Als jij niet door hebt dat je buiten je baan komt, vervolgens terugstuurt en dan niet doorhebt dat er achter je iemand door jou toedoen crasht dan is de vraag of je überhaupt auto moet rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:05 schreef Palomar het volgende:
Vervelend idd, maar als ik het zo lees deed die bmw-rijder het per ongeluk. Wat is zijn verklaring erover dan? Heeft ie uberhaupt gezien dat jullie daarna door zijn toedoen zijn gecrasht?
Want jij vraagt wat hem te wachten staat. Als ie het ongeluk niet heeft gezien (en dat ook aannemelijk kan maken) kun je hem imo niet veroordelen op het bewust doorrijden na een ongeval. Hem zal dan ws. wel het veroorzaken van een ongeval ten laste worden gelegd.
Dat is natuurlijk ook zo, maar een verhaal heeft altijd 2 kantenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Als jij niet door hebt dat je buiten je baan komt, vervolgens terugstuurt en dan niet doorhebt dat er achter je iemand door jou toedoen crasht dan is de vraag of je überhaupt auto moet rijden.
Zijn verklaring was als volgt: hij reed op de linkerbaan 120 en wij haalden hem rechts in. Vervolgens stuurden we naar de linkerbaan, raakten daarbij de macht over het stuur kwijt en vlogen voor hem in de vangrail.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:05 schreef Palomar het volgende:
Vervelend idd, maar als ik het zo lees deed die bmw-rijder het per ongeluk. Wat is zijn verklaring erover dan? Heeft ie uberhaupt gezien dat jullie daarna door zijn toedoen zijn gecrasht?
Wordt een beetje welles-nietes dus, waarbij jullie het voordeel hebben dat je de getuigen mee hebt. Ben wel benieuwd naar de afloopquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Zijn verklaring was als volgt: hij reed op de linkerbaan 120 en wij haalden hem rechts in. Vervolgens stuurden we naar de linkerbaan, raakten daarbij de macht over het stuur kwijt en vlogen voor hem in de vangrail.
Maar dat was niet mogelijk, zoals de Duitse vrouw ook fijntjes uitwees. Want dan had zij naast hem gezeten en had hij alleen maar rechtdoor tegen ons aan kunnen rijden.
Dan nog blijft het doorrijden na een ongeval, en dat wordt hem ten laste gelegd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:22 schreef Palomar het volgende:
Eerder een inschattingsfoutje met ernstige gevolgen...
Wat zijn zaak erg zwak maakt, zou zeker getuigen tegen hem, hij gaat hangenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan nog blijft het doorrijden na een ongeval, en dat wordt hem ten laste gelegd.
Maar bij doorrijden na een ongeval is toch (in NL) ook altijd een soort 'bedenkperiode' van 12 uur om je alsnog te melden bij de politie? In principe is ie wel binnen die termijn bij de politie terechtgekomenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan nog blijft het doorrijden na een ongeval, en dat wordt hem ten laste gelegd.
Ja, dat kwam ik vandaag tegen toen ik de Duitse strafmaat aan het opzoeken was. Als je je binnen 24 uur zelf meldt bij slachtoffer of politie wordt daar rekening mee gehouden bij je straf (zijn wel wat uitzonderingen op, bijvoorbeeld ongelukken met doden of gewonden vallen hier weer niet onder). Maar dat gaat alleen op als de politie je voor die tijd nog niet gevonden heeft, is dat wel het geval dan kan je je niet meer beroepen op deze periode.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:31 schreef Palomar het volgende:
Maar bij doorrijden na een ongeval is toch (in NL) ook altijd een soort 'bedenkperiode' van 12 uur om je alsnog te melden bij de politie? In principe is ie wel binnen die termijn bij de politie terechtgekomen
2 man van ons moeten schriftelijk getuigen ja, de bestuurder en de persoon op wiens naam de auto stond. Ik weet niet in welke talen het allemaal mag, het is nu in het Engels geschreven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:32 schreef Poeke het volgende:
Er is je gevraagd om een schriftelijke verklaring af te leggen. Moet dat in het Duits, of mag dat gewoon in het Nederlands?
Laat je weten wat de uiteindelijke uitslag is? Ik ben wel heel erg benieuwd.
Ik zou het orgineel in het Nederlands doen: dat is je moedertaal en kan je je 10x beter in uitdrukken dan in het Engels.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:18 schreef Northside het volgende:
2 man van ons moeten schriftelijk getuigen ja, de bestuurder en de persoon op wiens naam de auto
Klopt, tenzij hij eerder is aangehouden of verhoord.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar bij doorrijden na een ongeval is toch (in NL) ook altijd een soort 'bedenkperiode' van 12 uur om je alsnog te melden bij de politie? In principe is ie wel binnen die termijn bij de politie terechtgekomen
(ik probeer nu alleen even advocaat van de duivel te spelen, laat dat duidelijk zijn. Ben het er net als jullie mee eens dat ie gewoon zwaar gestraft moet worden voor iets met zulke gevolgen).
Art. 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a Wegenverkeerswet:quote:Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.
quote:Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |