abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114231688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik weet ook nog niet hoe ze smaken, ik ben wel benieuwd en of ze 100% plantaardige spekjes
hebben in NL weet ik niet :N ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen dus ik ben al
heel blij met deze. (tenminste als ze lekker zijn)
[Vegetarisch eten #8]

-O- :')
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:26:13 #152
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114368821
Bij AH heb je een biologische pesto die veganistisch is.
pi_114573953
FANNvanhetlaatsteuur, alle Vivera-vleesvervangers zijn deze week in de aanbieding bij de Coop (25% korting).

Had je er al iets van geprobeerd? Anders is dit misschien een goed moment! Ik meen me van vroeger te herinneren dat ik de Javaanse schijf lekker vond (maar dat is lang geleden, dus m'n geheugen kan me in de steek laten :+).
  maandag 23 juli 2012 @ 20:39:41 #154
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_114577608
We hebben worsten van linda mccarthy gekocht O+
pi_114584552
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:14 schreef Vlierbloesem het volgende:
FANNvanhetlaatsteuur, alle Vivera-vleesvervangers zijn deze week in de aanbieding bij de Coop (25% korting).

Had je er al iets van geprobeerd? Anders is dit misschien een goed moment! Ik meen me van vroeger te herinneren dat ik de Javaanse schijf lekker vond (maar dat is lang geleden, dus m'n geheugen kan me in de steek laten :+).
Ah ! :D dan gaan we deze week maar eens inslaan :P
Ik heb een paar dagen geleden de vriezer ontdooit dus hij kan weer vol :+

Ik heb wel eens iets van Vivera geprobeerd maar ik weet niet meer precies welke,
die Javaanse schijven zal ik maar meteen even proberen dan en dat kan ik meteen
de kip inslaan van de Vegetarische Slager :9

Dank voor de tip ! O+
pi_114584890
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
ik moest even heeeeeeeeeeel diep nadenken maar nu weet ik wie je bedoeld,
van Paul Mccarthy 8)7 Ik wist niet dat daar worsten van waren :@

Zeker weer alleen in België? :')
  maandag 23 juli 2012 @ 23:34:04 #157
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114586552
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
Oh lekker. Vakantie in UK gehad?
pi_114586631
Alle soja - producten. :9

Bij van die aziatische supermarktjes / winkeltjes in de wat grotere steden kun je er altijd een lading verschillende producten van kopen. Altijd erg lekker! :)
pi_114664522
Ik was laatst in zo'n Hema met een supermarkt-Hemaatje erin, en daar hebben ze dus aioli die plantaardig is. Ik weet niet of aioli elders wel dierlijke producten bevat, maar mij kwam het dus wel goed uit omdat ik geen zin had zelf een knoflooksausje te maken voor bij de falafel dus toen heb ik de pita's met aioli bestreken. Ook lekker. Misschien een tip :)

Over pesto gesproken, bij de Ekoplaza in Den Haag ook plantaardige pesto, La Bio Idea Pesto Siciliano. Hij is niet zo duur voor biologisch EN plantaardig vond ik, 2,50 ofzo, voor een potje van ik dacht 150 gram.

Verder ben ik met dit weer blij met al het waterijs :) En fruit! Watermeloen O+
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:46:29 #160
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114664632
Ik zou niet weten wat voor dier je in aioli of pesto zou kunnen stoppen? Huh?
  donderdag 26 juli 2012 @ 01:54:54 #161
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114668586
aioli: kan met eierdooier
pesto: kaas of vis
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:26:23 #162
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114671620
Oja, eierdooier, tuurlijk, stom. (hoewel dat niet hoort, maar zal vast wel eens voorkomen)
Maar bij pesto vis of kaas kan ik me niks voorstellen.
Alhoewel, parmezaan natuurlijk.
Pffff, ooookay, ik heb niks gezegd!
*druiptbeschaamdaf*
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:56:13 #163
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_114954122
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:34 schreef TechXP het volgende:

[..]

Oh lekker. Vakantie in UK gehad?
:Y We zitten nu nog steeds op Eday :) Als de polytunnel op de pier staat, sleuren we die naar onze schuur en gaan we een road trip door Schotland maken en dan terug naar huis.

Dus duim voor goed weer :D

Ik vind haar gewone worstjes een stuk lekkerder dan die met rode ui en rozemarijn, trouwens. Van Linda dus. :P

Verder niets geprobeerd,veel met kaas in ;(
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:11:32 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_115193183
De vegetarische kroketten van vivera blijken ook 100% vegan te zijn. Waren gelabeld onder de vegetarische producten, maar dat is fout.
pi_115870627
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:11 schreef TechXP het volgende:
De vegetarische kroketten van vivera blijken ook 100% vegan te zijn. Waren gelabeld onder de vegetarische producten, maar dat is fout.
*Schop*

Leuk, eens proberen :)

Ik heb het kookboek, ''puur plantaardig'' van Jacinta Bokma besteld. Ziet er goed uit!
pi_115871726
Ik ben gek op allerlei sapjes enzo en ik heb deze week weer een nieuwe ontdekt :9

http://www.hero.nl/1259/producten/krachtfruit.html

zit geen rotzooi in en is errug lekker !
pi_116062537
Sabra libanese Tehina (sesampasta met knoflook, kruiden en citroen) :9

pi_116298023
Deze deelden ze uit in Keulen:

Heel erg lekker zoet en crispy :9

http://www.na-natureaddicts.com/nl/#/NActualites

Vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland :)
Maar waar...? :')
pi_116298157
Ik heb die Fruitbites ooit gekocht bij de Xenos, maar zitten daar nu niet meer in het assortiment. Ik geloof dat de Blokker/Kruidvat ze soms wel eens heeft?

Deze week voor het eerst de yoghurt van Alpro Soja gehad, die vond ik wel erg lekker.
pi_116315232
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:26 schreef Alopex het volgende:
Ik heb die Fruitbites ooit gekocht bij de Xenos, maar zitten daar nu niet meer in het assortiment. Ik geloof dat de Blokker/Kruidvat ze soms wel eens heeft?

Deze week voor het eerst de yoghurt van Alpro Soja gehad, die vond ik wel erg lekker.
pi_116334723
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef Feeeeble het volgende:
Deze deelden ze uit in Keulen:

[ afbeelding ]

Heel erg lekker zoet en crispy :9

http://www.na-natureaddicts.com/nl/#/NActualites

Vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland :)
Maar waar...? :')
hier in Frankrijk al zeker een jaar bij o.a. supermarkten, het probeert mee te liften op de 'bio-rage'. Ik vind het te zoet en niet veel bijzonders..
pi_116338270
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_116339075
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen weekend een drietal curries gemaakt (waaronder een Srilankaanse Jackfruit curry) maar ook een Tikka Masala met kipstukjes van de Vegetarische slager. Men had niet door dat het geen vlees was :)
Ken je nagaan ! :+
pi_116339081
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 10:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zo heb ik mijn mede-vrijwilligers al eens gefopt met een no-tuna salade tijdens de lunch O-)
pi_116339208
Ik vind het erg knap gemaakt :)

De vega-ballen van de vegetarische slager hadden niets weg van gehaktballen. Waren wel erg lekker, maar geen gehakt.

Overigens, deze:

Vind ik normaal niet te eten, te droog. Maar gekookt in tomatensaus worden ze erg lekker, sappig.
pi_116924430
Soms heb ik trek in lekkere zoete, harde drop :9
Zo nu en dan koop ik deze:

Erg lekker maar niet hard en hij blijft heel erg aan je tanden plakken.
Iemand een goede tip? :)
pi_116924894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
[ afbeelding ]
Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekker :P
pi_116925036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Kan me niets schelen want hij is gewoon heel lekker :P
Helemaal mee eens maar toch wil ik af en toe iets anders :Y en het liefst harde drop O+
pi_116925626
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind het erg knap gemaakt :)

De vega-ballen van de vegetarische slager hadden niets weg van gehaktballen. Waren wel erg lekker, maar geen gehakt.

Overigens, deze:
[ afbeelding ]

Vind ik normaal niet te eten, te droog. Maar gekookt in tomatensaus worden ze erg lekker, sappig.
Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?
pi_116925688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:42 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik ben zelf op het randje na vegetariër, maar al die vleesvervangers kunnen mij echt niet bekoren. Al was het alleen maar vanwege alle rotzooi (E-nummers en kunstmatige troep) die ze erin stoppen om het nog ergens op te laten lijken. Waarom niet gewoon echte gerechten in elkaar flansen met de beschikbare ingrediënten? Waarom moet alles op hamburgers, gehaktballen en schnitzels lijken?
Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.
pi_116932574
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, ik eet liever geen vlees dan iets dat op vlees lijkt. Alleen de producten van de vegetarische slager zitten (e-nummerloos) wel heel erg knap in elkaar. Althans, vooral de kipstukjes.
Ben ik het ook wel mee eens, er zijn niet veel ''vleesvervangers'' gebleven voor mij,
alleen zo af en toe de notenburger van C1000 en de _O_ kipstukjes _O_ van de
vegetarische slager.
pi_116950786
Ik heb sinds kort het kokoswater ontdekt :9

Is weer eens iets anders als dat eeuwige water en die gezonde Groene Thee,
want soms komt dat ook mijn neus uit :')

http://www.healthypeople.nl/Coconutwater-ananas
pi_116991459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb sinds kort het kokoswater ontdekt :9

Is weer eens iets anders als dat eeuwige water en die gezonde Groene Thee,
want soms komt dat ook mijn neus uit :')

[ afbeelding ]

http://www.healthypeople.nl/Coconutwater-ananas
Dat lijkt me wel lekker :)
pi_117006423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:35 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel lekker :)
Is érg lekker ! :Y
pi_118894844
:)

[ Bericht 85% gewijzigd door Feeeeble op 07-11-2012 07:51:45 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 14:48:50 #186
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_120074391
Helaas is de feeststol van de AH dit jaar niet meer 100% plantaardig :(

Ik zag wel marzepeinen groene kerstboompjes met chocolade die 100% plantaardig leken. En kersklokkersenbonbons.

Mss dit ook wel interessant voor de mensen hier:
http://www.viva-las-vegas(...)vegas-kookworkshops/

Kookworkshops om plantaardiger te leren koken.
pi_121280735
Even het topic een stukje omhoog schoppen.

Na al een paar maanden steeds twee á drie dagen achter elkaar (maar niet langer) plantaardig te hebben gegeten heb ik me ingeschreven voor de Vegan Challenge, een initiatief van de NVV en de stichting Viva Las Vega's.

Meer uit nieuwsgierigheid dan om iets anders: ben gewoon erg benieuwd hoe het is om dertig dagen lang helemaal geen dierlijke producten te gebruiken. Ik heb het afgelopen jaar heel veel waanzinnig lekkere vegan gerechten gekookt dus ik voorzie weinig problemen, maar we zullen zien!

Verder nog meer mensen hier die eraan meedoen?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:15:52 #188
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_121376628
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Ik al 10 jaar ;)

haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ook :) We gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed :)
pi_121377119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:51 schreef Feeeeble het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kun je die kopen? :Y)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121383704
Wij verkopen ze bij De Tuinen! :)
pi_121386730
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:22 schreef minilot het volgende:
Even het topic een stukje omhoog schoppen.

Na al een paar maanden steeds twee á drie dagen achter elkaar (maar niet langer) plantaardig te hebben gegeten heb ik me ingeschreven voor de Vegan Challenge, een initiatief van de NVV en de stichting Viva Las Vega's.

Meer uit nieuwsgierigheid dan om iets anders: ben gewoon erg benieuwd hoe het is om dertig dagen lang helemaal geen dierlijke producten te gebruiken. Ik heb het afgelopen jaar heel veel waanzinnig lekkere vegan gerechten gekookt dus ik voorzie weinig problemen, maar we zullen zien!

^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik al 10 jaar ;)

haha.. voor mij niet meer nodig. Maar ik zit in de organisatie dan ook :) We gaan denk morgen over de 500 deelnemers heen. Heel erg goed :)
Mooi nieuws O+

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Waar kun je die kopen? :Y)
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:55 schreef Alopex het volgende:
Wij verkopen ze bij De Tuinen! :)
Oh, misschien dat ze daar nog meer hebben, ff kijken binnenkort :) Ik koop ze bij de natuurwinkel. Maar harde, zoete drop die 100% plantaardig is bestaat volgens mij niet :( Overal zit gelatine in en als dat er niet in zit zijn ze weer opgepoetst met bijenwas :')

Lekkere tip voor op (geroosterd) brood:

:9

Yummy tussendoortje:

pi_121427878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef TechXP het volgende:
Inmiddels al bijna zeshonderd! *O*
Hoeveel verwachten jullie er?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:50:02 #193
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_121443436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Inmiddels al bijna zeshonderd! *O*
Hoeveel verwachten jullie er?
We hadden als doel deze ronde zo een 300. Maar dat zitten we al over heen. Zou mooi zijn als we met 1000 starten :)
pi_121463442
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:56 schreef jerney het volgende:

[..]

:Y We zitten nu nog steeds op Eday :) Als de polytunnel op de pier staat, sleuren we die naar onze schuur en gaan we een road trip door Schotland maken en dan terug naar huis.

Dus duim voor goed weer :D

Ik vind haar gewone worstjes een stuk lekkerder dan die met rode ui en rozemarijn, trouwens. Van Linda dus. :P

Verder niets geprobeerd,veel met kaas in ;(
Even een vraagje aan jou: welke 'kaas'saus was het ook alweer die jij lekker vond? Geen zin om te zoeken :P
  zondag 13 januari 2013 @ 17:59:25 #195
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_121511574
Oja.. Daiya kaas waar men zo blij mee is in de VS is ook sinds een tijdje in Duitsland te krijgen bij een webshop. http://veganz.ave.vg/food(...)ack-style-wedge-200g
pi_121511807
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef TechXP het volgende:
Oja.. Daiya kaas waar men zo blij mee is in de VS is ook sinds een tijdje in Duitsland te krijgen bij een webshop. http://veganz.ave.vg/food(...)ack-style-wedge-200g
Nice! Wel duur!
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:56:50 #197
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_121649729
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef jerney het volgende:

[..]

Kikkererwten inderdaad, ook lekker door een snelle curry. Currypasta's zijn dus ook wel handig. :P En veeel kruiden O+, Rode/bruine/whatever bonen, linzen, rijst, risotto, tomatenblokjes in saus, knoflook (:P), olijfjes, pesto, zongedroogde tomaten op olie, noten, mais, kokosmelk... Dat soort dingen.
Oh en natuurlijk allerlei soorten sojakaasjes en sojaroom zodat je nog oude favorieten kunt maken als je daar trek in hebt O+
Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_121990254
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik zat eens dit topic door te bladeren en vroeg mij af of er speciale currypasta's voor veganisten/vegetariërs bestaan en waar ik die zou kunnen kopen. Zelf maak ik graag thaise pasta's maar daar gaat altijd vissaus en garnalenpasta in, en ik weet dat dat ook in de pakjes uit de toko zit. Maar heb binnenkort een vegetariër te eten en zou die graag curry voorzetten waar ze van kan eten.
Als het gaat om Thais en je zelf maken niet erg vindt: ik heb de meeste currypasta's die op http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/thaise-currypasta/ staan al meermaals gemaakt, en altijd zonder de garnalenpasta erin. Ik vind dat namelijk dusdanig keihard stinken dat ik zo'n potje niet in huis wil hebben. :') Zonder trassie smaken deze recepten natuurlijk wel wat minder authentiek, maar niettemin hartstikke lekker!

Qua Indiase curries kun je je het jezelf gemakkelijk maken, zeker als vegetarisch (en dus niet vegan) voldoende is: veel van de currypasta's van Patak's zijn namelijk vegetarisch. :)
pi_121990447
Ola vegans, aangezien dit topic eigenlijk primair over plantaardige producten gaat en niet over veganistisch koken.. Over een paar dagen begint de Vegan Challenge al! Zou het leuk zijn om één deze dagen een apart topic te openen over vegan koken en -eten in het algemeen, naar aanleiding van de challenge? Heb ik in elk geval een plek om mijn foto's van maaltijden en recepten van wat ik allemaal ga koken te dumpen, en misschien krijgen we nog meer luitjes uit CUL zo ver om mee te doen? :)
(Het Veganisme.nl-forum is me wat te stilletjes hoor! :@ )

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 24-01-2013 16:57:46 ]
pi_121999196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:39 schreef minilot het volgende:
Ola vegans, aangezien dit topic eigenlijk primair over plantaardige producten gaat en niet over veganistisch koken.. Over een paar dagen begint de Vegan Challenge al! Zou het leuk zijn om één deze dagen een apart topic te openen over vegan koken en -eten in het algemeen, naar aanleiding van de challenge? Heb ik in elk geval een plek om mijn foto's van maaltijden en recepten van wat ik allemaal ga koken te dumpen, en misschien krijgen we nog meer luitjes uit CUL zo ver om mee te doen? :)
(Het Veganisme.nl-forum is me wat te stilletjes hoor! :@ )
Leuk idee ^O^
Ik zal zelf niet veel posten waarschijnlijk want ik kook meestal vrij simpel maar vind het altijd leuk en :9 om weer eens iets nieuws te ontdekken :)

Deze topics zijn er ook nog maar die ken je misschien al:
CUL / Fok! VeggieChallenge
CUL / Recepten die 100% plantaardig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')