abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114596827
Fokkers,

vorige week maandag zijn wij (ik en een stel vrienden) in Duitsland van de weg af gedrukt door een Duitse BMW. Auto begon daardoor te schuiven, links vangrail in, rechts op de vluchtstrook in de vangrail geëindigd. Op wat spierpijn en stijve nekken na geen lichamelijke schade, maar onze auto lag in puin.

De Duitser ging er vervolgens hard vandoor maar is 20 minuten later alsnog gepakt, een oplettende Duitser heeft hem gevolgd en zijn kenteken en locatie doorgebeld naar de polizei. Deze zelfde Duitser heeft een verklaring van het ongeval afgelegd, evenals een Duitse vrouw die achter ons reed en stopte. Deze 2 verklaringen in combinatie met de onze lieten weinig ruimte over voor de Duitse BMW, hij is de lul.

Gisteren ontvingen wij een brief van de Duitse justitie met het verzoek om schriftelijk te getuigen. Het lijkt er dus op dat de zaak echt moet voorkomen, of is dit een formaliteit?

Mijn vraag; wat staat onze 'gegner' te wachten? Wat geven ze in Duitsland voor doorrijden na een ongeval en het afleggen van een valse verklaring? Kan je uit het feit dat het moet voorkomen opmaken dat het zijn eerste ernstige overtreding is, of is dit altijd zo in DE? Ik ben eigenlijk wel benieuwd...
Ja, ik generaliseer.
pi_114597271
In Nederland is het een misdrijf. Ik gok er op dat dit bij onze buren ook zo zal zijn
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_114597302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Northside het volgende:
Fokkers,

vorige week maandag zijn wij (ik en een stel vrienden) in Duitsland van de weg af gedrukt door een Duitse BMW. Auto begon daardoor te schuiven, links vangrail in, rechts op de vluchtstrook in de vangrail geëindigd. Op wat spierpijn en stijve nekken na geen lichamelijke schade, maar onze auto lag in puin.

De Duitser ging er vervolgens hard vandoor maar is 20 minuten later alsnog gepakt, een oplettende Duitser heeft hem gevolgd en zijn kenteken en locatie doorgebeld naar de polizei. Deze zelfde Duitser heeft een verklaring van het ongeval afgelegd, evenals een Duitse vrouw die achter ons reed en stopte. Deze 2 verklaringen in combinatie met de onze lieten weinig ruimte over voor de Duitse BMW, hij is de lul.

Gisteren ontvingen wij een brief van de Duitse justitie met het verzoek om schriftelijk te getuigen. Het lijkt er dus op dat de zaak echt moet voorkomen, of is dit een formaliteit?

Mijn vraag; wat staat onze 'gegner' te wachten? Wat geven ze in Duitsland voor doorrijden na een ongeval en het afleggen van een valse verklaring? Kan je uit het feit dat het moet voorkomen opmaken dat het zijn eerste ernstige overtreding is, of is dit altijd zo in DE? Ik ben eigenlijk wel benieuwd...
Wat kan jou het schelen?

Maar zal wel een (tijdelijke) intrekking van de rijbevoegdheid + een flinke boete zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114597318
In het duits heet dat dus unfallflucht: http://www.wielkessels.nl/boetes.htm

Daar kun je de volgende straffen voor krijgen afhankelijk van de schade:
http://www.finanztip.de/recht/verkehr/unflstrf.htm

in ieder geval een geldboete (uitgedrukt in aantal tagessatzen) en rijontzegging.

en een tagessatz is een soort van inkomensafhankelijke boete die je ook kunt voldoen door een dag te zitten: http://de.wikipedia.org/wiki/Tagessatz
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:44:03 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_114597402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat kan jou het schelen?
Denk dat je toch wel op een redelijke straf hoopt als een eikel je van de weg duwt, je auto total-loss rijdt en er vervolgens in z'n BMW vandoor gaat.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_114597425
Jaloezie op een BMW rijder :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_114597443
en het is logisch dat deze zaak moet voorkomen, het zal net als in nederland een misdrijf zijn en daarvoor krijg je geen vaste transactie maar bepaald de rechter wat je straf wordt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114597543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:39 schreef SaxoPower het volgende:
In Nederland is het een misdrijf. Ik gok er op dat dit bij onze buren ook zo zal zijn
In de hele EU is het een misdrijf bij doorrijden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_114597568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Northside het volgende:

..
Kan je uit het feit dat het moet voorkomen opmaken dat het zijn eerste ernstige overtreding is, of is dit altijd zo in DE? Ik ben eigenlijk wel benieuwd...
Dit snap ik niet helemaal, als meerdere ernstige overtredingen begaan hebt, krijg je gewoon een briefje thuis "Meneer u heeft iemand van de weg gedrukt, betaal 500 euro, prettige dag nog" :?
Tevens lijkt me iemand van de weg drukken niet een overtreding...
Oh, and that's a bad miss!
pi_114597707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:40 schreef DroogDok het volgende:
Wat kan jou het schelen?
Nieuwsgierigheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_114597731
De zaak gaat echt voorkomen ja.

En let wel op je nek.. dat het stijf is meteen na zo'n ongeluk kan een slecht voorteken zijn. (whiplash)
pi_114597739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:50 schreef Brentmeister het volgende:
Dit snap ik niet helemaal, als meerdere ernstige overtredingen begaan hebt, krijg je gewoon een briefje thuis "Meneer u heeft iemand van de weg gedrukt, betaal 500 euro, prettige dag nog" :?
Dacht dat je het de eerste keer misschien kan afdoen met een schuldbekentenis ofzo, waarmee je dan een dikke boete krijgt maar niet hoeft voor te komen. Maar las al dat het altijd voorkomen is, ook een eerste keer.
Ja, ik generaliseer.
pi_114597771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Bron?

Iemand van de wegdrukken staat ook in duitsland gelijk aan poging tot doodslag namelijk.
pi_114597787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Bron?

Iemand van de wegdrukken staat ook in duitsland gelijk aan poging tot doodslag namelijk.
Bron? Waarvoor ik stel een vraag :')
pi_114597821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:58 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Bron? Waarvoor ik stel een vraag :')
Het ziet er niet uit als een vraag, maar meer als een "zo gaat het normaal toch dat je een boete krijgt als je iemand van de weg afdrukt bewust?"

Dan vraag ik me namelijk af hoe je daar bij komt.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:00:07 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114597851
quote:
een oplettende Duitser heeft hem gevolgd en zijn kenteken en locatie doorgebeld naar de polizei.
Duitsers zijn soms toch wel aardig O+ _O_
pi_114597869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het ziet er niet uit als een vraag, maar meer als een "zo gaat het normaal toch dat je een boete krijgt als je iemand van de weg afdrukt bewust?"

Dan vraag ik me namelijk af hoe je daar bij komt.
TS heeft erover dat je na een aantal keren niet meer zou moeten voorkomen, dan geef ik een voorbeeld van hoe dan zou kunnen gaan met een vraagteken erachter...
pi_114598003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:00 schreef Brentmeister het volgende:
TS heeft erover dat je na een aantal keren niet meer zou moeten voorkomen, dan geef ik een voorbeeld van hoe dan zou kunnen gaan met een vraagteken erachter...
TS heeft het er over dat je eventueel een eerste keer niet zou hoeven voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_114598022
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:00 schreef kwiwi het volgende:
Die vrouw die achter ons reed ook, heeft samen met ons 50 minuten staan wachten op de politie. O+
Ja, ik generaliseer.
pi_114598103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:06 schreef Northside het volgende:

[..]

TS heeft het er over dat je eventueel een eerste keer niet zou hoeven voorkomen.
Dat maakt dan weer niet hier uit op:

quote:
Kan je uit het feit dat het moet voorkomen opmaken dat het zijn eerste ernstige overtreding is, of is dit altijd zo in DE?
Dat lijkt erop dat je zegt dat als je moet voorkomen, dat het je eerste overtreding is en dus na een paar overtredingen (misschien) niet meer voor moet komen.
pi_114598128
Uit die eerder geposte link:

Rechtsanwalt Dominik Weiser gibt hierzu am Beispiel der Richtlinie der Staatsanwaltschaft Saarbrücken folgenden Hinweis für Ersttäter:

Ist ein Sachschaden von 550 Euro bis 650 Euro entstanden, so soll eine Geldstrafe von 20 bis 30 Tagessätzen und ein Fahrverbot von einem Monat verhängt werden. Ein Tagessatz entspricht einem Dreißigstel des monatlichen Einkommens. Bei einem Sachschaden von 650 Euro bis 900 Euro soll eine Geldstrafe von mindestens 30 Tagessätzen und zwei Monate Fahrverbot verhängt werden. Liegt der Sachschaden zwischen 900 Euro und 1.100 Euro sollen mindestens 40 Tagessätze und 3 Monate Fahrverbot verhängt werden. Ab einer Schadenshöhe von 1.100 Euro sind mindestens 50 Tagessätze und eine Entziehung der Fahrerlaubnis mit einer Sperrfrist von mindestens 9 Monaten fällig.

Dit is een voorbeeld uit de regio Saarbrucken (wij crashten bij Hannover), maar 50 'tagessätze' en 9 maanden rijontzegging is dus niet onrealistisch?
Ja, ik generaliseer.
pi_114598145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:10 schreef Brentmeister het volgende:
Dat maakt dan weer niet hier uit op:

Dat lijkt erop dat je zegt dat als je moet voorkomen, dat het je eerste overtreding is en dus na een paar overtredingen (misschien) niet meer voor moet komen.
Eensch, onduidelijk geformuleerd door mij.
Ja, ik generaliseer.
pi_114598395
Afgezien van het hele verhaal over hoe en wat verder ben ik blij om te lezen dat er gelukkig mensen zijn die stoppen bij het ongeval en mensen die de dader achtervolgen en de politie bellen.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij 'van de weg afgedrukt?' Echt fysiek contact tussen de auto's?
pi_114598820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alle duitsers zijn aardig. Ze hebben in ieder geval een stuk betere manieren dan de meeste (lees 99,9999%) van de Nederlanders.
pi_114599082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:21 schreef Monsie het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij 'van de weg afgedrukt?' Echt fysiek contact tussen de auto's?
Nee, niet geraakt.

Wij rijden op de middelste baan van een 3-baans autobahn, +/- 140km per uur. Paar meter achter ons de Duitse vrouw, ook 140. Rechts van ons een vrachtwagen die we in aan het halen zijn. Duitse BMW haalt ons links in maar stuurt te vroeg naar rechts waardoor wij van onze baan gedrukt worden. We kunnen alleen naar rechts, maar daar zit dus de vrachtwagen. BMW ziet het ook gebeuren en trekt weer naar links, waardoor wij ook naar links kunnen. Alleen begint de wagen (volvo 850 + 4 man + bagage = 2000 kilo) dan te zwiepen. Eerste 2 zwiepen vallen nog mee, met de 3e vliegen we links de vangrail in. Motorkap klapt omhoog en zonder zicht spinnen we over de weg van helemaal links naar uiterst rechts om daar op de vluchtstrook in de vangrail te eindigen.

Schijnt dat we de achterkant van de vrachtwagen net gemist hebben.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:55:47 #26
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_114599431
Met hetzelfde gemak was je hartstikke dood :{
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:24:59 #27
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_114603999
Hoe zit het met de schade aan jullie auto? Ik neem aan dat zijn verzekering hiervoor gaat opdraaien? Waren jullie onderweg naar of onderweg terug van vakantie? Want als je bijvoorbeeld de eerste dagen niet hebt kunnen genieten door lichamelijk ongemakken en het geregel, kun je daar een vergoeding voor eisen.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_114605824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:24 schreef Poeke het volgende:
Hoe zit het met de schade aan jullie auto? Ik neem aan dat zijn verzekering hiervoor gaat opdraaien? Waren jullie onderweg naar of onderweg terug van vakantie? Want als je bijvoorbeeld de eerste dagen niet hebt kunnen genieten door lichamelijk ongemakken en het geregel, kun je daar een vergoeding voor eisen.
Onze auto ging nergens meer naartoe. :) Zijn verzekering gaat hiervoor opdraaien ja. We hebben het er toen nog even over gehad met z'n allen en besloten om alleen de dagwaarde van de auto en de kosten van het vervangend vervoer op te voeren. Dit om niet te blijven hangen in eindeloze procedures en bonnetjes verzamelen enzo. We wilden gewoon zo snel mogelijk verder met onze vakantie.
Ja, ik generaliseer.
pi_114610527
Ik zou iig een bloemetje bij die vrouw laten bezorgen
pi_114611833
Die gast is goed de lul :D
pi_114612279
Vervelend idd, maar als ik het zo lees deed die bmw-rijder het per ongeluk. Wat is zijn verklaring erover dan? Heeft ie uberhaupt gezien dat jullie daarna door zijn toedoen zijn gecrasht?

Want jij vraagt wat hem te wachten staat. Als ie het ongeluk niet heeft gezien (en dat ook aannemelijk kan maken) kun je hem imo niet veroordelen op het bewust doorrijden na een ongeval. Hem zal dan ws. wel het veroorzaken van een ongeval ten laste worden gelegd.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:34:14 #32
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_114613209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:05 schreef Palomar het volgende:
Vervelend idd, maar als ik het zo lees deed die bmw-rijder het per ongeluk. Wat is zijn verklaring erover dan? Heeft ie uberhaupt gezien dat jullie daarna door zijn toedoen zijn gecrasht?

Want jij vraagt wat hem te wachten staat. Als ie het ongeluk niet heeft gezien (en dat ook aannemelijk kan maken) kun je hem imo niet veroordelen op het bewust doorrijden na een ongeval. Hem zal dan ws. wel het veroorzaken van een ongeval ten laste worden gelegd.
Als jij niet door hebt dat je buiten je baan komt, vervolgens terugstuurt en dan niet doorhebt dat er achter je iemand door jou toedoen crasht dan is de vraag of je überhaupt auto moet rijden.
Uit Eindhoven
pi_114617226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:34 schreef Poeke het volgende:

[..]

Als jij niet door hebt dat je buiten je baan komt, vervolgens terugstuurt en dan niet doorhebt dat er achter je iemand door jou toedoen crasht dan is de vraag of je überhaupt auto moet rijden.
Dat is natuurlijk ook zo, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten ;)
pi_114617240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:05 schreef Palomar het volgende:
Zijn verklaring was als volgt: hij reed op de linkerbaan 120 en wij haalden hem rechts in. Vervolgens stuurden we naar de linkerbaan, raakten daarbij de macht over het stuur kwijt en vlogen voor hem in de vangrail.

Maar dat was niet mogelijk, zoals de Duitse vrouw ook fijntjes uitwees. Want dan had zij naast hem gezeten en had hij alleen maar rechtdoor tegen ons aan kunnen rijden.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:20:55 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114617487
Die BMW rijder heeft een groot probleem, Duitse justitie neemt zoiets zeer ernstig? Zeker getuigen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114617529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Zijn verklaring was als volgt: hij reed op de linkerbaan 120 en wij haalden hem rechts in. Vervolgens stuurden we naar de linkerbaan, raakten daarbij de macht over het stuur kwijt en vlogen voor hem in de vangrail.

Maar dat was niet mogelijk, zoals de Duitse vrouw ook fijntjes uitwees. Want dan had zij naast hem gezeten en had hij alleen maar rechtdoor tegen ons aan kunnen rijden.
Wordt een beetje welles-nietes dus, waarbij jullie het voordeel hebben dat je de getuigen mee hebt. Ben wel benieuwd naar de afloop :) Het komt op mij nl. niet over als iemand die moedwillig roekeloos rijdt en regels aan zn laars lapt. Eerder een inschattingsfoutje met ernstige gevolgen...
pi_114617661
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:22 schreef Palomar het volgende:
Eerder een inschattingsfoutje met ernstige gevolgen...
Dan nog blijft het doorrijden na een ongeval, en dat wordt hem ten laste gelegd.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:29:09 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114617790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan nog blijft het doorrijden na een ongeval, en dat wordt hem ten laste gelegd.
Wat zijn zaak erg zwak maakt, zou zeker getuigen tegen hem, hij gaat hangen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114617904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar bij doorrijden na een ongeval is toch (in NL) ook altijd een soort 'bedenkperiode' van 12 uur om je alsnog te melden bij de politie? In principe is ie wel binnen die termijn bij de politie terechtgekomen ;)

(ik probeer nu alleen even advocaat van de duivel te spelen, laat dat duidelijk zijn. Ben het er net als jullie mee eens dat ie gewoon zwaar gestraft moet worden voor iets met zulke gevolgen).
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:32:12 #40
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_114617935
Er is je gevraagd om een schriftelijke verklaring af te leggen. Moet dat in het Duits, of mag dat gewoon in het Nederlands?

Laat je weten wat de uiteindelijke uitslag is? Ik ben wel heel erg benieuwd.
Uit Eindhoven
pi_114619808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:31 schreef Palomar het volgende:
Maar bij doorrijden na een ongeval is toch (in NL) ook altijd een soort 'bedenkperiode' van 12 uur om je alsnog te melden bij de politie? In principe is ie wel binnen die termijn bij de politie terechtgekomen ;)
Ja, dat kwam ik vandaag tegen toen ik de Duitse strafmaat aan het opzoeken was. Als je je binnen 24 uur zelf meldt bij slachtoffer of politie wordt daar rekening mee gehouden bij je straf (zijn wel wat uitzonderingen op, bijvoorbeeld ongelukken met doden of gewonden vallen hier weer niet onder). Maar dat gaat alleen op als de politie je voor die tijd nog niet gevonden heeft, is dat wel het geval dan kan je je niet meer beroepen op deze periode.
Ja, ik generaliseer.
pi_114620193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:32 schreef Poeke het volgende:
Er is je gevraagd om een schriftelijke verklaring af te leggen. Moet dat in het Duits, of mag dat gewoon in het Nederlands?

Laat je weten wat de uiteindelijke uitslag is? Ik ben wel heel erg benieuwd.
2 man van ons moeten schriftelijk getuigen ja, de bestuurder en de persoon op wiens naam de auto stond. Ik weet niet in welke talen het allemaal mag, het is nu in het Engels geschreven.

Een mogelijke straf zou kunnen zijn: 50 'tagessatzen' boete (+/- 2 maandsalarissen?), 9 maanden rijontzegging, 7 punten van het rijbewijs af (18 punten is rijbewijs kwijt?) en het betalen van de juridische kosten (rechtsbijstand vergoedt niet als hij schuldig wordt bevonden). Het is lastig om iets concreters te vinden omdat iedere regio in Duitsland z'n eigen regels heeft.

Als het vonnis er is laat ik het hier weten.
Ja, ik generaliseer.
pi_114621388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:18 schreef Northside het volgende:
2 man van ons moeten schriftelijk getuigen ja, de bestuurder en de persoon op wiens naam de auto
Ik zou het orgineel in het Nederlands doen: dat is je moedertaal en kan je je 10x beter in uitdrukken dan in het Engels.

Het Engels zou dan een vertaling moeten zijn van het Nederlands, waarbij ik in een begeleidende brief zeker zou opmerken dat het geen vertaling is die is opgesteld door een beedigd vertaler.

Hiermee voorkom je dat, wanneer men tegenstrijdigheden vind in de beide teksten, de Engelse gaat prevaleren.
pi_114629235
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

(ik probeer nu alleen even advocaat van de duivel te spelen, laat dat duidelijk zijn. Ben het er net als jullie mee eens dat ie gewoon zwaar gestraft moet worden voor iets met zulke gevolgen).
Klopt, tenzij hij eerder is aangehouden of verhoord.

Art. 184 Wegenverkeerswet:
quote:
Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.
Art. 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a Wegenverkeerswet:
quote:
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
pi_114630157
Voor het zelfde geld was je morsdood :P
pi_120814537
Nou, blast from the past, maar ik heb beloofd te updaten. :P Afgelopen week lag er een brief in de bus van Justitie in Braunschweig, ze hebben besloten niet over te gaan tot vervolging wegens gebrek aan bewijs. Het was zijn verklaring tegen onze verklaring.

We hebben even overlegd en gaan hier bezwaar tegen aantekenen. In het hele verhaal van justitie is geen sprake van de getuige die achter ons reed en ook een belastende verklaring heeft afgelegd. Ook de verklaring van onze Duitse vriend zelf is vreemd (wij haalden hem rechts in en vlogen spontaan voor hem links de vangrail in, zo staat het in zijn verklaring), want dan was hij of op ons geklapt, of had hij in ieder geval nooit door kunnen rijden. Dat gaan we dus even in een briefje vermelden. Vooral vanwege de verzekering eigenlijk, want ik neem aan dat dat problemen worden als hij niet schuldig is?
Ja, ik generaliseer.
pi_120816119
Flink klote dus voorlopig. Kan je niet helpen, wel succes wensen: Succes!
All management is Strategic Management.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')