Lima producten vind ik nooit zo lekker. Hun chocomelk is ook niet erg lekker.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:27 schreef jerney het volgende:
Maar nu heb ik deze gevonden
[ afbeelding ]
De pompoen-kastagnesoep van Lima zou ik links laten liggen. Wel knap dat iets smakeloos en vies tegelijk kan zijn
Ik ken de Lima producten niet, ik weet niet of die ook in Nederland te koop zijn?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Lima producten vind ik nooit zo lekker. Hun chocomelk is ook niet erg lekker.
Bovenstaande soep had ik ook vaak. Maar ben er mee gestopt. Zit iets van palmolie in. En probeer dat te mijden.
Ik heb hem er even bij gepakt, maar ik zie geen palmolie hoor.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Lima producten vind ik nooit zo lekker. Hun chocomelk is ook niet erg lekker.
Bovenstaande soep had ik ook vaak. Maar ben er mee gestopt. Zit iets van palmolie in. En probeer dat te mijden.
Niets van palm? Oh, dan hebben ze het inmiddels mss aangepast. Ga direct eens checken bij natuurwinkelquote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef jerney het volgende:
Ik heb hem er even bij gepakt, maar ik zie geen palmolie hoor.
Misschien hebben ze hun ingrediënten inmiddels aangepast?
Nope, olijfolie.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:25 schreef TechXP het volgende:
[..]
Niets van palm? Oh, dan hebben ze het inmiddels mss aangepast. Ga direct eens checken bij natuurwinkel
Top!quote:Op maandag 25 juni 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:
Goed, ik ga het proberen. Ik ga een maand veganistisch eten om te zien wat het voor me doet en hoe ik me er bij voel ondanks de glutenintolerantie.
Wortelsquote:Tips voor de beginnende veganist TechXP en Jerney? Wat kan ik niet missen in mijn voorraadkast?
Quinoa als ontbijt? Dat klinkt interessant! Is dat een soort van pap-achtig gerecht wat je dan krijgt? Het klinkt wel lekker. En eet je dat dan warm of koud?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Top!
[..]
Wortels
Ik heb nooit zoveel voorraad, maar wat ik standaard heb is meestal kikkererwten, want als ik wil snacken kan ik die lekker in een pan bakken met kruiden. Erg lekkere snack voor 's avonds
En quinoa is denk ook handig. Volgens mij glutenvrij? Als je dat lekker mengt met wat groenten en tomatensausje heb je binnen korte tijd een lekker voedzaam gerecht. Of quinoa met bosbessen en kokosmelk als ontbijt.
Hier mijn recept: http://www.plantaardigmaandag.nl/2010/08/16/quinoa-met-bosbessen/quote:Op maandag 25 juni 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:
Quinoa als ontbijt? Dat klinkt interessant! Is dat een soort van pap-achtig gerecht wat je dan krijgt? Het klinkt wel lekker. En eet je dat dan warm of koud?
Ik had nog nooit van quinoa gehoordquote:Op maandag 25 juni 2012 18:49 schreef TechXP het volgende:
[..]
Hier mijn recept: http://www.plantaardigmaandag.nl/2010/08/16/quinoa-met-bosbessen/
Zie ook de foto. Je kan het koud of warm eten. Net wat je wilt.
Kikkererwten inderdaad, ook lekker door een snelle curry. Currypasta's zijn dus ook wel handig.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:
Goed, ik ga het proberen. Ik ga een maand veganistisch eten om te zien wat het voor me doet en hoe ik me er bij voel ondanks de glutenintolerantie.
Tips voor de beginnende veganist TechXP en Jerney? Wat kan ik niet missen in mijn voorraadkast?
quote:Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef jerney het volgende:
Ey er is ook nog een receptentopic he, stelletje anarchisten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi ! Ik heb me meteen op de mailinglist gezetquote:Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef broccolitaart het volgende:
Ik zag iets over Ekoplaza in Den Haag. Voor de amsterdammers hier, er zijn verscheidene ekoplazas te vinden in AmsterdamMisschien is marqt ook iets?
http://www.marqt.nl/
Uw inschrijving is met succes bevestigd.
Bedankt voor het bevestigen van uw aanmelding.
Margt
Utrechtsestraat 17
Amsterdam
Ma-Zo 09.00 - 21.00 uur
Marqt
Overtoom 21
Amsterdam
Ma-Za 09.00 - 21.00 uur
Zo 10.00 - 1900 uur
Thanks !
quote:Op maandag 25 juni 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]maar die van mij was niet echt een veganistisch recept
Dan ben je helemaal stout bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ekoplazaquote:Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef broccolitaart het volgende:
Ik zag iets over Ekoplaza in Den Haag. Voor de amsterdammers hier, er zijn verscheidene ekoplazas te vinden in AmsterdamMisschien is marqt ook iets?
Ik heb die kaart van mij er eens bijgepakt, jeweetwel dat ding dat je moest uitprintenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef TechXP het volgende:
Komen jullie ook zaterdag naar het dit duurzame food festival in Amsterdam? Alles is 100% plantaardig! Met een food & lifestyle markt, gratis films, geweldig feest en veel gezelligheid!! http://www.viva-las-vegas.nl/
Sorryvegaspam.
Maar ik kwam bij de AH ook nog smeersels tegen voor op bruchetta. Stonden 3 soorten. 2 daarvan waren dacht ik vegan. Een daarvan met gegrilde groenten.
En net bij de Jumbo heb ik van Tropical Coconut Drink gehaalt. Is ook vegan.
Ow... dus de markt en de BBQ zijn ook gewoon hier?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:48 schreef TechXP het volgende:
Alles staat hier: http://www.viva-las-vegas.nl/food-festival/
Adres, routebeschrijving e.d.
Ja. Beetje raar om voor elk onderdeel een andere locatie in Amsterdam te hebben toch?quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow... dus de markt en de BBQ zijn ook gewoon hier?
Studio/K
Timorplein 62
1094 CC Amsterdam
Is ook zo !quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja. Beetje raar om voor elk onderdeel een andere locatie in Amsterdam te hebben toch?
Moet je de volgende keer toch maar de andere doen hequote:Op maandag 25 juni 2012 19:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Provamel Soya Gehaktballetjes
[ afbeelding ]
Oké dit was de eerste keer dat ik deze gehaktballetjes heb geprobeerd.
Ik het ze (natuurlijk) met uien en olijfolie opgebakken in de koekenpan.
[ afbeelding ]
en gegeten met Broccoli en Zilvervliesrijst en eh...een roomsausje (niet vegetanisch)
maar die zal je vast wel hebben, maar ik ben ook pas een beginner![]()
[ afbeelding ]
Om heel eerlijk te zijn vond ik de balletjes niet zo lekker, ook niet vies, maar ik zal deze
geen tweede keer kopen.![]()
Ik heb wel mijn bordje leeggegetenik heb er gewoon nog een kluit van die roomsaus
doorgegooid, toen vond ik het wel lekker.
http://www.provamel.nl/NL_NL/Product
quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moet je de volgende keer toch maar de andere doen he
[ afbeelding ]
"Gehakt" van de vegetarische slager.
Die provameldingen heb ik 1x gegeten, droge hap... Dit is fijner. Kun je zelf ook nog kruiden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Jah... ik had ze al gezien in het andere topic
![]()
lijkt me een stuk beter smaken
met veel knoflook erinquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die provameldingen heb ik 1x gegeten, droge hap... Dit is fijner. Kun je zelf ook nog kruiden.
Die is alleen helaas niet plantaardigquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:37 schreef Selestha het volgende:
Mijn favoriete supermarkt-vegaburger:
[ afbeelding ]
Heel goed te doen met wat gebakken uien voor de smeuigheid
Oh nee, er zitten eieren in, sorry, was ik vergetenquote:Op donderdag 28 juni 2012 10:38 schreef jerney het volgende:
[..]
Die is alleen helaas niet plantaardig
En melk! Strafpunten!quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh nee, er zitten eieren in, sorry, was ik vergeten
En ik me maar afvragen waarom ik m niet eerder gepost hadquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:01 schreef jerney het volgende:
[..]
En melk! Strafpunten!![]()
Wel een goede tip voor Guusmuisarm in het andere topic wellicht
Nog één nachtje slapenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef TechXP het volgende:
Komen jullie ook zaterdag naar het dit duurzame food festival in Amsterdam? Alles is 100% plantaardig! Met een food & lifestyle markt, gratis films, geweldig feest en veel gezelligheid!! http://www.viva-las-vegas.nl/
Sorryvegaspam.
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?quote:
Ik eet niet 100 % plantaardig, maar wel zo veel mogelijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 09:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?
Het lijkt me bijzonder lastig. Je kunt nergens anders dan thuis eten en iedereen moet zich altijd aan jou aanpassen, je dieet wordt extreem beperkt en je moet supplmenten slikken.
Het gaat me niet om het mileu. Het gaat me om de dieren die in de bio-industrie walgelijk slecht behandeld worden. Daarom eet ik dus plantaardig, al ben ik ook geen veganist maar vegetariër. Maar daar zijn al genoeg discussies over dus als je je mening verder kwijt wil geef je die maar in de daarvoor bestaande topics. Dit is daar niet de plaats voor.quote:Op zondag 1 juli 2012 09:59 schreef Kreator het volgende:
Ik vind een vegetarisch dieet al zeer beperkt. Zeker als er producten zijn die je niet lust (tomaten ofzo).
Ik snap dan ook niet waarom je jezelf dit zou aandoen. Er zijn namelijk nogal wat alternatieven te bedenken als je niet van productie-etem houdt.bovendien ben ik van mening dat veel producten die in deze topics voorbijkomen minstens net zo slecht voorhet milieu zijn als 'reguliere' producten.
Ik moest het ff kwijt. Eet smakeloos!
Egoist.quote:
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Egoist.
Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.
Overigens koop ik mijn biefstukjes () bij een kleine boer in duitsland. Betrouwbaar, gezond en de dieren hebben een uitstekend leven gehad.Hoe meer mensen dit doen, hoe minder productievlees er wordt verkocht.
Ergo: ik doe betere dingen dan jij met je 'bio' crap en ik eet gevarieerder.
Met die vegazooi wek je alleen maar aversie op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 juli 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Thx.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten?quote:Op zondag 1 juli 2012 09:45 schreef Kreator het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?
Tsja, dat is net een beetje hoe je in het leven staat. Als je 100% plantaardig eet, vegetarisch eet of gewoon meer plantaardiger/vegetarischer eet, dan is volgens mij de ervaring - leert de praktijk - dat je creatiever wordt. En dat vergroot juist het genot van eten. Dus het is net hoe je er in staat. Als je negatief doet erover al voordat je het probeert dan kan je gewoon die blik niet verruimen, dus dan gaat het gewoon niet lukken.quote:Het lijkt me bijzonder lastig. Je kunt nergens anders dan thuis eten en iedereen moet zich altijd aan jou aanpassen, je dieet wordt extreem beperkt en je moet supplmenten slikken.
Tsja, er is altijd wel iets wat men niet lust of niet van houdt. Soms is het ook leren eten of op andere manieren bereiden.quote:Op zondag 1 juli 2012 09:59 schreef Kreator het volgende:
Ik vind een vegetarisch dieet al zeer beperkt. Zeker als er producten zijn die je niet lust (tomaten ofzo).
Dat ligt een beetje aan wat je bedoelt. Ben benieuwd welke producten?quote:Ik snap dan ook niet waarom je jezelf dit zou aandoen. Er zijn namelijk nogal wat alternatieven te bedenken als je niet van productie-etem houdt.bovendien ben ik van mening dat veel producten die in deze topics voorbijkomen minstens net zo slecht voorhet milieu zijn als 'reguliere' producten.
Nu lijkt het een beetje alsof als je plantaardig(er) eet alleen maar chemische troep zou eten. Dat is natuurlijk niet zo. Goede boeren zijn boeren die investeren in teelt van plantaardige gewassen omdat ze daar de toekomst in zien.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.
Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:21 schreef jerney het volgende:
Altijd gezellig, zo'n vleespredikant op visite
Het doel van dit topic is ook helemaal niet om een veganistische levensstijl te promoten, maar om een overzicht te krijgen van alle plantaardige producten die op de markt zijn.
De reden dat mensen daarnaar op zoek zijn, interesseert mij persoonlijk verder bijzonder weinig. Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil.
Goed, on topic.Gisteren op het food festival een Dutch weed burger geprobeerd en die was verrassend lekker.
http://www.dutchweedburger.com/
Die mag wel in de winkel komen te lighen wat mij betreft.
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....quote:Op zondag 1 juli 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten?
Ja, veel te snel.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:49 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberenOok omdat ik gewoon te druk was met de organisatie ook.
Hoe vond je het festival?
Inderdaad: Vegetarisme, veganisme, dierenleed...quote:Op maandag 2 juli 2012 07:28 schreef jerney het volgende:
Jamaar hey, zoek dat discussietopic dan op als je er dieper op in wil gaan.
blaatquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef RobinOok het volgende:
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....
Half twee al? Dan hebben wij letterlijk de laatste twee gehadquote:Op maandag 2 juli 2012 08:45 schreef Feeeeble het volgende:
Toen wij aankwamen om half twee waren de weed burgers ook al opWas er wel heel benieuwd naar.
Wij zijn niet heel erg lang gebleven. De sfeer was goed inderdaad en leuke mensen allemaal maar ik had ook veel meer kraampjes met eten en producten verwacht. Ik dacht dat ik met een tas vol lekkernijen en een volle buik het festival zou verlaten![]()
Verder hebben we er een leuk dagje Amsterdam van gemaakt en het zonnetje scheen lekker
quote:Inderdaad: Vegetarisme, veganisme, dierenleed...
Waar de neuk heb jij nou weer last van. De discussie was al lang klaar. Ben je ongesteld, of heb je niet genoeg vlees gegeten?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Tjonge jonge wat een hommelus op de vroege morgen![]()
Voor de autistische zolderkamerfokkertjes (goed scrabblewoord !)
dit topic is ook nog open van die kut veganisten die nepkaas willen![]()
en hier is nog een topic waar je erover door kan zeuren dat iedereen
melk MOET drinken want dat is zo gezond enzo...
ow. ja en dat de Tropische regenwouden worden gekapt is de schuld van
de sojavreters, niet de schuld van de vleesvreters, dat jullie het effe weten
![]()
Melk slecht voor je?
En kunnen we nu GODDOMME weer on topic ja !
![]()
''kuch''
![]()
Maar goed de Dutch weed burger heb ik dus ook gemist, ze moeten die maar snel in
de winkel gaan verkopen dan, of bij de snackbars mag ook.
Ik ga vandaag maar eens een hamburger maken van de Notenburgers van C1000
daar moet ik het dan maar mee doen totdat de Dutch weed burger in de schappen
ligt.
Precies !quote:Op maandag 2 juli 2012 11:01 schreef jerney het volgende:
En nog belangrijker, straks leest TechXP over mijn prangende taartvraag heen
Ik deed al niet meer happenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:00 schreef jerney het volgende:
Shoo, niet gerder zuigen nuEn de rest niet zo happen
Straks denken ze nog dat we hongerig door het leven gaan zonder al die beestjes.
Ja, de poffertjes waren ook goedquote:Op maandag 2 juli 2012 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Precies !![]()
Dus jij hebt al die kraampjes lopen leegvreten?![]()
chocoladeperentaartdat klinkt niet slecht...
Ohhh die mis ik zoquote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik deed al niet meer happen, ik ben nu alleen maar in mijn hele vieze veganistische boterham met pikante hummus van AH aan het happen
Ja AH heeft nu eigen merk pikante hummus, die bedoel ik. Hij is erg lekker vind ik. Ligt in het delicatessenschap.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:16 schreef jerney het volgende:
[..]
Ohhh die mis ik zo
De Delhaize heeft er ook een maar die is anderrrs
Toch eens een AH opzoeken hier...
Ohh!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja AH heeft nu eigen merk pikante hummus, die bedoel ik. Hij is erg lekker vind ik. Ligt in het delicatessenschap.
Ik vind ze allebei lekker. Ik vind deze lekkerder dan die van Sabra, maar dat is natuurlijk persoonlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 11:20 schreef jerney het volgende:
[..]
Ohh!Lekkerder dan die van Sabra?
ik ben nogal eenkennig
Wij hadden laatst de kipstukjes hiervan. Ben normaal geen fan van nepvlees, maar dit was wel erg lekker.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moet je de volgende keer toch maar de andere doen he
[ afbeelding ]
"Gehakt" van de vegetarische slager.
Ben inieder geval nu wel nieuwsgierig genoeg gemaakt om hem eens te proberenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei lekker. Ik vind deze lekkerder dan die van Sabra, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Ja, gelukkig was er een lekker zonnetjequote:Op maandag 2 juli 2012 09:37 schreef TechXP het volgende:
@jerney @feeeeble Ja vond het ook zonde dat aantal dingen snel op waren. Was wel een beetje jammer. Willen het volgend jaar weer houden en wat mij betreft gaat de markt dan groter worden en moeten standhouders ook veel meer rekening houden met meer mensen. Sommigen hadden denk veel te laag ingeschat.
Het weer zat goed mee. Heeft ook wel geholpen om te zorgen dat het zo lekker druk en gezellig was
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:19 schreef jerney het volgende:
[..]
Half twee al? Dan hebben wij letterlijk de laatste twee gehadSorry
Ik vond het eigenlijk ook vreemd dat de Vegetarische Slager er stond. Die hebben maar héél weinig producten die 100% plantaardig zijn. En ze hadden het wel wat feestelijker mogen presenteren vind ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:19 schreef jerney het volgende:
Wat ik wel raar vond, was dat de vegetarische schoenenmevrouw (die daar wel heel erg achter stond vanwege het dierenleed waar ze niets mee te maken wilde hebben) op een 100% plantaardig festival zoveel kookboeken bij zich had vol met dierlijke ingrediënten.
Wat ik haar nog wel had vergeven als ze van haar vegan kookboeken wél meer dan 2 stuks per exemplaar had meegenomen, maar nu waren die dus ook al op.
Ok, de gouwe ouwe was er nog wel, maar ik ben een oppervlakkig trutje en ik wel mooie kookboeken met plaatjes en verrassende recepten.
Heb jij de BBQ wel meegemaakt?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar goed de Dutch weed burger heb ik dus ook gemist, ze moeten die maar snel in
de winkel gaan verkopen dan, of bij de snackbars mag ook.
He bah!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik deed al niet meer happen, ik ben nu alleen maar in mijn hele vieze veganistische boterham met pikante hummus van AH aan het happen
Nee !quote:
Wel zonde van je geld maar lekker volgegeten en lui een film kijken is ook heerlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 12:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee !![]()
Ik heb wat rondgekeken op de markt, er stonden nog wel een paar dingetjes die
je kon proeven maar dat zag er uit alsof het er al een tijdje had gestaan, dus dat
heb ik niet geproefd![]()
Ik heb nog even binnen gekeken bij de kleding enzo.. en een Pilsje gedronken bij
de Bar, maar ik had ook een kaart voor het festival en ik bedacht me dat 4 uur lang
aan de BBQ zitten voordat het festival begon wel erg lang was dus dat het beter
was om later weer terug te komen om alsnog de BBQ mee te maken.
Eenmaal thuis kreeg ik na een uurtje honger en we hadden gevulde paprika
(geheel veganistisch trouwens) dus toen heb ik dat gegeten met stokbrood
en salade en tegen de tijd dat het tijd was voor het festival lag ik languit op de bank
uit te buiken en film te kijken en toen had ik geen zin meer![]()
Dus ik ben niet meer terug geweest, volgende keer maar even beter plannen
denk ik
We waren erg strikt, maar qua kookboeken belangrijk dat er kookboeken waren die vegan zijn, maar daar is het aanbod nog beperkt van. Zelfs het Puur Plantaardig kan je dan niet bestempelen als vegan ivm 1 recept die wat dierlijks bevat, maar daarom waren kookboeken die grotendeels vegan waren ook prima geacht. Maar ik zal het nog eens neerleggen bij markt team, want als er boeken tussen zaten met weinig vegan recepten dan klopte er iets nietquote:Op maandag 2 juli 2012 10:19 schreef jerney het volgende:
Wat ik wel raar vond, was dat de vegetarische schoenenmevrouw (die daar wel heel erg achter stond vanwege het dierenleed waar ze niets mee te maken wilde hebben) op een 100% plantaardig festival zoveel kookboeken bij zich had vol met dierlijke ingrediënten.
Welke vraag?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:01 schreef jerney het volgende:
En nog belangrijker, straks leest TechXP over mijn prangende taartvraag heen
Vegaslager heeft een x aantal eigen producten die 100% plantaardig zijn. Maar verder wel ook nog Fry's die helemaal vegan zijn. Ik heb niet zo opgelet met wat ze daar stonden eigenlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:15 schreef Feeeeble het volgende:
Ik vond het eigenlijk ook vreemd dat de Vegetarische Slager er stond. Die hebben maar héél weinig producten die 100% plantaardig zijn. En ze hadden het wel wat feestelijker mogen presenteren vind ik.
Ik snap wel dat er niet zoveel van zijn, maar het is ook niet echt slim om van elk exemplaar dan maar twee stuks mee te nemen natuurlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
We waren erg strikt, maar qua kookboeken belangrijk dat er kookboeken waren die vegan zijn, maar daar is het aanbod nog beperkt van. Zelfs het Puur Plantaardig kan je dan niet bestempelen als vegan ivm 1 recept die wat dierlijks bevat, maar daarom waren kookboeken die grotendeels vegan waren ook prima geacht. Maar ik zal het nog eens neerleggen bij markt team, want als er boeken tussen zaten met weinig vegan recepten dan klopte er iets niet
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:54 schreef jerney het volgende:
Fanny, driftkop
Ohhh de chocoladeperentaart van de stand links van de vegetarische schoenenmevrouw was zooo lekker
Daar heb ik ook nog het laatste stuk van weggegrist voor we naar huis gingen!
Heeft het zin als ik om het recept ervan bedel?
Ohh waren er goodiebags?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Welke vraag?
Overigens.. heb ik jullie nog gezien?Ik was de jongen achter de plantaardig maandag / veggiechallenge stand. Ik deelde onder andere de goodybags uit.
quote:Op maandag 2 juli 2012 16:27 schreef jerney het volgende:
Ohh waren er goodiebags?
Ik had wel een keer iemand in die buurt gezien waarvan ik dacht dat je het wel eens had kunnen zijn, maar ik heb toch maar niets gevraagd
Volgens mij heb ik jou dan gezienquote:Op maandag 2 juli 2012 17:41 schreef TechXP het volgende:
[..]
Maar eh.. de dikke veganist die rondliep was ik in ieder geval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo te zien hebben ze best een uitgebreid assortiment Vega producten,
is hier iemand bekend met deze producten?
Tips? welke lekker zijn enzo..
http://www.vivera.com/producten/vega/
Echt een hele lijst !![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou dan gezienzoveel dikke mensen waren er niet
![]()
Maar anyways... ik was zojuist een beetje verbaasd, ik ging even een paar
boodschapjes doen bij D. v.d. Broek en ik wilde mijn Soja Chocomelk gaan
pakken en in hetzelfde schap stond ineens nóg een Soja Chocomelk dus ze
zijn de sojaproducten toch wel aan het uitbreiden, ik zal morgen ofzo nog eens
goed kijken of er nog meer bijgekomen is.
I.p.v. Alphro Soja Chocomelk heb ik nu dus Vivera Soja Drink Choco
http://www.vivera.com/product/drinks/vivera-soja-choco/
[ afbeelding ]
Net zo lekkerAllemaal niet 100% plantaardig volgens mij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo te zien hebben ze best een uitgebreid assortiment Vega producten,
is hier iemand bekend met deze producten?
Tips? welke lekker zijn enzo..
http://www.vivera.com/producten/vega/
Echt een hele lijst !
Ik keek bij Vega maar ik moet natuurlijk bij 100% plantaardig kijkenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:12 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Allemaal niet 100% plantaardig volgens mij...
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik keek bij Vega maar ik moet natuurlijk bij 100% plantaardig kijken
http://www.vivera.com/producten/plantaardig/
Ook een hele lijst !
Dat klinkt ook wel lekkerquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:22 schreef Feeeeble het volgende:
[..]![]()
Die shoarma stukjes heb ik een keer gehad maar die vond ik niet heel erg boeiend. Ik zou die spicey bean burger misschien wel een keertje willen proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als ik ze ergens kan vinden dan![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel lekker
Inderdaad. Ik heb ze in ieder geval nooit ergens gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als ik ze ergens kan vinden dan![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:34 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb ze in ieder geval nooit ergens gezien.
Hmmm, je bedoelde die hamblokjes natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik ook niet de meeste van die producten ken ik niet, toch maar even op
speurtocht
kan ik ook doen !quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:47 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Hmmm, je bedoelde die hamblokjes natuurlijkIk zat met die burger in m´n hoofd. Misschien even contact met ze opnemen?
Volgens mij zit er geen Coop bij mij in de buurtquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:57 schreef Vlierbloesem het volgende:
Ik heb wel eens Vivera-producten gezien bij de Coop. Zit er één bij jou in de buurt? Ik weet alleen niet zeker of ze ook de hamblokjes hebben.
Wie weet liggen ze ergens bij je in de buurt op je te wachten...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kan ik ook doen !
Ik was hier al achter
http://www.vivera.com/76/(...)krijgbaar-bij-jumbo/
Dus bij de Jumbo verkopen ze in ieder geval de soja drankjes
http://www.vivera.com/duurzaamheid/
edit: mail is onderweg![]()
en nog een edit:![]()
Geachte heer/mevrouw X,
Wij hebben uw vraag/opmerking ontvangen.
Wij streven ernaar uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
Heeft u een klacht over een product, bewaar het product dan tot dat wij contact met u hebben opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Vivera Consumentenservice
Je mist er weinig aan wat mij betreft!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Volgens mij zit er geen Coop bij mij in de buurtik ken die hele naam niet
dus
dan zal het wel niet.
Ik hoop op
D. v.d. Broek
AH
C1000
Aldi
Lidl
Ik ga daar ook wel vast speuren natuurlijk
zou mooi zijn toch?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Wie weet liggen ze ergens bij je in de buurt op je te wachten...
ik zie er ééntje en nog wel op zeer bekend terreinquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:02 schreef Vlierbloesem het volgende:
[..]
Je mist er weinig aan wat mij betreft!Behalve dus wellicht de Vivera-producten
. Je kunt hier even kijken: http://www.coop.nl/winkels/
Ze kunnen het anders waarschijnlijk ook wel bestellen voor jequote:Op woensdag 4 juli 2012 21:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zou mooi zijn toch?![]()
maar het is al goed nieuws dat de chocomelk in ieder geval nieuw is bij D. v.d. Broek,
dus je hebt zomaar kans dat die nog meer van dat merk hebben.
(Hoop ik !)
Fijn! Hopelijk hebben ze het daar ook!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik zie er ééntje en nog wel op zeer bekend terrein![]()
Niet heel erg in de buurt, maar daar kom ik wel eens![]()
Bedankt !!!
Ik wip eerst wel even de Coop inquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:05 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ze kunnen het anders waarschijnlijk ook wel bestellen voor je
en anders loop ik effe door naar de Vegetarische slager voor de spekkiesquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:06 schreef Vlierbloesem het volgende:
[..]
Fijn! Hopelijk hebben ze het daar ook!
Ik zie net op de site van Coop dat sommige winkels producten hebben van de Vegetarische slager!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en anders loop ik effe door naar de Vegetarische slager voor de spekkies
quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Vlierbloesem het volgende:
[..]
Ik zie net op de site van Coop dat sommige winkels producten hebben van de Vegetarische slager!![]()
http://www.coop.nl/assortiment/nieuw/lees-meer
quote:Beste X,
Goed om te horen dat u zo enthousiast bent over Vivera.
Ik kan u niet specifiek zeggen bij welke winkels in Amsterdam onze producten te koop zijn.
Wel kan ik u vertellen dat wij onze Vivera vleesvervangers verkopen aan de volgende supermarkten:
Boni supermarkt
C1000
Coop
Deen
Dekamarkt
Dirk van de Broek
EM-TÉ
Golff
Hoogvliet
Jan Linders
Jumbo
MCD
Nettorama
PLUS
Poiesz
Spar
Supercoop
Vomar voordeelmarkt
Elke supermarkt kan haar eigen assortiment samenstellen.
Dit kan soms betekenen dat een filiaal niet alle Vivera producten in het assortiment heeft
opgenomen.
Je kunt dan het beste zelf contact opnemen met een medewerker van de supermarkt en vragen
of ze het desbetreffende producten voor je willen bestellen.
Onze Vivera Soja drinks zijn verkrijgbaar bij Plus, Coop, Dirk vd Broek, DekaMarkt, Hoogvliet
en Jumbo.
Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Vivera Consumentenservice
Richard Jansen
Geen kaasquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef TechXP het volgende:
nieuwe webshop vol met 100% plantaardige producten
http://www.veganfoodforyou.nl
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Er komt wel strooikaas. Maar op dit moment kan er nog geen gekoelde producten verkocht worden helaas. Misschien later nog.quote:
Erg Duits assortiment, remoulade en schnetzels!quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:20 schreef TechXP het volgende:
nieuwe webshop vol met 100% plantaardige producten
http://www.veganfoodforyou.nl
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Jammer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er komt wel strooikaas. Maar op dit moment kan er nog geen gekoelde producten verkocht worden helaas. Misschien later nog.
Ja daar ben ik echt verslaafd aan inmiddelsquote:Op maandag 9 juli 2012 10:41 schreef Selestha het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker nieuw smaakje van Alpro drinks: gele vruchten
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:53 schreef TechXP het volgende:
Ik hoor dat de Alpro Slagroom verkrijgbaar is bij de Jumbo vanaf vandaag.
Wauw. Besparing op lactasetablettenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:53 schreef TechXP het volgende:
Ik hoor dat de Alpro Slagroom verkrijgbaar is bij de Jumbo vanaf vandaag.
quote:Op zondag 8 juli 2012 23:14 schreef Elinious het volgende:
Een paar producten die ik erg lekker vind:
[ afbeelding ]
Lekker, maar niet teveel achter elkaar eten want dan ligt je gehemelte helemaal open :/
En hier een holy grail wat mij betreft:
[ afbeelding ]
Perfekt hazelnootpasta. Geheel plantaardige Nutella! Perfekt is het huismerk van de Hoogvliet (supermarkt).
Verder in de categorie broodbeleg:
[ afbeelding ]
Speculoos...
[ afbeelding ]
Deze Fry's Vegetarian Chicken Style Burgers zijn vegan en te koop bij De Vegetarische Slager in Den Haag. Nou, ik heb dan al maanden geen Valess meer op, maar deze burgers zijn toch echt stukken beter! Valess vond ik altijd echt lekker, maar kocht het toch niet vaak. Nu al maanden niet gehad, omdat het zeker niet plantaardig is (ze adverteren juist trots met 'bereid uit zuivel'.
Goed, echt een aanrader deze! Ik ga zeker meer van Fry's uitproberen! Was 3,75 voor 4 stuks. Volgens mij zelfs goedkoper dan 4 kant en klare kipschnitzels dus om prijs hoeven mensen het niet te laten.
Ook de kipstukjes van de Vegetarische Slager geprobeerd, echt heel lekker. Petje af! Zal het zeker weer eten, maar niet zo vaak want het is wel prijzig... maar voor een traktatie heel lekker. In de winkel vertelde hij ook over de gedroogde mulberries e.d. die ze verkopen. Ken die alleen van internet! Maar niet meegenomen, want 8,50 voor een bak en het geld groeit me op dit moment gewoon niet op de rug. Maar maakt me toch wel nieuwsgierig.
[ afbeelding ]
Van Rijsingen Diepvriesspecialist Soja-IJs.
Bij de Jumbo hier hebben ze het in vanille en chocolade (allebei met het ontwerp zoals de voorste pot hier). Best lekker, alhoewel ik af en toe wel een 'speciaal' ijsje mis zoals al die lekkere hertog smaken enzo. Je kan ook niet effe makkelijk zelf choco dessertsaus erover kieperen want dat bevat vaak dierlijke ingredienten. Overigens wel een tip: dump wat van dat diepvries zomerfruit in een steelpannetje en kook dat effe door als warme saus over het ijs.
Bij de albert heijn hier helaas alleen vanille, zelfs in het grootste filiaal hier in de omgeving :/ spijtig.
Edit:
ik vergeet nog deze
[ afbeelding ]
Rijstmelk chocolade van Maitre Mathis. Gekocht bij de Albert Heijn bij de glutenvrije producten enzo. Niet eens zo duur, vergelijkbaar met 'normaal' chocola. Best lekker! Ben best tevreden met alleen puur hoor, maar dacht probeer deze eens uit.
Vind van wel. Erg lekker. Proeft als echte slagroom m.i. maar dat heb ik wel 10+ jaar niet meer gehad, dus kan ook niet kloppenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:21 schreef Feeeeble het volgende:
Dat is goed nieuws![]()
Is het lekker eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook nog niet hoe ze smaken, ik ben wel benieuwd en of ze 100% plantaardige spekjesquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:20 schreef TechXP het volgende:
Geen idee hoe spekjes smaken. Er zijn volgens mij wel ook plantaardige spekjes op de markt. Weet alleen niet of die in NL te vinden zijn.
Hihiquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:46 schreef TechXP het volgende:
[..]
Vind van wel. Erg lekker. Proeft als echte slagroom m.i. maar dat heb ik wel 10+ jaar niet meer gehad, dus kan ook niet kloppen
Die hazelnootpasta is echt een aanrader!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:39 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik ga mjn moeder eens vragen die perfect hazelnootpasta voor me mee te nemen
Waar zijn die snoepjes te koop? Da's wel wat voor mijn lief, die was vorig jaar helemaal enthousiast toen we in Schotland waren en ze daar vegan fruitella hadden.
Van Fry's moet je zeker ook eens de worstjes een wokreepjes proberen!
ow...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:26 schreef TechXP het volgende:
Uh... zit gelatine in he.. dus niet 100% plantaardig.
Ik vind dat wel errug streng hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:46 schreef TechXP het volgende:
Ik heb nog geen kokosbrood gevonden die 100% plantaardig is. In supermarkt zit er gelatine in en bij de natuurwinkel gooien ze er honing door. De fabrikant wilde wel zonder honing maken als er een hoop mensen het wilde gaan afnemen.
Het is niet plantaardig hequote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik vind dat wel errug streng hoor![]()
Honing is toch niet echt dat je een dier eet? of zie ik dat verkeerd?
Nee da's waarquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:01 schreef jerney het volgende:
En melk is ook niet echt een dier wat je eet he
Iedereen trekt z'n grens ook ergens anders he. Het is niet per se goed of fout. Maar dat je nadenkt over de dingen die je in je bakkes steekt, is nooit slecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee da's waar, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat het eigenlijk niet ''natuurlijk'' is dat
mensen hun hele leven lang aan de melk blijven, die eigenlijk voor de kalfjes bedoeld is.
En dat die koeien zoveel melk geven komt omdat ze selectief worden gefokt en bijgevoerd worden dus daar is niets natuurlijks meer aan eigenlijk![]()
Dus melk heb ik tot een minimum beperkt, maar Honing had ik altijd het idee van dat
het toch een soort van ''plantaardig'' was omdat die bijen dat uit nectar uit bloemen maken
toch?![]()
Nah.. ja ik heb al eerder gezegd, voorlopig zweef ik er nog even tussenin, tussen
Vegetariër en Veganist danen ik moet dus ook nog overal bij nadenken merk ik
Tja, dat is dan ook weer niet zo tof als je dat leest, maar dat kan je dan wel ergquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:46 schreef TechXP het volgende:
Dan moet je dit mss eens lezen: http://www.vegetus.org/honey/honey.htm
NL honingsector is wel vrij klein en meer hobbymatig, dus niet al die praktijken komen er voor. Maar honing weghalen en vervangen met iets met minder voedingswaarde voor de bijen zelf.. ik vind het niet gek dat imkers problemen hebben met bijenvolken die verdwijnen en sterven.
Overigens is de honingbij een exoot en hoort hier niet echt thuis. Door de aanwezigheid worden wilde bijen benadeeld.
Ik ben van een consequente lijn, dus dat kan je streng noemen, maar ik vind het wel handigIs gewoon lekker duidelijk
Ik heb vroeger sowieso nooit honing gegeten, dus waarom nu wel.
Beetje jammer alleen dat ze honing in al die bio-dynamische producten gooien. Heeft niets met receptuur te maken, maar vooral met een soort religie.
Ik denk altijd goed na voordat ik iets in mijn waffel stopquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:49 schreef jerney het volgende:
[..]
Iedereen trekt z'n grens ook ergens anders he. Het is niet per se goed of fout. Maar dat je nadenkt over de dingen die je in je bakkes steekt, is nooit slecht natuurlijk.
Er zijn een hoop dilemma's. Je ontkomt niet aan keuzes die op welke manier dan ook schadelijk zijn voor mens, dier of natuur. Soms best wel lastig, zeker als je een stap wilt zetten tot een betere keuze en dan tegenwerking hebt van hoe de maatschappij in elkaar zit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Tja, dat is dan ook weer niet zo tof als je dat leest, maar dat kan je dan wel erg
ver doortrekken![]()
Als je rijst koopt weet je ook dat de mensen op de rijstvelden eigenlijk een soort
''slavenbestaan'' leiden en zelfs al zou je álles Fair Trade kopen dan nog hebben
de mensen het weer iets beter misschien, maar daar worden dan weer buffels gebruikt.
http://www.wereldwinkel-capelleaandenijssel.nl/rijst.html
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn een hoop dilemma's. Je ontkomt niet aan keuzes die op welke manier dan ook schadelijk zijn voor mens, dier of natuur. Soms best wel lastig, zeker als je een stap wilt zetten tot een betere keuze en dan tegenwerking hebt van hoe de maatschappij in elkaar zit.
[Vegetarisch eten #8]quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet hoe ze smaken, ik ben wel benieuwd en of ze 100% plantaardige spekjes
hebben in NL weet ik nietik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen dus ik ben al
heel blij met deze. (tenminste als ze lekker zijn)
Ah !quote:Op maandag 23 juli 2012 19:14 schreef Vlierbloesem het volgende:
FANNvanhetlaatsteuur, alle Vivera-vleesvervangers zijn deze week in de aanbieding bij de Coop (25% korting).
Had je er al iets van geprobeerd? Anders is dit misschien een goed moment! Ik meen me van vroeger te herinneren dat ik de Javaanse schijf lekker vond (maar dat is lang geleden, dus m'n geheugen kan me in de steek laten).
ik moest even heeeeeeeeeeel diep nadenken maar nu weet ik wie je bedoeld,quote:Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
We hebben worsten van linda mccarthy gekocht
Oh lekker. Vakantie in UK gehad?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
We hebben worsten van linda mccarthy gekocht
quote:
*Schop*quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:11 schreef TechXP het volgende:
De vegetarische kroketten van vivera blijken ook 100% vegan te zijn. Waren gelabeld onder de vegetarische producten, maar dat is fout.
Thanksquote:Op zondag 2 september 2012 11:26 schreef Alopex het volgende:
Ik heb die Fruitbites ooit gekocht bij de Xenos, maar zitten daar nu niet meer in het assortiment. Ik geloof dat de Blokker/Kruidvat ze soms wel eens heeft?
Deze week voor het eerst de yoghurt van Alpro Soja gehad, die vond ik wel erg lekker.
hier in Frankrijk al zeker een jaar bij o.a. supermarkten, het probeert mee te liften op de 'bio-rage'. Ik vind het te zoet en niet veel bijzonders..quote:Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef Feeeeble het volgende:
Deze deelden ze uit in Keulen:
[ afbeelding ]
Heel erg lekker zoet en crispy![]()
http://www.na-natureaddicts.com/nl/#/NActualites
Vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland![]()
Maar waar...?
Ken je nagaan !quote:Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was
Zo heb ik mijn mede-vrijwilligers al eens gefopt met een no-tuna salade tijdens de lunchquote:Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was
Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekkerquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
Soms heb ik trek in lekkere zoete, harde drop![]()
Zo nu en dan koop ik deze:
[ afbeelding ]
Erg lekker maar niet hard en hij blijft heel erg aan je tanden plakken.
Iemand een goede tip?
Helemaal mee eens maar toch wil ik af en toe iets andersquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekker
Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?quote:Op maandag 3 september 2012 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind het erg knap gemaakt![]()
De vega-ballen van de vegetarische slager hadden niets weg van gehaktballen. Waren wel erg lekker, maar geen gehakt.
Overigens, deze:
[ afbeelding ]
Vind ik normaal niet te eten, te droog. Maar gekookt in tomatensaus worden ze erg lekker, sappig.
Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:42 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?
Ben ik het ook wel mee eens, er zijn niet veel ''vleesvervangers'' gebleven voor mij,quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.
Dat lijkt me wel lekkerquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb sinds kort het kokoswater ontdekt![]()
Is weer eens iets anders als dat eeuwige water en die gezonde Groene Thee,
want soms komt dat ook mijn neus uit![]()
[ afbeelding ]
http://www.healthypeople.nl/Coconutwater-ananas
Ik al 10 jaarquote:Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Verder nog meer mensen hier die eraan meedoen?
Waar kun je die kopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
Soms heb ik trek in lekkere zoete, harde drop![]()
Zo nu en dan koop ik deze:
[ afbeelding ]
Erg lekker maar niet hard en hij blijft heel erg aan je tanden plakken.
Iemand een goede tip?
quote:Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Even het topic een stukje omhoog schoppen.
Na al een paar maanden steeds twee á drie dagen achter elkaar (maar niet langer) plantaardig te hebben gegeten heb ik me ingeschreven voor de Vegan Challenge, een initiatief van de NVV en de stichting Viva Las Vega's.
Meer uit nieuwsgierigheid dan om iets anders: ben gewoon erg benieuwd hoe het is om dertig dagen lang helemaal geen dierlijke producten te gebruiken. Ik heb het afgelopen jaar heel veel waanzinnig lekkere vegan gerechten gekookt dus ik voorzie weinig problemen, maar we zullen zien!
Verder nog meer mensen hier die eraan meedoen?
Mooi nieuwsquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik al 10 jaar![]()
haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ookWe gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed
quote:
Oh, misschien dat ze daar nog meer hebben, ff kijken binnenkortquote:
Inmiddels al bijna zeshonderd!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:
haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ookWe gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed
We hadden als doel deze ronde zo een 300. Maar dat zitten we al over heen. Zou mooi zijn als we met 1000 startenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Inmiddels al bijna zeshonderd!![]()
Hoeveel verwachten jullie er?
Even een vraagje aan jou: welke 'kaas'saus was het ook alweer die jij lekker vond? Geen zin om te zoekenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef jerney het volgende:
[..]We zitten nu nog steeds op Eday
Als de polytunnel op de pier staat, sleuren we die naar onze schuur en gaan we een road trip door Schotland maken en dan terug naar huis.
Dus duim voor goed weer
Ik vind haar gewone worstjes een stuk lekkerder dan die met rode ui en rozemarijn, trouwens. Van Linda dus.
Verder niets geprobeerd,veel met kaas in
Nice! Wel duur!quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef TechXP het volgende:
Oja.. Daiya kaas waar men zo blij mee is in de VS is ook sinds een tijdje in Duitsland te krijgen bij een webshop. http://veganz.ave.vg/food(...)ack-style-wedge-200g
Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
[..]
Kikkererwten inderdaad, ook lekker door een snelle curry. Currypasta's zijn dus ook wel handig.En veeel kruiden
, Rode/bruine/whatever bonen, linzen, rijst, risotto, tomatenblokjes in saus, knoflook (:P), olijfjes, pesto, zongedroogde tomaten op olie, noten, mais, kokosmelk... Dat soort dingen.
Oh en natuurlijk allerlei soorten sojakaasjes en sojaroom zodat je nog oude favorieten kunt maken als je daar trek in hebt
Als het gaat om Thais en je zelf maken niet erg vindt: ik heb de meeste currypasta's die op http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/thaise-currypasta/ staan al meermaals gemaakt, en altijd zonder de garnalenpasta erin. Ik vind dat namelijk dusdanig keihard stinken dat ik zo'n potje niet in huis wil hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.
Leuk ideequote:Op donderdag 24 januari 2013 16:39 schreef minilot het volgende:
Ola vegans, aangezien dit topic eigenlijk primair over plantaardige producten gaat en niet over veganistisch koken.. Over een paar dagen begint de Vegan Challenge al! Zou het leuk zijn om één deze dagen een apart topic te openen over vegan koken en -eten in het algemeen, naar aanleiding van de challenge? Heb ik in elk geval een plek om mijn foto's van maaltijden en recepten van wat ik allemaal ga koken te dumpen, en misschien krijgen we nog meer luitjes uit CUL zo ver om mee te doen?
(Het Veganisme.nl-forum is me wat te stilletjes hoor!)
Werken ook bijzonder goed als krachtvoer voor het sportenquote:Approved by both the Vegetarian and Coeliac Societies,
9bar is handmade in our craft bakery in Wales using natural ingredients so it’s full of good stuff and it’s also worth pointing out what 9bar doesn’t contain. 9bar is Free From wheat, gluten, dairy, lactose, yeast and egg, ideal for those with specific allergies or dietary requirements and contains no trans fats, artificial additives, preservatives or colours.
Ha ga eens kijken of mijn vriend er in tuint!quote:Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nouquote:Op zaterdag 12 januari 2013 09:06 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Even een vraagje aan jou: welke 'kaas'saus was het ook alweer die jij lekker vond? Geen zin om te zoeken
Hmmm eens kijken of ik die ook in Antwerpen kan vindenquote:Op maandag 18 maart 2013 10:28 schreef SEMTEX het volgende:
Nieuwe verslaving:
[ afbeelding ]
[..]
Werken ook bijzonder goed als krachtvoer voor het sporteno.a. te krijgen bij De Tuinen.
Thanks voor de tip, klinkt lekkerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:43 schreef jerney het volgende:
[..]
Nou, ik had die de eerste keer in een gerecht verwerkt en toen vond ik hem heel lekker, maar laatst had ik hem alleen (opgewarmd) met wat tortillachips op en toen viel hij helaas tegen.
Je kunt beter zelf een dikke bechamelsaus maken met soyaroom en een mix van http://veganlife.lu/produ(...)W99LGXWKPA88SUDWNVSP en http://veganlife.lu/produ(...)W99LGXWKPA88SUDWNVSP
De eerste voor de textuur en de tweede smaakt erg naar jonge kaas. en goed proeven en kruiden toevoegen naar smaak.
Ja, maar ik die van vegusto is een duoverpakking en met die andere kan ik meestal wel minstens 3x een maaltijd maken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:42 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, klinkt lekkerWel duur
Oh, dan valt het wel mee inderdaadquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:54 schreef jerney het volgende:
[..]
Ja, maar ik die van vegusto is een duoverpakking en met die andere kan ik meestal wel minstens 3x een maaltijd maken.
Met beiden doe ik over het algemeen wel een langere tijd, bedenk ik me net.
Die laatste gebruik ik ook om op mijn gevulde courgettes te leggen. Het ziet er een beetje raar uit, maar de plakjes vormen dan een soort kaassoufflétjes. Beter kan ik het niet omschrijven.
Als je het echt te gek vindt, zou ik die van Vegourmet Santeciano gebruiken
Die van vegourmet kun je het beste raspen, omdat de textuur wat harder en gladder is dan je gewend bent van plakjes kaas. Maar hij is goed van smaak en doet denken aan jonge kaas.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:07 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Oh, dan valt het wel mee inderdaad![]()
Is die Vegourmet Santeciano echt alleen om te smelten of kan je die ook gewoon zo eten?
Mmmm....ik heb net ontbeten maar krijg toch opeens trek in gevulde courgettes
quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:03 schreef Milchat het volgende:
Even een vraagje tussendoor: kennen jullie de planteneter?
Ik ben bezig grotendeels veganistisch te eten, maar nog wel oriënterend. Deze man vind ik zo'n inspiratie!
De toevoeging aan zijn leefstijl vind ik dat hij zoveel mogelijk dicht bij de natuur eet. Wat natuurlijk niet de 'kern' idee van veganisme is, maar toch. Iemand die zich in deze leefstijl herkent?
Net besteldquote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef TechXP het volgende:
Oja.. Daiya kaas waar men zo blij mee is in de VS is ook sinds een tijdje in Duitsland te krijgen bij een webshop. http://veganz.ave.vg/food(...)ack-style-wedge-200g
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |