Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef MdMa98 het volgende:
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
30 kilometer enkele reis stelt toch niks voor. Dan ben je al op je werk voordat je koffie is afgekoeldquote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
Ik wou dat ik een trailer vol TDI Lupo's had en dat we dan een discussie gingen voeren over restwaardes enzo.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:05 schreef MdMa98 het volgende:
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.
Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!quote:Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's.
Ja, maar ik heb geen zin in nekcholera. Ik zat tegen de bovenrand van de voorruit te kijken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:20 schreef magrec het volgende:
[..]
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komenquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Dit dus.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.
Lees eens, hij zegt toch dat lengte niet alles zegt. Mijn pa heeft een Opel Corsa uit 2008 en daar zit ik ook niet lekker in, met dank aan de middenconsole. Mijn stiefvader had een Suzuki Swift uit 1993 en ondaks dat die kleiner is zat ik daar wel goed in.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.quote:Opwoensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.
[ afbeelding ]
^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd meer dan 100pk. Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Dat is niet zo moeilijk, prijskaartje, laag verbruik, toch makkelijk in en uit stappen. Ideaal voor in de stad dus. 3 kids kun je zo meenemen, wat dat betreft is het een goed concept geweest. Ga je boodschappen doen; doe je een stoel plat. Moet je 3 kinders naar school brengen/halen dan is dat ook goed te doen....quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Ja idd...zo'n goedkope prulauto's die totaaal niet meer van deze tijd zijn. Daar kwam je 20jr geleden mee weg maar nu niet meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Maar ik vind het wel een misser van Volkswagen dat ze de Up! toch min of meer op deze drieling hebben gebaseerd. Zie bijvoorbeeld de glazen achterklep, de ontbrekende interieurafwerking bij de deuren.
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.
[ afbeelding ]
Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee.
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8
Ik vind zo'n Up! Mooier dan die Micra btw...dat ding is echt afgrijselijk
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hrquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
Maar het rijdt veel fijner dan een klein blok met een turbo.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.
Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
Een Fiesta heeft een geweldige wegligging maar een 5 serie ramt je er op elk aspect uit. Feit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hr
Is een Micra niet (veel) duurder?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.
Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.
Maar daar is het verbruik minder goed van, en de Panda was natuurlijk tot voor kort nog niet wegenbelasting vrij.
Je begon zelf te vergelijken met een Fiesta hrquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone?
Heb je wel eens serieus naar het verbruik van wat gebruikelijk was voor kleine autootjes omstreeks 2005 gekeken?
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:36 schreef H-D het volgende:
Zo'n Fiesta oogt bijv veel volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo.
You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef Shodan het volgende:
[..]
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..
Een basis Fiesta, oud model Twingo, Clio etc voelt inderdaad langzamer aan, uit ervaring weet ik dat zo'n Aygo een behoorlijke snelheidsbeleving kent, maar in de praktijk zullen ze volgens mij ongeveer vergelijkbaar snel zijn, alleen is zo'n Aygo stukken zuiniger. Maar zo'n Fiesta vind ik dan bijvoorbeeld weer stukken prettiger / meer relaxed rijden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.
Klopt, vergeet niet dat er niet veel directe concurrenten waren dus dan was het alternatief al snel een auto die iets groter was. Het segment was toen vrij nieuw.quote:You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.
Overigens is zo'n Clio imo ook 10x meer auto,volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo h
Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen iddquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.
Een BMW is gewoon een betere auto dan een Fiesta. Dat jij toevallig harder door een bocht knalt dan een BMW bestuurder zegt denk ik meer over jou dan over de Fiesta.
Kijk uit wat je zegt hoor, want dat heb ik wel eens in een topic geroepen en toen kreeg ik een hoop mensen over me heen. Je weet wel, van die mensen die dan roepen dat ze met hun <insert kleine/trage/oude (kut)auto> geregeld 'golfjes/bmw's/whateverwatsnelenofduuris' er uit trekken, en dat moet dan een bewijs zijn voor hun eigen rijkunsten of de kwaliteit van hun auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd
Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.
Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht.
Klopt! Volgens mij had ik ook een keer zoiets gezegd eerderquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk uit wat je zegt hoor, want dat heb ik wel eens in een topic geroepen en toen kreeg ik een hoop mensen over me heen. Je weet wel, van die mensen die dan roepen dat ze met hun <insert kleine/trage/oude (kut)auto> geregeld 'golfjes/bmw's/whateverwatsnelenofduuris' er uit trekken, en dat moet dan een bewijs zijn voor hun eigen rijkunsten of de kwaliteit van hun auto.
Het lijkt me juist dat dat meer zegt over de rijkunsten van de ander en/of van de kwaliteit van de auto van de ander. Als jij een Ford Ka rijdt en je trekt een of andere Golf GTI er uit dan kan of die GTI bestuurder niet rijden, of hij doet niet mee, of die GTI is gewoon gaar, of een combinatie van, maar in het geval dat het gewoon een fatsoenlijke auto en bestuurder is en hij heeft zin om mee te doen, dan laat ie je gewoon staan met je Ka.
Maar goed, dat mag je hier niet zeggen bleek toen wel
Mja, daar ben ik 't wel mee eens. Ik heb ooit eens in de nieuwe (huidige) 5 serie van een collega gereden, en toen ik voor een rood licht stond stopte er naast me ook een bmw, maar dan wel een E36 die er uit zag alsof ie elk moment uit elkaar kon vallen, gevuld met 4 gasten met petjes die zaten te kijken en te doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt! Volgens mij had ik ook een keer zoiets gezegd eerderen toen was het ook meteen gezeik
maargoed als mensen hier weer over me heen willen vallen dan is dat maar zo
Maar volgens mij hebben we wel gelijk. Vaak zijn dat soort mensen gewoon jaloers/afgunstig/gefrustreerd of een combinatie daarvan.
Ik zou iig, mocht ik het geluk hebben, en een mooie nieuwe 530d hebben ofzo dus nooit meedoen met wedstrijdjes tegen Fiestas of dat soort auto's.
Idd, en dat zij dan de mensen die hier dat soort posts posten over hun geweldige auto want ze trekken de nieuwe 5 eruitquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, daar ben ik 't wel mee eens. Ik heb ooit eens in de nieuwe (huidige) 5 serie van een collega gereden, en toen ik voor een rood licht stond stopte er naast me ook een bmw, maar dan wel een E36 die er uit zag alsof ie elk moment uit elkaar kon vallen, gevuld met 4 gasten met petjes die zaten te kijken en te doen.
Nou, het werd groen, zij gas er op, en ik reed gewoon rustig verder. Nou, bij het volgende verkeerslicht stond ik er weer naast en zij wijzen en lachen en doen. Ik heb ze maar in de waan gelaten
1,95 hier en ik ken het. Ik zit in geen enkele compacte auto lekker (tot aan clio/fiësta-formaat toe), omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. Onderuitgezakt zitten als je zelf rijdt is echt enorm kut. Citroën C1 lukte dan weer wel vreemd genoeg.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen
Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.
Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer
Ben wel benieuwd wat je nu rijdt dan? Waar je wel goed in zitquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:42 schreef zl7z het volgende:
[..]
1,95 hier en ik ken het. Ik zit in geen enkele compacte auto lekker (tot aan clio/fiësta-formaat toe), omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. Onderuitgezakt zitten als je zelf rijdt is echt enorm kut.
Een goede testrit is the key.
dat met die twingo heb ik ook gehadquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen
Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.
Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer
Gewoon geen ideale auto voor lange mensen die een langere rug/bovenlichaam hebben. En ik ben van mening dat wanneer je lange benen hebt, zodra je ze kromt, je in de knoei komt met het middenconsole. Leuk voor korte stukjes, maar niet om ermee naar Zuid-Frankrijk te rijden. Fuck it, al zit je er maar een half uur tot een uur per dag in. Het gaat je ergeren.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat met die twingo heb ik ook gehad
Op de autorai
en tig mensen zagen hoeveel moeite ik moest doen om eruit te komen
Goede reclame
ik ben 1m96 met korte benen (broeklengte 34)
Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station isquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:45 schreef zl7z het volgende:
Citroën C5 phase II. Veel te groot voor mij eigenlijk en fucking lelijk, maar comfort is mijn ding.
Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station is
Ik had ook die in gedachtequote:Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef zl7z het volgende:
[..]
Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :
[ afbeelding ]
Knap als je dat mooi vindt, het lukt mij als citrofiel al niet eens. Heerlijk rijden is het wel zolang je geen sportief weggedrag verwacht en goedkoop bovendien.
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheidquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.
[ afbeelding ]
^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd 98pk . Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
Alleen maken ze wel veel mooiere en leukere auto's.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mijquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd
Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.
Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht.
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om.
Totdat de Focus RS uit is wel jaquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet?en mocht het wel zo zijn wordt je er door zo'n 5 natuurlijk compleet uitgeramd. Laten we daar eerlijk over zijn. Waarschijnlijk door bijna elke BMW wel.
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RSquote:
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om.
Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.
Mja dan nog. BMW ownt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
[..]
Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford.
En dat inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef Biogarde het volgende:
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.
Ik dacht 150quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.quote:
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he [ afbeelding ]) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
Tja de vergelijking moest met BMW dus...quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
M
[..]
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc
Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:39 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.
Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig![]()
Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjequote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjeoverigens was dat de druppel, auto terug gegeven en gezegd dat ze 't konden uitzoeken met dat ding, en dat ik 'm wel weer terug nam als ie gefixt was.
Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn.
kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niksquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.
Waarschijnlijk vinden veel mensen dat interieur 'speels en lekker fris'quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet.
Hij is heel smaakgevoelig ja, sommigen vinden 'm spuuglelijjk en anderen vinden 'm weer mooi.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.
Morgen meteen halen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.
Nee, 16v 1.3 JTD. Weet niet wat die had, volgens mij 90pk ofzo. Weet 't echt niet meer. Al heel wat jaren geledenquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:11 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niks
Heb nog wel een +5HP stikker liggen..quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Morgen meteen halen.
Welke X1 heb je? Qua motor enzo?
Vind 'm zelf ook wel geinig![]()
20i, met dat N20 blok, 270 Nm koppel vanaf 1250 toeren tot 4500quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Morgen meteen halen.
Welke X1 heb je? Qua motor enzo?
Vind 'm zelf ook wel geinig![]()
85pk hebben die diesels.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, 16v 1.3 JTD. Weet niet wat die had, volgens mij 90pk ofzo. Weet 't echt niet meer. Al heel wat jaren geleden
Ah de turbo versie. Lekker.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
20i, met dat N20 blok, 270 Nm koppel vanaf 1250 toeren tot 4500![]()
Met sDrive en de 8 trapsautomaat.
Ja, ook best, maar dat verandert niks aan dat 't een kutauto wasquote:
En goedkoper in aanschafquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik vind de Seat Mii leuker om te zien. En je krijgt gratis airco.
[ afbeelding ]
Denkt dat het verschil wel meevalt, en dat je als je 60km per dag rijdt je spijt krijgt dat je niet voor 75 gegaan bentquote:
Als je geen snelweg ziet valt het idd wel te doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ik rij voornamelijk op B wegen, en ik heb een prima proefrit gedaan in die van mijn vader. De 60pk is vind ik zelf voldoende. De auto weegt ook nog geen 900 kilo. En hij is zuinig.. bluemotion dus ik verwacht een gemiddeld verbruik van 1 op 25, tegenover de 1 op 12 die ik nu haal. Ik kijk niet meer naar snel optrekken, maar wel voldoede vlot meerijden. Hoef ook geen sportvelgen meer en geen dikke audio.. dus prima keuze.. Overigens blijft de 60pk bluemotion voorlopig nog wel even uit de belasting.
75pk is net ff iets vlotter, en als ie voornamelijk voor snelweg gebruikt wordt is dat wenselijkquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:56 schreef MdMa98 het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=64442&id2=64444
Verschil tussen de beide is nihil.
De Mii is inmiddels ook uit voorraad leverbaarquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:58 schreef MdMa98 het volgende:
De seat Mii heb ik ook voor gekeken...ziet er wel even wat beter uit, maar ik kon niet wachten.. vw heeft er zoveel op voorraad. En nu net mooi voor de vakantie wordt ie geleverd. Nog 2 nachtjes slapen..
Dat logo maakt 'm gelijk 1500 duurderquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:06 schreef MdMa98 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat ze bij de mii eigenlijk een vw logo hadden mogen opplakken haha.. maarja de up is wel weer een beetje uniek met zijn neus zo.
http://configurator.seat.nl/miiquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:07 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de mii in dezelfde uitvoering kost als de move up!
Ik had het over het topmodel met alle opties, en dan is de Up meer dan 4000 euro duurderquote:Op donderdag 14 juni 2012 05:17 schreef MdMa98 het volgende:
De black up met allerhande opties komt op 400 euro meer.. of je moet nog een panoramadak willen idd..
Is dat de reden dat je geen enkele BMW van meer dan 10 jaar oud in originele staat kan vinden? BMW's zijn de nieuwe petjes en sjonnie auto's geworden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd
Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.
Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht.
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Is dat de reden dat je geen enkele BMW van meer dan 10 jaar oud in originele staat kan vinden? BMW's zijn de nieuwe petjes en sjonnie auto's geworden.
En alhoewel de nieuwere BMW' snel zat zijn zijn bv de oudere BMW 316 series echt takkesloom en vreselijk kaal. Die rij je er inderdaad met de gemiddelde fiesta wel uit.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.
Maar let's face it. Als jij met je grasmaaier sneller bent dan een beetje een dikke bak dan deed de bestuurder van die bak niet mee, of kan niet rijden. Deauto op zich is (indien in goede staat) gewoon superieur aan de grasmaaier, dat snap jij ook wel.
Precies. Tenzij je natuurlijk een auto hebt die op sterven na dood is natuurlijk.quote:
Precies.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.
Maar let's face it. Als jij met je grasmaaier sneller bent dan een beetje een dikke bak dan deed de bestuurder van die bak niet mee, of kan niet rijden. Deauto op zich is (indien in goede staat) gewoon superieur aan de grasmaaier, dat snap jij ook wel.
Niet alleen maar hoor, ik denk dat ik met een GT-R alsnog alle RSjes en GTI's eruit rij, ook al zouden zij meer ervaring hebbenquote:
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet alleen maar hoor, ik denk dat ik met een GT-R alsnog alle RSjes en GTI's eruit rij, ook al zouden zij meer ervaring hebben
Dat soort mensen zijn dus echt....quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.
Ja maar dat komt omdat heel veel mensen vinden dat ze een hele dikke BMW hebben en zelfs vol trots hun oude 3 serie volplakken met M5 stickers zodat ze tha bomb zijn in hun racekanon die van 0-100 in 15 seconden gaatquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.
Ja, maar dat zijn de mensen die denken dat ze heel stoer zijn als ze een wél fatsoenlijk wagen 'er uit gereden hebben' en daar ook heel stoer een verhaal over typen hier, maar blijkbaar niet realiseren dat het niet zo zeer lag aan dat zo'n goede chauffeur zijn, maar meer aan de bestuurder van de andere auto.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja maar dat komt omdat heel veel mensen vinden dat ze een hele dikke BMW hebben en zelfs vol trots hun oude 3 serie volplakken met M5 stickers zodat ze tha bomb zijn in hun racekanon die van 0-100 in 15 seconden gaat
In sommige gevallen hoef je niet eens ècht te kunnen rijden, alleen het gaspedaal net iets meer in te drukkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn de mensen die denken dat ze heel stoer zijn als ze een wél fatsoenlijk wagen 'er uit gereden hebben' en daar ook heel stoer een verhaal over typen hier, maar blijkbaar niet realiseren dat het niet zo zeer lag aan dat zo'n goede chauffeur zijn, maar meer aan de bestuurder van de andere auto.
Want nogmaals, als degene in die 'dikke bak' daadwerkeijk kan rijden en ook mee wilde doen, dan was dat stoere verhaaltje er nooit geweest natuurlijk, dat begrijp jij ook
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef H-D het volgende:
[..]
In sommige gevallen hoef je niet eens ècht te kunnen rijden, alleen het gaspedaal net iets meer in te drukken
QFTquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenEn in plaats van dat te snappen stoer hier komen melden hoe geweldig ze zijn in hun Subaru Justy met racestrepen
Om maar weer terug om topic te gaan: de Up is er ook met racestrepenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenEn in plaats van dat te snappen stoer hier komen melden hoe geweldig ze zijn in hun Subaru Justy met racestrepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup, wanneer heb je nou weer vierwielaandrijving nodig in Nederland?quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah de turbo versie. Lekker.
Bewust voor sDrive gekozen?
Of de modder. Je weet nooit.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup, wanneer heb je nou weer vierwielaandrijving nodig in Nederland?
Daarnaast, hij is zuiniger, agieler en lichter, alleen maar pluspunten. Behalve als ik er mee vast kom te staan ofzo in sneeuw
Er reed er vanmorgen eentje voor me.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:39 schreef H-D het volgende:
Nice. Ik vind de Up! wel een van de leukste auto's in die klasse. Hij heeft iets volwassens. Iets volwaardigs qua uitstraling wat bijna geen enkele andere auto in die klasse heeft.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Maar ja, 't is vw hé...dat schijnt het toverwoord te zijn tegenwoordig.
Ja hangt ervan af wat je doet natuurlijk. Er zijn mensen die regelmatig door de modder moeten. En die per se awd willen. Ik bedoel gewoon te zeggen, dat het niet zo is dat awd compleet nutteloos is in NL.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:43 schreef Andyy het volgende:
Waar in Nederland moet je door modder?
Met onze vorige bak, een Qashqai ging ik wel lekker door de modder ploegen, omdat dat wel kicken was. Maar dat was meer om te compenseren dat die verder bagger reed en bagger was
Lezen is blijkbaar weer erg moeilijk. Ik bedoelde ook in die klasse. Dus in ivm andere auto's uit die klasse e.g. Aygo/107 etc.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er reed er vanmorgen eentje voor me.
Ik dacht eerst even dat er een brommobiel ontsnapt was.
Ik weet niet wat jij er, behalve dat 't een vw is aan volwassens aan ziet, maar het is toch echt een klein kippehok. Maar ja, 't is vw hé...dat schijnt het toverwoord te zijn tegenwoordig.
Ook in die klasse lijkt het op een brommobiel, en zelfs die ondingen zien er soms nog leuk uit in vergelijking met dat saaie ongeinspireerde koekblik.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja hangt ervan af wat je doet natuurlijk. Er zijn mensen die regelmatig door de modder moeten. En die per se awd willen. Ik bedoel gewoon te zeggen, dat het niet zo is dat awd compleet nutteloos is in NL.
[..]
Lezen is blijkbaar weer erg moeilijk. Ik bedoelde ook in die klasse. Dus in ivm andere auto's uit die klasse e.g. Aygo/107 etc.
Tja dan laten we het maar op een meningsverschil houden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ook in die klasse lijkt het op een brommobiel, en zelfs die ondingen zien er soms nog leuk uit in vergelijking met dat saaie ongeinspireerde koekblik.
De M5 (2005 en 2012) en nieuwe M3 halen beiden onbegrensd ruim 320km/h. Als je Duitser bent en wilt het de dealer laten doen is het geloof ik wat lastiger, maar wij hoeven alleen een schappelijk bedragje plus BPM aan de dealer te overleggenquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Wat een frustratiesquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ook in die klasse lijkt het op een brommobiel, en zelfs die ondingen zien er soms nog leuk uit in vergelijking met dat saaie ongeinspireerde koekblik.
Zit er standaard geen radio in ?quote:
ff dashboard laten zien, snelweg geluid van binnen. zoiets?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:07 schreef MdMa98 het volgende:
wut? 0-100 of maar gewoon een rondje er omheen?
Je kan ook gewoon via youtube een test kijken ofzo..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ff dashboard laten zien, snelweg geluid van binnen. zoiets?
dit is leuker. ik kan ook op autoweek kijken naar reeds volle topics over de up, maar ik lees dit topic!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:22 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon via youtube een test kijken ofzo..
Wel geniaal autootje, weer goed in de markt gezet!
geniet ze van je nieuwe wagenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:31 schreef MdMa98 het volgende:
We pakken helaas geen snelweg vandaag, zal het wel doen de komende week, erg leuk idee. Hij is best stil van binnen trouwens!
Kwaliteit betaal je hequote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zit er standaard geen radio in ?
Dat is waar, bij VW is dat vast weer een extra optie
Als ik dan toch voor een Up was gegaan dan had ik eerder de Seat of Skoda variant gekozen. Zelfde auto met langere garantie en meer opties.
Anyway.... congratz!!
Tja, VW hequote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
... en ik blijf erbij dat ik er geen klap aan vindt.
Je kunt wel al 100 rijden hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Doe maar niet. Als de staat van je bak wat boeit.
En sommige auto's blijven altijd leukquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
meeste auto's zijn geen klap aan. nieuwe / andere auto rijden is altijd leuk 3 weken
ow ok kan me voorstellen dat dat wel leuk blijft. zeker als je er niet dagelijks in rijdt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:13 schreef D. het volgende:
[..]
Ik doelde niet zozeer op mijn eigen auto, al gaat de vlieger wel op (Corvette).
Is niet voor dagelijks idd, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat als het wel zo was het zou gaan vervelenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow ok kan me voorstellen dat dat wel leuk blijft. zeker als je er niet dagelijks in rijdt.
alles gaat vervelen. tenzij slecht geheugen of dement.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:15 schreef D. het volgende:
[..]
Is niet voor dagelijks idd, maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat als het wel zo was het zou gaan vervelen
Dan zal ik wel dement zijnquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alles gaat vervelen. tenzij slecht geheugen of dement.
Er stond ook niet bij dat het z.s.m. moest gebeurenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat je niet vol moet accelereren met een nieuwe motor.
Gaafquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:13 schreef D. het volgende:
[..]
Ik doelde niet zozeer op mijn eigen auto, al gaat de vlieger wel op (Corvette).
'96quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gaafuit welk jaar?
Ik ben groot fan van Amerika, gewoon qua land, niet qua politiek ofzo. Natuur, bouwstijl, sfeer en natuurlijk Amerikaanse auto's zijn echt mijn ding
Wat heeft die Panda dan meer te bieden?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:44 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap niet waarom je een Up haalt als er ook een geweldige Panda te koop is die mooier is en veel meer te bieden heeft..?
Geen frustraties, maar als het ding een Japanse, Italiaanse of Franse boreling was geweest dan was het met de grond gelijk gemaakt, de vreemde perceptie om tegenwoordig alles uit Duitsland meteen mooi te vinden vind ik een rare wending.quote:
Dikke bak gekquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:46 schreef D. het volgende:
[..]
'96
Maar goed, het ging hier dus over de Up (en zijn broertjes)
Nou, volgens mij proberen de japanse, italiaanse of franse merken de kwaliteit van de Duitse merken proberen te benaderen. Dat is niet zomaar natuurlijk. Of je het MOOIE auto's vind is volledig subjectief, maar je kunt niet ontkennen dat Duitse auto's blijkbaar dermate goed gevonden worden dat zelfs andere merken dat proberen te benaderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:58 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Geen frustraties, maar als het ding een Japanse, Italiaanse of Franse boreling was geweest dan was het met de grond gelijk gemaakt, de vreemde perceptie om tegenwoordig alles uit Duitsland meteen mooi te vinden vind ik een rare wending.
Duitse modellen zijn vaak gewoon maatgevend in hun klasse.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:58 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Geen frustraties, maar als het ding een Japanse, Italiaanse of Franse boreling was geweest dan was het met de grond gelijk gemaakt, de vreemde perceptie om tegenwoordig alles uit Duitsland meteen mooi te vinden vind ik een rare wending.
Qua degelijkheid in het interieur proberen ze het te benaderen ja. Al het andere is bij al die andere merken al dik in orde. Zonder Fiat bijvoorbeeld kon jij niet genieten van dat degelijke motortje voorin.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, volgens mij proberen de japanse, italiaanse of franse merken de kwaliteit van de Duitse merken proberen te benaderen. Dat is niet zomaar natuurlijk. Of je het MOOIE auto's vind is volledig subjectief, maar je kunt niet ontkennen dat Duitse auto's blijkbaar dermate goed gevonden worden dat zelfs andere merken dat proberen te benaderen.
Dat geldt misschien voor sommige mensen, maar ik heb alledrie bovengenoemden jaren gereden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:58 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Geen frustraties, maar als het ding een Japanse, Italiaanse of Franse boreling was geweest dan was het met de grond gelijk gemaakt, de vreemde perceptie om tegenwoordig alles uit Duitsland meteen mooi te vinden vind ik een rare wending.
Ja, dan kun je nu wel afzonderlijke onderdelen gaan opnoemen (al ben ik met je eens dat de common rail diesel door Fiat is bedacht idd) maar daar schiet je natuurlijk niks mee op. Feit blijft dat de autowereld blijkbaar vindt dat de Duitsers de beste eindproducten (je koopt geen onderdelen, je koopt een auto) op de markt brengt, want als ze het brol hadden gevonden hadden ze het niet proberen te benaderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Qua degelijkheid in het interieur proberen ze het te benaderen ja. Al het andere is bij al die andere merken al dik in orde. Zonder Fiat bijvoorbeeld kon jij niet genieten van dat degelijke motortje voorin.
Is ook het probleem van Nederlanders, die kijken niet verder dan de Opel/VW van de buurman
Die doen dan ook niet meequote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:11 schreef D. het volgende:
Daarbij, de Seat en Skoda zijn natuurlijk geen Duitsers
Die doen wel mee, want dat zijn de broertjes van de Up.quote:
Ze komen allen incl de Up uit Tsjechië.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:11 schreef D. het volgende:
Daarbij, de Seat en Skoda zijn natuurlijk geen Duitsers
Slowakijequote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze komen allen incl de Up uit Tsjechië.
Heb je gelijk in, en dat doen ze ook zeer goed inderdaad bij VW. Maar qua design mag het wel wat spannender.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die doen dan ook niet mee![]()
Maar goed, je snapt wat ik bedoel toch? Ik vind (oude) Amerikaanse auto's de mooiste auto's die ooit zijn gemaakt, maar kwalitatief is dat natuurlijk 'troep'. Dat neemt niet weg dat ik het wel heel erg mooi vindt.
Jawel, maar dan zou ik nog altijd voor de VW gaan ipv van voor de Seat en de Skoda, en als ik tussen die laatste 2 moest kiezen, dan zou k weer eerder voor de Skoda gaan ipv van voor de Seat.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef D. het volgende:
[..]
Die doen wel mee, want dat zijn de broertjes van de Up.
Komen van dezelfde lopende band, dus dezelfde kwaliteit
en een Amerikaan koop je met je hart, niet met je verstand
Oh maar dat is subjectief natuurlijk, en iedereen heeft recht op zijn mening. Ik zie dat saaie eigenlijk als zakelijk en strak, wat ik persoonlijk erg kan waarderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, en dat doen ze ook zeer goed inderdaad bij VW. Maar qua design mag het wel wat spannender.
Dat mag. Wij vonden de Seat het mooistquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar dan zou ik nog altijd voor de VW gaan ipv van voor de Seat en de Skoda, en als ik tussen die laatste 2 moest kiezen, dan zou k weer eerder voor de Skoda gaan ipv van voor de Seat.
Ook dat magquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:30 schreef D. het volgende:
[..]
Dat mag. Wij vonden de Seat het mooist
[ afbeelding ]
Bij Seat krijg je gratis airco en 4 jaar garantie. Dan vraag ik me af waarom je voor de Skoda gaat?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar dan zou ik nog altijd voor de VW gaan ipv van voor de Seat en de Skoda, en als ik tussen die laatste 2 moest kiezen, dan zou k weer eerder voor de Skoda gaan ipv van voor de Seat.
Lijk qua afwerking meer op VW en ik vind de octavia/superb een prachtige wagen. Seat vind ik niks aan, behalve dan de Exeo maar dat is technisch een achterhaalde auto.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij Seat krijg je gratis airco en 4 jaar garantie. Dan vraag ik me af waarom je voor de Skoda gaat?
Ik zou 'm zelfs lelijk willen noemenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:59 schreef H-D het volgende:
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, volgens mij proberen de japanse, italiaanse of franse merken de kwaliteit van de Duitse merken proberen te benaderen. Dat is niet zomaar natuurlijk. Of je het MOOIE auto's vind is volledig subjectief, maar je kunt niet ontkennen dat Duitse auto's blijkbaar dermate goed gevonden worden dat zelfs andere merken dat proberen te benaderen.
Nee, het linken lukt je idd nietquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:24 schreef CoolGuy het volgende:
Zit momenteel op mn tablet en dat is nog een beetje wennen, want ik kan geen link tevoorschijn toveren van 1 specifieke foto, maar: http://images.google.com/(...).307.936.1j2j1j1.5.0...0.0.tmjTVGQ4VAM&biw=1280&bih=800&sei=W6fbT-SJOtSA8gPOlpXQCw
Even los van de camouflagefoto's wil ik die auto toch best graag voor mn deur hebben staan hoor
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatjequote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.
Euh je was niet gefrustreerd toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje![]()
Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit![]()
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje![]()
Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit![]()
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:45 schreef Pap89 het volgende:
Wat zeur je nou? Dat is tegenwoordig allang niet meer zo.
De kia's na 2009/2010 zitten in een heel andere "klasse" dan die van daarvoor.
Broertje heeft dus een nieuwe Kia Picanto van dit jaar en ik kreeg toevallig van de week een 2009 picanto mee, het verschil is gewoon enorm.
Btw, dat van die TSI motoren, is vooral toch de opgejaagde 1.2-1.4 blokjes?
Over 1.6/2.0 lees je minder problemen.
Je moet ook weten hoe je met een turbo rijdt natuurlijk, niet koud meteen in toeren jagen en gelijk uitzetten
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopjequote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Verder is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Ik kan dit toch gewoon voor een kleine auto een prima ding vinden en een Aygo lelijk ofniet dan? Dat jij blijkbaar zoveel problemen hebt met Duitse auto's doet daar voor mij niks aan af.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.
Als op deze up een ander embleem, uit bijvoorbeeld Korea had gezeten was het ding met de grond gelijk gemaakt, maar nu het apparaat een Germaans embleempje heeft is het ineens een prachtig autootje.
Wat ik zie is een klein karretje dat nog het meeste weg heeft van een brommobiel.
(Overigens ben ik voor een deel Duits, dus daar zal mijn aversie voor die verering niet aan liggen).
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopje
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig
Ja de onsteking wegtrekken is niet zo ingewikkeld. En ook voor de turbo zou bv de wastegate bij koud continue open kunnen staan. Maar op dat moment is zo'n auto niks meer waard en dat rijdt zelfs met koude motor niet zo lekkerquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...
Moet je wel een turbo-bypass maken trouwens..
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat die motoren geweldig zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenquote:Op zaterdag 16 juni 2n012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Inderdaad, als jezie hoevaak collega's met een TSI (zowel de 1.2 als de 1.4) buiten het geplande onderhoud bij de garage staan dan is het tijdperk dat VAG motoren betrouwbaar waren wel redelijk voorbij. Daar word je echt niet vrolijk van. Je moet er toch niet aan denken dat je een dergelijke auto als particulier koopt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?
wie zit er nou te trollen? zie eerdere linkje jongen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenenjoy
Ik heb het over de "turbo uitschakeling" idee van hem. Want op een atmosferische blok van 1 liter in een bak van 1200-1300 kg? kom je echt niet vooruit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Dat wel, je zit enorm comfortabel achterin, maar achter het stuur is het huilen geblazenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:59 schreef H-D het volgende:
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren.
Valt mee, dat nieuwe N20 blok (dat een engine of the year award) heeft gewonnen is in de 328i een fractie van een seconde trager op de 100 (fabrieksopgave) en gebruikt maar iets meer. Maar in Nederlandse klimaat zou die veeeeel minder kosten vanwege het gewicht (geen loodzware accupakket).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.
Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel
De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie.
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wilquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent en bekritiseerd wordt in diezelfde bladen en programma's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.
Hoe kom je er bij dat ik de ins en outs ken van de motor? Die ken ik helemaal niet. Ik heb 4 jaar bij BMW gedieseld (E87, 118d), dus ik ben gewoon benieuwd wat voor geweldigs ik gemist heb.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent.
De laatste keer dat ik het checkte zat BMW nog in Duitsland. Vorige maand trouwens een nieuwe opgehaald (F20, 118i)quote:Maar daar gaat 't jou niet om. Jij wil gewoon 'tegen' Duitse auto's zijn, en jij voelt je goed als je van iemand 'wint' die duitse auto's wel mooi vindt. Dat mag. Feit blijft nog steeds dat niet-duitse merken de maatstaf (die duits is) proberen te benaderen. Dat zal niet zonder reden zijn.
Nogmaals, als jij zegt dat ze geweldig zijn ga ik er vanuit dat je dat ook weet waarom ze zo geweldig zijn en dat met mij wilt delen. Niks meer, niks minder.quote:Overigens heb ik zowel met de common rail van Fiat gereden als van VW en Audi aangezien ik allemaal die auto's gehad heb. Ik als leek weet dan niet waarom de TDI van VW beter is dan die van Fiat, maar dat ik dat niet weet (en jij me daar op kunt pakken als je dan het idee hebt dat je gewonnen hebt, have fun) doet niets af aan het feit dat de mensen die er wél verstand van hebben dat zeggen, dus dat zal niet uit de lucht komen vallen he.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
Ff in het zwart en met een spoilertje enzo.
In het zwart met spoilertje enzo? Het is een C1?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
Ff in het zwart en met een spoilertje enzo.
Ja en dan heel hard tegen een muur.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
Ff in het zwart en met een spoilertje enzo.
ja heb je een punt. bmw is dan wel weer erg duur in onderdelen / onderhoud geloof ik. wel mooie wagens.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.
En zo moeilijk is het niet om een betrouwbare auto te maken, gewoon veel oude technieken toepassen die zich al hebben bewezen ipv nieuwerwets spul.
Er rijdt er hier in de buurt ook een gefacelifte Aygo rond in die kleur maar dan 3 deurs, viel me niet tegen in elk geval. De neus is in elk geval wat stoerder geworden.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
van de drie vind ik de toyota toch het mooiste.
[ afbeelding ]
Ik zou geen van de drie kopen, maar als het moest, dan nam ik de aygo. Die ziet er tenminste nog een klein beetje leuk uit en niet van die franse "design" looks erop.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:43 schreef Fritessaus het volgende:
[..]
Er rijdt er hier in de buurt ook een gefacelifte Aygo rond in die kleur maar dan 3 deurs, viel me niet tegen in elk geval. De neus is in elk geval wat stoerder geworden.
Dat klinkt logischquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:46 schreef .Neovo. het volgende:
Momenteel rij ik in een italiaan, dus heb Franse auto's nooit mooi gevonden.
Soms zie je ze weleens rijden, zo'n sport editie.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:54 schreef H-D het volgende:
[..]
In het zwart met spoilertje enzo? Het is een C1?
Ik zou Japans kiezen als er een benzinemotor in moest komen en VAG of PSA voor het dieselblok.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenenjoy
Ja belachelijke dingen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:30 schreef sc00p het volgende:
[..]
Soms zie je ze weleens rijden, zo'n sport editie.
Japanners hebben vaak zulke saaie benzine motorenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zou Japans kiezen als er een benzinemotor in moest komen en VAG of PSA voor het dieselblok.
Maar wel betrouwbaar.quote:Op zondag 17 juni 2012 00:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Japanners hebben vaak zulke saaie benzine motoren
Fixedquote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar wel betrouwbaar.![]()
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had perste Fiat uit een 1.2 daar al 60 en 85 pk uit.
Vind ze alledrie niet zoveel aan, sport versie of geen sport versie.quote:Op zondag 17 juni 2012 03:14 schreef sc00p het volgende:
[..]
Beter dan een UP of Aygo imo
[ afbeelding ]![]()
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar wel betrouwbaar.![]()
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit.
Dertig jaar geleden was er al een 1.3 met 75pk.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar wel betrouwbaar.![]()
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit.
Dat is toch juist Volkswagen?quote:Op zondag 17 juni 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.
Iedere week is meteen zo overdreven.Je snapt heus wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:42 schreef Fritessaus het volgende:
Nou ja, ieder z'n prioriteiten dan. Ik sta liever niet elke week bij de garage.
Kwestie van smaak I guess. Sommige modellen zjin idd saai maar een aantal vind ik wel mooi gewoon. En ik doelde hier trouwens ook specifiek op motorenquote:
Verschil: Japanners zijn wel betrouwbaar.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:59 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Fixed
Oh, de 85 pk variant is wel een 16 klepper. En de 1.4 16v van vw heeft 75pk
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.
1986 Suzuki Swift 1.3 GTi met 101pkquote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar wel betrouwbaar.![]()
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit.
Het ging over de 1.4 60pk hequote:Op zondag 17 juni 2012 12:49 schreef H-D het volgende:
En ik doelde hier trouwens ook specifiek op motoren
Ik zeg zelf: Neequote:Op zondag 17 juni 2012 10:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
uhu.
Zeg nou zelf, die italianen zien er toch veel leuker uit
Die is aboluut niet saai, maar ook absoluut niet mooiquote:Op zondag 17 juni 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.
Maar Japanners bouwen ook minder saaie auto's:
[ afbeelding ]
quote:
Ja het zijn ook maar meningen hequote:Op zondag 17 juni 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.
Maar Japanners bouwen ook minder saaie auto's:
[ afbeelding ]
Bij die oude versie kon je als bijrijder gas geven omdat er geen afscheiding tussen zatquote:Op zondag 17 juni 2012 15:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Mijn beste vriend had zo'n ding. 205 op de teller en je stuiterde de hele auto door want het ding had de wegligging van een kart.
Dat heb je zelf in de hand, hoeveel je mee neemt.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:09 schreef MdMa98 het volgende:
Nu 2 dagen gestuurd, maar slechts 160km gereden, maar bevalt zeer goed! De Up! rijdt zo volwassen, totaal niet het idee dat hij kleiner is als mijn vorige auto. Deze week gaan we hem volpakken voor de vakantie, benieuwd of alles past!
Je vergeet de koffiequote:Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef MdMa98 het volgende:
Y(up) gaat helemaal goedkomen natuurlijk! Ik ben er van overtuigd dat er een koelbox, 2 koffers, tent, beddengoed/thee/handdoeken/luchtbed/tentje/eten en drinken, extra kleding, wandelschoenen en nog een hele reutemeteut ingaat.
Hij is comfortabel genoeg voor de af te leggen afstand.
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Richting zuid frankrijk, en ja, ook daar is drinken, maar voor onderweg wel zo makkelijk! Senseo en de laptop gaan ook mee, lekker fok!ken met een bak koffie.
camperen in frankrijk niet begrijpenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?
Nee, idd, kamperen doe ik al niet aan, ik ga ook niet naar Frankrijk maar wat ik niet snap, en dat is waar 't hier om gaat, is dat je gaat zitten FOK!ken op vakantie. Dan heb je toch wel wat beters te doen?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
camperen in frankrijk niet begrijpen
Dat snap ik ook niet tbhquote:Op maandag 18 juni 2012 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, idd, kamperen doe ik al niet aan, ik ga ook niet naar Frankrijk maar wat ik niet snap, en dat is waar 't hier om gaat, is dat je gaat zitten FOK!ken op vakantie. Dan heb je toch wel wat beters te doen?
Een laptop staat gelijk aan Fokken?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?
Nee. Maar hij zegt letterlijk dat hij dan lekker kan FOK!ken met een bak koffie erbij. Wel oplettenquote:
Ojaquote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Maar hij zegt letterlijk dat hij dan lekker kan FOK!ken met een bak koffie erbij. Wel opletten
Hoe kan je overleven zonder koffie?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:53 schreef D. het volgende:
[..]
Oja
Koffie
Maar, we dwalen af
Hier een stukje voor het broertje van Up
http://www.autozine.nl/text/1042.html
Wellicht saaier, maar wel mooierquote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:26 schreef MdMa98 het volgende:
Leuk stukje om te lezen! Al vind ik de mii wat saaier ogen juist als de up.. komt waarschijnlijk door de bumpers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |