Rotterdamse agente schopt arrestant in kruisquote:De Rotterdamse politie onderzoekt een filmpje dat op internet circuleert waarin te zien is hoe een man hardhandig door een vrouwelijke agent tegen de grond wordt gewerkt. De man verzet zich niet, maar krijgt meerdere trappen.
In het filmpje is te zien hoe de man, die waarschijnlijk dronken was, tegen een gebouw staat en plotseling door de agente in zijn kruis wordt getrapt. Hij zakt in elkaar, en krijgt nog enkele schoppen na. Vervolgens slaat de agente de man met haar collega in de boeien terwijl hij op zijn buik op de grond ligt.
Het korps wil dinsdagmiddag weinig meer over de zaak kwijt dan dat er met de betrokkenen wordt gesproken. Volgens RTV Rijnmond vond het incident plaats aan de Riederlaan in Rotterdam-Zuid.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zijn ziekDat lijkt me niet. Het lijkt me gewoon een smoesje om niet te hoeven werken. Maar de hardwerkende Nederlander mag zijn zuurverdiende belastingcentjes zeker weer opofferen aan dit soort parasitair uitschot. Ontslaan die twee. Het is gewoon werkweigering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Hoe ontsla je mensen die "ziek" zijn...quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Het lijkt me gewoon een smoesje om niet te hoeven werken. Maar de hardwerkende Nederlander mag zijn zuurverdiende belastingcentjes zeker weer opofferen aan dit soort parasitair uitschot. Ontslaan die twee. Het is gewoon werkweigering.
Beter laten verklaren door een arbo-arts. Dan ontslaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe ontsla je mensen die "ziek" zijn...
Die kun je natuurlijk omkopen, checks in the mail alsdus ivoquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Beter laten verklaren door een arbo-arts. Dan ontslaan.
Wat verdachte heeft gedaan is wel relevant.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat verdachte heeft gedaan is niet relevant, de actie van de agent is per definitie reden voor ontslag, daar gaat het om.
Schijnbaar niet volgens een aantal users. Daarom mijn advies aan alle hulpverleners en politie. Laat je gewoon verrot slaan, bespugen, bedreigen, loop desnoods een blokje om etc. Doe vooral niets terug en bescherm je ook niet, want als je niet werkt kun je ook geen fouten maken. Je meld je ziek en laat je afkeuren op kosten van de gemeenschap en dien een schadeclaim in tegen de geweldgebruiker.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat verdachte heeft gedaan is wel relevant.
Wat dacht je van gewoon met z'n 2en hem pakken en op de grond werken, vlotjes de boeien om en inrekenen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat die agente met rust.
Ze zeggen altijd dat vrouwen zwakker zijn dan mannen. Mensen hebben geen respect meer voor politie. Wat had ze dan moeten dan? die mafkees met fluwelen handschoenen naar het bureau dragen?
Ja want het niet nog even mogen natrappen van iemand die op het moment stilstaat betekent natuurlijk dat je jezelf als agent verrot moet laten slaan, etc en dat je als agent geen geweld mag gebruiken om iemand die op het moment een dreiging vormt, onschadelijk te maken? Toch?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Schijnbaar niet volgens een aantal users. Daarom mijn advies aan alle hulpverleners en politie. Laat je gewoon verrot slaan, bespugen, bedreigen, loop desnoods een blokje om etc. Doe vooral niets terug en bescherm je ook niet, want als je niet werkt kun je ook geen fouten maken. Je meld je ziek en laat je afkeuren op kosten van de gemeenschap en dien een schadeclaim in tegen de geweldgebruiker.
Ik snap mensen zoals jij echt niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat die agente met rust.
Ze zeggen altijd dat vrouwen zwakker zijn dan mannen. Mensen hebben geen respect meer voor politie. Wat had ze dan moeten dan? die mafkees met fluwelen handschoenen naar het bureau dragen?
Ik snap je verhaal en je hebt natuurlijk ook wel gelijk. Maar fouten worden nu eenmaal gemaakt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want het niet nog even mogen natrappen van iemand die op het moment stilstaat betekent natuurlijk dat je jezelf als agent verrot moet laten slaan, etc en dat je als agent geen geweld mag gebruiken om iemand die op het moment een dreiging vormt, onschadelijk te maken? Toch?![]()
Wat aan het geheel vooraf ging rechtvaardigt onder geen enkel omstandigheid het natrappen. Het maakt het, afhankelijk van wat er precies gebeurd is, wellicht beter te begrijpen, maar het is nooit een excuus.
Agenten zijn ook mensen, maar wel mensen die we met wapens, een hoop verantwoordelijkheid en meer macht dan de gewone burger, de straat op sturen. Vandaar dat een uitermate goede zelfbeheersing bij agenten een vereiste is.
We kennen de beste man niet en weten niet wat hij heeft gedaan voordat de camera draaide.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap mensen zoals jij echt niet.
Begrijp jij nou echt niet dat er nog een hele wereld zit tussen "met fluwelen handschoenen naar het bureau dragen" enerzijds, en "alleen geweld gebruiken wanneer nodig" anderzijds?
Een agent mag best geweld gebruiken, wanneer dit absoluut noodzakelijk is voor de arrestatie. Maar ZODRA de arrestant stilstaat en het geweld dus niet meer nodig is, moet de arrestant simpelweg zo snel mogelijk in de boeien worden geslagen, in plaats van dat de agent wraak neemt en nog even een paar trappen nageeft.
En daarbij mag men de man best hardhandig meenemen naar het bureau. Maar er is een wereld van verschil tussen hardhandig meenemen en gewoon natrappen in de ballen. Begrijp je dat echt niet???
Dat het salaris te laag is, en dat de selectieprocedure wellicht ook niet goed is, dat is dan een fout van de overheid. Maar dat de overheid bij het aanstellen van mensen verkeerd te werk gaat, wil niet zeggen dat we dan de grenzen maar moeten verleggen daar waar het gaat om veiligheid van de burger.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal en je hebt natuurlijk ook wel gelijk. Maar fouten worden nu eenmaal gemaakt.
En helaas door de media worden zaken ook vaak verdraaid. Je kent de voorgeschiedenis niet, je weet niet of het een vaste klant was, je weet niet of hij een wapen op zak had. etc etc etc. Maw ik zou niet met ze willen ruilen. En dan ook nog het salaris(net boven het minimum).
Nou ja, stel dat hij gevaarlijk was. Dan liet die agent die bleef staan een gevaarlijke situatie dus over aan zijn partner, in plaats van te helpen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja want kritiek op mensen die ogenschijnlijk wat verkeerd doen is het zelfde als 'de politie haten'. Joh, vooral lekker alle kritiek afdoen met dat soort oneliners.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
We kennen de beste man niet en weten niet wat hij heeft gedaan voordat de camera draaide.
Geloof mij: die agente zou dit heus niet doen als die man gewoon vriendelijk en rustig was jegens de agenten.
Mischien heeft ie zelf als eerst geslagen of gedreigd. Was hij onder invloed van drugs en/of drank?? Onvoorspelbaar??
Als ze hem zouden vastpakken en boeien zou hij mischien de pan uit flippen. Door in z'n ballen te trappen had hij daar de kans niet voor. win-win dus.
Politie haten als volkssport nummer 1
Je hoort een agent niet uit te schelden of te schoppen en slaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat het salaris te laag is, en dat de selectieprocedure wellicht ook niet goed is, dat is dan een fout van de overheid. Maar dat de overheid bij het aanstellen van mensen verkeerd te werk gaat, wil niet zeggen dat we dan de grenzen maar moeten verleggen daar waar het gaat om veiligheid van de burger.
Want daar gaat het om, veiligheid van de burger. Deze dronkelap die waarschijnlijk een irritante overlastpleger is, boeit mij verder niet. Hij mag wat mij betreft ook wegrotten in een cel. Wat mij wel boeit is dat de regels mbt het geweld dat gebruikt wordt, strikt worden nageleefd.
Ik kan begrijpen dat iemand die wordt uitgescholden, geschopt, etc, de zelfbeheersing verliest en een paar trappen teruggeeft. Maar zo iemand mag dan GEEN agent worden. Natrappen is in mijn ogen zo'n overduidelijk verlies van de zelfbeheersing, dat dit onacceptabel is wanneer het gaat om mensen die we een vuurwapen en andere wapens / het geweldsmonopolie toevertrouwen.
En wanneer het geen verlies is van zelfbeheersing, maar gewoon een bewuste wraakactie, is het m.i. nog kwalijker. Want dan hebben we simpelweg te maken met een persoon die onder bepaalde omstandigheden wraaklustig kan zijn. Absoluut niet wenselijk wanneer je zo iemand met een wapen de straat op stuurt.
Agenten zijn getrainde mensen die met dit soort dingen om moeten kunnen gaan, ze dienen ons te beschermen tegen dit soort zaken, niet het zelf te doen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je hoort een agent niet uit te schelden of te schoppen en slaan.
Agenten zijn gewoon mensen en verliezen hun zelfbeheersing niet als jij je gewoon gedraagt.
Als elke agent zoals deze agente zou zijn, zou nederland er een stuk beschaafder uit zien.
Dan zou men respect krijgen voor de politie. Maar nee, in Nederland hebben we 'regeltjes'. Gaan we agenten uitschelden door te zeggen 'ik vind jou een.....' want dan is het een mening
Getrainde mensen, maar geen robots.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Agenten zijn getrainde mensen die met dit soort dingen om moeten kunnen gaan, ze dienen ons te beschermen tegen dit soort zaken, niet het zelf te doen.
Ik krijg geen greintje respect door dit soort actie's, eerder een grondige hekel aan. We zijn toch geen politiestaat zeg waar je op je tenen moet lopen voor agressieve politie, daar willen we toch niet echt naar toe?
In mijn post zie ik de man als verdachte, de vrouw als dader.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nou en, die agent is getraind om mensen op een bepaalde manier op te pakken.. en dat is niet hoe ze het nu deed.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Getrainde mensen, maar geen robots.
Als je gewoon over straat loopt en je je netjes gedraagt wordt je heus niet in de ballen getrapt door een agent hoor.
En agenten hebben daarom ook gewoon alle mogelijkheden om mensen die dit wel doen op te pakken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je hoort een agent niet uit te schelden of te schoppen en slaan.
En aangezien we ze met wapen op zak sturen dienen ze ook hun zelfbeheersing niet te verliezen wanneer iemand zich niet gedraagt. Ze zijn er namelijk o.a. om mensen die zich niet gedragen op te pakken. Wanneer ze bij het in aanraking komen met mensen die zich niet gedragen hun zelfbeheersing verliezen, zijn ze dus duidelijk niet geschikt voor de de baan.quote:Agenten zijn gewoon mensen en verliezen hun zelfbeheersing niet als jij je gewoon gedraagt.
Onzin. Wanneer elke agent arrestanten zou natrappen, etc, zou dit waarschijnlijk alleen maar averechts werken en de politie nog gehater maken.quote:Als elke agent zoals deze agente zou zijn, zou nederland er een stuk beschaafder uit zien.
Dit is echt zo'n 'horen zeggen'-verhaal. Ik betwijfel sterk of het zo is. Volgens mij kunnen agenten het je behoorlijk lastig maken wanneer je zegt "ik vind jou een teringlijer". Verder trouwens oo totaal irrelevant mbt dit incident. De regels zijn er om de burger te beschermen. En niet alleen de crimineel, nee ook de onschuldige burger.quote:Dan zou men respect krijgen voor de politie. Maar nee, in Nederland hebben we 'regeltjes'. Gaan we agenten uitschelden door te zeggen 'ik vind jou een.....' want dan is het een mening
Ik denk dat je voorzichtiger moet zijn met dergelijke stellingen.. Buiten wie er bepaald wat "normaal" is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je gewoon over straat loopt en je je netjes gedraagt wordt je heus niet in de ballen getrapt door een agent hoor.
Getrainde mensen die zich aan regels hebben te houden, wat gepast geweld betekend en niet iemand die op dat moment weerloos is in zijn ballen schoppen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Fouten maken is menselijk. Straffen ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Getrainde mensen die zich aan regels hebben te houden, wat gepast geweld betekend en niet iemand die op dat moment weerloos is in zijn ballen schoppen.
Als iemand teveel stress heeft dan moet die zich ziek melden voordat dit soort dingen gebeuren, of andere hulp krijgen. Gaat iemand over de scheef dan moet dat gewoon bestrafd worden, in dit geval een hele stevige berisping en kijken of dat persoon mentaal wel geschikt is voor deze baan.
Als het zo doorgaat hebben we straks niemand meer over. Wie wil deze pokken baan nog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Getrainde mensen die zich aan regels hebben te houden, wat gepast geweld betekend en niet iemand die op dat moment weerloos is in zijn ballen schoppen.
Als iemand teveel stress heeft dan moet die zich ziek melden voordat dit soort dingen gebeuren, of andere hulp krijgen. Gaat iemand over de scheef dan moet dat gewoon bestrafd worden, in dit geval een hele stevige berisping en kijken of dat persoon mentaal wel geschikt is voor deze baan.
Mensen die zichzelf wel kunnen beheersen misschien? Die zich niet laten opnaaien door een dronken idioot?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat hebben we straks niemand meer over. Wie wil deze pokken baan nog.
Er zijn regels opgesteld om de burger te beschermen. Het gedrag van deze agent maakt dus duidelijk dat zij zich niet aan de regels kan houden. Dat is m.i. reden genoeg om maatregelen te nemen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En het grappige is, ik denk dat bijna iedereen dat wel vindt. Alleen volgens sommige mensen die het voor deze agent opnemen 'mogen agenten volgens de gewone burger echt helemaal niks'...quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind best dat er stevig opgetreden mag worden, als hun met z'n 2-en die man wat ruwer tegen de grond hadden gewerkt, knietje in zijn rug hadden gezet en zijn armen op zijn rug hadden gelegd om te boeien had ik geen commentaar gehad.
Lijkt mij logisch, ik geef mijn buurman ook niet het recht op een geweldsmonopolie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En het grappige is, ik denk dat bijna iedereen dat wel vindt. Alleen volgens sommige mensen die het voor deze agent opnemen 'mogen agenten volgens de gewone burger echt helemaal niks'...
Stel dat je aangerand zou worden in het park, zou je het niet erg vinden als een agent de dader in z'n ballen zou trappen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf wel kunnen beheersen misschien? Die zich niet laten opnaaien door een dronken idioot?
Nogmaals, ik vind best dat er stevig opgetreden mag worden, als hun met z'n 2-en die man wat ruwer tegen de grond hadden gewerkt, knietje in zijn rug hadden gezet en zijn armen op zijn rug hadden gelegd om te boeien had ik geen commentaar gehad.
Lijkt mij een goede basis voor een rechtstaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Stel dat je aangerand zou worden in het park, zou je het niet erg vinden als een agent de dader in z'n ballen zou trappen.
Je hebt gelijk. Maar dat er zo nu en dan een diender door het lint gaat kun je niet voorkomen. Helaas schijnen een aantal users dit niet te begrijpen en denken gelijk dat het hele korps niet deugt, of dan weer laf is als er niet ingegrepen word.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf wel kunnen beheersen misschien? Die zich niet laten opnaaien door een dronken idioot?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Schijnbaar niet volgens een aantal users. Daarom mijn advies aan alle hulpverleners en politie. Laat je gewoon verrot slaan, bespugen, bedreigen, loop desnoods een blokje om etc. Doe vooral niets terug en bescherm je ook niet, want als je niet werkt kun je ook geen fouten maken. Je meld je ziek en laat je afkeuren op kosten van de gemeenschap en dien een schadeclaim in tegen de geweldgebruiker.
Nee, ik geloof je niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Geloof mij: die agente zou dit heus niet doen als die man gewoon vriendelijk en rustig was jegens de agenten.
Ik zal nooit respect hebben voor mensen die geweld gebruiken wanneer dit nodig is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als elke agent zoals deze agente zou zijn, zou nederland er een stuk beschaafder uit zien.
Dan zou men respect krijgen voor de politie.
Als slachtoffer zou ik in mijn emotie dat wel ok vinden ja, nogal rare vraag, wat heeft dat met de politie te maken?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Stel dat je aangerand zou worden in het park, zou je het niet erg vinden als een agent de dader in z'n ballen zou trappen.
Ik denk wel dat er wat mis is in het korps, teveel druk op agenten, te weinig training hoe hiermee om te gaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat er zo nu en dan een diender door het lint gaat kun je niet voorkomen. Helaas schijnen een aantal users dit niet te begrijpen en denken gelijk dat het hele korps niet deugt, of dan weer laf is als er niet ingegrepen word.
Daarbij begrijp ik Ivo niet geheel. Hij wil meer vrijwilligers in het korps. Maw de overheid maakt een probleem en schuift het daarna af op het korps met dank aan de publieke opinie.
Vandaag ook weer het totaal onzinnig bericht dat brandweer vaak te laat is. Onacceptabel volgens Ivo, maar geld voor kwaliteit ho maar. Dit dan ff off topic.
Of dat het wel of niet te vermijden is dat af en toe een politieagent door het lint gaat kunnen wij volgens mij niet beoordelen. Ik schat in dat de kans dat dat gebeurt veel kleiner is wanneer de twee politieagenten een dan voor judo hebben dan wanneer de twee politieagenten of een van de twee slecht getraind is. Juist het getraind zijn in bepaalde vechtsporten verkleint het risico dat er buitenproportioneel geweld gebruikt wordt.quote:Je hebt gelijk. Maar dat er zo nu en dan een diender door het lint gaat kun je niet voorkomen. Helaas schijnen een aantal users dit niet te begrijpen en denken gelijk dat het hele korps niet deugt, of dan weer laf is als er niet ingegrepen word.
Nee, maar het blijft afkeurenswaardig. Het gaat hier weer om de sleutelwoorden geweldsmonopolie en wapens. Het op die manier wraak nemen valt ook simpelweg niet te rijmen met ons rechtstelsel wat juist is ingevoerd om te voorkomen dat burgers (of politieagenten) eigen rechter spelen.quote:Stel dat je aangerand zou worden in het park, zou je het niet erg vinden als een agent de dader in z'n ballen zou trappen.
Schuld ligt bij de politiek, die wilt een volgzaam eliteleger voor 1 euro per agent, zonder te investeren. Onmogelijke eisen stellen geeft een direct gevolg; geen enkele doelstelling wordt gehaald.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er wat mis is in het korps, teveel druk op agenten, te weinig training hoe hiermee om te gaan.
Dat is niet zozeer de schuld van de agenten zelf, maar van de manier van opleiden e.d., wat idd gewoon een nare geldkwestie is volgens mij.
Ik denk dat bepaalde mensen simpelweg de gevolgen niet goed kunnen begrijpen van datgeen ze roepen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar het blijft afkeurenswaardig. Het gaat hier weer om de sleutelwoorden geweldsmonopolie en wapens. Het op die manier wraak nemen valt ook simpelweg niet te rijmen met ons rechtstelsel wat juist is ingevoerd om te voorkomen dat burgers (of politieagenten) eigen rechter spelen.
Meningen zijn dan verbannen door de thoughtpolice.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:31 schreef KreKkeR het volgende:
Ben benieuwd hoe de meningen over een zelfde onderwerp over 10-20 jaar zal zijn...
Was je derbij of zo? Je doet net alsof je alles weetquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:33 schreef tong80 het volgende:
De dronken man die zondag bij zijn aanhouding door een Rotterdamse agente werd geschopt,was agressief en wilde de agenten met handboeien slaan.Dat blijkt volgens bronnen bij het onderzoek uit de verklaringen van getuigen en de twee betrokken politieagenten.
Getuigen zouden hebben gezien dat de man,een Let,zich verzette toen de agenten hem handboeien wilden omdoen.Toen hij wilde slaan,spoten de agenten pepperspray in zijn gezicht.Uit onderzoek zou verder zijn gebleken dat de agenten direct na het incident in een rapportage hebben gemeld dat bij de aanhouding geweld is gebruikt.
Het doet er allemaal niet toe. Op het moment dat dat politiemeisje het slachtoffer mishandelde vormde het slachtoffer geen gevaar.quote:De dronken man die zondag bij zijn aanhouding door een Rotterdamse agente werd geschopt,was agressief en wilde de agenten met handboeien slaan.Dat blijkt volgens bronnen bij het onderzoek uit de verklaringen van getuigen en de twee betrokken politieagenten.
Getuigen zouden hebben gezien dat de man,een Let,zich verzette toen de agenten hem handboeien wilden omdoen.Toen hij wilde slaan,spoten de agenten pepperspray in zijn gezicht.Uit onderzoek zou verder zijn gebleken dat de agenten direct na het incident in een rapportage hebben gemeld dat bij de aanhouding geweld is gebruikt.
Leuk. Maar had hij toen hij die trappen kreeg dan al boeien om? En zo nee, waarom niet? De man staat tenslotte een stukje van de agente af, dus die hebben hem geprobeerd boeien om te doen, en toen ging dat niet, en toen gebruikten ze pepperspray en toen deden ze een stapje terug en toen had hij geen boeien om en moesten ze trappen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:33 schreef tong80 het volgende:
De dronken man die zondag bij zijn aanhouding door een Rotterdamse agente werd geschopt,was agressief en wilde de agenten met handboeien slaan.Dat blijkt volgens bronnen bij het onderzoek uit de verklaringen van getuigen en de twee betrokken politieagenten.
Niet in de huidige mate in ieder geval. Niet wanneer je daadkrachtig wil optreden door mensen die op heterdaad betrapt worden bij een misdrijf te arresteren. Ik heb in Eindhoven ook duo's van vrouwelijke agenten gezien, dat lijkt me helemaal onverstandig. Bij meewerkende verdachten (bijv. bij winkeldieven die al door beveiligingsmedewerkers zijn aangehouden) zal het wel gaan, bij verdachten die niet meewerken is het maar hopen dat er op tijd assistentie komt of dat je de kans krijgt om pepperspray in zijn gezicht te spuiten (eveneens ongewenst aangezien dit geweld groter is dan het op een gecontroleerde manier iemand arresteren) en dan nog hopen dat je zelf niet die spray in je gezich krijgt doordat je tegen de wind in sprayt.quote:Vrouwen horen idd niet bij de politie.
Althans, niet op straat.
Nou, vergis je niet. Vrouwen zijn socialer. En kunnen bij mishandeling, opvang, ongelukken beter uit de voeten dan een man. Als machinist ben ik bij een aanrijding door een vrouw prima opgevangen. Niets mis mee.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Vrouwen horen idd niet bij de politie.
Althans, niet op straat.
Het ligt er geheel aan. Als het illegalen zijn kun je er niets mee. Ze krijgen een brief in de handen gedrukt in naam van de koningin om het land per direct te verlaten. Worden een paar kilometer verder gedropt en dat is het dan ook. Je kunt ze niet berechten etc. Zo vertelde me laatst iemand dat ze een groep illegale koperdieven op heterdaad betrapt hadden.Na een paar uur zonder berechting weer op vrije voeten. Tja dat frustreert natuurlijk politie wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet in de huidige mate in ieder geval. Niet wanneer je daadkrachtig wil optreden door mensen die op heterdaad betrapt worden bij een misdrijf te arresteren. Ik heb in Eindhoven ook duo's van vrouwelijke agenten gezien, dat lijkt me helemaal onverstandig. Bij meewerkende verdachten (bijv. bij winkeldieven die al door beveiligingsmedewerkers zijn aangehouden) zal het wel gaan, bij verdachten die niet meewerken is het maar hopen dat er op tijd assistentie komt of dat je de kans krijgt om pepperspray in zijn gezicht te spuiten (eveneens ongewenst aangezien dit geweld groter is dan het op een gecontroleerde manier iemand arresteren) en dan nog hopen dat je zelf niet die spray in je gezich krijgt doordat je tegen de wind in sprayt.
Wat betreft die dronken zwerver, ik vraag me af waar hij dan wel moet slapen. Wat heeft het voor zin om hem keer op keer weg te sturen van de ene plaats naar de andere plaats. Het is niets anders dan de metaforische rotzooi wegvegen van de ene plaats naar de andere plaats in plaats van het eens netjes op te ruimen. Zou het niet logischer zijn om de meer structurele problemen op te lossen? Dus ofwel uitzetten ofwel onderdak regelen en als dat niet mogelijk is wegens overlast (alcoholisten kunnen veel overlast veroorzaken) een afkickkliniek en dan onderdak. Het kost wat geld maar in ieder geval wordt de overlast opgelost en hoef je er niet steeds politie op in te blijven zetten totdat die man in het ziekenhuis belandt.
Wat bedoel je daar nou weer mee? Moet men nu medelijden met die agente gaan hebben?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:07 schreef Cherna het volgende:
Sneu vind ik het wel dat dit zo groot in de media word gebracht door een youtube filmpje(zelfs het acht uur journaal). Dit terwijl er dagelijks hulpverleners etc geschopt en geslagen worden zonder weerstand te kunnen bieden.
Zelfbeheersing inderdaad. En die had ze schijnbaar niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:46 schreef KreKkeR het volgende:
...en dat je als agent geen geweld mag gebruiken om iemand die op het moment een dreiging vormt, onschadelijk te maken? Toch?![]()
Agenten zijn ook mensen, maar wel mensen die we met wapens, een hoop verantwoordelijkheid en meer macht dan de gewone burger, de straat op sturen. Vandaar dat een uitermate goede zelfbeheersing bij agenten een vereiste is.
Nee hoor. Maar misschien heeft die dame in kwestie al meer dan 15 jaar uitstekend werk afgeleverd. Daarbij is het geschreeuw om ontslag, dat politie er louter is om mensen in elkaar te rammen etc wat overdreven. Misschien gebeurt dit ook wel als het onderzoek is afgerond(ontslag). En dan te bedenken door een youtube fimpje dat alleen maar de fout van die agente laat zien. Maw jij maakt nooit fouten.? Kan me niet voorstellen dat chirurg, typiste, bankier, notaris, bouwvakker altijd foutloos zijn werk doet. Maw ik vind het nogal overdreven reacties van sommige users.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou weer mee? Moet men nu medelijden met die agente gaan hebben?
Is dat zo?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat deze agente verkeerd gehandeld heeft is duidelijk .
En volgt dan gelijk ontslag en haal je het journaal?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:50 schreef erodome het volgende:
De fouten van die andere beroepsgroepen worden ook afgestrafd, fouten maken is menselijk, die fouten bestraffen ook.
Ja als je puur van het fimpje uitgaat en louter dit als bewijs neemt.quote:
Op dat moment niet nee. Maar mariniers, speciale troepen zijn de meest stabiele mensen in de samenleving. Doch ook zij gaan wel eens door het lint.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfbeheersing inderdaad. En die had ze schijnbaar niet.
Daarom: [x]ongeschikt
En dat baseer je op?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar mariniers, speciale troepen zijn de meest stabiele mensen in de samenleving.
En ook dat haalt wel eens het nieuws, zoals vandaag bijvoorbeeld: Gynaecoloog vervolgd om medische misserquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat chirurg, typiste, bankier, notaris, bouwvakker altijd foutloos zijn werk doet. Maw ik vind het nogal overdreven reacties van sommige users.
Soms wel ja. Het hangt er vanaf hoe gevoelig het onderwerp ligt in de maatschappij, hoeveel sensationeel beeldmateriaal er is, hoe interessant/nieuwswaardig het is...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
En volgt dan gelijk ontslag en haal je het journaal?
Uit de strenge keuringen. Die testen zijn niet mals(psychologisch). Dat kan ik je verzekeren. Daar nemen ze echt geen labiel persoon aan.quote:
Als deze agente voor het eerst door het lint is gegaan maar daarvoor 15 jaar uitstekend werk heeft geleverd kun je haar op een andere manier straffen. Degradatie en opnieuw keuren etc. Alleen bij herhalingen moet je aan ontslag denken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Soms wel ja. Het hangt er vanaf hoe gevoelig het onderwerp ligt in de maatschappij, hoeveel sensationeel beeldmateriaal er is, hoe interessant/nieuwswaardig het is...
Je spreekt hier wel over dood en blijvend letsel en ff een ander salaris. Goed je hebt natuurlijk wel een punt. Dat kan ik ook niet ontkennen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En ook dat haalt wel eens het nieuws, zoals vandaag bijvoorbeeld: Gynaecoloog vervolgd om medische misser
Er is nog een hele wereld tussen labiel en 'de meest stabiele groep in de samenleving'. Verder zijn er een hoop verschillende aspecten waar persoonlijkheidstesten zich op kunnen focussen (loyaliteit, gehoorzaamheid, agressiviteit / zelfbeheersing, etc). Ik vraag me af hoe je zo makkelijk denkt te kunnen beoordelen dat deze groep de meest stabiele groep is, zonder dat je (naar ik vermoed) heb nagedacht over de mate van stabiliteit van andere individuen/groepen in de samenleving.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Uit de strenge keuringen. Die testen zijn niet mals(psychologisch). Dat kan ik je verzekeren. Daar nemen ze echt geen labiel persoon aan.
Ja maar het is toch nog niet bekend wat voor straf de agente krijgt? En haar staat van dienst is ons verder toch ook helemaal niet bekend?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als deze agente voor het eerst door het lint is gegaan maar daarvoor 15 jaar uitstekend werk heeft geleverd kun je haar op een andere manier straffen. Degradatie en opnieuw keuren etc. Alleen bij herhalingen moet je aan ontslag denken.
Ik doel ook op de functie. De aspecten die nodig zijn voor het uitvoeren van dit soort werk. Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Maar ik had het over de stabiliteit mbt tot de functie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er is nog een hele wereld tussen labiel, 'de meest stabiele groep in de samenleving'. Verder zijn er een hoop verschillende aspecten waar persoonlijkheidstesten zich op kunnen focussen (loyaliteit, gehoorzaamheid, agressiviteit / zelfbeheersing, etc). Ik vraag me af hoe je zo makkelijk denkt te kunnen beoordelen dat deze groep de meest stabiele groep is, zonder dat je (naar ik vermoed) heb nagedacht over de mate van stabiliteit andere groepen in de samenleving.
Precies, daarom ook dat ik sommige users hier behoorlijk overdreven vind reageren.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar het is toch nog niet bekend wat voor straf de agente krijgt? En haar staat van dienst is ons verder toch ook helemaal niet bekend?
Ja oke, maar dat gebeurt (helaas) bij elk onderwerp. Mensen reageren nu eenmaal ongenuanceerd op discussiefora, niet alleen wanneer het onderwerp betrekking heeft op de politie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies, daarom ook dat ik sommige users hier behoorlijk overdreven vind reageren.
Het blijft natuurlijk moeilijk. Maar ook ik maak fouten. Ik ben goedgekeurd voor machinist en mag daarom treinen rijden. Ondanks dat ben ik in die 15 jaar 1 maal een station voorbij gereden. Ook toen kwam een reizigster naar me toe hoe het mogelijk was dat ze mij die trein lieten rijden. Ontslag moest er komen ondanks mijn excuses etc. Och gelukkig toont dan mijn werkgever iets meer begrip als ze mijn verleden erbij nemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat gebeurt (helaas) bij elk onderwerp. Mensen reageren nu eenmaal ongenuanceerd op discussiefora, niet alleen wanneer het onderwerp betrekking heeft op de politie.
Overigens zeg ik niet dat ik tegen ontslag van de agente ben. Ik zeg alleen dat wij te weinig kennis hebben om te bepalen hoe deze agente gestraft moet worden.
Dat er vrouwelijke politieagenten nodig zijn, daar zijn we het over eens.quote:Nou, vergis je niet. Vrouwen zijn socialer. En kunnen bij mishandeling, opvang, ongelukken beter uit de voeten dan een man. Als machinist ben ik bij een aanrijding door een vrouw prima opgevangen. Niets mis mee.
Terecht. Meestal weten ze toch echter waar die mensen vandaan komen? Heeft het geen zin om die mensen op het vliegtuig te zetten naar hun moederland?quote:Het ligt er geheel aan. Als het illegalen zijn kun je er niets mee. Ze krijgen een brief in de handen gedrukt in naam van de koningin om het land per direct te verlaten. Worden een paar kilometer verder gedropt en dat is het dan ook. Je kunt ze niet berechten etc. Zo vertelde me laatst iemand dat ze een groep illegale koperdieven op heterdaad betrapt hadden.Na een paar uur zonder berechting weer op vrije voeten. Tja dat frustreert natuurlijk politie wel.
Het probleem is dat de politieagenten wapens en een geweldsmonopolie hebben. Dat geeft weinig ruimte voor coulantie ongeacht hoeveel goed werk ze in een eerder stadium hebben geleverd. Ik ben er vrij zeker van dat die mensen dat tijdens hun cursussen ook te horen krijgen van hun instructeurs. Dat meisje heeft misbruik gemaakt van het geweldsmonopolie. De politie heeft juist als taak om de zwakkeren te beschermen, op dit moment was die zwerver een zwakkere. Misschien een halve minuut daarvoor niet maar op dat moment wel.quote:Dat deze agente verkeerd gehandeld heeft is duidelijk .Sneu vind ik het wel dat dit zo groot in de media word gebracht door een youtube filmpje(zelfs het acht uur journaal). Dit terwijl er dagelijks hulpverleners etc geschopt en geslagen worden zonder weerstand te kunnen bieden.
Is wel nogal een verschil tussen een fout met financiële schade (een station voorbij rijden) en een fout met fysieke schade (iemand trappen).quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk moeilijk. Maar ook ik maak fouten. Ik ben goedgekeurd voor machinist en mag daarom treinen rijden. Ondanks dat ben ik in die 15 jaar 1 maal een station voorbij gereden. Ook toen kwam een reizigster naar me toe hoe het mogelijk was dat ze mij die trein lieten rijden. Ontslag moest er komen ondanks mijn excuses etc. Och gelukkig toont dan mijn werkgever iets meer begrip als ze mijn verleden erbij nemen.
Ik hoop maar niet dat deze reizigster in kwestie thuis de aardappelen laat verpieteren en dan door haar man de straat opgeschopt word.
Zolang men van de fouten leert is er nog niets aan de hand, zeker niet als het de eerste keer is. Daarom vind ik deze situatie wel sneu voor deze agente.
Maar natuurlijk, de dame in kwestie is gewoon "vergeten" geen knietjes uit te delenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk moeilijk. Maar ook ik maak fouten. Ik ben goedgekeurd voor machinist en mag daarom treinen rijden. Ondanks dat ben ik in die 15 jaar 1 maal een station voorbij gereden. Ook toen kwam een reizigster naar me toe hoe het mogelijk was dat ze mij die trein lieten rijden. Ontslag moest er komen ondanks mijn excuses etc. Och gelukkig toont dan mijn werkgever iets meer begrip als ze mijn verleden erbij nemen.
Ik hoop maar niet dat deze reizigster in kwestie thuis de aardappelen laat verpieteren en dan door haar man de straat opgeschopt word.
Zolang men van de fouten leert is er nog niets aan de hand, zeker niet als het de eerste keer is. Daarom vind ik deze situatie wel sneu voor deze agente.
Natuurlijk, zo zou het inderdaad moeten zijn. Maar dat schuif ik de overheid toe. Als ik Ivo hoor dat hij meer vrijwilligers bij het korps wil om zo kosten te besparen hou ik mijn hart vast. Dat zijn vaak cowboys. Ik geef mijn tegenstanders gelijk dat er zaken mis gaan. Maar ik weiger om dit aan het algehele kops en straatagent toe te schuiven.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is wel nogal een verschil tussen een fout met financiële schade (een station voorbij rijden) en een fout met fysieke schade (iemand trappen).
Daarnaast verwacht je juist van de politie iet wat meer terughoudendheid mbt geweld zodat de situatie niet verder escaleert, helaas is het juist vaak andersom dat wanneer de politie ingrijpt de boel juist flink escaleert. Ook moet je als burger het volste vertrouwen erin hebben dat de politie zich niet gewelddadig opstelt en voor eigen rechter gaat spelen.
Maar okay, ontslag kan misschien teveel gevraagd zijn wanneer deze vrouw al 20 jaar in dienst is en nog nooit fouten heeft gemaakt. Maar zelfs dan moet er wel flink en goed gestraft worden om zodoende een signaal te sturen naar andere agenten dat geweld niet zomaar mag worden toegepast.
Dat had niet veel gescheeldquote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, de dame in kwestie is gewoon "vergeten" geen knietjes uit te delen
Met alle respect, met macht komt verantwoordelijkheid. Deze dame heeft er geen blijk van gegeven hier mee om te kunnen gaan.
Geweld is een zaak apart, zeker van mensen die wettelijk gezien boven jou en mij staan. Ik vind de nuancering zeker welkom, maar de vergelijking loopt mijns inziens mank.
Ik maak vaak genoeg fouten. Alleen geen fouten als per ongeluk iemand meerdere keren een knietje geven. Dat soort fouten maak ik niet. Maak jij zulk soort fouten wel eens? Dat je op straat loopt en iemand per ongeluk in zijn kruis trapt? Kun jij het je voorstellen dat een agent zo'n foutje bij jou maakt? Accepteer je dan een "Sorry hoor, CHema, beschouw het maar als niet gedaan" van de politie?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar misschien heeft die dame in kwestie al meer dan 15 jaar uitstekend werk afgeleverd. Daarbij is het geschreeuw om ontslag, dat politie er louter is om mensen in elkaar te rammen etc wat overdreven. Misschien gebeurt dit ook wel als het onderzoek is afgerond(ontslag). En dan te bedenken door een youtube fimpje dat alleen maar de fout van die agente laat zien. Maw jij maakt nooit fouten.? Kan me niet voorstellen dat chirurg, typiste, bankier, notaris, bouwvakker altijd foutloos zijn werk doet. Maw ik vind het nogal overdreven reacties van sommige users.
Daarbij is het ook een punt van nadenken wat die multi media shit kan veroorzaken. Je kunt geen scheet laten en je staat al op youtube.
Vaak genoeg. Of de krant. Postbode die brieven niet aflevert. Een of andere directeur die misgokt op de beurs.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Helaas zolang je niet exact kunt bepalen waar ze vandaan komen kun je niets ondernemen. Je kunt wil gissen, maar je kunt niet zonder papieren vaststellen of ze uit Roemenië, Bulgarije, Letland, Polen, Irak, Ghana, Zuid-Afrika, België, Frankrijk etc etc komen. Laat staan de naam en geboorteplaats en leeftijd. Een 20 jarige kan dan bv rustig zeggen dat hij 16 is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat er vrouwelijke politieagenten nodig zijn, daar zijn we het over eens.
Ik ben het ook met je eens dat vrouwen sommige kwaliteiten hebben die mannen minder hebben die van pas komen bij het politiewerk op straat. Ik vind het daarom ook prima dat er wat vrouwelijke straatagenten zijn maar op het moment dat het vechten wordt dan heb je voldoende mannelijke agenten nodig in de buurt en daar moet ook rekening mee worden gehouden.
[..]
Terecht. Meestal weten ze toch echter waar die mensen vandaan komen? Heeft het geen zin om die mensen op het vliegtuig te zetten naar hun moederland?
[..]
Het probleem is dat de politieagenten wapens en een geweldsmonopolie hebben. Dat geeft weinig ruimte voor coulantie ongeacht hoeveel goed werk ze in een eerder stadium hebben geleverd. Ik ben er vrij zeker van dat die mensen dat tijdens hun cursussen ook te horen krijgen van hun instructeurs. Dat meisje heeft misbruik gemaakt van het geweldsmonopolie. De politie heeft juist als taak om de zwakkeren te beschermen, op dit moment was die zwerver een zwakkere. Misschien een halve minuut daarvoor niet maar op dat moment wel.
Daar heb je niets aan zolang er zoveel illegalen zijn die koper stelen om rond te komen.quote:Een NLer of iemand met een identiteit die gesnapt word bij het stelen van koper is zwaar de klos. En terecht natuurlijk.
Ik accepteer het recht en dien een aanklacht in. Het recht zal dan bepalen of ik in mijn recht sta en wat er met de agente gebeurt zal ook het recht bepalen. Dat hoeft trouwens niet eens een politie agent te zijn die me dat zou flikken. Als mij een reiziger of burger een klap verkoopt(gelukkig zelf nog niet meegemaakt) dan sla ik niet terug maar roep assistentie en doe aangifte en vraag een schadevergoeding aan. Ik ben niet gek natuurlijk. Want zou ik slaan ga ik mee de boot in als het tegenzit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik maak vaak genoeg fouten. Alleen geen fouten als per ongeluk iemand meerdere keren een knietje geven. Dat soort fouten maak ik niet. Maak jij zulk soort fouten wel eens? Dat je op straat loopt en iemand per ongeluk in zijn kruis trapt? Kun jij het je voorstellen dat een agent zo'n foutje bij jou maakt? Accepteer je dan een "Sorry hoor, CHema, beschouw het maar als niet gedaan" van de politie?
Ze is toch helemaal nog niet ontslagen. Dus dit zeggen is onzinnig.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb het over een aantal users die dit roepen(wat er zou moeten gebeuren). Dacht toch wel dat dit duidelijk was. We voeren hier de discussie en dan heb je nu eenmaal voor en tegenstanders.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze is toch helemaal nog niet ontslagen. Dus dit zeggen is onzinnig.
Hier wil ik wel iets aan toeveogen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat agenten zomaar op me afkomen en me aan gort slaan. Maw als ik s-avonds door de straat loop kom ik nog steeds liever agenten tegen dan een stel dronken lui, helemaal onder invloed, of onder invloed van andere verdovende middelen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik maak vaak genoeg fouten. Alleen geen fouten als per ongeluk iemand meerdere keren een knietje geven. Dat soort fouten maak ik niet. Maak jij zulk soort fouten wel eens? Dat je op straat loopt en iemand per ongeluk in zijn kruis trapt? Kun jij het je voorstellen dat een agent zo'n foutje bij jou maakt? Accepteer je dan een "Sorry hoor, CHema, beschouw het maar als niet gedaan" van de politie?
Nou, ik zie de laatste tijd anders genoeg filmpjes op YT verschijnen waaruit blijkt dat er genoeg agentjes zijn die dat dus wel doen.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:34 schreef Cherna het volgende:
Ik heb nog altijd wel vertrouwen in een agent dat hij geen overmatig misbruik maakt van zijn functie. Zelfs als hij in burger is niet. Want ook dan moet hij opletten niet de fout in te gaan.
Dat is youtube.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik zie de laatste tijd anders genoeg filmpjes op YT verschijnen waaruit blijkt dat er genoeg agentjes zijn die dat dus wel doen.
Ook zoiets. Wat een waanzin. Je vraagt je dan werkelijk af wat er los is bij dit soort lui. Die chemische rommel die men slikt doet meer schade dan je zou denken. Ik kan het me anders niet voorstellen hoe je zonder aanleiding zomaar iemand kunt aftuigen en dan nog op youtube zetten ook.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:59 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij is er genoeg te vinden. Alleen haalt Youtube zelf al veel geHappySlap snel weg.
http://www.crimesite.nl/n(...)erdachtenbankje.htmlquote:Politie in verdachtenbankje
'De schoppen die een Rotterdamse agente afgelopen week uitdeelde aan een dronken man kwamen hard aan. Niet alleen bij de verdachte 29-jarige Oost-Europeaan, maar ook als een tik van een boemerang bij het Rotterdamse korps en de agente zelf. De met een Blackberry gemaakte camerabeelden door een buurtbewoner lijken niets aan de verbeelding over te laten.' Dat schrijft John van den Heuvel in De Telegraaf.
'Duidelijk is te zien hoe de agente met trefzekere schoppen en een knietje de zich niet verwerende verdachte naar de grond werkt. Geen prettig gezicht. Deze gedragingen staan haaks op wat iedere politieman of -vrouw wordt geleerd. Het gebruik van gepast geweld is toegestaan bij het arresteren van iemand die zich verzet. Maar zodra de verdachte onder controle is – en daar was in Rotterdam duidelijk sprake van – moet het slaan stoppen. Iemand nog wat nastoten geven, is geen 'proportioneel geweld'.
Welke chemische rommel doel je op dan?quote:Op zondag 24 juni 2012 01:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook zoiets. Wat een waanzin. Je vraagt je dan werkelijk af wat er los is bij dit soort lui. Die chemische rommel die men slikt doet meer schade dan je zou denken. Ik kan het me anders niet voorstellen hoe je zonder aanleiding zomaar iemand kunt aftuigen en dan nog op youtube zetten ook.
Ja blabla, het is gewoon een dronken zwerver.quote:Op zondag 24 juni 2012 08:25 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
http://www.crimesite.nl/n(...)erdachtenbankje.html
Je zal maar epilepsie hebben of psychiatrisch patient zijn.
Ik weet niet hoe dronken hij was. Echt dronken mensen vormen vaak geen gevaar meer.quote:Op zondag 24 juni 2012 08:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja blabla, het is gewoon een dronken zwerver.
Of iemand die een medicijnen/alcohol combi opheeft. Dat kan net zo makkelijk. Ik verwacht het trouwens niet. Dat had men allang bekend gemaakt.quote:Op zondag 24 juni 2012 08:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja blabla, het is gewoon een dronken zwerver.
Als er al pepperspray is gebruikt was deze kerel waarschijnlijk al iets te ver gegaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of iemand die een medicijnen/alcohol combi opheeft. Dat kan net zo makkelijk. Ik verwacht het trouwens niet. Dat had men allang bekend gemaakt.
Waarom schoot de politie hem dan niet dood? Als de politie iemand neerschiet gaat de verdachte waarschijnlijk ook te ver.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als er al pepperspray is gebruikt was deze kerel waarschijnlijk al iets te ver gegaan.
XTC, Meth, Cloud Nine, 4-MA etcv etc.quote:Op zondag 24 juni 2012 08:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Welke chemische rommel doel je op dan?
Dat zal die aggressieve agente toch niet hebben geslikt?quote:Op zondag 24 juni 2012 13:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
XTC, Meth, Cloud Nine, 4-MA etcv etc.
Al deze rommel maakt van mensen op een bepaald moment een tijdbom die ook nog eens onvoorspelbaar zijn. Als dit soort mensen door het lint gaan voelen ze niets, zien niets en zijn beren sterk. Daarbij worden het psychische wraken.
Iemand die dat slikt heb ik niet graag tegenover me staan als zijn ogen draaien.
Dat hoop ik niet. Nee, maar hier is wat aan vooraf gegaan. Je kunt toch niet aannemen dat zij zo maar uit het niets op iemand afloopt en iemand de ballen blauw schopt . Daar ga ik niet vanuit. Als dat zo zou zijn dan leven we in een dictatuur. Dat kun je helaas niet zien in het filmpje. Zij heeft buiten proportioneel gehandeld en is fout als je puur op het filmpje afgaat.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zal die aggressieve agente toch niet hebben geslikt?
D'r zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen. D'r is pepperspray gebruikt, maar de dronken man is niet direkt in de boeien geslagen. Dat klopt dus niet. Waarom deden ze dat niet?quote:Op zondag 24 juni 2012 13:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. Nee, maar hier is wat aan vooraf gegaan. Je kunt toch niet aannemen dat zij zo maar uit het niets op iemand afloopt en iemand de ballen blauw schopt . Daar ga ik niet vanuit. Als dat zo zou zijn dan leven we in een dictatuur. Dat kun je helaas niet zien in het filmpje. Zij heeft buiten proportioneel gehandeld en is fout als je puur op het filmpje afgaat.
Tja dat weet ik ook niet. Ik was er niet bij. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat hij nog bewapend(mes) was of dreigde met een besmette injectienaald etc. Ik zou het niet weten waarom zij zo door het lint is gegaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen. D'r is pepperspray gebruikt, maar de dronken man is niet direkt in de boeien geslagen. Dat klopt dus niet. Waarom deden ze dat niet?
Dat zo'n man nadat die met pepperspray is bespoten de agenten uitmaakt voor rotte vis is geen reden om hem in elkaar te trappen.
Dat zal wel met d'r vagina te maken hebben.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen. D'r is pepperspray gebruikt, maar de dronken man is niet direkt in de boeien geslagen. Dat klopt dus niet. Waarom deden ze dat niet?
Tja dat is niet gek zolang een onderzoek loopt. Overigens had ik begrepen dat zij ziek thuis zit. Dat ziek thuis zijn zal wel in opdracht van haar werkgever zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Specularium het volgende:
Het feit dat ze niet buiten dienst is gesteld geeft wel aan dat haar werkgever voorlopig aan haar kant staat.
Kun je wel twijfelachtig over gaan doen maar daar zal best een reden voor zijn.
Dat is inderdaad heel vreemd. Wat een collega heb je dan zeg. Die je A niet beschermt als je fout bezig bent of helpt bij dit soort situaties.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zal wel met d'r vagina te maken hebben.
Alleen had die collega dan iets moeten doen, maar hij staat er ook bij alsof hij van de herenliefde is.
Was hij bewapend had die agent gewoon een pistool getrokken. Dat doen agenten tegenwoordig snel genoeg.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dat weet ik ook niet. Ik was er niet bij. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat hij nog bewapend(mes) was of dreigde met een besmette injectienaald etc. Ik zou het niet weten waarom zij zo door het lint is gegaan.
Knietjes worden wel vaker gegeven zo blijkt.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was hij bewapend had die agent gewoon een pistool getrokken. Dat doen agenten tegenwoordig snel genoeg.
Heb zelf al gezegd dat ik een stevige berisping en eens serieus kijken of iemand mentaal wel geschikt is voor die baan wenselijk zou vinden.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb het over een aantal users die dit roepen(wat er zou moeten gebeuren). Dacht toch wel dat dit duidelijk was. We voeren hier de discussie en dan heb je nu eenmaal voor en tegenstanders.
Je vergelijkt nu serieus strafbaar gedrag met dat gedrag van agenten, zet dat op 1 lijn met elkaar?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is youtube.
Alle mishandelingen die niet door politie plaatsvinden vind je zelden iets van terug. De mishandeling in Sittard zijn bv geen youtube fimpjes van.
Maar elke misstap word inderdaad in beeld gebracht omdat politie door velen gehaat word. Niet voor niets zeggen al mijn collega,s steeds big brother is watching you , let op. Youtube word nog eens de ondergang voor velen. Ik ben hier niet kapot van. Iedereen loopt met een cam op zak. Ik krijg steeds meer het gevoel dat we juist in een gecontroleerde maatschappij belanden.
En erger nog men wil alleen maar laten zien wat leuk in de media scoort. Helaas
En dan loop je in de 1tje frontaal op hem af om hem rustig in elkaar te schoppen zonder zo snel mogelijk te boeien, je collega staat er dan rustig bij te kijken?quote:Op zondag 24 juni 2012 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dat weet ik ook niet. Ik was er niet bij. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat hij nog bewapend(mes) was of dreigde met een besmette injectienaald etc. Ik zou het niet weten waarom zij zo door het lint is gegaan.
Ik gebruik het niet als smoes en en nogmaals ik praat niets goed. Maar kun jij je werk goed uitvoeren als er steeds iemand op je zit te letten dmv van cams. Het verkrampt juist en veroorzaakt op de lange termijn dit soort fouten. Juist daardoor worden er vaak verkeerde beslissingen genomen. Het kan zelfs zo zijn dat men maar niet ingrijpt bang dat er toch weer kritiek komt. Want waar ingegrepen word zullen altijd wel klappen vallen. En sta je weer met 30 man te wachten om iemand in te rekenen dan klaagt men weer wat voor een watjes het zijn en moeten daar zoveel man voor nodig zijn?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu serieus strafbaar gedrag met dat gedrag van agenten, zet dat op 1 lijn met elkaar?
Ja, verschrikkelijk dat er mishandelingen plaats vinden door mensen die geen agent zijn, maar dat is dan ook strafbaar en om goede reden. Waarom dat als smoes gebruiken om de misdragingen van een agent in functie goed te praten?
Er is gewoon een duidelijk protocol, die volg je en als je dat doet kom je niet in de problemen, hoeveel filmpjes er ook van gemaakt worden.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als smoes en en nogmaals ik praat niets goed. Maar kun jij je werk goed uitvoeren als er steeds iemand op je zit te letten dmv van cams. Het verkrampt juist en veroorzaakt op de lange termijn dit soort fouten. Juist daardoor worden er vaak verkeerde beslissingen genomen. Het kan zelfs zo zijn dat men maar niet ingrijpt bang dat er toch weer kritiek komt. Want waar ingegrepen word zullen altijd wel klappen vallen. En sta je weer met 30 man te wachten om iemand in te rekenen dan klaagt men weer wat voor een watjes het zijn en moeten daar zoveel man voor nodig zijn?
Het is een betoog tegen die cams, waar zelfs jij misschien in de toekomst nog hinder van zou kunnen krijgen. Vooral omdat het vaak niet alles laat zien ook.
Inderdaad. Het mag van mij best wat steviger als het nodig is voor de veiligheid van zowel de verdachte als de politieagenten maar dit was gewoon geweld uit frustratie. Zoals te verwachten viel wordt het meisje vrijgesproken. Het is bepaald niet de eerste keer dat er in Nederland klassejustitie is.quote:Ik ken niemand die ertegen is dat er gewoon opgetreden wordt en dat dat soms wat hard is(iemand die zonder plichtplegingen op de grond wordt gewerkt, knie in de rug en boeien om), maar het moet wel gaan om gepast geweld, zeer zeker als we het over de politie hebben, die dienen ons te beschermen tegen dat soort zaken, niet zelf dader te zijn.
Nou ja een getuige die zijn verklaring wijzigt. Hoe geloofwaardig is dan die getuige?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:21 schreef macca728 het volgende:
getuige heeft haar verklaring gewijzigd ? net bij RTL
de man gebruikte absoluut geen geweld i.t.t. verklaring politie
omdat ze blijkbaar wat anders heeft getuigd dan de politie naar buiten heeft gebracht.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:39 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja een getuige die zijn verklaring wijzigt. Hoe geloofwaardig is dan die getuige?
Volgens berichtgeving ging het om meerdere getuigen. Wil je hier mee zeggen dat die allemaal onderdruk gezet zijn door de politie om eerst een valse verklaring af te leggen waarvan er nu eentje zich terugtrekt?quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat ze blijkbaar wat anders heeft getuigd dan de politie naar buiten heeft gebracht.
je kan ook gewoon lezen of googlelen en daaruit blijkt dat de politie gewoon heeft gelogen over de verklaring van 1 getuige. Niets onder druk zetten, gewoon keihard liegen over wat ze heeft gezegd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens berichtgeving ging het om meerdere getuigen. Wil je hier mee zeggen dat die allemaal onderdruk gezet zijn door de politie om eerst een valse verklaring af te leggen waarvan er nu eentje zich terugtrekt?
maw wat politie zegt klopt niet en wat de getuige nu verklaart wel. Maw wie bewijst nu wat? dat bedoel ik. Er word zoveel geschreven en gezegd. Wie zegt dat die getuige nu de waarheid vertelt. Want die opnames zijn er niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan ook gewoon lezen of googlelen en daaruit blijkt dat de politie gewoon heeft gelogen over de verklaring van 1 getuige. Niets onder druk zetten, gewoon keihard liegen over wat ze heeft gezegd.
Wat de getuigenissen van de andere getuigen waren weten we niet.
Waarvan er al 1 is die beweerd dat er geen pepperspray is gebruikt, wat ook al niet klopt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens berichtgeving ging het om meerdere getuigen. Wil je hier mee zeggen dat die allemaal onderdruk gezet zijn door de politie om eerst een valse verklaring af te leggen waarvan er nu eentje zich terugtrekt?
Preciesquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens de getuige heeft de politie en media haar woorden verdraaid. Zou niet voor het eerst zijn. Vond het al zo vreemd dat notabene de vriendin van de filmer zijn getuigenis tegensprak. Lekkere vriendin ben je dan...
quote:Klassejustitie. Bah.
God, wat een gevaar dat hij omheen 1 pols die handboeien had. Dat rechtvaardigt echt niet dit geweld van dat wicht, zeker niet nadat hij pepperspray in zijn gezicht heeft gekregen en roerloos stilstaat.
Kom op man. Als je met twee politieagenten nog niet die man kan arresteren dan moet er echt eens wat beter worden geselecteerd en opgeleid. Misschien eens wat minder meisjes mannenwerk laten doen op straat?
Citaat van Life2.0quote:Het Openbaar Ministerie heeft hiermee het signaal afgegeven aan alle Nederlandse politieagenten dat zij zich niet aan de wet hoeven te houden. Dat zij zoveel geweld mogen gebruiken bij een arrestatie als dat zij willen, ongeacht de mate van verzet van de verdachte en de mate van het gevaar (kan dus ook 0 zijn!) wat de verdachte veroorzaakt. Een slechte zaak.
Het Openbaar Ministerie had juist een voorbeeld moeten stellen in plaats van dat politiemeisje een hand boven haar hoofd te houden.
quote:als burger dus preventief geweld gebruiken.
quote:Daar schiet je helaas weinig mee op maar burgers kunnen zich wel op andere manieren collectief verdedigen. Bijvoorbeeld door consequent een politieoptreden in een 'hoge' resolutie (minimaal 720p) te filmen en dit videomateriaal te lekken naar de pers (waaronder GeenStijl) als de politieagent over de streep gaat. Veel mensen hebben een smartphone waarmee in een voldoende hoge resolutie opnames kunnen worden gemaakt, gebruik die smartphone als wapen.
Verder vind ik het geoorloofd als burgers massaal op zo'n politieagent zouden afstappen zogauw die zijn/haar boekje te buiten gaat. Dat deden de burgers die daaromheen stonden niet. Stap met 20 man tegelijkertijd op twee politieagenten af en ze zullen snel ophouden met 1 burger te mishandelen. Daarvoor hoef je nog niet gewelddadig te worden, gewoon er met 20 man naar toe stappen en je stem gebruiken is effectief genoeg. Verder niet laten escaleren zodat de politie je niets kan maken. Na afloop met zijn allen naar het politiebureau stappen en aangifte doen, hierbij een verborgen geluidsopname maken voor het geval de politie weigert aangifte op te nemen en documenteren hoe die aangifte vervolgens wordt verwerkt (wordt er onderzoek ingesteld enz.?). Preventief de regionale media op de hoogte brengen zodat zij het mee kunnen volgen (bronnen).
In die richting moeten we denken als we ons willen weren tegen politieagent die zich niet aan de wet houden.
http://www.joop.nl/opinie(...)ammers_in_het_kruis/quote:Raad schopt Rotterdammers in het kruis
Terughoudendheid had de raad gepast. Maar nee, de volksvertegenwoordigers belonen een trap met een bloemstuk. Zij kiezen partij voor de feiten zijn vastgesteld en zij kiezen partij voor de handhavers van het gezag
De Rotterdamse gemeenteraad heeft blijk gegeven van een buitengewoon grote goedgelovigheid. De politieagente die een dronken Let in zijn kruis schopte, krijgt een bloemetje omdat haar tere en kwetsbare zieltje misschien is geschokt door de negatieve publiciteit. Het slachtoffer wordt opgeknapt met een boete van 480 euro wegens openbare dronkenschap, wat een absurde bestraffing is voor dit vergrijp. Een paar tientjes was normaal en beschaafd geweest.
Waarom is dat gebeurd? Burgemeester Ahmed Aboutaleb is een hartstochtelijk verdediger van politionele hardhandigheid en de volksvertegenwoordigers hechtten massaal geloof aan het verhaal van het openbaar ministerie, als zou de Let voor dat de gewraakte opnames begonnen geweld hebben gepleegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |