SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stamboomonderzoekquote:
Koci zou ook kunnen slaan op 'keci' (geit), wat mij ook logischer lijkt aangezien een van de beruchte Yoruk stammen uit de regio Konya 'Kara Kecililer' heet en het verder ook bekend is dat veel van deze Konya Yorukler zich hebben gevestigd in de Balkan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stamboomonderzoek![]()
Sinds ruim een jaar weet ik dat mijn voorouders in het jaar 1415 van Konya naar Koçiler/Köprülü/(Tito) Veles verhuisd zijn. Koçi zou slaan op de dieren (ossen?) waarmee ze reisden. Het is opvallend dat ik meerdere lichtgetinte mensen ken die uit Konya komen. Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat er in de Romeinse tijd (ergens) intellectuelen naar Konya gestuurd zijn. De reden waarom weet ik niet meer precies. Waar kwamen die intellectuelen hoofdzakelijk vandaan?
Als ik dat eens weer kon vinden hèquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef Bortecinem het volgende:
Verder weet ik niet waar die Romeinse intellectuelen vandaan kwamen. Eigenlijk hoor ik er nu voor het eerst over. Waar heb jij deze info vandaan?
Ik denk ook dat jouw verhaal plausibeler is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:27 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ah, tenzij deze Romeinse intellectuelen 'lokale' Romeinen waren kan ik je verzekeren dat ze geen tot weinig invloed hebben gehad op de lokale bevolking.
Ik wil maar zeggenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:45 schreef Ayca het volgende:
Ik heb familie in Oost-Turkije met blond/rood haar, lichte ogen etc. Hoeft niet perse iets met invloed van slavische volkeren te maken te hebben.
Hoe weet je dit trouwens?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stamboomonderzoek![]()
Sinds ruim een jaar weet ik dat mijn voorouders in het jaar 1415 van Konya naar Koçiler/Köprülü/(Tito) Veles verhuisd zijn. Koçi zou slaan op de dieren (ossen?) waarmee ze reisden. Het is opvallend dat ik meerdere lichtgetinte mensen ken die uit Konya komen. Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat er in de Romeinse tijd (ergens) intellectuelen naar Konya gestuurd zijn. De reden waarom weet ik niet meer precies. Waar kwamen die intellectuelen hoofdzakelijk vandaan?
Oh ik wilde helemaal niet beweren dat licht haar en lichte ogen per definitie een Slavisch trekje zijn, hoor. Want er is amper of beter gezegd; geen Slavisch of 'Europees' bloed in Turkije, ondanks het feit dat licht haar en ogen overal wel te vinden zijn. In sommige gebieden meer dan in andere, maar in het algemeen kun je ze overal wel vinden. Tot in het diepste puntje van Zuid-Oost Turkije zelfs.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:42 schreef ACT-F het volgende:
Een vriend van mij heeft nog steeds familie in Konya en die net zo blond is met blauwe ogen. Ik ken zijn stamboom niet, maar zijn er volkeren in Konya die zich niet vermengd hebben met Slavische volkeren maar toch licht getint zijn?
Verre familieleden die het onderzocht hebbenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
Een verre familielid van ons (of nou ja, de neef van mijn vader), heeft ook een stamboomonderzoek gedaan en hij zegt dat we Koerdisch bloed hebben.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nah.
Heb je mijn verhaal nog gelezen?![]()
Net even naar mijn neef een bericht gestuurd wat er nou uit zijn DNA-onderzoek was gekomen destijds. Ik zou het nog vragen weet je nog?![]()
![]()
Oh ja, zo'n 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Net even naar mijn neef een bericht gestuurd wat er nou uit zijn DNA-onderzoek was gekomen destijds. Ik zou het nog vragen weet je nog?
Maar de DNA wereld is nu een stuk verder. Het zou tof zijn als jij je DNA ook liet testen.![]()
Maar ik ben niet eens degene die er over begon! Ik kan er toch niks aan doen als mensen mij vragen stellen? Moet ik ze negeren dan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Het waren deze gesprekken waardoor je wegging Borte.![]()
Zolang je maar blijft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar ik ben niet eens degene die er over begon! Ik kan er toch niks aan doen als mensen mij vragen stellen? Moet ik ze negeren dan.
Die zelfde nacht he, ik heb gedroomd over gehakte ledematen in Mexico, wallah.![]()
![]()
Vay kuzum.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang je maar blijft.
Die zelfde nacht he, ik heb gedroomd over gehakte ledematen in Mexico, wallah.![]()
Heb jij die fotoreportage nog gezien trouwens?![]()
Van mij mag ze blijvenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Het waren deze gesprekken waardoor je wegging Borte.![]()
![]()
Nope, kwam echt alleen door het gesprek met jou.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vay kuzum.![]()
Heb jij die fotoreportage nog gezien trouwens?
Is er ergens een link ?![]()
Resimler-yada-olmadi.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:16 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ik ben weg jongens. Moet poetsen.![]()
![]()
Tof! wou dat ik dat hadquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Verre familieleden die het onderzocht hebbenEr is zelfs een boek geschreven waarin mijn grootvader ook genoemd wordt. Ik ben alleen de titel kwijt
![]()
![]()
Ja, ze mag namelijk ook wel eens bij mij blijven om het huis te poetsenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zullen we een club oprichten? Borte-Blijf-Pakt?![]()
![]()
Gebruik jij daar Ayca maar voor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, ze mag namelijk ook wel eens bij mij blijven om het huis te poetsen![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
Een verre familielid van ons (of nou ja, de neef van mijn vader), heeft ook een stamboomonderzoek gedaan en hij zegt dat we Koerdisch bloed hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar dat je naar keci keke kete muziek luistert!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Woah, heel mooi.
Heb je het origineel ook nog? Ik vraag me af wat en hoeveel er is veranderd.
En welke lens gebruik jij trouwens?
Geschoten met een Nikon D70, Nikkor 18-70mm.
Nu gebruik ik vooral 17-50mm F2.8.![]()
Wat is deze?
FemacamSurvivorYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Schitterend, heb je meer? / Heimweequote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu gebruik ik vooral 17-50mm F2.8.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Ik zou LR4 gebruiken, die is echt een stuk verbeterd tegenover LR3quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu gebruik ik vooral 17-50mm F2.8.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
Een verre familielid van ons (of nou ja, de neef van mijn vader), heeft ook een stamboomonderzoek gedaan en hij zegt dat we Koerdisch bloed hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je al een nieuwe username aangevraagd?
Als ze maar niet de bergen intrekt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef Ayca het volgende:
[..]
Vandaar dat je naar keci keke kete muziek luistert!![]()
![]()
Bilge, ben je nog in de gelegenheid geweest om haring tot je te nemen?This isn't even my final form.![]()
Nee, ik heb vandaag je advies over luieren opgevolgd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:23 schreef Levolution het volgende:
Bilge, ben je nog in de gelegenheid geweest om haring tot je te nemen?Mijn vaste visboer bezorgt niet aan huis.
![]()
![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu gebruik ik vooral 17-50mm F2.8.
Maar weet je wat het is? Alhoewel ik dit soort foto's erg mooi vind, heb ik liever het origineel. Mijn doel altijd is om de foto's zo origineel mogelijk te houden met eventueel kleine aanpassingen (verscherpen etc.).
En die lens is duur.![]()
![]()
Check de taakbalk eens goedquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou LR4 gebruiken, die is echt een stuk verbeterd tegenover LR3![]()
![]()
De lens/objectief maakt de camera compleetquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Thanks!
Maar weet je wat het is? Alhoewel ik dit soort foto's erg mooi vind, heb ik liever het origineel. Mijn doel altijd is om de foto's zo origineel mogelijk te houden met eventueel kleine aanpassingen (verscherpen etc.).
En die lens is duur.Kan je nog een dure camera hebben, maar zonder een goede lens heb je er vrij weinig aan.
In het begin dacht ik ook, alles origineel houden. Omdat te kunnen moet ik heel wat meer ervaring hebben, beter materiaal, etc etc.
Sanki profesyoneller fotosop yapmiyo![]()
![]()
Lijkt me zo mooi om een keer te doen, hebben ze geen competities voor amateur lichtgewichten?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:41 schreef Bilge het volgende:
Turks olieworstelen weer van start in Edirne
[ afbeelding ]
Bron
Mooie foto.
This isn't even my final form.![]()
Te veel contrast.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:17 schreef Ayca het volgende:
Lightroom is leuk om mee te spelen. Wel aardig voor een eerste keer toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gr gr iemand die zelf niet fotografeert maar wel de betweter uithangtThis isn't even my final form.![]()
Ja kan wel, maar had geen zin meer om het te verbeteren![]()
Daarom moet ik wss maar geen dure camera kopen, gaat na een tijdje toch ergens verstoffen in een kast..![]()
Zelfde hier, was een tijdje geïnteresseerd, maar kon mijzelf niet zover krijgen er één aan te schaffen, omdat ik na een tijdje toch wel verveeld ben.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:02 schreef Ayca het volgende:
Ja kan wel, maar had geen zin meer om het te verbeteren![]()
Daarom moet ik wss maar geen dure camera kopen, gaat na een tijdje toch ergens verstoffen in een kast..This isn't even my final form.![]()
Daar ben ik weer met mijn vragen betreft domeinnamen
Imageshack, tinypic etc ben ik helemaal zat met hun restricties. Ik ga zelf een 'image upload' website maken, echter kom ik met de domein er weer niet uit.
Please help!![]()
![]()
Imgur.com vind ik zelf al een hele goede.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:28 schreef xaban06 het volgende:
Imageshack, tinypic etc ben ik helemaal zat met hun restricties. Ik ga zelf een 'image upload' website maken, echter kom ik met de domein er weer niet uit.
Please help!
Maar wel een goed idee. Hoe ga je al die afbeeldingen ooit hosten? Als er een domeinnaam te binnen schiet post ik wel wat.
Imgur is vaak down of traag. Als het up is werkt het perfect inderdaad.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Imgur.com vind ik zelf al een hele goede.
Maar wel een goed idee. Hoe ga je al die afbeeldingen ooit hosten? Als er een domeinnaam te binnen schiet post ik wel wat.
Hosten op een server, thats easy
Max size per plaatje zet ik op 5MB, maar ik denk dat de gemiddelde sowieso niet boven de 1MB zal zijn. Met 100GB kom je met een gemiddelde van 1MB op 100.000 plaatjes. Kan ik wel even mee vooruit![]()
![]()
Waarom restricties als je zelf die restricties juist zat bent? Hoewel 5MB inderdaad niet zomaar gehaald zal worden.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Imgur is vaak down of traag. Als het up is werkt het perfect inderdaad.
Hosten op een server, thats easy
Max size per plaatje zet ik op 5MB, maar ik denk dat de gemiddelde sowieso niet boven de 1MB zal zijn. Met 100GB kom je met een gemiddelde van 1MB op 100.000 plaatjes. Kan ik wel even mee vooruitThis isn't even my final form.![]()
Interessante kijk:
http://meltemhalaceli.blo(...)en-in-gallipoli.htmlYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
De ouders van mijn oma zijn toen ook omgekomen. Zij bleef achter als weeskind en werd opgevoed door haar oom. Ik ben benieuwd waar ik die namenlijst kan vinden?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:22 schreef yvonne het volgende:
Interessante kijk:
http://meltemhalaceli.blo(...)en-in-gallipoli.htmlInmiddels antwoord:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n 10 jaar geleden.
Maar de DNA wereld is nu een stuk verder. Het zou tof zijn als jij je DNA ook liet testen.quote:Dag neef!
Het onderzoek werd gedaan door The Genographic Project van National Geographic. Ze hebben mijn Y-chromosoom gevolgd, paternaal dus. Jij en ik hebben dezelfde maternale genen maar niet paternale. Maar jouw vader is van dezelfde streek in Macedonië. Zowel de familie van mijn vader als jouw vader hebben typische Europese trekken. Ik acht de kans dus zeer groot dat ook jij tot dezelfde groep behoort. Maar om zekerheid te hebben zou jij ook je DNA moeten laten onderzoeken.
Om een volledig beeld van onze afkomst te hebben zou mijn moeder of jouw moeder of een van onze zussen ook hun maternale genen moeten laten nakijken.
Ik behoor dus tot haplogroup I2a (P37.2).
M170: OCCUPYING THE BALKANS
Fast Facts
Time of Emergence: 20,000 years ago
Place of Origin: Southeastern Europe
Climate: Height of the Ice Age
Estimated Number of Homo sapiens: Hundreds of thousands
Tools and Skills: Gravettian culture of the Upper Paleolithic
Your ancestors were part of the M89 Middle Eastern Clan that continued to migrate northwest into the Balkans and eventually spread into central Europe. These people may have been responsible for the expansion of the prosperous Gravettian culture, which spread through northern Europe from about 21,000 to 28,000 years ago.
The Gravettian culture represents the second technological phase to sweep through prehistoric Western Europe. It is named after a site in La Gravette, France, where a set of tools different from the preceding era (Aurignacian culture) was found. The Gravettian stone tool kit included a distinctive small pointed blade used for hunting big game.
The Gravettian culture is also known for their voluptuous carvings of big-bellied females often dubbed "Venus" figures. The small, frequently hand-sized sculptures appear to be of pregnant women—obesity not being a problem for hunter-gatherers—and may have served as fertility icons or as emblems conferring protection of some sort. Alternatively, they may have represented goddesses.
These early European ancestors of yours used communal hunting techniques, created shell jewelry, and used mammoth bones to build their homes. Recent findings suggest that the Gravettians may have discovered how to weave clothing using natural fibers as early as 25,000 years ago. Earlier estimates had placed weaving at about the same time as the emergence of agriculture, around 10,000 years ago.
The man who gave rise to marker M170, was born about 20,000 years ago and was heir to this heritage. He was probably born in one of the isolated refuge areas people were forced to occupy during the last blast of the Ice Age, possibly in the Balkans. As the ice sheets covering much of Europe began to retreat around 15,000 years ago, his descendants likely played a central role in repopulating northern Europe.
It's possible that the Vikings descended from this line. The Viking raids on the British Isles might explain why the lineage can be found in populations in southern France and among some Celtic populations.
P37.2: RECOLONISING EASTERN EUROPE
Fast Facts
Time of Emergence: 15,000 years ago
Place of Origin: Balkans
Climate: Ice Age Refugia
Estimated Number of Homo sapiens: One Million
Tools and Skills: Late Upper Paleolithic
Your haplogroup, I2a, is further defined by a marker known as P37.2. This marker appeared in the Balkans about 15,000 years agoand is still most commonly found there today.
The P37.2 marker likely distinguishes ancient human populations who migrated to Balkan refugia during the glacial maximum at the peak of the last ice age. With much of Europe locked up under frigid sheets of ice humans sought survival in isolated southern European regions that remained habitable.
During the ten thousand years that the ice sheets were at their maximum, individuals living outside of the warmer refugia would have been unable to survive and were thus effectively eliminated from the gene pool. This reduced the genetic diversity of the surviving human populations and helped those lucky lineages to become fixed at higher frequencies in subsequent generations.
When the glaciers finally began to recede, the I2a lineage expanded northward and eastward to repopulate Europeand carried the marker P37.2 along for the ride. Evidence of these journeys can be seen by the marker's significant presence in western Eurasia. Yet today Haplogroup I2a remains primarily a central and southeastern European lineage and is found in highest frequency in those regions.
This is where your genetic trail, as we know it today, ends. However, be sure to revisit these pages. As additional data are collected and analyzed, more will be learned about your place in the history of the men and women who first populated the Earth. We will be updating these stories throughout the life of the project.![]()
Ik zou het militair museum/Askeri Müze Istanbul eens proberen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De ouders van mijn oma zijn toen ook omgekomen. Zij bleef achter als weeskind en werd opgevoed door haar oom. Ik ben benieuwd waar ik die namenlijst kan vinden?
Ik zal ook eens navragen.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
@ACT-F over die lijst, er wordt gezocht.
quote:I'm pretty sure there is - a symbolic graveyard has been created on the Peninsula bearing the names of the Turkish dead in the past couple of years. I'd post this query on Peter Hart's excellent 'Gallipoli, 1915' page.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Ben benieuwd. Mijn oma is van 1915. Volgens mij was ze erg jong toen haar ouders omkwamen.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:15 schreef yvonne het volgende:
@ACT-F over die lijst, er wordt gezocht.
[..]![]()
ACT-F,
Heel interessant, dank je! Ik heb erop gereageerd maar in het fok! genetica topic. Misschien beter om dit soort discussies/gesprekken daar te voeren.![]()
![]()
quote:Op zondag 8 juli 2012 18:01 schreef Bortecinem het volgende:
ACT-F,
Heel interessant, dank je! Ik heb erop gereageerd maar in het fok! genetica topic. Misschien beter om dit soort discussies/gesprekken daar te voeren.![]()
quote:Op zondag 8 juli 2012 12:28 schreef xaban06 het volgende:
Please help!![]()
gast heb je nog nooit van imgur gehoord ofzo?
En als je niet aan 10MB genoeg hebt per foto gebruik je http://pictir.com/ die ook geen compressie doet nadat je geupload hebt![]()
![]()
Jawel, hoezo?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:49 schreef Blocko het volgende:
gast heb je nog nooit van imgur gehoord ofzo?![]()
Als ik een pakketje via TNT naar Turkije (Ankara) verstuur (normale zending) hoelang duurt het voordat het pakketje op plaats van bestemming is?Eskimo Joe![]()
Hangt er van af of er invoerrechten verschuldigd zijn, en zo ja, of de douaniers een beetje door willen werken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef Mercan het volgende:
Als ik een pakketje via TNT naar Turkije (Ankara) verstuur (normale zending) hoelang duurt het voordat het pakketje op plaats van bestemming is?![]()
Johquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hangt er van af of er invoerrechten verschuldigd zijn, en zo ja, of de douaniers een beetje door willen werken.dat is toch geen antwoord.
![]()
DPD geeft aan:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef Mercan het volgende:
Als ik een pakketje via TNT naar Turkije (Ankara) verstuur (normale zending) hoelang duurt het voordat het pakketje op plaats van bestemming is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10DPD CLASSIC
4-7 dagen (standaard looptijd)
DPD EXPRESS
(Goods)
1-2 dagen (standaard looptijd)
DPD EXPRESS
(Documents)
2-3 dagen (standaard looptijd)
TNT Post zal wel ongeveer gelijk zijn.![]()
Thnxquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:13 schreef xaban06 het volgende:
[..]
DPD geeft aan:
[ code verwijderd ]
TNT Post zal wel ongeveer gelijk zijn.Eskimo Joe![]()
http://www.pcextreme.nl/webhosting/eu-euro-knaller/
Gratis domein (.eu) voor 1 jaar. Ik heb mijn eigen naam vastgelegd.![]()
1 probleempje: ik weet niet wat ik er mee moet. Ik kan geen websites bouwen en ik heb niks interessants te melden.![]()
![]()
![]()
Gisteren kreeg ik een vreemde droom. In de supermarkt verzamel ik wat eten, loop naar de kassa waar een rij staat, sluit me daarbij aan en tuur om me heen. Wanneer de kassajuf mijn artikelen scant tast ik met mijn handen blindelings over mijn broekzakken naar mijn pinpas, maar mijn zakken zijn leeg. Sterker nog: ik heb mijn pyama/ joggingsbroek nog aan waarmee ik normaal gesproken alleen thuis rondslenter. Mijn voeten zijn helemaal bloot. Ik weet niet hoe ik zonder gezichtsverlies uit deze situatie kan komen, schiet in de paniek en daar eindigt de droom (voor zover ik me herinner).![]()
Ik las ooit dat lucide dromen (![]()
![]()
) een functie hebben: zonder echte gevolgen kun je op een veilige manier de gevolgen van je reacties op problemen ontdekken. Mijn lichaam paniekt omdat ik de laatste dagen aardig wat gewicht verloren ben. (gedurende de zomer eet ik altijd superweinig (geen trek) terwijl ik juist veel energie verbruik). Het is me nooit overkomen maar ik ben wel eens bang als ik in een winkel sta dat ik geen geld bij me heb. Door deze angst weg te nemen hoopt mijn lichaam dat ik vaker naar de supermarkt ga, denk ik.
![]()
![]()
Let op dat het niet stilzwijgend verlengd wordt. Over een jaar ben je vergeten dat je dit aangemaakt hebt en kun je dokken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:23 schreef Bilge het volgende:
http://www.pcextreme.nl/webhosting/eu-euro-knaller/
Gratis domein (.eu) voor 1 jaar. Ik heb mijn eigen naam vastgelegd.![]()
1 probleempje: ik weet niet wat ik er mee moet. Ik kan geen websites bouwen en ik heb niks interessants te melden.![]()
Sites bouwen is niet moeilijk. Gebruik gewoon Wordpress ofzo en start een hipsterblog over hoe interessant je leven is. Of gebruik de bijgeleverde hosting als dump voor je troep.This isn't even my final form.![]()
De makkelijkste route naar veel reclameinkomsten is porno. Met de nadruk op een onderbelichte fetish kan ik mij onderscheiden van de rest.
Dan lijkt het me wel handig om eerst de domeinnaam teveranderen.![]()
![]()
Voetenfetisj.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:45 schreef Bilge het volgende:
De makkelijkste route naar veel reclameinkomsten is porno. Met de nadruk op een onderbelichte fetish kan ik mij onderscheiden van de rest.
Dan lijkt het me wel handig om eerst de domeinnaam teveranderen.![]()
Ze geilen op het idee dat de verboden vruchten van zich laten snoepen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:51 schreef Triggershot het volgende:
'Arabic Girls' is echt reuze populairThis isn't even my final form.![]()
Qua uiterlijk is de gemiddelde Marokkaanse mooier dan de gemiddelde Turkse.Innerlijk is een ander verhaal.
![]()
![]()
quote:![]()
Hij is nog onbezet. Lijkt me wel lachen als je die stelling vanuit Turks nationalistisch perspectief verdedigt.Je kunt meer met een oorlel dan je denkt.quote:![]()
![]()
Politieagent betrapt tijdens prostitueren in Istanbul
In Istanbul is een agent aangehouden en ontslagen, nadat deze werd betrapt op het aanbieden van zijn lichaam voor geld.
De 28 jarige politieagent prostitueerde ‘s nachts verkleed als travestiet onder de naam ‘Fettan Ceyda’, terwijl hij overdag gewoon achter zijn politiebureautje zat. Hij werd gesnapt, nadat de politie een email had gekregen waarin stond dat de politieagent, verkleed als vrouw, ‘s nachts zijn lichaam verhuurde.
Terwijl de man dacht een goed betalende klant te pakken te hebben, waren het in werkelijkheid zijn collega’s die wel een afspraakje met hem wilden voor 150 Turkse lira. Daarop werd de man afgevoerd naar het bureau, waar hij tijdens de ondervraging alles bekende.
De agent, die inmiddels ontslagen is, gaf aan al jaren het gevoel te hebben liever een vrouw te zijn, en dat hij prostitueerde voor het plezier en niet voor het geld. Er is inmiddels ook een rechtzaak geopend, waarin vier jaar gevangenis wordt geëist tegen de ex-agent.
Bron![]()
Je kan ook 40 jaar eisen, betekend niet dat het hem ook daadwerkelijk wordt opgelegd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:20 schreef Levolution het volgende:
Ja hoor, vier jaar gevangenis voor zoiets.![]()
Hoeveel flessen zonnebrand is genoeg voor 3 weken turkije? heb nu 4 flessen (van 200ml) voor 4 personen.. maar ben bang dat het te weinig is, en in turkije is het uberduur dus koop het liever nu
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2012 08:53:12 ]![]()
Je hebt nooit genoeg, gewoon extra meenemen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:52 schreef Ayca het volgende:
Hoeveel flessen zonnebrand is genoeg voor 3 weken turkije? heb nu 4 flessen (van 200ml) voor 4 personen.. maar ben bang dat het te weinig is, en in turkije is het uberduur dus koop het liever nu
Wat is trouwens 3 weken Turkije? 3 weken strand of 3 weken familie?![]()
3 weken strand, 1 fles per persoon, no way dat dat voldoende zal zijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:00 schreef Ayca het volgende:
Hmja, vandaag maar nog wat extra kopen dan. Strand![]()
![]()
Ik ga 4 weken alleen en heb 2 flessen zonnebrand en 1 fles aftersun. Ben niet van plan lang aan het strand te blijven.![]()
Dat vindt Captain Obvious ookquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:58 schreef Mestras het volgende:
Ik wilde even zeggen dat Istanbul echt een fantastische stad is*net terug*
De eerste keer dat je er was?
![]()
Ja ik ben er een week geweest! Wij sliepen in Beyoglu vlakbij het Tünel station. Echt een fantastische buurt. Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat vindt Captain Obvious ookDe eerste keer dat je er was?
![]()
![]()
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zienquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:59 schreef Mestras het volgende:
[..]
Ja ik ben er een week geweest! Wij sliepen in Beyoglu vlakbij het Tünel station. Echt een fantastische buurt. Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.![]()
ps. niet doen!
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil![]()
Wij hebben ook wel geprobeerd om de buitenwijken op te zoeken en het 'echte' Istanbul te zien. Een middagje in Usküdar en Kardiköy geweest. Verder hebben we een andere keer super lekker gegeten in een wijk bij het metrostation Emniyet-Fatih. We werden wel een beetje raar aangekeken als blonde jongetjes in een restaurant met alleen maar mannen, maar we hebben heerlijk geluncht voor maar een paar lira!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zien![]()
ps. niet doen!![]()
![]()
Daar moet Istanbul het van hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:59 schreef Mestras het volgende:
Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.Je raakt er ook niet zo snel op uitgekeken.
Sommige delen van Gaziosmanpasa zijn ook zo fijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zien![]()
ps. niet doen!![]()
![]()
Üsküdar en Kadiköy zijn niet echt buitenwijken hoor.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:12 schreef Mestras het volgende:
[..]
Wij hebben ook wel geprobeerd om de buitenwijken op te zoeken en het 'echte' Istanbul te zien. Een middagje in Usküdar en Kardiköy geweest. Verder hebben we een andere keer super lekker gegeten in een wijk bij het metrostation Emniyet-Fatih. We werden wel een beetje raar aangekeken als blonde jongetjes in een restaurant met alleen maar mannen, maar we hebben heerlijk geluncht voor maar een paar lira!
Half Anatolië zit verstopt in banlieues als Sultanbeyli, Esenler enz. alleen maar beton blokken zonder infrastructuur, geen groen, geen stadsplanning.
Vorig jaar heb ik ongeveer een week moeten leven in Atisalani(een wijk van Esenler), ik begon alles grijs te zien na een tijdje
TOF is een selecte gezelschap van zorgvuldig geselecteerde superieure genen. Ik snap niet waar genetische afwijkingen zoals jij het lef vandaan halen om ongegeneerd toetreding te overwegen, laat staan vragen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:58 schreef debeterebob het volgende:
Ben je met alleen een Turkse vlag hier ook welkom?![]()
![]()
Vandaar dat het topic zo goed looptquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
TOF is een selecte gezelschap van zorgvuldig geselecteerde superieure genen. Ik snap niet waar genetische afwijkingen zoals jij het lef vandaan halen om ongegeneerd toetreding te overwegen, laat staan vragen.![]()
![]()
Gezien je inferieure genen neem ik het je niet kwalijk dat een logisch verband tussen jouw reactie en mijn opmerking ontbreekt. Maar wil je alsjeblieft zo vriendelijk zijn om dit topic niet langer met je aanwezigheid te bevuilen? Bij voorbaat dank.![]()
Jouw gastvrijheid laat ook te wensen over.![]()
Het volgende gedicht draag ik op aan allen die zich weggepest voelen:
![]()
Heb ik gezegd dat ik dat wel was dan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:22 schreef Bilge het volgende:
Jouw gastvrijheid laat ook te wensen over.![]()
Het volgende gedicht draag ik op aan allen die zich weggepest voelen:![]()
Dooie boel hierWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Ze kennen mij hier alquote:
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Otme bulbul is ook mooi van hem
![]()
clip
Wou ik net doen.quote:
Xaban abi, ik speelde laatst met de instellingen van mijn camera, en dit is wat eruit kwam. De maan was eigenlijk fel rood/oranje die avond.![]()
![]()
![]()
Jij bent er ook een?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:11 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Emirdaglilar mogen best trots op hem zijn![]()
![]()
Won nice!quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wou ik net doen.
Xaban abi, ik speelde laatst met de instellingen van mijn camera, en dit is wat eruit kwam. De maan was eigenlijk fel rood/oranje die avond.![]()
[ afbeelding ]![]()
Alleen jammer dat de kleuren niet realistisch zijn.quote:
Of ja, de kleuren zijn eigenlijk heel realistisch maar niet echt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Bortecinem op 12-07-2012 23:36:30 ]![]()
Emirdag.
Vanaf volgend jaar studeer ik 200km verder van huis, hbo diploma is binnen. Nu ga ik voor een MSc.
![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:40 schreef xminator het volgende:
Emirdag.
Vanaf volgend jaar studeer ik 200km verder van huis, hbo diploma is binnen. Nu ga ik voor een MSc.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Je mag mij wel aanmelden voor Denizli, maar ik ben nog hard Turks aan het leren. Het is heel wat lastiger om te leren, indien je het niet van je ouders (vader) geleerd hebt.![]()
Welkom mijn kind! Vertel me; wie is je vader, wie is je moeder?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef ujjain het volgende:
Je mag mij wel aanmelden voor Denizli, maar ik ben nog hard Turks aan het leren. Het is heel wat lastiger om te leren, indien je het niet van je ouders (vader) geleerd hebt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:40 schreef xminator het volgende:
Emirdag.
![]()
Heb je al een woning geregeld?Zo'n 4 jaar geleden zei ik hetzelfde tegen mijn dorpsgenoten in Turkije, die mij afsnauwden omdat dat Kubat zich schaamde voor zijn roots en een soort verrader was. Ik vroeg waarom, maar de onderbouwing was zo zwak dat ik hem alweer vergeten ben.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:11 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Emirdaglilar mogen best trots op hem zijn
Turken die niet meer gastvrij zijn. Sterk argument tegen integratie.quote:![]()
![]()
Film over de Ottomaanse hulp aan Ierland
Volgend jaar zal er een gezamenlijke Ierse-Turkse filmproductie in de bioscoop verschijnen over hoe het Ottomaanse Rijk Ierland heeft geholpen tijdens de hongersnood op het eiland tussen 1845 en 1851. De wereldberoemde acteur Colin Farrell krijgt ook een rol in deze film.
De nieuwe film over het verhaal van hoe het Ottomaanse Rijk hulp stuurde naar het smaragdgroene eiland aan het begin van de ‘aardappel hongersnood’ in 1845, zal een weinig bekend aspect van de meest traumatische periode in de geschiedenis van Ierland laten zien.
Volgens de scenarioschrijver en project manager Ömer Sarikaya bestaat het scenario uit een liefdesverhaal tussen Fatih, een Ottomaanse zeeman en Maria, een Iers meisje, in de periode van de hongersnood.
De film “Hongersnood” zal worden opgenomen in zowel Ierland als Turkije met een budget van 50 miljoen dollar. Bekende Ierse acteur Colin Farrell en verscheidene Turkse filmsterren zoals Burak Özçivit en Kenan İmirzalıoğlu zullen een rol gaan spelen. Sommige media vermelden ook Leonardo Di Caprio als een van de acteurs in de film.
Men is van plan om in oktober te beginnen met de opnames. De film zal naar verwachting ergens volgend jaar in de bioscoop verschijnen.
Bron
Ben benieuwd.![]()
![]()
[Negers op FOK!] #1 Waar kalkoen geen kip is en kip geen kalkoen.
Het viel ons op dat er wel een Turken en een Tukker topic is er ongetwijfeld meer topics van diverse groepen hier op FOK! Maar niet echt een topic voor negers! Daarom hebben Sanddr, Black-beauty-babe en Fanta-stick besloten, onder het genot van een family-bucket, om een negertopic te starten. Een topic waar je naar hartenlust kunt praten over kip, lekkere volle billen, invlechten, daggeren, afro shops en nog veel meer!![]()
Denk dat het tegen gaat vallen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:02 schreef Bilge het volgende:
Film over de Ottomaanse hulp aan Ierland
Volgend jaar zal er een gezamenlijke Ierse-Turkse filmproductie in de bioscoop verschijnen over hoe het Ottomaanse Rijk Ierland heeft geholpen tijdens de hongersnood op het eiland tussen 1845 en 1851. De wereldberoemde acteur Colin Farrell krijgt ook een rol in deze film.
De nieuwe film over het verhaal van hoe het Ottomaanse Rijk hulp stuurde naar het smaragdgroene eiland aan het begin van de ‘aardappel hongersnood’ in 1845, zal een weinig bekend aspect van de meest traumatische periode in de geschiedenis van Ierland laten zien.
Volgens de scenarioschrijver en project manager Ömer Sarikaya bestaat het scenario uit een liefdesverhaal tussen Fatih, een Ottomaanse zeeman en Maria, een Iers meisje, in de periode van de hongersnood.
De film “Hongersnood” zal worden opgenomen in zowel Ierland als Turkije met een budget van 50 miljoen dollar. Bekende Ierse acteur Colin Farrell en verscheidene Turkse filmsterren zoals Burak Özçivit en Kenan İmirzalıoğlu zullen een rol gaan spelen. Sommige media vermelden ook Leonardo Di Caprio als een van de acteurs in de film.
Men is van plan om in oktober te beginnen met de opnames. De film zal naar verwachting ergens volgend jaar in de bioscoop verschijnen.
[ afbeelding ]
Bron
Ben benieuwd.![]()
Heb je die line-up wel gezien?![]()
![]()
Full-homo
![]()
Hier staat trouwens dat James Cameron de regisseur wordt en de ultieme bad guy Sean Bean meespeelt.![]()
![]()
Laatst broodje haring gegeten, met schijfjes turşu en uitjes erbij. Omnomnom.Volgende keer schuif ik het zonder broodje direct door mijn keel.
![]()
![]()
Niet per se.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:51 schreef Bilge het volgende:
[..]
't Huis van Osman stemt je niet vrolijk?![]()
Werk je morgen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef Bilge het volgende:
Laatst broodje haring gegeten, met schijfjes turşu en uitjes erbij. Omnomnom.Volgende keer schuif ik het zonder broodje direct door mijn keel.
![]()
Veel plezier.![]()
Kan hier ik hier monologen voeren.Me, myself and I.
![]()
Je koffers zijn toch niet te zwaar he.![]()
![]()
![]()
Welk vliegtuig pak je? Als ik dat weet kom ik je bij het vliegtuig uitzwaaien, voorzie ik je koffers van priority-labels en gooi ik een bak water achter het vliegtuig aan.![]()
![]()
![]()
![]()
Voor het eerst sinds jaren niet nee, 36 kilo verdeeld over 3 koffers. Zit in D18Maar wel vertrekken nu
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 09:32:14 ]![]()
Bilge? Ik vond dit in de efteling..
Hoi Jaleesaquote:Op maandag 16 juli 2012 01:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Hooi XabanWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Had het dan wat eerder geschreven, zo kan ik je toch niet stalken.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:29 schreef Ayca het volgende:
![]()
Voor het eerst sinds jaren niet nee, 36 kilo verdeeld over 3 koffers. Zit in D18Maar wel vertrekken nu
![]()
![]()
Onur Air is overigens niets om je voor te schamen.Als ze echt zo slecht zouden zijn als sommige media berichtten, zouden ze überhaupt geen toestemming krijgen om te vliegen.
Vet!quote:Op maandag 16 juli 2012 01:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
[ afbeelding ]Zou het een geheime aanbidder zijn?
![]()
![]()
wie weetquote:Op maandag 16 juli 2012 07:07 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vet!Zou het een geheime aanbidder zijn?
Het is lekker warm in Eskisehir, 38 graden ongeveer. Wel heet, maar niet erg omdat het niet vochtig is.quote:Op maandag 16 juli 2012 07:11 schreef Bilge het volgende:
In Turkije schijnt het trouwens stervens heet te zijn.![]()
Als ze nou een kwart ervan naar Nederland sturenquote:Op maandag 16 juli 2012 07:11 schreef Bilge het volgende:
In Turkije schijnt het trouwens stervens heet te zijn.![]()
![]()
Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ze nou een kwart ervan naar Nederland sturen![]()
Sturen/ ontvangen jullie nog postkaarten vanuit Turkije? Binnen onze familie blijft het gebruik om alle familieleden een kaartje te sturen. Ik vind het wel wat hebben.![]()
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.![]()
![]()
Nog?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Bilge het volgende:
Sturen/ ontvangen jullie nog postkaarten vanuit Turkije? Binnen onze familie blijft het gebruik om alle familieleden een kaartje te sturen. Ik vind het wel wat hebben.
Nooit gedaan.![]()
Hmmz. Misschien reizen jullie vaker waardoor jullie het niet meer als een grote happening zien. Wij zijn helaas geen jetsetters. Bij ons verzamelt zowat de hele familie zich om een vakantieganger uit te zwaaien, huilen de volwassen vrouwen (hoewel dat de laatste jaren wat minder is omdat ze bespot werden door de jongeren) en gooit iemand een kan water leeg achter de laatste auto. Ook bij terugkomst staat de hele familie paraat, en wordt er soms zelfs onderhuids gekibbeld om wie het feestmaal mag organiseren.
Ik vermoed dat jullie ouders afkomstig zijn uit stedelijke gebieden? Hechte familiebanden zijn overbodig in steden, omdat de overheid de orde handhaaft (ipv sociale controle) en zieken/ armen verzorgt (ipv familie). Toch houd ik tradities liever in ere, ook in de stad.![]()
![]()
![]()
Mijn grootouders komen uit de dorp maar zijn verhuisd naar de stad. Wij hebben een hechte band en mijn oma moet altijd huilen als wij weer vertrekken, maar werkelijk nog nooit aan brieven gedaan.![]()
JoehoeeWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:12 schreef xaban06 het volgende:
Mijn grootouders komen uit de dorp maar zijn verhuisd naar de stad. Wij hebben een hechte band en mijn oma moet altijd huilen als wij weer vertrekken, maar werkelijk nog nooit aan brieven gedaan.
Kussen de jongeren voor vertrek/ bij aankomst de hand van hun ouderen bij jullie? Nemen de vakantiegangers cadeautjes mee voor de achterblijvers?![]()
Jep, uiteraard.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:24 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.
Kussen de jongeren voor vertrek/ bij aankomst de hand van hun ouderen bij jullie? Nemen de vakantiegangers cadeautjes mee voor de achterblijvers?![]()
Hoe is het?quote:Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Ook goed!quote:
Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...quote:
Loop je thuis op sokken of schoenen/ sandalen?![]()
Blote voeten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...
Loop je thuis op sokken of schoenen/ sandalen?
En soms slippers.![]()
Veel lekkerder.![]()
De antipathie jegens hand kussen snap ik nog wel, omdat het kind dan onderdanig wordt opgevoed en blindelings respect moet tonen aan ouderen, ookal heeft die oudere dat niet en een jongere dat wel verdient. Ik laat mijn handen ook nooit kussen aan mijn neefjes, onderdanigheid is een slechte eigenschap. Maar dat elitaire gedoe tegen blote voeten snap ik niet. Ik kan het artikel niet vinden, maar ik las ooit dat iemand ontslagen was nadat een detective, die ook onderzocht of zijn vrouw een hoofddoek droeg, ontdekte dat hij thuis op sokken liep. Wtf?![]()
Niet zo fanatiek meer als vroeger, maar voor de rest erg herkenbaar. En Istanbul is niet bepaald platteland.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Bilge het volgende:
Hmmz. Misschien reizen jullie vaker waardoor jullie het niet meer als een grote happening zien. Wij zijn helaas geen jetsetters. Bij ons verzamelt zowat de hele familie zich om een vakantieganger uit te zwaaien, huilen de volwassen vrouwen (hoewel dat de laatste jaren wat minder is omdat ze bespot werden door de jongeren) en gooit iemand een kan water leeg achter de laatste auto. Ook bij terugkomst staat de hele familie paraat, en wordt er soms zelfs onderhuids gekibbeld om wie het feestmaal mag organiseren.
Ik vermoed dat jullie ouders afkomstig zijn uit stedelijke gebieden? Hechte familiebanden zijn overbodig in steden, omdat de overheid de orde handhaaft (ipv sociale controle) en zieken/ armen verzorgt (ipv familie). Toch houd ik tradities liever in ere, ook in de stad.![]()
![]()
![]()
Ik ben geen socioloog, maar las ooit in een sociologisch onderzoek naar eerwraak dat eenmaal gevormde culturele omgangsvormen die typisch in dorpen voorkomen toch standhouden wanneer dorpelingen naar steden emigreren, als de migranten binnen een stad een gesloten gemeenschap met onderlinge afhankelijkheidsrelaties vormen. Zoals Turken in Nederland, die grotendeels in dezelfde buurten wonen, bij elkaar winkelen en met dorpsgenoten trouwen. In zulke gesloten gemeenschappen blijft uitsluiten/ pesten/ ridiculiseren/ insluiten/ helpen/ belonen een effectief wapen om iedereen in het gareel te houden.![]()
Kennen jullie deze al..?Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.![]()
Nee bij ons werkt alles prima, zulke middelen hebben wij gelukkig niet nodig.quote:![]()
Die reacties onder het filmpje.![]()
![]()
Totdat je s nachts naar de wc moet of moet vluchten voor de politie, of allebei tegelijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:28 schreef Levolution het volgende:
Ziet eruit alsof je er gewoon lekker tussen kan liggen.![]()
![]()
Die aanslag in Syrie waarbij onder meer de Ministers van Defensie en Binnenlandse Zaken omkwamen; ik vraag me af of de Turkse inlichtingendienst daar een vingertje in had, als wraak op de neergehaalde F/4.![]()
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Dadelquote:Tijdens de vastenmaand ramadan worden dadels traditioneel bij zonsondergang gegeten bij de iftar-maaltijd. De overleveringen zeggen dat door het verbreken van het vasten met een dadel de iftar 1000 keer meer sawab oplevert.This isn't even my final form.![]()
Ah, ik dacht als tip voor energie ofzoquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dadel
En nog een reden achter melk?![]()
deze tip had laatst gehoord van een surinaamse collega, alleen had het over, de dadels in melk gooien en dan in de koelkast, maar heb het zelf nog niet geprobeerd, misschien straks ff klaar zetten voor sahurquote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Mijn allerliefsteeeee
Hij is al groot zeg, hoe oud is hij?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:39 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mijn allerliefsteeeee
[ afbeelding ]![]()
Vorige maand 3 geworden
Hij is heel groot voor zn leeftijddWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Klein beetje, hij kan tot 20 tellen en wat makkelijke woordjes.. Aantal fruitsoorten, voorwerpen en zinnetjes.. Niet vloeiend iigWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Nederlands daarentegen kan hij belachelijk goed voor een 3jarigeWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
Klein beetje, hij kan tot 20 tellen en wat makkelijke woordjes.. Aantal fruitsoorten, voorwerpen en zinnetjes.. Niet vloeiend iig![]()
![]()
Onthou je wel dat ik zelfs Nederlands ben en hij verder niet door zijn vader of iemand aan zijn kant word opgevoed?quote:dus dan vind ik het nog redelijk dat hij die turkse dingetjes kan
Nou enquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:44 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Onthou je wel dat ik zelfs Nederlands ben en hij verder niet door zijn vader of iemand aan zijn kant word opgevoed?dus dan vind ik het nog redelijk dat hij die turkse dingetjes kan
![]()
![]()
Hahahaa, wie gaat hem dan dat turks leren?
Ik heb mn best gedaan, maar ben ook geen expert ofzo
Het zit in zijn bloed, hij spreekt het maarquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:46 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hahahaa, wie gaat hem dan dat turks leren?
Ik heb mn best gedaan, maar ben ook geen expert ofzo![]()
![]()
Uhu.. Sure..
Nee, dat stond gewoon op dezelfde pagina dat dat vaak wordt gedaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:57 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht als tip voor energie ofzo
En nog een reden achter melk?
Dus reden achter melk is dat het gewoon lekker is.
Zonet m'n ouders, broertje en zusje uitgezwaaid. Insallah komen ze in Turkije veilig en heelhuids aan![]()
![]()
ik ga maar eens mijn avatar(of wat het ook heet hier op fok) veranderenGaat ie naar Gs
Hebben jullie wel eens van Dumlupinar gehoord?
Ze zitten (net als Kapitein(yüzbasi) Nail Erdogan) al jaren onder de zee
Ik had trouwens ooit ergens gelezen dat de naam "Dumlupinar" zeer ongelukkig is voor de Turkse marine, tot 3 keer toe is een schip of onderzeeer met de naam Dumlupinar gezonken
[ Bericht 8% gewijzigd door Eagle_99 op 21-07-2012 13:40:57 ]Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil![]()
Makkelijk, tot nu toe(nog 1 uur te gaan) nog geen honger of dorst
![]()
Hoop dat het de volgende 28(27 eigenlijk, maandag moet ik naar de tandarts) dagen ook zo makkelijk zal zijn
Ik ben nog niet begonnen met vasten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:57 schreef Ayca het volgende:
[..]
Güzel geçiyor, strand, zwemmen, nargile 's avonds etc
Ramazan nasıl geçiyor?
Vast jij trouwens? Lijkt me wel moeilijk, vasten tijdens zon-zee-strand vakantie.En waar zit je eigenlijk?
![]()
![]()
Is het niet logischer om te beginnen met Turkse scheldwoorden?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
Klein beetje, hij kan tot 20 tellen en wat makkelijke woordjes.. Aantal fruitsoorten, voorwerpen en zinnetjes.. Niet vloeiend iig![]()
![]()
[ Bericht 31% gewijzigd door Eagle_99 op 22-07-2012 13:59:14 ]Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil![]()
Ok vraagje , ik zit op dit moment in turkije en ik zie dat electronica redelijk aan de dure kant is. ik ben op zoek naar een niche product een u2711 dell ultrasharp maar ik ben op zoek naar een prijs vergelijker website zoals http://tweakers.net/pricewatch/ of http://www.kieskeurig.nl/ en http://nl.hardware.info/
want de websites die ik vind zijn echt belachelijk duur, owww ik ben 100% kaas en woon nu al 6 maanden in izmir! cok sejak!![]()
Want?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:16 schreef Bilge het volgende:
[..]
Is het niet logischer om te beginnen met Turkse scheldwoorden?Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Haha neequote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ben nog niet begonnen met vasten.
Vast jij trouwens? Lijkt me wel moeilijk, vasten tijdens zon-zee-strand vakantie.En waar zit je eigenlijk?
zit nu in Side, ga woensdag naar Izmir.
Zulks lekkere künefe gegeten vandaag![]()
![]()
Wannabe Turkie.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:26 schreef maturon het volgende:
Ok vraagje , ik zit op dit moment in turkije en ik zie dat electronica redelijk aan de dure kant is. ik ben op zoek naar een niche product een u2711 dell ultrasharp maar ik ben op zoek naar een prijs vergelijker website zoals http://tweakers.net/pricewatch/ of http://www.kieskeurig.nl/ en http://nl.hardware.info/
want de websites die ik vind zijn echt belachelijk duur, owww ik ben 100% kaas en woon nu al 6 maanden in izmir! cok sejak!![]()
![]()
Op luxe goederen heft de Turkse staat extra belasting om de handelsbalans wat gelijk te trekken. Turkije importeert namelijk meer dan het exporteert. Dit heeft ook weer tot gevolg dat bedrijven hun goederen (vooral schaarse goederen als de nieuwste mobieltjes enzo) liever exporteren naar landen met een gunstiger belastingsklimaat, waardoor Turken alleen via een derde land aan luxe goederen komen. Daardoor wordt er dus tweemaal belasting geheven, en heb je twee tussenpersonen die van de handel willen verdienen. Om die tussenpersonen te elimineren kun je zelf je monitor uit het een ander land importeren (via ebay ofzo).
Op deze website kun je een hoop Turkse vergelijkingssites vinden. Wanneer je googlet op fiyat karsilastir (=prijs vergelijk) vind je er meer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bilge op 22-07-2012 23:00:29 ]![]()
Mijn Nederlandse klasgenootjes van de basisschool waren altijd zeer geïnteresseerd in Turkse scheldwoorden. Het viel niet mee om ze uit te leggen hoe je eşşoğlueşşek uitspreekt.quote:![]()
![]()
Haha, 'esholiesjek' en 'annanie siekiem'.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:57 schreef Bilge het volgende:
[..]
Mijn Nederlandse klasgenootjes van de basisschool waren altijd zeer geïnteresseerd in Turkse scheldwoorden. Het viel niet mee om ze uit te leggen hoe je eşşoğlueşşek uitspreekt.
at yarrakquote:Op zondag 22 juli 2012 23:20 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, 'esholiesjek' en 'annanie siekiem'.
Heb je er zin in? Auto/ vliegtuig?quote:
Een collega van me, een vrome moslim, die altíjd zeer geconcentreerd en intens is,spoort ons soms aan om naar Mekka te gaan. Gisternacht zei ik tegen hem dat ik de volgende dag naar Mekka zou gaan, via Google Earth en zeven keer om de Kaabe zou gaan met de muis. Hij zei estagfirullah, estahfirullah maar kon er gelukkig wel om lachen.![]()
quote:Op maandag 23 juli 2012 00:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
Heb je er zin in? Auto/ vliegtuig?
Een collega van me, een vrome moslim, die altíjd zeer geconcentreerd en intens is,spoort ons soms aan om naar Mekka te gaan. Gisternacht zei ik tegen hem dat ik de volgende dag naar Mekka zou gaan, via Google Earth en zeven keer om de Kaabe zou gaan met de muis. Hij zei estagfirullah, estahfirullah maar kon er gelukkig wel om lachen.
*Hosselcopter*![]()
Vliegtuig. Ik heb wel zin in Turkije zelf, maar we hadden net een zwerfkatje gevonden die we in huis hebben genomen. Die is van angstig en schuw naar ontzettend lief gegaan en nu ga ik hem missen.quote:quote:Een collega van me, een vrome moslim, die altíjd zeer geconcentreerd en intens is,spoort ons soms aan om naar Mekka te gaan. Gisternacht zei ik tegen hem dat ik de volgende dag naar Mekka zou gaan, via Google Earth en zeven keer om de Kaabe zou gaan met de muis. Hij zei estagfirullah, estahfirullah maar kon er gelukkig wel om lachen.![]()
quote:Op maandag 23 juli 2012 00:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een collega van me, een vrome moslim, die altíjd zeer geconcentreerd en intens is,spoort ons soms aan om naar Mekka te gaan. Gisternacht zei ik tegen hem dat ik de volgende dag naar Mekka zou gaan, via Google Earth en zeven keer om de Kaabe zou gaan met de muis. Hij zei estagfirullah, estahfirullah maar kon er gelukkig wel om lachen.![]()
![]()
![]()
Hee Arc!Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Mogguh
Gaat een van jullie nog naar Istanbul, of heeft een bende foto's van Istanbul?
Ik ben op zoek naar de exacte locatie van deze foto anno nu.
Help? Please?Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
https://www.facebook.com/ottomanpictures
Voor de liefhebber.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Mooiquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:42 schreef yvonne het volgende:
https://www.facebook.com/ottomanpictures
Voor de liefhebber.effe liken
Beetje algemeen maar goed;quote:quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil![]()
shit, dubbel quote![]()
als ik hem nu verander zijn mijn Turkse tekens foetsie
Of, waarom is vlees zo goedkoop in Nederland?quote:
Vlees is duur in Turkije vanwege meerdere redenen.
Onder andere:
- Omdat het onderhouden van vee duur is in Turkije, hier groeit overal groen/gras (goedkoop voeding).
- Consumptie is hoog terwijl aanbod laag is.![]()
Ach, katten zijn zo wispelturig als de pest, wanneer je terug bent herkent hij je niet eens meer. Ik hoorde ooit dat katten zelfs het lichamelijke overschot van hun overleden baasje opeten. Geef mij maar een trouwe viervoeter.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vliegtuig. Ik heb wel zin in Turkije zelf, maar we hadden net een zwerfkatje gevonden die we in huis hebben genomen. Die is van angstig en schuw naar ontzettend lief gegaan en nu ga ik hem missen.
[..]![]()
Ik weet het antwoord niet, maar op dit veelbezochte forum, waar liefhebbers van de Turkse architectuur en natuur hun foto delen, heb je binnen no-time antwoord.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:25 schreef yvonne het volgende:
Mogguh
[ afbeelding ]
Help? Please?![]()
Zo oud deze mop.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vroeg ik mij vorige zomer ook af. Je bent letterlijk goedkoper uit als je ergens in een restaurant kebab gaat eten dan dat je zelf vlees koopt en gaat bbq'en.quote:![]()
Dan zou je je kunnen afvragen in hoeverre dat vlees van een schaap/ kip/ rund afkomt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vroeg ik mij vorige zomer ook af. Je bent letterlijk goedkoper uit als je ergens in een restaurant kebab gaat eten dan dat je zelf vlees koopt en gaat bbq'en.![]()
![]()
Ja, dit zeiden wij vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:51 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dan zou je je kunnen afvragen in hoeverre dat vlees van een schaap/ kip/ rund afkomt.
Beste is gewoon geitenvlees van mijn opa's boerderij.![]()
![]()
Mijn opa had alleen kippen, schapen, koeien, bijen, honden en een koppige ezel. Geen geiten. Niemand in ons dorp heeft dat volgens mij. Ik heb het wel eens gegeten maar herinner de smaak amper.![]()
Mijn opa heeft schapen, kippen, geiten, honden en een koe. Maar vooral geiten. Geitenvlees is echt geliefd bij ons, schapenvlees daarentegen totaal niet.![]()
M'n Turks is niet zo vloeiendquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:36 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ach, katten zijn zo wispelturig als de pest, wanneer je terug bent herkent hij je niet eens meer. Ik hoorde ooit dat katten zelfs het lichamelijke overschot van hun overleden baasje opeten. Geef mij maar een trouwe viervoeter.
[..]
Ik weet het antwoord niet, maar op dit veelbezochte forum, waar liefhebbers van de Turkse architectuur en natuur hun foto delen, heb je binnen no-time antwoord.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Lijkt vanaf de huidige Galatabrug genomen te zijn richting de nieuwe moskee van Eminönü. Volgens mij heb ik daar een foto van. Even zoeken...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:25 schreef yvonne het volgende:
Mogguh
[ afbeelding ]
Help? Please?![]()
Ik was er vrijwel zeker van, maar nu weet ik het wel zeker, de Galatabrug:
Houd er rekening mee dat deze brug begin jaren '90 vervangen is door een nieuwe. Mogelijk is het iets naar rechts opgeschoven. De foto hierboven is van 2006.
Op deze foto is te zien dat de brug eerder meer naar links zat:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Galata_K%C3%B6pr%C3%BCs%C3%BC![]()
Gewat?quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:41 schreef Bortecinem het volgende:
Zal ik jullie een geheim vertellen? Ik heb Istanbul nog nooit gegezmekt.![]()
Ik ben een purist. Ik weiger het te begrijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gegezmekt. Kun jij geen tarzanca? Neppe gurbetci Turk.![]()
Schandalig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:41 schreef Bortecinem het volgende:
Zal ik jullie een geheim vertellen? Ik heb Istanbul nog nooit gegezmekt.
Ik 1x echt gezekmekt, maar was niet genoeg dus moet er sowieso nog eens heen![]()
![]()
Je hebt in ieder geval wel een reden om Istanbul te gezmek, je hebt een spiegelreflex.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:41 schreef Bortecinem het volgende:
Zal ik jullie een geheim vertellen? Ik heb Istanbul nog nooit gegezmekt.![]()
Serieus he, nu ik mijn spiegelreflex heb, wil ik alleen maar reizen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval wel een reden om Istanbul te gezmek, je hebt een spiegelreflex.
(Ik ben altijd al reislustig geweest, daar niet van. Maar nu is het alleen maar erger geworden)Je kunt een havalimani en de Bosporus toch niet met elkaar vergelijken.quote:![]()
![]()
Ik reken het goed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben wel over de bosporus gereden. Dat telt toch ook een beetje?![]()
Hallo lui.
Houden we het wel bij Nederlands?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Sorry.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
Hallo lui.
Houden we het wel bij Nederlands?![]()
Trouwens, mensen die verstand hebben van smartphone's/abo's, is dit een goede deal?
https://www.gsmwijzer.nl/(...)n_id#bestelformulier
^1500 MB internet,
Is dat veel of weinig?![]()
![]()
Geen probleemquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry.![]()
Trouwens, mensen die verstand hebben van smartphone's/abo's, is dit een goede deal?
^1500 MB internet,
Is dat veel of weinig?
Heb weinig verstand van inetabbo's (heb een 6310I). Maar volgens mij is 1500 mb wel veel. Of iig ruimschoots genoeg.
Hangt er ook vanaf hoe vaak je op wifi zit.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
http://wowturkey.com/foru(...)ed=true&english=truequote:*NZB-file opzoektquote:Ik verstook zon 450 mb per maand, maar kan regelmatig op wifi overschakelen. Als je weinig youtubefilmpjes bekijkt (per filmpje zon ~50 mb) maar vooral op webpaginas surft is 1,5 gb lekker ruim.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry.![]()
^1500 MB internet,
Is dat veel of weinig?
Over twee jaar betaal je in totaal 956,25 (waarvan 30 euro aansluitkosten).
Als je bij Tele2 een twee-jarig sim only abbo afsluit (zonder toestel dus) met 1500 GB internet en 300 belminuten (350 is niet mogelijk) betaal je over twee jaar 444 euro. Voor de iphone betaal je dus 512 euro. Voor een toestel dat binnenkort een opvolger krijgt en dus veel goedkoper wordt en op marktplaats voor minder is te krijgen vind ik dat veel. Als je perse die Iphone wil zou ik even wachten tot de opvolger er is, en anders voor de HTC One X (~375 euro)/ HTC Note(~300 euro)/ Samsung S2(~275 euro)/ Samsung S3 (~450 euro) gaan, ben je veel goedkoper uit.![]()
Thanks voor de info! En hoe lang duurt het eigenlijk voordat de nieuwe iphone er is?quote:Over twee jaar betaal je in totaal 956,25 (waarvan 30 euro aansluitkosten).
Als je bij Tele2 een twee-jarig sim only abbo afsluit (zonder toestel dus) met 1500 GB internet en 300 belminuten (350 is niet mogelijk) betaal je over twee jaar 444 euro. Voor de iphone betaal je dus 512 euro. Voor een toestel dat binnenkort een opvolger krijgt en dus veel goedkoper wordt en op marktplaats voor minder is te krijgen vind ik dat veel. Als je perse die Iphone wil zou ik even wachten tot de opvolger er is, en anders voor de HTC One X (~375 euro)/ HTC Note(~300 euro)/ Samsung S2(~275 euro)/ Samsung S3 (~450 euro) gaan, ben je veel goedkoper uit.![]()
Bijna niet denk ik.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen probleem
Heb weinig verstand van inetabbo's (heb een 6310I). Maar volgens mij is 1500 mb wel veel. Of iig ruimschoots genoeg.
Hangt er ook vanaf hoe vaak je op wifi zit.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: