abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113317694
Pietje krijgt 4 dagen gekolfde melk (ma, di, do, vr), waarvan de eerste drie op het kdv. Is eigenlijk altijd grotendeels koelvers. Wat ik ma kolf, drinkt hij di, enz. Wat ik vrijdag kolf, red het ook wel in de koelkast tot maandag. Helaas kolf ik vrijwel altijd te weinig (hij drinkt ook nogal veel, als je t m aanbiedt, klokt hij rustig 180 weg, maar meestal doe ik iets van 160 in een flesje), dus ik moet ook altijd wel mijn vriezervoorraad aanspreken. Die bestaat uit zakjes van ca 50 cc. Zo'n zakje zet ik dan 's avonds in de koelkast, en het gaat de volgende dag mee naar het kdv. Ik weet eigenlijk nooit zo goed of je dat nou mag mengen met andere melk die niet bevroren is geweest.

En over het korte drinken van Pietje, ik let er vandaag wat extra op, en volgens mij is de oorzaak voornamelijk afleiding door zijn grote zus... Het is ook lastig drinken met een peuter die aan je hoofd of op je voeten zit, of die gewoon de hele tijd naar je roept en grapjes maakt... Net dus gevoed met een hydrofiel over zijn hoofd (manlief is er niet, dus ik kan niet even naar boven gaan met hem), en gezorgd dat zij van hem afbleef (wat me dan wel weer een boze peuter opleverde), en toen dronk hij echt wat beter. Nu ligt hij lekker te slapen.Oh, en zie opeens dat zij (zittend) op de bank in slaap is gevallen. O+
  zondag 24 juni 2012 @ 18:11:12 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113322658
je mag prima opbrengsten van verschillende dagen bij elkaar gooien / mengen, mits het dezelfde temperatuur is.

tinu, hoe gaat het met de verblekingen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113324130
DaviniaHR bijna geen last meer gelukkig. Dus nu volop genieten. Had gisteren een smeltmomentje. Hij legde elke keer een handje op de borst alsof hij hem vast ging houden en/ of claimen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 24 juni 2012 @ 20:35:52 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113329121
Heerlijk is dat, zo'n minihandje, zo van 'mijn borst'.... O+
  zondag 24 juni 2012 @ 20:54:13 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113330345
zo'n handje he?

*smelt*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_113331555
Och wat lief O+

Hier een dipje vandaag. Ik ben moe en baal dat m'n productie maar zo tergend langzaam toeneemt, ondanks domperidon. Ik raak gefrustreerd door die stomme weegschaal die bij 2 metingen vlak achter elkaar wel 30 gram verschil kan aangeven. Aangezien de kleine waarschijnlijk iets van 20 cc uit de borst haalt (hoop ik), heb ik dus niks aan die weegschaal. Kolfopbrengst lijkt wel iets toe te nemen (ca 20 cc per kant) maar echt opschieten doet t niet. Tel daarbij op dat alles bij elkaar zo veel tijd kost (20-30 min borst, flesje bijvoeding, kolven), zeker 's nachts breekt dat me op. En dan verzorgt m'n lief het flesje nog. Ik zie enorm op tegen dagen dat ik alles alleen moet doen, als m'n lief moet werken... ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113331879
Phaidra -O- :* je beeb haalt veel meer uit je borst dan je doet met een mechanische kolf dat weet je he!
waarom moet je bijvoeden trouwens?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 24 juni 2012 @ 21:22:25 #33
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113332285
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:12 schreef Phaidra het volgende:
Och wat lief O+

Hier een dipje vandaag. Ik ben moe en baal dat m'n productie maar zo tergend langzaam toeneemt, ondanks domperidon. Ik raak gefrustreerd door die stomme weegschaal die bij 2 metingen vlak achter elkaar wel 30 gram verschil kan aangeven. Aangezien de kleine waarschijnlijk iets van 20 cc uit de borst haalt (hoop ik), heb ik dus niks aan die weegschaal. Kolfopbrengst lijkt wel iets toe te nemen (ca 20 cc per kant) maar echt opschieten doet t niet. Tel daarbij op dat alles bij elkaar zo veel tijd kost (20-30 min borst, flesje bijvoeding, kolven), zeker 's nachts breekt dat me op. En dan verzorgt m'n lief het flesje nog. Ik zie enorm op tegen dagen dat ik alles alleen moet doen, als m'n lief moet werken... ;(
och meis; ik weet hoe zwaar het is, en ik weet hoe ik die weegschaal gehaat heb... en nou las ik laatst een wetenschappelijk artikel waarin het nut van dat voor en na wegen ter discussie werd gesteld. (maja geen idee meer waar ik dat heb gelezen).
Ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat...

(ik weet nog hoe vaak ik er helemaal doorheen zat en elke keer bijna was gestopt...)
pi_113332355
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:17 schreef bitterend het volgende:
Phaidra -O- :* je beeb haalt veel meer uit je borst dan je doet met een mechanische kolf dat weet je he!
waarom moet je bijvoeden trouwens?
Ja, dat is de bedoeling.. Maar de weegschaal zegt steeds 20 of hooguit 30 gram, maar ik vertrouw dat ding dus echt niet meer...

Bijvoeden omdat mijn productie nog niet voldoende is en mijn ukkie nog niet genoeg kracht heeft om alles uit de borst te halen (dysmatuur). Zelfs met afgekolfde melk erbij kom ik nog zo'n 30 cc tekort per voeding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113332673
Tot wanneer moest je dan bijvoeden Phaidra, zijn geboortegewicht heeft hij nu toch gehaald. Kun je je kind niet gewoon vaker laten drinken, wisselvoeden (dat betekent na de 2e borst weer de eerste geven, dan weer de 2e enz. met minimaal 4 borsten). Daarvan zou hij ook meer aankomen, het is tegelijkertijd goed voor je productie. Waarom houd je trouwens de tijd per borst bij. Ik merkte bij mijn zoon, dat het aankomen echt goed begon te gaan toen ik hem aanlegde zodra ik het idee had dat hij honger had, tijd tussen de voedingen en de tijd die hij per borst dronk compleet los liet (als hij in totaal 45-60 minuten bij me dronk- was vaak wel inclusief tussentijds boeren en verschonen dan was dat gewoon zo) & ging wisselvoeden. Misschien helpen je deze tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 juni 2012 @ 21:27:39 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113332674
hier ging het precies zo; Evie moest bijvoorbeeld eerst 8 x 60 ml drinken, als ze niet voldoende live dronk, kreeg ze het resterende deel via de sonde. (wel afgekolft). Hier waren er genoeg rondes, dat ze bijna 45 tot 60 min aan de borst lag en er maar 10/20 ml op de weegschaal bij kwam... enorm frustrerend vond ik het.. En dan dus, na een uur aan de borst, nog een half uur kolven... en uiteindelijk had je dus tussendoor 1,5 uur je borsten 'vrij'.... ik vond de eerste weken vreselijk zwaar/ pijnlijk en frustrerend.
pi_113332825
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

och meis; ik weet hoe zwaar het is, en ik weet hoe ik die weegschaal gehaat heb... en nou las ik laatst een wetenschappelijk artikel waarin het nut van dat voor en na wegen ter discussie werd gesteld. (maja geen idee meer waar ik dat heb gelezen).
Ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat...

(ik weet nog hoe vaak ik er helemaal doorheen zat en elke keer bijna was gestopt...)
Tnx. Het woord stoppen zingt vandaag akelig vaak door m'n hoofd, maar ik vind dat ik niet zo snel de handdoek in de ring mag gooien. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts en ga ik bellen voor een afspraak bij de LK (hebben we al in het zkh afgesproken). Dat wil ik sowieso afwachten.

Dat artikel is hier voorbij gekomen ja, het kwam uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde uit 2007 (!)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 juni 2012 @ 21:33:23 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113333148
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Tnx. Het woord stoppen zingt vandaag akelig vaak door m'n hoofd, maar ik vind dat ik niet zo snel de handdoek in de ring mag gooien. Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts en ga ik bellen voor een afspraak bij de LK (hebben we al in het zkh afgesproken). Dat wil ik sowieso afwachten.

Dat artikel is hier voorbij gekomen ja, het kwam uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde uit 2007 (!)
ik wilde ook niet stoppen, maar ooo wat heb ik er vaak tegenaan gehangen.... ik heb echt meerdere periodes gehad dat ik het echt niet meer leuk vond. Maar ach, dan ging het weer een beetje beter en ging ik weer door.
En wonder boven wonder kreeg ik Evie toen uiteindelijk (na 5 maanden) live aan de borst en toen heb ik pas ervaren hoe makkelijk en gezellig BV kan zijn....

ik wil je in elk geval heel veel suc6 wensen! en een LK zeker doen!
pi_113333273
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:27 schreef Tinuviel het volgende:
Tot wanneer moest je dan bijvoeden Phaidra, zijn geboortegewicht heeft hij nu toch gehaald. Kun je je kind niet gewoon vaker laten drinken, wisselvoeden (dat betekent na de 2e borst weer de eerste geven, dan weer de 2e enz. met minimaal 4 borsten). Daarvan zou hij ook meer aankomen, het is tegelijkertijd goed voor je productie. Waarom houd je trouwens de tijd per borst bij. Ik merkte bij mijn zoon, dat het aankomen echt goed begon te gaan toen ik hem aanlegde zodra ik het idee had dat hij honger had, tijd tussen de voedingen en de tijd die hij per borst dronk compleet los liet (als hij in totaal 45-60 minuten bij me dronk- was vaak wel inclusief tussentijds boeren en verschonen dan was dat gewoon zo) & ging wisselvoeden. Misschien helpen je deze tips.
Tot wanneer, geen idee. Tot mijn productie op peil is, maar ik zou niet meer weten hoe ik dat nog goed kan beoordelen.

De tijden per borst zijn me aangeraden door de kinderarts, omdat hij zoveel energie ver- of gebruikte bij het live drinken. Hij had daardoor geen energie meer om op een andere manier voldoende voeding binnen te krijgen.

Ik hoop morgen van de kinderarts wat meer tips te krijgen, wellicht idd de bijvoeding stoppen omdat hij nu goed op gewicht is en de tijd aan de borst uitbreiden. Dat zou al heel veel schelen :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113333390
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik wilde ook niet stoppen, maar ooo wat heb ik er vaak tegenaan gehangen.... ik heb echt meerdere periodes gehad dat ik het echt niet meer leuk vond. Maar ach, dan ging het weer een beetje beter en ging ik weer door.
En wonder boven wonder kreeg ik Evie toen uiteindelijk (na 5 maanden) live aan de borst en toen heb ik pas ervaren hoe makkelijk en gezellig BV kan zijn....

5 maanden dat is best lang en kan me voorstellen dat dat een erg heftige periode is geweest. Petje af hoor dan voor jou doorzettingsvermogen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113333399
Het bijvoeden is inderdaad erg vermoeiend! ik hoop dat je ermee mag stoppen en gewoon je kindje aan de borst laten drinken :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113333655
Ik laat hem de laatste dagen wel clusteren als hij nog wakker is / zoekt naar de borst NA zijn normale voeding. Ik weet dan zeker dat hij al genoeg binnen heeft gehad en dan is het niet erg als hij niet zo effectief drinkt. Op die momenten hangt hij wel zo 30 min te 'drinken' per borst. Dat is dan wel ook na het kolven, dus hoeveel hij er dan nog uit kan halen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113333748
Phaidra, mijn uk was tussen dag 7 en 12 niet aangekomen. Pas toen liet ik alle tijden echt helemaal los. Na 1,5 week was hij dan echt goed gegroeid en ik dacht toen ook. Misschien heeft hij gewoon wat langer nodig per borst voordat hij goed de achtermelk binnen krijgt. Daarvan komen kindjes goed aan en niemand kan volgens mij goed zeggen wanneer de voormelk stopt en de achtermelk komt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113333767
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Wauw, 5 maanden! Wat een prestatie!

Dank je, het helpt alweer om hier even mijn hart te luchten :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 juni 2012 @ 21:42:12 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113333840
Je borst blijft constant nieuwe melk aanmaken Phaidra, dus als ie drinkt blijft ie wat binnenkrijgen, hoe meer drinken, hoe meer het gestimuleerd wordt, dus dat is alleen maar goed.

Wat rot voor je dat het zo gaat... :*
pi_113333862
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik laat hem de laatste dagen wel clusteren als hij nog wakker is / zoekt naar de borst NA zijn normale voeding. Ik weet dan zeker dat hij al genoeg binnen heeft gehad en dan is het niet erg als hij niet zo effectief drinkt. Op die momenten hangt hij wel zo 30 min te 'drinken' per borst. Dat is dan wel ook na het kolven, dus hoeveel hij er dan nog uit kan halen?
Genoeg hoor, de vettere melk ..en je borsten zijn nooit echt leeg dat zei de LLL dame tegen mij :Y

edit: wat juud zegt dus
pi_113334248
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:42 schreef Juud79 het volgende:
Je borst blijft constant nieuwe melk aanmaken Phaidra, dus als ie drinkt blijft ie wat binnenkrijgen, hoe meer drinken, hoe meer het gestimuleerd wordt, dus dat is alleen maar goed.

Wat rot voor je dat het zo gaat... :*
Fijn om te horen ^O^

Wat zo'n klein ventje je onzeker kan maken hè... Ik hou van ieniemini baby'tjes, maar nu kan ik hem wel groter kijken, in de hoop dat het dan allemaal iets makkelijker zal zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113334930
Je doet het echt heel goed Phaidra en ik geloof graag dat het zwaar is. Misschien toch morgen met de kinderarts bespreken of je de tijd aan de borst kunt verlengen. Hebben ze je niet aangegeven hoe lang hij te zwak zou zijn om meer uit de borst te krijgen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113335256
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Je doet het echt heel goed Phaidra en ik geloof graag dat het zwaar is. Misschien toch morgen met de kinderarts bespreken of je de tijd aan de borst kunt verlengen. Hebben ze je niet aangegeven hoe lang hij te zwak zou zijn om meer uit de borst te krijgen?
Tnx O+ en ga ik idd doen.

Nee, dat is niet gezegd, ik denk omdat we toch binnen een week weer op controle zouden komen. Maar bij de meeste voedingen valt hij na 10 min wel in slaap of stopt hij met echt drinken. Dan sabbelt hij alleen nog maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113368990
Update!

De kinderarts was tevreden over zijn gewicht (in 1,5 week van 2280 naar 2620 gram) en vindt het goed dat we de fles gaan afbouwen. "Volg vooral jullie gevoel", was het commentaar :). Fijn dus!

Volgende week ga ik nog langs de LK, hopelijk zitten we tegen die tijd al op volledig BV.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')