abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114335056
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als ze nou een kwart ervan naar Nederland sturen ;(
Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.
pi_114335452
Sturen/ ontvangen jullie nog postkaarten vanuit Turkije? Binnen onze familie blijft het gebruik om alle familieleden een kaartje te sturen. Ik vind het wel wat hebben.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:59:59 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114335899
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef Bilge het volgende:

[..]

Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.
_O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114338341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Bilge het volgende:
Sturen/ ontvangen jullie nog postkaarten vanuit Turkije? Binnen onze familie blijft het gebruik om alle familieleden een kaartje te sturen. Ik vind het wel wat hebben.
Nog?

Nooit gedaan.
pi_114338710
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nog?

Nooit gedaan.
Dit dus. :D
pi_114342667
Hmmz. Misschien reizen jullie vaker waardoor jullie het niet meer als een grote happening zien. Wij zijn helaas geen jetsetters. Bij ons verzamelt zowat de hele familie zich om een vakantieganger uit te zwaaien, huilen de volwassen vrouwen (hoewel dat de laatste jaren wat minder is omdat ze bespot werden door de jongeren :P ) en gooit iemand een kan water leeg achter de laatste auto. Ook bij terugkomst staat de hele familie paraat, en wordt er soms zelfs onderhuids gekibbeld om wie het feestmaal mag organiseren.

Ik vermoed dat jullie ouders afkomstig zijn uit stedelijke gebieden? Hechte familiebanden zijn overbodig in steden, omdat de overheid de orde handhaaft (ipv sociale controle) en zieken/ armen verzorgt (ipv familie). Toch houd ik tradities liever in ere, ook in de stad. >:O w/
pi_114343226
Mijn grootouders komen uit de dorp maar zijn verhuisd naar de stad. Wij hebben een hechte band en mijn oma moet altijd huilen als wij weer vertrekken, maar werkelijk nog nooit aan brieven gedaan.
pi_114343416
Joehoee
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114343514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
Joehoee
Wat
pi_114343631
Hoi :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114343710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hoi :@
Hoi Jale
pi_114343761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:12 schreef xaban06 het volgende:
Mijn grootouders komen uit de dorp maar zijn verhuisd naar de stad. Wij hebben een hechte band en mijn oma moet altijd huilen als wij weer vertrekken, maar werkelijk nog nooit aan brieven gedaan.
Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.

Kussen de jongeren voor vertrek/ bij aankomst de hand van hun ouderen bij jullie? Nemen de vakantiegangers cadeautjes mee voor de achterblijvers?
pi_114343841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.

Kussen de jongeren voor vertrek/ bij aankomst de hand van hun ouderen bij jullie? Nemen de vakantiegangers cadeautjes mee voor de achterblijvers?
Jep, uiteraard.
pi_114343883
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:23 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoi Jale
Hoe is het?
pi_114343911
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:27 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Hoe is het?
Goed, hoe is het met jou?
pi_114344048
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:27 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Goed, hoe is het met jou?
Ook goed! :D
pi_114344204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jep, uiteraard.
Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...

Loop je thuis op sokken of schoenen/ sandalen?
pi_114344421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...

Loop je thuis op sokken of schoenen/ sandalen?
Blote voeten.

En soms slippers.
pi_114344898
Veel lekkerder. oO<

De antipathie jegens hand kussen snap ik nog wel, omdat het kind dan onderdanig wordt opgevoed en blindelings respect moet tonen aan ouderen, ookal heeft die oudere dat niet en een jongere dat wel verdient. Ik laat mijn handen ook nooit kussen aan mijn neefjes, onderdanigheid is een slechte eigenschap. Maar dat elitaire gedoe tegen blote voeten snap ik niet. Ik kan het artikel niet vinden, maar ik las ooit dat iemand ontslagen was nadat een detective, die ook onderzocht of zijn vrouw een hoofddoek droeg, ontdekte dat hij thuis op sokken liep. Wtf?
  woensdag 18 juli 2012 @ 01:07:11 #195
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114345270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Bilge het volgende:
Hmmz. Misschien reizen jullie vaker waardoor jullie het niet meer als een grote happening zien. Wij zijn helaas geen jetsetters. Bij ons verzamelt zowat de hele familie zich om een vakantieganger uit te zwaaien, huilen de volwassen vrouwen (hoewel dat de laatste jaren wat minder is omdat ze bespot werden door de jongeren :P ) en gooit iemand een kan water leeg achter de laatste auto. Ook bij terugkomst staat de hele familie paraat, en wordt er soms zelfs onderhuids gekibbeld om wie het feestmaal mag organiseren.

Ik vermoed dat jullie ouders afkomstig zijn uit stedelijke gebieden? Hechte familiebanden zijn overbodig in steden, omdat de overheid de orde handhaaft (ipv sociale controle) en zieken/ armen verzorgt (ipv familie). Toch houd ik tradities liever in ere, ook in de stad. >:O w/
Niet zo fanatiek meer als vroeger, maar voor de rest erg herkenbaar. En Istanbul is niet bepaald platteland.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114345638
Ik ben geen socioloog, maar las ooit in een sociologisch onderzoek naar eerwraak dat eenmaal gevormde culturele omgangsvormen die typisch in dorpen voorkomen toch standhouden wanneer dorpelingen naar steden emigreren, als de migranten binnen een stad een gesloten gemeenschap met onderlinge afhankelijkheidsrelaties vormen. Zoals Turken in Nederland, die grotendeels in dezelfde buurten wonen, bij elkaar winkelen en met dorpsgenoten trouwen. In zulke gesloten gemeenschappen blijft uitsluiten/ pesten/ ridiculiseren/ insluiten/ helpen/ belonen een effectief wapen om iedereen in het gareel te houden.
pi_114361665
Kennen jullie deze al..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_114405595
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Kennen jullie deze al..?
Nee bij ons werkt alles prima, zulke middelen hebben wij gelukkig niet nodig. ~O>

Die reacties onder het filmpje. :')
pi_114411318

Zo houden Chinezen hun bruggen dakloosvrij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')