abonnement Unibet Coolblue
pi_118125339
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef emokid het volgende:

[..]

Dat is niets bijzonders voor hem. Heeft in de 90s al 'Time Out of Mind' afgesloten met 'Highlands' _O_ , en die duurt bijna 17 minuten.
Dat weet ik. Ik gaf alleen Tempest als voorbeeld van een nummer van Dylan dat ik afschuwelijk vind, in tegenstelling tot zijn betere werk.
quote:
Grappig trouwens dat je OK Computer een topplaat vindt. Wat best mag, maar statistisch gezien is dat de grootste hipsterplaat. :)
Ik heb er weinig waarde aan dat het 'statistisch' (totaal ongepast gebruik van het woord trouwens, heb je statistieken waar dat uit blijkt? :') ) een hipsterplaat is. OK Computer was een jaar of tien geleden mijn 'opstapje' naar muziek in het algemeen, en ik vind het een van de beste albums ooit. Het is ook het album dat ik het meest geluisterd heb in mijn leven.
quote:
Daarbij is 'In the Aeroplane Over The Sea' een ongekende klassieker. (Als we toch onze meningen gaan geven)
Ongekend is het zeker, wat betreft dat klassieker ben ik het niet met je eens :P
pi_118125913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:36 schreef Gehenna het volgende:
ik wordt vaak snel moe van de "klassiek"-heid van Pink Floyd, The Bends vind ik dan ook een van de mindere Radiohead albums, niet dat dat ook maar iets met elkaar te maken heeft :P
Vooral dit :P Over the Bends: een enorm tof album, een van de beste albums in zijn genre (trouwens, er is weinig britpop aan) maar vergeleken met de rest van het werk van Radiohead is het een stuk minder indrukwekkend.

edit: Volgens mijn Last.fm staat The Bends zevende van de acht Radiohead-albums wat betreft plays, maar daar moet nog wel iets bij omdat ik The Bends wel op vinyl heb en sommige anderen niet. :)
pi_118126705
Waarom tikt mijn LP van The Velvet Underground. Ik heb dat ding pas een maand en toen nieuw gekocht. Kutstof. :r
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118126776
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef Amoeba het volgende:
Waarom tikt mijn LP van The Velvet Underground. Ik heb dat ding pas een maand en toen nieuw gekocht. Kutstof. :r
geen:



?
nee, jij dan!
pi_118126862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:54 schreef Gehenna het volgende:

[..]

geen:

[ afbeelding ]

?
Ik heb alleen zo'n rolletje.. Wat is daar het voordeel van?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118127119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik gaf alleen Tempest als voorbeeld van een nummer van Dylan dat ik afschuwelijk vind, in tegenstelling tot zijn betere werk.

[..]

Ik heb er weinig waarde aan dat het 'statistisch' (totaal ongepast gebruik van het woord trouwens, heb je statistieken waar dat uit blijkt? :') ) een hipsterplaat is. OK Computer was een jaar of tien geleden mijn 'opstapje' naar muziek in het algemeen, en ik vind het een van de beste albums ooit. Het is ook het album dat ik het meest geluisterd heb in mijn leven.

[..]

Ongekend is het zeker, wat betreft dat klassieker ben ik het niet met je eens :P
Het statistieke is met een knipoog naar Pitchfork. Die hebben een People's list gedaan.. Een lijst van lijstjes. Hoef je niet serieus te nemen natuurlijk. :p
pi_118128925
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb alleen zo'n rolletje.. Wat is daar het voordeel van?
oh dit is gewoon een standaard borsteltje waarmee je je platen even kan 'afstoffen' voordat je ze speelt :P

maar als er echt veel stof op zit (b.v. bij die platen die voor ¤1 op de rommelmarkt worden aangeboden, nadat 30 jaar op zolder hebben gelegen) kan deze het wel behoorlijk schoon krijgen:

nee, jij dan!
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 16:11:25 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118130088
je hebt ook nog deze



die zag ik laatst in een platenzaak de sounds in tilburg geloof ik... en als je zag hoeveel platen zij er mee schoonmaakte is dat wel heavy duty :D

of voor de cheap ass oplossing :')

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118130210
Hoi,

Ik heb twee vraagjes over mijn platenspeler. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Ik heb zojuist mijn eerste platenspeler gekocht (tweede hands) en weet niet zo goed hoe alles werkt.

Zo hoor ik bijvoorbeeld erg duidelijk het ronddraaien van de plaat over mijn speakers. Ik weet van andere spelers dat ze dit niet zo erg hebben, waar kan dit aan liggen?

Ook heb ik een vraagje over de naald die er in zit, een BSR st16, die lijkt namelijk 2 naaldpuntjes te hebben, aan de boven en onderkant. Klopt dit en betekend dit dat ik de naald gewoon om kan draaien als de ene kant versleten is?

Alvast bedankt
Azwethinkweiz
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 16:19:02 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118130391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:14 schreef El.Wulfo het volgende:
Hoi,

Ik heb twee vraagjes over mijn platenspeler. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Ik heb zojuist mijn eerste platenspeler gekocht (tweede hands) en weet niet zo goed hoe alles werkt.

Zo hoor ik bijvoorbeeld erg duidelijk het ronddraaien van de plaat over mijn speakers. Ik weet van andere spelers dat ze dit niet zo erg hebben, waar kan dit aan liggen?

Ook heb ik een vraagje over de naald die er in zit, een BSR st16, die lijkt namelijk 2 naaldpuntjes te hebben, aan de boven en onderkant. Klopt dit en betekend dit dat ik de naald gewoon om kan draaien als de ene kant versleten is?

Alvast bedankt
soms zijn er naalden met 2 kanten dan is het vaak mono / stereo of een speciale dikkere naald voor 45 rpm aan de andere kant... Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk in jou geval.

dat van de plaat horen draaien snap ik niet helemaal je hoort al geluid als je de naald er nog niet op hebt liggen? (dan is het waarschijnlijk een aarde brom heb je wel een versterker waar je aan kunt aarden) Als de plaat als het ware 'jengelt' kan het zijn dat je plaat ovaal is of je naald/arm/antiskating niet helemaal goed afgesteld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118130763
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

soms zijn er naalden met 2 kanten dan is het vaak mono / stereo of een speciale dikkere naald voor 45 rpm aan de andere kant... Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk in jou geval.

dat van de plaat horen draaien snap ik niet helemaal je hoort al geluid als je de naald er nog niet op hebt liggen? (dan is het waarschijnlijk een aarde brom heb je wel een versterker waar je aan kunt aarden) Als de plaat als het ware 'jengelt' kan het zijn dat je plaat ovaal is of je naald/arm/antiskating niet helemaal goed afgesteld.
Thnx.
Wat betreft de naald zal het vast zijn dat de 2e kant voor 78 toeren is, daar is die naald ook voor te gebruiken namelijk.

En het draaien van de plaat bedoel ik echt dat ik over de speakers hoor dat de plaat ronddraait. Ook onder de muziek. Dus echt het ronddraaien van de plaat. Weet niet of dat duidelijk is?

Wat jij over aarden zegt snap ik niet helemaal. Ik heb m aangesloten op mijn hifi system via de aux.
Azwethinkweiz
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 16:31:01 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118130950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Thnx.
Wat betreft de naald zal het vast zijn dat de 2e kant voor 78 toeren is, daar is die naald ook voor te gebruiken namelijk.

En het draaien van de plaat bedoel ik echt dat ik over de speakers hoor dat de plaat ronddraait. Ook onder de muziek. Dus echt het ronddraaien van de plaat. Weet niet of dat duidelijk is?

Wat jij over aarden zegt snap ik niet helemaal. Ik heb m aangesloten op mijn hifi system via de aux.
:Y 78 toeren kan heel goed daar heb je helemaal een dikke naald nodig

Je moet je platenspeler normaal aansluiten op de phono ingang die heeft een plus, een min en een aarde... Als je geen phono hebt op je stereo dan moet je hem op een andere manier aarden en hoogstwaarschijnlijk een pre-amp voor zetten....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118131005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:26 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Thnx.
Wat betreft de naald zal het vast zijn dat de 2e kant voor 78 toeren is, daar is die naald ook voor te gebruiken namelijk.

En het draaien van de plaat bedoel ik echt dat ik over de speakers hoor dat de plaat ronddraait. Ook onder de muziek. Dus echt het ronddraaien van de plaat. Weet niet of dat duidelijk is?

Wat jij over aarden zegt snap ik niet helemaal. Ik heb m aangesloten op mijn hifi system via de aux.
(Oudere) spelers moet je vaak de aarde koppelen aan de aarde van de versterker. Doe je dit niet, dan zit er een vaak een constante brom in je muziek. Maar dat lijkt iets anders als wat jij hier bedoelt...
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 16:32:56 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118131034


dus alle drie aansluiten :D

maar het draaien ... hmm geen idee... sowieso is vaak een pre-amp wel gewenst als je alleen aux hebt.. uit een platenspeler komt een veel lager signaal dan uit cd-speler... dus moet je je platenspeler veel meer versterken om op hetzelfde niveau te komen (is het ook veel zachter dan andere dingen die aan de versterker hangen)

soms versterk je extra geluiden mee als je je versterker dus relatief hard moet zetten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118131557
Waar zou ik die dan moeten aarden? Ik zie geen plek voor dat middelste kabeltje.
Ik meende te hebben opgevangen toen ik hm kocht dat hier al een versterker in zat, maar dat weet ik niet zo zeker.

Dit is hm trouwens


Azwethinkweiz
pi_118132294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:45 schreef El.Wulfo het volgende:
Waar zou ik die dan moeten aarden? Ik zie geen plek voor dat middelste kabeltje.
Ik meende te hebben opgevangen toen ik hm kocht dat hier al een versterker in zat, maar dat weet ik niet zo zeker.

Dit is hm trouwens

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zit er idd niet op :) maar dit model lijkt me dat ook niet nodig (bij de uitgang staat immers al 'speakers' ipv amplifier oid)
nee, jij dan!
pi_118132307
Als je geen extreem rare geluiden en niet helemaal niks hoort heb je een pre-amp hoor. Een platenspeler pre-amp versterkt ook de lage tonen meer dan de hoge tonen omdat harde lage tonen meer (fysieke) ruimte kosten op de plaat (dus doen ze zachte lage tonen die versterkt worden). En zo te zien zit er bij jou wel meer in (radio) dus zal die phono pre-amp er ook wel in zitten.
pi_118134120
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef emokid het volgende:

[..]

Het statistieke is met een knipoog naar Pitchfork. Die hebben een People's list gedaan.. Een lijst van lijstjes. Hoef je niet serieus te nemen natuurlijk. :p
Ik kijk zelden op Pitchfork, ze lijken er een hobby van te maken dingen te beoordelen omgekeerd evenredig aan hun populariteit in plaats van op zaken die er toe doen bij muziek.
pi_118141154
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kijk zelden op Pitchfork, ze lijken er een hobby van te maken dingen te beoordelen omgekeerd evenredig aan hun populariteit in plaats van op zaken die er toe doen bij muziek.
Niet weten dat het absoluut niets boeit op welke plaats een album staat op Pitchfork. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118141195
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Niet weten dat het absoluut niets boeit op welke plaats een album staat op Pitchfork. :')
Hoe bedoel je?
pi_118141331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat het beste album niet per se op nummer 1 hoeft te staan. In de jaren 90 zijn er veel betere albums gemaakt dan OK Computer. Toch staat OK Computer op 1.

http://pitchfork.com/feat(...)ums-of-the-1990s/10/
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118141364
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat het beste album niet per se op nummer 1 hoeft te staan. In de jaren 90 zijn er veel betere albums gemaakt dan OK Computer. Toch staat OK Computer op 1.

http://pitchfork.com/feat(...)ums-of-the-1990s/10/
Ik heb het helemaal niet over lijstjes.
pi_118141425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over lijstjes.
Waarover dan? :?
Ze beoordelen toch niet enkel op populariteit man.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_118141632
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Waarover dan? :?
Ze beoordelen toch niet enkel op populariteit man.
Nee, daarom zei ik juist omgekeerd evenredig. Mocht je die term niet kennen, dat betekent dat hoe populairder iets is, hoe slechter het beoordeeld wordt door Pitchfork en omgekeerd. Ze lijken zich veel te veel af te zetten in plaats van te beoordelen. En dan heb ik het dus niet over die simpele eindejaarslijstjes, maar gewoon over de inhoud van de reviews.

Pitchfork wil altijd heel graag alternatief en hip zijn - door dingen aan te prijzen waar je soms helemaal niets meer van hoort en door andere pers gelauwerde dingen de grond in te boren. Volgens mij is het een trend van de laatste jaren, want wat betreft jaren '90 gaan ze wel aardig met de stroom mee.
pi_118141748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, daarom zei ik juist omgekeerd evenredig. Mocht je die term niet kennen, dat betekent dat hoe populairder iets is, hoe slechter het beoordeeld wordt door Pitchfork en omgekeerd. Ze lijken zich veel te veel af te zetten in plaats van te beoordelen. En dan heb ik het dus niet over die simpele eindejaarslijstjes, maar gewoon over de inhoud van de reviews.

Pitchfork wil altijd heel graag alternatief en hip zijn - door dingen aan te prijzen waar je soms helemaal niets meer van hoort en door andere pers gelauwerde dingen de grond in te boren. Volgens mij is het een trend van de laatste jaren, want wat betreft jaren '90 gaan ze wel aardig met de stroom mee.
Dat is ook Pitchfork. Pitchfork wil alternatief zijn, daarom is het ook hipstersite #1. Daarom boeit het ook niet welk album op #1 staat in een lijstje.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')