ik maakte een fout in mijn vorige post, het is 29 en 30 september. Nog iemand die het wat lijkt?
Als die tocht hier door het dorp komt ga ik wel even kijken, denk ik. :Y
  zondag 9 september 2012 @ 00:23:02 #275
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116552152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:48 schreef RobertNL het volgende:

Nadat wat vrienden afgelopen jaar in een BX (Back to the future) de run hebben gereden gaan we dit jaar met iets anders.

Vleugeldeuren for the win! 8-)
pi_116552628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Haha, leuk om te horen.

[..]

Wij hebben zo'n 50 minuten op twee hamburgers zitten wachten, maar we spraken een team dat al 5 kwartier op hun stoeltjes zaten. :') Prachtig was ook dat wanneer dat bord boven de balie _eindelijk_ een volgend nummer aangaf iedereen begon te juichen naar de volgende persoon die z'n eten op kon halen. :D
En de totale chaos toen de heren van de Thunderbird + nog twee man met die minibikes het circuit opgingen, iedereen erachteraan. _O-

[..]

Ja, het was weer een subliem hoogtepuntje in het organisatorisch talent :') Zouden we volgend jaar ook meedoen hadden we al lang en breed besloten de CR-campings te mijden tenzij het echt niet anders kon... Bij Budapest zijn we dus expres naar een andere camping gegaan 12 km verderop (die ik kende omdat ik er al een paar keer geweest ben), en ook al kwamen we pas na 1 uur aan en heb ik maar 3 uur slaap gehad, het was zeker de moeite waard :P Even een fatsoenlijk toilet, een douche en complete stilte...

Ik kan misschien wel, zit iig in de juiste provincie :+ Als het Fiatje het dan weer doet kan ik wel meedoen, maar ik heb sowieso geen FB dus houd me even zo op de hoogte graag :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:42 schreef Mikkie het volgende:
Zo veel hadden wij ook niet bij ons, dat scheelt ook.
En 's ochtends was het inpakken en gáán, en dan bij een tankstation opfrissen. Dat kostte dan meteen een half uur. Bak koffie erbij enzo.

Wel merkten ook wij dat we niet te vaak konden stoppen, want veel tijdsverlies. De dag dat we dat deden, waren we pas om elf uur binnen, dat vonden we allemaal niet echt chill en conform vakantiegevoel. Daarom komend jaar met een auto waarmee we (behoudens eventuele pech) wat minder tijdsverlies lijden, dan kun je onderweg wat meer aan je vakantiegevoel werken :)
Wij hadden ook niet zóveel bij ons; wat de bedoeling was voor 1,5 dag werd uitgerekt over 5 dagen :') Meestal omdat wat we even aten zodat we een bodempje hadden en dan later wel een ontbijt zouden doen, uiteindelijk ons ontbijt werd :P Alleen drinken hadden we genoeg van aan boord omdat we dat over hadden van een BBQ paar weken ervoor, en wat flessen water bij het afrekenen bij een tankstop ook zo gedaan was.

Dat hadden wij dus nog een slag erger door ons extreem beperkte vermogen :+
  zondag 9 september 2012 @ 15:47:55 #277
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116566342
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik kan misschien wel, zit iig in de juiste provincie :+ Als het Fiatje het dan weer doet kan ik wel meedoen, maar ik heb sowieso geen FB dus houd me even zo op de hoogte graag :P

Zal ik doen. Hopelijk gaat het door, lijkt me erg leuk.
pi_116566999
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:47 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Zal ik doen. Hopelijk gaat het door, lijkt me erg leuk.
Mij ook graag..
Woon er hoogstens een kwartier rijden bij Spijk vandaan namelijk. .:) Kom ik ook even langs met de camera.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 9 september 2012 @ 18:31:36 #279
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116571018
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Vleugeldeuren for the win! 8-)
Helaas op de terugweg in Duitsland de motor opgeblazen :') Zijn er nog wel even mee naar Kroatië gereden (vanaf Salzburg).
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mij ook graag..
Woon er hoogstens een kwartier rijden bij Spijk vandaan namelijk. .:) Kom ik ook even langs met de camera.
Kom zeker ook even kijken als er zo'n dag is. Wel vet om die auto's allemaal weer even te zien :D! (en het is dichtbij)
  zondag 9 september 2012 @ 20:18:45 #280
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116575099
Motor opgeblazen ja? Te hard lopen knallen of was dat ding gewoon al te gaar? :D
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ja, het was weer een subliem hoogtepuntje in het organisatorisch talent :') Zouden we volgend jaar ook meedoen hadden we al lang en breed besloten de CR-campings te mijden tenzij het echt niet anders kon... Bij Budapest zijn we dus expres naar een andere camping gegaan 12 km verderop (die ik kende omdat ik er al een paar keer geweest ben), en ook al kwamen we pas na 1 uur aan en heb ik maar 3 uur slaap gehad, het was zeker de moeite waard :P Even een fatsoenlijk toilet, een douche en complete stilte...
Daar zit ik dus nog over te twijfelen voor komend jaar. Enerzijds zijn die CR-campings wel prima en lekker goedkoop, anderzijds heb je ook echt nul faciliteiten en 's nachts een hoop herrie.
Maar ja, die gezelligheid 's avonds is dan wél echt weer leuk.

quote:
Wij hadden ook niet zóveel bij ons; wat de bedoeling was voor 1,5 dag werd uitgerekt over 5 dagen :') Meestal omdat wat we even aten zodat we een bodempje hadden en dan later wel een ontbijt zouden doen, uiteindelijk ons ontbijt werd :P Alleen drinken hadden we genoeg van aan boord omdat we dat over hadden van een BBQ paar weken ervoor, en wat flessen water bij het afrekenen bij een tankstop ook zo gedaan was.

Dat hadden wij dus nog een slag erger door ons extreem beperkte vermogen :+
Ja, zoals jullie zou ik echt nooit gaan :P Daar ben ik niet technisch genoeg voor, maar heb ik ook 't geduld niet voor. :)
We zullen zien, komend jaar.
Zerg schreef:
  zondag 9 september 2012 @ 22:15:17 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116583421
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:18 schreef Mikkie het volgende:
Motor opgeblazen ja? Te hard lopen knallen of was dat ding gewoon al te gaar? :D

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 september 2012 @ 22:37:03 #282
39237 crew  H_T
2733
pi_116584898
quote:
[..]

Daar zit ik dus nog over te twijfelen voor komend jaar. Enerzijds zijn die CR-campings wel prima en lekker goedkoop, anderzijds heb je ook echt nul faciliteiten en 's nachts een hoop herrie.
De herrie viel wel mee, na middernacht heb ik weinig echt lawaai meer gehoord op de meeste campings. Voor middernacht slaap ik toch niet, dus dat vond ik wel prima :). De geboden horeca-faciliteiten heb ik nagenoeg geen gebruik van gemaakt, de wc's vond ik best te doen en ik ben gaan douchen op momenten dat het lekker rustig was. In Kroatië nog een keer rond half drie in de nacht toen ik toch al die kant op moest voor een toiletbezoek. Wat mij betreft zijn de CR-campings wel een optie voor komend jaar :). Vergeet ook niet dat de organisatie waarschijnlijk wel heeft geleerd van de ervaringen van dit jaar en het volgende keer beter zou kunnen zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_116591433
Ik zou niet ál te veel vertrouwen in de organisatie stellen met dit soort dingen :D
Van de drie waar wij op gestaan hebben, was Krakau overwegend de beste. Veld was groot genoeg dat je kon kiezen tussen vrij rustig en stil (ver weg) of lekker bij de feestvierders (dichterbij). En voor sommige teams, die een wat uitdagender voertuig hebben en/of maar uit 2 man bestaan, is nachtrust wat essentiëler dan anderen ;)

quote:

[..]

[..]

Ja, zoals jullie zou ik echt nooit gaan :P Daar ben ik niet technisch genoeg voor, maar heb ik ook 't geduld niet voor. :)
We zullen zien, komend jaar.
Het idee van de CR-campings is leuk, de uitvoering is soms minder :P Soms had ik het idee dat de organisatie alleen over kamperen had gelezen in een boekje of zo. Rijeka was ook de meest ongeschikte plek om een tent op te zetten. Een paar partywagens gingen daar ook echt te laat door, tot een uur of 3-4. Dat is niet fijn als je de vorige nacht 3 uur hebt geslapen en tot 10 uur in de avond bijna niets anders gedaan hebt dan rijden, en om 7 uur weer op moet voor nog bijna zo'n dag :D

Wat wij deden was ook eens maar niet weer - datzelfde heb ik ook van die lui in die Trabant gehoord. Dit soort auto's zijn best tof om lange reizen mee te maken, maar niet met zo'n krap tijdschema. Dan moet je gewoon een richting hebben waar je heen wilt, een campinggids en rond 17:00 eens gaan kijken waar je wilt staan. Dan is het heel tof rijden :Y
Geduld speelt trouwens niet heel erg een rol als de boel gewoon niet vlotter wil :P
  maandag 10 september 2012 @ 07:55:13 #284
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116591942
Mja, wij stonden in Rijeka naast die partybus. Die stond er nog niet toen we aan kwamen :'). Dat was jammer en betekende een uurtje of twee slaap die nacht :P

Douchen heb ik ook een keer op een rustig moment gedaan, maar een beetje improviseren is 't wel. Die lui in de Trabant hebben we op zondag nog mee zitten borrelen bij de vooraf-camping, hebben ze het nog gehaald dat je weet?
Met zo'n karretje als jullie is natuurlijk enorm avontuur, maar het is zo wel erg krap. Dat blijkt wel als zelfs de luxewagens soms moeite hebben om binnen te komen.
Zerg schreef:
  maandag 10 september 2012 @ 21:42:36 #285
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116621509
Heeft die oranje bus eigenlijk de uitgezette routes gereden of zouden die gewoon van finish naar finish locatie zijn gegaan?

Update m.b.t. 29 & 30 september:
Er is inmiddels een facebook evenement aangemaakt.
http://www.facebook.com/e(...)635523/?notif_t=like
quote:
Carbagerun (her)beleven!?
Evenement voor The Carbage Run · Door Albert Kammenga en 2 anderen

zaterdag 29 september 2012

Feest in Spijk
Feest met muziek van de Pussywagon en Dj Roelof van der Vlugt
Toerrit door Groningen en Drenthe met opdrachten

29 en 30 september
kosten: +- ¤ 20 a 25 all in

Het gaat door bij deelname van ongeveer 50 auto's/ teams
pi_116630067
Denk dat die stadsbus ook wel wat snelheidsbeperkingen heeft, en misschien niet overal door z'n afmetingen de route kan volgen (krappe bochten en zo, vooral bij die passen). Ik betwijfel het dus, al heb ik nergens ook maar iets over ze gelezen verder :P

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:55 schreef Mikkie het volgende:
Mja, wij stonden in Rijeka naast die partybus. Die stond er nog niet toen we aan kwamen :'). Dat was jammer en betekende een uurtje of twee slaap die nacht :P

Douchen heb ik ook een keer op een rustig moment gedaan, maar een beetje improviseren is 't wel. Die lui in de Trabant hebben we op zondag nog mee zitten borrelen bij de vooraf-camping, hebben ze het nog gehaald dat je weet?
Met zo'n karretje als jullie is natuurlijk enorm avontuur, maar het is zo wel erg krap. Dat blijkt wel als zelfs de luxewagens soms moeite hebben om binnen te komen.
Wij hebben op 2 van de campings een fles water bij de tent gezet en ons daarmee gewassen en tanden gepoetst - op vakantie doe ik daar minder snel moeilijk over :P Maar het was in Szentendre (Boedapest) wel even fijn om op je gemak te kunnen douchen.

De Trabant heeft het wel gehaald las ik op het CR-forum, maar ze hebben lang niet altijd de officiële route gereden zoals wij wel hebben gedaan. Misschien om dezelfde reden, misschien ook deels vanwege die aanhanger. In ieder geval die laatste dag heb ik begrepen hebben ze die passen overgeslagen - officieel zouden ze daar ook niet met een aanhanger overheen mogen :+
Meestal als luxe wagens laat binnen komen is dat omdat ze veel tijd kwijt zijn met de andere dingen doen onderweg, zoals opdrachten of gewoon relaxen. Of wanneer de organisatie in de route iets over het hoofd gezien wat met zo'n groep veel tijd kost, zoals een grensovergang, veerpont of - zoals vorig jaar - een fileknelpunt. Dat is ook een beetje waar je zelf voor kiest, maar het is natuurlijk leuker om dingen te (kunnen) doen onderweg en dan wat later binnenkomen :Y
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:02:35 #287
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_116633382
Dat zou dan ook mijn opzet zijn voor komend jaar. Iets meer luxe en daardoor ook wat meer ontspanning :)
Zerg schreef:
pi_116640028
Wij hebben het afgewisseld. 3 nachten op de camping, tussendoor 1 nacht in een hostel. Daar hebben we allemaal fijn kunnen douchen en een nacht goed kunnen slapen. Vond ik ideaal, zeker van plan om dit jaar weer zoiets te doen.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 13 september 2012 @ 22:12:08 #289
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116760810
Dat evenement eind van de maand gaat helaas niet door. Te weinig animo voor. :{
pi_116761089
50 is ook wel vrij ambitieus eigenlijk :P Volgens mij mag je hier in de regio al blij zijn als je 10-15 auto's in een rit van het één of ander bij elkaar kan krijgen. Saabmeeting waren er ook niet zóveel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 13 september 2012 @ 23:12:11 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_116763948
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:16 schreef Dingest het volgende:
50 is ook wel vrij ambitieus eigenlijk :P Volgens mij mag je hier in de regio al blij zijn als je 10-15 auto's in een rit van het één of ander bij elkaar kan krijgen. Saabmeeting waren er ook niet zóveel.
En de geplande locatie in Groningen is misschien wat onhandig (al komen er wel meerdere teams uit de regio). Voor mij was het ook een kwestie dat het te lang zou duren. Die puzzeltocht lijkt me wel geinig, maar het feest hoeft voor mij niet zo. Misschien is een herkansing mogelijk tussen de introductiedag en de start van de rit. Dan hebben de meeste teams ook de nieuwe auto en is het een leuke gelegenheid de boel alvast te testen
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_116764364
Spijk ligt idd wel héél erg noordelijk :P Boel teams komen wel uit de meer noordelijke provincies, maar dan zou ik het alsnog wat centraler hebben gedaan zoals regio Assen-Appelscha - of Meppel, als Overijssel ook nog invloed moet hebben :Y
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 13 september 2012 @ 23:32:03 #293
39237 crew  H_T
2733
pi_116764880
Het plan was om met de puzzeltocht wel Drenthe in te dwalen, maar ik ben het met je eens dat het erg ver naar het noorden is
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_116765176
Mja, richting Drenthe is nog wel te doen en als soort testdag is het misschien wel leuk ja, al zijn juist ook dan veel teams nog met de opbouw bezig en hebben ze weinig tijd.

Ik had op zich best interesse, maar ons CR-bak hebben we dan niet meer en ik kan ook moeilijk toezeggingen doen voor zulke dingen.
Zerg schreef:
  vrijdag 14 september 2012 @ 00:13:58 #295
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116766301
Ik zal morgen eens kijken of ik iets van een simpele meeting kan organiseren eind van de maand, iets centraler gelegen. Er zijn overduidelijk een hoop mensen die wel zin in iets hebben. Dan maar niet zo groot, maar in ieder geval een dorpje op stelten zetten dan maar. :P

Kan de gene die de last post heeft eens een mooie openingspost maken? Dat verdient dit topic inmiddels wel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 september 2012 @ 19:59:57 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_116791389
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zal morgen eens kijken of ik iets van een simpele meeting kan organiseren eind van de maand, iets centraler gelegen. Er zijn overduidelijk een hoop mensen die wel zin in iets hebben. Dan maar niet zo groot, maar in ieder geval een dorpje op stelten zetten dan maar. :P

Kan de gene die de last post heeft eens een mooie openingspost maken? Dat verdient dit topic inmiddels wel.
Ik zal ooit eens informeren bij de lokale VVV om te vragen of ze wellicht een elfstedenpuzzeltocht of zoiets hebben, dat is misschien ook wel leuk.
Ik ben de kleur MAGENTA
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:12:42 #297
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116791919
Ik kwam afgelopen week volgens mij een CR auto tegen: twee aan elkaar gemaakte Pontiac Transports met een harmonica ertussen. :D Volgens mij heette dat ding:"The Pussywagon."
pi_116805813
Dan is 't een wannabe :+. Er reed afgelopen jaar één Pussywagon mee en dat was een Cadillac Fleetwood Limo geloof ik.

Ik betwijfel ook of zo'n hobby-las-project door de APK komt?
Zerg schreef:
  zaterdag 15 september 2012 @ 01:53:02 #299
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116806509
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik kwam afgelopen week volgens mij een CR auto tegen: twee aan elkaar gemaakte Pontiac Transports met een harmonica ertussen. :D Volgens mij heette dat ding:"The Pussywagon."
Die deed in 2011 mee. Op carbagerun.nl staan wel wat foto's van die wagen geloof ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 01:18 schreef Mikkie het volgende:

Ik betwijfel ook of zo'n hobby-las-project door de APK komt?
Ze hadden -voor zover ik begreep-, één auto omgebouwd tot aanhanger, niets meer en niets minder, maar dan wel met een soort sluis ertussen die je ook tussen treinwagons ziet, vreemd gezicht op de snelweg als je een busje 100km/u achteruit ziet rijden. :D
pi_116806585
Oops, dan was ik dus iets te snel met m'n veroordeling :P
Zerg schreef:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')