SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiddelde temperatuur komende 48uur
Locaties in Groningen![]()
A - Grote markt
B - UMCG
C - Station (CS)
D - Stadspark
E - Euroborg
De OPIf i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
Dat ja.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:40 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Luco, gefeliciteerd met je overwinning. Jammer dat jullie er in de halve finale uitgaan!
Succes, ik heb 14.00 een tentamen over Milieu. Geluidsbelasting en straling enzo.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:12 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Zo tentamen over [integratie] in Nederland.
En hoe ging het? Die van mij was best lastig, ondanks dat ik de strekking van het boek goed begrepen had.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:04 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Succes, ik heb 14.00 een tentamen over Milieu. Geluidsbelasting en straling enzo.
vast wel iemand die voor je kan overnemenquote:Op maandag 25 juni 2012 16:52 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ja maar dan moet ik m'n shift van vanavond later deze week inhalen, daar heb ik ook geen zin in
Deutschland über alles; die maken straks een pizzabodem van die Italianenquote:
Ging wel goed!quote:Op maandag 25 juni 2012 15:25 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
En hoe ging het? Die van mij was best lastig, ondanks dat ik de strekking van het boek goed begrepen had.
Grrrquote:Op maandag 25 juni 2012 22:34 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik krijg vanaf september ook geen studiefinanciering meer maar dat vind ik niet zo erg als het feit dat ik heel jaar moet werken
Nu alquote:
Ga je mond spoelen. Half jaar uitloop op Bachelor, half jaar op Master.quote:
quote:Op maandag 25 juni 2012 22:44 schreef Luco het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen. Half jaar uitloop op Bachelor, half jaar op Master.
Daarom. Studie duurt nominaal al 6 jaar. Ga er met 7 jaar klaar mee zijn, maar heb daar wel studeren in het buitenland in zitten.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:45 schreef S-RS het volgende:
Valt best mee toch, kunnen de meesten niet zeggen
Ik mag nog minstens 2 twee jaar vakantie vieren
3 jaar MBO, 3 jaar HBO?quote:Op maandag 25 juni 2012 22:46 schreef Renesite het volgende:
Ik heb incl. MBO 6 jaar lang 'gestudeerd/een cursus gedaan'.
Ja, what the fuck is daar opeens meequote:Op maandag 25 juni 2012 22:50 schreef Renesite het volgende:
En toch... was ik liever als FusionFreak geeindigd. Met lekkere kipfilet
wat zie ik?quote:Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Luco het volgende:
Voor de onwetenden: [PICS ONLY] Wat draag jij vandaag #75 . En als je KPD in kan: http://forum.fok.nl/topic/1781634
Je denkt ECHT dat het en vrouw is? ECHT?quote:Op maandag 25 juni 2012 22:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
wat zie ik?
een vrouw die een wild leven heeft gehad of een heel erg verwarde man?
hell no dat ik in KPD ga kijken
weet ik veel, mss een (ex) drugsverslaafde ofzoquote:Op maandag 25 juni 2012 22:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je denkt ECHT dat het en vrouw is? ECHT?
quote:Op maandag 25 juni 2012 22:51 schreef Luco het volgende:
Voor de onwetenden: [PICS ONLY] Wat draag jij vandaag #75 . En als je KPD in kan: http://forum.fok.nl/topic/1781634
Ja, nu al! Gaat zo snel! Volgend schooljaar LIO en dan kan ik volgend jaar rond deze tijd afstuderen. Wil graag nog verder studeren maar 1 jaar pre master en 2 jaar master wordt toch echt te duur.quote:
Wehkamp catalogus.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:11 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vraag me altijd af wat dat soort mensen vroeger deden, voor het bestaan van internet
Maar je hebt ook nog een half jaartje gestudeerd!quote:
deze reactie is epischquote:Op maandag 25 juni 2012 22:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
wat zie ik?
een vrouw die een wild leven heeft gehad of een heel erg verwarde man?
hell no dat ik in KPD ga kijken
net als de reacties in dat andere topic overigens. moet die vent niet worden opgenomen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:30 schreef NotYou het volgende:
Aangezien niemand hier de moeite lijkt te nemen..![]()
Dude, ongeacht wat je jezelf allemaal inbeeldt zie jij er helemaal niet meisjesachtig uit. Eenieder die anders beweert trollt je (overduidelijk) for teh lulz.
Je ziet eruit als een oude, kalende, uitgemergelde kerel in doorgaans lelijke vrouwenkleding. Je oogt niet mooi slank maar bijzonder ongezond (niet alleen wat je gewicht betreft) en 'verward'. Met alle respect FusionFreak, op de foto gepost door Sinterklaaskapoentje zie je eruit als een compleet wereldvreemde debiel. Een vrolijke compleet wereldvreemde debiel maar een wereldvreemde debiel niettemin. Ik kan me goed voorstellen dat kinderen simpelweg bang zouden worden van je aanblik.
Ook kun je dit soort kleding in tegenstelling tot wat je hier zelf beweert, helemaal niet goed hebben: je ziet eruit als een hoekige, knokkige man in topjes en rokjes.. Lijkt mij persoonlijk niet echt de bedoeling van dergelijke kleding.![]()
Ik zeg je dit niet om je leuk de grond in te trappen of belachelijk te maken, ik zeg je dit omdat je het zelf ogenschijnlijk geheel niet doorhebt en zelfs plezier lijkt te beleven aan dit in mijn beleving toch behoorlijk zorgwekkende voorkomen.
De foto van je buik in dit topic doet mij iig sterk denken aan de welbekende foto's van massagraven/lijken bij concentratiekampen.
In deze categorie val jij:
[ afbeelding ]
niet deze:
[ afbeelding ]
Doe jezelf een groot plezier en neem gewoon een gezond eetpatroon aan. Kleding zal je dan sowieso beter staan/passen, of 't nou mannen- of vrouwenkleding betreft.En mocht je mooi lang haar willen, investeer in een pruik. Krampachtig ontkennen dat je kalend bent zal aan de feiten niets veranderen.
Wat een nare gast is datquote:Op dinsdag 26 juni 2012 01:14 schreef MaxMark het volgende:
Is die Fusionfreak wel echt de persoon van de foto's?
Edit: Topic wat verder doorgelezen, lijkt er op dat het inderdaad echt is
Mjaaaaquote:Op maandag 25 juni 2012 23:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar je hebt ook nog een half jaartje gestudeerd!
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:27 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik kan ze echter héél goed hebben.![]()
Heb onlangs bij de H&M een limegroene skinny gekocht, zit perfect strak en mooi lang.
Het rode skinnyjeans topic, wie kent 'm nog?
Que?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:15 schreef nietzman het volgende:
We hebben net het beste afscheidspak voor een collega _ever_ opgeleverd.
That's the spirit!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:57 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik denk dat het nachtwerk wordt voor m'n tentamen morgen.
Ik doe niet anders.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:57 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik denk dat het nachtwerk wordt voor m'n tentamen morgen.
({)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:57 schreef ShiningStar het volgende:
Dat wordt de dood of de gladiolen zometeen.
Met welke spellen? Als je MW3 hebt kunnen we wel even knallen vanavond.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:30 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zonder mij de komende weken even af. Playstation 3 gekocht
Voorlopig alleen FIFAquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Met welke spellen? Als je MW3 hebt kunnen we wel even knallen vanavond.
Je had een aantal meevallertjes onlang?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:30 schreef joppie_saus het volgende:
Ik zonder mij de komende weken even af. Playstation 3 gekocht
Je bent zelf gayquote:
quote:
Wat?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:45 schreef Jesse_ het volgende:
mw3
Je bent toch geen puistige puber meer boem-dikkie
Schietspelletjes zijn voor pubers!quote:
Omdat bloed en moorden dan nog 'stoer' en 'volwassen' zijn.quote:
Wa?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:55 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ik weet niet eens wat MW3 is
voor 300+ euro een playstation kopen en dan dat soort suffe spellletjes gaan spelen TERWIJL DE ZOMER IN ZICHT IS!!!!!!!![]()
Er zijn best leuke spelletjes, alleen fifa en call of doodie (hihi) horen daar niet bij.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:55 schreef GrunnigsTrots het volgende:
voor 300+ euro een playstation kopen en dan dat soort suffe spellletjes gaan spelen TERWIJL DE ZOMER IN ZICHT IS!!!!!!!![]()
de nederlandse zomer iig, wij verwachten altijd veel te veel van onze zomers maar we vergeten elk jaar weer dat het hier amper zomer wordtquote:
Ik ben zomers in Frankrijk gewend. Sue me.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:04 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
de nederlandse zomer iig, wij verwachten altijd veel te veel van onze zomers maar we vergeten elk jaar weer dat het hier amper zomer wordt
vervolgens lekker zeiken over dat het geen zomer is geweest
kom eens achter je computertje weg en ga lekker van het mooie weer genieten
binnenkort zitten we weer in de vrieskou
dan ga je daar maar naar terug homoquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben zomers in Frankrijk gewend. Sue me.
Demon/Dark souls op de ps3.quote:
Precies, fantasy crap.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Riddertje spelen, dat deed ik toen ik 3 was.
Welk bejaardentehuis? Ik zie in de Nieuwe Ebbinge als je vanaf het plantsoen komt altijd zoveel olle mensies naar buiten kijken, die zwaaien altijd heel vrolijk terug.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:44 schreef Luco het volgende:
Ik zal nog eens een keer spontaan iets doen zeg.
Liep langs een bejaardenhuis, zag een groep binnen zitten. Loop naar binnen en vraag of ze zin hebben om een potje te klaverjassen. Krijg ik me toch een zooi chagrijnig gezeik over me heen
zie die lui elke dag langs kruipen, die zijn al half doodquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:46 schreef Luco het volgende:
Eentje aan de Zaagmuldersweg. Ze zwaaiden ook heel vrolijk naar me toen ik langsliep. Toen naar binnen besloot te gaan en de woonruimte in liep sloeg die bui opeens om.
"Kloaverjoas'n, benst mie mal mien jung."
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:44 schreef Luco het volgende:
Ik zal nog eens een keer spontaan iets doen zeg.
Liep langs een bejaardenhuis, zag een groep binnen zitten. Loop naar binnen en vraag of ze zin hebben om een potje te klaverjassen. Krijg ik me toch een zooi chagrijnig gezeik over me heen
Een ambulance vervoert geen doden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
zie die lui elke dag langs kruipen, die zijn al half dood
en ook paar keer per week komt er weer heel stilletjes een ambulance en verdwijnt net zo subtiel weer met een dooie erin
voor bejaardetehuizen enzo wel dacht ik.quote:
200 eypo kost een ps3 tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:55 schreef GrunnigsTrots het volgende:
waarom niet?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sowieso niet vanuit een bejaardentehuis.
het zal misschien af en toe wel eens voorkomen ...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sowieso niet vanuit een bejaardentehuis.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:57 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
waarom niet?
als zo'n tehuis officieel een kliniek of verpleeghuis is dan is dat helemaal niet gek hoor.
instellingen mogen ook een eigen ambulance hebbben
Omdat er bij bejaardentehuizen vaak genoeg plekken zijn om doden op te slaan totdat de begrafenisonderneming ingeschakeld wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zal misschien af en toe wel eens voorkomen ...
Ambu is prijzig hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:01 schreef GrunnigsTrots het volgende:
je zou denken dat laten ophalen met een ambu de voorkeur heeft boven het "opslaan" van zo'n lijk
Zodra een ambulance met een lijk rondrijdt kan hij zich niet echt bezighouden met levenden, die net iets belangrijker zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:01 schreef GrunnigsTrots het volgende:
je zou denken dat laten ophalen met een ambu de voorkeur heeft boven het "opslaan" van zo'n lijk
epic lulz. iedereen die ik ken met een iphone sloopt hem of heeft kapotte knopjesquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Laat ik wéér m'n iPhone vallen, weer een barst (alleen niet zo erg als de vorige keer..)
Sukkel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Laat ik wéér m'n iPhone vallen, weer een barst (alleen niet zo erg als de vorige keer..)
Mij niet, laat hem morgen gelijk vervangenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:40 schreef Luco het volgende:
Barst in de achterkant zou me echt aan m'n reet roesten.
heb je dan nog wel geld voor een fiets?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Mij niet, laat hem morgen gelijk vervangen
Ik ben geen arme student.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je dan nog wel geld voor een fiets?
Gewoon een S2 kopen, die van mij heeft onderhand z'n vliegbrevet maar doet het nog perfect, alleen wat schrammetjes op de hoekenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
epic lulz. iedereen die ik ken met een iphone sloopt hem of heeft kapotte knopjes
je hebt een sugardaddy?quote:
ik heb een Note.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:29 schreef S-RS het volgende:
Ongezond, net van kwart voor 6 tot kwart over 10 liggen pitten, en ik val nu weer in slaap
[..]
Gewoon een S2 kopen, die van mij heeft onderhand z'n vliegbrevet maar doet het nog perfect, alleen wat schrammetjes op de hoeken
Ja die had ik liever gehad. Maar die was er nog niet toen ik deze kocht. Ben nogal fan van grote schermenquote:
Ik heb ook beide. Ben mijn eigen sugardaddy.quote:
Nee maar heb een tijdelijke fiets. Leen 1 van een collega. Zij woont in Leeuwarden en gebruikt haar 'Groningen' fiets bijna nooit dus die heb ik nu tot ik een andere heb.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
i know. Ben je trouwens alweer voorzien van een tweewieler?
Doppio, als je mazzel hebt die banken achterin.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Waar in de stad kan ik rustig werken zonder dat er zodra ik mijn laatste slok koffie op heb meteen een serveerster naast me heb staan om te vragen of ik wat nieuws wil?
Ik vind Doppio kut. Ik denk dat ik zelden een koffietent heb gezien waar ze zulke trage bediening hebben. Plus dat ze overduidelijk van de 'koffie-drink werkers' afwillen, anders hadden ze niet alle stopcontacten verstopt en Wi-Fi coupons voor een uur bedacht.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Luco het volgende:
[..]
Doppio, als je mazzel hebt die banken achterin.
dat ze daar af willen is logisch, want als iemand daar 3 uur gaat zitten en 2 bakken koffie neemt kan dat ook niet uit.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind Doppio kut. Ik denk dat ik zelden een koffietent heb gezien waar ze zulke trage bediening hebben. Plus dat ze overduidelijk van de 'koffie-drink werkers' afwillen, anders hadden ze niet alle stopcontacten verstopt en Wi-Fi coupons voor een uur bedacht.
Ub?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Flexplek huren kan niet echt uit, en thuis ben ik veel te snel afgeleid. Ik woon vrij klein en daardoor is het vrij snel 'rommelig', en dan kan ik me niet concentreren.
Ik denk dat ik m'n doorzichtige Rayban imitatie bril ook maar op doe als ik straks in de Coffee Company ga zitten met m'n Macbook. Dan is het hele plaatje meteen compleet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:01 schreef nietzman het volgende:
Doppio. Goed voor je instant social-media-ondernemer-douchebag credits.
Starbucks man... veeeel hipperder!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik m'n doorzichtige Rayban imitatie bril ook maar op doe als ik straks in de Coffee Company ga zitten met m'n Macbook. Dan is het hele plaatje meteen compleet.
Ik vind een NS station 'zernike'/quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:02 schreef GrunnigsTrots het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met de Groningse studenten? willen die een tram?
Heb je je iPhone erin laten vallen?quote:
omdopen tot Kleine marktquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:16 schreef GrunnigsTrots het volgende:
vind het wel achterlijk dat ze de grote markt vol gaan bouwen, dan heeft groningen over 10 jaar geen/amper nog een grote markt
Maffe Friesquote:
Er komt juist een pleintje achter het forum. Of blijft die VVV daar zo achterlijk staan?quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:16 schreef GrunnigsTrots het volgende:
vind het wel achterlijk dat ze de grote markt vol gaan bouwen, dan heeft groningen over 10 jaar geen/amper nog een grote markt
maar je gaat je niet kunnen voorstellen dat daar vroeger een busstation zat of dat er makkelijk 5000 man konden staan tijdens een leuk feestje.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er komt juist een pleintje achter het forum. Of blijft die VVV daar zo achterlijk staan?
tuurlijk, I don't take no shit from no goddamn friesquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een typische Groninger. Hapt lekker
dat wisten we al. Ik zit hier dan ook te lachenquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:44 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
tuurlijk, I don't take no shit from no goddamn fries
Neequote:
yup, is al een tijdje op de radioquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:15 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Dat is die overrated muziek in de top2000 elk najaar of niet?
Tuurlijk, bouwen die hap! Trammetje, mooi manquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:02 schreef GrunnigsTrots het volgende:
4 jaar geleden ja, zodat ik niet constant in die bizar drukke lijn 11 of 15 hoefde te stappen. Maar goed, nu boeit het me niet meer echt. Ik vind 't wel tof.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:02 schreef GrunnigsTrots het volgende:
Nee, allemaal van dat gehaaste reisvolk op het station.quote:
lol.. Groningen had altijd een tramquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:03 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik vind een tram eigenlijk niet passen bij Groningen. Via welke wegen zou de tram door de stad gaan?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
lol.. Groningen had altijd een tram
Ja maar dat heeft toch niks met het feit dat ik het niet vind passen bij een stad als Groningen.quote:
Als de bus erdoor kan, kan er ook een tram langs.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
dan willen ze een dubbele trambaan in de gelkingerstraat aanleggen, hoe bedenken ze het
Ze wilden toch enkelspoor in de Oosterstraat hebben?quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:13 schreef GrunnigsTrots het volgende:
groningen had vroeger een kleine (paarden)tram ja, geen grote bakbeesten die honderden mensen door de hele regio moeten vervoeren
dan willen ze een dubbele trambaan in de gelkingerstraat aanleggen, hoe bedenken ze het
ja, moet je kijken hoe klein (en langzaam) die dingen zijn met de moderne trams.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:14 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Als de bus erdoor kan, kan er ook een tram langs.
en dat van die paarden is natuurlijk bullshit.
[ afbeelding ]
Ebbingestraat
[ afbeelding ]
Grote markt
[ afbeelding ]
dacht dubbelspoor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze wilden toch enkelspoor in de Oosterstraat hebben?
hij zei het wat onhandig. Hij wilde dat de provincie mee ging betalen omdat de gemeente een groot tekort op de begroting had.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:19 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dacht dubbelspoor.
ik betwijfel iig of dat ding er komt, die De Vries die had laatst weer een of andere opmerking gemaakt die de hele discussie weer deed opwaaien
het kan zijn dat de tram over de Oostersingel komt, maar ik denk dat je de Oosterstraat bedoelt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:20 schreef Luco het volgende:
Oostersingel enkelspoor richting GM en dan via de Gelkinge enkelspoor terug toch?
Toch een aardige snelheid als je dat vergelijkt met voetsnelheid lijkt me.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:18 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ja, moet je kijken hoe klein (en langzaam) die dingen zijn met de moderne trams.
hij heeft al een keer op de grote markt gestaan geloof ik.
ik moet er niet aan denken die amsterdamse toestanden, in de grote steden rijden vind ik al een ramp door de trams, laat staan een kleine stan met trams.
en groningen is al niet eens berekend op bussen dus al helemaal niet op die mislukte treinen
Zelfde truukje wat ze in Amsterdam tussen het Koningsplein en het Leidseplein doen dus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan zijn dat de tram over de Oostersingel komt, maar ik denk dat je de Oosterstraat bedoelt.
Maar nee, volgens mij is het niet de bedoeling dat de tram door de Gelkinge komt. Volgens mij gaan de trams dubbelspoor de Oosterstraat in en wordt het in het midden enkelspoor.
De boom voor Four Roses zou iig moeten sneuvelen.
ow jongens GT snapt er niets meer van in de auto als er trams zijn dus laten we het afblazen!quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:18 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ja, moet je kijken hoe klein (en langzaam) die dingen zijn met de moderne trams.
ik moet er niet aan denken die amsterdamse toestanden, in de grote steden rijden vind ik al een ramp door de trams, laat staan een kleine stan met trams.
en groningen is al niet eens berekend op bussen dus al helemaal niet op die mislukte treinen
En Amsterdam was 400 jaar terug wel gebouwd met het idee dat er trams kwamen te rijdenquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:18 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
daar heb ik niks mee te maken, daar woon ik toch nietquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:28 schreef Luco het volgende:
[..]
En Amsterdam was 400 jaar terug wel gebouwd met het idee dat er trams kwamen te rijden?
denk dat de 100.000 suïcidale fietsers in de stad ook goed samengaan met een tramquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ow jongens GT snapt er niets meer van in de auto als er trams zijn dus laten we het afblazen!
Als je met 12x per uur een tram door het centrum al die bussen uit de kern kan laten verdwijnen ben ik voorquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:28 schreef GrunnigsTrots het volgende:
maar de tram is ook helemaal niet noodzakelijk, doen ze gewoon voor de lol/aanzien
zoals het nu gaat is het prima toch? het verkeer kan redelijk soepel doorstomen,goeie busbanen,en groningen is fietsstad 2011 dacht ik, waar is die tram dan voor nodig?
Maar je gebruikt dat argument wel voor Groningen. Amsterdam, Milaan, beide steden die vroeger niet op trams gebouwd zijn maar waar het prima werkt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:29 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
daar heb ik niks mee te maken, daar woon ik toch niet
zo ongeveer jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:27 schreef Luco het volgende:
[..]
Zelfde truukje wat ze in Amsterdam tussen het Koningsplein en het Leidseplein doen dus.
maar amsterdam is dan ook veel groter, groningen is maar een compacte stad waar geen hele lange afstanden afgelegd hoeven te worden dus volstaat de bus prima.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Als je met 12x per uur een tram door het centrum al die bussen uit de kern kan laten verdwijnen ben ik voor
[..]
Maar je gebruikt dat argument wel voor Groningen. Amsterdam, Milaan, beide steden die vroeger niet op trams gebouwd zijn maar waar het prima werkt.
Je noemt het centrum van Amsterdam. Ook daar is alles in 20 minuten te belopen, toch lopen veel tramlijnen via het centrum. Trams maken je stad gewoon beter bereisbaar, mits logisch opgezet. Het gaat natuurlijk niet alleen om het centrum, maar ook om de periferie daarvan, en uiteindelijk aangrenzende dorpen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:33 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar amsterdam is dan ook veel groter, groningen is maar een compacte stad waar geen hele lange afstanden afgelegd hoeven te worden dus volstaat de bus prima.
in amsterdam is dat een heel ander verhaal
heb het centrum van A'dam nergens genoemd dacht ik, maar daar hebben ze ook Diemen en Amstelveen enzo maar dat hebben wij niet, wat hebben wij? Haren? Zudhorn?quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Je noemt het centrum van Amsterdam. Ook daar is alles in 20 minuten te belopen, toch lopen veel tramlijnen via het centrum. Trams maken je stad gewoon beter bereisbaar, mits logisch opgezet. Het gaat natuurlijk niet alleen om het centrum, maar ook om de periferie daarvan, en uiteindelijk aangrenzende dorpen.
Amsterdam is ook verbonden met veel perifere wijken en dorpen (Diemen, Amstelveen, Osdorp, Slotervaart).
dat laatste dusquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:51 schreef janaotj het volgende:
Ik zag laatst iets met dat de tram door de Korreweg zou gaan rijden, maar nu zie ik dat hij door de Oosterhamrikkade gaat rijden. Wat is nou waar?
Gelukkig. Want ik woon aan de voorzijde van een huis en die trams in Amsterdam die piepen behoorlijk en daar heb ik geen zin in. Wel kut voor de mensen die dus aan de straten wonen waar dat ding dus wel doorheen gaat rijden.quote:
wou net zeggen, wat is hier nou te zien?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:58 schreef Renesite het volgende:
Onrendabele plek voor een tram, Oosterhamrikkade
mja, de lijnen 3 en 6 gaan dan vervallen he als de tram vanaf Kardinge naar CS gaat. De bussen rijden dan alleen nog maar rondjes door Beijum en Lewenborgquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:02 schreef janaotj het volgende:
Maar wie wil nou naar Kardinge? En rijden daar ook niet gewoon bussen naartoe?
Dus als je van Beijum naar CS moet ga je met de bus naar Kardinge en daarna overstappen op de tramquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de lijnen 3 en 6 gaan dan vervallen he als de tram vanaf Kardinge naar CS gaat. De bussen rijden dan alleen nog maar rondjes door Beijum en Lewenborg
dat dusquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dus als je van Beijum naar CS moet ga je met de bus naar Kardinge en daarna overstappen op de tram
ja, daar had ik een ontheffing voor maar laatst op m'n flikker gekregen dat ik hem onnodig gebruiktequote:Op woensdag 27 juni 2012 23:19 schreef Renesite het volgende:
Ik bedoel vanaf Rademarkt kant > Damsterdiep. Nu moet je over die verrekte ring...
Even serieus, waarom een tram over een busbaan? Waarom die bussen weg?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:19 schreef PteV het volgende:
Veel onduidelijkheid over de tram hier, meer info op http://www.regiotram.nl/
Trace lijn 1
[ afbeelding ]
Trace lijn 2
[ afbeelding ]
Omdat het openbaar vervoer, met de huidige invulling, niet afdoende is om de groei aan te kunnen...quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Even serieus, waarom een tram over een busbaan? Waarom die bussen weg?
Laten ze gelijk een metro aanleggenquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:24 schreef PteV het volgende:
[..]
Omdat het openbaar vervoer, met de huidige invulling, niet afdoende is om de groei aan te kunnen...
Mwoh, ik voel me ook niet echt veilig met een bus in m'n nek in de Oosterstraat/Gelkingequote:Op woensdag 27 juni 2012 23:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Laten ze gelijk een metro aanleggen
Trams maken het verkeer met 10000en fietsen in de stad niet veiliger.
Het is toch ook de bedoeling om lijn 1a en 2a te maken waarbij ze ook van tracé wisselen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:19 schreef PteV het volgende:
Veel onduidelijkheid over de tram hier, meer info op http://www.regiotram.nl/
Trace lijn 1
[ afbeelding ]
Trace lijn 2
[ afbeelding ]
Metroquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:27 schreef PteV het volgende:
[..]
Mwoh, ik voel me ook niet echt veilig met een bus in m'n nek in de Oosterstraat/Gelkinge
quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is toch ook de bedoeling om lijn 1a en 2a te maken waarbij ze ook van tracé wisselen?
Daarvoor is die koppelingsvariant ook gekomen.
Gaaf. Alsof de Oostersingel nog niet vol is...quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:30 schreef PteV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit bedoel je? Volgens mij kruizen ze elkaar alleen bij het UMCG en zijn het verder losstaande tracés.
ja, maar dat er dan ook trams komen CS-Zernike via Grote Markt en trams Kardinge - CS via de andere routequote:Op woensdag 27 juni 2012 23:30 schreef PteV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit bedoel je? Volgens mij kruizen ze elkaar alleen bij het UMCG en zijn het verder losstaande tracés.
Dat is volgens mij niet de bedoeling, maar er kan dan overgestapt worden bij UMCG natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar dat er dan ook trams komen CS-Zernike via Grote Markt en trams Kardinge - CS via de andere route
alsof de weg daar zo breed isquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:36 schreef PteV het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet de bedoeling, maar er kan dan overgestapt worden bij UMCG natuurlijk.
Situatie op de Oostersingel zou er dan zo uit komen te zien:
[ afbeelding ]
Zo breed is die Oostersingel niet eens...quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:36 schreef PteV het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet de bedoeling, maar er kan dan overgestapt worden bij UMCG natuurlijk.
[ afbeelding ]
in de garage natuurlijkquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zo breed is die Oostersingel niet eens...
Ja, al die parkerende mensen aan de kant van de weg weghalen. Waar laten die straks hun auto'sIn vredesnaam.
Je geeft het antwoord alquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zo breed is die Oostersingel niet eens...
Ja, al die parkerende mensen aan de kant van de weg weghalen. Waar laten die straks hun auto'sIn vredesnaam.
Dan nog zie ik niet dat het breed genoeg is. Of ze gaan heel vele terrein weghalen bij het UMCG of zo. Het moet ergens vandaan komen > http://goo.gl/maps/zGSequote:Op woensdag 27 juni 2012 23:39 schreef PteV het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord alher en der zullen parkeerplaatsen opgeofferd moeten worden om de aanleg wel verkeersveilig te houden voor alle weggebruikers.
er is bij de planvorming iig wel over gesprokenquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:36 schreef PteV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
maar waar is dat nou voor nodig?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:39 schreef PteV het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord alher en der zullen parkeerplaatsen opgeofferd moeten worden om de aanleg wel verkeersveilig te houden voor alle weggebruikers.
hehe vooral met die vrachtwagen zie je mooi dat het daar hooguit half zo breed isquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan nog zie ik niet dat het breed genoeg is. Of ze gaan heel vele terrein weghalen bij het UMCG of zo. Het moet ergens vandaan komen > http://goo.gl/maps/zGSe
Dit zou de oude/nieuwe situatie ter hoogte van Oostersingel 18 zijn:quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan nog zie ik niet dat het breed genoeg is. Of ze gaan heel vele terrein weghalen bij het UMCG of zo. Het moet ergens vandaan komen > http://goo.gl/maps/zGSe
dus dan mag je daar mooi met de auto tussendoor manoeuvreren, dat is met de bussen daar al amper te doenquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:42 schreef PteV het volgende:
[..]
Dit zou de oude/nieuwe situatie ter hoogte van Oostersingel 18 zijn:
[ afbeelding ]
Dus dat houdt in dat je achter de tram aan moet rijden en dergelijke? Dat was al met bussen, maar in mijn ogen verre van ideaal.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:42 schreef PteV het volgende:
[..]
Dit zou de oude/nieuwe situatie ter hoogte van Oostersingel 18 zijn:
[ afbeelding ]
En hij gaat door de middenberm op zowel het Boterdiep als op de Zonnelaanquote:
Ja, ik zie het.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hij gaat door de middenberm op zowel het Boterdiep als op de Zonnelaan
Het Boterdiep kan er alleen maar beter van wordenquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hij gaat door de middenberm op zowel het Boterdiep als op de Zonnelaan
Dat kan. PR (je komt uit Frysloane toch?) en dan met lijn 4 naar het station.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:56 schreef 2cv het volgende:
Kan je ook aan de rand van de stad parkeren om vervolgens met de tram naar het UMCG/het centrum te gaan ? Voor een schijtprijs natuurlijk, anders parkeer ik wel in het UMCG.
huh, woon jij hier ook in de buurt?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:56 schreef 2cv het volgende:
Kan je ook aan de rand van de stad parkeren om vervolgens met de tram naar het UMCG/het centrum te gaan ? Voor een schijtprijs natuurlijk, anders parkeer ik wel in het UMCG.
uhuh. Die straat is dan ook wel toe aan een opknapbeurtquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:51 schreef PteV het volgende:
[..]
Het Boterdiep kan er alleen maar beter van wordenEikenlaan lijkt me, zoals Renesite zegt, de meeste veranderingen ondergaan.
Nice. T.z.t. eens een vergelijkend waren onderzoek doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat kan. PR (je komt uit Frysloane toch?) en dan met lijn 4 naar het station.
Ja, daarom wil ik m'n auto aan de rand van Groningen parkerenquote:Op woensdag 27 juni 2012 23:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
huh, woon jij hier ook in de buurt?
dat zijn ook mijn argumenten, waarom zouden dat geen goede argumenten zijn?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:03 schreef Catch22- het volgende:
Ze moeten sowieso het centrum autoluw maken. ik vind die tram wel een goed idee.
groningertram.com een hoop argumenten voor. de anti mensen komen niet verder dan 'ja nieuw en anders eng eng' 'kost geld' en 'herrie!'. Buiten het normale gezeik dat je krijgt als je iets anders wil gaan doen.
De bussen hebben weinig capaciteit en zijn echt niet minder gevaarlijk dan trams
wat een bulllshit, met die paar chauffeurs die er dan minder zijn gaan ze echt die 50+miljoen voor de aanleg niet mee goedmaken hoorquote:Die extra verplaatsingen opvangen met méér bussen is geen goede oplossing. Momenteel zorgen de vele bussen al voor veel oponthoud in de stad. Nóg meer bussen kunnen er eigenlijk niet bij. Bussen zullen de binnenstad domineren als het er meer worden, wat niet goed is voor de leefbaarheid. Het is daarom beter om 3 bussen te vervangen door 1 tram. Bovendien is dat goedkoper, omdat er minder chauffeurs hoeven te worden betaald.
dus dat zelfverzonnen sprookje bevat hel goede argumenten wil je zeggen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:07 schreef Catch22- het volgende:
Bussen zijn niet erg ruimte effecient
lees dit maar www.groningertram.com/2012/04/06/yes-we-tram/#more-1854
Al is P+R P3 (bij de Euroborg, volg borden P3 bij de afslag) handiger. Lijn 22 of zo is dat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nice. T.z.t. eens een vergelijkend waren onderzoek doen.
[..]
Ja, daarom wil ik m'n auto aan de rand van Groningen parkeren
Klopt, lijn 22. P+R P3 Euroborg, Ikea, UMCG Hoofdingang, Grote Markt, Centraal Station, Haren P+R.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Al is P+R P3 (bij de Euroborg, volg borden P3 bij de afslag) handiger. Lijn 22 of zo is dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |