En dat inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef Biogarde het volgende:
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.
Ik dacht 150quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.quote:
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he [ afbeelding ]) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
Tja de vergelijking moest met BMW dus...quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
M
[..]
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc
Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:39 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.
Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig![]()
Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjequote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjeoverigens was dat de druppel, auto terug gegeven en gezegd dat ze 't konden uitzoeken met dat ding, en dat ik 'm wel weer terug nam als ie gefixt was.
Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn.
kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niksquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.
Waarschijnlijk vinden veel mensen dat interieur 'speels en lekker fris'quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet.
Hij is heel smaakgevoelig ja, sommigen vinden 'm spuuglelijjk en anderen vinden 'm weer mooi.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |