abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:09:45 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910039
Vandaag ontdekt dat het fotograferen van een HST van dichtbij toch wel heel andere koek is dan een sprinter. Bijna geen enkele Thalys of V250 die voor mijn lens kwam, is scherp. Toch maar wat meer daarmee oefenen :')
pi_112910202
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:45:30 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910397
al een oudere van De Speld, maar hij is leuk:
http://www.speld.nl/2012/05/28/ns-uit-kritiek-op-reizigers/
quote:
NS uit kritiek op reizigers

De Nederlandse spoorwegen heeft felle kritiek geuit op zijn reizigers. Uit een door de treinmaatschappij opgesteld rapport blijkt dat gemiddeld 12% van de reizigers te laat is om zijn trein te halen. Daarnaast is één op drie treinreizigers structureel niet op tijd.

“De cijfers zijn schokkend,” aldus woordvoerster Esther Maas van de NS. “Steeds meer reizigers missen hun trein. Zaten we een aantal jaar geleden nog rond de 8%, inmiddels is gemiddeld 12% van onze klanten te laat, en we verwachten dat dit cijfer in de komende jaren alleen maar zal stijgen.” Vooral zorgelijk is het explosief gestegen aantal notoire laatkomers. “Het aantal mensen dat structureel te laat is voor zijn trein is in drie jaar gestegen van 1 op 6 naar 1 op 3. Sommige mensen komen tot wel een uur te laat.”

De NS eist dat reizigersorganisatie Rover stappen onderneemt. “Onze reizigers blijven maar met excuses komen”, aldus Maas. “De ene keer zeggen ze te laat te zijn door de gladheid, de andere keer omdat ze vanwege het extreem warme weer te lang op het terras zijn blijven hangen. En zo is er altijd wel iets.”

Reizigersorganisatie Rover kan zich niet vinden in de kritiek van de NS. “Het percentage laatkomers is nog altijd één van het laagste van Europa”, aldus Arriën Kruyt van Rover in een vraaggesprek met Sacha de Boer van het NOS Journaal. “Kijk je bijvoorbeeld naar Engeland, dan zie je dat gemiddeld meer dan 20% van de mensen zijn trein niet haalt. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar duidelijk stappen gezet. We proberen reizigers meer bewust te maken van hun gedrag, en door de opkomst van smartphones zijn ze steeds beter op de hoogte van de precieze vertrektijden. We verwachten dat hierdoor in de komende jaren juist steeds meer mensen hun trein wel zullen halen.”

Volgende week staat een overleg tussen Rover en de NS op de planning. Rover heeft al laten weten in bepaalde gevallen bereid te zijn extra reizigers in te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2012 @ 23:46:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112910430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:06 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of met die sprinters, weet ff niet welk model. Daar gaan gewoon na x seconden (30?) de deuren automatisch dicht, maar dat betekent niet dat de trein al gaat rijden. Toch zie je altijd mensen rennen :)
Dat is met alle moderne sprintertreinen zo, zelfs met het SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:56:13 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112910799
Dat is leuk in Breda met de Fyra. Ze plakken er een andere loc aan, wanneer die eraan zit wordt een deurentest gedaan om te kijken of alle kabeltjes wel goed zitten enzo. Dat gebeurt meestal 10 tot 5 minuten voor vertrektijd. Zodra men dan fluit om de deuren te sluiten beginnen mensen te hollen naar de trein, sommigen gooien zelfs hun koffers ertussen om die deur open te houden :')

"Even wachten, hij gaat zo weer open" werkt zeer geruststellend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 00:22:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112911738
interessant:
quote:
‘Treinreiziger juist gediend met ERMTS’

Veiligheidssysteem ERTMS lijkt goedkoper dan gesteld, en kan zelfs reiziger geld opleveren.

Invoering van het Europese spoorbeveiligingssysteem ERTMS levert de treinreiziger vermoedelijk meer op dan verbeterde veiligheid alleen. Omdat het volledig computergestuurde systeem treinen sneller en dichter achter elkaar kan laten rijden, moet concurrentie op het hoofdnet eindelijk mogelijk zijn. Dit kan goedkopere treinkaartjes opleveren. Daarbij lijkt ERTMS zowel op korte als lange termijn helemaal niet zo prijzig als wordt aangenomen.

ERTMS, dat zelf treinen aanstuurt en seinen overbodig maakt, blijkt zich op de drukke Betuweroute reeds te hebben bewezen. Dat laten de op de lijn rijdende goederenvervoerders desgevraagd weten aan Metro. “Het systeem is volledig betrouwbaar”, oordeelt Jelle Rebbers van DB Schenker. “ERTMS is inmiddels zó ver ontwikkeld dat je de laatste versie robuust kunt noemen”, vindt Johan ter Poorten van koepelorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV).

Invoering van ERTMS duurt in Nederland nog minimaal tien jaar. Verschillende veiligheidssystemen in een overbruggingsfase blijkt duur te zijn. Het inbouwen van slechts één systeem kost al honderdduizenden euro’s per locomotief, weet Ter Poorten. Bij een Europese standaard kan een vervoerder letterlijk bij meerdere treinbouwers shoppen, waarbij er na aanschaf geen extra kosten voor het inbouwen van een eigen veiligheidssysteem bijkomen.

Door treinen ‘van de plank’ te kopen bespaar je ontzettend veel geld, zegt Ter Poorten: “Eén systeem is veiliger, betrouwbaarder én goedkoper. Ook in het onderhoud. Verbetering van het systeem gaat gewoon via een software-upgrade. De aanloopfase zal wel even moeilijk zijn, maar op den duur heeft het voor iedereen voordelen. Vanuit de goederensector zie ik dat de investeringen minder worden. Er is makkelijk concurrentie op het spoor mogelijk.”

Vorig jaar plaatste de Rekenkamer al kritische noten bij het plan ATB VV als tijdelijke overbrugging naar ERTMS te gebruiken. Toen bleek dat 1,1 miljard euro bij spoorbeheerder ProRail ‘geparkeerd’ stond voor onderhoud aan het spoor, onder meer om tussen 2002 en 2018 een nieuw beveiligingssysteem in te voeren. Insiders, onder wie ook de Parlementaire commissie Kuiken, schatten dat het hiermee ‘slechts’ 900 miljoen kost om ERTMS volledig in te voeren en menen dat treuzelen met invoeren onnodig is.

Eis voor meer veiligheid na treinbotsing Amsterdam:

- ERTMS is een computergestuurd Europees beveiligingssysteem, dat automatisch treinen aanstuurt. ATB VV laat in tegenstelling tot het originele ATB ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden automatisch remmen als een rood sein wordt gemist.
- Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen besloot vrijdag in minimaal tien jaar ERTMS in Nederland te gaan aanleggen. Dit moet in de toekomst onder meer treinbotsingen te voorkomen. Probleemlocaties moeten tot die tijd worden beveiligd met ATB VV.
- Maandag verklaarden bronnen uit het personenvervoer ERTMS nog niet heilig. Het zou zich nog moeten bewijzen tijdens een nog te houden test op de drukke route Utrecht-Amsterdam.
- ProRail noemt ERTMS het ‘beveiligingssysteem van de toekomst’. De Hanzelijn, die dit jaar wordt opgeleverd, is naast de Betuwelijn en HSL ook met ERTMS uitgerust. Vorige week werd hier succesvol getest met Duitse hogesnelheidstreinen.
bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:38:30 #158
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_112912178
Grappig nieuws

quote:
Japanners kijken bij NS de kunst af

AMSTERDAM – Een Japanse spoorwegdelegatie leerde vrijdag de fijne kneepjes van het zuinig rijden met de trein van Nederlandse collega’s.

De Japanners lieten zich hierover informeren in het simulatorcentrum van de NS in Amersfoort. “In Nederland wijzen we altijd naar Japan als hier iets mis gaat met de trein, omdat ze daar altijd alles goed op orde hebben. Maar nu komen ze toch ook eens bij ons om te leren hoe wij dingen aanpakken. Grappig, toch?”, zegt een NS-woordvoerder.

Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.



Bijscholing


Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.

© NUzakelijk/Tijdo van der Zee
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_112912490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:38 schreef hemarookworst het volgende:
Grappig nieuws

[..]

In Duitsland kunnen ze wat dat betreft ook nog wel wat van ons leren. ;)

Maar leuk dat 'onze' ideeën navolging vinden, volgens mij kunnen we daar best trots op zijn.

De NS heeft bijvoorbeeld ook de klokvaste dienstregeling met knopen (zoals in Amersfoort) uitgevonden en dat idee is eerst door Zwitserland en intussen door bijna heel Europa overgenomen. :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:04:13 #160
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112912806
quote:
Het idee achter het nieuwe rijden met de trein is vergelijkbaar met de auto; vlot optrekken tot de gewenste snelheid en zo min mogelijk remmen en de trein laten uitrollen. Dat niet remmen scheelt heel veel energie.

Bijscholing

Deze methode is ontwikkeld door een NS-machinist. Vorig jaar hebben alle machinisten aan de hand van zijn methode bijscholing gehad. Vanaf 2012 wordt zo naar verwachting per jaar 5 procent zuiniger gereden, waarmee een CO2-uitstoot wordt vermeden die gelijk staat aan die van 25.000 huishoudens.
Mag toch hopen dat die "methode" wat meer behelst dan. Dat niet remmen maar uitrollen zuiniger is kan iedereen met HAVO niveau je uitleggen en het snelle optrekken was, zoals al genoemd, ook al lang bekend van autoverkeer. Wat heeft die machinist nou bedacht dan?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:28:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112913184
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:52:09 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:13 schreef Bitlord het volgende:
Tsja zelfs met 1/500e sluitertijd is de trein al weet al 16,7 centimeter verder.
Je moet ongeveer rekenen: de snelheid vermenigvuldigen met 5, minimaal. Een trein die 300 km/h rijdt, kan je van dichtbij dus scherp krijgen op een 1/1500e.
Maarrr, als je tientallen meters weg staat, oogt de trein al met bijv. 1/1000 of 1/1250 scherp. Inzoomen niet meer, maar met het blote oog is die vervaging bij bijv. 300m afstand niet te zien.
Wanneer je inzoomt, zijn de regeltjes net wat anders, want je afstand verandert. Ik ga uit van rond de 35mm zoom, en niet tele.
Daarnaast kan je je sluitertijd verlagen door mee te bewegen met de trein. Het te overbruggen snelheidverschil is dan kleiner.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:55:24 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112913660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:28 schreef James1988 het volgende:
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
Klopt. Hij kan heel ver komen vanaf 160, en dan uitrollen. De snelheid die je vermindert, is minimaal (mede door het gewicht).
Bij vertraging kan je ook op z'n Duits werken: pittig optrekken, en zo laat mogelijk pittig remmen.
pi_112914907
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 07:03:55 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_112914910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:02 schreef b2py het volgende:
Het enige dat deze treinreis weer lleuk maakt iis dat er wifi in de virm zit..
Wat meestal nog trager is dan 3G...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 07:15:29 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112914960
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
interessant:

[..]

bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZlfl!10S7K2dddAkBM/

Goederenvervoeders zeggen alleen maar de voordelen te zien, terwijl ProRail en reizigersvervoerders de boot nog wat afhouden
Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112915209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
alles is sneller dan mijn blackberry :p
pi_112915477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat meestal nog trager is dan 3G...
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein. Tussen Amsterdam en Utrecht werkt het totaaaal niet! Zit je tien minuten te wachten voor twitter om te laden, en dan krijg je ook nog een mislukte pagina zonder css :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:25:39 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:51 schreef b2py het volgende:

[..]

alles is sneller dan mijn blackberry :p
Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_112915496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 08:27:03 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_112915504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zouden ze gewoon één telefoon in die trein hebben gelegd met modem-functie? :')
Ook met T-mobile ja... :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 08:38:28 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112915631
The romance of Ukraine's night trains (filmpje bbc). Nooit geweten dat er zulke couchette's bestaan en dat het plek is om een potentiële partner te ontmoeten. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_112916204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Ik heb geen 3G op mijn galaxy tab dusja, dan is Wifi in de trein wel handig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 10:11:30 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112917839
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iedereen steeds maar blijft hameren op die capaciteitswinst met ERTMS. :{
in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:17:55 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_112918071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb 3G van T-mobile... Dus het is diepe treurnis dat de NS WIFI trager is dan dat :')
Mijn ervaring is: hoe minder studenten in je trein hoe sneller de wifi.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:21:30 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_112918202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in theorie is die winst er wel degelijk. Onder level 2 zou je dan de afstand tussen de bakens moeten verkorten. Die winst zou met het huidige ATB en kortere seinblokken ook kunnen, maar bij ERTMS kun je net iets verder gaan nog, al is die winst minimaal.
Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:25:29 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112918336
Breda-Tilburg
Vrijdag 15 Juni 10:14
Oorzaak
Tussen Breda en Tilburg rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.


Bommelding krijg ik te horen van mevr. Bork. Trein reed niet verder dan Tilburg (vanuit Den Bosch).

update: gaat om een oude granaat, gevonden bij werkzaamheden aan het spoor bij Gilze-Rijen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:45:45 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112919046
Vervolg van gister:

DBS 6426+ketelwagens, Locon-huurloc VR203-1+Slps'n
Nadat Locon naar de huisafvaltrein is gereden, volgt DB Schenker gelijk om de ketelwagens op te pikken. Hierna gaat de 6426, enkel met deze sleep ketelwagens, terug naar Lage Zwaluwe. Inmiddels staat de 6421 met de afvoer van Shell te wachten om naar het basisemplacement te kunnen vertrekken.


Locon-huurloc VolkerRail 203-1+huisafvaltrein
En kort na het koppelen werd er vertrokken naar Attero, waar te komen is via het afbuigende spoortje direct na het basisemplacement.


DBS 6421+Afvoer Shell Mdk
Na een lange tijd bij de Shell te hebben vertoeft, heeft de 6421 zijn treintje eindelijk mee mogen nemen naar het basisemplacement, maar moet eventjes wachten op ruimte. Collega's op de 6426 waren nog aan het rangeren, en Locon was aanwezig met de afvaltrein naar Attero.


DBS 6426+ketelwagens ri Lage Zwaluwe
Toen ik onderweg was naar huis op de scooter, zag ik nog net de trein langs het dorp Moerdijk rijden. Dit heeft mij doen besluiten om nog eventjes te wachten op de trein. Voor de discussie losbarst; Ik heb deze trein met keuze kops geklikt. Ik had iets meer naar links kunnen gaan, maar vond hem zo fraaier. Hierna ben ik gelijk naar huis getuft, gezien ik nog andere verplichtingen had, en niet op de tweede trein kon wachten.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:08:21 #179
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112919966
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:43 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112920137
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:17:43 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920338
Nou ja als je dan toch wat zou moeten willen verbeteren zou een niet-bewaakte overweg het wel mooier maken. Maar ja, dat is een beetje een non-opmerking, want als fotograaf doe je daar weinig aan, want jij hebt die AHOB er niet neergezet. Hoe je dat soort opmerkingen moet zien, denk ik dan altijd maar: blijkbaar is de foto zó goed dat er over niks anders valt te zeuren ;) En nou ja, ik vind persoonlijk ook dat soort feedback wel nuttig soms, want dat kan je weer helpen met locatiekeuze. En dat de loc te kops is, dat vind ik wel echt onzin. Want, niet elke treinfoto is bedoeld als registratiefoto. Als registratiefoto is deze butt, veel te veel omgeving ;) en te kops inderdaad. Maar dat was niet je doel. En sommige spotters die puur voor registratie gaan die snappen het idee van een niet-registratiefoto van een trein niet zo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:22:50 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef Toeps het volgende:
Ik word altijd een beetje agressief van de wifi in de trein.
Ja ik ook. Meestal werkt het gewoon niet idd. Of je krijgt een timeout of je krijgt "te veel serveromleidingen" wat dus gewoon een configuratiefout is, al wordt dat door NS dan zelf vrolijk ontkend.

En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24:57 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef greavy het volgende:
Zo denk ik ook. Maar had vanochtend al een reactie op Flickr (heb ik maar verwijderd) dat deze foto:
- Teveel schaduw heeft
- De loc te kops is
- De overweg het beeld verstoord
... Dat zijn zeikers omdat ze willen zeiken ofzo...
Terecht. Het is zo gewoon een kutfoto :N Wie die overweg toch bedacht heeft... 8)7

NATUURLIJK laat je liever je kinderen doodrijden dan dat je een Foto van een Spotter verstoort, he dat snapt toch iedereen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:25:33 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112920635
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:08 schreef V2 het volgende:
Wat mooi zeg die laatste. Goede compositie! Mooi luchtje, mooi dijkje, boompjes, weggetje... veel beter wordt het niet.
Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:28:32 #185
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920732
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen nog die koetjes van een eerdere foto erbij O+
Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 11:30:31 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112920816
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:28 schreef V2 het volgende:

[..]

Oh, ja, scherp! Wat een kutfoto. Geen koe in de wei te zien. ;)
en ik mis schapen op de dijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:32:26 #187
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112920917
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en ik mis schapen op de dijk
En een vlucht ganzen in de lucht. In zo'n mooie V. Pff, wat kan die jongen wél zeg!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:34:28 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112920998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_112921313
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan pak ik maar weer mijn eigen hotspot op mijn telefoon, maar ja: Geen bereik tussen Bilthoven en Amersfoort, geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn, geen bereik tussen Holten en Rijssen, tsja, zo schiet het lekker op natuurlijk :N
Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:46:03 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921448
Whaha, schapen, koeien oid hadden er leuk bij gestaan, maar de boer had ze daar niet neergezet. Stonden aan de andere kant van de A16 op de dijk (schapen).
Ik ben op deze manier wel tevreden, was niet als registratiefoto bedoelt.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:54:09 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112921773
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Op die plekken doet het wifi in de trein het meestal ook niet hoor (in de zeldzame situatie dat het op de rest van het traject wel werkt) ;(
Ik heb weinig last van problemen. Alleen tussen Amersfoort en Apeldoorn is het altijd kut.
pi_112921775
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het nut van kortere blokken neemt hard af als je maar hard genoeg rijdt. Het verschil tussen blokken van 400 meter en 200 meter is bij 140 km/h slechts vijf seconden. Daar heb je qua capaciteit eigenlijk niets meer aan. Als je die kortere bloklengte vervolgens inwisselt voor een langere remweg door het onhandig verspreiden van marge en ingreepruimte van binnen het systeem ga je nat. Daarmee is het hameren op capaciteitswinst hameren op vooral veel onzin, waarmee het bewijs is geleverd dat de ERTMS-lobby van de leveranciers succes heeft gehad.
Het gaat ook niet om de capaciteit op de vrije baan, op de drukke punten liggen in NL genoeg inhaalsporen of is het traject 4-sporig. Het gaat om hoe je bij drukte toch zoveel mogelijk treinen de grote emplacementen in krijgt. Dan heeft (denk ik) korte bloklengtes wel zin, je kan dan lekker proppen.
pi_112922244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:33 schreef Anno1982 het volgende:
Is ook een dubbeldekker, logisch toch?

Naast de mensen die bang zijn om op het volgende station de trein niet te kunnen verlaten, hebben we natuurlijk ook nog het type dat hulpeloos door de ramen van de deur naar buiten gaat staan te kijken tot iemand ze bevrijdt door het drukken de knop buiten.

Gisteren trof ik beide types bij de deur en natuurlijk stond het hulpeloze type voor de knoppen van de deurbediening. Dat gaf wel weer een leuk effect. >:)
Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 12:09:13 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112922323
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook mooi: mensen die in een GTW niet doorhebben dat één keer drukken genoeg is. Tak tak tak, zelfs drukken als je de treeplank al hoort uitschuiven. :')
precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:17:10 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112922607
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. je kunt al drukken voordat de trein stilstaat. Ze vinden het altijd vreemd als je dat al gedaan hebt en dan voor de deur staat en niet meer op de knop drukt :P
Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:01:10 #196
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112924370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:06 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Meestal sta ik bij de knopjes van de deur, als de trein bijna gestopt word door mij het knopje al ingedrukt en in gedrukt gehouden. Met soms als gevolg dat de Machinist net iets te vroeg de deuren open zet ter wel we nog een paar meter aan het door rollen zijn. Ik loop dan al buiten en zie je andere mensen nog twijfelen. :P
Dat is inderdaad hoe de pro's het doen. Hoewel waarschijnlijk illegaal, als je de sticker mag geloven.

Overigens zorgt het vasthouden van de openen-knop bij SGM ervoor dat het automatisch sluiten uitgezet wordt.

Wat zijn registratiefoto's btw?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:05 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Stom genoeg kan dat niet in SLT ;(
Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:30:03 #198
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112925655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dan drukken ze nog 50x totdat de deur open gaat, en drukken al voordat het groene lampje brandt bij de knop...
Dat soort gedag zie je ook vaak bij voetgangers/fietsers bij stoplichten. Soms heb ik dan de neiging om te vragen of ze er over willen praten. :+
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:31:07 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112925702
Ja, ook zoiets. Vaker drukken gaat het echt niet sneller van.
pi_112925826
Ik heb wiskunde gestudeerd met een 9,8 voor statistiek en ik kan jullie vertellen dat als je lekker vaak op de knop ramt, dat dan bij elke keer drukken de kans groter wordt dat het meteen daarna groen wordt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2012 13:34:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 13:36:55 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112925988
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:33 schreef Igen het volgende:
Ik heb wiskunde gestudeerd met een 9,8 voor statistiek en ik kan jullie vertellen dat als je lekker vaak op de knop ramt, dat dan bij elke keer drukken de kans groter wordt dat het meteen daarna groen wordt!
Als je maar lang genoeg drukt lukt het vanzelf _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:44:14 #202
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112926337
Piëzo-elementje achter de knop hangen, kan je de volgens mij de hele installatie er mee voeden.
pi_112926979
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:33 schreef Igen het volgende:
Ik heb wiskunde gestudeerd met een 9,8 voor statistiek en ik kan jullie vertellen dat als je lekker vaak op de knop ramt, dat dan bij elke keer drukken de kans groter wordt dat het meteen daarna groen wordt!
Ik schrijf de software achter die stoplichten, en bij elke keer extra drukken op die knop duurt het 10% langer totdat je stoplicht groen wordt }) :s)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:05:08 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112929801
Dat stuk granaat bij Gilze-Rijen bleek een oud stuk ijzer te zijn.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:39:51 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112931419
Ik maakte woensdag via Twitter melding van het feit dat de Q-Park-parkeerplaats bij station Breda al enige tijd onder water stond, en dat dat ontzettend stonk. Binnen een half uur reageerde Q-Park erop, en vandaag kreeg ik een tweet dat het probleem is verholpen. Mét foto erbij als bewijs.

Netjes :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:49:05 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112931896
Zo hoort het ook.

Nog iets aparts: De poortjes op station Zwijndrecht werken regelmatig niet. Een simpele reset verhelpt het probleem weer tijdelijk. Wekelijks zijn ze wel aan het sleutelen. Inmiddels zijn alle paaltjes weer in gebruik (was eerst 2 van de 4) omdat die het wél goed doen ...
Vandaag waren ze er mee bezig, en had het even gevraagd of er wat bekend was. Hun wisten zelf ook niet wat het was, en deden regelmatig iets vervangen, herconfigureren etc ...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:59:58 #207
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_112932411
IenM reageert uitgebreid op voorstellen Voor Beter OV voor nieuwe vervoerconcessie NS. Lees mee en praat mee: http://www.voorbeterov.nl/120615.php
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:02:29 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112932534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:59 schreef DriekOplopers het volgende:
IenM reageert uitgebreid op voorstellen Voor Beter OV voor nieuwe vervoerconcessie NS. Lees mee en praat mee: http://www.voorbeterov.nl/120615.php
Ik word er niet wijzer van. Teveel ontwijkende passages.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:10:36 #209
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_112935688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik word er niet wijzer van. Teveel ontwijkende passages.
Inderdaad. Beleefde, vriendelijke brief, maar weinig echte inhoud.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:32:11 #210
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_112936626
Zeer waarschijnlijk wil men op dit moment ook niet zoveel loslaten over de onderhandelingen en de daadwerkelijke uitwerking.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:41:02 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112939972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zeer waarschijnlijk wil men op dit moment ook niet zoveel loslaten over de onderhandelingen en de daadwerkelijke uitwerking.
Konden we maar meeliften via het intranet en ontdekken wat de echte bedoelingen van die melaninetrut zijn...
  Redactie Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 18:55:16 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112940737
Wat ik net weer op Rolandrail lees:
quote:
>> Co 17:17: vertrek SR 303001 + 1 Fas -> Mrb e.v.

Onderweg naar Amf, de enkele wagen moet meegenomen worden wegens schijnbare detectieproblemen bij G1206 en G2000, de locomotieven mogen niet meer alleen/als LLT rijden.
Volgens mij rijden G1206'en en G2000'en toch al heel wat jaartjes rond in NL, en vaak genoeg los. En ineens is er dan zo'n regel _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 18:57:52 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112940882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Konden we maar meeliften via het intranet en ontdekken wat de echte bedoelingen van die melaninetrut zijn...
Beter van niet. Je wilt toch niet depressief worden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:02:56 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112941155
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Beter van niet. Je wilt toch niet depressief worden?
Als je een kans krijgt een corrupte politiek kopstuk helemaal kapot te krijgen, waarom niet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 19:04:17 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112941227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je een kans krijgt een corrupte politiek kopstuk helemaal kapot te krijgen, waarom niet?
na de verkiezingen is ze weg
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:08:21 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112941428
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

na de verkiezingen is ze weg
Hoe zeker ben je van je informatie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 19:10:21 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112941525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je van je informatie?
het lijkt mij een optelsom, omdat veel partijen het niet met haar eens zijn en liever die post op een andere manier in willen vullen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:16:33 #218
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_112941782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je een kans krijgt een corrupte politiek kopstuk helemaal kapot te krijgen, waarom niet?
Ik denk niet dat ze corrupt is. Maar het spoor interesseert haar geen zier en ze eet uit de hand van Bert Meerstadt.

MVBOV heeft getracht, de nieuwe concessieverlening controversieel te laten verklaren. Geen meerderheid voor.

MVBOV hoopt in de volgende regeerperiode op een superminister: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:21:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112942033
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:16 schreef DriekOplopers het volgende:
de nieuwe concessieverlening controversieel te laten verklaren.
Da's een beetje het zelfde als "Ik probeer het weer slecht te laten verklaren".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:26:12 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112942211
Als die linkse rakkers (SP, PvdA) hun zin krijgen gaat alles naar NS en worden de FMN-vervoerders het land uitgeschopt. Of we daar nou blij van worden....

Bashir (SP) zei tijdens het overleg waar ik een tijd terug bij was dat ze niet zaten te wachten "op die cowboys van Virgin op de HSL." Toen ik onlangs via Twitter vroeg waarom eigenlijk niet, bleef het stil. :')
pi_112942322
Wat wil je ermee bereiken dat de concessie controversieel verklaard wordt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 19:32:11 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112942493
precies. Als je goede afspraken met de NS maakt dan is er ook niet zoveel mis toch? Bovendien vloeit de winst van de NS nog in de staatskas terug ook.

Dat is een bonus bij het goed vervoeren van reizigers. Je moet daarom in de afspraken wel goed duidelijk maken dat het gaat om de reiziger en niet om winstmaximalisatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112942647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:28 schreef b2py het volgende:
Wat wil je ermee bereiken dat de concessie controversieel verklaard wordt?
Dan mag men er pas na de verkiezingen over stemmen in de kamers en nu geen beslissing nemen.
dag
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:55:33 #224
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112943591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:26 schreef James1988 het volgende:
Als die linkse rakkers (SP, PvdA) hun zin krijgen gaat alles naar NS en worden de FMN-vervoerders het land uitgeschopt. Of we daar nou blij van worden....

Bashir (SP) zei tijdens het overleg waar ik een tijd terug bij was dat ze niet zaten te wachten "op die cowboys van Virgin op de HSL." Toen ik onlangs via Twitter vroeg waarom eigenlijk niet, bleef het stil. :')
Bashir moet eens een kijken naar Zweden. Daar krijgen privévervoerders een deel van de ritten uit te voeren die anders door SJ (lokale spoorwegvervoerder) zou worden uitgevoerd.

Ik heb in ieder geval die schreeuwlelijk gepermblokkeerd op Twitter, een behandeling die ik vaker voorschrijf aan mensen die niet tot constructief meedenken bereid zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ofyles2 op 15-06-2012 20:05:56 ]
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:56:28 #225
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112943644
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze corrupt is. Maar het spoor interesseert haar geen zier en ze eet uit de hand van Bert Meerstadt.

MVBOV heeft getracht, de nieuwe concessieverlening controversieel te laten verklaren. Geen meerderheid voor.

MVBOV hoopt in de volgende regeerperiode op een superminister: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Was het niet zo dat Meerstadt slaafs Den Haag volgde en zijn plannen daarop aanpaste?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 19:58:14 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112943733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Meerstadt slaafs Den Haag volgde en zijn plannen daarop aanpaste?
ik denk dat het een wisselwerking was om zo tot een zo gunstig mogelijk pakket voor de NS te kunnen komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 juni 2012 @ 21:50:19 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112947906
Vanaf heden heeft NS Hispeed een locje minder: 186.121 is terug naar Duitsland.
  Redactie Sport vrijdag 15 juni 2012 @ 22:29:04 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112950005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:50 schreef James1988 het volgende:
Vanaf heden heeft NS Hispeed een locje minder: 186.121 is terug naar Duitsland.
Zit men zo ruim in de Traxx-locs? Of is het gewoon voor groot onderhoud?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:01:18 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112951900
Men heeft die loc niet meer nodig.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:09:15 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_112952456
De vraag is dan alleen: Hoe lang nog voordat er meer weg kunnen. Op basis van de spots op Somda krijg ik het idee dat ze nu met de vierde V250 bezig zijn met afnameproefritten.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:15:02 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112952785
Afhankelijk van hoe goed de V250 het doet, denk ik dat we halverwege 2013 afscheid kunnen nemen van de laatste hogesnelheids-Traxx.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:47:48 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112954617
Ik heb een vraagje, waar de ticketexperts me hier vast wel een antwoord op kunnen geven.

Kaartjes:
- Voor Nederland een dagkaart (geldig tot de grenspunten)
- Meereizende personen hebben ook een dagkaart of een geldige OV-studentenkaart
- Voor Duitsland een Schönes-Wochenende-Ticket

Vanuit Bad Bentheim is het de bedoeling om terug naar Nederland te gaan (en door te reizen naar Amersfoort / Schiphol). Mag dat dan vanaf Bad Bentheim met de IC Berlijn?
pi_112954853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:47 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een vraagje, waar de ticketexperts me hier vast wel een antwoord op kunnen geven.

Kaartjes:
- Voor Nederland een dagkaart (geldig tot de grenspunten)
- Meereizende personen hebben ook een dagkaart of een geldige OV-studentenkaart
- Voor Duitsland een Schönes-Wochenende-Ticket

Vanuit Bad Bentheim is het de bedoeling om terug naar Nederland te gaan (en door te reizen naar Amersfoort / Schiphol). Mag dat dan vanaf Bad Bentheim met de IC Berlijn?
Nee, want dagkaart is niet geldig op het stuk grens t/m Bad Bentheim
OV ook niet in buitenland
SWT is niet geldig in een IC
pi_112954882
Als je geen extra kaartje wil kopen kun je besluiten om de trein Bad Bentheim - Hengelo te nemen, daarop geldt SWT wel.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:07:18 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112955554
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:53 schreef MCH het volgende:
de trein Bad Bentheim - Hengelo
De Grensland-Expres dus, voor de duidelijkheid. Op de pimpel werkt het idd niet, theoretisch.

Praktisch: Als je een mooi verhaal ophangt over Eisenbahnfreunde in de BordBistro lukt het eigenlijk altijd wel O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:19:47 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112956151
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:28 schreef James1988 het volgende:
Dat je snel optrekt naar de Vmax van je materieel en baanvak, en dat je waar mogelijk de boel laat uitrollen.

Mij is ooit verteld dat als een Fyra-machinist op de brug over het Hollands Diep de tractie uitschakelt hij nog steeds netjes op tijd in Breda kan binnenkomen. (Mits alle seinen groen zijn en er geen treinen in de weg zitten)
Dat snap ik, maar dat een zwaar object lang uitrolt wist ik ook toen ik 10 was.
Ik vraag me af wat die machinist nu specifiek bedacht heeft. Want er staat wel quasi-prominent bij dat het bedacht is door een NS-machinist. Maar tot nu toe heb ik alleen algemeen bekende methoden gezien.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:20:07 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112956163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, want dagkaart is niet geldig op het stuk grens t/m Bad Bentheim
OV ook niet in buitenland
SWT is niet geldig in een IC
Als je een los kaartje koopt op Bentheim-Oldenzaal Grens mag het wél. Ga je met Syntus is je SWT gewoon geldig.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:22:10 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112956250
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Grensland-Expres dus, voor de duidelijkheid. Op de pimpel werkt het idd niet, theoretisch.

Praktisch: Als je een mooi verhaal ophangt over Eisenbahnfreunde in de BordBistro lukt het eigenlijk altijd wel O-)
Het personeel van DB is niet zo moeilijk, maar er zitten soms lastigen tussen. Mij is het al eens gelukt om van Leer naar Bremen met een Niedersachsenticket te reizen in de IC O-)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:22:58 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112956283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Het personeel van DB is niet zo moeilijk, maar er zitten soms lastigen tussen. Mij is het al eens gelukt om van Leer naar Bremen met een Niedersachsenticket te reizen in de IC O-)
Het was dat we op iemand anders moesten wachten, anders hadden we in 2007 met een SWT de ICE tot Frankfurt kunnen nemen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:24:34 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112956351
Da's helemaal geniaal _O- Vanaf waar? :P

Hiet gaat het licht uit, morgen weer om 7u uit Dordrecht naar Venlo en door ri Keulen (za ri Kreuzberg(Ahr) en zo ri Gerolstein-Trier) en dan pas zondagavond thuis. Geen laptop enz mee :W
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:27:55 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112956483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:24 schreef greavy het volgende:
Da's helemaal geniaal _O- Vanaf waar? :P
Utrecht :D

We moesten wachten op iemand die in Bocholt instapte en een stoptrein tot Oberhausen nam, anders hadden we 2 uur winst kunnen pakken :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112956796
Mooi man, het uurtje sterke verhalen vertellen is aangebroken. Jullie lijken wel wielrenners. :P
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:41:03 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112956938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:36 schreef MCH het volgende:
Mooi man, het uurtje sterke verhalen vertellen is aangebroken. Jullie lijken wel wielrenners. :P
Jaloerse kut :6

Ik heb getuigen, waarvan er minstens 1 nog steeds vaak hier langskomt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112957056
Ok ok, ik heb volgens mij ook wel 1 keertje (on)bewust een IC genomen ergens in Oost-Duitsland. Ik kon ook niet anders want ik had mijn kaartje gedeeld met een paar lui die volgens mij de hele dag op en neer reden van Stettin naar Berlijn om zo geld te verdienen. _O-

Edit: het ging zelfs om een propvolle Eurocity uit Rugen richting Tsjechië.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 00:49:48 ]
pi_112957064
O ja, dan zal ik ook wat vertellen.

Wij mochten een keer met een QdL in de IC van Hannover naar Oldenburg. Dat was omdat de RE uit de Harz naar Hannover wegens problemen met de kantelbakmechaniek al maanden met grote vertragingen reed en we de laatste RE daardoor misten. Wij hebben toen ons kaartje in Hannover aan het loket laten valideren voor de IC. En dus konden wij rustig blijven zitten toen de conductrice behoorlijk boos omriep dat iedereen met een QdL in Bremen de trein uit moest. :)
pi_112957616
Zo, weer thuis van 2 dagen stage.
Gisteravond laat een vertraging veroorzaakt bij Amsterdam Centraal (ATB ingreep :'))
En vandaag van Emmerich terug naar Amsterdam Westhaven (via Houtrak) zelfstandig gereden.

Ging lekker, gezien ik al 4 weken niet meer met ATB had gereden :')
Alleen maar ERTMS gereden, wat een verademing is ATB EG dan :D
  zaterdag 16 juni 2012 @ 01:08:38 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112957791
Op wat voor manier is het een verademing? :)
pi_112957838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:
Op wat voor manier is het een verademing? :)
Het houdt je wel iets alerter. Bij ERTMS zie je in principe al 8km van te voren een snelheidsverlaging/remming aan komen. Bij ATB niet.
Tenzij je wegbekendheid hebt, dan weet je wel waar je snelheidsverlagingen staan. Ik heb dat nu nog niet gezien dat ik nog in opleiding ben :)
Dus ik zit goed te focussen op seinen en na elke bocht kan er zomaar ineens geel knipper-4 tevoorschijn komen ofzoiets :)
Houdt het wel leuk, en spannend :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 01:11:00 ]
pi_112958474
Nog wat staan "spotten", toen ik op mijn kolentrein aan het wachten was op Emmerich.
Zo zie je maar weer, zelfs de niet-spotter heeft wat over voor jullie O+




En na de terugrit naar Amsterdam Westhaven, bij de OBA kolen laden.
Even nog 2 foto's geschoten :)


  zaterdag 16 juni 2012 @ 07:10:56 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_112960591
Nou... Weekend Vrij inchecken lukt niet meer ... Stelletje faalhazen bij NS&TLS
Perm. Klassewissel aangevraagd, opgehaald, en dan inchecken met StudentenWeek Korting ...
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 09:42:10 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112961447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:01 schreef James1988 het volgende:
Men heeft die loc niet meer nodig.
Hier staat dan weer dat ie naar Wildenrath is gegaan voor aanpassingen aan de software:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_112961609
Je gaat zo'n ding toch niet helemaal naar Wildenrath sturen voor een software aanpassing? Dat kan een stuk goedkoper denk ik door iemand hierheen te halen..
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 09:58:18 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112961628
Nouja, als het echt nieuw is zal er wel getest moeten worden lijkt me..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_112963261
Poortjesdrama NS: gemeenten tegen sluiten poortjes stations
Leuk om al die wilde verhalen/reacties te lezen van lui die de klok hebben horen luiden maar...
dag
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:26:50 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112964497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 09:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hier staat dan weer dat ie naar Wildenrath is gegaan voor aanpassingen aan de software:
[ afbeelding ]
Men heeft die foto ook niet meer nodig? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 13:20:09 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112966009
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Men heeft die foto ook niet meer nodig? :?
Nee, wat heb je nog aan die foto als de loc weg is? Dan zie je alleen een spoorlijn, maar zonder materieel erop :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:26:25 #257
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_112966164
Foto's van spoor zijn ook leuk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:31:12 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112966260
quote:
16s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, wat heb je nog aan die foto als de loc weg is? Dan zie je alleen een spoorlijn, maar zonder materieel erop :P
De foto doet het niet :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 13:43:32 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112966544
Het ging om het bijschrift op deze pagina: http://www.flickr.com/photos/markrail/7376530854/
Hoewel het bijschrift inmiddels aangepast is _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:02:26 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112975849
Zo. Weer even lekker bezig geweest :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:07:38 #261
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_112975999
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Weer even lekker bezig geweest :s)

[ afbeelding ]
lekker setje! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:09:14 #262
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_112976047
Ik zie allemaal bekende namen. Tof, Fles!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:30:49 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112976823
Ja cool he *) Ben er zelf ook best tevreden over :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112977406
_O_
pi_112977416
Heb je ook zo'n video gemaakt met bordjes?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:56:38 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112977750
Nee, misschien doe ik dat over een tijdje wel weer eens als ik er genoeg van interessante bestemmingen heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112977792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, misschien doe ik dat over een tijdje wel weer eens als ik er genoeg van interessante bestemmingen heb :)
^O^
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:58:36 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_112977815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Weer even lekker bezig geweest :s)

[ afbeelding ]
Ik word botertjegeil van plaatsnamen in sans-serif lettertypes, ik weet ook niet waarom...
pi_112979900
Grappig.ivm de werkzaamheden staat op het station van Hengelo een blauwe vlag. Wat dus inhoud: : Aanduiding van de plaats waar de voorzijde van een trein tot stilstand moet komen voor een goede dienstuitvoering."

Nog nooit eerder gezien :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 20:55:00 ]
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:56:48 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112979998
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een blauwe vlag. Wat dus inhoudt:
Er zit een snellere deelnemer achter u :P

Nee, dat is het Stopplaatssein. In het beschaafde deel van de wereld wordt meestal een lamp gebruikt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112980075
In Utrecht staat vaak een verrijdbaar karretje met een blauwe lamp op het perron :Y.
dag
pi_112980130
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zit een snellere deelnemer achter u :P

Nee, dat is het Stopplaatssein. In het beschaafde deel van de wereld wordt meestal een lamp gebruikt :Y
Haha :D hier in het oosten des lands zijn we nog niet zover ;(
pi_112980248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Haha :D hier in het oosten des lands zijn we nog niet zover ;(
De watervulpunten en kolenvoorraden staan nog naast het spoor? :+
dag
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:11:24 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112980578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:03 schreef Peter het volgende:

[..]

De watervulpunten en kolenvoorraden staan nog naast het spoor? :+
Nou niet zo nieuwerwets lullen en schiet eens op met het vervangen van dat houten wiel van de koets :{w
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:24:30 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112981218
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja cool he *) Ben er zelf ook best tevreden over :+
Gaaf! Ik zag ook Åndalsnes, ben je daar met de Talent met kantelbak gekomen, door het Raumadal?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:34:48 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112981728
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaaf! Ik zag ook Åndalsnes, ben je daar met de Talent met kantelbak gekomen, door het Raumadal?
Bijna. Ik ben er met de Toyota Verso-S gekomen, en door het Raumadal met de Talent vertrokken *)

Was een aardige monsterrit trouwens, Åndalsnes - Dombås - Trondheim - Østersund - Bräcke - Boden - Vassijaure. Ging ook niet helemaal zonder slag of stoot :') Dat was die rit die eigenlijk tot Narvik had moeten leiden, waarvan ik het laatste stuk tegen SchienenErsatzVerkehr aan liep :') Vanwege de eerste staking in 28 jaar :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_112982333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:58 schreef Peter het volgende:
In Utrecht staat vaak een verrijdbaar karretje met een blauwe lamp op het perron :Y.
In het beschaafde Enschede hebben ze ook zo'n karretje-met-lamp !
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:48:21 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112982445
Misschien is het karretje handiger voor Koplopers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:59:45 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112982971
Er staat een V250 stil in de spanningssluis bij Hoofddorp. Feest *O*
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:04:26 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112983195
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bijna. Ik ben er met de Toyota Verso-S gekomen, en door het Raumadal met de Talent vertrokken *)
Gaaf! Wij gingen heen en terug met de Renault. :') De dag dat we met de Raumatrein konden gaan, regende het en had je tien meter zicht. Niet de moeite waard, want zo goedkoop was dat ding niet.

quote:
Was een aardige monsterrit trouwens, Åndalsnes - Dombås - Trondheim - Østersund - Bräcke - Boden - Vassijaure. Ging ook niet helemaal zonder slag of stoot :') Dat was die rit die eigenlijk tot Narvik had moeten leiden, waarvan ik het laatste stuk tegen SchienenErsatzVerkehr aan liep :') Vanwege de eerste staking in 28 jaar :(
Da's echt debiel in één ruk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:04:47 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112983217
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:59 schreef James1988 het volgende:
Er staat een V250 stil in de spanningssluis bij Hoofddorp. Feest *O*
Mooi, kunnen ze dat ook een keer oefenen met een karper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:05:07 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112983235
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:04 schreef Duvel het volgende:

Da's echt debiel in één ruk.
Dat valt best heul mee :P 1789 km in 32 uur uiteindelijk, inclusief die busrit naar Narvik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 22:45:35 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112985413
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zit een snellere deelnemer achter u :P

Nee, dat is het Stopplaatssein. In het beschaafde deel van de wereld wordt meestal een lamp gebruikt :Y
In Hengelo zitten zelfs vaste lampen aan beide kanten van het perron, die bedient werden door de treindienstleiding. Sinds de splitsing van NS en ProRail staan ze er alleen werkloos bij, want ProRail vindt het niet tot hun taak horen om die stopplaatsseinen te bedienen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:47:44 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112985523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Hengelo zitten zelfs vaste lampen aan beide kanten van het perron, die bedient werden door de treindienstleiding. Sinds de splitsing van NS en ProRail staan ze er alleen werkloos bij, want ProRail vindt het niet tot hun taak horen om die stopplaatsseinen te bedienen...
In Leeuwarden hebben we er ook nog één. Maar die mag sinds kort niet meer gebruikt worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_112986146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Hengelo zitten zelfs vaste lampen aan beide kanten van het perron, die bedient werden door de treindienstleiding. Sinds de splitsing van NS en ProRail staan ze er alleen werkloos bij, want ProRail vindt het niet tot hun taak horen om die stopplaatsseinen te bedienen...
Vaste blauwe lampen ?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:02:13 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_112986216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Vaste blauwe lampen ?
Inderdaad, die zijn er op Hengelo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_112986589
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inderdaad, die zijn er op Hengelo.
Misschien een domme vraag. maar die zijn aan de perronkappen bevestigd of waar?
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2012 @ 23:17:08 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112987013
Tussen spoor 1 en 2 (ri. Almelo) en spoor 3 en 4 (ri. Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 juni 2012 @ 00:35:13 #289
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112990199
Wat gebeurt er met de oude cta(?) bakken die nu vervangen worden door schermen? Toevallig ergens voor de hobbyist op te kopen?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 00:39:24 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112990338
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:35 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat gebeurt er met de oude cta(?) bakken die nu vervangen worden door schermen? Toevallig ergens voor de hobbyist op te kopen?
Wat wil je ermee? Die dingen zijn echt lomp achterlijk hoerig groot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juni 2012 @ 00:45:34 #291
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112990528
Nog even een plaatje van mij op dit late uur. Neem het me niet kwalijk als ik dingen niet goed heb gedaan met belichting etc, het is ook maar een telefoonfoto...

  zondag 17 juni 2012 @ 01:10:58 #292
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112991342
quote:
15s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat wil je ermee? Die dingen zijn echt lomp achterlijk hoerig groot.
Ik zou om te beginnen de afmetingen wel willen weten, maar ik zou er wel wat creatieve plekken in mijn huis voor weten. Helemaal als ik het nog werkend kan hackyhackyen ook.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 01:12:30 #293
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112991381
Ik zal zodra ik weer thuis ben eens mijn fotos van de skytrain van Vancouver opzoeken. Ook best leuke apparaten, zonder machinist aan boord!
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 01:28:31 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112991897
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:10 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Ik zou om te beginnen de afmetingen wel willen weten, maar ik zou er wel wat creatieve plekken in mijn huis voor weten. Helemaal als ik het nog werkend kan hackyhackyen ook.
Hou er rekening mee dat het 2,50m breed zal zijn en 50-60 cm diep. De hoogte hangt af van het aantal regels, 2 regels lijkt me 50 cm, 3 regels 70 cm en 4 regels 90 cm.

Die dingen zijn altijd groter dan je denkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juni 2012 @ 01:43:32 #295
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112992332
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat het 2,50m breed zal zijn en 50-60 cm diep. De hoogte hangt af van het aantal regels, 2 regels lijkt me 50 cm, 3 regels 70 cm en 4 regels 90 cm.

Die dingen zijn altijd groter dan je denkt.
Laat mij lekker hobbyen joh ;-)

Nee, ik heb het idee om het in mijn woonkamer (hoog) boven mijn bank te gaan hangen. Daarbij moet ik het geheel redelijk modificeren want ik heb maar 1 zijde nodig. Eigenlijk blijft alleen de diepte van het voorste glaspaneel plus de diepte van het flapjesdraaiding (hoe noemen we zoiets?). TL is te vervangen door LED-Strips.

Een en ander valt of staat wel weer een beetje bij hoe de flapjes worden aangestuurd en of het mogelijk is dit door een eigen controller (Ardunio? Die kun je namelijk ook leren de reisplanner uit te lezen) af te laten handelen.

Kortom, de dingen die ik zou willen weten is de daadwerkelijke afmeting (liefst de 4-regelige, maar als dat echt 90cm is wordt het wat teveel van het goede), en of ik er als normale sterveling (maar met een vader bij NS) aan kan komen.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 01:48:40 #296
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112992459
Ik wil niet lullig zijn, maar ik hoop dan dat het plafond van beton is en dat je een paar goeie keilbouten gebruikt...

Serieus, zo'n ding wil je niet. Ik kon ooit een dwergsein krijgen, maar na bestudering van zo'n ding in het echt en het bepalen van het gewicht heb ik dat plan maar gelaten voor wat het is.
  zondag 17 juni 2012 @ 01:50:07 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112992501
Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, die dingen zijn veel groter dan je denkt ;)

Maar goed als iemand per se wil hobby'en, niet mijn probleem :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juni 2012 @ 02:08:00 #298
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112993064
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:48 schreef Anno1982 het volgende:
Ik wil niet lullig zijn, maar ik hoop dan dat het plafond van beton is en dat je een paar goeie keilbouten gebruikt...

Serieus, zo'n ding wil je niet. Ik kon ooit een dwergsein krijgen, maar na bestudering van zo'n ding in het echt en het bepalen van het gewicht heb ik dat plan maar gelaten voor wat het is.
Even ter verduidelijking, meer dan de helft van het apparaat gaat weg*, en alleen de frontplaat plus de flapjesdingen blijven in mijn plan zegmaar.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 02:09:16 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_112993107
Nja, effectively dus gewoon heel het ding :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juni 2012 @ 02:14:03 #300
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112993240
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 02:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, effectively dus gewoon heel het ding :P
nouja maximaal de helft want de achterkant (die dingen zijn toch altijd dubbelzijdig?) kan er al in zijn geheel af.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 02:15:11 #301
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112993266
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:48 schreef Anno1982 het volgende:
Ik wil niet lullig zijn, maar ik hoop dan dat het plafond van beton is en dat je een paar goeie keilbouten gebruikt...

Serieus, zo'n ding wil je niet. Ik kon ooit een dwergsein krijgen, maar na bestudering van zo'n ding in het echt en het bepalen van het gewicht heb ik dat plan maar gelaten voor wat het is.
Seinen zijn belachelijk zwaar ja, maar wel ook grappig. Er ligt nog een overweglamp op zolder.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')