abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112814492
Vrijdag mag ik hem ophalen! Een compleet nieuwe Move Up! Het is de 60pk bluemotion uitvoering! Vanmiddag langsgeweest bij de garage en de auto bekeken. Helemaal goed. Licht zilver, en de hoogglans zwarte strook op het dashboard. Zijn er al meerdere fok!kers die er eentje hebben, of willen gaan aanschaffen? Post hier je foto!

Waarom een Up!?

Mijn huidige auto voldeed niet meer aan kwaliteit en heeft nu nog een klein jaar apk. Zou dan afgekeurd gaan worden. Ik rij 60km woon/werk op een dag en met de huidige werd dat te duur. Nu dus belastingvrij en ook volgend jaar nog belasting vrij rijden.



Over een tijdje nog kijken voor een middenarmsteun. Zijn al volop verkrijgbaar via internet.

[ Bericht 14% gewijzigd door MdMa98 op 12-06-2012 23:06:41 ]
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 23:08:40 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112815377
Welke uitvoering? Take Up, Move Up of High Up?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112815513
Kleuren en velgen? Wat is precies het verschil tussen take, move en high up uitvoering?
pi_112815763
De move up! zoals in de tekst beschreven, en hij ziet er vrijwel hetzelfde uit als op het plaatje. Ik hoef geen lichtmetaal meer, al staat het de Up! wel goed hoor. Verder heb ik hier ook een eigen radio liggen die er in gaat. Verder zit er wel airco en een electrisch pakketje op.
pi_112815867
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 23:32:41 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112816879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef MdMa98 het volgende:
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112817739
Het is evengoed goedkoop rijden. Geen belasting en een verbruik van gemiddeld 1 op 25. We gaan er zelfs over anderhalve week mee naar frankrijk. Mijn huidige auto kost me al meer als 100 euro per week. Dat is alleen brandstof en verzekering. Huidige auto is btw een mazda 323.
pi_112820537
Is deze na 1 juli nog wegenbelastingvrij?
edit: ja dus "Deze motorvariant heeft een CO2-uitstoot van slechts 86 g/km en in BlueMotion Technology-uitvoering zelfs maar 79 g/km. "
Ik vind hem trouwens in white candy het mooist :P
heb je al aangemeld bij t vw up forum http://www.vwupforum.nl/?

[ Bericht 19% gewijzigd door fietsbelkonijn op 13-06-2012 00:50:49 ]
pi_112823420
jazeker heb me aangemeld, nog niks gepost da wel...
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:00:38 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_112823992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
30 kilometer enkele reis stelt toch niks voor. Dan ben je al op je werk voordat je koffie is afgekoeld :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_112824075
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.

Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:02:40 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112827410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:05 schreef MdMa98 het volgende:
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.

Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
Ik wou dat ik een trailer vol TDI Lupo's had en dat we dan een discussie gingen voeren over restwaardes enzo.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:06:23 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112827558
Maar ik vind die UP onwijs stoer. Heb er zelf in proefgereden omdat ik er een kleine, goedkope auto bij wilde hebben. C1, Aygo, maakte niet uit. Maar toen ik langs een VW dealer reed, had ie een proefmodel staan en ik kon rijden. Dat duurde maar heel even.

Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's. Ook in de nieuwe Twingo. Die had ik vorige week twee dagen als leenauto. Hier zat een schuifdak in welke ik moest openen om rechtop te zitten (stoel stond dan al in uiterste stand). En die Twingo had zo'n Eco2 bla bla blok ofzo? Blok is net zo groot als die van een scooter :')

Ik had een paar keer dat ik bij het stoplicht stond en ik de auto niet voelde trillen bij stationair en ik gewoon de auto weer startte, terwijl ie gewoon draaide :|W

Ook met doorschakelen hoor je het blok nauwelijks/niet wanneer de omgeving nog veel drukker is. En een toerenteller hebben die krengen allemaal niet o|O

Ik rij Diesels. Turbodiesels. Die hoor je wel wanneer ze van de generatie pre eco zijn.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112828100
quote:
Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's.
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:21:58 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112828141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:20 schreef magrec het volgende:

[..]

Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
Ja, maar ik heb geen zin in nekcholera. Ik zat tegen de bovenrand van de voorruit te kijken.

En ik ga niet liggen in een auto, ben geen petje.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:26:53 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112828316
Dat je 1.95 bent en ik 1.92 zegt geen drol over gelijke ruimtes. We zijn qua lichaam niet allemaal hetzelfde. Ik kan wel langere benen hebben en tekort komen.

Zo zit ik in bijvoorbeeld nieuwe polo's en die UP! met m'n benen tegen de middenconsole te drukken en krijg ik kramp omdat ik m'n benen te ver moet buigen en gebogen moet houden voor het pedaalwerk. Dus ga ik dat compenseren door mezelf rechtop in m'n stoel te drukken, waardoor ik ik tegen het plafond zit te kijken boven de voorruit.

Doe ik dit niet, dan zit ik ineengedoken en comfortabel is dit niet, maar dat hoef ik niet uit te leggen. Of is dit geen probleem omdat je geen belasting hoeft te betalen en hij zo lekker zuinig is? Dan betaal ik liever de hoofdprijs voor een beetje comfort.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112829006
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:51:31 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112829357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen :')

Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.

Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112829934
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.



Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee.
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112830231
Leuke kleur.
pi_112830789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.

Dit dus. :)

Leuk autootje hoor, die Up! maar ik stond zelf voor dezelfde keuze een maand geleden, en heb uiteindelijk voor een nieuwe Ford Ka gekozen, al vind ik een Fiat Panda of 500 ook een betere keuze dan een Volkswagen Up!

Voordelen van de Ka tov de Up vind ik naast de wegligging, waarbij de Ka echt strak stuurt en de Up niet bijzonder, slechts gemiddeld, ook dat je een 4 cilinder rijdt ipv een 3 cilinder in de Up, beter afgewerkt dashboard in de Ka (in de Up zie je nog plaatwerk terugkomen in het interieur, doet goedkoop en basic aan), en de Ka biedt meer waar voor z'n geld.

Zo rij ik nu een nieuwe Ka met airco, elektrische spiegels etc, lederen bekleding, voice control, TomTom navigatie voor net geen ¤ 11.000,- rijklaar.

Wat mij betreft dus een betere keuze zo'n Ford Ka, maar desondanks veel plezier met je Up gewenst. Een nieuwe auto is altijd leuk!

Ik ben benieuwd naar de verbruikscijfers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112831846
Een Ford Ka (en Picanto) rijdt minder zuinig dan een UP! Net zoals de Picanto biedt de Ka idd meer waar voor z'n geld.

Voor het uiterlijk zou ik wel voor de UP! gaan. Persoonlijk vind ik de UP! moderner en strakker uitzien. Ik vind de Picanto en Kia een leuke vooraanzicht hebben maar niet in verhouding staat met het geheel. Vooral de achterkant vind ik lelijk.




Lekker kontje :P
pi_112832766
Achterkant van de UP is juist om te huilen, net zo pauper als die C1 etc. lelijke glasplaat.
Achterlichten verticaal is ook een beetje jammer.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:34:18 #24
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112833673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Lees eens, hij zegt toch dat lengte niet alles zegt. Mijn pa heeft een Opel Corsa uit 2008 en daar zit ik ook niet lekker in, met dank aan de middenconsole. Mijn stiefvader had een Suzuki Swift uit 1993 en ondaks dat die kleiner is zat ik daar wel goed in.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112833847
Een VW Up is inderdaad wel een stuk zuiniger dan oa de meer volwassen alternatieven zoals de Ka, Panda en Picanto (welke ik trouwens echt afschuwelijk vind).

Maar de achterkant van de Volkswagen Up! vind ik om eerlijk te zijn juist één van z'n zwakste punten. Echt lelijk. Het maakt 'm bovendien smal. Dan heeft een Panda of een Ka een dikker kontje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112835199
Leuk autootje en hij rijdt fijn.

en daarnaast, aygo's schreven in het begin nauwelijks af, dat kon met deze ook wel eens heel lang duren.
pi_112835469
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
pi_112835717
quote:
0s.gif Opwoensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.



^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge :D:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd 98pk . Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112835832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness. :')

Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.

Maar ik vind het wel een misser van Volkswagen dat ze de Up! toch min of meer op deze drieling hebben gebaseerd. Zie bijvoorbeeld de glazen achterklep, de ontbrekende interieurafwerking bij de deuren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112835880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.

[ afbeelding ]

^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge :D:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd meer dan 100pk. Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8 :D


Ik vind zo'n Up! Mooier dan die Micra btw...dat ding is echt afgrijselijk :')
pi_112835893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness. :')

Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
pi_112835896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness. :')

Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Dat is niet zo moeilijk, prijskaartje, laag verbruik, toch makkelijk in en uit stappen. Ideaal voor in de stad dus. 3 kids kun je zo meenemen, wat dat betreft is het een goed concept geweest. Ga je boodschappen doen; doe je een stoel plat. Moet je 3 kinders naar school brengen/halen dan is dat ook goed te doen....
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112835907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness. :')

Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.

Maar ik vind het wel een misser van Volkswagen dat ze de Up! toch min of meer op deze drieling hebben gebaseerd. Zie bijvoorbeeld de glazen achterklep, de ontbrekende interieurafwerking bij de deuren.
Ja idd...zo'n goedkope prulauto's die totaaal niet meer van deze tijd zijn. Daar kwam je 20jr geleden mee weg maar nu niet meer.
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 14:26:37 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112835924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.

[ afbeelding ]

Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee.
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112835954
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef H-D het volgende:

[..]

Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8 :D

Ik vind zo'n Up! Mooier dan die Micra btw...dat ding is echt afgrijselijk :')
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.

Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112836024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112836027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hr :')
pi_112836051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.

Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
Maar het rijdt veel fijner dan een klein blok met een turbo.
pi_112836080
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....

Een Fiesta heeft een geweldige wegligging maar een 5 serie ramt je er op elk aspect uit. Feit.
Een 3 ook trouwens.
pi_112836154
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.

Maar daar is het verbruik minder goed van, en de Panda was natuurlijk tot voor kort nog niet wegenbelasting vrij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112836182
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef H-D het volgende:

[..]

Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hr :')
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone? :')

Heb je wel eens serieus naar het verbruik van wat gebruikelijk was voor kleine autootjes omstreeks 2005 gekeken?
pi_112836214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.

Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
Is een Micra niet (veel) duurder?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112836303
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.

Maar daar is het verbruik minder goed van, en de Panda was natuurlijk tot voor kort nog niet wegenbelasting vrij.
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.
pi_112836386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone? :')

Heb je wel eens serieus naar het verbruik van wat gebruikelijk was voor kleine autootjes omstreeks 2005 gekeken?
Je begon zelf te vergelijken met een Fiesta hr :')

En ja dat heb ik, daar zijn ze ook beter in :) . Maar dat niks af aan het feit dat ze gewoon gigantisch goedkoop en prullerig ogen. Zo'n Fiesta oogt bijv veel volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo.
pi_112836453
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:36 schreef H-D het volgende:
Zo'n Fiesta oogt bijv veel volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo.
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..
pi_112836753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef Shodan het volgende:

[..]

Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..
You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.

Overigens is zo'n Clio imo ook 10x meer auto,volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo hr :')
pi_112837002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.
Een basis Fiesta, oud model Twingo, Clio etc voelt inderdaad langzamer aan, uit ervaring weet ik dat zo'n Aygo een behoorlijke snelheidsbeleving kent, maar in de praktijk zullen ze volgens mij ongeveer vergelijkbaar snel zijn, alleen is zo'n Aygo stukken zuiniger. Maar zo'n Fiesta vind ik dan bijvoorbeeld weer stukken prettiger / meer relaxed rijden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112837042
quote:
You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.

Overigens is zo'n Clio imo ook 10x meer auto,volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo h
Klopt, vergeet niet dat er niet veel directe concurrenten waren dus dan was het alternatief al snel een auto die iets groter was. Het segment was toen vrij nieuw.

Over smaak valt verder niet te twisten. :)

[ Bericht 29% gewijzigd door CafeRoker op 13-06-2012 14:51:57 (quote voor de verduidelijking) ]
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 14:51:27 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112837091
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....

Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.

Een BMW is gewoon een betere auto dan een Fiesta. Dat jij toevallig harder door een bocht knalt dan een BMW bestuurder zegt denk ik meer over jou dan over de Fiesta.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112837176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.

Een BMW is gewoon een betere auto dan een Fiesta. Dat jij toevallig harder door een bocht knalt dan een BMW bestuurder zegt denk ik meer over jou dan over de Fiesta.
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd :P

Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.

Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht. :')
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 15:07:32 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112837879
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd :P

Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.

Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht. :')
Kijk uit wat je zegt hoor, want dat heb ik wel eens in een topic geroepen en toen kreeg ik een hoop mensen over me heen. Je weet wel, van die mensen die dan roepen dat ze met hun <insert kleine/trage/oude (kut)auto> geregeld 'golfjes/bmw's/whateverwatsnelenofduuris' er uit trekken, en dat moet dan een bewijs zijn voor hun eigen rijkunsten of de kwaliteit van hun auto.

Het lijkt me juist dat dat meer zegt over de rijkunsten van de ander en/of van de kwaliteit van de auto van de ander. Als jij een Ford Ka rijdt en je trekt een of andere Golf GTI er uit dan kan of die GTI bestuurder niet rijden, of hij doet niet mee, of die GTI is gewoon gaar, of een combinatie van, maar in het geval dat het gewoon een fatsoenlijke auto en bestuurder is en hij heeft zin om mee te doen, dan laat ie je gewoon staan met je Ka.

Maar goed, dat mag je hier niet zeggen bleek toen wel :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112838180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk uit wat je zegt hoor, want dat heb ik wel eens in een topic geroepen en toen kreeg ik een hoop mensen over me heen. Je weet wel, van die mensen die dan roepen dat ze met hun <insert kleine/trage/oude (kut)auto> geregeld 'golfjes/bmw's/whateverwatsnelenofduuris' er uit trekken, en dat moet dan een bewijs zijn voor hun eigen rijkunsten of de kwaliteit van hun auto.

Het lijkt me juist dat dat meer zegt over de rijkunsten van de ander en/of van de kwaliteit van de auto van de ander. Als jij een Ford Ka rijdt en je trekt een of andere Golf GTI er uit dan kan of die GTI bestuurder niet rijden, of hij doet niet mee, of die GTI is gewoon gaar, of een combinatie van, maar in het geval dat het gewoon een fatsoenlijke auto en bestuurder is en hij heeft zin om mee te doen, dan laat ie je gewoon staan met je Ka.

Maar goed, dat mag je hier niet zeggen bleek toen wel :')
Klopt! Volgens mij had ik ook een keer zoiets gezegd eerder :P en toen was het ook meteen gezeik :') maargoed als mensen hier weer over me heen willen vallen dan is dat maar zo :')

Maar volgens mij hebben we wel gelijk. Vaak zijn dat soort mensen gewoon jaloers/afgunstig/gefrustreerd of een combinatie daarvan.

Ik zou iig, mocht ik het geluk hebben, en een mooie nieuwe 530d hebben ofzo dus nooit meedoen met wedstrijdjes tegen Fiestas of dat soort auto's.
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 15:17:39 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112838384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Klopt! Volgens mij had ik ook een keer zoiets gezegd eerder :P en toen was het ook meteen gezeik :') maargoed als mensen hier weer over me heen willen vallen dan is dat maar zo :')

Maar volgens mij hebben we wel gelijk. Vaak zijn dat soort mensen gewoon jaloers/afgunstig/gefrustreerd of een combinatie daarvan.

Ik zou iig, mocht ik het geluk hebben, en een mooie nieuwe 530d hebben ofzo dus nooit meedoen met wedstrijdjes tegen Fiestas of dat soort auto's.
Mja, daar ben ik 't wel mee eens. Ik heb ooit eens in de nieuwe (huidige) 5 serie van een collega gereden, en toen ik voor een rood licht stond stopte er naast me ook een bmw, maar dan wel een E36 die er uit zag alsof ie elk moment uit elkaar kon vallen, gevuld met 4 gasten met petjes die zaten te kijken en te doen.

Nou, het werd groen, zij gas er op, en ik reed gewoon rustig verder. Nou, bij het volgende verkeerslicht stond ik er weer naast en zij wijzen en lachen en doen. Ik heb ze maar in de waan gelaten :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112838830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, daar ben ik 't wel mee eens. Ik heb ooit eens in de nieuwe (huidige) 5 serie van een collega gereden, en toen ik voor een rood licht stond stopte er naast me ook een bmw, maar dan wel een E36 die er uit zag alsof ie elk moment uit elkaar kon vallen, gevuld met 4 gasten met petjes die zaten te kijken en te doen.

Nou, het werd groen, zij gas er op, en ik reed gewoon rustig verder. Nou, bij het volgende verkeerslicht stond ik er weer naast en zij wijzen en lachen en doen. Ik heb ze maar in de waan gelaten :')
Idd, en dat zij dan de mensen die hier dat soort posts posten over hun geweldige auto want ze trekken de nieuwe 5 eruit :')
pi_112839833
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:51 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen :')

Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.

Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer :')
1,95 hier en ik ken het. Ik zit in geen enkele compacte auto lekker (tot aan clio/fiësta-formaat toe), omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. Onderuitgezakt zitten als je zelf rijdt is echt enorm kut. Citroën C1 lukte dan weer wel vreemd genoeg.
Een goede testrit is the key.
pi_112839961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:42 schreef zl7z het volgende:

[..]

1,95 hier en ik ken het. Ik zit in geen enkele compacte auto lekker (tot aan clio/fiësta-formaat toe), omdat mijn bovenlichaam relatief lang is. Onderuitgezakt zitten als je zelf rijdt is echt enorm kut.
Een goede testrit is the key.
Ben wel benieuwd wat je nu rijdt dan? Waar je wel goed in zit :P
pi_112840021
Citroën C5 phase II. Veel te groot voor mij eigenlijk en fucking lelijk, maar comfort is mijn ding ;) .
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:46:29 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112840073
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:51 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen :')

Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.

Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer :')
dat met die twingo heb ik ook gehad :')

Op de autorai :')

en tig mensen zagen hoeveel moeite ik moest doen om eruit te komen :')

Goede reclame :')

ik ben 1m96 met korte benen (broeklengte 34)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:52:31 #59
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112840448
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:46 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat met die twingo heb ik ook gehad :')

Op de autorai :')

en tig mensen zagen hoeveel moeite ik moest doen om eruit te komen :')

Goede reclame :')

ik ben 1m96 met korte benen (broeklengte 34)
Gewoon geen ideale auto voor lange mensen die een langere rug/bovenlichaam hebben. En ik ben van mening dat wanneer je lange benen hebt, zodra je ze kromt, je in de knoei komt met het middenconsole. Leuk voor korte stukjes, maar niet om ermee naar Zuid-Frankrijk te rijden. Fuck it, al zit je er maar een half uur tot een uur per dag in. Het gaat je ergeren.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112840527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:45 schreef zl7z het volgende:
Citroën C5 phase II. Veel te groot voor mij eigenlijk en fucking lelijk, maar comfort is mijn ding ;) .
Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station is :P
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:54:49 #61
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112840585
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.

En dan die discussie over een Ford vs BMW :')

Een BMW lollerpwnd een Ford op alle fronten. Zelfs op de bekerhouder :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112841068
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station is :P
Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :


Knap als je dat mooi vindt :P , het lukt mij als citrofiel al niet eens. Heerlijk rijden is het wel zolang je geen sportief weggedrag verwacht en goedkoop bovendien.
pi_112841286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef zl7z het volgende:

[..]

Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :
[ afbeelding ]

Knap als je dat mooi vindt :P , het lukt mij als citrofiel al niet eens. Heerlijk rijden is het wel zolang je geen sportief weggedrag verwacht en goedkoop bovendien.
Ik had ook die in gedachte :P vind 'm echt wel wat hebben. Heb er ooit eens bijna één gekocht zelfs. :+
pi_112841360
Karakter heeft 'ie zeker. Leuk om dat te horen, bijna iedereen vindt hem nog lelijker dan ik :D .
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 16:22:35 #65
145146 Andyy
pi_112842237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.

[ afbeelding ]

^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge :D:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd 98pk . Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid :')
pi_112842291
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid :')
Alleen maken ze wel veel mooiere en leukere auto's.
pi_112842640
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he 18.gif) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 16:30:30 #68
145146 Andyy
pi_112842698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd :P

Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.

Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht. :')
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij :+
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om. :+
pi_112842879
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

[..]

Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij :+
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om. :+
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet? :') en mocht het wel zo zijn wordt je er door zo'n 5 natuurlijk compleet uitgeramd. Laten we daar eerlijk over zijn. Waarschijnlijk door bijna elke BMW wel.
pi_112843444
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet? :') en mocht het wel zo zijn wordt je er door zo'n 5 natuurlijk compleet uitgeramd. Laten we daar eerlijk over zijn. Waarschijnlijk door bijna elke BMW wel.
Totdat de Focus RS uit is wel ja ;)
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 16:47:30 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112843630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:44 schreef 1299 het volgende:

[..]

Totdat de Focus RS uit is wel ja ;)
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112843956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.
pi_112844372
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

[..]

Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij :+
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om. :+
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:53 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.
Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).
pi_112844677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.

[..]

Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).
Mja dan nog. BMW ownt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:14:57 #75
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112845024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford.

Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:16:28 #76
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112845090
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef Biogarde het volgende:
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.

En dat inderdaad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112845162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer. :')
Ik dacht 150 :o
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:19:25 #78
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112845221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:18 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik dacht 150 :o
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112845283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.
pi_112845818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
pi_112845922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
pi_112848173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he [ afbeelding ]) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112849826
M
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc

Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_112850536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
M

[..]

1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc

Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
Tja de vergelijking moest met BMW dus...
pi_112851616
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.

Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig ;)

Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
  woensdag 13 juni 2012 @ 19:43:49 #86
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_112851872
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.

Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
pi_112852269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:39 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.

Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig ;)

Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
pi_112852319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.

Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!.
pi_112852334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:

[..]

Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 20:02:25 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112853160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'.

Daarnaast, ook al bedoelde je een Fiesta RS, dan nog gaat je vergelijking niet op want dan vergelijk je nog steeds een auto met sportieve aspiraties met een zakensedan, dus moet je er nog steeds een sportieveling tegenover zetten, dus de M5 in de vergelijking die we hanteerden.

Jij was degene die begon over de Fiesta (Focus) RS, maar je kunt hoog en laag springen, een Fiesta of Focus worden helemaal zoek gereden door een BMW. (en nee, geen 100 jaar oude BMW dan he :') )

Overigens ga je maar lekker je moeder uitschelden als je je als een kleuter wil gedragen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112853163
Ik vind de Seat Mii leuker om te zien. En je krijgt gratis airco. :P


  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 20:04:57 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112853320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:

Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handje 8)7 overigens was dat de druppel, auto terug gegeven en gezegd dat ze 't konden uitzoeken met dat ding, en dat ik 'm wel weer terug nam als ie gefixt was.

Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn.

kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112853399
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet.
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:07:13 #94
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_112853470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handje 8)7 overigens was dat de druppel, auto terug gegeven en gezegd dat ze 't konden uitzoeken met dat ding, en dat ik 'm wel weer terug nam als ie gefixt was.

Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn.

kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in

Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 20:08:54 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112853578
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:07 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:11:52 #97
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_112853749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niks
pi_112853760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet.
Waarschijnlijk vinden veel mensen dat interieur 'speels en lekker fris' :P
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 20:21:43 #99
145146 Andyy
pi_112854348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
Hij is heel smaakgevoelig ja, sommigen vinden 'm spuuglelijjk en anderen vinden 'm weer mooi.
Denk dat hij als premium alternatief is geïntroduceerd voor de klasse waarin de Qashqai/Rav4 etc in strijden.
Maar hij stuurt zeker lekker hoor, gaat harder en strakker door bochten dan E36 en 3e generatie Golf GTI. Dus wat dat betreft niets te klagen. En gisteren ging het redelijk gelijk op met een Megane RS. Fijn bakje dus.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 20:22:27 #100
145146 Andyy
pi_112854396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')