Dan is het wel heel erg grosso modo.quote:
Absoluut, maar dat sluit iets als de doodstraf niet uit hoor.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan is het wel heel erg grosso modo.
Ik probeer helemaal niet om de regels over goed en kwaad te bepalen door mee te stemmen in een populariteitswedstrijd. Waar blijft trouwens die VOLLEDIGE lijst van jouw "humanitaire morele code"? Ik heb die nodig om ze met de Bijbel en de Koran te vergelijken. Vervolgens kunnen we het inderdaad over de verschillen hebben.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:46 schreef ATON het volgende:
[..]
" Het gepeupel ", daar ben jij vast het prototype van, laat dát al eerst duidelijk zijn.
Als je als basisregel die gulden regel zou hebben, dan zou je de doodstraf niet kunnen rechtvaardigen, lijkt me, tenzij je suïcidaal bent. Of uitzonderingen gaat maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat sluit iets als de doodstraf niet uit hoor.
Kijk hieronder naar de vraag van Aton:quote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Doe niet zo dogmatisch met je geschreeuw om een lijst. Normale mensen hebben geen lijstje nodig.
Aton vraagt duidelijk naar de lijst van de verschillen tussen de Bijbel, de Koran en de "humanitaire regels". Hoe kan iemand volgens jou een lijst van verschillen aanleggen zonder de onderliggende lijsten te vergelijken? Daar heb je toch beide lijsten voor nodig, neen?quote:En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??
Ik dacht dat eerst ook ...quote:Op maandag 11 juni 2012 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat je punt onderhand wel duidelijk is, wapi.
Toch leesblind ? Ik heb je nooit gevraagd naar een lijst, dat was jij. Ik heb enkel een voorbeeld gevraagd van een gedragscode die men enkel in Koran of Bijbel kan vinden. Moet ik het nog eens spellen ? Tot nu toe heb ik nog geen voorbeeld gezien en ga er dus van uit dat men die ' heilige boeken ' niet nodig heeft.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:24 schreef wapi het volgende:
Aton vraagt duidelijk naar de lijst van de verschillen tussen de Bijbel, de Koran en de "humanitaire regels". Hoe kan iemand volgens jou een lijst van verschillen aanleggen zonder de onderliggende lijsten te vergelijken? Daar heb je toch beide lijsten voor nodig, neen?
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:46 schreef ATON het volgende:
Toch leesblind ? Ik heb je nooit gevraagd naar een lijst, dat was jij. Ik heb enkel een voorbeeld gevraagd van een gedragscode die men enkel in Koran of Bijbel kan vinden. Moet ik het nog eens spellen ? Tot nu toe heb ik nog geen voorbeeld gezien en ga er dus van uit dat men die ' heilige boeken ' niet nodig heeft.
versie 1: "...wat er ... wat niet..."quote:schreef ATON het volgende:
En ik vraag je al 21 posts wat er in de Bijbel of Koran staat aan gedrachsregels wat niet in de humanitaire regels staat. Toch kort van begrip ja ??
Ja maar, de verzinsels in mijn sprookjesboek zijn omstandig gedocumenteerd. Om te vergelijken tussen de verzinsels in de welke ik geloof en de verzinsels in dewelke jij gelooft, vraag ik jou nou om jouw sprookjesboek. Jij mag ten allen tijde in mijn sprookjesboek lezen. Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b? Of vertelt Aton misschien sprookjes uit een sprookjesboek?quote:Op maandag 11 juni 2012 14:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ook wel bizar dat TS feitelijk zeurt dat alle morele regels puur verzinsels zijn, terwijl hij zelf een sprookjesboek vol verzinsels aanhangt en dat dan wel zonder blikken of blozen als ultieme waarheid aanneemt (terwijl het aantoonbaar barstensvol fouten staat).
Dafuq zijn alle gelovigen zo? Ik snap dat je een vaste set regels nodig hebt inclusief hoe je je kont moet afvegen want anders kan je gewoon niet functioneren, robotje!quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Ja maar, de verzinsels in mijn sprookjesboek zijn omstandig gedocumenteerd. Om te vergelijken tussen de verzinsels in de welke ik geloof en de verzinsels in dewelke jij gelooft, vraag ik jou nou om jouw sprookjesboek. Jij mag ten allen tijde in mijn sprookjesboek lezen. Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b? Of vertelt Aton misschien sprookjes uit een sprookjesboek?
Juist een gelovige zou moeten begrijpen dat iets kan bestaan zonder dat je het kunt zien of aanraken.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Volgens Aton bestaat jouw sprookjesboek ook en heet het de "humanitaire morele code". Mag ik nou ook eens in jouw sprookjesboek lezen? Een link a.u.b?
Precies.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Gast! Ben je nou echt blind? Iedere atheist is anders. Accepteer dat nou eens! Dat ATON met een lijst zou komen is mooi, maar zegt niks over mijn opvattingen. Atheisten hebben niet 1 heilig document. Snap dat nou.
Electriciteit?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist een gelovige zou moeten begrijpen dat iets kan bestaan zonder dat je het kunt zien of aanraken.
Leesblindheid als het hun uitkomt. Dit heb ik reeds op page 2 geschreven:quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Gast! Ben je nou echt blind? Iedere atheist is anders. Accepteer dat nou eens! Dat ATON met een lijst zou komen is mooi, maar zegt niks over mijn opvattingen. Atheisten hebben niet 1 heilig document. Snap dat nou.
En daarnaast, voor de aller allerlaatste keer: wat snap je niet aan ONGESCHREVEN regels? Zouden die in een lijstje staan? ONgeschreven regels? Nee he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |