abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113622486
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Egoist.

Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.

Overigens koop ik mijn biefstukjes ( :9~ ) bij een kleine boer in duitsland. Betrouwbaar, gezond en de dieren hebben een uitstekend leven gehad.Hoe meer mensen dit doen, hoe minder productievlees er wordt verkocht.

Ergo: ik doe betere dingen dan jij met je 'bio' crap en ik eet gevarieerder.

Met die vegazooi wek je alleen maar aversie op.
Gefeliciteerd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Official ESF Kreviewer zondag 1 juli 2012 @ 11:35:43 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_113622910
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx.

SPOILER
  zondag 1 juli 2012 @ 13:51:12 #53
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113626709
laten we weer ontopic gaan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Official ESF Kreviewer zondag 1 juli 2012 @ 13:56:49 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_113626941
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:51 schreef Mirjam het volgende:
laten we weer ontopic gaan
Banaan.
pi_113631602
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Banaan.
Veganistische bananen-bosbessenmuffins :9

http://allrecipes.nl/rece(...)osbessenmuffins.aspx
  zondag 1 juli 2012 @ 22:21:29 #56
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113648959
Altijd gezellig, zo'n vleespredikant op visite :P
Het doel van dit topic is ook helemaal niet om een veganistische levensstijl te promoten, maar om een overzicht te krijgen van alle plantaardige producten die op de markt zijn.
De reden dat mensen daarnaar op zoek zijn, interesseert mij persoonlijk verder bijzonder weinig. Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. :)

Goed, on topic. :P Gisteren op het food festival een Dutch weed burger geprobeerd en die was verrassend lekker. O+
http://www.dutchweedburger.com/
Die mag wel in de winkel komen te lighen wat mij betreft. :Y
  zondag 1 juli 2012 @ 22:40:20 #57
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113650549
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:45 schreef Kreator het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?
Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten? ;)

quote:
Het lijkt me bijzonder lastig. Je kunt nergens anders dan thuis eten en iedereen moet zich altijd aan jou aanpassen, je dieet wordt extreem beperkt en je moet supplmenten slikken.
Tsja, dat is net een beetje hoe je in het leven staat. Als je 100% plantaardig eet, vegetarisch eet of gewoon meer plantaardiger/vegetarischer eet, dan is volgens mij de ervaring - leert de praktijk - dat je creatiever wordt. En dat vergroot juist het genot van eten. Dus het is net hoe je er in staat. Als je negatief doet erover al voordat je het probeert dan kan je gewoon die blik niet verruimen, dus dan gaat het gewoon niet lukken.

Verder slikt een veganist gemiddeld minder supplementen (of producten die verrijkt zijn) dan een vleeseter. Sommige dingen krijgen vleeseters gesupplementeerd via een andere weg. Bv. b12 die veganist uit supplementen of verrijkte producten haalt tegenover vleeseters die vlees van dieren eten die veevoer met b12 toegevoegd krijgen. Doordat mensen die bewuster eten meer nadenken over voeding zullen ze ook beter weten wat ze moeten eten en daardoor niet zo bezig zijn met supplementen nemen omdat ze bang zijn voor tekorten. Ik heb weleens ouders gezien die kinderen veel chips als lunch geven en dan multivitaminen ernaast geven. Tsja..
  zondag 1 juli 2012 @ 22:43:13 #58
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113650750
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:59 schreef Kreator het volgende:
Ik vind een vegetarisch dieet al zeer beperkt. Zeker als er producten zijn die je niet lust (tomaten ofzo).
Tsja, er is altijd wel iets wat men niet lust of niet van houdt. Soms is het ook leren eten of op andere manieren bereiden.

Ben geen fan van tomaten, maar als het tomatensaus is weer wel. :)

quote:
Ik snap dan ook niet waarom je jezelf dit zou aandoen. Er zijn namelijk nogal wat alternatieven te bedenken als je niet van productie-etem houdt.bovendien ben ik van mening dat veel producten die in deze topics voorbijkomen minstens net zo slecht voorhet milieu zijn als 'reguliere' producten.
Dat ligt een beetje aan wat je bedoelt. Ben benieuwd welke producten?

Er zijn nl. wel onderzoeken en daar komen vleesvervangers er goed van af. De ene beter dan de andere natuurlijk. Lupine producten zijn bv. beter dan tofu-vleesvervangers. Dat klopt wel. Maar dat heeft te maken ook met dat soja vanuit buitenland dan komt.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:47:27 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113651046
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:45 schreef Kreator het volgende:
Je kunt overigens ook gewoon zuivel bij een biologische boerderij kopen. Kun je zelf de omstandigheden zien.lijkt me beter dan die chemische troep die je nu eet. Bovendien stimuleer je daar juist goede boeren mee.
Nu lijkt het een beetje alsof als je plantaardig(er) eet alleen maar chemische troep zou eten. Dat is natuurlijk niet zo. Goede boeren zijn boeren die investeren in teelt van plantaardige gewassen omdat ze daar de toekomst in zien.

Met biologische zuivel los je niet bepaalde zaken op: slecht voor milieu, je steunt bio-industrie nog steeds doordat die sectoren niet losstaan ivm opfokbedrijven etc., nog steeds risico op zoonosen, zuivel is niet goed voor elk dus nog steeds meer doden als gevolg
  zondag 1 juli 2012 @ 22:49:13 #60
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113651166
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:21 schreef jerney het volgende:
Altijd gezellig, zo'n vleespredikant op visite :P
Het doel van dit topic is ook helemaal niet om een veganistische levensstijl te promoten, maar om een overzicht te krijgen van alle plantaardige producten die op de markt zijn.
De reden dat mensen daarnaar op zoek zijn, interesseert mij persoonlijk verder bijzonder weinig. Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. :)

Goed, on topic. :P Gisteren op het food festival een Dutch weed burger geprobeerd en die was verrassend lekker. O+
http://www.dutchweedburger.com/
Die mag wel in de winkel komen te lighen wat mij betreft. :Y
Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberen :( Ook omdat ik gewoon te druk was met de organisatie ook.

Hoe vond je het festival? :)
  zondag 1 juli 2012 @ 23:32:50 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_113653746
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Beter voor gezondheid, beter voor het milieu, betere wereldvoedselverdeling, meer dierenwelzijn, beter voor mensen, kans verkleinen op zoonosen, behoud biodiversiteit, gezondheidszorgkosten omlaag, etc etc. Dus... tsja... waarom zou je 100% plantaardig eten? ;)
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....
  maandag 2 juli 2012 @ 07:28:40 #62
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113661637
Jamaar hey, zoek dat discussietopic dan op als je er dieper op in wil gaan. :P

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ze waren alleen zo snel op zeg. Ik heb die dus niet kunnen proberen :( Ook omdat ik gewoon te druk was met de organisatie ook.

Hoe vond je het festival? :)
Ja, veel te snel. ;( Ik heb er eentje gedeeld met mijn lief toen we net aankwamen en wilde er later nog wel een, maar toen waren ze andere burgers aan het bakken en zijn we ergens anders heen gegaan, want veel te lange rij voor iets dat we eigenlijk niet wilden :)

De sfeer vonden we heel leuk. Het zoontje van mijn vriend heeft ook nog meegedaan met de kinderworkshop en heeft zich erg geamuseerd. En nu kunnen we hem nog meer pesten dat hij lekkere dingen voor ons moet gaan maken O+
het was fijn om van alles te kunnen proberen zonder vragen te hoeven stellen. Alleen hadden we gehoopt dat er meer aanbod zou zijn van producten om mee naar huis te nemen.
En de vegan kookboeken waren te snel op. :P

Maar al met al heel fijn. :) BBQ hebben we niet meer meegemaakt, omdat we er al wat lang waren en er niet meer zoveel te doen was en minihim graag naar mijn moeder wilde. Hoe was dat verder?
pi_113662196
Toen wij aankwamen om half twee waren de weed burgers ook al op ;( Was er wel heel benieuwd naar.
Wij zijn niet heel erg lang gebleven. De sfeer was goed inderdaad en leuke mensen allemaal maar ik had ook veel meer kraampjes met eten en producten verwacht. Ik dacht dat ik met een tas vol lekkernijen en een volle buik het festival zou verlaten :P
Verder hebben we er een leuk dagje Amsterdam van gemaakt en het zonnetje scheen lekker O+
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 07:28 schreef jerney het volgende:
Jamaar hey, zoek dat discussietopic dan op als je er dieper op in wil gaan. :P
Inderdaad: Vegetarisme, veganisme, dierenleed...
  maandag 2 juli 2012 @ 09:34:38 #64
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113662853
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef RobinOok het volgende:
Zulke dingen antwoorden en dan straks weer huilen als iemand erop in gaat en het niet met je eens is.....
blaat
  maandag 2 juli 2012 @ 09:37:18 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_113662899
@jerney @feeeeble Ja vond het ook zonde dat aantal dingen snel op waren. Was wel een beetje jammer. Willen het volgend jaar weer houden en wat mij betreft gaat de markt dan groter worden en moeten standhouders ook veel meer rekening houden met meer mensen. Sommigen hadden denk veel te laag ingeschat.

Het weer zat goed mee. Heeft ook wel geholpen om te zorgen dat het zo lekker druk en gezellig was :)
  maandag 2 juli 2012 @ 10:19:30 #66
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113663711
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:45 schreef Feeeeble het volgende:
Toen wij aankwamen om half twee waren de weed burgers ook al op ;( Was er wel heel benieuwd naar.
Wij zijn niet heel erg lang gebleven. De sfeer was goed inderdaad en leuke mensen allemaal maar ik had ook veel meer kraampjes met eten en producten verwacht. Ik dacht dat ik met een tas vol lekkernijen en een volle buik het festival zou verlaten :P
Verder hebben we er een leuk dagje Amsterdam van gemaakt en het zonnetje scheen lekker O+

Half twee al? Dan hebben wij letterlijk de laatste twee gehad :D Sorry :P
Ja, wij hadden ook die verwachtingen. ;( En geen kaas, what the hell ;) maar dat had ik wel al aan zien komen :P

Wat ik wel raar vond, was dat de vegetarische schoenenmevrouw (die daar wel heel erg achter stond vanwege het dierenleed waar ze niets mee te maken wilde hebben) op een 100% plantaardig festival zoveel kookboeken bij zich had vol met dierlijke ingrediënten.
Wat ik haar nog wel had vergeven als ze van haar vegan kookboeken wél meer dan 2 stuks per exemplaar had meegenomen, maar nu waren die dus ook al op.
Ok, de gouwe ouwe was er nog wel, maar ik ben een oppervlakkig trutje en ik wel mooie kookboeken met plaatjes en verrassende recepten. :P

quote:
O+
pi_113663802
Tjonge jonge wat een hommelus op de vroege morgen :P

Voor de autistische zolderkamerfokkertjes (goed scrabblewoord ! :o )

dit topic is ook nog open van die kut veganisten die nepkaas willen O+

en hier is nog een topic waar je erover door kan zeuren dat iedereen
melk MOET drinken want dat is zo gezond enzo...

ow. ja en dat de Tropische regenwouden worden gekapt is de schuld van
de sojavreters :') , niet de schuld van de vleesvreters, dat jullie het effe weten (8>

Melk slecht voor je?

:( En kunnen we nu GODDOMME weer on topic ja ! :(

''kuch''
oO<

Maar goed de Dutch weed burger heb ik dus ook gemist, ze moeten die maar snel in
de winkel gaan verkopen dan, of bij de snackbars mag ook.

Ik ga vandaag maar eens een hamburger maken van de Notenburgers van C1000
daar moet ik het dan maar mee doen totdat de Dutch weed burger in de schappen
ligt. *O*
  maandag 2 juli 2012 @ 10:54:01 #68
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113664261
:D Fanny, driftkop :P
Ohhh de chocoladeperentaart van de stand links van de vegetarische schoenenmevrouw was zooo lekker O+
Daar heb ik ook nog het laatste stuk van weggegrist voor we naar huis gingen! 8-)
Heeft het zin als ik om het recept ervan bedel? ;(
  Official ESF Kreviewer maandag 2 juli 2012 @ 10:58:16 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_113664343
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Tjonge jonge wat een hommelus op de vroege morgen :P

Voor de autistische zolderkamerfokkertjes (goed scrabblewoord ! :o )

dit topic is ook nog open van die kut veganisten die nepkaas willen O+

en hier is nog een topic waar je erover door kan zeuren dat iedereen
melk MOET drinken want dat is zo gezond enzo...

ow. ja en dat de Tropische regenwouden worden gekapt is de schuld van
de sojavreters :') , niet de schuld van de vleesvreters, dat jullie het effe weten (8>

Melk slecht voor je?

:( En kunnen we nu GODDOMME weer on topic ja ! :(

''kuch''
oO<

Maar goed de Dutch weed burger heb ik dus ook gemist, ze moeten die maar snel in
de winkel gaan verkopen dan, of bij de snackbars mag ook.

Ik ga vandaag maar eens een hamburger maken van de Notenburgers van C1000
daar moet ik het dan maar mee doen totdat de Dutch weed burger in de schappen
ligt. *O*
Waar de neuk heb jij nou weer last van. De discussie was al lang klaar. Ben je ongesteld, of heb je niet genoeg vlees gegeten? :').
  maandag 2 juli 2012 @ 11:00:24 #70
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113664391
Shoo, niet gerder zuigen nu :P En de rest niet zo happen :D Straks denken ze nog dat we hongerig door het leven gaan zonder al die beestjes. :P
  maandag 2 juli 2012 @ 11:01:25 #71
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113664415
En nog belangrijker, straks leest TechXP over mijn prangende taartvraag heen :'(
pi_113664471
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:01 schreef jerney het volgende:
En nog belangrijker, straks leest TechXP over mijn prangende taartvraag heen :'(
Precies ! :+

Dus jij hebt al die kraampjes lopen leegvreten? :D

chocoladeperentaart O+ dat klinkt niet slecht... :9
pi_113664611
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:00 schreef jerney het volgende:
Shoo, niet gerder zuigen nu :P En de rest niet zo happen :D Straks denken ze nog dat we hongerig door het leven gaan zonder al die beestjes. :P
Ik deed al niet meer happen :P , ik ben nu alleen maar in mijn hele vieze veganistische boterham met pikante hummus van AH aan het happen O+
  maandag 2 juli 2012 @ 11:13:05 #74
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113664651
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Precies ! :+

Dus jij hebt al die kraampjes lopen leegvreten? :D

chocoladeperentaart O+ dat klinkt niet slecht... :9
Ja, de poffertjes waren ook goed :P en de textuur van de chocolade-bosbessen cheescake van binnen was ook verrassebd goed. Net echt :) Maar hun chocolademousse was een dikke fail helaas, maar die deed wel goed dienst als zeilboot immitatie, dus we hebben ons er alsnog mee geamuseerd. :P

En de meeste zeewiersmeerseltjes waren me te flauw, maar het mannetje drong erop aan dat we die met mosterd zouden proberen en die was inderdaad wel ok en heb ik gekocht omdat hij ons zo sympathiek tips gaf om met zeewier te koken als we in Orkney zitten. O+
  maandag 2 juli 2012 @ 11:16:05 #75
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113664704
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik deed al niet meer happen :P , ik ben nu alleen maar in mijn hele vieze veganistische boterham met pikante hummus van AH aan het happen O+
Ohhh die mis ik zo :P
De Delhaize heeft er ook een maar die is anderrrs ;(
Toch eens een AH opzoeken hier...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')