Ja, om te huilen zo slechtquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:40 schreef DeZwabber het volgende:
Is dat een LP cover met een foto van een LP cover?
Zitten mooie dingen tussen zeg, tof.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:31 schreef Mascleta het volgende:
Vanmiddag Zeeland af gereden met een maatje om de kringloopwinkels weer eens door te spitten. Resultaat exact 25 stuks.
[ afbeelding ]
Oeh van die Elton John rechts boven heb ik de picture disc versiequote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:31 schreef Mascleta het volgende:
Vanmiddag Zeeland af gereden met een maatje om de kringloopwinkels weer eens door te spitten. Resultaat exact 25 stuks.
[ afbeelding ]
quote:
Helemaal! De zondagochtend was best fijn met Selah sluimerend op de achtergrondquote:
Nice, is dat die ene met die holografische hoes en de picture discs of is er inmiddels ook een andere versie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:29 schreef MaJo het volgende:
Net aangeschaft:
[ afbeelding ]
Kostte 30 euro. Best een koopje toch voor een TOOL plaat?
Voor mijn verjaardag gekregen:
[ afbeelding ]
Ik heb em ooit voor 33 euro ergens uit een vergeten vinylbak getrokkenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb een reguliere hoes en platen, maar heb me, volgens mij in een van de eerdere topics hier, laten vertellen dat dat geen officiële release is. Maar hij klinkt er niet minder goed om, ziet er alleen minder gaaf uit. Maar die holografische hoes is niet makkelijk voor een leuke prijs te vinden.
Ik heb geen flauw ideequote:Op woensdag 11 juli 2012 22:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nice, is dat die ene met die holografische hoes en de picture discs of is er inmiddels ook een andere versie?
Hij is meteen herkenbaar door de hologrammen en de afbeeldingen op de gehele lpquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw ideeHeb het via Ebay gekocht dus moet er nog even op wachten
Zag dat het dezelfde is die op Amazon verkocht wordt dus lijkt me dan wel een officiele versie? Maar ach, als het maar goed klinkt, aan die 30 euro kan ik niet echt een buil vallen
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:37 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hij is meteen herkenbaar door de hologrammen en de afbeeldingen op de gehele lp
Ach, sommige mensen vinden een normale plaat beter klinken dan een picturedisc, als het een bootleg is, tel uit je winst
Ik verzamel eigenlijk geen specifiek genre, is financieel ook niet te doen vrees ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:20 schreef LuciferRising het volgende:
Zijn er in dit topic ook 60's beat verzamelaars?
Geil! Het is dat ik al de oude versie (heb het nu over Dopesmoker) heb anders had ik deze gelijk besteld.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:49 schreef Sardu het volgende:
Gisteren in de stad zag ik deze toevallig liggen, en maar meteen meegenomen [ afbeelding ]
En vorige week lag deze op de deurmat te wachten
[ afbeelding ] Sleep - Dopesmoker. Ook groen vinyl, met een "foil cover"
Geen idee, Undertow is iig niet duur.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:05 schreef Orbeatle het volgende:
Zeg, ik moet Aenima van TOOL nog eens hebben op vinyl.
Klopt het dat die echt overal achterlijk duur is?
Die heb ik voor, volgens mij, een euro of 20 op de platenbeurs in de Jaarbeurs gekocht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:05 schreef Orbeatle het volgende:
Zeg, ik moet Aenima van TOOL nog eens hebben op vinyl.
Klopt het dat die echt overal achterlijk duur is?
Kwam op ebay een picture disk tegen van aenima van 300 dollar ofzo...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:51 schreef PimD het volgende:
Ook van Aenima zijn er tientallen bootlegs. Als het gekleurd vinyl is, is het een bootleg.
ik heb van Tool het afgelopen jaar wel diverse re-releases gezien op zo'n "back in black"-label, dat oude albums opnieuw uitbrengt op vinyl. Geen bootlegs, maar gewoon met toestemming dus. In iedergeval heb ik Undertow en Opiate voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:35 schreef PimD het volgende:
Voor zover ik weet is er van Aenima alleen een originele persing uit 1997 op zwart vinyl. Alles wat gekleurd, picture disc etc is zijn bootlegs. Zelfde geldt voor 10,000 Days - daar is zelfs nog steeds geen officiele release van op vinyl.
Undertow en Opiate heb ik al op vinyl. Evenals Lateralus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:06 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik heb van Tool het afgelopen jaar wel diverse re-releases gezien op zo'n "back in black"-label, dat oude albums opnieuw uitbrengt op vinyl. Geen bootlegs, maar gewoon met toestemming dus. In iedergeval heb ik Undertow en Opiate voorbij zien komen.
Heldquote:
Daar ben ik met een vriend van me ook eens naar op zoek gegaan op de platenbeurs. Bij de derde of vierde kraam waar we het vroegen was het al raak. Maar dan het album, niet de single.quote:
Ik heb hem ook jaquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:12 schreef searchanddestroy het volgende:
[ afbeelding ]
Op deze ben ik stiekem wel een beetje trots.![]()
Ja ik zag het album ook een keer, het is allemaal recent opnieuw uitgebrachtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar ben ik met een vriend van me ook eens naar op zoek gegaan op de platenbeurs. Bij de derde of vierde kraam waar we het vroegen was het al raak. Maar dan het album, niet de single.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:12 schreef searchanddestroy het volgende:
[ afbeelding ]
Thorens TD 145quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mooie platen maar wat gebruiken jullie om ze af te spelen?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Project Debut toch? Wat voor element ga je gebruiken?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vanaf a.s. woensdag als alles meezit
Project Debut Carbon Esprit idd, ik begin met het default element wat erop zit, vorige platenspeler die ik had was antiek en ik ga niet pretenderen er heel veel verstand van te hebben (lees: nagenoeg niet). Wilde alleen een goede platenspeler waar ik nog genoeg aan kan veranderen mocht ik dat willen.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Project Debut toch? Wat voor element ga je gebruiken?
Dit was mijn vorige... een sony platenspeler die ik 22 jaar geleden zelf had gekocht;quote:Op zondag 29 juli 2012 11:39 schreef exile79 het volgende:
Ik heb een sony platenspeler van vijf euro.
Tweedehands een optie? Voor rond de 100 euro heb je vaak al een mooie Thorens of Marantz.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:47 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een betaalbare platenspeler. Nu ben ik al eens een vrij sjieke audiozaak binnengestapt om wat informatie in te winnen, maar daar kreeg ik het verhaal dat een beetje platenspeler zo vanaf 300 euro verkocht werden.
Wat is jullie visie hierop? Ik begrijp dat je wel wat geld neer moet leggen om wat kwaliteit te krijgen, maar 300 euro vind ik persoonlijk erg veel geld. Ik wil hem dus alleen gebruiken om platen af te spelen, niet om iets te digitaliseren.
Op kieskeurig staat deze, en al is hij iets goedkoper dan wat ik voor ogen had, zijn de reviews wel lovend.
Ik weet dat Sounds een aantal platenspelers te koop heeft staan, misschien dat ik daar inderdaad even binnenkort binnen loop. De meeste hebben tegenwoordig toch wel gewoon tulpaansluitingen?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:19 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Tweedehands een optie? Voor rond de 100 euro heb je vaak al een mooie Thorens of Marantz.
Vroeger ook alquote:Op zondag 29 juli 2012 14:20 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik weet dat Sounds een aantal platenspelers te koop heeft staan, misschien dat ik daar inderdaad even binnenkort binnen loop. De meeste hebben tegenwoordig toch wel gewoon tulpaansluitingen?
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar niet meer aan de achterkant van zo'n ding gekeken heb.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vroeger ook al2 tulpjes en een aarde draadje
Nouja, vroeger had je ook die din aansluitingen waar je dan weer een verloopje voor moest hebbenquote:Op zondag 29 juli 2012 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vroeger ook al2 tulpjes en een aarde draadje
Precies. Zo kom ik ook aan mijn speler. Iets meer dan 100 euro en een verkoper in de buurt kunnen vinden. Ideaal. Ebay staat vol met mooi spul.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:19 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Tweedehands een optie? Voor rond de 100 euro heb je vaak al een mooie Thorens of Marantz.
quote:
12 euro per plaat is een koopje slash normaalquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Redelijk prijzig ja geen gatefolds wel een box met daarin een plekje voor tomahawk plaat nummer 4 die ergens dit jaar nog uit moet komen(iets meer dan 12 euro per plaat)
Wat is HH?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:55 schreef RonB79 het volgende:
[..]
12 euro per plaat is een koopje slash normaal
Hier in HH kost een LP normaal 16-20 euro per stuk.
Ah okquote:
hahaha, ja, die heb ik ook.. Laatst nog gebruikt om iemand te rickrollenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:12 schreef searchanddestroy het volgende:
[ afbeelding ]
Snuit! Hoe is het met jou dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:19 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
hahaha, ja, die heb ik ook.. Laatst nog gebruikt om iemand te rickrollen
Meh. Valt tegen vind ik. De Saturn is natuurlijk een leuke winkel, maar daar moet je niet voor koopjes zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah okheb je daar net als in Berlijn veel toffe platenzaken?
Gaat prima! Leuk om jou hier tegen te komen!quote:
En binnenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:37 schreef arucard het volgende:
Heb hem net ook maar besteld, was het alweer vergeten na die recordstore day
Nice.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ze zijn weer compleet, alle 3 de albums van Baroness, allemaal limited. En omdat ze niet in de frames aan de muur passen, staan ze maar op het dressoir eronder.
[ afbeelding ]
hehe op het randjequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:58 schreef ranja het volgende:
Net werd de nieuwe 12" van Ash bezorgd. Op zich niet heel bijzonder, maar wel nummer 500 van 500
ja ik was 20 jaar terug behoorlijk gangster..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:56 schreef Bosbeetle het volgende:
dat had ik nou niet achter je gezocht gehenna... platenspelersloper
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja ik was 20 jaar terug behoorlijk gangster..
Is dat een dure zaak?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo... even bij De Langspeelplaat geweest hier in Den Bosch.
Mijn aanwinsten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meeste LP's voor 2 tot 4 euro, De Joy division was een heruitgave van 20 euro.quote:
En van Pink Floyd?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Meeste LP's voor 2 tot 4 euro, De Joy division was een heruitgave van 20 euro.
Hij zit wel een eindje uit het centrum
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:32 schreef IJST het volgende:
Verder daarvoor een speciale uitgave van Joy Division's Unknown Pleasures met roze hoes
Heel anders is hij niet, alleen de lijnen zijn roze in plaats van witquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waarom nou weer een andere hoes als het origineel zo tof is?
Dat vind ik een flink verschil.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:42 schreef IJST het volgende:
[..]
Heel anders is hij niet, alleen de lijnen zijn roze in plaats van wit
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat vind ik een flink verschil.
Heb volgens mij wel wat Pink Floyd voorbij zien komen, maar dat is niet echt mijn bandquote:
Wat verderop, Best.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb volgens mij wel wat Pink Floyd voorbij zien komen, maar dat is niet echt mijn band
Jij woont ook in Den Bosch?
Arme jij.quote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 06:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Arme jij.
Eindhoven heeft geen echt goede platenzaken meer of wel?
Die onderstequote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:35 schreef Bravebart het volgende:
Speciale Warp bak bij de Saturn in Antwerpen! New new new
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, Den Bosch hetzelfde... Elpee is 10 jaar terug gestopt, House of Sounds een jaar of 2 geleden. Enige wat we nu hebben is die Stichting Langspeelplaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:47 schreef FUFR het volgende:
[..]![]()
Bullit: failliet
Midtown: failliet
Freaky records: onbekend
op de kleine bleekstraat zit nog wel een 2ehands platenzaak!
Ja.. CD-theek heet dat. Wel een aardig zaakje.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:47 schreef FUFR het volgende:
[..]![]()
Bullit: failliet
Midtown: failliet
Freaky records: onbekend
op de kleine bleekstraat zit nog wel een 2ehands platenzaak!
Midden in het centrum zit toch nog een winkel waar ze wat platen verkocht? Niet heel erg veel, maar wel een aantal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja, Den Bosch hetzelfde... Elpee is 10 jaar terug gestopt, House of Sounds een jaar of 2 geleden. Enige wat we nu hebben is die Stichting Langspeelplaat.
Pieter van Os zit nog in het centrum, daar ben ik vanmiddag even langs geweest maar dat is 3 x niks.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:13 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Midden in het centrum zit toch nog een winkel waar ze wat platen verkocht? Niet heel erg veel, maar wel een aantal.
Waar zit die stichting langspeelplaat in den bosch? Misschien ook maar een keer langs gaan.
Waar kopen jullie verder nog jullie platen? Veel op internet?
Oh valt wel mee, binnenkort maar eens naar toe lopenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Pieter van Os zit nog in het centrum, daar ben ik vanmiddag even langs geweest maar dat is 3 x niks.
De langspeelplaat vanaf het centraal station:
https://maps.google.nl/ma(...)dirflg=w&mra=ls&z=16
ze zijn wel alleen tussen 16:00 en 20:00 open, let daar even opquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Oh valt wel mee, binnenkort maar eens naar toe lopen
Die hoes van die eerste is echt tof, maar ik kan nergens vinden waar ik die kan kopen. Any help?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:35 schreef Bravebart het volgende:
Speciale Warp bak bij de Saturn in Antwerpen! New new new
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saturn in Antwerpen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:03 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Die hoes van die eerste is echt tof, maar ik kan nergens vinden waar ik die kan kopen. Any help?
Ja, Tubular Bells voor mijn neus wegkapen. Ik vroeg nog aan je of je die voor me wilde pakken als je hem zag.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:43 schreef Ceased2Be het volgende:
De schade van vandaag:
• Ad Visser Sobriëtas
• Andrew Sisters, The -
• Boudewijn de Groot Voor de Overlevenden
• Duran Duran Arena
• Duran Duran Seven and the Ragged Tiger
• Jean Michel Jarre Equinoxe
• Jeff Wayne The War of the Worlds
• Mike Oldfield Tubular Bells
• Nena Nena
• Pete Shelley Homosapien
• Police, The Reggatta de Blanc
• Queen A Day at the Races
• Soundtrack E.T.
• Soundtrack The Sound of Music
• Tears for Fears The Hurting
http://www.platenbeurzen.com/quote:Op donderdag 16 augustus 2012 07:39 schreef Ceased2Be het volgende:
gemm.com is sowieso onmisbaar voor elke muziek-verzamelaar
en deze:
http://platenzaken.com/
Ja excuusquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja, Tubular Bells voor mijn neus wegkapen. Ik vroeg nog aan je of je die voor me wilde pakken als je hem zag. [ afbeelding ]
Ach niet erg joh. Bij CD-Theek verzuim ik altijd om hem mee te nemen. Ik zei dat toch op een gegeven moment, dat ik het vaag ingedeeld vond. Stond nou zo ongeveer net niet helemaal op alfabetische volgorde. Heb de O dan ook gemist waarschijnlijk. Ik ga nu dat Beatles album luisteren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja excuus
Hij stond bij de 'O' nogal pontificaal vooraan (net achter de orchestrale uitvoering ervan)
Hij stond volgens mij ook bij de 'M' van Mike en onderin een van die kartonnen dozen nog een keer. Alfabetisch indelen is niet hun sterkste punt iddquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:53 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ach niet erg joh. Bij CD-Theek verzuim ik altijd om hem mee te nemen. Ik zei dat toch op een gegeven moment, dat ik het vaag ingedeeld vond. Stond nou zo ongeveer net niet helemaal op alfabetische volgorde. Heb de O dan ook gemist waarschijnlijk.
Ahja, die had je gekocht voor 4 euro he? Ik ook. Alleen even op wezen halen, dus was nogal wat goedkoper uitquote:
iddquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:12 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ahja, die had je gekocht voor 4 euro he? Ik ook. Alleen even op wezen halen, dus was nogal wat goedkoper uit
http://www.gemm.com/c/sea(...)ness&media_format=18quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:54 schreef emokid het volgende:
Zijn hier mensen die Earth's Angels of Darkness, Demons of Light I en/of II op gekleurd vinyl hebben?
Zou graag weten hoe 'limited' ze zijn en waar ik ze evt het goedkoopst kan krijgen. Ik ga er tenminste van uit dat de normale versies gewoon op zwart vinyl komen..
En dat verschijnt niet in digitaal formaatquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:28 schreef SuperImposed het volgende:
als ik dit topic door blader lijkt het of de meeste mensen fan zijn vanwege het artwork, ik ben fan omdat de beste muziek in veel gevallen alleen maar op vinyl verschijnt
mijn muziek interesse zit in de richting van de drum n bass en (deep) house
in de jaren 90 nietquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En dat verschijnt niet in digitaal formaatApart.
Oh haha, nee dan zit je aan vinyl vast jaquote:
he cool, die van Savatage heb ik ook. (al sinds ie uit is, trouwens).quote:
Heh, gekocht bij een platen/cd-zaak in parijs die alleen rock en metal heeft.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:08 schreef Tokus het volgende:
[..]
he cool, die van Savatage heb ik ook. (al sinds ie uit is, trouwens).
Sowieso Mike Oldfield. Ik heb die hele Boxed set, maar ik ga toch alle dingen die erin zitten los kopen. Tubular Bells en Ommadawn waren van die set toch vernageld..quote:
ja klopt die boxed set heb ik wel eens geluisterd bij mijn oude buurvrouw en toen zelfs nog overgezet naar cd voor mezelfquote:Op woensdag 5 september 2012 18:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Sowieso Mike Oldfield. Ik heb die hele Boxed set, maar ik ga toch alle dingen die erin zitten los kopen. Tubular Bells en Ommadawn waren van die set toch vernageld..
15 albums!?quote:Op woensdag 5 september 2012 18:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja klopt die boxed set heb ik wel eens geluisterd bij mijn oude buurvrouw en toen zelfs nog overgezet naar cd voor mezelfLuister ook liever de originele
Ik ben laatst eens flink aan het verzamelen geraakt van Mike Oldfield op vinyl (ik zit nu op 15 albums en 2 singletjes). Heb wel een zwak voor die man, zelfs zijn eigenlijk erg foute jaren 80 albums vind ik nog wel tof
maar Ommadawn is wel mijn favoriet
jups, maar dan reken ik 'the orchestral tubular bells', 'Pekka Pohjola' (met zusje sally oldfield) en die 'Crime of Passion EP' wel meequote:
> V&Aquote:Op donderdag 6 september 2012 22:56 schreef haakon het volgende:
Zelf draai ik industrial hardcore, maar er staat nog een heel beste collectie van 70's en 80's platen op zolder van mijn pa
quote:Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef arucard het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van een groef, 1000x uitvergroot
Wauwquote:Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef arucard het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van een groef, 1000x uitvergroot
Die heb ik toen ook zo goedkoop gekocht. Zijn 45 toeren platen.quote:Op maandag 17 september 2012 17:29 schreef Näsenbar het volgende:
[ afbeelding ]
20 euro in de uitverkoop bij de Fame![]()
![]()
Ik had gehoopt dat ik juist daar dingen kon vinden omdat gesorteerd, maar valt tegen dus?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:16 schreef PimD het volgende:
Ik vrees dat ik ook wel weer zal gaan. Iedere keer als ik daar ben vind ik het eigenlijk veel te massaal, met veel te veel ongesorteerde rommelkramen, maar iedere keer kan ik het toch niet laten om weer te gaan
Nee hoor, er zijn kramen zat die wel gesorteerd hebben, vaak degene die ergens in gespecialiseerd zijn. De algemenere stands hebben wel vaak bakken lp's met 5 euro of minder per stuk waar je van James Last via Alice Cooper en Supertramp bij Alle 13 Goed uitkomt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:17 schreef ondeugend het volgende:
Ik had gehoopt dat ik juist daar dingen kon vinden omdat gesorteerd, maar valt tegen dus?
Hm niet echt, maar als je vrij algemene dingen zoekt vind je die vaak goedkoper in een ongesorteerde bak dan bij een specialist. De kwaliteit wil nog wel eens wisselend zijn trouwensquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef exile79 het volgende:
Of zijn er gewoon veel mensen die juist graag door ongesorteerde bakken zoeken?
Haha, toevallig heb ik gister deze 3 aangeschaftquote:Op vrijdag 21 september 2012 22:41 schreef SuperVeloce het volgende:
Ik probeer alle Beatles LP's te verzamelen. Vandaag Beatles for sale gekocht, heb er nu 6 Lp's van de Beatles
discogsquote:Op donderdag 20 september 2012 18:06 schreef Amoeba het volgende:
Over 2 weken ga ik op Discogs ook eens een LP kopen. Is dit goed te doen, vanuit Duitsland of shit?
Ja hoor.. er gaat alleen wat meer tijd overheen is mijn ervaring.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:06 schreef Amoeba het volgende:
Over 2 weken ga ik op Discogs ook eens een LP kopen. Is dit goed te doen, vanuit Duitsland of shit?
dit precies.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja hoor.. er gaat alleen wat meer tijd overheen is mijn ervaring.
Feedback over de verkoper zegt natuurlijk alles.
dus gewoon even goed opletten.
Veel zonder, de pareltjes met.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:02 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Leuk topic om te lezen!Ben zelf vaak net zo fan van het artwork als van de muziek zelf en let daar ook altijd extra op bij aankopen.
Ik koop zelf altijd nieuwe albums via 45toeren.nl, maar een album kost dan al gauw 22 euro...
Weten jullie of je ergens nieuwe releases nog goedkoper online kunt scoren? Ik zou geen echte hollander zijn als ik niet naar de goedkoopste opties zou zoeken, want dan kan ik nog meer platen kopen!![]()
En nog een vraagje: bewaren jullie je platenhoezen in van die plastic beschermhoezen of durven jullie het ook wel aan zonder?
Tering, netjes. Ik had laatst Still Life van de Stones gekocht.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:59 schreef Elvander het volgende:
8 keer stones gekregen
Tattoo you
Beggars Banquet
Some Girls
Exile on main st"
Big hits (high tides and green grass)
It's only rock n roll
Let it bleed
Goat's head soup
Wat een heerlijke platenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:06 schreef Qunix het volgende:
Zojuist binnen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Netjes! Zelfs als de plaat er niet uit ziet (of de hoes) willen ze Beatles albums graag voor meer verkopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef Amoeba het volgende:
Normaal niet zo'n fan van compilatie albums, maar net voor 5 euro gekocht op vinyl:
[ afbeelding ]
Ik heb precies dezelfde plaat enkele weken geleden op een rommelmarkt gekocht voor 1,-. Alle platen waren 0,50. Enkel voor de Beatles en nog een paar bekende artiesten wou de vrouw 1,- hebben. Prima!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef Amoeba het volgende:
Normaal niet zo'n fan van compilatie albums, maar net voor 5 euro gekocht op vinyl:
[ afbeelding ]
gege jij hebt vast het vinyl naar cd omslagpunt ook nog meegemaakt en dan nu het cd naar vinyl omslagpunt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:37 schreef Karina het volgende:
[..]Ik weet het. Maar het is zo heerlijk camp.
Lust for Life is wel echt een goed album x.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:37 schreef Karina het volgende:
[..]Ik weet het. Maar het is zo heerlijk camp.
The Idiot ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:21 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Lust for Life is wel echt een goed album x.
En welk is dat dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Sowieso Iggy Pop.
Ik ben nu HET hipsteralbum aan het luisteren
Ik vind het afschuwelijk. Openingstrack is heerlijk, die daarna kan er mee door en dan vervalt het in een herhalend, vals en mager gitaaralbum.quote:
Niet mee eens. Dylan heeft heerlijke muziek gemaaktquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het afschuwelijk. Openingstrack is heerlijk, die daarna kan er mee door en dan vervalt het in een herhalend, vals en mager gitaaralbum.
Vooral Oh Comely is een rotnummer zoals ik dacht dat alleen Dylan ze kon maken![]()
Ho ho, wacht, ik zeg niet dat Dylan geen heerlijke muziek heeft gemaakt. Maar Tempest, van zijn nieuwe album, heb je die gehoord? 14 minuten wals zonder refreinquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:28 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dylan heeft heerlijke muziek gemaakt
En Neutral Milk Hotel heeft ook een bazenalbum afgeleverd, in mijn bescheiden opinie.
OK Computerquote:Maargoed, wat is volgens jou dan een echt topalbum?
Jazeker heb ik Tempest geluisterd. Dat is juist goed, fuck de standaard song met refrein.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho ho, wacht, ik zeg niet dat Dylan geen heerlijke muziek heeft gemaakt. Maar Tempest, van zijn nieuwe album, heb je die gehoord? 14 minuten wals zonder refrein
[..]
OK Computer
Jij kan oprecht 14 minuten genieten van dat lied?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jazeker heb ik Tempest geluisterd. Dat is juist goed, fuck de standaard song met refrein.
Mwah, Radiohead vind ik matig.
Ik vind dat wel goed ja.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij kan oprecht 14 minuten genieten van dat lied?Ik ken ook wel steengoede nummers zonder refrein, maar dat is anders
Dat is niets bijzonders voor hem. Heeft in de 90s al 'Time Out of Mind' afgesloten met 'Highlands'quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho ho, wacht, ik zeg niet dat Dylan geen heerlijke muziek heeft gemaakt. Maar Tempest, van zijn nieuwe album, heb je die gehoord? 14 minuten wals zonder refrein
Dan moet ik toch eens OK Computer gaan luisteren. Heb Radiohead nooit een kans gegeven eigenlijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef emokid het volgende:
[..]
Dat is niets bijzonders voor hem. Heeft in de 90s al 'Time Out of Mind' afgesloten met 'Highlands', en die duurt bijna 17 minuten.
Grappig trouwens dat je OK Computer een topplaat vindt. Wat best mag, maar statistisch gezien is dat de grootste hipsterplaat.Daarbij is 'In the Aeroplane Over The Sea' een ongekende klassieker. (Als we toch onze meningen gaan geven)
quote:
Misschien vind je "The Bends" beter?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:15 schreef Amoeba het volgende:
En aan OK Computer vond ik dus geen zak aan. Uur van m'n leven verneukt.
Wikipedia zegt dat dit album Radiohead de naam het nieuwe Pink Floyd gaf. Ik adoreer Pink Floyd, dus ik zal het eens gaan luisteren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Misschien vind je "The Bends" beter?
Oké dan. Een vriend van me is ook helemaal weg van Radiohead. Echt compleet doorgedraaid.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:42 schreef emokid het volgende:
Stomme wiki beschrijving hoor, raakt kant noch wal. Wat zijn mensen toch overmoedig en naïef als het op Radiohead aankomt. The Bends is hun grootste 'britpop' plaat. Mag niet eens in de schaduw staan van wat Pink Floyd ooit heeft betekent. Afijn, nu dwaal ik af.
Amoeba, bespaar je kostbare tijd.
Dat weet ik. Ik gaf alleen Tempest als voorbeeld van een nummer van Dylan dat ik afschuwelijk vind, in tegenstelling tot zijn betere werk.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef emokid het volgende:
[..]
Dat is niets bijzonders voor hem. Heeft in de 90s al 'Time Out of Mind' afgesloten met 'Highlands', en die duurt bijna 17 minuten.
Ik heb er weinig waarde aan dat het 'statistisch' (totaal ongepast gebruik van het woord trouwens, heb je statistieken waar dat uit blijkt?quote:Grappig trouwens dat je OK Computer een topplaat vindt. Wat best mag, maar statistisch gezien is dat de grootste hipsterplaat.![]()
Ongekend is het zeker, wat betreft dat klassieker ben ik het niet met je eensquote:Daarbij is 'In the Aeroplane Over The Sea' een ongekende klassieker. (Als we toch onze meningen gaan geven)
Vooral ditquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:36 schreef Gehenna het volgende:
ik wordt vaak snel moe van de "klassiek"-heid van Pink Floyd, The Bends vind ik dan ook een van de mindere Radiohead albums, niet dat dat ook maar iets met elkaar te maken heeft
geen:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef Amoeba het volgende:
Waarom tikt mijn LP van The Velvet Underground. Ik heb dat ding pas een maand en toen nieuw gekocht. Kutstof.
Het statistieke is met een knipoog naar Pitchfork. Die hebben een People's list gedaan.. Een lijst van lijstjes. Hoef je niet serieus te nemen natuurlijk. :pquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik gaf alleen Tempest als voorbeeld van een nummer van Dylan dat ik afschuwelijk vind, in tegenstelling tot zijn betere werk.
[..]
Ik heb er weinig waarde aan dat het 'statistisch' (totaal ongepast gebruik van het woord trouwens, heb je statistieken waar dat uit blijkt?) een hipsterplaat is. OK Computer was een jaar of tien geleden mijn 'opstapje' naar muziek in het algemeen, en ik vind het een van de beste albums ooit. Het is ook het album dat ik het meest geluisterd heb in mijn leven.
[..]
Ongekend is het zeker, wat betreft dat klassieker ben ik het niet met je eens
oh dit is gewoon een standaard borsteltje waarmee je je platen even kan 'afstoffen' voordat je ze speeltquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb alleen zo'n rolletje.. Wat is daar het voordeel van?
soms zijn er naalden met 2 kanten dan is het vaak mono / stereo of een speciale dikkere naald voor 45 rpm aan de andere kant... Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk in jou geval.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:14 schreef El.Wulfo het volgende:
Hoi,
Ik heb twee vraagjes over mijn platenspeler. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Ik heb zojuist mijn eerste platenspeler gekocht (tweede hands) en weet niet zo goed hoe alles werkt.
Zo hoor ik bijvoorbeeld erg duidelijk het ronddraaien van de plaat over mijn speakers. Ik weet van andere spelers dat ze dit niet zo erg hebben, waar kan dit aan liggen?
Ook heb ik een vraagje over de naald die er in zit, een BSR st16, die lijkt namelijk 2 naaldpuntjes te hebben, aan de boven en onderkant. Klopt dit en betekend dit dat ik de naald gewoon om kan draaien als de ene kant versleten is?
Alvast bedankt
Thnx.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
soms zijn er naalden met 2 kanten dan is het vaak mono / stereo of een speciale dikkere naald voor 45 rpm aan de andere kant... Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk in jou geval.
dat van de plaat horen draaien snap ik niet helemaal je hoort al geluid als je de naald er nog niet op hebt liggen? (dan is het waarschijnlijk een aarde brom heb je wel een versterker waar je aan kunt aarden) Als de plaat als het ware 'jengelt' kan het zijn dat je plaat ovaal is of je naald/arm/antiskating niet helemaal goed afgesteld.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Thnx.
Wat betreft de naald zal het vast zijn dat de 2e kant voor 78 toeren is, daar is die naald ook voor te gebruiken namelijk.
En het draaien van de plaat bedoel ik echt dat ik over de speakers hoor dat de plaat ronddraait. Ook onder de muziek. Dus echt het ronddraaien van de plaat. Weet niet of dat duidelijk is?
Wat jij over aarden zegt snap ik niet helemaal. Ik heb m aangesloten op mijn hifi system via de aux.
(Oudere) spelers moet je vaak de aarde koppelen aan de aarde van de versterker. Doe je dit niet, dan zit er een vaak een constante brom in je muziek. Maar dat lijkt iets anders als wat jij hier bedoelt...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Thnx.
Wat betreft de naald zal het vast zijn dat de 2e kant voor 78 toeren is, daar is die naald ook voor te gebruiken namelijk.
En het draaien van de plaat bedoel ik echt dat ik over de speakers hoor dat de plaat ronddraait. Ook onder de muziek. Dus echt het ronddraaien van de plaat. Weet niet of dat duidelijk is?
Wat jij over aarden zegt snap ik niet helemaal. Ik heb m aangesloten op mijn hifi system via de aux.
Die zit er idd niet opquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:45 schreef El.Wulfo het volgende:
Waar zou ik die dan moeten aarden? Ik zie geen plek voor dat middelste kabeltje.
Ik meende te hebben opgevangen toen ik hm kocht dat hier al een versterker in zat, maar dat weet ik niet zo zeker.
Dit is hm trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kijk zelden op Pitchfork, ze lijken er een hobby van te maken dingen te beoordelen omgekeerd evenredig aan hun populariteit in plaats van op zaken die er toe doen bij muziek.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef emokid het volgende:
[..]
Het statistieke is met een knipoog naar Pitchfork. Die hebben een People's list gedaan.. Een lijst van lijstjes. Hoef je niet serieus te nemen natuurlijk. :p
Niet weten dat het absoluut niets boeit op welke plaats een album staat op Pitchfork.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kijk zelden op Pitchfork, ze lijken er een hobby van te maken dingen te beoordelen omgekeerd evenredig aan hun populariteit in plaats van op zaken die er toe doen bij muziek.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet weten dat het absoluut niets boeit op welke plaats een album staat op Pitchfork.
Dat het beste album niet per se op nummer 1 hoeft te staan. In de jaren 90 zijn er veel betere albums gemaakt dan OK Computer. Toch staat OK Computer op 1.quote:
Ik heb het helemaal niet over lijstjes.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:17 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat het beste album niet per se op nummer 1 hoeft te staan. In de jaren 90 zijn er veel betere albums gemaakt dan OK Computer. Toch staat OK Computer op 1.
http://pitchfork.com/feat(...)ums-of-the-1990s/10/
Waarover dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over lijstjes.
Nee, daarom zei ik juist omgekeerd evenredig. Mocht je die term niet kennen, dat betekent dat hoe populairder iets is, hoe slechter het beoordeeld wordt door Pitchfork en omgekeerd. Ze lijken zich veel te veel af te zetten in plaats van te beoordelen. En dan heb ik het dus niet over die simpele eindejaarslijstjes, maar gewoon over de inhoud van de reviews.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waarover dan?
Ze beoordelen toch niet enkel op populariteit man.
Dat is ook Pitchfork. Pitchfork wil alternatief zijn, daarom is het ook hipstersite #1. Daarom boeit het ook niet welk album op #1 staat in een lijstje.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, daarom zei ik juist omgekeerd evenredig. Mocht je die term niet kennen, dat betekent dat hoe populairder iets is, hoe slechter het beoordeeld wordt door Pitchfork en omgekeerd. Ze lijken zich veel te veel af te zetten in plaats van te beoordelen. En dan heb ik het dus niet over die simpele eindejaarslijstjes, maar gewoon over de inhoud van de reviews.
Pitchfork wil altijd heel graag alternatief en hip zijn - door dingen aan te prijzen waar je soms helemaal niets meer van hoort en door andere pers gelauwerde dingen de grond in te boren. Volgens mij is het een trend van de laatste jaren, want wat betreft jaren '90 gaan ze wel aardig met de stroom mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |