[Vegetarisch eten #8]quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet hoe ze smaken, ik ben wel benieuwd en of ze 100% plantaardige spekjes
hebben in NL weet ik nietik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen dus ik ben al
heel blij met deze. (tenminste als ze lekker zijn)
Ah !quote:Op maandag 23 juli 2012 19:14 schreef Vlierbloesem het volgende:
FANNvanhetlaatsteuur, alle Vivera-vleesvervangers zijn deze week in de aanbieding bij de Coop (25% korting).
Had je er al iets van geprobeerd? Anders is dit misschien een goed moment! Ik meen me van vroeger te herinneren dat ik de Javaanse schijf lekker vond (maar dat is lang geleden, dus m'n geheugen kan me in de steek laten).
ik moest even heeeeeeeeeeel diep nadenken maar nu weet ik wie je bedoeld,quote:Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
We hebben worsten van linda mccarthy gekocht
Oh lekker. Vakantie in UK gehad?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
We hebben worsten van linda mccarthy gekocht
quote:
*Schop*quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:11 schreef TechXP het volgende:
De vegetarische kroketten van vivera blijken ook 100% vegan te zijn. Waren gelabeld onder de vegetarische producten, maar dat is fout.
Thanksquote:Op zondag 2 september 2012 11:26 schreef Alopex het volgende:
Ik heb die Fruitbites ooit gekocht bij de Xenos, maar zitten daar nu niet meer in het assortiment. Ik geloof dat de Blokker/Kruidvat ze soms wel eens heeft?
Deze week voor het eerst de yoghurt van Alpro Soja gehad, die vond ik wel erg lekker.
hier in Frankrijk al zeker een jaar bij o.a. supermarkten, het probeert mee te liften op de 'bio-rage'. Ik vind het te zoet en niet veel bijzonders..quote:Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef Feeeeble het volgende:
Deze deelden ze uit in Keulen:
[ afbeelding ]
Heel erg lekker zoet en crispy![]()
http://www.na-natureaddicts.com/nl/#/NActualites
Vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland![]()
Maar waar...?
Ken je nagaan !quote:Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was
Zo heb ik mijn mede-vrijwilligers al eens gefopt met een no-tuna salade tijdens de lunchquote:Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was
Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekkerquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
Soms heb ik trek in lekkere zoete, harde drop![]()
Zo nu en dan koop ik deze:
[ afbeelding ]
Erg lekker maar niet hard en hij blijft heel erg aan je tanden plakken.
Iemand een goede tip?
Helemaal mee eens maar toch wil ik af en toe iets andersquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekker
Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?quote:Op maandag 3 september 2012 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind het erg knap gemaakt![]()
De vega-ballen van de vegetarische slager hadden niets weg van gehaktballen. Waren wel erg lekker, maar geen gehakt.
Overigens, deze:
[ afbeelding ]
Vind ik normaal niet te eten, te droog. Maar gekookt in tomatensaus worden ze erg lekker, sappig.
Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:42 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?
Ben ik het ook wel mee eens, er zijn niet veel ''vleesvervangers'' gebleven voor mij,quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.
Dat lijkt me wel lekkerquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb sinds kort het kokoswater ontdekt![]()
Is weer eens iets anders als dat eeuwige water en die gezonde Groene Thee,
want soms komt dat ook mijn neus uit![]()
[ afbeelding ]
http://www.healthypeople.nl/Coconutwater-ananas
Ik al 10 jaarquote:Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Verder nog meer mensen hier die eraan meedoen?
Waar kun je die kopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
Soms heb ik trek in lekkere zoete, harde drop![]()
Zo nu en dan koop ik deze:
[ afbeelding ]
Erg lekker maar niet hard en hij blijft heel erg aan je tanden plakken.
Iemand een goede tip?
quote:Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Even het topic een stukje omhoog schoppen.
Na al een paar maanden steeds twee á drie dagen achter elkaar (maar niet langer) plantaardig te hebben gegeten heb ik me ingeschreven voor de Vegan Challenge, een initiatief van de NVV en de stichting Viva Las Vega's.
Meer uit nieuwsgierigheid dan om iets anders: ben gewoon erg benieuwd hoe het is om dertig dagen lang helemaal geen dierlijke producten te gebruiken. Ik heb het afgelopen jaar heel veel waanzinnig lekkere vegan gerechten gekookt dus ik voorzie weinig problemen, maar we zullen zien!
Verder nog meer mensen hier die eraan meedoen?
Mooi nieuwsquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik al 10 jaar![]()
haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ookWe gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed
quote:
Oh, misschien dat ze daar nog meer hebben, ff kijken binnenkortquote:
Inmiddels al bijna zeshonderd!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:
haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ookWe gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed
We hadden als doel deze ronde zo een 300. Maar dat zitten we al over heen. Zou mooi zijn als we met 1000 startenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Inmiddels al bijna zeshonderd!![]()
Hoeveel verwachten jullie er?
Even een vraagje aan jou: welke 'kaas'saus was het ook alweer die jij lekker vond? Geen zin om te zoekenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef jerney het volgende:
[..]We zitten nu nog steeds op Eday
Als de polytunnel op de pier staat, sleuren we die naar onze schuur en gaan we een road trip door Schotland maken en dan terug naar huis.
Dus duim voor goed weer
Ik vind haar gewone worstjes een stuk lekkerder dan die met rode ui en rozemarijn, trouwens. Van Linda dus.
Verder niets geprobeerd,veel met kaas in
Nice! Wel duur!quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef TechXP het volgende:
Oja.. Daiya kaas waar men zo blij mee is in de VS is ook sinds een tijdje in Duitsland te krijgen bij een webshop. http://veganz.ave.vg/food(...)ack-style-wedge-200g
Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
[..]
Kikkererwten inderdaad, ook lekker door een snelle curry. Currypasta's zijn dus ook wel handig.En veeel kruiden
, Rode/bruine/whatever bonen, linzen, rijst, risotto, tomatenblokjes in saus, knoflook (:P), olijfjes, pesto, zongedroogde tomaten op olie, noten, mais, kokosmelk... Dat soort dingen.
Oh en natuurlijk allerlei soorten sojakaasjes en sojaroom zodat je nog oude favorieten kunt maken als je daar trek in hebt
Als het gaat om Thais en je zelf maken niet erg vindt: ik heb de meeste currypasta's die op http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/thaise-currypasta/ staan al meermaals gemaakt, en altijd zonder de garnalenpasta erin. Ik vind dat namelijk dusdanig keihard stinken dat ik zo'n potje niet in huis wil hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.
Leuk ideequote:Op donderdag 24 januari 2013 16:39 schreef minilot het volgende:
Ola vegans, aangezien dit topic eigenlijk primair over plantaardige producten gaat en niet over veganistisch koken.. Over een paar dagen begint de Vegan Challenge al! Zou het leuk zijn om één deze dagen een apart topic te openen over vegan koken en -eten in het algemeen, naar aanleiding van de challenge? Heb ik in elk geval een plek om mijn foto's van maaltijden en recepten van wat ik allemaal ga koken te dumpen, en misschien krijgen we nog meer luitjes uit CUL zo ver om mee te doen?
(Het Veganisme.nl-forum is me wat te stilletjes hoor!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |