Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, geen idee. Ik ga ook niet wachten tot 04:00. Ik ga straks even wat een boterham smeren denk ik. Nog tips om straks niet duizelig neer te vallen op werk?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag, nog geen idee, jij wel?
Dat is lang dit jaar zegquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tussen Fajr en Magreb mag men niet eten http://www.islamicfinder.(...)?country=netherlands
Wat voor werk doe je, intensief?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, geen idee. Ik ga ook niet wachten tot 04:00. Ik ga straks even wat een boterham smeren denk ik. Nog tips om straks niet duizelig neer te vallen op werk?
Ik moet morgen 4 voortgangsgesprekken voeren, verder zit ik heel de dag op mijn kont (verder wel hard aan het werk bovenin).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je, intensief?
Vooral veeeeeel water en fruit erbij nemen!
Persoonlijk zou ik voor wat zwaarders gaan dan enkel boterhammen, variatie van soep, vlees, fruit en idd veel water / sappen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik moet morgen 4 voortgangsgesprekken voeren, verder zit ik heel de dag op mijn kont (verder wel hard aan het werk bovenin).
Niet op voorbereid, helaas. Vlees wordt 'm niet. Fruit weet ik niet of we het nog hebben, straks even checken. Water genoegquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik voor wat zwaarders gaan dan enkel boterhammen, variatie van soep, vlees, fruit en idd veel water / sappen.
Misschien is het ook goed om de eerste dag niet voorbereid te zijn, is het meteen een les voor de tweede dag, wat je te wachten staat en om van alles in te slaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Niet op voorbereid, helaas. Vlees wordt 'm niet. Fruit weet ik niet of we het nog hebben, straks even checken. Water genoegEn soep, mwa misschien een cup a soup champignon.
Ik kom morgen pas rond 23:50 thuis, dus niet echt tijd om inkopen te doenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien is het ook goed om de eerste dag niet voorbereid te zijn, is het meteen een les voor de tweede dag, wat je te wachten staat en om van alles in te slaan.
Oef, dat wordt voor jou wel een hele lange dag dan. Ik denk dat ik ga voor wat ik hierboven allemaal opnoemde.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:32 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kom morgen pas rond 23:50 thuis, dus niet echt tijd om inkopen te doenZaterdag pas weer. Weet je al wat jij gaat eten?
En waarom adviseer je fruit te eten?
Lekker uitgebreid dus. Krijg je vlees zo vroeg in de ochtend wel binnen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oef, dat wordt voor jou wel een hele lange dag dan. Ik denk dat ik ga voor wat ik hierboven allemaal opnoemde.
Fruit, goed voor je weerstand, stofwisseling en vitaminen.
Jup, misselijk en volvreten en dan om 7 uur ochtend al psychologisch hongerlijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Lekker uitgebreid dus. Krijg je vlees zo vroeg in de ochtend wel binnen?
Onzin, je wilde zelfquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:37 schreef NanKing het volgende:
Hoi ik moest hier posten van die terrorist hierboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |