abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113468263
Oh ja, dat eten de eerste weken idd.. Ik overleefde overdag voornamelijk op kokosmakronen, boterkoek ed.. Veel calorieën, weinig moeite. :9 :@
Denk om jezelf he Zoë ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113469448
haha ik heb smarties & chocolollies (nog van pasen, heel veel ingeslagen, zo lekker O+ )

boterkoek & kokosmakronen zijn ook lekker, goed idee ;)

zal ik doen :)
pi_113500571
Leuk, al die jonge kindjes hier!!

Joris (nu ruim 9 maanden) is ineens veel meer gaan eten. At vanmorgen bij het ontbijt al een hele boterham (was voorheen een halve rijstwafel) en gisteren een hele stapel groente. Superleuk natuurlijk maar ik blijf met melk zitten. Ik wil niet extra kolven omdat ik snel last heb van overproductie en wil juist dat mijn productie zich aanpast op de nieuwe situatie. Maar ik stond daarstraks op knappen en Joris wilde niet drinken dus toch even de handkolf gepakt. In 2 minuten 100cc bij elkaar (niet overdreven, de melk gulpte erin grote plenzen uit). Ik weet het, het is een luxeprobleem maar soms wel lastig (lekkende borst tijdens een vergadering bijvoorbeeld).

Komt bij dat mijn borsten niet meer zo zindelijk zijn. Voed ik rechts, doet links enthousiast mee en loop ik weer met vlekken in mijn shirt. Nu prop ik er een spuugdoek in, had ik al maanden niet gedaan. Joris drinkt bovendien erg slordig (2 slokken, rondkijken, 2 slokken, op mij klimmen, 2 slokken op de kop, etc) dus ik moet ook nog eens een hydrofiel onder de borst die ik voed leggen...
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:27:31 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113502478
sverbern is idd een luxeprobleem :D
blijft wel irritant, ja!
kan je de gekolfde melk in de vriezer mikken voor later gebruik? Of wil je er meteen pannenkoeken van maken? (Hij eet immers zo goed, dan gaat dat wel op?)

ik had net even overleg, kreeg ik zo een tsr! :o
kind is 2,5 en ik heb nog losgaande tsr's! :o :D
Gister ook al, maar toen hadden we de kdv-voeding overgeslagen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113503643
Sverbern, irritant is het zeker. Ik heb geen overproductie of lekkende borsten gehad, dus zou niet weten, wat je eraan kunt doen.

Davinia, oh je tsr tijdens een vergadering. Ik hoop dat niemand iets heeft gemerkt, behalve jij zelf :P

Bij welke etenswaren merken jullie trouwens dat kinderen last van krampjes krijgen daarna en tot wanneer kunnen zij nog krampjes hebben? Je herkent ze het beste aan huilen zonder dat ze honger hebben en aantrekken van de beentjes toch? Gisteren prei gehad en ik dacht, wie weet maar volgens mij had hij geen last.

Ik ga maar eens mijn kind wakker maken denk, bij al dit geklets over lekken en tsr krijgen mijn borsten last van een kind dat al 4 uur niet meer heeft gedronken. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113509912
Hier nog een bv gevende mama. Heel leuk om mee te lezen hier, zeker wel handig om te lezen hoe iedereen het aanpakt. Wij voeden vanaf het begin op verzoek. Soms wel een beetje vermoeiend want mijn meisje is zeker wel een recreatieve drinker, niets is fijner dan lekker een uurtje bij mama aan de borst hangen (want echt veel drinken doet ze dan niet). Ze groeit er wel heel goed op want met drie weken zat ze al ruim een halve kilo boven geboortegewicht.
Binnenkort beginnen met kolven en volgende week als ze vier weken is kijken of ze ook een flesje van papa wil. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
pi_113511369
Welkom Thistleweed!
pi_113513034
Wat fijn TW!
pi_113524540
Fijn TW en welkom!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113524687
Davinia :o Wat irritant!

Tinuviel: ik eet eigenlijk alles; nou ja, we passen ons menu toch een beetje aan aan de peuter. Heel scherpe curry's staat er bijna nooit meer op tafel. De eerste paar weken ben ik wel voorzichtig geweest met uien en knoflook, maar volgens borstvoeding.com worden krampjes eigenlijk niet veroorzaakt door voeding.

Thistleweed: welkom, en wat fijn dat het zo goed gaat!

Op het kdv denken ze dat Pietje niet meer genoeg heeft aan de melk die hij meekrijgt. Hij heeft zijn flesjes heel snel leeg, en is daarna niet tevreden. Hun voorstel is om fruit te gaan geven, maar dat wil ik eigenlijk nog niet (hij is 5 maanden en 2 dagen). Maar ik kolf nu al te weinig, dus meer meegeven is ook niet echt een optie. -O-
  donderdag 28 juni 2012 @ 19:59:35 #111
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113525243
Ik ben nu een week full-time (tijdelijk) aan het werk, vanaf volgende week gelukkig maar 4 dagen per week.
Aangezien Rayen geen fles wil dacht ik dat ik een groot probleem zou hebben met ontploffende borsten tijdens mijn werkweek.
Ook omdat het een uitzendbaan betreft en ik eigenlijk geen tijd heb om te kolven als ik zou willen, dat zou dan in de pauzes moeten.
Op het KDV krijgt hij kv met pap en olvarit potje, 's ochtends en 's avonds krijgt hij nog de borst.
Ok na zo'n hele dag zijn mijn borsten wel vol maar tot nu toe gaat het nog goed zonder te kolven.
Ik ben eigenlijk verbaasd maar er wel heel blij mee.
Rayen 2½ jaar!
pi_113525935
Fijn dat je er zo weinig last van hebt TJ. Geen pijn ook aan het eind van de dag?

Bleie, vervelend... Hier gaan de flesjes bijvoeding er ook razendsnel in zonder dat hij er vol van lijkt te raken (het is dan ook nog maar 30 cc per keer). Misschien is het dan meer zuigbehoefte? Lastig wel.

Hier gaat het op en af, maar er lijkt wel een stijgende lijn te zijn. Het zou wel fijn zijn als meneer gewoon in 1x drinkt zoveel hij wil, want nu is het borst-in slaap-bijvoeding-weer wakker- nog een keer de borst. En dan zijn we zo een uur verder en moet ik nog kolven :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:16:13 #113
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113526058
Nathan kreeg als baby flinke krampen als ik roomijs had gegeten. Pas na een half jaar oid ging dat beter. Hij is nu trouwens dol op roomijs :')

Gisteren weer een mijlpaal: 23 maanden voeden! Ik weet niet of we de 24 gaan halen dus nu maar even flink jompelen *O* *O* *O*
Door de hele situatie rond mn schoonvader is de avondproductie zover teruggelopen dat we die sinds dit weekend zijn gestopt, in plaats daarvan krijgt Nathan wat melk (ik ben liever om half 7 wakker dan om 5 uur). De ochtendvoeding doet het nog wel, maar ik heb niet het idee dat dat heel lang zal zijn.
Ach, bijna de WHO-norm gehaald, dat had ik 23 maanden geleden absoluut niet gedacht!

Phaidra, je ventje is door dat hele schema ook ontzettend moe, Nathan viel ook in slaap tijdens het voeden, hoeveel ik wel niet over handjes en onder kinnetjes gestreeld heb tijdens het voeden... Werde beter toen we allemaal wat minder moe waren.
pi_113527625
Wow, 23 maanden _O_ goed zeg!

Even een fotootje O+
*weg*

[ Bericht 53% gewijzigd door Phaidra op 28-06-2012 23:21:55 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:57:13 #115
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113528323
Phaidra O+ O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_113530666
Ooooh Phaidra O+
pi_113530712
Phaidra, heerlijke foto O+

Iemand nog tips tegen krampjes? Infacol krijgt ze al. Afgelopen nacht wakker geweest tussen 01:00 en 04:30, drinken, krampjes, alleen maar bij mama willen slapen en zodra ik haar weg legde, huilen en krampjes. En vandaag ook al de hele dag. En ik vrees echt voor de nacht nu ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113530831
Heb je toevallig een Cozy Bag? Dat wilde hier nog wel wat verlichting geven... verder was het hier helaas echt even doorbijten, weinig hielp en ineens was het over (rond de 3/ 3,5e maand....)
pi_113531111
Nee, heb ik niet. Had wel ooit ergens een kersenpittenkussen, maar die is nu uiteraard nergens te vinden. Morgen hopelijk eentje kopen (leuk, midden in de zomer :') )
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:35:48 #120
259886 pessie
pi_113531140
Phaidra wat ontzettend lief!

Marjolijntje, ik begreep dat krampjes juist langer duren als je op dat moment drinken geeft :? . Hier niet heel veel ervaring met krampjes.
pi_113531265
Mja, als ik haar niet voedt als ze krampjes heeft, dan krijgt ze de hele dag niks, dat gaat hem ook niet worden.
Het gaat momenteel echt de hele dag door. Vannacht was het drama, vanochtend ging het goed, maar sinds 2 uur is het raak, tot nu dus. Ze valt in slaap bij mij of mijn vriend, maar zodra we haar weg leggen is het huilen (krampjes). En ik kan echt niet slapen met een baby op mn borst, helaas.
pi_113531487
Wat soms nog wel eens wil helpen, is haar met haar ruggetje tegen jouw buik houden, en je handen in haar knieholtes en dan langzaam en voorzichtig naar je toe halen, dat je als het ware haar buikje masseert...

Wel weer even een reminder, dat we die periode straks hier ook weer doormoeten... zoooo ontzettend zielig vond ik het ;( maar het is helaas onderdeel van het rijpen van de darmpjes...
pi_113531587
Het enige wat ik nog onthouden heb is dat je als moeder het beste de 1e ..wk geen chocolade kan eten i.v.m. darmkrampjes van je baby.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:42:08 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113531643
Marjolijntje, ik legde Lientje dan op mijn schoot, op haar rug, en dan met haar benen naar me toe, hoofdje op mijn knieen, dan beentje buigen en knietjes naar haar buik toe bewegen en dan een beetje heen en weer wiebelen, vrij spartaans :P , maar dan gingen er windjes uit, niet te zuinig......
En heel goed laten boeren, als ze al eens kramp had, dan was het echt voornamelijk teveel lucht.
Badje hielp ook goed, maar dat is een tijdelijke verlichting, de lucht moet er gewoon uit.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:48:38 #125
259886 pessie
pi_113532176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Mja, als ik haar niet voedt als ze krampjes heeft, dan krijgt ze de hele dag niks, dat gaat hem ook niet worden.
Het gaat momenteel echt de hele dag door. Vannacht was het drama, vanochtend ging het goed, maar sinds 2 uur is het raak, tot nu dus. Ze valt in slaap bij mij of mijn vriend, maar zodra we haar weg leggen is het huilen (krampjes). En ik kan echt niet slapen met een baby op mn borst, helaas.
Hoe oud is ze nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')