Wat is dat voor nonsens.....quote:Op maandag 11 juni 2012 06:36 schreef wapi het volgende:
Als je wil weten wat de morele regels zijn die een kristene geacht wordt te volgen, dan kan je altijd terecht bij de Bijbel: www.biblegateway.com. Als je wil weten wat een moslim geacht wordt te volgen, dan kan je altijd terecht bij de Koran: quran.com.
De athëisten (de "goddelozen") beweren vaak dat zij ook een "humanitaire morele code" zouden hebben. Om te kunnen opmaken wat het verschil is tussen die "humanitaire morele code" en de morele regels van de godsdiensten, zouden we natuurlijk best eerst die "humanitaire morele code" lezen. Waar staat die gedocumenteerd? Kan er iemand een link posten naar een volledige en authoritatieve versie van die fameuze "humanitaire morele code"?
Ieder normaal mens met normaal werkende hersencellen weet dondersgoed wat goed en wat slecht is. Ik heb de dwang van straf na m'n dood niet nodig om niet als een moordende en verkrachtende idioot door het leven te gaan (iets wat jou profeet trouwens wel deed, met z'n zogenaamde hoogstaande morele code).quote:Op maandag 11 juni 2012 06:36 schreef wapi het volgende:
Als je wil weten wat de morele regels zijn die een kristene geacht wordt te volgen, dan kan je altijd terecht bij de Bijbel: www.biblegateway.com. Als je wil weten wat een moslim geacht wordt te volgen, dan kan je altijd terecht bij de Koran: quran.com.
De athëisten (de "goddelozen") beweren vaak dat zij ook een "humanitaire morele code" zouden hebben. Om te kunnen opmaken wat het verschil is tussen die "humanitaire morele code" en de morele regels van de godsdiensten, zouden we natuurlijk best eerst die "humanitaire morele code" lezen. Waar staat die gedocumenteerd? Kan er iemand een link posten naar een volledige en authoritatieve versie van die fameuze "humanitaire morele code"?
Sterker nog: deze verklaring wordt door heel veel islamitische landen niet onderschreven, oa omdat de gelijkwaardigheid van man en vrouw en van alle religies/overtuigingen wordt onderkend. Dat gaat uiteraard te ver voor die moslimlanden met hun 'hoogstaande moraliteit'.quote:Op maandag 11 juni 2012 07:38 schreef ATON het volgende:
En vertel me nu maar eens welke morele gedragscodes er ontbreken in ...
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=dut
...wat wel te vinden zou zijn in de bijbel of de koran.
Dan kan het toch geen probleem zijn om dat even op te schrijven?quote:Op maandag 11 juni 2012 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ieder normaal mens met normaal werkende hersencellen weet dondersgoed wat goed en wat slecht is.
Ja maar, zullen we nou allemaal een andere versie erop na houden van wat verboden is, en dus ook wat dan toegelaten is? Dat lijkt me wel een probleem te zijn, hoor. Een maatschappij zonder regels van wat mag en wat niet mag ... Dat lijkt eerder op anarchie...quote:Op maandag 11 juni 2012 09:35 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Vreemde OP...Dit geeft duidelijk aan dat je geen goed beeld hebt van atheisten. Atheisten delen niet een gemeenschappelijke morele code. Ze geloven alleen niet in een god. Daarbuiten kunnen hun opvattingen verschillen als dag en nacht.
Jij houdt van het geschreven woord ja? Want je kan ook met mensen zelf praten. Al snap ik dat dat met jouw attitude wat lastiger is. Anyway:quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef wapi het volgende:
[..]
Dan kan het toch geen probleem zijn om dat even op te schrijven?
Alles is een voortvloeisel van de gouden regel he: wat gij niet wilt dat u geschied....quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef wapi het volgende:
[..]
Nee, het lijkt meer op mensen accepteren als zelf denkende individuen, mensen in hun waarde laten en hun de persoonlijke vrijheid te geven om hun keuzes te maken, zolang zij de rechten van een ander niet schaden. En over dat laatste ontstaat na verloop van tijd wel een consensus (die overigens constant in beweging is).quote:Op maandag 11 juni 2012 10:15 schreef wapi het volgende:
[..]
Ja maar, zullen we nou allemaal een andere versie erop na houden van wat verboden is, en dus ook wat dan toegelaten is? Dat lijkt me wel een probleem te zijn, hoor. Een maatschappij zonder regels van wat mag en wat niet mag ... Dat lijkt eerder op anarchie...
Ten eerste staat er in dat document niet duidelijk in welk gedrag verboden is (in de veronderstelling dat al het overige toegelaten is). Ten tweede, staat dat documenten inderdaad vol rechten, maar er staat helemaal niet bij op wie de verplichting valt om die rechten waar te maken. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 11 juni 2012 07:38 schreef ATON het volgende:
En vertel me nu maar eens welke morele gedragscodes er ontbreken in ...
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=dut
...wat wel te vinden zou zijn in de bijbel of de koran.
Je vergelijkt wel appelen met peren, hoor. De islamitische regels verbieden bepaalde gedragingen. Het charter van VN bedenkt een waslijst van rechten zonder erbij te zeggen op wie de corresponderende verplichtingen vallen. Wat heeft het één nou met het ander te maken?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee dan beter de islamitische regels ...
Heb jij leesproblemen ?? Nog niet alle postings gelezen of begrijp je niet wat er staat ? Staat hier ergens dat onze maatschappij geen regels heeft ?? Moeten we het doen met regeltjes uit de voorhistorie die toepasselijk waren op ongeregelde stammen uit de Levant ? Slotje graag.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:15 schreef wapi het volgende:
Ja maar, zullen we nou allemaal een andere versie erop na houden van wat verboden is, en dus ook wat dan toegelaten is? Dat lijkt me wel een probleem te zijn, hoor. Een maatschappij zonder regels van wat mag en wat niet mag ... Dat lijkt eerder op anarchie...
Waar staan die regels gedocumenteerd? Ik vraag nou al 20 posts lang om een link ...quote:Op maandag 11 juni 2012 11:59 schreef ATON het volgende:
[..]
Staat hier ergens dat onze maatschappij geen regels heeft ??
In het burgerlijk wetboek.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:16 schreef wapi het volgende:
[..]
Waar staan die regels gedocumenteerd? Ik vraag nou al 20 posts lang om een link ...
Op de rest vd maatschappij hè! Jezus dat je dat niet eruit kunt halen. Echt een gelovige, niet in staat tot zelfstandig nadenken.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:42 schreef wapi het volgende:
[..]
Je vergelijkt wel appelen met peren, hoor. De islamitische regels verbieden bepaalde gedragingen. Het charter van VN bedenkt een waslijst van rechten zonder erbij te zeggen op wie de corresponderende verplichtingen vallen. Wat heeft het één nou met het ander te maken?
Die denkwijze is ook niet objectief de enige juiste.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, het lijkt meer op mensen accepteren als zelf denkende individuen, mensen in hun waarde laten en hun de persoonlijke vrijheid te geven om hun keuzes te maken, zolang zij de rechten van een ander niet schaden. En over dat laatste ontstaat na verloop van tijd wel een consensus (die overigens constant in beweging is).
Ben je er zeker van dat dit de VOLLEDIGE "humanitaire morele code is, of gaat dat verhaal verder in nog andere wetboeken? Waar is de VOLLEDIGE lijst van al die "humanitaire morele codes"?quote:
Volledige lijst? Man die bestaat helemaal niet. Waarom zou dat überhaupt moeten? Moet je ook verteld worden hoe je moet ademen?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:23 schreef wapi het volgende:
[..]
Ben je er zeker van dat dit de VOLLEDIGE "humanitaire morele code is, of gaat dat verhaal verder in nog andere wetboeken? Waar is de VOLLEDIGE lijst van al die "humanitaire morele codes"?
Vind jij dan dat de regels over goed en kwaad moeten worden ingevoerd door een populariteitswedstrijd te houden onder het gepeupel? Vind jij dat je daarmee blijk geeft van "zelfstandig nadenken"?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeker
[..]
Echt een gelovige, niet in staat tot zelfstandig nadenken.
Jij vindt dus dat de lijst van wat verboden is niet hoeft te bestaan? Hoe weet jij dan wat verboden of toegelaten is, als die lijst niet bestaat?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volledige lijst? Man die bestaat helemaal niet. Waarom zou dat überhaupt moeten? Moet je ook verteld worden hoe je moet ademen?
Door je gezonde verstand te gebruiken.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de lijst van wat verboden is niet hoeft te bestaan? Hoe weet jij dan wat verboden of toegelaten is, als die lijst niet bestaat?
Gebruik dan je gezond verstand en schrijf die lijst dan op, neen?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Door je gezonde verstand te gebruiken.
Wat je "gezond verstand" noemt, is natuurlijk ook gebaseerd op een aantal basale normen die jij voor moreel juist acht, maar iemand anders misschien wel niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Door je gezonde verstand te gebruiken.
En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??quote:Op maandag 11 juni 2012 12:16 schreef wapi het volgende:
Waar staan die regels gedocumenteerd? Ik vraag nou al 20 posts lang om een link ...
Hoe kan ik dat verschil nou afleiden als ik de twee lijsten niet naast mekaar kan leggen? De lijst van de Bijbel heb ik al. Die van de Koran ook. Nu wachten we alleen nog op de lijst van de "humanitaire morele codes".quote:Op maandag 11 juni 2012 12:30 schreef ATON het volgende:
[..]
En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??
Die zit wel degelijk met een hardhouten eiken plank voor z'n kop.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeker
Op de rest vd maatschappij hè! Jezus dat je dat niet eruit kunt halen. Echt een gelovige, niet in staat tot zelfstandig nadenken.
Wat verboden is staat gewoon in het wetboek. En het is niet verboden de vrouw van mn beste vriend te neuken, maar ik heb geen verbod nodig om te weten dat het niet de bedoeling is.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat de lijst van wat verboden is niet hoeft te bestaan? Hoe weet jij dan wat verboden of toegelaten is, als die lijst niet bestaat?
We waren al tot de conclusie gekomen dat de lijst in het burgelijke wetboek niet volledig is. Waar is de VOLLEDIGE lijst?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat verboden is staat gewoon in het wetboek.
Wat ik erg aantrekkelijk van een stroming als het Boeddhisme vind, is dat zo'n lijst met morele regels als een vlot wordt gezien wat je van de ene naar de andere kant brengt. Onder meditatie en contemplatie kun je een toestand verkrijgen waarin je auomatisch juist handelt. Zo'n boek met morele codes is dan niks meer dan een vlot wat je op de oever met je meezeult: het is volstrekt onnodig. Je bent er immers alquote:Op maandag 11 juni 2012 06:36 schreef wapi het volgende:
Een normaal mens heeft een moreel kompas. Als jij dat niet hebt zegt dat meer over jou. Jij zou graag kinderen afslachten als het van de koran zou mogen?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:26 schreef wapi het volgende:
[..]
Vind jij dan dat de regels over goed en kwaad moeten worden ingevoerd door een populariteitswedstrijd te houden onder het gepeupel? Vind jij dat je daarmee blijk geeft van "zelfstandig nadenken"?
Waar staat dat moreel kompas IN ALLE VOLLEDIGHEID beschreven? Ik ga dat naast de Bijbel en de Koran leggen, om aan Aton de LIJST DER VERSCHILLEN over te maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een normaal mens heeft een moreel kompas. Als jij dat niet hebt zegt dat meer over jou.
Maar dat is ook een product van cultuur. In jouw geval hoogstwaarschijnlijk van christelijke en/of humanistische waarden, ook al heb je dat zelf misschien niet door.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een normaal mens heeft een moreel kompas.
Daarmee ben ik het met je eens. Het is wel zo dat deze code flexibel genoeg is om deze toe te passen, mits lokale aanpassing, op andere culturen dan de onze westerse. Het is wel een streven dat deze ooit wereldwijd van toepassing zullen zijn. Om deze reden is een Bijbel of Koran ook niet wereldwijd toepasbaar zonder een vreemde cultuur te ontwrichten, wat we heden en het verleden reeds gezien hebben.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:22 schreef Igen het volgende:
Maar lang niet iedereen is het daarmee eens. Tegenover het individualisme staat het communitarisme, waarin ook aan groepen mensen en met name de samenleving als geheel zelfstandig belangen worden toegekend. In die visie dient de mens zich gedwee als een radertje in het maatschappelijke systeem in te voegen en hoeft afwijkend gedrag niet getolereerd te worden. En er zijn ook een heleboel (autochtone) Nederlanders die er zo nu en dan zulke gedachten op na houden.
Maar die visie gaat wel lijnrecht in tegen de rechten van de mens. Misschien zijn die dus toch wel niet zo universeel als de naam ervan doet denken.
Die is niet beschreven! Voor de 100e keer!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:36 schreef wapi het volgende:
[..]
Waar staat dat moreel kompas IN ALLE VOLLEDIGHEID beschreven? Ik ga dat naast de Bijbel en de Koran leggen, om aan Aton de LIJST DER VERSCHILLEN over te maken.
In vrijwel iedere cultuur komt het grosso modo op hetzelfde neer: wat gij niet wilt wat u geschied doet gij ook een ander niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is ook een product van cultuur. In jouw geval hoogstwaarschijnlijk van christelijke en/of humanistische waarden, ook al heb je dat zelf misschien niet door.
Het is onzin om te denken dat je door slechts zelfstandig nadenken uiteindelijk vanzelf uitkomt bij een of ander universeel moreel kompas.
Hebben die culturen bijvoorbeeld ook een doodstraf?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
In vrijwel iedere cultuur komt het grosso modo op hetzelfde neer: wat gij niet wilt wat u geschied doet gij ook een ander niet.
" Het gepeupel ", daar ben jij vast het prototype van, laat dát al eerst duidelijk zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:26 schreef wapi het volgende:
Vind jij dan dat de regels over goed en kwaad moeten worden ingevoerd door een populariteitswedstrijd te houden onder het gepeupel? Vind jij dat je daarmee blijk geeft van "zelfstandig nadenken"?
We zitten hier weer met de zoveelste troll !quote:Op maandag 11 juni 2012 12:34 schreef wapi het volgende:
[..]
We waren al tot de conclusie gekomen dat de lijst in het burgelijke wetboek niet volledig is. Waar is de VOLLEDIGE lijst?
Er worden dus -- uiteraard -- bepaalde gedragingen verboden in die "humanitaire morele code", maar het is klaarblijkelijk niet mogelijk om te zeggen welke de gedragingen zijn die er juist verboden zijn, want de lijst bestaat niet, en er kan ook niemand die lijst opstellen, heb ik begrepen. En bijgevolg wordt er moreel geoordeeld over mensen volgens een niet-bestaande lijst.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die is niet beschreven! Voor de 100e keer!
Net zoals niet beschreven staat hoe je moet ademen!
Dat is de basisgedachte van het individualisme ja. Maar zeker niet de enige en wereldwijd universele grondslag voor normen en waarden.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In vrijwel iedere cultuur komt het grosso modo op hetzelfde neer: wat gij niet wilt wat u geschied doet gij ook een ander niet.
Wat is juist een "troll"? Is dat ook zo'n begrip waar geen definitie van KAN bestaan? En waar de mogelijkheden alleen maar afhangen van de fantasie van diegene die ze gebruikt? We kunnen hier duidelijk een bepaald patroon in herkennen ...quote:Op maandag 11 juni 2012 12:49 schreef ATON het volgende:
[..]
We zitten hier weer met de zoveelste troll !
Dat kan ja.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hebben die culturen bijvoorbeeld ook een doodstraf?
Dan is het wel heel erg grosso modo.quote:
Absoluut, maar dat sluit iets als de doodstraf niet uit hoor.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan is het wel heel erg grosso modo.
Ik probeer helemaal niet om de regels over goed en kwaad te bepalen door mee te stemmen in een populariteitswedstrijd. Waar blijft trouwens die VOLLEDIGE lijst van jouw "humanitaire morele code"? Ik heb die nodig om ze met de Bijbel en de Koran te vergelijken. Vervolgens kunnen we het inderdaad over de verschillen hebben.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:46 schreef ATON het volgende:
[..]
" Het gepeupel ", daar ben jij vast het prototype van, laat dát al eerst duidelijk zijn.
Als je als basisregel die gulden regel zou hebben, dan zou je de doodstraf niet kunnen rechtvaardigen, lijkt me, tenzij je suïcidaal bent. Of uitzonderingen gaat maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat sluit iets als de doodstraf niet uit hoor.
Kijk hieronder naar de vraag van Aton:quote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Doe niet zo dogmatisch met je geschreeuw om een lijst. Normale mensen hebben geen lijstje nodig.
Aton vraagt duidelijk naar de lijst van de verschillen tussen de Bijbel, de Koran en de "humanitaire regels". Hoe kan iemand volgens jou een lijst van verschillen aanleggen zonder de onderliggende lijsten te vergelijken? Daar heb je toch beide lijsten voor nodig, neen?quote:En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??
Ik dacht dat eerst ook ...quote:Op maandag 11 juni 2012 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat je punt onderhand wel duidelijk is, wapi.
Toch leesblind ? Ik heb je nooit gevraagd naar een lijst, dat was jij. Ik heb enkel een voorbeeld gevraagd van een gedragscode die men enkel in Koran of Bijbel kan vinden. Moet ik het nog eens spellen ? Tot nu toe heb ik nog geen voorbeeld gezien en ga er dus van uit dat men die ' heilige boeken ' niet nodig heeft.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:24 schreef wapi het volgende:
Aton vraagt duidelijk naar de lijst van de verschillen tussen de Bijbel, de Koran en de "humanitaire regels". Hoe kan iemand volgens jou een lijst van verschillen aanleggen zonder de onderliggende lijsten te vergelijken? Daar heb je toch beide lijsten voor nodig, neen?
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:46 schreef ATON het volgende:
Toch leesblind ? Ik heb je nooit gevraagd naar een lijst, dat was jij. Ik heb enkel een voorbeeld gevraagd van een gedragscode die men enkel in Koran of Bijbel kan vinden. Moet ik het nog eens spellen ? Tot nu toe heb ik nog geen voorbeeld gezien en ga er dus van uit dat men die ' heilige boeken ' niet nodig heeft.
versie 1: "...wat er ... wat niet..."quote:schreef ATON het volgende:
En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??
Ja maar, de verzinsels in mijn sprookjesboek zijn omstandig gedocumenteerd. Om te vergelijken tussen de verzinsels in de welke ik geloof en de verzinsels in dewelke jij gelooft, vraag ik jou nou om jouw sprookjesboek. Jij mag ten allen tijde in mijn sprookjesboek lezen. Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b? Of vertelt Aton misschien sprookjes uit een sprookjesboek?quote:Op maandag 11 juni 2012 14:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ook wel bizar dat TS feitelijk zeurt dat alle morele regels puur verzinsels zijn, terwijl hij zelf een sprookjesboek vol verzinsels aanhangt en dat dan wel zonder blikken of blozen als ultieme waarheid aanneemt (terwijl het aantoonbaar barstensvol fouten staat).
Dafuq zijn alle gelovigen zo? Ik snap dat je een vaste set regels nodig hebt inclusief hoe je je kont moet afvegen want anders kan je gewoon niet functioneren, robotje!quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Ja maar, de verzinsels in mijn sprookjesboek zijn omstandig gedocumenteerd. Om te vergelijken tussen de verzinsels in de welke ik geloof en de verzinsels in dewelke jij gelooft, vraag ik jou nou om jouw sprookjesboek. Jij mag ten allen tijde in mijn sprookjesboek lezen. Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b? Of vertelt Aton misschien sprookjes uit een sprookjesboek?
Juist een gelovige zou moeten begrijpen dat iets kan bestaan zonder dat je het kunt zien of aanraken.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b?
Precies.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Gast! Ben je nou echt blind? Iedere atheist is anders. Accepteer dat nou eens! Dat ATON met een lijst zou komen is mooi, maar zegt niks over mijn opvattingen. Atheisten hebben niet 1 heilig document. Snap dat nou.
Electriciteit?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist een gelovige zou moeten begrijpen dat iets kan bestaan zonder dat je het kunt zien of aanraken.
Leesblindheid als het hun uitkomt. Dit heb ik reeds op page 2 geschreven:quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Gast! Ben je nou echt blind? Iedere atheist is anders. Accepteer dat nou eens! Dat ATON met een lijst zou komen is mooi, maar zegt niks over mijn opvattingen. Atheisten hebben niet 1 heilig document. Snap dat nou.
En daarnaast, voor de aller allerlaatste keer: wat snap je niet aan ONGESCHREVEN regels? Zouden die in een lijstje staan? ONgeschreven regels? Nee he?
Ja maar een architect laat toch ook geen huis bouwen zonder dat het huis eerst grondig gedocumenteerd wordt? Documentatie is toch essentieel?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dafuq zijn alle gelovigen zo? Ik snap dat je een vaste set regels nodig hebt ... robotje!
Ik heb een hekel aan ONGESCHREVEN regels. Dat hoort bij de gewoontes van ANALFABETEN.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
En daarnaast, voor de aller allerlaatste keer: wat snap je niet aan ONGESCHREVEN regels? Zouden die in een lijstje staan? ONgeschreven regels? Nee he?
Fout. Ik heb dat een atheïst nog nooit horen zeggen, en het past ook niet bij het atheïsme om zoiets te beweren. Alsof alle theïsten één "religieuze morele code" hebben.quote:De athëisten (de "goddelozen") beweren vaak dat zij ook een "humanitaire morele code" zouden hebben.
Datgene wat toegelaten en verboden is, hangt dus af van persoonlijke voorkeur? Dan is er überhaupt niets verboden ... Dat is gewoonweg anarchie.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
... Wel dat ze een intern moreel kompas hebben, die hen vertelt of iets goed of fout is. Maar dat is persoonlijk, je zult geen lijst tegenkomen met punten die voor iedereen gelden.
Nee. Wat moreel juist of onjuist is hangt deels af van persoonlijke voorkeur, maar wat toegelaten en verboden is bepaalt de wet.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:21 schreef wapi het volgende:
[..]
Datgene wat toegelaten en verboden is, hangt dus af van persoonlijke voorkeur? Dan is er überhaupt niets verboden ... Dat is gewoonweg anarchie.
Nee. Dit gaat niet over staatsindeling, of sociale ordening. Dit gaat over waar atheïsten hun moraliteit vandaan halen. Die halen ze dus uit hun intern moreel kompas.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:21 schreef wapi het volgende:
[..]
Datgene wat toegelaten en verboden is, hangt dus af van persoonlijke voorkeur? Dan is er überhaupt niets verboden ... Dat is gewoonweg anarchie.
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:12 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan ONGESCHREVEN regels.
Zo heten de regels inderdaad in de Torah, het eerste gedeelte van de Bijbel: de Wet. En de eerste wet zegt: Ik ben de God die U uit slavernij heeft bevrijd in Egypte. Eén. Eerste Wet. Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:26 schreef Igen het volgende:
Nee. Wat moreel juist of onjuist is hangt deels af van persoonlijke voorkeur, maar wat toegelaten en verboden is bepaalt de wet.
Er bestaat maar één "Wet". Het onderscheid tussen moraliteit en legaliteit is volstrekt kunstmatig en bestaat helemaal niet voor de gelovige.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee. Dit gaat niet over staatsindeling, of sociale ordening. Dit gaat over waar atheïsten hun moraliteit vandaan halen.
Dat is niet de wet die in onze samenleving bepaalt wat toegestaan en wat verboden is. En dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:30 schreef wapi het volgende:
[..]
Zo heten de regels inderdaad in de Torah, het eerste gedeelte van de Bijbel: de Wet. En de eerste wet zegt: Ik ben de God die U uit slavernij heeft bevrijd in Egypte. Eén. Eerste Wet. Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik.
Dat verschil bestaat wel degelijk ook voor de gelovige.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef wapi het volgende:
[..]
Er bestaat maar één "Wet". Het onderscheid tussen moraliteit en legaliteit is volstrekt kunstmatig en bestaat helemaal niet voor de gelovige.
Lekker relevant. Je hebt je gewoon aan de wet te houden van het land waar je in leeft, gelovig of niet. Het maakt niks uit of je die went erkent of het ermee eens bent. Je hoeft de wet niet eens te kennen om eraan onderhevig te zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:30 schreef wapi het volgende:
[..]
Zo heten de regels inderdaad in de Torah, het eerste gedeelte van de Bijbel: de Wet. En de eerste wet zegt: Ik ben de God die U uit slavernij heeft bevrijd in Egypte. Eén. Eerste Wet. Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik.
Dat zien gelovigen en ongelovigen dan anders.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef wapi het volgende:
[..]
Er bestaat maar één "Wet". Het onderscheid tussen moraliteit en legaliteit is volstrekt kunstmatig en bestaat helemaal niet voor de gelovige.
Als er vandaag een globaal conflict aan de gang is dat alsmaar verder in omvang toeneemt, dan is het inderdaad daarover. Aan de ene kant heb je diegenen die enkel de wet uit hun sprookjesboek erkennen en aan de andere kant vind je diegenen die vinden dat de wet het resultaat moet zijn van een populariteitswedstrijd onder het gepeupel. Dat de beste moge winnen ;-)quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is niet de wet die in onze samenleving bepaalt wat toegestaan en wat verboden is. En dat weet jij ook wel.
De meeste gelovigen vinden helemaal niet dat ze zich alleen de wetten van hun heilige boek hoeven te houden, maar erkennen ook gewoon de wetten van het land waarin ze leven. Sterker nog, de meeste gelovigen vinden die laatste wetten een stuk belangrijker dan die eersten.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat zien gelovigen en ongelovigen dan anders.
Uit welke versie van de Wet heb je dit ?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:30 schreef wapi het volgende:
Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik.
Gelieve dit te citeren en dit te ondersteunen vanuit het sprookjesboek dat ik als wet erken. Zoniet geloof ik er uiteraard niets van.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Tijn het volgende:
Lekker relevant. Je hebt je gewoon aan de wet te houden van het land waar je in leeft, gelovig of niet. Het maakt niks uit of je die went erkent of het ermee eens bent.
Je hoeft niet in de wet te geloven om er toch aan onderhevig te zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:38 schreef wapi het volgende:
[..]
Gelieve dit te citeren en dit te ondersteunen vanuit het sprookjesboek dat ik als wet erken. Zoniet geloof ik er uiteraard niets van.
Wat betekent dit:quote:Op maandag 11 juni 2012 16:37 schreef ATON het volgende:
Uit welke versie van de Wet heb je dit ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_tien_geboden
Ik dacht dat dit topic over atheïsten en hun morele kompas ging.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:39 schreef wapi het volgende:
[..]
Wat doet een God tenzij ons de wet geven?
Vandaar dat het globale conflict daarover alsmaar verder in intensiteit toeneemt. Dat begrijp je toch ook wel, neen?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:39 schreef Tijn het volgende:
Je hoeft niet in de wet te geloven om er toch aan onderhevig te zijn.
Geen antwoord op mijn vraag. Probeer nog eens.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:39 schreef wapi het volgende:
Wat betekent dit:
"Ik ben de eeuwige uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heeft.
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben."
Wat doet een God tenzij ons de wet geven?
Komt hierdoor, weet je nog ?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef wapi het volgende:
Vandaar dat het globale conflict daarover alsmaar verder in intensiteit toeneemt. Dat begrijp je toch ook wel, neen?
quote:" Het gepeupel ", daar ben jij vast het prototype van, laat dát al eerst duidelijk zijn.
Goed en slecht zijn begrippen die plaats én tijdgebonden zijn. Goed en slecht kan enkel betrekking hebben op de gangbare lokale en hedendaagse leefregels binnen een bepaalde gemeenschap. Wat goed is in de ene cultuurgemeenschap kan als slecht ervaren worden in een andere. Het nadeel van bovengenoemde ' heilige boeken ' houden daar gewoon geen rekening mee, wat heden en in het verleden enkel drama's hebben veroorzaakt, gaande van oorlog en volkenmoord tot ontwrichting van cultuur en gezin.
WTF ben jij stiekem een atheïst die voor een gelovige door wil gaan?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef wapi het volgende:
[..]
Vandaar dat het globale conflict daarover alsmaar verder in intensiteit toeneemt. Dat begrijp je toch ook wel, neen?
Tja, je vergeet dat het gepeupel inderdaad wel een populariteitswedstrijd wil houden over hoe je dieren mag slachten, maar uiteindelijk wil ik ook wel zien in welke mate datzelfde gepeupel in toenemende mate opofferingen zal willen blijven maken in dat globale conflict. Hoe verder het globale conflict uit de hand blijft lopen, hoe minder je dat gepeupel waarschijnlijk zal aantreffen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Igen het volgende:
Dat verschil bestaat wel degelijk ook voor de gelovige.
Ritueel slachten is in Nederland bijvoorbeeld verboden. Dan kan je wel met de Koran aan komen zetten die zegt dat het juist een morele plicht is om wel ritueel te slachten, maar de Nederlandse wet zegt dat het niet mag en dat je straf krijgt als je het toch doet -> verbod.
Waarom kun je atheïsten niet gewoon met rust laten? Waarom wil je ze dwingen aan bepaalde wetten te voldoen? Jij bent niet degene die daarover mag oordelen, er is maar één iemand die daarover mag oordelen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:46 schreef wapi het volgende:
[..]
Tja, je vergeet dat het gepeupel inderdaad wel een populariteitswedstrijd wil houden over hoe je dieren mag slachten, maar uiteindelijk wil ik ook wel zien in welke mate datzelfde gepeupel in toenemende mate opofferingen zal willen blijven maken in dat globale conflict. Hoe verder het globale conflict uit de hand blijft lopen, hoe minder je dat gepeupel waarschijnlijk zal aantreffen.
Is het niet juist andersom? Wie probeert er hier wie aan bepaalde wetten te laten voldoen?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom kun je atheïsten niet gewoon met rust laten? Waarom wil je ze dwingen aan bepaalde wetten te voldoen?
Het zijn niet de atheïsten die je dwingen je aan de wetten van het land waar je woont te houden. Maar we hebben hier wel met z'n allen afgesproken dat we die wetten naleven en handhaven. Of je het daar mee eens bent, is niet relevant. Zolang je hier woont, is dat de realiteit waar je mee te maken hebt.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:52 schreef wapi het volgende:
[..]
Is het niet juist andersom? Wie probeert er hier wie aan bepaalde wetten te laten voldoen?
We proberen elkaar de wet op te leggen. Maar waarom kunnen religieuzen niet gewoon wieberen naar een staatje waar hun wet al ingevoerd is, en de atheïsten in hun seculiere staat met rust laten?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:52 schreef wapi het volgende:
[..]
Is het niet juist andersom? Wie probeert er hier wie aan bepaalde wetten te laten voldoen?
Je bedoelt dat je met zijn allen een populariteitswedstrijd onder het gepeupel hebt gehouden en dat iedereen nu die uitvindsels moet adopteren.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:54 schreef Tijn het volgende:
Het zijn niet de atheïsten die je dwingen je aan de wetten van het land waar je woont te houden. Maar we hebben hier wel met z'n allen afgesproken dat we die wetten naleven en handhaven. Of je het daar mee eens bent, is niet relevant. Zolang je hier woont, is dat de realiteit waar je mee te maken hebt.
Je weet wat er onvermijdelijk gaat gebeuren. Het globale conflict zal zich gewoon overal verspreiden. Je kan beter zeker van je stuk zijn van dat gepeupel en van hun bereidheid om te sneuvelen voor de uitvindsels uit hun populariteitswedstrijden, want anders ziet het er niet goed uit.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:54 schreef Tijn het volgende:
Als je daar niet mee kunt leven, kun je beter naar een land zonder scheiding van kerk & staat verhuizen.
Zie je, je snapt het wel. Alleen mag je "adopteren" vervangen door "accepteren".quote:Op maandag 11 juni 2012 17:00 schreef wapi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je met zijn allen een populariteitswedstrijd onder het gepeupel hebt gehouden en dat iedereen nu die uitvindsels moet adopteren.
Je kan dat niet aan één individu vragen die zo denkt. Je kan dat alleen aan allemaal tegelijk vragen. Het resultaat is wel dat iedereen er wel zijn vriendjes bij haalt. En allemaal tegelijk. Wat ga je dan doen? Want dat zal je de bluf moeten hard maken. Ik zou niet liever hebben dan dat je die provocatie in gang zet.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En als je dat niet kunt, dan flikker je maar lekker op naar een land waar je dat wel kunt.
Ons systeem van "uitvindsels" en "populariteitswedstrijden" is in het verleden met een hoop strijd en bloedvergieten tot stand gekomen. Het is maar even dat je het weet.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:00 schreef wapi het volgende:
[..]
Je weet wat er onvermijdelijk gaat gebeuren. Het globale conflict zal zich gewoon overal verspreiden. Je kan beter zeker van je stuk zijn van dat gepeupel en van hun bereidheid om te sneuvelen voor de uitvindsels uit hun populariteitswedstrijden, want anders ziet het er niet goed uit.
He kijk, het is geen troll, maar een haatbaard. Zielig.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:07 schreef wapi het volgende:
Je kan dat niet aan één individu vragen die zo denkt. Je kan dat alleen aan allemaal tegelijk vragen. Het resultaat is wel dat iedereen er wel zijn vriendjes bij haalt. En allemaal tegelijk. Wat ga je dan doen? Want dat zal je de bluf moeten hard maken. Ik zou niet liever hebben dan dat je die provocatie in gang zet.
Nee hoor. Iedere individu in ons democratische Nederland die de wetten die de meerderheid heeft gekozen niet kan accepteren, doet er goed aan te emigreren. Want die wetten toch overtreden maakt die persoon een crimineel, en criminelen worden gestraft.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:07 schreef wapi het volgende:
[..]
Je kan dat niet aan één individu vragen die zo denkt. Je kan dat alleen aan allemaal tegelijk vragen. Het resultaat is wel dat iedereen er wel zijn vriendjes bij haalt. En allemaal tegelijk. Wat ga je dan doen? Want dat zal je de bluf moeten hard maken. Ik zou niet liever hebben dan dat je die provocatie in gang zet.
En dat ze op dit forum hun ding kunnen doen zonder tussenkomst van een moderator.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:33 schreef Igen het volgende:
Eng, dat we zulk soort mensen in Nederland hebben.
Door iets op te schrijven verliest het direct aan interpretatie. Vertaal het verhaal nog eens en het verandert misschien zelfs wel van kleur.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef wapi het volgende:
[..]
De regels zijn tot nu toe keer op keer door mensen opgesteld.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:26 schreef wapi het volgende:
[..]
Nee, dat is ook onzin. Populariteitswedstrijden onder politici is een smet op de samenleving, maar wat ook weer wel te danken is aan het soort stemmer dat hier vatbaar voor is.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:26 schreef wapi het volgende:
[..]
Hij bedoelt "populariteitswedstrijd" als in "democratie". Oftewel, het meest populaire standpunt wint.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Nee, dat is ook onzin. Populariteitswedstrijden onder politici is een smet op de samenleving, maar wat ook weer wel te danken is aan het soort stemmer dat hier vatbaar voor is.
Betekent echter niet dat jouw boek zomaar gelijk heeft over deze zaken.
Die haatbaard heeft het niet over de bijbel hoor.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:59 schreef Mr.44 het volgende:
De regels zijn tot nu toe keer op keer door mensen opgesteld.
De Bijbel is samengesteld en geschreven door mensen de morele regels die daarin staan zijn opgeschreven door mensen.
Tja, alle mensen hebben dezelfde basismoraal, van nature, evolutionair bepaald.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:22 schreef Tijn het volgende:
Aangezien de meerderheid van de mensen in een rechtvaardige maatschappij wil leven, is democratie helemaal geen raar systeem om je wetgeving mee tot stand te laten komen.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat elk democratisch land min of meer dezelfde basiswetten heeft.
Dat andere boek is ook niet doelbewust gedicteerd aan een schrijver door Mohammed maar pas later samengesteld uit schrijfsels en mondeling overgebrachte verhalen. Dan is er nog steeds moeilijk te achterhalen wat origineel was en wat was verandert bij het opstellen van het heilige boek. Plus fouten die er later in zijn geslopen door het kopiëren.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:24 schreef ATON het volgende:
[..]
Die haatbaard heeft het niet over de bijbel hoor.
Om daar zich op te krijgen valt dit best mee. Een tip Van Haushofer:quote:Op maandag 11 juni 2012 18:50 schreef Mr.44 het volgende:
Dat andere boek is ook niet doelbewust gedicteerd aan een schrijver door Mohammed maar pas later samengesteld uit schrijfsels en mondeling overgebrachte verhalen. Dan is er nog steeds moeilijk te achterhalen wat origineel was en wat was verandert bij het opstellen van het heilige boek. Plus fouten die er later in zijn geslopen door het kopiëren.
Ja de militaire macht van moslimlanden is imposant ja!quote:Op maandag 11 juni 2012 17:00 schreef wapi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je met zijn allen een populariteitswedstrijd onder het gepeupel hebt gehouden en dat iedereen nu die uitvindsels moet adopteren.
[..]
Je weet wat er onvermijdelijk gaat gebeuren. Het globale conflict zal zich gewoon overal verspreiden. Je kan beter zeker van je stuk zijn van dat gepeupel en van hun bereidheid om te sneuvelen voor de uitvindsels uit hun populariteitswedstrijden, want anders ziet het er niet goed uit.
Jij verwart godsdienst met nationaliteit. Je kan van de nationaliteit niet de godsdienst afleiden, noch andersom.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja de militaire macht van moslimlanden is imposant ja!
Toen Moses met de tien geboden vanaf de berg Sinai naar beneden kwam, heeft hij natuurlijk eerst het democratisch verkozen gouden kalf moeten stuk slaan. Jij onderschat echt de capaciteit van het gepeupel om hun imbeciele uitvindsels aan anderen op te dringen.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:22 schreef Tijn het volgende:
Aangezien de meerderheid van de mensen in een rechtvaardige maatschappij wil leven, is democratie helemaal geen raar systeem om je wetgeving mee tot stand te laten komen.
Ik ben er bijna zeker van dat er meer Nederlanders zijn die bereid zijn de democratie ("populariteitswedstrijden") te verdedigen (tegen vooral sharia-aanhangers) tot op het gaatje dan dat er Moslims in Nederland zijn die bereid zijn "te strijden tot het gaatje" omdat men van mening is dat hen als gelovigen fundamentele rechten worden ontzegd. Als men die mening al op grote schaal is toegedaan. Als jij een all-out "war" wil tegen 95% van de Nederlandse samenleving "omdat je iets wordt opgedrongen" moet je dat zelf weten, maar je zal niet de eerste Moslim zijn die zichzelf in "harde stoere taal" en veel fanatisme keihard in de voet schiet daarmee. Die strijd ga je echt niet winnen namelijk. En dat blijkt ook uit praktijkvoorbeelden. Het beste voorbeeld is bij de buren meneer Belkacem (Sharia4Belgium) die ook een all-out war voert tegen Belgie en haar rechtsstaat en waar de roep steeds groter wordt om zulke lui van hun Belgische nationaliteit te strippen. En zodra die roep groter wordt en steun krijgt wordt dat naar wetten vertaalt. Populariteitswedstrijd he. Deze jongen is nu circa 2 jaar bezig op zijn huidige pad en als hij doorgaat durf ik hier wel te stellen dat hij binnen nu en twee jaar gewoon in Marokko zit. 4 jaar geschiedenis en op de schroothoop. Dus of hij dimt, of hij gaat door op zijn doodlopende weg. Daarnaast leidt zijn optreden ook ertoe dat de organisatie ansich (of een met eenzelfde karakter) wettelijk harder aangepakt kan worden. Om het een stap voor te zijn. Iets wat ook in Engeland is gebeurd middels verschillende wetten. Ik weet dat Belkacem denkt dat hij op de beste manier "het geloof" verdedigd maar tegen 95% niet-Moslims die een grote hekel hebben aan de manier waarop hij die strijd voert ga je echt niet winnen kan ik je vertellen. Of hij gaat door en betaalt de prijs ervoor: Marokko en ook gescheiden van zijn vrouw en kind dus. Een prijs die nog geen 1% van de Moslims in Nederland/Belgie zou willen betalen. Of hij dimt. In beide gevallen wint de Belgische rechtsstaat en 95% samenleving die zijn "war" hekelen. Nee, wat dat betreft kan je een voorbeeld aan joden nemen. Die weten veel beter hoe ze zaken taktisch aanpakken zonder zichzelf zo fanatiek in de voet te schieten zodat ze helemaal met lege handen komen te staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:20 schreef wapi het volgende:
Jij verwart godsdienst met nationaliteit. Je kan van de nationaliteit niet de godsdienst afleiden, noch andersom.
Daarenboven, is de godsdienst wat mij betreft geen doel op zich, maar vooral een middel om aan het gepeupel duidelijk te maken dat ze inderdaad populariteitswedstrjiden mogen houden maar dat ze vervolgens ook hun bereidheid zullen moeten tonen om te sneuvelen om de uitvindsels ervan aan de gelovigen op te dringen.
Wat mij betreft, mag iedereen populariteitswedstrijden onder het gepeupel houden zoveel als hij maar zelf wil, maar niet over de wetten van de Schepper. Waarom kiest het gepeupel geen ander onderwerp? Bijvoorbeeld, wie er de mooiste deerne in Haarlem is? Dat is toch al interessant genoeg voor hen, neen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 03:52 schreef Aloulou het volgende:
Ik ben er bijna zeker van dat er meer Nederlanders zijn die bereid zijn de democratie ("populariteitswedstrijden") te verdedigen ...
Wie zegt er dat ik oorlog zou willen met het gepeupel?quote:Als jij een all-out "war" wil tegen 95% van de Nederlandse samenleving "omdat je iets wordt opgedrongen" moet je dat zelf weten ...
Het is de Schepper die beslist wie er welke strijd wint.quote:Die strijd ga je echt niet winnen namelijk. En dat blijkt ook uit praktijkvoorbeelden.
Terwijl het voordien perfect mogelijk was om zelfs vanuit islamitische kant zijn gal te spuien op meneer Belkacem, is dat nu onmogelijk gemaakt door de tegenpartij, die er een "islam versus goddelozen"-zaak van heeft gemaakt. Bedankt, hoor!quote:Het beste voorbeeld is bij de buren meneer Belkacem (Sharia4Belgium) die ook een all-out war voert tegen Belgie en haar rechtsstaat en waar de roep steeds groter wordt om zulke lui van hun Belgische nationaliteit te strippen. En zodra die roep groter wordt en steun krijgt wordt dat naar wetten vertaalt. Populariteitswedstrijd he.
Dat hangt ervan af hoe je telt. Bijvoorbeeld op wereldvlak zijn er 97.5% gelovigen versus 2.5% goddelozen. Volgens jouw redenering zijn de 97.5% gelovigen dus gerechtigd om de 2.5% goddelozen van de planeet af te gooien.quote:Ik weet dat Belkacem denkt dat hij op de beste manier "het geloof" verdedigd maar tegen 95% niet-Moslims die een grote hekel hebben aan de manier waarop hij die strijd voert ga je echt niet winnen kan ik je vertellen.
De joden hebben de getalsterkte niet. Die hebben ze trouwens nooit gehad. Dat is de reden waarom ze nederlaag na nederlaag hebben moeten incasseren. Je mag dan nog de juiste idee hebben, als je er een soort van gesloten onderonsje van maakt, zul je jouw standpunt niet hard kunnen maken. Dat is de historische les die je uit het jodendom kan trekken.quote:Nee, wat dat betreft kan je een voorbeeld aan joden nemen. Die weten veel beter hoe ze zaken taktisch aanpakken zonder zichzelf zo fanatiek in de voet te schieten zodat ze helemaal met lege handen komen te staan.
Realiteitscheck: je woont in Nederland. De meeste Nederlanders zijn niet eens overtuigd van het bestaan van een Schepper. Laat staan dat die Schepper zich kenbaar maakt via een profeet, zoals de drie monotheistische godsdiensten dat leren. En dus is die levensovertuiging indirect terug te vinden in de grondwet van Nederland, democratisch (indirect dan) tot stand gekomen en een reflectie van de waarden en normen die de samenleving belangrijk acht.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Wat mij betreft, mag iedereen populariteitswedstrijden onder het gepeupel houden zoveel als hij maar zelf wil, maar niet over de wetten van de Schepper. Waarom kiest het gepeupel geen ander onderwerp?
Ik begrijp uit je dubbelzinnige woorden dat je het ermee eens bent en instemt dat "de grote strijd ontstaat" en men hier in Nederland o.a. "wel bereidt moet zijn zichzelf ervoor te slachtofferen". De "strijd tussen" de "goddelozen" die de "gelovigen" blijkbaar hun wil op wil leggen. Ik kan natuurlijk ook helemaal ernaast zitten. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, en dat jij wellicht een constatering typte waar je het niet mee eens bent of verafschuwt. Dan zal ik beter lezen, en jij je iets duidelijker formuleren aub.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Wie zegt er dat ik oorlog zou willen met het gepeupel?
Als men uberhaupt in een Schepper gelooft ja. Neemt niet weg dat de Belkacem's tot op heden in deze wereld en vooral zijn thuisland (vooralsnog Belgie) de strijd tegen de rechtsstaat lijken te verliezen. Er is veel animo in de samenleving om lieden zoals hij harder aan te pakken middels wetgeving. En die wetgeving is onderweg. De huidige stand van zaken zien er volgt uit: hij dimt en mag blijven. Of hij gaat fanatiek door en wordt gestripped van zijn Belgische nationaliteit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Het is de Schepper die beslist wie er welke strijd wint.
Ik snap niet wie/wat je hier bedoelt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Terwijl het voordien perfect mogelijk was om zelfs vanuit islamitische kant zijn gal te spuien op meneer Belkacem, is dat nu onmogelijk gemaakt door de tegenpartij, die er een "islam versus goddelozen"-zaak van heeft gemaakt. Bedankt, hoor!
Ik tel in Belgie, of Nederland. Die voorbeelden haalde ik aan namelijk. Ik snap dat jij de discussie verder wil open trekken. Maar in mijn voorbeelden en ook die jij noemt en noemde wat Nederland (Belgie) betreft doet dee rest van de wereld doet er totaal niet toe. Ze gaan vanuit het Midden-Oosten/Afrika en Azie (Moslims) niets doen aan het feit dat Belkacem's hier worden vastgezet. Irrelevant dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Dat hangt ervan af hoe je telt. Bijvoorbeeld op wereldvlak zijn er 97.5% gelovigen versus 2.5% goddelozen. Volgens jouw redenering zijn de 97.5% gelovigen dus gerechtigd om de 2.5% goddelozen van de planeet af te gooien.
Even geen kat-en-muisspel. Jij haalt nadrukkelijk Nederlandse voorbeelden aan, ik in het verlengde daarvan Belgie. Indirect bedoel je met "opdringen van meningen aan gelovigen" ook het nikaabverbod in Belgie (en wellicht Nederland) en bijv. ritueel slachten. Wat zich hier afspeelt, niet in landen duizenden kilometers verderop. Vervolgens heb je grote praat over een "strijd" die men wel echt bereid moet zijn om te "voeren" omwille van "populariteitswedstrijdjes". Dan wijs ik je graag erop dat je als nog geen 5% minderheid die strijdt sowieso verliest. En daar nu al duidelijk tekenen van zijn te zien, zie Belkacem in Belgie. En dan moeten we opeens ook de 250 miljoen Moslims in Indonesie meerekenen? Wat gaan die voor Belkacem doen dan? Of Moslims die menen (al dan niet deels terecht) dat hun iets wordt "opgedrongen" in Nederland?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Jij denkt toch niet dat wij onze optelsommen zullen beginnen maken volgens de voorkeuren van de tegenstander? Iedereen telt zoals hij dat zelf wil.
25% van de wereldbevolking waarvan 99% in derdewereldlanden leeft, in bittere armoede, landen die de industrialisering hebben gemist, landen die gekoloniseerd zijn door het Westen, waar tussen de 30 en 60% veelal niet eens kan lezen en/of schrijven, landen waar men elkaar bij bosjes afmaakt omdat men de verkeerde stroming aanhangt of stamvader heeft. Landen die in de geo-politieke situatie nog altijd slaafs naar de pijpen van Westerse landen moeten dans als het puntje bij paaltje aankomt. Wees eens realistisch man...als het was zoals jij droomt had Israel niet vorige week nog een nieuwe nederzetting ertegenaan geknald. Terwijl 220 (?) miljoen Arabieren nog een keer joden vervloeken maar die 7 miljoen helemaal niets kunnen maken anders wordt hun ass weer gewhooped.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
De islam kan 25% van de wereldbevolking in slagorde neerzetten. De te volgen strategie is dus helemaal verschillend van die van de joden. Het is gewoon kwestie van te wachten totdat de tegenstander iets echt choquerends doet en daarmee die 25% van de wereldbevolking laaiend boos krijgt.
Tuurlijk. Iemand met kennis van zaken over Islamitische landen en de realiteit weet wel beter dan de droombeelden die jij verkoopt. Moslims stellen helemaal niets voor en Israel is daar het grote bewijs van. De boot gemist in deze wereld en wellicht over 200 jaar een nieuwe kans.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
Vervolgens is het voldoende van aan te duiden wie of wat er juist moet boeten, om dat ding met de grond gelijk te maken. Het is nu dus gewoon nog wat stilte voor de storm en het is nu nog wat afwachten totdat de tegenstander eindelijk eens doet waar we nu al zo lang op wachten.
Zo is het helemaal niet gegaan, hoor. Op een bepaald moment heb ik vastgesteld dat het gepeupel op basis van de uitvindsels die tijdens hun populariteitswedstrijden naar boven zij komen drijven, mij wil aftrekken van de rechten die de Schepper mij toekent.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 03:52 schreef Aloulou het volgende:
... maar je zal niet de eerste Moslim zijn die zichzelf in "harde stoere taal" en veel fanatisme keihard in de voet schiet daarmee...
Realiteitscheck: je woont op deze planeet. De meeste mensen op deze planeet zijn overtuigd van het bestaan van een Schepper. Als jullie daar niet mee kunnen leven, zullen jullie dus moeten vertrekken naar een andere planeet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:25 schreef Aloulou het volgende:
Realiteitscheck: je woont in Nederland. De meeste Nederlanders zijn niet eens overtuigd van het bestaan van een Schepper. Proberen via hetzelfde systeem meer ruimte te scheppen voor de beleving van het geloof. Of vertrekken naar een ander land waar die vrijheden wel zijn.
Ofwel passen jullie jullie aan, ofwel worden jullie gestript van lidmaatschap van deze planeet. Dat is nou eenmaal de meerderheidsbeslissing, neen?quote:Als men uberhaupt in een Schepper gelooft ja. Neemt niet weg dat de Belkacem's tot op heden in deze wereld en vooral zijn thuisland (vooralsnog Belgie) de strijd tegen de rechtsstaat lijken te verliezen. Er is veel animo in de samenleving om lieden zoals hij harder aan te pakken middels wetgeving. En die wetgeving is onderweg. De huidige stand van zaken zien er volgt uit: hij dimt en mag blijven. Of hij gaat fanatiek door en wordt gestripped van zijn Belgische nationaliteit.
Jij telt zoals jij wil. Ik tel zoals ik wil. Wij zijn majoritair op wereldvlak. Met andere woorden, ofwel voegen die twee kleine landjes zich naar de planetaire meerderheid, ofwel zwaait er wat.quote:Ik tel in Belgie, of Nederland.
Probeer dan wat lelijke tekeningen over de profeet van de Islam te verspreiden vanuit Denemarken, of probeer een Koran te verbranden vanuit de Verenigde Staten. Dan zul je wel vaststellen waar er overal dingen beginnen af te branden. Dat verschijnsel neemt enkel maar toe, hoor. Je kan het probleem niet beperken tot Nederland of België, want in dat geval komen de vriendjes helpen vanuit heel Europa en verder. We praten over een globaal conflict, niet over een lokaal conflict.quote:Maar in mijn voorbeelden en ook die jij noemt en noemde wat Nederland (Belgie) betreft doet dee rest van de wereld doet er totaal niet toe.
Waarom moet ik nou voortdurend worden gebombardeerd tot een voorstander van Belkacem? Ik kan tegenwoordig zelfs mijn oorspronkelijke antipathiën voor Belkacem niet meer verkondigen ... Ik vind dit echt niet leuk, hoor.quote:Belkacem's worden "van de planeet afgegooid" (Belgisch grondgebied bijv) omdat hem (herhaaldelijk) haatzaaien tegen niet-Moslims ten laste wordt gelegd.
Neen, want dat kan mij echt niet schelen. Ik heb nooit een nikaab willen aantrekken noch beesten ritueel willen slachten.quote:Indirect bedoel je met "opdringen van meningen aan gelovigen" ook het nikaabverbod in Belgie (en wellicht Nederland) en bijv. ritueel slachten.
Fout. Jullie zijn 2.5% en wij zijn 25%, en afhankelijk hoe je telt, zelfs 97.5%.quote:Dan wijs ik je graag erop dat je als nog geen 5% minderheid die strijdt sowieso verliest.
Juist. Die wonen ook op deze planeet, en gezien het feit dat we volgens jouw plan diegenen die niet akkoord gaan van de planeet moeten trappen, zullen we de Indonesiërs ook in slagorde moeten opstellen.quote:En dan moeten we opeens ook de 250 miljoen Moslims in Indonesie meerekenen?
Jij bent veel te ongeduldig. Zo werken die zaken niet, hoor. Jij bekijkt een periode van 10 jaar of 20 jaar bijvoorbeeld als relevant. Dat is ze helemaal niet. Daarenboven speelt tijd en geduld wegens de demografische evolutie in ons voordeel.quote:Wees eens realistisch man...
Dat geldt voor elke niet-georganiseerde massa. Je kan er echter niet op rekenen dat die massa niet georganiseerd blijft. Het verschil wordt gemaakt door kleine details die de zaak plots blijken te organiseren; en plotseling wordt dat dan een vloedgolf. Als je zaak op de keper beschouwt, is de status-quo geen enkel probleem voor de doorsnee moslim, omdat de demografische waarheden dan automatisch de bovenhand zullen halen. Je krijgt dat ding dus nooit zelf in beweging. De enige die het zou kunnen, is de tegenstander, maar die wil het tot nu toe klaarblijkelijk niet doen.quote:En welke shock heb je het over de de emmer doet overlopen? ... Nee, je kent de hadith wel denk ik wat Moslims betreft die in aantal groot zijn maar als "schuim", zeeschuim.
We kunnen kinderachtig heen en weer trekken. Maar - alle gekkigheid op een stokkie - aan het eind van de dag gaat het om de voorbeelden die jij aanhaalde wat betreft jouw rechten als gelovige die onder druk staan in Nederland en enkel Nederland. De Nederlandse rechtsstaat gaat daar over namelijk. Als je rechten binnen een bepaalde gemeente (en haar specifieke wetten) in het geding zijn moet je daar ook wezen. Of een vereniging. Of overstappen/verhuizen. Voor de rest laat het ik daarbij wat betreft fictieve zaken betreft zoals "van planeet aftrappen".quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Realiteitscheck: je woont op deze planeet. De meeste mensen op deze planeet zijn overtuigd van het bestaan van een Schepper. Als jullie daar niet mee kunnen leven, zullen jullie dus moeten vertrekken naar een andere planeet.
Ik probeer niets. Maar het is toch echt een feit dat dit allen al heeft plaatsgevonden. En op brandhaarden, rellen en bedreigingen na is er eigenlijk niet veel groots gebeurd. Van het doembeeld waar jij blijkbaar warm van wordt als dit gebeurt is geen sprake geweest. Sorry. Het valt uiteindelijk toch wel mee met die "globale strijd", "slachtoffers" die het kost en "wees er maar klaar voor en maak je borst maar nat".quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Probeer dan wat lelijke tekeningen over de profeet van de Islam te verspreiden vanuit Denemarken, of probeer een Koran te verbranden vanuit de Verenigde Staten. Dan zul je wel vaststellen waar er overal dingen beginnen af te branden.
Welke vriendjes vanuit heel Europa heb je het over? Ik volg je ff niet meer. Kan je concrete voorbeelden geven?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Dat verschijnsel neemt enkel maar toe, hoor. Je kan het probleem niet beperken tot Nederland of België, want in dat geval komen de vriendjes helpen vanuit heel Europa en verder. We praten over een globaal conflict, niet over een lokaal conflict.
Ik bombardeer je niet tot voorstander(!) van Belkacem. Wel dat je van mening bent dat hoe hij nu wordt aangepakt het "opleggen van de wil aan gelovigen is". En ik wijs je er (inderdaad) graag op dat dat in het verlengde staat van zijn militante houding en strijd die hij voert tegen de staat en samenleving als geheel. Een strijd waar jij ook blijkbaar sympathie voor hebt of in flinke mate steunt/deelt gezien het feit dat jij die woorden gebruikte in dit topic. Dan zeg ik als laatste: die ga je afleggen in Belgie, of Nederland.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Waarom moet ik nou voortdurend worden gebombardeerd tot een voorstander van Belkacem? Ik kan tegenwoordig zelfs mijn oorspronkelijke antipathiën voor Belkacem niet meer verkondigen ... Ik vind dit echt niet leuk, hoor.
Wat is het dan wel? Wees eens specifiek dan? Je schrijft pagina's vol, hebt het over "strijd", "onderdrukking" van gelovigen. Welke onderdrukking specifiek bedoel je dan als je deze niet bedoelt en het je blijkbaar he-le-maal niets kan schelen. Twee concrete voorbeelden. Ik wacht af.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Neen, want dat kan mij echt niet schelen. Ik heb nooit een nikaab willen aantrekken noch beesten ritueel willen slachten.
Je slaat weer een stap over. Maar ik heb geduld en wijs je er graag op. Het gaat niet om "van de aarde aftrappen" zomaar. Het gaat om aanzetten tot haat tegen niet-Moslims, en geweldpleging. Dat is die militante houding die ertoe leidt dat Fouad een grote kans erop maakt om zijn leven in Marokko te slijten. Maar goed, dit gaat er blijkbaar moeilijk in.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Juist. Die wonen ook op deze planeet, en gezien het feit dat we volgens jouw plan diegenen die niet akkoord gaan van de planeet moeten trappen, zullen we de Indonesiërs ook in slagorde moeten opstellen.
Bewijs dat eens met statistieken hier wat Moslims in Nederland betreft dan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:53 schreef wapi het volgende:
Jij bent veel te ongeduldig. Zo werken die zaken niet, hoor. Jij bekijkt een periode van 10 jaar of 20 jaar bijvoorbeeld als relevant. Dat is ze helemaal niet. Daarenboven speelt tijd en geduld wegens de demografische evolutie in ons voordeel.
Waarom niet ? Ouders moeten hun kinderen op een gegeven moment loslaten. een vader kan niet het hele leven van zijn of haar kind bepalen - dat recht heeft hij simpelweg niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Wat mij betreft, mag iedereen populariteitswedstrijden onder het gepeupel houden zoveel als hij maar zelf wil, maar niet over de wetten van de Schepper.
Moet je wel goed naiëf zijn dit nog te geloven of je moet met een < 70 IQ zitten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:28 schreef wapi het volgende:
Toen Moses met de tien geboden vanaf de berg Sinai naar beneden kwam, heeft hij natuurlijk eerst het democratisch verkozen gouden kalf moeten stuk slaan. Jij onderschat echt de capaciteit van het gepeupel om hun imbeciele uitvindsels aan anderen op te dringen.
Dat is vooral omdat niemand de moeite genomen heeft om er iets groots van te maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 06:32 schreef Aloulou het volgende:
Maar het is toch echt een feit dat dit allen al heeft plaatsgevonden. En op brandhaarden, rellen en bedreigingen na is er eigenlijk niet veel groots gebeurd.
Het loutere aantal moslims in Europa is anders groot genoeg om de zaak over te nemen, hoor. We spreken hier wel over een ongeorganiseerde massa, die je eerst in slagorde zou moeten zetten. Daar zijn ze volgens mij ook niet onmiddellijk toe bereid, tenzij de tegenstander eindelijk met de grote provocatie op de proppen komt, die zoiets eindelijk mogelijk maakt. Je kan het ijzer niet smeden tenzij het heet is. Op dit moment is het helaas niet heet genoeg.quote:Welke vriendjes vanuit heel Europa heb je het over? Ik volg je ff niet meer. Kan je concrete voorbeelden geven?
Tja, ik doe verder geen uitspraken over Belkacem. Ik voel mij door de tegenstander onder druk gezet om met hem te sympathiseren. Leuk is anders.quote:Ik bombardeer je niet tot voorstander(!) van Belkacem. Wel dat je van mening bent dat hoe hij nu wordt aangepakt het "opleggen van de wil aan gelovigen is".
Dat probleem wordt op globaal niveau uitgevochten. Dat kan je niet tot België of Nederland beperken, zelfs al zou je het willen.quote:En ik wijs je er (inderdaad) graag op dat dat in het verlengde staat van zijn militante houding en strijd die hij voert tegen de staat en samenleving als geheel. Een strijd waar jij ook blijkbaar sympathie voor hebt of in flinke mate steunt/deelt gezien het feit dat jij die woorden gebruikte in dit topic. Dan zeg ik als laatste: die ga je afleggen in Belgie, of Nederland.
Belkacem doet dat volgens mij onbewust een beetje verkeerd. Je mag de moslims niet aanzetten tot geweldpleging. Je moet eisen dat ze in slagorde gaan staan.quote:Het gaat om aanzetten tot haat tegen niet-Moslims, en geweldpleging.
Ten eerste, wat is er nou zo erg aan van in Marokko zijn leven te slijten? Dat is daar trouwens een leuk Mediterraan klimaat; en goedkoop om te leven. Belkacem kan toch perfect van daaruit zijn filmpjes op youtube zetten en fulmineren op de arrestatie in Molenbeek, van Stephanie, de niqaabiste? Ik vraag mij af wat er zou veranderen ... niets toch?quote:Dat is die militante houding die ertoe leidt dat Fouad een grote kans erop maakt om zijn leven in Marokko te slijten. Maar goed, dit gaat er blijkbaar moeilijk in.
Ik zal een voorbeeld geven van totale "harassment".quote:Wat is het dan wel? Wees eens specifiek dan? Je schrijft pagina's vol, hebt het over "strijd", "onderdrukking" van gelovigen. Welke onderdrukking specifiek bedoel je dan als je deze niet bedoelt en het je blijkbaar he-le-maal niets kan schelen. Twee concrete voorbeelden. Ik wacht af.
Natuurlijk geloof ik zeker dat in de afwezigheid van Moses dat gepeupel bezig was het gouden kalf te aanbidden. Heb jij al ooit anders geweten?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:01 schreef ATON het volgende:
[..]
Moet je wel goed naiëf zijn dit nog te geloven of je moet met een < 70 IQ zitten.
Ten eerste, kan je mij beter wijzen op de fameuze joodse of islamitische normen en waarden. Die maken meer indruk op mij. Ten tweede heeft de waarheid haar rechten, niet? Als je ze allemaal bijeen zet, zonder leiding of structuur, dan misdraagt dat gepeupel zich. Die neiging zit er nou eenmaal in. Mij kan het daarenboven niet schelen wie er de leiding neemt, zolang hij de wetten van de Schepper niet overtreedt. En voilà. Als je aan het gepeupel via een populariteitswedstrij vraagt wie er hen dan moet leiden, kan kiezen ze uiteraard figuren die wél met plezier de wetten van de Schepper overtreden en het liefst van al vervangen door hun eigen uitvindsels, en vervolgens de gelovigen onderwerpen aan de dictatuur van hun imbeciele uitvindsels.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:47 schreef Klauz het volgende:
waarom noem jij andere mensen steevast "gepeupel" in dit topic? zijn dat de fameuze christelijke normen en waarden?
Krijgen we weer de vraag: waarom moet de wil van de schepper wet zijn ? Waarom is deze boven alle krtiek verheven en waarom niet de wet van een ander ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:51 schreef wapi het volgende:
Mij kan het daarenboven niet schelen wie er de leiding neemt, zolang hij de wetten van de Schepper niet overtreedt.
Omdat al het andere neerkomt op het houden van populariteitswedstrijden onder het gepeupel en de resulterende uitvindsels tot wet te verheffen. Het is nou net om dat te vermijden dat we eertijds het idee van de wetgevende Schepper hebben bedacht. Alleen de Schepper kan wetten maken. Dat is simpelweg de oplossing bij uitstek om de ziekelijke fantasie van het gepeupel kort te sluiten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:11 schreef MisterSqueaky het volgende:
Krijgen we weer de vraag: waarom moet de wil van de schepper wet zijn ? Waarom is deze boven alle krtiek verheven en waarom niet de wet van een ander ?
De Hindoes hebben een drie-eenheid van schepper, verzorger en vernietiger. De meest actief gevolgde van deze drie is de verzorger, niet de schepper.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Omdat al het andere neerkomt op het houden van populariteitswedstrijden onder het gepeupel en de resulterende uitvindsels tot wet te verheffen. Het is nou net om dat te vermijden dat we eertijds het idee van de wetgevende Schepper hebben bedacht. Alleen de Schepper kan wetten maken. Dat is simpelweg de oplossing bij uitstek om de ziekelijke fantasie van het gepeupel kort te sluiten.
Dat je dat gelooft komt ofwel, je zéér naiëf bent of een te laag IQ hebt om in te zien dat goud niet kan worden stuk geslagen ( goud is niet breekbaar ), ofwel dat je helemaal niks weet over de historische context. Het zou nuttig zijn je eerst eens te verdiepen in deze historische context voordat je iemand ' gepeupel ' gaat noemen. In beide gevallen ben jij de pleb of gepeupel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:45 schreef wapi het volgende:
Natuurlijk geloof ik zeker dat in de afwezigheid van Moses dat gepeupel bezig was het gouden kalf te aanbidden. Heb jij al ooit anders geweten?
Het wordt alleen zo lastig als het gepeupel niet dezelfde God heeft. Daar hebben ze een democratie voor bedacht, zodat jij niet hoeft te doen wat mijn God zegt. Waarom gaan jullie moslims niet een partij oprichten om die zaken zoals bij het huwelijk geregeld te krijgen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Omdat al het andere neerkomt op het houden van populariteitswedstrijden onder het gepeupel en de resulterende uitvindsels tot wet te verheffen. Het is nou net om dat te vermijden dat we eertijds het idee van de wetgevende Schepper hebben bedacht. Alleen de Schepper kan wetten maken. Dat is simpelweg de oplossing bij uitstek om de ziekelijke fantasie van het gepeupel kort te sluiten.
Daar heb je eigenlijk gelijk in. Mea culpa.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ongelofelijk. TS faalt gigantisch door democratische weten als een populariteitswedstrijd af te doen en gaat daarna zelf stoer zitten doen dat 97,5% gelovig is en gooit dus een populariteitsargument in de strijd
Tsja, wie de echte schepper is is natuurlijk idd een vraagstuk. Nieuwe religies zoals het Jodendom (en daaruit voortgevloeide stromingen als christendom en islam) lijken mij onwaarschijnlijk - dat zou immer betekenen dat men vanaf het moment van de schepping op magische wijze compleet vergeten was wie de wereld had gemaakt - zelfs een heel andere herinnering had ! - tot een schaapherder een paar millenia later plots alles weer herinnerde.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:41 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Het wordt alleen zo lastig als het gepeupel niet dezelfde God heeft.
Dus de schepper is ineens een bedenksel, een uitvindsel om maar in jouw bewoordingen te blijven.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Die is al te ver weg.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:22 schreef DrDarwin het volgende:
Dus de schepper is ineens een bedenksel, een uitvindsel om maar in jouw bewoordingen te blijven.
Dat is al een hele vooruitgang in je denkproces.
Ga zo door, en het wordt nog wat...ooit.
De meerderheid dacht ook ooit dat bliksem werd veroorzaakt door boze goden. Of dat de aarde plat was. Of dat ziektes een straf van god waren. Het is simpelweg geen argument. Maar he, als jij zou enorm overtuigd bent van het bestaan van een god die alles bestuurt en atheisten zulke extreme falers vindt, dan neem ik aan dat je nooit gebruik maakt van bv medicijnen die door wetenschappelijk onderzoek tot stand zijn gekomen maar je het gewoon houd bij het drinken van kamelenzeik zoals aanbevolen door je profeet?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:07 schreef wapi het volgende:
[..]
Daar heb je eigenlijk gelijk in. Mea culpa.
In feite speelt het geen rol hoeveel percent van de wereldbevolking gelovig is, want dat verandert inderdaad niets aan mijn standpunt.
Ik geloof helemaal niet dat "de meerderheid gelijk heeft". Het is niet omdat dat 97.5% toevallig dezelfde keuze maakt als ik, dat ik plotseling niet meer in de gaten zou hebben dat de meerderheid gewoonlijk naast de pot zeikt.
Toch nog iemand met wat achtergrondinformatie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
Tsja, wie de echte schepper is is natuurlijk idd een vraagstuk. Nieuwe religies zoals het Jodendom (en daaruit voortgevloeide stromingen als christendom en islam) lijken mij onwaarschijnlijk - dat zou immer betekenen dat men vanaf het moment van de schepping op magische wijze compleet vergeten was wie de wereld had gemaakt - zelfs een heel andere herinnering had ! - tot een schaapherder een paar millenia later plots alles weer herinnerde.
Dus we moeten naar de oude religies zoals Hindoeisme en Egypte kijken. De wereld scheppen door jezelf te pijpen zoals de Egyptenaren dachten is wel erg cool
Ach ik vind het prima hoor. TS gaat zijn heilige oorlog aan met zwaarden, kamelen en de koran in zijn hand en met god aan zijn zijde, gooien wij wat door atheisten bedachte kernwapens op z'n kop.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:50 schreef Tijn het volgende:
Waarom gelijk weer een heilige oorlog om iets te veranderen in de maatschappij?Waarom niet gewoon stemmen op de partij die jouw idealen deelt? En als die niet bestaat, dan richt je die op. Iedereen heeft hier de vrijheid om z'n stempel op de samenleving te drukken, dus waarom dan gelijk weer grijpen naar geweld en opstand?
Omdat hij blijkbaar qua geestelijke ontwikkeling nog in de middeleeuwen leeft en niet doorheeft dat we hier al de nodige (eigen) ervaring met zulke ideeën hebben (denk aan de beeldenstorm, de afscheiding van België, de Franse revolutie, de kruistochten, noem het allemaal maar op) maar met het verstrijken van de eeuwen verstandiger zijn geworden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:50 schreef Tijn het volgende:
Waarom gelijk weer een heilige oorlog om iets te veranderen in de maatschappij?Waarom niet gewoon stemmen op de partij die jouw idealen deelt? En als die niet bestaat, dan richt je die op. Iedereen heeft hier de vrijheid om z'n stempel op de samenleving te drukken, dus waarom dan gelijk weer grijpen naar geweld en opstand?
Ik heb nooit beweerd dat God alles actief bestuurt. Wie kan zoiets trouwens met zekerheid zeggen? Ik heb alleen beweerd dat God alle wetten heeft gemaakt. Waarom? Omdat het gepeupel dan geen nieuwe wetten kan uitvinden tijdens de ene of de andere belachelijke populariteitswedstrijd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar he, als jij zou enorm overtuigd bent van het bestaan van een god die alles bestuurt ...
Je verwart godsdienst met nationaliteit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ik vind het prima hoor. TS gaat zijn heilige oorlog aan met zwaarden, kamelen en de koran in zijn hand en met god aan zijn zijde, gooien wij wat door atheisten bedachte kernwapens op z'n kop.
Dat is geen uitleg. Wat heeft het een met het ander te maken?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:53 schreef wapi het volgende: Ik heb alleen beweerd dat God alle wetten heeft gemaakt. Waarom? Omdat het gepeupel dan geen nieuwe wetten kan uitvinden tijdens de ene of de andere belachelijke populariteitswedstrijd.
Dat is toch duidelijk. Er moeten wetten zijn. M.a.w. er moet een wetgever zijn. Maar we willen niet dat het domme gepeupel wetgever speelt. Ok. Dan bestaat er een onzichtbare wetgever, die ALLE wetten al heeft gemaakt. Hoe kan het domme gepeupel nou nieuwe wetten bedenken, als ALLE wetten reeds bestaan?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:02 schreef ems. het volgende:
Dat is geen uitleg. Wat heeft het een met het ander te maken?
Waaromquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:07 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Er moeten wetten zijn.
Waaromquote:M.a.w. er moet een wetgever zijn.
Vandaar de scheiding tussen kerk en staatquote:Maar we willen niet dat het domme gepeupel wetgever speelt.
Ehm, er bestonden ook wetten in de middeleeuwen die ondertussen achterhaald zijn. Wat is je punt? Wetten zijn niet eeuwig.quote:Ok. Dan bestaat er een onzichtbare wetgever, die ALLE wetten al heeft gemaakt. Hoe kan het domme gepeupel nou nieuwe wetten bedenken, als ALLE wetten reeds bestaan?
Omdat bepaalde gedragingen verboden zijn. Jij mag bijvoorbeeld jouw buur niet met een mes neersteken, hoe vervelend die kerel ook tegen jou doet. Jij mag zijn portefeuille ook niet stelen. Er zijn nou eenmaal regels.quote:
Wat er mis mee is?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
[..]
Omdat bepaalde gedragingen verboden zijn. Jij mag bijvoorbeeld jouw buur niet met een mes neersteken, hoe vervelend die kerel ook tegen jou doet. Jij mag zijn portefeuille ook niet stelen. Er zijn nou eenmaal regels.
De vraag is nou: welke regels?
Mijn antwoord is: Zolang het geen uitvindsels zijn van het domme gepeupel, die bedacht werden tijdens een populariteitswedstrijd, kunnen we praten. Wat is er trouwens mis met de regels die je in de Bijbel of de Koran aantreft? Mij lijken die prima.
Maar wat nu als het domme gepeupel in hoek 1 vindt dat Schepper A de wetgever is, en het domme gepeupel in hoek 2 dat die eer toch echt bij Schepper B thuishoort ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:07 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Er moeten wetten zijn. M.a.w. er moet een wetgever zijn. Maar we willen niet dat het domme gepeupel wetgever speelt. Ok. Dan bestaat er een onzichtbare wetgever, die ALLE wetten al heeft gemaakt. Hoe kan het domme gepeupel nou nieuwe wetten bedenken, als ALLE wetten reeds bestaan?
Het verheerlijken van genocide, slavernij en verkrachting bijv.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
Wat is er trouwens mis met de regels die je in de Bijbel of de Koran aantreft? Mij lijken die prima.
En die regels veranderen met de tijd. Vroeger mocht je andere dingen dan nu en in de toekomst zal ook het een en ander veranderd zijn. Dat is niet alleen toepasbaar op de regels van de nuchtere mens, maar ook op gelovigen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
[..]
Omdat bepaalde gedragingen verboden zijn. Jij mag bijvoorbeeld jouw buur niet met een mes neersteken, hoe vervelend die kerel ook tegen jou doet. Jij mag zijn portefeuille ook niet stelen. Er zijn nou eenmaal regels.
Ehm, de 'wetten' van het christendom (of elk ander geloof) zijn per definitie wetten die aangenomen zijn door een "populariteitswedstrijd".quote:De vraag is nou: welke regels?
Mijn antwoord is: Zolang het geen uitvindsels zijn van het domme gepeupel, die bedacht werden tijdens een populariteitswedstrijd, kunnen we praten. Wat is er trouwens mis met de regels die je in de Bijbel of de Koran aantreft? Mij lijken die prima.
Einstein was zeker een atheist volgens jouw definitie ja, Fermi een vrijmetselaar en ook Oppenheimer was zeker geen theist volgens jouw defintie ("There must be no barriers to freedom of inquiry. There is no place for dogma in science. The scientist is free, and must be free to ask any question, to doubt any assertion, to seek for any evidence, to correct any errors."quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:01 schreef wapi het volgende:
Waren Einstein, Fermi of Oppenheimer athëisten?
De moslim die in Brussel twee zomaar willekeurige agenten in de rug heeft neergestoken zal van deze wet niet op de hoogte geweest zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
Omdat bepaalde gedragingen verboden zijn. Jij mag bijvoorbeeld jouw buur niet met een mes neersteken, hoe vervelend die kerel ook tegen jou doet.
Allemaal wetten die het gepeupel ook al eeuwen geleden heeft ingesteld. Geen godje voor nodig.quote:Jij mag zijn portefeuille ook niet stelen. Er zijn nou eenmaal regels.
De regels die je in de Bijbel of de Koran treft zijn ook uitvindsels van het domme gepeupel, het enige dat er mis mee is, is dat ze statisch zijn, en dus het voortschrijdend inzicht in de weg staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
[..]
En daarbij hebben ze er een godje bij verzonnen om die gepeupel-wetten gezag te geven. En Wapi euh, nee... de kerstman bestaat ook niet écht.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:55 schreef highender het volgende:
De regels die je in de Bijbel of de Koran treft zijn ook uitvindsels van het domme gepeupel, het enige dat er mis mee is, is dat ze statisch zijn, en dus het voortschrijdend inzicht in de weg staan.
Het is juist prima als wetten dmv democratie tot stand komen. Vandaar ook dat de wetten van alle democratische landen grofweg hetzelfde zijn. Daar komen dus helemaal geen rare regels uit, maar dingen waar bijna iedereen mee kan leven en zich dus ook aan wil houden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:07 schreef wapi het volgende:
[..]
Er moeten wetten zijn. M.a.w. er moet een wetgever zijn. Maar we willen niet dat het domme gepeupel wetgever speelt.
Mensen doden is verboden. Toch geeft (jouw) god in het OT opdracht aan de man naar zijn hart (david) om hele gemeenschappen uit te moorden, inclusief bejaarden, kinderen en baby's. Op een afgrijselijke manier.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef wapi het volgende:
[..]
zeer juist.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:55 schreef highender het volgende:
[..]
De regels die je in de Bijbel of de Koran treft zijn ook uitvindsels van het domme gepeupel, het enige dat er mis mee is, is dat ze statisch zijn, en dus het voortschrijdend inzicht in de weg staan.
Doet ie dat ? Hij lijkt juist te stellen dat het al dan niet bestaan van een Schepper niet uitmaakt; zolang men deze maar als wetgever ziet. Daarom vindt hij andere religies ook prima; ook al spreken de wetten daarvan de zijne tegen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:54 schreef DustPuppy het volgende:
Wapi blijft maar vergeten dat religieuze wetten niet van een 'god' komen, maar van degenen die het opgeschreven hebben in die tijd en het dient dan ook ten alle tijden in de historische context te worden bekeken.
Het probleem is dat 'ie andermans wetten niet wil accepteren. Dat kan niet in een democratisch, westers land (of überhaupt welk land dan ookquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Doet ie dat ? Hij lijkt juist te stellen dat het al dan niet bestaan van een Schepper niet uitmaakt; zolang men deze maar als wetgever ziet. Daarom vindt hij andere religies ook prima; ook al spreken de wetten daarvan de zijne tegen.
Alleen haalt dat natuurlijk wel zijn oorspronkelijke bezwaar tegen democratische wetten onderuit
We wachten het dan vol spanning af.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Dat is vooral omdat niemand de moeite genomen heeft om er iets groots van te maken.
Kan je mij cijfers geven wat het percentage betreft? En of jij denkt dat dat echt genoeg is om iets "over te nemen". Daarnaast ben ik benieuwd welke provocatie volgens jouw groot genoeg is om hen te triggeren. Keertje concreet voorbeeld misschien?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Het loutere aantal moslims in Europa is anders groot genoeg om de zaak over te nemen, hoor. We spreken hier wel over een ongeorganiseerde massa, die je eerst in slagorde zou moeten zetten. Daar zijn ze volgens mij ook niet onmiddellijk toe bereid, tenzij de tegenstander eindelijk met de grote provocatie op de proppen komt, die zoiets eindelijk mogelijk maakt. Je kan het ijzer niet smeden tenzij het heet is. Op dit moment is het helaas niet heet genoeg.
Wees eens concreet aub, waar wordt dat uitgevochten precies. En welke strijd precies?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Dat probleem wordt op globaal niveau uitgevochten. Dat kan je niet tot België of Nederland beperken, zelfs al zou je het willen.
Er is helemaal niets mis mee. Ik prefereer het zelf ook.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Ten eerste, wat is er nou zo erg aan van in Marokko zijn leven te slijten? Dat is daar trouwens een leuk Mediterraan klimaat; en goedkoop om te leven.
Als hij een vrij man is in Marokko kan hij dat. Gezien zijn meerdere uitlatingen over de koning en Arabische leiders (ongelovigen) in het algemeen vermoed ik dat hij eerst even bij de geheime dienst een tijd gaat doorbrengen. Vervolgens wordt hij of gekraakt (zoals Umar al-Haddouchi die later vrijkwam of al-Fizazi) en dimt dan over de Koning of blijft hij ook daar doorgaan op zijn ingeslagen pad en gaat lang zitten. Marokko is vrij bekend wat haar politieke salafistische gevangenen betreft en hoe beroerd hun situatie. Een vrij man wordt hij daar de eerste periode zeer waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Belkacem kan toch perfect van daaruit zijn filmpjes op youtube zetten en fulmineren op de arrestatie in Molenbeek, van Stephanie, de niqaabiste? Ik vraag mij af wat er zou veranderen ... niets toch?
Mocht hij vrij zijn kan hij skypen/youtuben/msn-en wat hij wilt met aanhangers in Belgie of sympathisanten in Nederland. Klopt. Alleen is na 2x roepen zijn bereik in de media hier of in Belgie wel over als hij dat vanuit Casa doet. Hij steelt nu vooral de show door op straat op allerlei historisch belangrijke plekken zijn boodschap aan de man te brengen. Denk aan dat gebouw in Brussel waar hij in leger-outfit stond te verkondigen dat dat als eerste wordt vernietigd als "afgodsbeeld" als zijn kameraden het overnemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Eigenlijk verandert er dan wel wat. Als hij dat vanuit Casablanca zou doen, dan hoeft hij zich helemaal niets meer aan te trekken van wat de tegenstander ervan vindt. Door in Casablanca te gaan zitten, verandert de mening van Belkacem over de toestanden in Molenbeek natuurlijk niet, maar dan wordt hij er wel niet meer voor lastig gevallen.
Vast zal het zoiets worden inderdaadquote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Dat wordt dan een beetje zoals de Ayatollah Khomeini die voortdurend audiobanden opstuurde naar Teheran om de gelovigen aan te zetten tot "actie" tegen het "duivelse" regime van de Sjah. Dat heeft goed gewerkt, hoor.
Een korte vraag: hoe goed ken jij je religie, en Islamitische fiqh?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Wat blijkt? Als je als gelovige vertikt van toestemming te vragen aan de bavianen, dan komen er geüniformeerde bavianen de godsdienstige huwelijksplechtigheid in de moskee, kerk of synagoge verstoren. Ze vallen trouwens de clerus lastig als die een huwelijksinzegening doet, waar de bavianen niet bij betrokken werden om zich te bemoeien met zaken die hen niet aangaan.
Heel veel Nederlandse imam's zijn het ermee eens dat een huwelijk bij de overheid moet worden geregistreerd. Een beetje onderzoek zal je uitwijzen waarom. Of persoonlijke verhalen van dames die getrouwd zijn zonder dat te registreren en vervolgens wat hun (geschonden) rechten betreft geen poot hadden om op te staan. Want hey, nergens kan ze haar recht halen. En vooral bekeerde vrouwen zijn slachtoffer van zulke zaken en een makkelijke prooi van op het eerste oog vroom ogende Moslims. Geen anti-Islampropaganda maar ervaringen van mensen in de omgeving.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
De clerus lastig vallen is ook al een casus belli.
Ja je bent erg boos merk ik. Maar benadrukt wel al voor de vierde keer dat het je niets kan schelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Wat mij stoort is dat het gepeupel meent dat ze de wetten van de Schepper betreffende het huwelijk kunnen afschaffen, de families van de gelovigen buiten spel kunnen zetten, en de ganse zaak kunnen vervangen door hun belachelijke uitvindsels, waarbij ze menen dat ze de gelovigen kunnen onderwerpen aan de dictatuur van hun bavianen.
Nou, dat is nog niet helemaal duidelijk. Hij wil idd geen niet-religieuze wetten accepteren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'ie andermans wetten niet wil accepteren.
Het aantal kernwapens in de handen van ongelovigen is ook meer dan voldoende om het hele midden oosten uit te roeienquote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:21 schreef wapi het volgende:
Het loutere aantal moslims in Europa is anders groot genoeg om de zaak over te nemen, hoor.
Ik heb geen idee. Volgens mij wil 'ie zelf alleen leven volgens de wetten van de Koran en heeft 'ie er geen moeite mee als anderen de wetten van een andere godsdienst volgen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nou, dat is nog niet helemaal duidelijk. Hij wil idd geen niet-religieuze wetten accepteren.
Maar tegen religieuze wetten, van welke religie dan ook, lijkt hij minder bezwaar te hebben. Dus de wetten van Allah, Vishnu, Odin en de Onzichtbare Roze Eenhoorn (blessed be her holy hooves) zouden allemaal acceptabel zijn; alleen de wetten opgesteld door democratisch gekozen volksvertegenwoordigers niet.
Tenzij ik hem verkeerd begrijp.
Dit inderdaad. Ik heb eens een boek gelezen waarin de VS tegen de (arabische) wereld aangegeven had dat als er nog 1 islamitische terrorist iets zou flikken, er kernkoppen op Mekka, Riaad en een hele zooi andere arabische heiligdommen af zouden gaan. Los van dat in dat verhaal een geflipte VS generaal zo'n aanval probeerde uit te lokken ( en andere landen dat ook kunnen proberen ) vond ik het een gruwelijk maar fascinerend verhaal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:55 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Het aantal kernwapens in de handen van ongelovigen is ook meer dan voldoende om het hele midden oosten uit te roeienLeve China enzo.
Ik denk eigenlijk niet dat het westen in staat is om een dergelijke aanval uit te voeren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:12 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik heb eens een boek gelezen waarin de VS tegen de (arabische) wereld aangegeven had dat als er nog 1 islamitische terrorist iets zou flikken, er kernkoppen op Mekka, Riaad en een hele zooi andere arabische heiligdommen af zouden gaan. Los van dat in dat verhaal een geflipte VS generaal zo'n aanval probeerde uit te lokken ( en andere landen dat ook kunnen proberen ) vond ik het een gruwelijk maar fascinerend verhaal.
Sterker nog: Korangeleerden erkennen het bestaan van dergelijke wetten, en stellen dat een goed moslim zich daar aan moet houden zolang deze wetten niet in strijd zijn met de wetten uit de Koran.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:02 schreef Tijn het volgende:
Hoe dan ook: dat kan gewoon niet. Niet in Nederland, maar ik zou ook geen ander land weten waar je je niet aan de wetten van dat land hoeft te houden. Zelfs landen waar Islamitische wetgeving van kracht is zul je toch wel specifieke wetten hebben die door dat land zelf zijn ingevoerd zonder dat ze in de Koran staan, neem ik aan.
Ik zou zulke provocatie inderdaad echt wel groffer vinden dan de benodigde provocatie die ik voor ogen had. Daar zou je inderdaad de overblijvende moslims mee verenigen en tot actie aanzetten, maar ik vind dat soort van provocaties echt wel overdreven, hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat het westen in staat is om een dergelijke aanval uit te voeren.
Technisch gezien wel, zeker, maar sociaal/politiek gezien ? De wil ontbreekt voor dit soort massavernietiging en genocide. China daarentegen slacht ze gewoon zonder aarzelen af. Efficient en zakelijk. De helft van alle moslims op aarde doden kost waarschijnlijk maar een paar uur.
Je overschat de moslims nu schromelijk. Als China daartoe besluit bestaan moslims gewoon niet meer, behalve als onbelangrijke splintergroepering die af en toe een aanslagje pleegt. Daar liggen ze in China niet wakker van. Moslims zijn wel talrijk, maar relatief zwak en makkelijk uit te roeien. Nogmaals: een goed georganiseerde kernaanval die de meerderheid van de moslims zal uitroeien en de ondersteunende infrastructuur zal platleggen kost slechts een paar uur. In die tijd krijg je echt geen tegenaanval voor elkaar.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:25 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik zou zulke provocatie inderdaad echt wel groffer vinden dan de benodigde provocatie die ik voor ogen had. Daar zou je inderdaad de overblijvende moslims mee verenigen en tot actie aanzetten, maar ik vind dat soort van provocaties echt wel overdreven, hoor.
Dan zouden ook alle morele bezwaren wegvallen om er bommencampagnes op te zetten op ongekende schaal. Het Breivik-verhaal is dan klein bier tegenover wat er zich dan zal beginnen ontpoppen. Bijvoorbeeld, de handel in die oude, illegale Sovjet-kernkoppen zal dan ook terug op dreef komen. Het zal dan misschien zelfs niet meer mogelijk om ze op regelmatige wijze in slagorde op te stellen.
In Europa moet je gewoon wat Bosnische Serviërs erbij halen. Die hebben wel ervaring met het aanpakken van opstandige moslims.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar tegen Europa maak je wel een kans
Ook die waren nog veel te sociaal en vriendelijk. Genadeloze directe massavernietiging vereist nu eenmaal een bepaalde mindset die wij hier (gelukkig) niet meer hebben. Ondanks de roep van sommige politici dat we terugmoeten naar de VOC mentaliteitquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:29 schreef Igen het volgende:
[..]
In Europa moet je gewoon wat Bosnische Serviërs erbij halen. Die hebben wel ervaring met het aanpakken van opstandige moslims.
Op moslims die denken dat hun aantallen betekenen dat ze de wereld kunnen en mogen beheersen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:49 schreef Tijn het volgende:
Wat een rare praatjes, over kernwapens en genocide enzoWaar slaat dat op?
Zie je wel wat voor een totaal geschifte ideeën wabi heeft? Over moslims die een jihad met gejatte sovjet-kernkoppen gaan voeren? En dat is dus hoogstwaarschijnlijk een Nederlander hè, niet een of andere wereldvreemde terrorist in de bergen van Afghanistan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:49 schreef Tijn het volgende:
Wat een rare praatjes, over kernwapens en genocide enzoWaar slaat dat op?
Als dat het geval was, dan was het ondertussen ook al een tijdje zover. Gelukkig weten de meeste moslimlanden met dank aan een hoop islamregeltjes zichzelf prima in toom te houden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Op moslims die denken dat hun aantallen betekenen dat ze de wereld kunnen en mogen beheersen.
Ja, doodeng. Ik begrijp niet dat de moderators hier dat soort praat toestaan. Ik ga er in elk geval niet op in. Een beetje over godsdienst en moraliteit praten, prima. Maar van dat haatdragende aggressieve gedoe wordt niemand beter.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie je wel wat voor een totaal geschifte ideeën wabi heeft?
Het is gewoon zo'n salafi-marokkaan die op kosten vd Nederlanders (die hij zo haat) via websites en zijn radicale imam geleerde jihadshit zit te verkondigen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie je wel wat voor een totaal geschifte ideeën wabi heeft? Over moslims die een jihad met gejatte sovjet-kernkoppen gaan voeren? En dat is dus hoogstwaarschijnlijk een Nederlander hè, niet een of andere wereldvreemde terrorist in de bergen van Afghanistan.
Als die idiote denkbeelden werkelijkheid worden dan moet je flink ingrijpen, want vergeet niet dat je aan een democratische rechtsstaat niks hebt als die zijn eigen voortbestaan niet kan zekerstellen.
Edit: Je kan natuurlijk ook niet meegaan in wabi's verhaal, omdat hij maar een eenling is en van zijn idiote ideeën toch nooit wat terecht zal komen en dat in dit topic een "" dus de enige juiste reactie is.
Snap ik ook niet dat zulks hier kan. Dit is het fatsoen al ver voorbij.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, doodeng. Ik begrijp niet dat de moderators hier dat soort praat toestaan. Ik ga er in elk geval niet op in. Een beetje over godsdienst en moraliteit praten, prima. Maar van dat haatdragende aggressieve gedoe wordt niemand beter.
Ik ben geen marokkaan. Ik ben waarschijnlijk ook geen "salafi", want ik interesseer mij helemaal niet voor dat soort van balkanisaties en andere nodeloze subverdelingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is gewoon zo'n salafi-marokkaan ...
Jij verwart alweer godsdienst met nationaliteit. "Nederlander" is geen godsdienst. Daarenboven haat ik andere godsdiensten niet. Hoe kan er trouwens een conflict bestaan tussen een nationaliteit en een godsdienst? Hoe vind je het toch allemaal uit?quote:die op kosten vd Nederlanders (die hij zo haat) ...
Als iemand hier een debiel is die niet is staat is de meest elementaire logica toe te passen ben jij het wel. Jé kringredeneringen geven domheid een nieuwe definitie en je doet niets anders dan je gedroomde Jihad tegen de ongelovigen promoten. Hypocriet tot op het bot. Ga gewoon stoer je praat in de praktijk brengen joh wanabe, of ben je te bang?quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:11 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik ben geen marokkaan. Ik ben waarschijnlijk ook geen "salafi", want ik interesseer mij helemaal niet voor dat soort van balkanisaties en andere nodeloze subverdelingen.
[..]
Jij verwart alweer godsdienst met nationaliteit. "Nederlander" is geen godsdienst. Daarenboven haat ik andere godsdiensten niet. Hoe kan er trouwens een conflict bestaan tussen een nationaliteit en een godsdienst? Hoe vind je het toch allemaal uit?
Daarenboven kan je beter ophouden met die stoere verhalen over kernkoppen. Enkel dommeriken zoals jij zien niet in hoe gevaarlijk dat speelgoed is. Iedereen met zelfs het kleinste greintje verstand ziet in dat het maar een kwestie van tijd is alvoregans je zoiets gewoonweg terug op je bek krijgt. Diegene die zoiets in gang zet, tekent simpelweg zijn eigen doodvonnis. Het is absoluut onmogelijk om aan dat soort van logica te ontsnappen.
Dat is trouwens de reden waarom een imbeciel zoals jij daar NIETS over te zeggen heeft. Iemand zoals jij mag NERGENS over beslissen, want anders loopt alles in het honderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |