Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef MdMa98 het volgende:
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
30 kilometer enkele reis stelt toch niks voor. Dan ben je al op je werk voordat je koffie is afgekoeldquote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
Ik wou dat ik een trailer vol TDI Lupo's had en dat we dan een discussie gingen voeren over restwaardes enzo.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:05 schreef MdMa98 het volgende:
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.
Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!quote:Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's.
Ja, maar ik heb geen zin in nekcholera. Ik zat tegen de bovenrand van de voorruit te kijken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:20 schreef magrec het volgende:
[..]
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komenquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Dit dus.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.
Lees eens, hij zegt toch dat lengte niet alles zegt. Mijn pa heeft een Opel Corsa uit 2008 en daar zit ik ook niet lekker in, met dank aan de middenconsole. Mijn stiefvader had een Suzuki Swift uit 1993 en ondaks dat die kleiner is zat ik daar wel goed in.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.quote:Opwoensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
Sowieso is zo'n Up leuker dan C1 Aygo en al die shit.
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.
[ afbeelding ]
^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd meer dan 100pk. Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Dat is niet zo moeilijk, prijskaartje, laag verbruik, toch makkelijk in en uit stappen. Ideaal voor in de stad dus. 3 kids kun je zo meenemen, wat dat betreft is het een goed concept geweest. Ga je boodschappen doen; doe je een stoel plat. Moet je 3 kinders naar school brengen/halen dan is dat ook goed te doen....quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Ja idd...zo'n goedkope prulauto's die totaaal niet meer van deze tijd zijn. Daar kwam je 20jr geleden mee weg maar nu niet meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat sowieso. De C1 / Aygo / 107 zijn net playmobil autootjes zo goedkoop zijn die in elkaar gezet. Niet eens een fatsoenlijk dashboard zit erin, goedkope afwerking bij de deurtjes en de achterklep, het interieurlampje dat alleen maar aangaat bij openen van bestuurdersportier, een schakelpook stammend uit het jaar 1980, geen fatsoenlijk dashboardkastje, de middenconsole met goedkope plastic draaischijven. Kortom, royal sadness.
Verbaasd mij echt hoe populair zo'n brommobiel eigenlijk is kunnen worden.
Maar ik vind het wel een misser van Volkswagen dat ze de Up! toch min of meer op deze drieling hebben gebaseerd. Zie bijvoorbeeld de glazen achterklep, de ontbrekende interieurafwerking bij de deuren.
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.
[ afbeelding ]
Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee.
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Supercharger hoeft niet per se. Grote atmosferische motor is ook leuk. Maar het leukste is misschien allebei..zoals zo'n mooie Jaguar XJ met S/C 5.0 V8
Ik vind zo'n Up! Mooier dan die Micra btw...dat ding is echt afgrijselijk
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, omdat die BMW bestuurder dan niet harder wil of durft. Een beetje BMW geeft een Fiesta het nakijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel.
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hrquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
Maar het rijdt veel fijner dan een klein blok met een turbo.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.
Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
Een Fiesta heeft een geweldige wegligging maar een 5 serie ramt je er op elk aspect uit. Feit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
c'mon. Zet die eens naast bijvoorbeeld het oude model twingo of fiesta van het type dat bij de introductie van de aygo op de markt was. Een wereld van verschil. Stevig stuur in zo'n aygo, veel pittiger dan zo'n gezapige ouwe viercilinder en vooral veel zuiniger.
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Die Fiesta is altijd meer auto geweest dan een Aygo hr
Is een Micra niet (veel) duurder?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Haha hij is niet mooi, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Up! of een Micra zou ik eerder een micra nemen.
Tuurlijk is een dikkere motor leuker maar dat verbruikt ook veel meer. Zoals een Landrover met een 5.0 ja wel leuk, maar je jakkert alleen van tankstation naar tankstation.
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oude model Twingo en Fiesta vind ik juist veel volwassener. Ook een Fiat Panda of nieuw model Twingo vind ik een veel betere keuze, veel meer auto.
Maar daar is het verbruik minder goed van, en de Panda was natuurlijk tot voor kort nog niet wegenbelasting vrij.
Je begon zelf te vergelijken met een Fiesta hrquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
moet ik het rijtje nog langer maken? Ka, anyone?
Heb je wel eens serieus naar het verbruik van wat gebruikelijk was voor kleine autootjes omstreeks 2005 gekeken?
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:36 schreef H-D het volgende:
Zo'n Fiesta oogt bijv veel volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo.
You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef Shodan het volgende:
[..]
Een Fiesta is dan ook gewoon een klasse groter en hoort in het rijtje Corsa, Yaris, Polo, Clio thuis..
Een basis Fiesta, oud model Twingo, Clio etc voelt inderdaad langzamer aan, uit ervaring weet ik dat zo'n Aygo een behoorlijke snelheidsbeleving kent, maar in de praktijk zullen ze volgens mij ongeveer vergelijkbaar snel zijn, alleen is zo'n Aygo stukken zuiniger. Maar zo'n Fiesta vind ik dan bijvoorbeeld weer stukken prettiger / meer relaxed rijden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ze zijn inderdaad iets groter en zwaarder, maar vind je ze niet veel slomer en gezapiger aanvoelen? Dat is tenminste wat ik zelf een groot nadeel aan dit soort autootjes uit die tijd vind en ik vind het daarom ook een straf om er in te rijden. Je levert veel in en krijgt er nauwelijks echt een lager verbruik voor terug.
Klopt, vergeet niet dat er niet veel directe concurrenten waren dus dan was het alternatief al snel een auto die iets groter was. Het segment was toen vrij nieuw.quote:You don't say? Maar hij begon zelf daarmee te vergelijken. Dus vandaar.
Overigens is zo'n Clio imo ook 10x meer auto,volwassener en hoogwaardiger dan een Aygo h
Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen iddquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zeg ik niks over, maar je kunt niet aanvoeren dat een Fiesta ontzettend goed is omdat jij toevallig in bochten harder gaat dan een BMW. Ik denk eerder dat die BMW rijder gewoon minder haast heeft dan jij of meer rijervaring heeft dan jij.
Een BMW is gewoon een betere auto dan een Fiesta. Dat jij toevallig harder door een bocht knalt dan een BMW bestuurder zegt denk ik meer over jou dan over de Fiesta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |