getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?
wie zit er nou te trollen? zie eerdere linkje jongen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenenjoy
Ik heb het over de "turbo uitschakeling" idee van hem. Want op een atmosferische blok van 1 liter in een bak van 1200-1300 kg? kom je echt niet vooruit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Dat wel, je zit enorm comfortabel achterin, maar achter het stuur is het huilen geblazenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:59 schreef H-D het volgende:
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren.
Valt mee, dat nieuwe N20 blok (dat een engine of the year award) heeft gewonnen is in de 328i een fractie van een seconde trager op de 100 (fabrieksopgave) en gebruikt maar iets meer. Maar in Nederlandse klimaat zou die veeeeel minder kosten vanwege het gewicht (geen loodzware accupakket).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.
Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel
De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie.
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wilquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent en bekritiseerd wordt in diezelfde bladen en programma's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.
Hoe kom je er bij dat ik de ins en outs ken van de motor? Die ken ik helemaal niet. Ik heb 4 jaar bij BMW gedieseld (E87, 118d), dus ik ben gewoon benieuwd wat voor geweldigs ik gemist heb.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent.
De laatste keer dat ik het checkte zat BMW nog in Duitsland. Vorige maand trouwens een nieuwe opgehaald (F20, 118i)quote:Maar daar gaat 't jou niet om. Jij wil gewoon 'tegen' Duitse auto's zijn, en jij voelt je goed als je van iemand 'wint' die duitse auto's wel mooi vindt. Dat mag. Feit blijft nog steeds dat niet-duitse merken de maatstaf (die duits is) proberen te benaderen. Dat zal niet zonder reden zijn.
Nogmaals, als jij zegt dat ze geweldig zijn ga ik er vanuit dat je dat ook weet waarom ze zo geweldig zijn en dat met mij wilt delen. Niks meer, niks minder.quote:Overigens heb ik zowel met de common rail van Fiat gereden als van VW en Audi aangezien ik allemaal die auto's gehad heb. Ik als leek weet dan niet waarom de TDI van VW beter is dan die van Fiat, maar dat ik dat niet weet (en jij me daar op kunt pakken als je dan het idee hebt dat je gewonnen hebt, have fun) doet niets af aan het feit dat de mensen die er wél verstand van hebben dat zeggen, dus dat zal niet uit de lucht komen vallen he.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
Ff in het zwart en met een spoilertje enzo.
In het zwart met spoilertje enzo? Het is een C1?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
Ja en dan heel hard tegen een muur.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef sc00p het volgende:
Deze is minder lelijk
[ afbeelding ]
ja heb je een punt. bmw is dan wel weer erg duur in onderdelen / onderhoud geloof ik. wel mooie wagens.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.
En zo moeilijk is het niet om een betrouwbare auto te maken, gewoon veel oude technieken toepassen die zich al hebben bewezen ipv nieuwerwets spul.
Er rijdt er hier in de buurt ook een gefacelifte Aygo rond in die kleur maar dan 3 deurs, viel me niet tegen in elk geval. De neus is in elk geval wat stoerder geworden.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
van de drie vind ik de toyota toch het mooiste.
[ afbeelding ]
Ik zou geen van de drie kopen, maar als het moest, dan nam ik de aygo. Die ziet er tenminste nog een klein beetje leuk uit en niet van die franse "design" looks erop.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:43 schreef Fritessaus het volgende:
[..]
Er rijdt er hier in de buurt ook een gefacelifte Aygo rond in die kleur maar dan 3 deurs, viel me niet tegen in elk geval. De neus is in elk geval wat stoerder geworden.
Dat klinkt logischquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:46 schreef .Neovo. het volgende:
Momenteel rij ik in een italiaan, dus heb Franse auto's nooit mooi gevonden.
Soms zie je ze weleens rijden, zo'n sport editie.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:54 schreef H-D het volgende:
[..]
In het zwart met spoilertje enzo? Het is een C1?
Ik zou Japans kiezen als er een benzinemotor in moest komen en VAG of PSA voor het dieselblok.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenenjoy
Ja belachelijke dingen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:30 schreef sc00p het volgende:
[..]
Soms zie je ze weleens rijden, zo'n sport editie.
Japanners hebben vaak zulke saaie benzine motorenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zou Japans kiezen als er een benzinemotor in moest komen en VAG of PSA voor het dieselblok.
Maar wel betrouwbaar.quote:Op zondag 17 juni 2012 00:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Japanners hebben vaak zulke saaie benzine motoren
Fixedquote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar wel betrouwbaar.![]()
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had perste Fiat uit een 1.2 daar al 60 en 85 pk uit.
Vind ze alledrie niet zoveel aan, sport versie of geen sport versie.quote:Op zondag 17 juni 2012 03:14 schreef sc00p het volgende:
[..]
Beter dan een UP of Aygo imo
[ afbeelding ]![]()
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit.
Dertig jaar geleden was er al een 1.3 met 75pk.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En toen VW nog 1.4 blokken met 60 pk had persten de Japanners daar al 75 pk uit.
Dat is toch juist Volkswagen?quote:Op zondag 17 juni 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.
Iedere week is meteen zo overdreven.Je snapt heus wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:42 schreef Fritessaus het volgende:
Nou ja, ieder z'n prioriteiten dan. Ik sta liever niet elke week bij de garage.
Kwestie van smaak I guess. Sommige modellen zjin idd saai maar een aantal vind ik wel mooi gewoon. En ik doelde hier trouwens ook specifiek op motorenquote:
Verschil: Japanners zijn wel betrouwbaar.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:59 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Fixed
Oh, de 85 pk variant is wel een 16 klepper. En de 1.4 16v van vw heeft 75pk
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Liever iets minder betrouwbaar en leuk dan betrouwbaar en saai.
1986 Suzuki Swift 1.3 GTi met 101pkquote:Op zondag 17 juni 2012 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het ging over de 1.4 60pk hequote:Op zondag 17 juni 2012 12:49 schreef H-D het volgende:
En ik doelde hier trouwens ook specifiek op motoren
Ik zeg zelf: Neequote:Op zondag 17 juni 2012 10:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
uhu.
Zeg nou zelf, die italianen zien er toch veel leuker uit
Die is aboluut niet saai, maar ook absoluut niet mooiquote:Op zondag 17 juni 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.
Maar Japanners bouwen ook minder saaie auto's:
[ afbeelding ]
quote:
Ja het zijn ook maar meningen hequote:Op zondag 17 juni 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben heel blij met mijn oerdegelijke Almera.
Maar Japanners bouwen ook minder saaie auto's:
[ afbeelding ]
Bij die oude versie kon je als bijrijder gas geven omdat er geen afscheiding tussen zatquote:Op zondag 17 juni 2012 15:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Mijn beste vriend had zo'n ding. 205 op de teller en je stuiterde de hele auto door want het ding had de wegligging van een kart.
Dat heb je zelf in de hand, hoeveel je mee neemt.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:09 schreef MdMa98 het volgende:
Nu 2 dagen gestuurd, maar slechts 160km gereden, maar bevalt zeer goed! De Up! rijdt zo volwassen, totaal niet het idee dat hij kleiner is als mijn vorige auto. Deze week gaan we hem volpakken voor de vakantie, benieuwd of alles past!
Je vergeet de koffiequote:Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef MdMa98 het volgende:
Y(up) gaat helemaal goedkomen natuurlijk! Ik ben er van overtuigd dat er een koelbox, 2 koffers, tent, beddengoed/thee/handdoeken/luchtbed/tentje/eten en drinken, extra kleding, wandelschoenen en nog een hele reutemeteut ingaat.
Hij is comfortabel genoeg voor de af te leggen afstand.
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Richting zuid frankrijk, en ja, ook daar is drinken, maar voor onderweg wel zo makkelijk! Senseo en de laptop gaan ook mee, lekker fok!ken met een bak koffie.
camperen in frankrijk niet begrijpenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?
Nee, idd, kamperen doe ik al niet aan, ik ga ook niet naar Frankrijk maar wat ik niet snap, en dat is waar 't hier om gaat, is dat je gaat zitten FOK!ken op vakantie. Dan heb je toch wel wat beters te doen?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
camperen in frankrijk niet begrijpen
Dat snap ik ook niet tbhquote:Op maandag 18 juni 2012 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, idd, kamperen doe ik al niet aan, ik ga ook niet naar Frankrijk maar wat ik niet snap, en dat is waar 't hier om gaat, is dat je gaat zitten FOK!ken op vakantie. Dan heb je toch wel wat beters te doen?
Een laptop staat gelijk aan Fokken?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je pakt je boodschappenwagentje helemaal vol met shit om vervolgens 2 landen verderop te gaan zitten FOK!ken?
Nee. Maar hij zegt letterlijk dat hij dan lekker kan FOK!ken met een bak koffie erbij. Wel oplettenquote:
Ojaquote:Op maandag 18 juni 2012 22:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Maar hij zegt letterlijk dat hij dan lekker kan FOK!ken met een bak koffie erbij. Wel opletten
Hoe kan je overleven zonder koffie?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:53 schreef D. het volgende:
[..]
Oja
Koffie
Maar, we dwalen af
Hier een stukje voor het broertje van Up
http://www.autozine.nl/text/1042.html
Wellicht saaier, maar wel mooierquote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:26 schreef MdMa98 het volgende:
Leuk stukje om te lezen! Al vind ik de mii wat saaier ogen juist als de up.. komt waarschijnlijk door de bumpers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |