Bij ons kdv was het zo, dat ze altijd een reserve voeding in de vriezer hadden. Als er nu net niet genoeg in de fles zit, zou het natuurlijk handig zijn om iets van kleine hoeveelheden ook op voorraad te hebben, in ieder geval in het begin. Nu heb ik thuis wel bv ingevroren in ijsklontjes hoeveelheid, alleen weet ik niet zo goed, hoe ik die mee kan nemen. Misschien wat flesjes met elk een ijsklontje vullen maar dan diepgevroren en daar direct weer in de vriezer plaatsen.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:40 schreef Nirak het volgende:
Tinu.. Die vraag stelde ik ook toen ik op het punt kwam dat Danne naar het kdv zou gaan.. Ik ben uitgekomen op 150 ml per flesje en hij dronk om de 3 uur. Maar bij een fles dronk hij toen tot op de bodem, of er nu 150 of 200 in zat![]()
Misschien kun je het gewoon eens gaan proberen? Als er 4 uur tussen zit zou ik denk ik wel met 150 beginnen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je kleine eerder honger heeft. Daar moet je dan wel afspraken over maken. Want wat doe je als jouw melk op is en je kleine weer honger heeft? Wil je dan dat ze jou bellen zodat je evt eerder naar huis kan komen, extra reserveflesje mee in de probeerfase of evt kunstvoeding? Dat laatste hadden wij (nooit nodig gehad) gedaan.
Dat ontdooien in de koelkast heeft te maken met voedselhygiene, dat moeten ze zo. Gebeurt hier ook. Dat is wel de reden waarom ze vragen of we in de avond de bevroren melk al in de koelkast thuis willen zetten. Anders duurt het te lang voordat het ontdooit is (want ze gebruiken een flessenwarmer).
Clubsoda, dus dat pleit wel voor de ijsklontjes in een flesje doen en dan in de kolftas. Enige is, dat dat me wat flesjes gaat kosten maar achquote:Op zondag 24 juni 2012 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
In een koeltas met koelelement blijft de melk wel bevroren tot het kdv.
Slush Puppy met smaak borstvoedingquote:Op zondag 24 juni 2012 12:02 schreef Nirak het volgende:
Het lijkt nog stijf bevroren, maar dat is het niet meer hoorik gebruik hier een stampertje (die je altijd bij je ice tea krijgt), dan heb je daarna slush puppy
och meis; ik weet hoe zwaar het is, en ik weet hoe ik die weegschaal gehaat heb... en nou las ik laatst een wetenschappelijk artikel waarin het nut van dat voor en na wegen ter discussie werd gesteld. (maja geen idee meer waar ik dat heb gelezen).quote:Op zondag 24 juni 2012 21:12 schreef Phaidra het volgende:
Och wat lief
Hier een dipje vandaag. Ik ben moe en baal dat m'n productie maar zo tergend langzaam toeneemt, ondanks domperidon. Ik raak gefrustreerd door die stomme weegschaal die bij 2 metingen vlak achter elkaar wel 30 gram verschil kan aangeven. Aangezien de kleine waarschijnlijk iets van 20 cc uit de borst haalt (hoop ik), heb ik dus niks aan die weegschaal. Kolfopbrengst lijkt wel iets toe te nemen (ca 20 cc per kant) maar echt opschieten doet t niet. Tel daarbij op dat alles bij elkaar zo veel tijd kost (20-30 min borst, flesje bijvoeding, kolven), zeker 's nachts breekt dat me op. En dan verzorgt m'n lief het flesje nog. Ik zie enorm op tegen dagen dat ik alles alleen moet doen, als m'n lief moet werken...
Ja, dat is de bedoeling.. Maar de weegschaal zegt steeds 20 of hooguit 30 gram, maar ik vertrouw dat ding dus echt niet meer...quote:Op zondag 24 juni 2012 21:17 schreef bitterend het volgende:
Phaidra![]()
je beeb haalt veel meer uit je borst dan je doet met een mechanische kolf dat weet je he!
waarom moet je bijvoeden trouwens?
Tnx. Het woord stoppen zingt vandaag akelig vaak door m'n hoofd, maar ik vind dat ik niet zo snel de handdoek in de ring mag gooien. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts en ga ik bellen voor een afspraak bij de LK (hebben we al in het zkh afgesproken). Dat wil ik sowieso afwachten.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
och meis; ik weet hoe zwaar het is, en ik weet hoe ik die weegschaal gehaat heb... en nou las ik laatst een wetenschappelijk artikel waarin het nut van dat voor en na wegen ter discussie werd gesteld. (maja geen idee meer waar ik dat heb gelezen).
Ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat...
(ik weet nog hoe vaak ik er helemaal doorheen zat en elke keer bijna was gestopt...)
ik wilde ook niet stoppen, maar ooo wat heb ik er vaak tegenaan gehangen.... ik heb echt meerdere periodes gehad dat ik het echt niet meer leuk vond. Maar ach, dan ging het weer een beetje beter en ging ik weer door.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tnx. Het woord stoppen zingt vandaag akelig vaak door m'n hoofd, maar ik vind dat ik niet zo snel de handdoek in de ring mag gooien. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts en ga ik bellen voor een afspraak bij de LK (hebben we al in het zkh afgesproken). Dat wil ik sowieso afwachten.
Dat artikel is hier voorbij gekomen ja, het kwam uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde uit 2007 (!)
Tot wanneer, geen idee. Tot mijn productie op peil is, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat nog goed kan beoordelen.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:27 schreef Tinuviel het volgende:
Tot wanneer moest je dan bijvoeden Phaidra, zijn geboortegewicht heeft hij nu toch gehaald. Kun je je kind niet gewoon vaker laten drinken, wisselvoeden (dat betekent na de 2e borst weer de eerste geven, dan weer de 2e enz. met minimaal 4 borsten). Daarvan zou hij ook meer aankomen, het is tegelijkertijd goed voor je productie. Waarom houd je trouwens de tijd per borst bij. Ik merkte bij mijn zoon, dat het aankomen echt goed begon te gaan toen ik hem aanlegde zodra ik het idee had dat hij honger had, tijd tussen de voedingen en de tijd die hij per borst dronk compleet los liet (als hij in totaal 45-60 minuten bij me dronk- was vaak wel inclusief tussentijds boeren en verschonen dan was dat gewoon zo) & ging wisselvoeden. Misschien helpen je deze tips.
5 maanden dat is best lang en kan me voorstellen dat dat een erg heftige periode is geweest. Petje af hoor dan voor jou doorzettingsvermogen.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik wilde ook niet stoppen, maar ooo wat heb ik er vaak tegenaan gehangen.... ik heb echt meerdere periodes gehad dat ik het echt niet meer leuk vond. Maar ach, dan ging het weer een beetje beter en ging ik weer door.
En wonder boven wonder kreeg ik Evie toen uiteindelijk (na 5 maanden) live aan de borst en toen heb ik pas ervaren hoe makkelijk en gezellig BV kan zijn....
ik wil je in elk geval heel veel suc6 wensen! en een LK zeker doen!
Wauw, 5 maanden! Wat een prestatie!quote:Op zondag 24 juni 2012 21:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik wilde ook niet stoppen, maar ooo wat heb ik er vaak tegenaan gehangen.... ik heb echt meerdere periodes gehad dat ik het echt niet meer leuk vond. Maar ach, dan ging het weer een beetje beter en ging ik weer door.
En wonder boven wonder kreeg ik Evie toen uiteindelijk (na 5 maanden) live aan de borst en toen heb ik pas ervaren hoe makkelijk en gezellig BV kan zijn....
ik wil je in elk geval heel veel suc6 wensen! en een LK zeker doen!
Genoeg hoor, de vettere melk ..en je borsten zijn nooit echt leeg dat zei de LLL dame tegen mijquote:Op zondag 24 juni 2012 21:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik laat hem de laatste dagen wel clusteren als hij nog wakker is / zoekt naar de borst NA zijn normale voeding. Ik weet dan zeker dat hij al genoeg binnen heeft gehad en dan is het niet erg als hij niet zo effectief drinkt. Op die momenten hangt hij wel zo 30 min te 'drinken' per borst. Dat is dan wel ook na het kolven, dus hoeveel hij er dan nog uit kan halen?
Fijn om te horenquote:Op zondag 24 juni 2012 21:42 schreef Juud79 het volgende:
Je borst blijft constant nieuwe melk aanmaken Phaidra, dus als ie drinkt blijft ie wat binnenkrijgen, hoe meer drinken, hoe meer het gestimuleerd wordt, dus dat is alleen maar goed.
Wat rot voor je dat het zo gaat...
Tnxquote:Op zondag 24 juni 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Je doet het echt heel goed Phaidra en ik geloof graag dat het zwaar is. Misschien toch morgen met de kinderarts bespreken of je de tijd aan de borst kunt verlengen. Hebben ze je niet aangegeven hoe lang hij te zwak zou zijn om meer uit de borst te krijgen?
Probeer het zou ik zeggenquote:Op maandag 25 juni 2012 22:12 schreef Phaidra het volgende:
Asy, bedankt! Dat is de moeite waard om eens uit te proberen
Iedereen bedankt voor de jompels
We gaan nu kijken hoe we het afbouwen aan gaan pakken. Hij drinkt nu ca. 40 cc uit de fles per voeding; is het haalbaar om daar elke 2/3 dagen 10 cc af te halen? Of gaat dat te snel?
Ja, eerst borst en dan flesquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:43 schreef Asyniur het volgende:
Phaidra, geef je eerst borst en dan de bijvoeding? Want dan kun je het ook je mannetje zelf laten regelen natuurlijk hoeveel hij nog uit die fles wil drinken. Hoe beter hij drinkt aan de borst, hoe minder hij nodig heeft uit die fles...
Zoë, hoe gaat het nu met jou?
ja daar ben ik ook bang voor. Want er lopen hier dan wel een peuter en een dreumes rond dan. Ik kan bijvoorbeeld niet bij elke voeding even ergens rustig gaan zitten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:10 schreef Bleie het volgende:
Ik vind t wel best lastig nu met n peuter die voor nogal wat afleiding zorgt, en tijdens t voeden om aandacht komt vragen.
Nee doet het niet alleen voor de nacht. Maar das wel een reden waarom ik erover na ben ga denken. Als mijn lief gewoon 's nachts thuis was was het ook helemaal niet in me opgekomen eerlijk gezegd. Maar hij moet precies rond die tijd een paar maanden 's nachts beginnen met werken. Alleen de eerste week na de bevalling zal ie 's nachts thuis zijn. Maar hoe meer ik erover nadacht hoe meer ik er wel zin in krijg. Bij de anderen kon het niet en nu is de laatste kans dat het wel kan en wil ik het in ieder geval proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:14 schreef Asyniur het volgende:
Overigens als je het alleen doet zodat je niet naar beneden hoeft 's nachts: thermoskan met heet water en poeder op je nachtkastje en dan kun je ook flesvoedingen geven zonder naar beneden te moeten
Leuk!quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:25 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee doet het niet alleen voor de nacht. Maar das wel een reden waarom ik erover na ben ga denken. Als mijn lief gewoon 's nachts thuis was was het ook helemaal niet in me opgekomen eerlijk gezegd. Maar hij moet precies rond die tijd een paar maanden 's nachts beginnen met werken. Alleen de eerste week na de bevalling zal ie 's nachts thuis zijn. Maar hoe meer ik erover nadacht hoe meer ik er wel zin in krijg. Bij de anderen kon het niet en nu is de laatste kans dat het wel kan en wil ik het in ieder geval proberen.
Dank DJMO. Lang niet op fok gezien. Alles goed?quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:34 schreef DJMO het volgende:
azijn, maar pas als je de spenen eruit hebt gehaald.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:57 schreef Zoë23 het volgende:
Leuk dat je bv wilt geven menicole!
Fijn dat je het nu kunt proberen
M'n rechterborst is nog steeds wat pijnlijk.
Heb niet meer nagekolft (ivm die stuwing)
Door het gebruik van de tepelhoedjes heb ik S niet goed leren aanleggen, links gaat wel goed maar rechts niet. Dat ben ik nu zelf aan het oefenen. Dat gaat al een stuk beter. Mocht het aanhouden kan de lk meekijken maar voor nu heb ik genoeg aan tips om houdingen te oefenen en het aanleggen.
Vind bv geven zo fijnondanks de pijn enz merk ik dat het me goed doet om haar zelf te kunnen voeden. Hoop dat ik dat kan blijven doen
Hoe oud is ze nu?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Mja, als ik haar niet voedt als ze krampjes heeft, dan krijgt ze de hele dag niks, dat gaat hem ook niet worden.
Het gaat momenteel echt de hele dag door. Vannacht was het drama, vanochtend ging het goed, maar sinds 2 uur is het raak, tot nu dus. Ze valt in slaap bij mij of mijn vriend, maar zodra we haar weg leggen is het huilen (krampjes). En ik kan echt niet slapen met een baby op mn borst, helaas.
Maakt uiteindelijk geen drol uit wat je eet, of wat niet... (tenzij allergie)... krampjes krijgen ze helaas allemaal, is onderdeel van het rijpings proces van de darmpjes...quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Het enige wat ik nog onthouden heb is dat je als moeder het beste de 1e ..wk geen chocolade kan eten i.v.m. darmkrampjes van je baby.
Ze is nu 2,5e week.quote:
Mijn kinderen hebben allebei geen krampjes gehad. En ik let helemaal nergens op met eten...quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:51 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Maakt uiteindelijk geen drol uit wat je eet, of wat niet... (tenzij allergie)... krampjes krijgen ze helaas allemaal, is onderdeel van het rijpings proces van de darmpjes...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op zondag 1 juli 2012 10:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Gewoon even, omdat het kan. En omdat ik zo blij ben dat ze goed bij me drinkt!nu wil ik ook weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja hij geeft ook aan van als je wilt stoppen begrijp ik het (toen ik heel veel last had) maar ik wilde doorgaan, dan steunt hij me erin en steunt me ook als anderen zeggen dat ik bijv een flesje moet geven omdat S dan meer verzadigd zou zijn (wat niet zo is)quote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Juud79 het volgende:
Top Zoe, laat je niet van de wijs brengen...
![]()
Wel naar hoor, is je partner wel een goede steun en pro bv?
Wat goed!quote:Op maandag 2 juli 2012 13:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Ohh, mag ik hier even heel trots zijn op onze kleine?
Ze gooide net het tepelhoedje van mn borst af, 3x achter elkaar. En toen heb ik haar zonder aangelegd, en ze hapte in 1x helemaal goed, zat vast, dronk en liet pas los toen ze klaar was, met een hele grote lach!![]()
Fijn! En heel herkenbaar hoor!quote:Op maandag 2 juli 2012 13:39 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja hij geeft ook aan van als je wilt stoppen begrijp ik het (toen ik heel veel last had) maar ik wilde doorgaan, dan steunt hij me erin en steunt me ook als anderen zeggen dat ik bijv een flesje moet geven omdat S dan meer verzadigd zou zijn (wat niet zo is)
Asy
Goed!
Alleen om half5 gevoed met de zere borst zegmaar, en om half9 wel weer hard, terwijl hij de hele nacht niet zo aanvoelde. En dan in die paar uur wel weer. Wel eerst met links gevoed en pas rond 10uur de zere borst. Nu voelt hij weer goed.
Vlinduroh!
Ja, klopt. Opslaan met rechtermuisknop en dan uploaden op bijvoorbeeld Photobucket, Picasa webalbums of hier http://nl.tinypic.com/quote:Op maandag 2 juli 2012 16:41 schreef klavertje-4 het volgende:
hmm ik krijg t niet voor elkaar, moet ik een plaatje van de curves maken en dat elders uploaden of kan ik een linkje posten?
Hoe ist met jou julliequote:
Ja? Als hij ze niet opdrinkt kun je altijd terug, maar borstvoeding kun je in principe niet teveel geven. Als hij het allemaal opdrinkt, dan zal hij er vast behoefte aan hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:59 schreef klavertje-4 het volgende:
ja ik denk ook dat ze gelijk hebben. Ik dacht om op mijn vrije dagen (ik werk er maar 3) extra aan te leggen en op werkdagen vollere flesjes meegeven. Zou 180 een goed idee zijn?
Ja, maar het afbuigen is al langer, het is niet van de laatste tijd. En een beetje afbuigen, of een keertje bij het wegen niet genoeg aankomen, dat kan... Maar 3 metingen op rij afbuigen, dan kun je misschien beter ingrijpen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:01 schreef Twinkly het volgende:
Wat Ticootje zegt: vaker aanleggen, nakolven en borstcompressie kan ook helpen. Eventueel 's nachts de wekker zetten en kolven, dat is heel goed voor je productie. En heel vaak kleine beetjes kolven ook (ipv lang kolven).
Wel "gek" dat hij zo enorm in de lengte geschoten is, alsof hij daar al zijn energie in heeft gestopt.
Zo moet je niet denken. Misschien ook niet. Hij is wel enorm in de lengte gegroeid..quote:Op maandag 2 juli 2012 17:01 schreef klavertje-4 het volgende:
oke dan ga ik dat iig doen. Hij drinkt ze nu altijd leeg dus krijgt mss al veel te lang te weinig
dat weet ik nu dus ook niet zeker...quote:Op maandag 2 juli 2012 17:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo moet je niet denken. Misschien ook niet. Hij is wel enorm in de lengte gegroeid..
Ja vind ik ookquote:Op maandag 2 juli 2012 23:20 schreef Tinuviel het volgende:
Nare situatie Klavertje. Succes met het toepassen van die tips. Wel apart dat het cb gelijk fv als oplossing aandroeg.
Nou, dat is toch super... Ik vond het ook een onwijze domper toen Leyla opeens afboog.. En alle trucjes, niets hielp.. Dat ook de kinderarts begon met dat er flessen in moesten... Dan heeft Leyla nog het "geluk" dat ze nummer 2 is, en dat ik gewoon echt wist dat het niet aan de melk lag. Er was er immers toch echt al 1 groot van geworden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:32 schreef klavertje-4 het volgende:
Fijn dat het beter gaat Zoe!
Ik vond het eerst ook vreemd het fv advies, maar 20 gram in een maand is wel heel slecht natuurlijk...
Ik ben er na een nachtje slapen wel weer wat rustiger onder. We gaan t met de tips van hier en de lk proberen aan te pakken en mocht dat niet het gewenste effect hebben dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan. Vrijdag is hij precies 5 maanden, dat hebben we dan in ieder geval met exclusief bv bereikt.
Ja zo kan ik er nu gelukkig ook over denken. Gisteren zag ik het allemaal wel heel zwart en voelde het ook echt als falen. Echt fijn dat jullie dan meteen zo meedenken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, dat is toch super... Ik vond het ook een onwijze domper toen Leyla opeens afboog.. En alle trucjes, niets hielp.. Dat ook de kinderarts begon met dat er flessen in moesten... Dan heeft Leyla nog het "geluk" dat ze nummer 2 is, en dat ik gewoon echt wist dat het niet aan de melk lag. Er was er immers toch echt al 1 groot van geworden.
Nee, maar leyla heeft een hartafwijking. Daardoor had ze simpelweg meer energie nodig.. Dus ik kreeg fortifier die ik mocht gaan mixen met de borstvoeding.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:02 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ja zo kan ik er nu gelukkig ook over denken. Gisteren zag ik het allemaal wel heel zwart en voelde het ook echt als falen. Echt fijn dat jullie dan meteen zo meedenken.
Ben jij toen trouwens ook fv gaan bijgeven Tico?
Als je weer werkt zullen er toch sowieso al flesjes worden aangeboden bij oppas, kdv of gastouder, denk ik? Als dat niet nodig zou zijn, zou ik denk ik direct overgaan op bekers, mits dat goed gaatquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef Aventura het volgende:
Vraag uit nieuwsgierigheid: stel, je geeft je kind een jaar of langer bv. Hoe drinkt jullie kind dan uiteindelijk andere vloeistoffen? Begin je dan na een jaar alsnog aan flesjes of ga je meteen over op bekers?
Hier vanaf een jaar water in een rietjesbeker.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef Aventura het volgende:
Vraag uit nieuwsgierigheid: stel, je geeft je kind een jaar of langer bv. Hoe drinkt jullie kind dan uiteindelijk andere vloeistoffen? Begin je dan na een jaar alsnog aan flesjes of ga je meteen over op bekers?
Ik heb de tweede methode uit Asy's link http://www.moedermelknetw(...)0power%20pumping.php gebruikt:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:55 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe pijnvrij, yeah
En heel veel jompels voor Phaidra's opbrengst. Hoe vaak en lang heb je daarvoor gekolfd?
Ik heb de medela symphony gehuurd bij de thuiszorgwinkel. Als de borstvoeding goed blijft lopen, neem ik van Poppedein de Ardo Calypso-to-go overquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:12 schreef Zoë23 het volgende:
Wat voor kolf heb je phaidra?rust voor je tepels is ook belangrijk haha
Je hebt er nu niksmeer aan, maar dat is echt niet goed en moet gemaakt worden. Ik heb zelf ook.altijd gekolfd.met de lactaline.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Edit: vanuit de kraamzorg heb ik de eerste week de Ameda lactaline gebruikt. Dat vond ik geen fijne kolf. Zuigkracht rechts en links verschilden en instellen ging lastig. Mijn productie kwam er ook niet goed door op gang, met de medela kolfde ik de eerste keer direct het dubbele...
Ze zouden 'm ook laten nakijken idd. Maar ik merkte pas echt dat de kolf niet goed was toen ik een andere had uitgeprobeerd. Ben dus eigenlijk wel blij dat ik in het ziekenhuis de symphony kon gebruiken!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je hebt er nu niksmeer aan, maar dat is echt niet goed en moet gemaakt worden. Ik heb zelf ook.altijd gekolfd.met de lactaline.
Kno arts.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:36 schreef Nirak het volgende:
Welkom kersjes! Fijn dat het nu goed gaat
Wie doet dat eigenlijk, tongriempje knippen?
Of verloskundige, of kinderarts... Ligt maar net aan de lokale afspraken. En wie zich bekwaam voelt enzo.quote:
Stelt ook niets voor.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Of verloskundige, of kinderarts... Ligt maar net aan de lokale afspraken. En wie zich bekwaam voelt enzo.
:-) welkom!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:22 schreef Kersjes het volgende:
Wup, de vorige keren moest ik stoppen met de bv omdat ik weer zwanger was. Ik blijf hier dus hangen tot hij gaat studeren geloof ik
quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:05 schreef Tinuviel het volgende:
Wij zijn goedgekeurd bij het cb. Mag ik even een vreugdedansje: hij is gewoon al 4570 gram. Met 4kg waren wij ook tevreden geweest
. En hij is 56,6cm lang. Curves komen er nog aan, moet ik even op de gewone computer doen.
http://www.borstvoedingna(...)d=288330&pid=0&mid=0quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:48 schreef oeke het volgende:
Oh wat fijn Tinu!![]()
Weet iemand hoe het zt met de verdovingen bij de tandarts? Ik moet binnenkort en ik ben bang dat ik wel een prik wil. Maar ik denk ook dat ze meteen wil drinken als ik thuiskom.
We hebben nu trouwens 1 keer een flesje geprobeerd. Ze moest er niks van weten. Net als van de speen niet.
Ja 3 maanden, helft bv en helft kv, wel erg pittig hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:08 schreef Zoë23 het volgende:
Hoop dat het snel beter gaat mereltje
Heb je bij F uiteindelijk bv kunnen geven of niet?
Nee helaas te pijnlijk, het is wel druk aan het genezen, met korstjes, doe er ook veel drupjes bv op en lanoline.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:31 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, ik wens je succes en dat het snel beter gaat. Fijn dat de lk morgen komt. Is het voeden zo pijnlijk dat je niet live kunt voeden? Wellicht dat dat de bv sneller op gang brengt? Ik hoop dat de lk kan helpen.
Oh ja dan is een beetje koorts wel normaal. Borstvoeding kan ook als troost aangeboden worden dus dan is ie waarschijnlijk wat gelukkiger. Of het helpt de koorts te verlagen weet ik niet, ik gebruikte preventief pcm, dan lag Nathan gewoon een dag wat meer te slapen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Pessie, hij is 8 weken. Ik dacht wel dat koorts normaal is na de vaccinaties die hij vandaag heeft gehad. Aangezien deze uit levende, afgezwakte organismen bestaan. Het lichaam van mijn kind vecht daartegen en maakt antistoffen aan en daar komt bij mijn weten de koorts vandaan. Dat is heel normaal. Ik vroeg me wel af of borstvoeding een extra positief effect kon hebben en helpen de koorts te verlagen?
Ik kan me je tranen helemaal voorstellenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:58 schreef Kersjes het volgende:
Tinu, op 1 juli woog hij 2900, vandaag slechts 30 gram meer.
M. heeft hem net weer een flesje gegeven nadat hij aan de borst in slaap is gevallen. Van de gekolfde 70 cc heeft hij er 40 opgedronken. Nu ligt hij weer in coma![]()
Hij is dan ook echt niet te wekken.
Behalve als je hem neerlegt in bed of box, dan is hij direct wakker. maar als je hem dan wil aanleggen dan kost dat veel moeite, drinkt hij uiteindelijk toch even en tukt weer door.
Wat is Viburcol dan? Ik dacht dat ik juist niets koorts verlagends mocht geven.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Lientje heeft alleen de eerste en de laatste keer last van inentingen gehad . Ik heb de eerste keer Viburcol gegeven tegen het ongemak en idd meer gevoed, weinig prikkels en zorgen dat ze het niet te warm zou krijgen.
Nooit eerder van gehoord. Onder de 12 weken moet je vanaf 38 graden overleggen met de huisarts. Op dit tijdstip dus HAP. Best kans dat je hetzelfde verhaal krijgt over de vaccinaties, maar better safe than sorry.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:19 schreef Tinuviel het volgende:
Pessie, bij mij zeiden ze op het cb ook bij de 1e prikjes dat je pas vanaf 39,5 paracetamol mocht geven omdat dat anders de werking van de vaccinaties zou remmen. Kan me alleen niet herinneren dat ze dat bij de oudere ook hadden gezegd.
Dat is homeopatisch, werkt bij pijn en koorts en is rustgevend en mag vanaf de geboorte al gegeven worden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:00 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat is Viburcol dan? Ik dacht dat ik juist niets koorts verlagends mocht geven.
Och Kersjes, dit klinkt me erg bekend in de oren. Goed opletten dat hij alert blijft, bij ons werd dat steeds minder namelijk. Als je hem de fles geeft, leg hem dan niet te comfortabel neer, dan valt hij sneller in slaap (wij doen het met hand onder het hoofdje op de knie). Vinger onder de kin om het happen te helpen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:58 schreef Kersjes het volgende:
Tinu, op 1 juli woog hij 2900, vandaag slechts 30 gram meer.
M. heeft hem net weer een flesje gegeven nadat hij aan de borst in slaap is gevallen. Van de gekolfde 70 cc heeft hij er 40 opgedronken. Nu ligt hij weer in coma![]()
Hij is dan ook echt niet te wekken.
Behalve als je hem neerlegt in bed of box, dan is hij direct wakker. maar als je hem dan wil aanleggen dan kost dat veel moeite, drinkt hij uiteindelijk toch even en tukt weer door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |