Toevallig, ik zat gisteren nog de afleveringen van Skins te kijken waarin hij een gastrol heeftquote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:46 schreef Khaleesi het volgende:
Er wordt geroddeld dat ook Mackenzie Crook gecast is voor seizoen 3, misschien als Vargo Hoat?
[ afbeelding ]
Ik herkende hem alleen maar van Pirates of the Carribean...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Toevallig, ik zat gisteren nog de afleveringen van Skins te kijken waarin hij een gastrol heeft.
April 2013.quote:
Ik herken hem ook voornamelijk van pirates en dan van een rolletje in finding neverland. Maar ik vind hem altijd wel iets geestigs hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:27 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik herkende hem alleen maar van Pirates of the Carribean...
IN OTHER NEWS: According to the website of Shepherd Management, Clive Russell has been cast in the role of Brynden The Blackfish Tully.
The English-born and Scottish-raised actor has appeared in many British television shows, including Coronation Street, Middlemarch, and Cracker. His film resume is just as lengthy, with him recently playing Captain Tanner in Sherlock Holmes: A Game of Shadows.
[ afbeelding ]
[..]
April 2013.
Ik weet niet waarom, maar die hoop ik er juist niet te zien. Ik vind hem er niet zo bij passen. En Kingdom of Heaven is juist echt een vette film! Hij is zeker niet perfect maar ik krijg er echt zo'n bepaald gevoel bij. Maar laten we daar niet verder over discussieren voordat we weer van het TO afdwalenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:57 schreef Luuksor het volgende:
Jammer ik hoopte nog steeds op Jeremy Irons. Zeker toen ik vandaag Kingdom of Heaven (kutfilm trouwnes) zag, hij was wel weer briljant in zijn rol..
Ik weet niet of je het weet hoor, maar Irons speelt de hoofdrol in de Borgias.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:57 schreef Luuksor het volgende:
Jammer ik hoopte nog steeds op Jeremy Irons. Zeker toen ik vandaag Kingdom of Heaven (kutfilm trouwnes) zag, hij was wel weer briljant in zijn rol..
quote:Op zondag 1 juli 2012 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet hoor, maar Irons speelt de hoofdrol in de Borgias.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Helaas, je hebt Kingdom of Heaven op tv gekekenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:57 schreef Luuksor het volgende:
Je vergeet dat het hoofdpersonage wordt gespeeld door Orlando Bloom, die maar één gezichtsuitdrukking kent.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:58 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Helaas, je hebt Kingdom of Heaven op tv gekekenJa dan is ie ook zeker kut. Het origineel duurt namelijk meer dan een uur langer, er is zoveel uitgeknipt voor de bioscoopversie dat er geen enkel verhaal of emotie meer in zit... Zonde!
Jorah Mormont zat ook tegelijk met GoT in Downton Abbey, het een sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet hoor, maar Irons speelt de hoofdrol in de Borgias.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag hem ook opeens bij ma op tv in Downton Abbey. Toch vreemd om hem daar te zienquote:Op zondag 1 juli 2012 18:05 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Jorah Mormont zat ook tegelijk met GoT in Downton Abbey, het een sluit het ander niet uit.
Ik vind het jammer, want ik hoopte al sinds ik het eerste boek las (sorry dat ik boek zei) op Jeremy Irons in die rol.
quote:Met Crook ben ik natuurlijk wel blij, hoe kun je nou niet blij zijn met zo'n kop in je serie, ongeacht wie hij gaat spelen
EditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op zondag 1 juli 2012 18:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zag hem ook opeens bij ma op tv in Downton Abbey. Toch vreemd om hem daar te zien
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Gwywen op 01-07-2012 19:50:58 ]
quote:Op zondag 1 juli 2012 19:37 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
Ik heb ook Tom O'Sevens een paar keer horen vallen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:49 schreef Saavedra het volgende:
Westeros.org meldde dat Crook sowieso niet de rol van Hoat heeft.
Godverdomme, sinds wanneer hebben vrouwen humor dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:09 schreef Franknfurter het volgende:
Godverdomme die is in de verste verten niet grappig.
wat een gewaagde constateringquote:
Ik, als man, vind het ook in de verste verten niet grappig. Astu.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:10 schreef Rickazio het volgende:
[..]
sinds wanneer hebben vrouwen humor dan?
vond hem zelf wel geinig, naja ga maar weer verder in dit topic pratenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik, als man, vind het ook in de verste verten niet grappig. Astu.
Oh en nu nog even de 'wat doe je buiten de keuken'-grap.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:10 schreef Rickazio het volgende:
[..]
sinds wanneer hebben vrouwen humor dan?
[..]
wat een gewaagde constatering
1. in dit topic mag het woord boek niet gebruikt wordenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:14 schreef Rickazio het volgende:
[..]
vond hem zelf wel geinig, naja ga maar weer verder in dit topic praten
over allerlei dingen die eigenlijk ook gewoon te lezen zijn in de boeken.
Succes met gissen, als dat bekend wordt staat dat niet als eerste hier in het forumquote:Op maandag 2 juli 2012 14:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
in de boeken staat niet welke acteurs in seizoen 3 de rollen gaan spelen.
Ik dacht dat die white walkers compleet uit de computer kwamen. Niet dus. Nice.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:51 schreef Khaleesi het volgende:
Boink
[ afbeelding ]
http://winteriscoming.net(...)d-prosthetic-design/
Wie is Myranda eigenlijk?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef Khaleesi het volgende:
Heb effe een overzichtje gemaakt van wat er momenteel door de geruchtenmolen gaat.
Hopelijk snel nieuwe uitbreidingen en/of bevestigingen van HBO!![]()
[ afbeelding ]
Wat ik zo snel kon vinden is dat onbekend. Er is blijkbaar wel iemand in de boeken die zo heet, maar die heeft een erg kleine rol ofzo (ik heb de boeken zelf niet gelezen) dus ze denken dat het een nieuw karakter is.quote:
Dat was zo'n kut stuk in seizoen 1. Ik baalde er echt van.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:51 schreef Khaleesi het volgende:
Boink
[ afbeelding ]
http://winteriscoming.net(...)d-prosthetic-design/
Wow ziet er goed uit! Ik dacht ook dat dat computer animatie was.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die white walkers compleet uit de computer kwamen. Niet dus. Nice.
[ afbeelding ]
Ik denk dat alles helaas pas duidelijk gaat worden een maand voor dat seizoen 3 uitkomt... Maar de cast zal denk ik wel goed zijn, was in de vorige seizoenen ookquote:Op maandag 2 juli 2012 18:11 schreef Khaleesi het volgende:
Er schijnt idd een Myranda Royce te zijn, of Myranda staat voor het personage van Meera Reed...
Of het zijn allemaal leugens!![]()
Diverse mogelijkheden...
Jongeuuuh, weet je hoe lang....quote:Op maandag 2 juli 2012 23:15 schreef Vieuw het volgende:
Ik denk dat alles helaas pas duidelijk gaat worden een maand voor dat seizoen 3 uitkomt...
Ik anders ook niet! Het liefste zou ik elke avond een aflevering kijken maar dat helaas nietquote:Op maandag 2 juli 2012 23:44 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jongeuuuh, weet je hoe lang....![]()
![]()
Dat trek ik niet...
quote:Op maandag 2 juli 2012 23:52 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ik anders ook niet! Het liefste zou ik elke avond een aflevering kijken maar dat helaas niet(hoe doe ik een normale zielig kijkende smiley? Deze is me iets te rood...) Speculeren is wel de oplossing, al zal t nog wel lang duren voordat we weten of we goed speculeerde. Wel vind ik de acteurs en actrices die tot nu toe bekend zijn er wel goed uit zien
.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:43 schreef Khaleesi het volgende:
Blijft toch opvallend hoeveel nieuwe personages er bij gaan komen komend seizoen, en hoe weinig er af gaan. Kijkend naar de plaatjes in de OP zijn er al wel een aantal dood inmiddels, maar dat zijn er verhoudingsgewijs toch maar weinig!
--> of er moeten vroeg in het seizoen wat mensen een koppie kleiner gemaakt worden, dat kan ook...
Dat sowieso, 10 episodes per seizoen doet geen goed aan het verhaal IMO.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:47 schreef ems. het volgende:
Ik vind dat er wel wat episodes per seizoen bij mogen.
Het gaat er even niet om wat mogelijk is, het gaat erom wat we willen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:27 schreef Saavedra het volgende:
Tien episodes is het maximale wat ze in een jaar kunnen draaien
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:27 schreef Saavedra het volgende:
Tien episodes is het maximale wat ze in een jaar kunnen draaien
In het eerste deel gebeurt ook veel minder omdat je de personages nog moet leren kennen, wat op het scherm beter gaat dan in een boek.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef ems. het volgende:
[..]
Het gaat er even niet om wat mogelijk is, het gaat erom wat we willen.Ik vind het wel jammer dat zo'n goed verhaal keihard wordt gekort, en zelfs als je de boeken niet kent zie je die 'haast' om alles te passen er goed in terug.
Maar dat was ook voornamelijk een seizoen-2 kwaaltje.
tijd, al verdubbelen ze het budget dan kunnen ze nog maar 10 afleveringen maken. Tenzij je echt met hele verschillende crews gaat werken, en dat doen ze eigenlijk al. Seizoen 3 gaat gefilmd worden in 4 (!!) verschillende landen.quote:
Goede reden ja, maar nog steeds jammer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:57 schreef Nagil het volgende:
[..]
tijd, al verdubbelen ze het budget dan kunnen ze nog maar 10 afleveringen maken. Tenzij je echt met hele verschillende crews gaat werken, en dat doen ze eigenlijk al. Seizoen 3 gaat gefilmd worden in 4 (!!) verschillende landen.
Dat ook. Maar de voornaamste reden dat deel 1 makkelijk ver-seried kon worden is dat het lekker gefocused is op de Starks en Lannisters. In deel 2 (zowel boek als serie) is er opeens een explosie van nieuwe karakters die daar bovenop komen en als je dan wederom vastzit aan 10 afleveringen wordt het natuurlijk kielekiele.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
In het eerste deel gebeurt ook veel minder omdat je de personages nog moet leren kennen, wat op het scherm beter gaat dan in een boek.
Zou me niks verbazen als er in de eerste helft van komend seizoen wat koppen gaan rollen. Daar boven de Wall begint het nu een tering zooi te worden en Robb vordert ook richting het zuiden, maar moet misschien terug naar Winterfell.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:43 schreef Khaleesi het volgende:
Blijft toch opvallend hoeveel nieuwe personages er bij gaan komen komend seizoen, en hoe weinig er af gaan. Kijkend naar de plaatjes in de OP zijn er al wel een aantal dood inmiddels, maar dat zijn er verhoudingsgewijs toch maar weinig!
--> of er moeten vroeg in het seizoen wat mensen een koppie kleiner gemaakt worden, dat kan ook...
Het is ook veelste weinig. Het liefste had ik er 20 gezien zodat alles goed tot zijn recht komt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:23 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat sowieso, 10 episodes per seizoen doet geen goed aan het verhaal IMO.
Oh my sweet summer child....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:35 schreef Vieuw het volgende:
Zou me niks verbazen als er in de eerste helft van komend seizoen wat koppen gaan rollen. Daar boven de Wall begint het nu een tering zooi te worden en Robb vordert ook richting het zuiden, maar moet misschien terug naar Winterfell.
Aaaaah, nu maak je me nieuwschierig! Maar ik wil verder niks weten, het enige wat ik nu weet is dat ik nog sneller seizoen 3 wil zien om er achter te komen haha.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:30 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Oh my sweet summer child....
Sorry ik ben iets teveel gespoild maar zal niks verklappen![]()
![]()
Welke 4 landen zijn dat, weet je dat? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:57 schreef Nagil het volgende:
[..]
tijd, al verdubbelen ze het budget dan kunnen ze nog maar 10 afleveringen maken. Tenzij je echt met hele verschillende crews gaat werken, en dat doen ze eigenlijk al. Seizoen 3 gaat gefilmd worden in 4 (!!) verschillende landen.
Noord-Ierland, IJsland, Kroatië en Marokko.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:52 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Welke 4 landen zijn dat, weet je dat? Ben ik wel benieuwd naar.
Er is toch wel een bepaalde cliffhanger aan het eind waar ze niet omheen kunnenquote:
Aangezien de eerste 2 boeken ook niet strikt gevolgd zijn (seizoen 1 eindigde met een stuk uit ACOK) en ze hele verhaallijnen gewijzigd hebben, kun je er vanuit gaan dat ze dit komend seizoen ook doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:45 schreef Nagil het volgende:
[..]
Noord-Ierland, IJsland, Kroatië en Marokko.
Overigens hebben de makers van de show aangegeven niet strikt 2 seizoenen van boek 3 te doen, ze gaan gewoon kijken hoever ze komen en hoeven dus niet per sé halverwege boek 3 te zitten aan het eind van seizoen 3 of het laatste hoofdstuk van boek 3 aan het eind van seizoen 4.
Je mist niks in de vorige topics. Hoop gezeik over boekspoilers en wellicht vijf inhoudelijke posts over de serie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:45 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben net klaar met het kijken van de eerste aflevering van seizoen 2, maar ik durf dit topic nog niet door te lezen
Die dingen horen ook onduidelijk te blijven. Dat is het leuke eraan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gisteren de laatste twee afleveringen van seizoen 2 gekeken. Moet zeggen dat ik de laatste episode een beetje een anti-climax vond. Niet heel slecht ofzo, maar vooral afleverig 9 voelde veel meer als de season finale. Oh well.
Ik had nog wel twee vragen want ik vond twee dingen nogal onduidelijk:
- Bij de slag om King's Landing word het leger van Stannis Baratheon op een gegeven moment aangevallen door het leger van papa Lannister. De Lannisters winnen en ik ging er vanuit dat Stannis opgepakt werd. Echter, de volgende aflevering zag je hem gewoon weer overleggen met Carice en zij had het over een verloren slag, maar niet een verloren oorlog. Hoe is Stannis veilig van het slagveld gekomen en waar heeft hij nu zijn tenten opgezet dan? Onlogisch dat de Lannisters hem niet hebben gedood of gevangen hebben genomen of opgejaagd hebben.
- Op een gegeven moment is Winterfell omsingeld door een leger van 500 man, volgens mij dat leger van de zoon van een van de bannermen van Robb Stark. Theon Greyjoy wil ze aanvallen met 20 man maar word neergeslagen en zijn 20 man besluiten te vertrekken. Een tijdje later is heel Winterfell in de fik gestoken. Wie hebben dat gedaan? En hoe zijn die 20 mannen veilig langs die 500 gekomen?
Stannis wilde doorvechten tot het bittere end maar werd hiervan weerhouden door zijn eigen mannen. Hij is teruggevaren naar Dragonstone. Waren geen Lannister soldaten die hem grepen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:33 schreef Nielsch het volgende:
Hoe is Stannis veilig van het slagveld gekomen en waar heeft hij nu zijn tenten opgezet dan? Onlogisch dat de Lannisters hem niet hebben gedood of gevangen hebben genomen of opgejaagd hebben.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ja, maar jammer genoeg gaan er 2 gelijk het 3e seizoen al dood.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, die blijven altijd zo klein. Alleen Tyrion Lannister kan er straks op vliegen.
lul je maar wat of doen jullie niet aan spoilers hier?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ja, maar jammer genoeg gaan er 2 gelijk het 3e seizoen al dood.
Ja, bij die gevechten moet je goed op de outfits letten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Stannis wilde doorvechten tot het bittere end maar werd hiervan weerhouden door zijn eigen mannen. Hij is teruggevaren naar Dragonstone. Waren geen Lannister soldaten die hem grepen.
Huh spoilers? Dit toch over de serie? Het derde seizoen komt eraan dus ik dacht, dat willen jullie vast wel weten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
lul je maar wat of doen jullie niet aan spoilers hier?
He better be lyin'!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
lul je maar wat of doen jullie niet aan spoilers hier?
Heb jij dit zien gebeuren? Dat heb ik gemist dan. Dacht niet dat we de Ijzeren mannetjes Winterfell hebben zien verlaten.....quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:34 schreef Nielsch het volgende:
- Iedereen mocht blijven leven van Robb Stark als ze Winterfell maar vrijwillig zouden verlaten (behalve Greyjoy, maar die had een zak over zijn hoofd waardoor hij niet herkenbaar was waarschijnlijk).
Ik begreep later dat hij niet is opgepakt, maar ergens is het wel onlogisch eigenlijk dat hij de tijd heeft gekregen om gewoon terug te gaan naar zijn schip en weg te varen. Maar oh well.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Stannis wilde doorvechten tot het bittere end maar werd hiervan weerhouden door zijn eigen mannen. Hij is teruggevaren naar Dragonstone. Waren geen Lannister soldaten die hem grepen.
Laat juist goed zien dat hij dapper (of gestoord) is, waardoor de soldaten meer vertrouwen krijgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik begreep later dat hij niet is opgepakt, maar ergens is het wel onlogisch eigenlijk dat hij de tijd heeft gekregen om gewoon terug te gaan naar zijn schip en weg te varen. Maar oh well.
Ik vond het ook al raar dat hij sowieso de eerste was die de ladder langs de muur van King's Landing opklom. Beetje als het CSI-team dat tevens alle invallen doet, slaat ook nergens op.
Ik snap de gedachte, maar het slaat nergens op aangezien de eersten die de ladder opgingen daar nooit levend vanaf kwamen...quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:49 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Laat juist goed zien dat hij dapper is, waardoor de soldaten meer vertrouwen krijgen.
Was dat maar waar, dan keken we nu nog steeds GoTquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:51 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso was het tactisch handiger geweest om de stad maandenlang te omsingelen.
hahaquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Was dat maar waar, dan keken we nu nog steeds GoT
Volgens mij vielen ze alleen het gedeelte aan waar de troon zat en niet de hele stad. Als ze alles wilden omsingelen waren er denk ik nog veel meer troepen nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte, maar het slaat nergens op aangezien de eersten die de ladder opgingen daar nooit levend vanaf kwamen...
Sowieso was het tactisch handiger geweest om de stad maandenlang te omsingelen en de bevolking te laten verhongeren dan direct aan te vallen.
Nope ze vielen expres aan bij het Modderpoortje omdat deze het zwakste wasquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Volgens mij vielen ze alleen het gedeelte aan waar de troon zat en niet de hele stad. Als ze alles wilden omsingelen waren er denk ik nog veel meer troepen nodig.
Is speculatie, maar waarschijnlijk:quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef keepoww het volgende:
Op een gegeven moment zegt Jaime Lannister dat maar 3 mannen van hem kunnen winnen in een gevecht, wie bedoelt die daarmee?
Ah ok:quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:57 schreef Muis006 het volgende:
Vervang die onderste door Ser Barristan Selmy en het klopt denk ik.
Eigenlijk hoort daar ned stark ook bij... Maar jah Em dan hebben we sissaro? nog, die had ook wel van m gewonnenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
In een één op één gevecht? Lijkt me niet.
sissaro?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort daar ned stark ook bij... Maar jah Em dan hebben we sissaro? nog, die had ook wel van m gewonnen
Ned is dood though. En wie is Sissaro?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort daar ned stark ook bij... Maar jah Em dan hebben we sissaro? nog, die had ook wel van m gewonnen
jah ik weet zijn naam niet meer, maar hij is in ieder geval dood, de leraar van Aryaquote:
Welnee.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort daar ned stark ook bij...
Dat wordt aangenomen idd, maar lijkt me wel vreemd.quote:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Is speculatie, maar waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor, de schrijver heeft min of meer bevestigd dat hij dood is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef keepoww het volgende:
[..]
Dat wordt aangenomen idd, maar lijkt me wel vreemd.
Edit:
aangenomen wordt dat Jaqen Hghar, Syrio Forel is, de leraar van Arya
Van de rest van de boeken komen er 2 of 3 per boek. Maar het is nog niet helemaal zeker hoeveel boeken er komen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:18 schreef CindieY het volgende:
Hoeveel seizoenen komen er eigenlijk uiteindelijk van GoT? Ben sinds deze week net door seizoen 2 heen, denk tegen april toch wel een rewatch van 1 en 2.
http://www.angelfire.com/ma4/mlarchives/faq/jaqen.html (speculatie)quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee hoor, de schrijver heeft min of meer bevestigd dat hij dood is.
Jaqen zat al in de cel toen Syrio Arya les zat te geven. Beetje lastig.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef keepoww het volgende:
[..]
Dat wordt aangenomen idd, maar lijkt me wel vreemd.
Edit:
aangenomen wordt dat Jaqen Hghar, Syrio Forel is, de leraar van Arya
5 van de 7 geplande boek zijn inmiddels uit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:24 schreef Nielsch het volgende:
Hoeveel boeken zijn er nu? Het laatste boek is nog niet geschreven begrijp ik?
Mja, de schrijver zegt zelf dat hij niet begrijpt dat mensen niet snappen dat hij gewoon dood is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef keepoww het volgende:
[..]
http://www.angelfire.com/ma4/mlarchives/faq/jaqen.html (speculatie)
Zijn de eerste 2 seizoen de eerste 2 boeken? Ik vind het wel tricky hoor, iets verfilmen dat nog niet uitgeschreven is. Wist in eerste instantie ook niet dat er boeken van waren, maar ik blijf maar bij de tv-serie danquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Van de rest van de boeken komen er 2 of 3 per boek. Maar het is nog niet helemaal zeker hoeveel boeken er komen.
De schrijver schijnt al aan de seriemakers te hebben verteld hoe het verder gaat, voor de zekerheid.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Zijn de eerste 2 seizoen de eerste 2 boeken? Ik vind het wel tricky hoor, iets verfilmen dat nog niet uitgeschreven is. Wist in eerste instantie ook niet dat er boeken van waren, maar ik blijf maar bij de tv-serie dan
Dan kan ie lekker ongestoord doorgaan met zijn mackroket dieet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
De schrijver schijnt al aan de seriemakers te hebben verteld hoe het verder gaat, voor de zekerheid.
Ik denk/weet niet dat Jaime en Jorah elkaar gekend hebben??quote:
Met een beetje geluk doet hij één boek per 5 jaar dus nog 9 jaar te gaan. Er komen dan nog 10 seizoenen, komt precies uitquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Zijn de eerste 2 seizoen de eerste 2 boeken? Ik vind het wel tricky hoor, iets verfilmen dat nog niet uitgeschreven is. Wist in eerste instantie ook niet dat er boeken van waren, maar ik blijf maar bij de tv-serie dan
Die zak over zijn hoofd is wel in beeld geweest, wat er daarna gebeurde is in nevelen gehuld.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:47 schreef Khaleesi het volgende:
Heb jij dit zien gebeuren? Dat heb ik gemist dan. Dacht niet dat we de Ijzeren mannetjes Winterfell hebben zien verlaten.....![]()
Dat hebben ze niet en daar heeft Jaime het ook niet over.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:58 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk/weet niet dat Jaime en Jorah elkaar gekend hebben??
Ja, nadat hij knock-out was geslagen kreeg hij een zak over zijn hoofd en werd er geroepen 'let's go home!'quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:47 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
He better be lyin'!![]()
[..]
Heb jij dit zien gebeuren? Dat heb ik gemist dan. Dacht niet dat we de Ijzeren mannetjes Winterfell hebben zien verlaten.....![]()
Op dit tempo wordt er hier en daar al gevreesd dat hij dood neervalt voor hij die laatste twee boeken heeft kunnen publiceren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hij moet die Jorah toch een keer gezien hebben voor ie kan bepalen of ie hem wel of niet kan verslaan in een duel??quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet en daar heeft Jaime het ook niet over.
het lijkt me idd niet iemand die onder de indruk is van enorme reputatiesquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:07 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hij moet die Jorah toch een keer gezien hebben voor ie kan bepalen of ie hem wel of niet kan verslaan in een duel??
De makers hebben zelf gezegd waarschijnlijk 7/8 seizoenen nodig te hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:18 schreef CindieY het volgende:
Hoeveel seizoenen komen er eigenlijk uiteindelijk van GoT? Ben sinds deze week net door seizoen 2 heen, denk tegen april toch wel een rewatch van 1 en 2.
Verschillende mogelijkheden;quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:07 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hij moet die Jorah toch een keer gezien hebben voor ie kan bepalen of ie hem wel of niet kan verslaan in een duel??
Weinig series halen dat aantal. Ik hoop dat GoT zo ver komt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:16 schreef Nagil het volgende:
[..]
De makers hebben zelf gezegd waarschijnlijk 7/8 seizoenen nodig te hebben.
Me 2.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:22 schreef Young_David het volgende:
[..]
Weinig series halen dat aantal. Ik hoop dat GoT zo ver komt.
Same here. Klinkt allemaal heel interessant enzo maar ik vind het nou niet echt muziek om 'los' te luisteren.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:57 schreef Khaleesi het volgende:
Niet dat ik de muziek niet goed vind ofzo hoor, maar ik kan die soundtrack niet los van de serie luisteren eigenlijk....
Absoluut waar!quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:22 schreef Jivis het volgende:
Een heel album houd ik ook niet vol, maar Game of Thrones - Finale van seizoen 1 is bijvoorbeeld wel bazig omdat daar het GoT theme in verwerkt is.
Ik luister eigenlijk best vaak soundtracks. Heel fijn tijdens het leren.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:29 schreef Vieuw het volgende:
Ik luister ook echt bijna nooit soundtracks, dat houd ik ook niet vol. Als achtergrond muziekje is het soms wel lekker maar verder niet echt.
De soundtrack van The Rock luisteren tijdens het leren maakt zelfs het saaiste vak episch.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:40 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk best vaak soundtracks. Heel fijn tijdens het leren.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
De soundtrack van The Rock luisteren tijdens het leren maakt zelfs het saaiste vak episch.
Ja zijn redelijk klein, wil je die van mij overnemen? heb ze gekocht maar kom er niet aan toe, zijn ongeveer 2 weken oud. Alleen boek 1 is gelezen tot pagina 200. Zijn dus 5 boeken, heb er 40 voor betaald op bol.com. Het zijn deze: http://www.bol.com/nl/p/g(...)et/9200000002311711/quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:42 schreef Ooku het volgende:
Ik wil de boeken ook aanschaffen, maar zijn dit van die pocketdingen? Of zijn ze ook in groter formaat te krijgen
En je was nog wel zo blij toen je ze besteld had...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:58 schreef benx het volgende:
Ja zijn redelijk klein, wil je die van mij overnemen? heb ze gekocht maar kom er niet aan toe, zijn ongeveer 2 weken oud.
Je kunt de hardcovers kopen, die zijn groter. Ook stukken duurder wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:03 schreef Ooku het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze ook in een groter formaat verkrijgbaar waren. Die kleine dingen vind ik niet lezen eigenlijk
Ja ik weet het, nieuwe baan, kom er gewoon niet meer aan toenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En je was nog wel zo blij toen je ze besteld had...
Dan doe je er toch wat langer over!?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:07 schreef benx het volgende:
[..]
Ja ik weet het, nieuwe baan, kom er gewoon niet meer aan toen
je hebt nog tot aprilquote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:07 schreef benx het volgende:
[..]
Ja ik weet het, nieuwe baan, kom er gewoon niet meer aan toen
Een e-reader kopen, dan kun je zelf instellen hoe groot de letters zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:03 schreef Ooku het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze ook in een groter formaat verkrijgbaar waren. Die kleine dingen vind ik niet lezen eigenlijk
En kapotte plaatjes?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:24 schreef Khaleesi het volgende:
Tijd voor een koffietje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linkje wel handigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:43 schreef Franknfurter het volgende:
Iemand in V&A biedt zijn boeken aan, voor de liefhebbers
Oh ik lees net dat de boeken voor 20 inclusief weg zijn gegaan. Nouja, ik heb diezelfde boeken ook en het is het wel waard om er vijf euro meer voor neer te tellenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:48 schreef benx het volgende:
[..]
Linkje wel handig
[TK] A Song Of Ice And Fire boeken, Komono zonnebril en meer!
Ik heb een iPad :p, maar lees toch liever uit boek. Zit er nu aan te denken die 5 voor 40 euro te kopen op bol.comquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:03 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Een e-reader kopen, dan kun je zelf instellen hoe groot de letters zijn.
(Misschien even wachten tot amazon.nl haar deuren opent (september) dan kun je meteen een Kindle kopen)
Een iPad is dan ook een tablet en geen e-reader. Nogal een groot verschil qua leescomfort.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:22 schreef Ooku het volgende:
[..]
Ik heb een iPad :p, maar lees toch liever uit boek. Zit er nu aan te denken die 5 voor 40 euro te kopen op bol.com
Ga maar uit van the Mountain, the Hound is een mogelijkheid en Selmy. Hoewel ik het vermoeden heb dat iemand anders ook een behoorlijk probleem voor 'm kan zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef keepoww het volgende:
Op een gegeven moment zegt Jaime Lannister dat maar 3 mannen van hem kunnen winnen in een gevecht, wie bedoelt die daarmee?
Zal dit niet tegenspreken hoor, maar vraag me toch af waar mensen Selmy vandaan halen als derde keuze. Inside boeklezer knowledge? In de serie wordt ie toch vooral afgeschreven als oldtimer en vergane glorie..... Ontegenzeggelijk een goeie, maar geen elite vechtjas...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:18 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ga maar uit van the Mountain, the Hound is een mogelijkheid en Selmy. Hoewel ik het vermoeden heb dat iemand anders ook een behoorlijk probleem voor 'm kan zijn.
Hij is niet voor niks de opperbitch van the kingsguard. Maar is vooral boekenkennis ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zal dit niet tegenspreken hoor, maar vraag me toch af waar mensen Selmy vandaan halen als derde keuze. Inside boeklezer knowledge? In de serie wordt ie toch vooral afgeschreven als oldtimer en vergane glorie..... Ontegenzeggelijk een goeie, maar geen elite vechtjas...
Loras niet.. Dat is vooral een buitengewoon goede toernooiridder, erg sterk in steekspelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:30 schreef .aeon het volgende:
Ik zou het eerste seizoen opnieuw moeten kijken, maar in de boeken wordt hij inderdaad omschreven als een van de beste zwaardvechters in Westeros. In zijn jonge jaren waarschijnlijk dé beste, maar zelfs nu zijn er maar weinig die hem aan zouden kunnen (alleen Jaime of Loras misschien). Zeer geliefd ook bij het 'smallfolk', en algemeen als bijzonder eervolle ridder beschouwd.
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zal dit niet tegenspreken hoor, maar vraag me toch af waar mensen Selmy vandaan halen als derde keuze. Inside boeklezer knowledge? In de serie wordt ie toch vooral afgeschreven als oldtimer en vergane glorie..... Ontegenzeggelijk een goeie, maar geen elite vechtjas...
Ik luister het ook best vaak. GoT soundtrack blijft super om soms eens te luisteren. Skyrim soundtrack blijft al helemaal mooi om los van de game te beluisteren.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:40 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk best vaak soundtracks. Heel fijn tijdens het leren.
http://www.amazon.co.uk/S(...)id=1341612897&sr=8-1quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:42 schreef Ooku het volgende:
Ik wil de boeken ook aanschaffen, maar zijn dit van die pocketdingen? Of zijn ze ook in groter formaat te krijgen
Bedankt naar zoiets was ik opzoek!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:16 schreef Nagil het volgende:
[..]
http://www.amazon.co.uk/S(...)id=1341612897&sr=8-1
Normaal formaat boeken, zachte kaft.
Onzinnige speculatie.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:18 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag (alleen beantwoorden door niet-boeken lezers aub)
Stel Jaime Lannister zou zich weer bij de rest van de Lannisters voegen, wat zou dit dan voor een gevolgen hebben voor de gedegradeerde positie van Tyrion?
Geschatte wachttijd seizoen 3: ca. 250 dagen.quote:
Bedoel je dat die zou verbeteren of verslechteren?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:18 schreef Ziewoarut het volgende:
Een vraag (alleen beantwoorden door niet-boeken lezers aub)
Stel Jaime Lannister zou zich weer bij de rest van de Lannisters voegen, wat zou dit dan voor een gevolgen hebben voor de gedegradeerde positie van Tyrion?
Komt in de serie niet echt tot recht anders.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:55 schreef VeX- het volgende:
[..]
Bedoel je dat die zou verbeteren of verslechteren?
Jaime en Tyrion die konden het volgens mij wel redelijk met elkaar vinden.
Volgens mij in één van de eerste afleveringen komt Jaime zelfs nog een paar hoertjes naar Tyrion brengen terwijl de rest van de familie Lannister dit gedrag verafschuwd. Er zijn nog wel meer voorbeeldjes maar ik kan ze zo niet bedenkenquote:Op zondag 8 juli 2012 02:08 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Komt in de serie niet echt tot recht anders.
Ik denk dat beide heren dusdanig in diskrediet staan bij Tywin dat hij zich niet zomaar over laat halen om Tyrion terug te halen o.i.d.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:18 schreef Ziewoarut het volgende:
Serieus? Ik moet de serie nog een x kijken.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:39 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij in één van de eerste afleveringen komt Jaime zelfs nog een paar hoertjes naar Tyrion brengen terwijl de rest van de familie Lannister dit gedrag verafschuwd. Er zijn nog wel meer voorbeeldjes maar ik kan ze zo niet bedenken
Ja zodat hij al zijn gewenste perversions in versneld tempo kan afhandelen en hij op tijd kan zijn bij het banquet van de Starksquote:Op zondag 8 juli 2012 11:50 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Serieus? Ik moet de serie nog een x kijken.
Klopt ja, helemaal vergeten!quote:Op zondag 8 juli 2012 11:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja zodat hij al zijn gewenste perversions in versneld tempo kan afhandelen en hij op tijd kan zijn bij het banquet van de Starks
Buiten bovengenoemde scene met de hoertjes kan ik ook niet 1-2-3 een andere bedenken waar Jaime en Tyrion samen in zitten. Tyrion vertrekt naar the Wall met Jon en tegen de tijd dat hij eindelijk terugkomt in King's Landing, is Jaime al gevangen door Robb. Toch?quote:Op zondag 8 juli 2012 02:08 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Komt in de serie niet echt tot recht anders.
[ Bericht 14% gewijzigd door Khaleesi op 08-07-2012 12:45:48 ]"Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op zondag 8 juli 2012 12:31 schreef Khaleesi het volgende:
Meer casting nieuws!Ik durf nu niet te klikken/kijken.... Maar ben wel benieuwd ;pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me, niet doen als je de boeken niet heb gelezen.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:53 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ik durf nu niet te klikken/kijken.... Maar ben wel benieuwd ;p
Omdat je nav de serie niet wist of hij nog leefde of niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:44 schreef Khaleesi het volgende:
Hoe is dit een spoiler?![]()
Nevermind fixed it
Blijkbaar vervult die acteur X dan nogal een belangrijke rol, iets wat ik niet direct op kon maken uit dat spoiler-nieuwtje.... Voor hetzelfde geld ging het over een cameootje van een paar minuten....quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Geloof me, niet doen als je de boeken niet heb gelezen.
Oke bedankt! Dan houd ik het voor mezelf een verrassing.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Geloof me, niet doen als je de boeken niet heb gelezen.
Hij was wel van de aardbodem verdwenen. Maar hij speelt ook wen kleinere rol in de serieot nu toe.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
Er was geen enkele reden om aan te nemen dat hij overleden zou zijn
En niet-boeklezers, het gaat niet over Syrio
Het is Syrio, Syrio komt terugquote:Op zondag 8 juli 2012 13:06 schreef Vieuw het volgende:
Stresvol dit :p, ik wil weten wie het is uit nieuwschierigheid, maar het is beter van niet.. Lastig!
Vergeet Jaime's reactie niet op het nieuws dat Tyrion gevangen genomen was door Catelyn Stark.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Buiten bovengenoemde scene met de hoertjes kan ik ook niet 1-2-3 een andere bedenken waar Jaime en Tyrion samen in zitten. Tyrion vertrekt naar the Wall met Jon en tegen de tijd dat hij eindelijk terugkomt in King's Landing, is Jaime al gevangen door Robb. Toch?
wat was dat ook alweer?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:46 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Vergeet Jaime's reactie niet op het nieuws dat Tyrion gevangen genomen was door Catelyn Stark.
Volgens mij jaagde hij Ned in de straten op omdat Tyrion gevangen werd gehouden door zijn vrouw.quote:
quote:Jaime: Well, even if the boy lives, he'll be a cripple, grotesque. Give me a good, clean death any day.
Tyrion: Speaking for the grotesques, I'll have to disagree. Death is so final. Whereas life, ah life is so full of possibilities. I hope the boy does wake, I'd be very interested to hear what he has to say.
Jaime: My dear brother, there are times you make me wonder whose side you're on.
Tyrion: My dear brother, you wound me. You know how much I love my family.
dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:06 schreef Khaleesi het volgende:
Speer door been was overduidelijk niet Jaime's idee
+ zal Jaime dat denk ik eerder voor de family name gedaan hebben dan zijn liefde voor Tyrion.
+ wist ie dacht ik dat Ned op de hoogte was dat hij met Cersei de lakens deelde
Tywin en Cersei zijn meer de typetjes die de family name graag hoog houden, Tyrion en Jaime boeit dat beide minder heb ik het idee. Jaime dacht ook geen moment aan de family name toen hij de Kingslayer werd. Het is juist Tywin die vanuit de family name de aanval op de Riverlands inzet, als er iemand is die geen liefde voor Tyrion heeft is het zijn pa wel en niet zijn grote broer.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:06 schreef Khaleesi het volgende:
Speer door been was overduidelijk niet Jaime's idee
+ zal Jaime dat denk ik eerder voor de family name gedaan hebben dan zijn liefde voor Tyrion.
+ wist ie dacht ik dat Ned op de hoogte was dat hij met Cersei de lakens deelde
Je haalt de scenes door elkaar. Het gesprek tussen Jaime en Tywin komt ná het voorval met Ned en Jory.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:39 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb overigens nooit gezegd dat Jaime een ingebakken gevoel voor family honor heeft, integendeel.
Wil alleen maar zeggen dat hij Ned oppakte omdat Tywin hem juist geschooled had over de familie eer.
Maar nogmaals, misschien haal ik volgorde van scenes door elkaar.
Daar was ik al bang voor... Excusesquote:Op zondag 8 juli 2012 20:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Je haalt de scenes door elkaar. Het gesprek tussen Jaime en Tywin komt ná het voorval met Ned en Jory.
Volgens mij haal je inderdaad de volgorde van de scenes door elkaar.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:39 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb overigens nooit gezegd dat Jaime een ingebakken gevoel voor family honor heeft, integendeel.
Wil alleen maar zeggen dat hij Ned oppakte omdat Tywin hem juist geschooled had over de familie eer.
Maar nogmaals, misschien haal ik volgorde van scenes door elkaar.
Ik weiger te geloven dat zowel Tywin als Jaime enige liefde voelen voor Tyrion. Tywin is te koud en Jaime te egoistisch (doch sympathieker tegenover Tyrion).
Dus Ned oppakken was puur een strategische zet denk ik.
En ik dacht dat Ned toen al wel op de hoogte was dat Joffrey geen Baratheon was en probeerde de stad uit te vluchten.
Wat ik me afvraag is of Jaime al wist dat Ned dit wist, maar zal vast wel.
Ik denk dat het Tywin daar inderdaad om ging ja, maar Jaime's aanval op Ned is dan ten eerste niet handig geweest voor eventuele onderhandelingen en ten tweede meer een ondoordachte woedeuitbarsting richting de Starks vanuit Jaime dan dat het een positief effect had op de bevrijding van Tyrion.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:43 schreef Khaleesi het volgende:
BTW: Bellatrix heeft gelijk.
Het bevrijden van Tyrion ging eigenlijk helemaal niet om family honor, fuck wat de massa vindt.![]()
Het ging er puur om om Tyrion uit de handen van de vijand te krijgen teneinde een betere strategische positie te krijgen
quote:[..]
Daar was ik al bang voor... Excuses![]()
Ik kan beter alles inslikken wat ik de voorgaande 5 posts geluld heb
Hij is wel degelijk kreupel als hij daarachter komt, en hij staat zelfs op zijn wandelstokje te leunen als hij Cersei confronteert ermee.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:48 schreef Khaleesi het volgende:
- Wat volgorde betreft: totally wrong idd
- Wat Ned en incest betreft: hij was toch echt nog niet kreupel toen ie dat boek van Pycelle inzag en die Baratheon stamboom zag
* Khaleesi schaamt zich diep en gaat verder haar grote mond houdenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk kreupel als hij daarachter komt, en hij staat zelfs op zijn wandelstokje te leunen als hij Cersei confronteert ermee.
Haha, gewoon seizoen 1 nog eens kijken! Heb je die nog een keer bekeken voordat seizoen 3 komtquote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
* Khaleesi schaamt zich diep en gaat verder haar grote mond houden
Ik volg een paar [USA] topics over series, en ben dan altijd weer jaloers op zulke posts. Mensen die de serie 'net' ontdekt hebben en nog een of meerdere seizoenen kunnen kijkenquote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef Snowbells het volgende:
Einde van het eerste seizoen net gezien, morgen maar seizoen 2 downloaden
Dat einde met Dany
Ben jij niet 2 dagen geleden begonnen met kijken oid?quote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef Snowbells het volgende:
Einde van het eerste seizoen net gezien, morgen maar seizoen 2 downloaden
Dat einde met Dany
Ik MOEST het afkijkenquote:Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ben jij niet 2 dagen geleden begonnen met kijken oid?
Doen, heb ik ook gedaan, je rolt er zo in omdat het boek 3 eigenlijk naadloos aansluit op seizoen 2.. Paar characters die je ff moet Googlen, omdat die niet in de serie voorbij komen, maar je hoeft iig niet nog 245 dagen te wachten om te weten hoe het verder gaatquote:Op zondag 8 juli 2012 22:45 schreef EllaN het volgende:
Hoppa, ik heb 2 weken geleden GoT ontdekt en ben nu bij met kijken.
WAT een serie. Deze zomer misschien ook maar eens aan de boeken beginnen.
Ik wilde eigenlijk the Lord of the Rings en (niet lachen) The Hunger Games lezen deze zomer, maar ik vrees dat deze boeken voor gaan.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:12 schreef chiren het volgende:
[..]
Doen, heb ik ook gedaan, je rolt er zo in omdat het boek 3 eigenlijk naadloos aansluit op seizoen 2.. Paar characters die je ff moet Googlen, omdat die niet in de serie voorbij komen, maar je hoeft iig niet nog 245 dagen te wachten om te weten hoe het verder gaat
Wanneer seizoen 3 begint, is het alsnog leuk om te zien hoe hetgeen je je inbeeldde, verfilmd is
Ben een groot fan maar begon mij ook te irriteren af en toe.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:39 schreef Darkestrah het volgende:
Net klaar met seizoen twee. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik die Daenerys behoorlijk irritant vind worden met haar draken en shit. Arrogant vooral.
Erachter komen en confronteren zijn 2 verschillende dingen he.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk kreupel als hij daarachter komt, en hij staat zelfs op zijn wandelstokje te leunen als hij Cersei confronteert ermee.
Heb het nog eens teruggekeken en het klopte welquote:Op zondag 8 juli 2012 23:27 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Erachter komen en confronteren zijn 2 verschillende dingen he.
Als hij hem meteen koud had gemaakt had hij al helemaal stront aan de knikker, want dan had hij er geen "goede" reden voor.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:30 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Heb het nog eens teruggekeken en het klopte wel
Ik had het dus helemaal fout.
Maar hoe dom is het om die Ned eerst neer te steken en daarna vrolijk door de Red Keep rond te laten dartelen????Beter had Jaime hem gelijk koudgemaakt natuurlijk...
Het was enkel een voorbeeld dat makkelijk terug te vinden is op bijvoorbeeld youtube, die confrontatie. Erachter komen doet Ned ook als kreupele, maar dat weet Khaleesi ook weer.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:27 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Erachter komen en confronteren zijn 2 verschillende dingen he.
Je mist wel erg veel (meer dan wat ontbrekende karakters) als je bij boek 3 begint, vooral door het overslaan van ACoK.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:12 schreef chiren het volgende:
[..]
Doen, heb ik ook gedaan, je rolt er zo in omdat het boek 3 eigenlijk naadloos aansluit op seizoen 2.. Paar characters die je ff moet Googlen, omdat die niet in de serie voorbij komen, maar je hoeft iig niet nog 245 dagen te wachten om te weten hoe het verder gaat
Wanneer seizoen 3 begint, is het alsnog leuk om te zien hoe hetgeen je je inbeeldde, verfilmd is
Had ik ookquote:
Hunger Games zijn prima boeken, op het vervelende hoofdpersonage naquote:Op zondag 8 juli 2012 23:17 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk the Lord of the Rings en (niet lachen) The Hunger Games lezen deze zomer, maar ik vrees dat deze boeken voor gaan.
http://www.bol.com/nl/s/b(...)html?_requestid=8168quote:Op maandag 9 juli 2012 01:40 schreef Snowbells het volgende:
Hoeveel boeken zijn er? En ook Nederlands vertaald? Want dan haal ik ze deze week allemaal
(nederlands leest net wat prettiger)
Gaaf!quote:
Hij doet een aantal best wel goed na, vooral Varys.quote:
Kun je aangeven wat dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:14 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Je mist wel erg veel (meer dan wat ontbrekende karakters) als je bij boek 3 begint, vooral door het overslaan van ACoK.
En aan wiens kant sta jij eigenlijk Ferry...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:52 schreef FerryNL het volgende:
Dit las ik een andere topic. OMG OMG OMG![]()
![]()
![]()
![]()
[/spoiler]
Wat bedoel je daarmeequote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En aan wiens kant sta jij eigenlijk Ferry...![]()
When you play the game of thrones, you win or you die!
Ik sta aan deze kant van dit topic. Ik vind het echt een super toffe seriequote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:53 schreef Khaleesi het volgende:
Je reactie leek tamelijk sarcastisch van aard
Mijn beeld was dat bijna alle verhaallijnen zijn aangepast of compleet anders zijn dan in het boek. Voor de serie maakt dat niet zoveel uit, maar ik denk dat als je de boeken wilt gaan lezen je anders belangrijke achtergrondinformatie mist. Waarschijnlijk is het 3e boek wel te volgen zonder deze informatie, maar ik vond het zelf veel toevoegen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef chiren het volgende:
[..]
Kun je aangeven wat dan?
Mag ook in een PM evt
Ja beterschap voor Kit enzoquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef Kirov het volgende:
Het heeft (gelukkig) geen gevolgen voor de productie van S3
Alsof hij dat leestquote:
quote:Tot onze spijt is de releasedatum van ‘Game of Thrones’ wegens een productiefout door de producent uitgesteld naar 10 augustus 2012. Zodra wij het artikel ontvangen, sturen we het direct naar u toe. Onze excuses voor de vertraging.
Bij de FRS hebben ze overigens ook een boek gebaseerd op de serie.quote:U heeft vandaag, woensdag 11 juli 2012, een e-mail ontvangen over de uitgestelde releasedatum van 'Game of Thrones'. Deze e-mail is per ongeluk naar u gestuurd. Onze welgemeende excuses hiervoor.
U kunt de verzonden e-mail als niet verzonden beschouwen. Er zit geen productiefout in de door u bestelde versie van 'Game of Thrones'.
Een boek gebaseerd op de serie? Werkelijk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:34 schreef Tweek het volgende:
Bij de FRS hebben ze overigens ook een boek gebaseerd op de serie.
Dat heet marketingquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Een boek gebaseerd op de serie? Werkelijk?
Wat een faalhazenquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:34 schreef Tweek het volgende:
In de Nederlandse DVD/Blu-ray uitgave wordt Bush er ook uitgehaald.
[..]
[..]
Een tijd geleden was het eerste seizoen in de aanbieding bij de mediamarkt, dus hij is al gewoon uitgegeven in Nederland hoor. Dan is dat iets wat ze nu veranderen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:34 schreef Tweek het volgende:
In de Nederlandse DVD/Blu-ray uitgave wordt Bush er ook uitgehaald.
[..]
[..]
Van de serie, en anders helemaal niet!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:14 schreef Gwywen het volgende:
The Art of Ice & Fire
Hopelijk komt er ook zo'n soort boek met afbeeldingen uit de serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |