Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Egoist.
Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.
Overigens koop ik mijn biefstukjes () bij een kleine boer in duitsland. Betrouwbaar, gezond en de dieren hebben een uitstekend leven gehad.Hoe meer mensen dit doen, hoe minder productievlees er wordt verkocht.
Ergo: ik doe betere dingen dan jij met je 'bio' crap en ik eet gevarieerder.
Met die vegazooi wek je alleen maar aversie op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 juli 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Thx.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten?quote:Op zondag 1 juli 2012 09:45 schreef Kreator het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?
Tsja, dat is net een beetje hoe je in het leven staat. Als je 100% plantaardig eet, vegetarisch eet of gewoon meer plantaardiger/vegetarischer eet, dan is volgens mij de ervaring - leert de praktijk - dat je creatiever wordt. En dat vergroot juist het genot van eten. Dus het is net hoe je er in staat. Als je negatief doet erover al voordat je het probeert dan kan je gewoon die blik niet verruimen, dus dan gaat het gewoon niet lukken.quote:Het lijkt me bijzonder lastig. Je kunt nergens anders dan thuis eten en iedereen moet zich altijd aan jou aanpassen, je dieet wordt extreem beperkt en je moet supplmenten slikken.
Tsja, er is altijd wel iets wat men niet lust of niet van houdt. Soms is het ook leren eten of op andere manieren bereiden.quote:Op zondag 1 juli 2012 09:59 schreef Kreator het volgende:
Ik vind een vegetarisch dieet al zeer beperkt. Zeker als er producten zijn die je niet lust (tomaten ofzo).
Dat ligt een beetje aan wat je bedoelt. Ben benieuwd welke producten?quote:Ik snap dan ook niet waarom je jezelf dit zou aandoen. Er zijn namelijk nogal wat alternatieven te bedenken als je niet van productie-etem houdt.bovendien ben ik van mening dat veel producten die in deze topics voorbijkomen minstens net zo slecht voorhet milieu zijn als 'reguliere' producten.
Nu lijkt het een beetje alsof als je plantaardig(er) eet alleen maar chemische troep zou eten. Dat is natuurlijk niet zo. Goede boeren zijn boeren die investeren in teelt van plantaardige gewassen omdat ze daar de toekomst in zien.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.
Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:21 schreef jerney het volgende:
Altijd gezellig, zo'n vleespredikant op visite
Het doel van dit topic is ook helemaal niet om een veganistische levensstijl te promoten, maar om een overzicht te krijgen van alle plantaardige producten die op de markt zijn.
De reden dat mensen daarnaar op zoek zijn, interesseert mij persoonlijk verder bijzonder weinig. Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil.
Goed, on topic.Gisteren op het food festival een Dutch weed burger geprobeerd en die was verrassend lekker.
http://www.dutchweedburger.com/
Die mag wel in de winkel komen te lighen wat mij betreft.
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....quote:Op zondag 1 juli 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten?
Ja, veel te snel.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:49 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberenOok omdat ik gewoon te druk was met de organisatie ook.
Hoe vond je het festival?
Inderdaad: Vegetarisme, veganisme, dierenleed...quote:Op maandag 2 juli 2012 07:28 schreef jerney het volgende:
Jamaar hey, zoek dat discussietopic dan op als je er dieper op in wil gaan.
blaatquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef RobinOok het volgende:
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....
Half twee al? Dan hebben wij letterlijk de laatste twee gehadquote:Op maandag 2 juli 2012 08:45 schreef Feeeeble het volgende:
Toen wij aankwamen om half twee waren de weed burgers ook al opWas er wel heel benieuwd naar.
Wij zijn niet heel erg lang gebleven. De sfeer was goed inderdaad en leuke mensen allemaal maar ik had ook veel meer kraampjes met eten en producten verwacht. Ik dacht dat ik met een tas vol lekkernijen en een volle buik het festival zou verlaten![]()
Verder hebben we er een leuk dagje Amsterdam van gemaakt en het zonnetje scheen lekker
quote:Inderdaad: Vegetarisme, veganisme, dierenleed...
Waar de neuk heb jij nou weer last van. De discussie was al lang klaar. Ben je ongesteld, of heb je niet genoeg vlees gegeten?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Tjonge jonge wat een hommelus op de vroege morgen![]()
Voor de autistische zolderkamerfokkertjes (goed scrabblewoord !)
dit topic is ook nog open van die kut veganisten die nepkaas willen![]()
en hier is nog een topic waar je erover door kan zeuren dat iedereen
melk MOET drinken want dat is zo gezond enzo...
ow. ja en dat de Tropische regenwouden worden gekapt is de schuld van
de sojavreters, niet de schuld van de vleesvreters, dat jullie het effe weten
![]()
Melk slecht voor je?
En kunnen we nu GODDOMME weer on topic ja !
![]()
''kuch''
![]()
Maar goed de Dutch weed burger heb ik dus ook gemist, ze moeten die maar snel in
de winkel gaan verkopen dan, of bij de snackbars mag ook.
Ik ga vandaag maar eens een hamburger maken van de Notenburgers van C1000
daar moet ik het dan maar mee doen totdat de Dutch weed burger in de schappen
ligt.
Precies !quote:Op maandag 2 juli 2012 11:01 schreef jerney het volgende:
En nog belangrijker, straks leest TechXP over mijn prangende taartvraag heen
Ik deed al niet meer happenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:00 schreef jerney het volgende:
Shoo, niet gerder zuigen nuEn de rest niet zo happen
Straks denken ze nog dat we hongerig door het leven gaan zonder al die beestjes.
Ja, de poffertjes waren ook goedquote:Op maandag 2 juli 2012 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Precies !![]()
Dus jij hebt al die kraampjes lopen leegvreten?![]()
chocoladeperentaartdat klinkt niet slecht...
Ohhh die mis ik zoquote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik deed al niet meer happen, ik ben nu alleen maar in mijn hele vieze veganistische boterham met pikante hummus van AH aan het happen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |