quote:
Je kunt meer met een oorlel dan je denkt.quote:
Je kan ook 40 jaar eisen, betekend niet dat het hem ook daadwerkelijk wordt opgelegd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:20 schreef Levolution het volgende:
Ja hoor, vier jaar gevangenis voor zoiets.
Je hebt nooit genoeg, gewoon extra meenemen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:52 schreef Ayca het volgende:
Hoeveel flessen zonnebrand is genoeg voor 3 weken turkije? heb nu 4 flessen (van 200ml) voor 4 personen.. maar ben bang dat het te weinig is, en in turkije is het uberduur dus koop het liever nu
3 weken strand, 1 fles per persoon, no way dat dat voldoende zal zijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:00 schreef Ayca het volgende:
Hmja, vandaag maar nog wat extra kopen dan. Strand
Dat vindt Captain Obvious ookquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:58 schreef Mestras het volgende:
Ik wilde even zeggen dat Istanbul echt een fantastische stad is*net terug*
Ja ik ben er een week geweest! Wij sliepen in Beyoglu vlakbij het Tünel station. Echt een fantastische buurt. Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat vindt Captain Obvious ookDe eerste keer dat je er was?
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zienquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:59 schreef Mestras het volgende:
[..]
Ja ik ben er een week geweest! Wij sliepen in Beyoglu vlakbij het Tünel station. Echt een fantastische buurt. Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.
Wij hebben ook wel geprobeerd om de buitenwijken op te zoeken en het 'echte' Istanbul te zien. Een middagje in Usküdar en Kardiköy geweest. Verder hebben we een andere keer super lekker gegeten in een wijk bij het metrostation Emniyet-Fatih. We werden wel een beetje raar aangekeken als blonde jongetjes in een restaurant met alleen maar mannen, maar we hebben heerlijk geluncht voor maar een paar lira!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zien![]()
ps. niet doen!
Daar moet Istanbul het van hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:59 schreef Mestras het volgende:
Ik vond vooral de grootte van de stad en de veelzijdigheid erg indrukwekkend.
Sommige delen van Gaziosmanpasa zijn ook zo fijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zou je Sultanbeyli of Esenler willen laten zien![]()
ps. niet doen!
Üsküdar en Kadiköy zijn niet echt buitenwijken hoor.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:12 schreef Mestras het volgende:
[..]
Wij hebben ook wel geprobeerd om de buitenwijken op te zoeken en het 'echte' Istanbul te zien. Een middagje in Usküdar en Kardiköy geweest. Verder hebben we een andere keer super lekker gegeten in een wijk bij het metrostation Emniyet-Fatih. We werden wel een beetje raar aangekeken als blonde jongetjes in een restaurant met alleen maar mannen, maar we hebben heerlijk geluncht voor maar een paar lira!
TOF is een selecte gezelschap van zorgvuldig geselecteerde superieure genen. Ik snap niet waar genetische afwijkingen zoals jij het lef vandaan halen om ongegeneerd toetreding te overwegen, laat staan vragen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:58 schreef debeterebob het volgende:
Ben je met alleen een Turkse vlag hier ook welkom?
Vandaar dat het topic zo goed looptquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
TOF is een selecte gezelschap van zorgvuldig geselecteerde superieure genen. Ik snap niet waar genetische afwijkingen zoals jij het lef vandaan halen om ongegeneerd toetreding te overwegen, laat staan vragen.
Heb ik gezegd dat ik dat wel was dan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:22 schreef Bilge het volgende:
Jouw gastvrijheid laat ook te wensen over.![]()
Het volgende gedicht draag ik op aan allen die zich weggepest voelen:
Ze kennen mij hier alquote:
quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Otme bulbul is ook mooi van hem
Wou ik net doen.quote:
Jij bent er ook een?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:11 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Emirdaglilar mogen best trots op hem zijn
Won nice!quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wou ik net doen.
Xaban abi, ik speelde laatst met de instellingen van mijn camera, en dit is wat eruit kwam. De maan was eigenlijk fel rood/oranje die avond.![]()
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat de kleuren niet realistisch zijn.quote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:40 schreef xminator het volgende:
Emirdag.
Vanaf volgend jaar studeer ik 200km verder van huis, hbo diploma is binnen. Nu ga ik voor een MSc.
Welkom mijn kind! Vertel me; wie is je vader, wie is je moeder?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef ujjain het volgende:
Je mag mij wel aanmelden voor Denizli, maar ik ben nog hard Turks aan het leren. Het is heel wat lastiger om te leren, indien je het niet van je ouders (vader) geleerd hebt.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:40 schreef xminator het volgende:
Emirdag.
Vanaf volgend jaar studeer ik 200km verder van huis, hbo diploma is binnen. Nu ga ik voor een MSc.
Zo'n 4 jaar geleden zei ik hetzelfde tegen mijn dorpsgenoten in Turkije, die mij afsnauwden omdat dat Kubat zich schaamde voor zijn roots en een soort verrader was. Ik vroeg waarom, maar de onderbouwing was zo zwak dat ik hem alweer vergeten ben.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:11 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Emirdaglilar mogen best trots op hem zijn
Turken die niet meer gastvrij zijn. Sterk argument tegen integratie.quote:
Denk dat het tegen gaat vallen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:02 schreef Bilge het volgende:
Film over de Ottomaanse hulp aan Ierland
Volgend jaar zal er een gezamenlijke Ierse-Turkse filmproductie in de bioscoop verschijnen over hoe het Ottomaanse Rijk Ierland heeft geholpen tijdens de hongersnood op het eiland tussen 1845 en 1851. De wereldberoemde acteur Colin Farrell krijgt ook een rol in deze film.
De nieuwe film over het verhaal van hoe het Ottomaanse Rijk hulp stuurde naar het smaragdgroene eiland aan het begin van de ‘aardappel hongersnood’ in 1845, zal een weinig bekend aspect van de meest traumatische periode in de geschiedenis van Ierland laten zien.
Volgens de scenarioschrijver en project manager Ömer Sarikaya bestaat het scenario uit een liefdesverhaal tussen Fatih, een Ottomaanse zeeman en Maria, een Iers meisje, in de periode van de hongersnood.
De film “Hongersnood” zal worden opgenomen in zowel Ierland als Turkije met een budget van 50 miljoen dollar. Bekende Ierse acteur Colin Farrell en verscheidene Turkse filmsterren zoals Burak Özçivit en Kenan İmirzalıoğlu zullen een rol gaan spelen. Sommige media vermelden ook Leonardo Di Caprio als een van de acteurs in de film.
Men is van plan om in oktober te beginnen met de opnames. De film zal naar verwachting ergens volgend jaar in de bioscoop verschijnen.
[ afbeelding ]
Bron
Ben benieuwd.
Niet per se.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:51 schreef Bilge het volgende:
[..]
't Huis van Osman stemt je niet vrolijk?
Werk je morgen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef Bilge het volgende:
Laatst broodje haring gegeten, met schijfjes turşu en uitjes erbij. Omnomnom.Volgende keer schuif ik het zonder broodje direct door mijn keel.
Hoi Jaleesaquote:Op maandag 16 juli 2012 01:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bilge? Ik vond dit in de efteling..
[ afbeelding ]
Had het dan wat eerder geschreven, zo kan ik je toch niet stalken.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:29 schreef Ayca het volgende:
![]()
Voor het eerst sinds jaren niet nee, 36 kilo verdeeld over 3 koffers. Zit in D18Maar wel vertrekken nu
![]()
Vet!quote:Op maandag 16 juli 2012 01:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bilge? Ik vond dit in de efteling..
[ afbeelding ]
wie weetquote:Op maandag 16 juli 2012 07:07 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vet!Zou het een geheime aanbidder zijn?
Het is lekker warm in Eskisehir, 38 graden ongeveer. Wel heet, maar niet erg omdat het niet vochtig is.quote:Op maandag 16 juli 2012 07:11 schreef Bilge het volgende:
In Turkije schijnt het trouwens stervens heet te zijn.
Als ze nou een kwart ervan naar Nederland sturenquote:Op maandag 16 juli 2012 07:11 schreef Bilge het volgende:
In Turkije schijnt het trouwens stervens heet te zijn.
Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ze nou een kwart ervan naar Nederland sturen
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Helikopters en jetski´s. De politie zet alles op alles om hem te vinden.
Nog?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Bilge het volgende:
Sturen/ ontvangen jullie nog postkaarten vanuit Turkije? Binnen onze familie blijft het gebruik om alle familieleden een kaartje te sturen. Ik vind het wel wat hebben.
Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:12 schreef xaban06 het volgende:
Mijn grootouders komen uit de dorp maar zijn verhuisd naar de stad. Wij hebben een hechte band en mijn oma moet altijd huilen als wij weer vertrekken, maar werkelijk nog nooit aan brieven gedaan.
Jep, uiteraard.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:24 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een brief is wat anders dan een ansichtkaart.
Kussen de jongeren voor vertrek/ bij aankomst de hand van hun ouderen bij jullie? Nemen de vakantiegangers cadeautjes mee voor de achterblijvers?
Hoe is het?quote:
Ook goed!quote:
Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...quote:
Blote voeten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Op een schaal van dorpeling en stedeling ben je dan toch redelijk conservatief. Links-elitaire kringen kotsen bij de gedachte van het kussen van de hand van een ouder familielid. Vreemd genoeg hebben ze minder problemen met het zoenen van vrouwenhanden...
Loop je thuis op sokken of schoenen/ sandalen?
Niet zo fanatiek meer als vroeger, maar voor de rest erg herkenbaar. En Istanbul is niet bepaald platteland.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Bilge het volgende:
Hmmz. Misschien reizen jullie vaker waardoor jullie het niet meer als een grote happening zien. Wij zijn helaas geen jetsetters. Bij ons verzamelt zowat de hele familie zich om een vakantieganger uit te zwaaien, huilen de volwassen vrouwen (hoewel dat de laatste jaren wat minder is omdat ze bespot werden door de jongeren) en gooit iemand een kan water leeg achter de laatste auto. Ook bij terugkomst staat de hele familie paraat, en wordt er soms zelfs onderhuids gekibbeld om wie het feestmaal mag organiseren.
Ik vermoed dat jullie ouders afkomstig zijn uit stedelijke gebieden? Hechte familiebanden zijn overbodig in steden, omdat de overheid de orde handhaaft (ipv sociale controle) en zieken/ armen verzorgt (ipv familie). Toch houd ik tradities liever in ere, ook in de stad.![]()
![]()
Nee bij ons werkt alles prima, zulke middelen hebben wij gelukkig niet nodig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |