abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2012 @ 20:18:27 #201
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113017222
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In een dictatuur / totalitair kunnen de meeste mensen er weinig aan doen, zolang er geen georganiseerd leger achter ze staat, dus vanwaar je kritiek dan over het in stand houden van zulke leiders? Zoals in Arabische landen is gebleken, zodra ze er wat aan konden doen is het ook begonnen. En een maatschappij 'leefbaar' houden kan natuurlijk ook kwaadaardig gelezen worden, afhankelijk van de motieven en opvattingen die iemand heeft over een leefbaar maatschappij.
Intentie is al een begin. Je zult met me eens zijn dat neonazi's niets kunnen uitvoeren omdat ze amper macht hebben. Maar we zullen het er ook over eens zijn dat zij klootzakken zijn omdat ze ons willen opzadelen met een regime dat vreselijke inbreuk maakt op onze rechten.
Zo ook omgekeerd: een bepaald goed doel heeft wellicht niet voldoende fondsen om een echt verschil te maken, maar de vrijwilligers worden gewoonlijk beschouwd als goede mensen.
Met andere woorden; of ze het wel of niet kunnen uitvoeren, is in onze beoordeling van de merites van een persoon vaak irrelevant. Het ligt gewoonlijk ook buiten de macht van de individu om dat te veranderen.
Vandaar dat ik intentie veel belangrijker vindt: of het wel of niet uitgevoerd wordt, ligt immers (veel) meer aan de omstandigheden, aan het lot zo je wilt, dan aan de individu.

Dat "leefbaar" een rekbaar begrip is, is een terechte kritiek. Het is ook iets dat mensen voor zichzelf moeten uitmaken. Maar ik heb zo'n idee dat men het er over eens is dat er grenzen overschreden worden op het moment dat mensen dingen niet meer mogen doen, hoewel die geen merkbaar effect hebben op derden. Dat lijkt me dan ook een mooie maatstaf.
pi_113017310
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Intentie is al een begin. Je zult met me eens zijn dat neonazi's niets kunnen uitvoeren omdat ze amper macht hebben. Maar we zullen het er ook over eens zijn dat zij klootzakken zijn omdat ze ons willen opzadelen met een regime dat vreselijke inbreuk maakt op onze rechten.
Zo ook omgekeerd: een bepaald goed doel heeft wellicht niet voldoende fondsen om een echt verschil te maken, maar de vrijwilligers worden gewoonlijk beschouwd als goede mensen.
Met andere woorden; of ze het wel of niet kunnen uitvoeren, is in onze beoordeling van de merites van een persoon vaak irrelevant. Het ligt gewoonlijk ook buiten de macht van de individu om dat te veranderen.
Vandaar dat ik intentie veel belangrijker vindt: of het wel of niet uitgevoerd wordt, ligt immers (veel) meer aan de omstandigheden, aan het lot zo je wilt, dan aan de individu.

Dat "leefbaar" een rekbaar begrip is, is een terechte kritiek. Het is ook iets dat mensen voor zichzelf moeten uitmaken. Maar ik heb zo'n idee dat men het er over eens is dat er grenzen overschreden worden op het moment dat mensen dingen niet meer mogen doen, hoewel die geen merkbaar effect hebben op derden. Dat lijkt me dan ook een mooie maatstaf.
Goede toelichting.
  zondag 17 juni 2012 @ 22:42:30 #203
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113027775
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En de VS en NL zijn ook verwante landen, met vergelijkbare opvattingen en militaire allianties etc, of je nu twee verwante godsdiensten of twee verwante landen vergelijkt met elkaar, als er daar iets onder lijdt, zijn het niet de godsdiensten of de landen, maar juist de mensen.
Ik heb eerder duidelijk aangegeven dat religie en politieke beide totalitaire neigingen hebben. Ja, de VS en NL volgen een verwante politieke koers. Ik sta ook kritisch tegenover het huidige politieke bestel:

[CENTRAAL] Het grote F&L video topic
Het liberalisme en zijn omkering

De mensen lijden daaronder. En ideogische systemen spelen daarin een hoofdrol, omdat ze de bevolking misleiden. Met name autoritaire denksystemen zou je moeten wantrouwen, want je verliest daarmee de vrijheid om naar eigen inzicht te kunnen oordelen.

quote:
Kritiek op wat 2 kampen gemeen hebben aan elkaar, daar heb ik het niet over, ik heb het over kritiek afstemmen op 2 kampen die van elkaar verschillen.
Ik het geval van het Christendom en de Islam behoren de ideologische risico's tot de overeenkomsten.

quote:
Je zou beter eens mijn eerdere reactie op kritiek op de Islam, maar eens goed moeten lezen ipv mij daarop aan te spreken.
Gemist, welke bedoel je?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-06-2012 22:50:39 ]
The view from nowhere.
pi_113030851
Omdat die niet pretendeert de enige, exclusieve waarheid te zijn, maar wel de waarheid in zijn soort is.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:27:45 #205
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113031054
Ser Huppeldepup, je bent erg anti religie vanwege de macht die deze kan hebben, het afdwingen van slechte regels en het meelopen en napraten dat kan voorkomen binnen die cultuur.

Ondertussen heb je op Fok regelmatig gelovigen gesproken die duidelijk niet binnen dit plaatje vallen, blijf je de gelovige mens nu alsnog over een kam scheren en dom noemen?

Of kies je voor het zekere en oordeel je toch maar per persoon?

:)
  zondag 17 juni 2012 @ 23:30:44 #206
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_113031285
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:27 schreef Daskaar het volgende:
Ser Huppeldepup, je bent erg anti religie vanwege de macht die deze kan hebben, het afdwingen van slechte regels en het meelopen en napraten dat kan voorkomen binnen die cultuur.

Ondertussen heb je op Fok regelmatig gelovigen gesproken die duidelijk niet binnen dit plaatje vallen, blijf je de gelovige mens nu alsnog over een kam scheren en dom noemen?

En jij verwacht een respectvol antwoord terwijl je de moeite niet neemt om zijn naam goed te schrijven?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 17 juni 2012 @ 23:42:34 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113032072
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:27 schreef Daskaar het volgende:

Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb niet gezegd dat gelovigen dom zijn. Er zijn genoeg intelligente gelovigen, getuige alleen al die enorme theologie die ze hebben verzonnen.
Maar het zijn wel sukkels omdat ze buitenissige verhaaltjes geloven die gebaseerd zijn op niets dan onderbuikgevoelens.

En ik heb al aangegeven waarom iedereen die zich aansluit bij een ideologie mede schuldig is aan alle doctrinale onmenselijkheden van die ideologie, of ze die nu expliciet steunen of niet.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:55:16 #208
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113032941
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb niet gezegd dat gelovigen dom zijn. Er zijn genoeg intelligente gelovigen, getuige alleen al die enorme theologie die ze hebben verzonnen.
Maar het zijn wel sukkels omdat ze buitenissige verhaaltjes geloven die gebaseerd zijn op niets dan onderbuikgevoelens.

En ik heb al aangegeven waarom iedereen die zich aansluit bij een ideologie mede schuldig is aan alle doctrinale onmenselijkheden van die ideologie, of ze die nu expliciet steunen of niet.
ok en dom is niet hetzelfde als sukkel?
en men is schuldig aan iets dat ze niet expliciet steunen?

wat zou jij het liefste zien dat wij gelovigen doen?
  maandag 18 juni 2012 @ 00:04:14 #209
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113033514
Je hebt het over schuldig zijn aan alle doctrinale onmenselijkheden van mijn ideologie.
Leg mij dat eens uit als je wil. Waarom ben ik als christen schuldig aan de daden van andere Christenen en hoe kom ik van deze schuld af?
Kan ik jou vragen om vergiffenis voor de acties van al mijn broeders in de naam van mijn geloof?
Ik geloof overigens dat elk mens een ander geloof aanhangt, zelfs al noemen we hetzelfde, dus de ideologie van een ieder verschilt.

Het doet me denken dat je het geloof zwart wil maken no matter what, je wil het schaakmat zetten, een aanklacht indienen waar niemand die het geloof aanhangt onderuit kan.
Er kan geen vergiffenis zijn en jij wil absoluut geen vrede sluiten met het geloof of zelfs ook maar een persoon binnen het geloof.
Je wil er boven staan en dat zo houden.

En vreemd genoeg begrijp ik dat..
pi_113033734
Waarom is mijn geloof beter?

Mijn geloof verdoemd geen enkel mens tot het hellevuur.
Mijn geloof discrimineert niet
Mijn geloof probeert geen enkel ander te overtuigen (forceren) van zijn gelijk.
Mijn geloof is niet in staat tot beledigen noch beledigd te worden.
Mijn geloof wordt niet door middel van indoctrinatie/manipulatie in het brein geimplanteerd.
  maandag 18 juni 2012 @ 00:09:14 #211
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113033784
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:08 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom is mijn geloof beter?

Mijn geloof verdoemd geen enkel mens tot het hellevuur.
Mijn geloof discrimineert niet
Mijn geloof probeert geen enkel ander te overtuigen (forceren) van zijn gelijk.
Mijn geloof is niet in staat tot beledigen noch beledigd te worden.
Mijn geloof wordt nie door middel van indoctrinatie/manipulatie geimplanteerd.
Hee! Een mede Christen!
HOOOOIII!!!!! ^O^ *O*
pi_113033985
Christen :X
pi_113038395
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:55 schreef Daskaar het volgende:
Jullie de vraag stellen of het wel het juiste sprookje is waar jullie in geloven. Als jullie dan toch jullie leven op een sprookje bouwen, er zijn vast nog meer schattige verhaaltjes.
pi_113038409
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:09 schreef Daskaar het volgende:
Hee! Een mede Christen!
HOOOOIII!!!!! ^O^ *O*
Dan loop je vast met het verkeerde sprookjesboek rond.
  maandag 18 juni 2012 @ 08:45:23 #215
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_113039433
Onze God is de beste
Onze God is kampioen
Daarom zijn wij in het westen
Relatief in goede doen

Kijk die andere religies
Wat een puinhoop heerst er daar
Baby's vol met vieze vliegies
Hele volk'ren de sigaar

Moeten ze maar niet zo maf zijn
Om te zweren bij een god
Waardoor ze arm of slechter af zijn
Ontevreden met hun lot

Mohammed doet in leproze
Kijk maar bij de evenaar
Hindoes wonen zelfs in dozen
Boeddha maakt je bedelaar

Brahma is één van de booste
Shiva een grote klier
Al die gozers uit het Oosten
Nee, die moeten wij niet hier

Ja, wij zijn hier in het westen
Nog het meest in goede doen
Onze Heer blijft toch de beste
Hij is wereldkampioen
Hij is wereldkampioen
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 18 juni 2012 @ 09:23:23 #216
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113040100
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 06:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Jullie de vraag stellen of het wel het juiste sprookje is waar jullie in geloven. Als jullie dan toch jullie leven op een sprookje bouwen, er zijn vast nog meer schattige verhaaltjes.
waarom kan je niet gewoon direct zijn?
je probeert grappig te doen en je daar achter te verstoppen.
maar zeg nou maar gewoon direct wat je eigenlijk wil.

dat wij inzien hoe dom we zijn en god afzweren.
dat is het toch? van mij mag je.
of voelt dat niet helemaal tof?

dus wat wil je dat we doen en belangrijker, waarom?
pi_113040722
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:23 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Het geloof in god of 'iets hogers' kunnen velen nog wel begrijpen hier, zelfs de atheisten.
Maar, waarom DE god die alles gemaakt heeft dan ook de god moet zijn die beschreven wordt in de bijbel, DAT is de vraag die we graag beantwoord willen zien.

Het wordt hierboven een beetje vervelend voor je omschreven als 'sprookjes' maar vertel mij dan waarom de bijbel GEEN sprookje is? en waarom ik dat wil weten? Wij zijn erg benieuwd naar de drijfveer achter het geloof in de bijbel (dus niet het geloof in een god).
Alpha kenny one
pi_113042257
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:23 schreef Daskaar het volgende:
Ik wil niks, net als jij.

quote:
Wil ik niet. Ik heb het over een religie die sprookjes verkoopt en niet ove het afzweren van een godsbegrip. Daar zit hem een zeer groot verschil, maar dat merk je blijkbaar niet.

quote:
Minder onzin geloven en eens nagaan op wat je geloof is gebaseerd. Heb je daar ooit al eens iets voor ondernomen ?
pi_113042327
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:55 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het geloof in god of 'iets hogers' kunnen velen nog wel begrijpen hier, zelfs de atheisten.
Maar, waarom DE god die alles gemaakt heeft dan ook de god moet zijn die beschreven wordt in de bijbel, DAT is de vraag die we graag beantwoord willen zien.

Het wordt hierboven een beetje vervelend voor je omschreven als 'sprookjes' maar vertel mij dan waarom de bijbel GEEN sprookje is? en waarom ik dat wil weten? Wij zijn erg benieuwd naar de drijfveer achter het geloof in de bijbel (dus niet het geloof in een god).
Zelfde mening.
  maandag 18 juni 2012 @ 11:19:26 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113043171
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:55 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ok en dom is niet hetzelfde als sukkel?
en men is schuldig aan iets dat ze niet expliciet steunen?

Ik zou het liefste hebben dat religieuzen alle dogmata die inbreuk maken op het privéleven van anderen schrappen. Maar ik begrijp dat dat geen reële optie is, dus hoop ik dat de religieuzen gewoon alle dogmata schrappen.

En dom en sukkel zijn niet hetzelfde. Een dom iemand is een persoon met beperkte cognitieve vaardigheden. Een sukkel is iemand die domme dingen gelooft en/of doet, ongeacht cognitieve vaardigheden. De twee vallen vaak samen, maar zijn geen synoniemen.
  maandag 18 juni 2012 @ 11:24:33 #221
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113043342
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:04 schreef Daskaar het volgende:
Je hebt het over schuldig zijn aan alle doctrinale onmenselijkheden van mijn ideologie.
Leg mij dat eens uit als je wil. Waarom ben ik als christen schuldig aan de daden van andere Christenen en hoe kom ik van deze schuld af?
Kan ik jou vragen om vergiffenis voor de acties van al mijn broeders in de naam van mijn geloof?
Ik geloof overigens dat elk mens een ander geloof aanhangt, zelfs al noemen we hetzelfde, dus de ideologie van een ieder verschilt.
Je bent niet schuldig aan alle daden van andere christenen, alleen aan de daden die door de doctrine verordonneerd worden. Zoals ik al zei neem ik het bij voorbeeld geen enkele christen kwalijk dat enkele geloofsbroeders kinderen verkrachten.
quote:
Het doet me denken dat je het geloof zwart wil maken no matter what, je wil het schaakmat zetten, een aanklacht indienen waar niemand die het geloof aanhangt onderuit kan.
Er kan geen vergiffenis zijn en jij wil absoluut geen vrede sluiten met het geloof of zelfs ook maar een persoon binnen het geloof.
Je wil er boven staan en dat zo houden.
Je doet alsof het onterecht is. Ik wil niet het geloof zwart maken of schaakmat zetten. Ik wil gewoon de dingen in context zetten. Dat dat zo negatief uitpakt voor religie, zegt meer over religie dan over mij.

En waarom zou ik mensen vergeven voor dingen die ze vrolijk blijven doen? Ik ga toch ook niet iemand vergiffenis geven voor het breken van een glas als ze ondertussen de rest van mijn servies in de shredder gooien?
quote:
En vreemd genoeg begrijp ik dat..
Nee, dat doe je dus niet.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:34:25 #222
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113045737
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zou het liefste hebben dat religieuzen alle dogmata die inbreuk maken op het privéleven van anderen schrappen. Maar ik begrijp dat dat geen reële optie is, dus hoop ik dat de religieuzen gewoon alle dogmata schrappen.

En dom en sukkel zijn niet hetzelfde. Een dom iemand is een persoon met beperkte cognitieve vaardigheden. Een sukkel is iemand die domme dingen gelooft en/of doet, ongeacht cognitieve vaardigheden. De twee vallen vaak samen, maar zijn geen synoniemen.
ok dat zijn de definities en das best, maar we gebruiken die woorden niet alleen mbt de definities van die woorden.
maar prima!
  maandag 18 juni 2012 @ 12:44:15 #223
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113046053
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bent niet schuldig aan alle daden van andere christenen, alleen aan de daden die door de doctrine verordonneerd worden. Zoals ik al zei neem ik het bij voorbeeld geen enkele christen kwalijk dat enkele geloofsbroeders kinderen verkrachten.
ok, dus ik ben niet schuldig aan de daden van andere gelovigen, maar wel aan de doctrine en wetten die mij worden opgelegd omdat ik geloof? is dat wat je zegt? even checken voordat ik hier op in ga. :)

quote:
Je doet alsof het onterecht is. Ik wil niet het geloof zwart maken of schaakmat zetten. Ik wil gewoon de dingen in context zetten. Dat dat zo negatief uitpakt voor religie, zegt meer over religie dan over mij.

En waarom zou ik mensen vergeven voor dingen die ze vrolijk blijven doen? Ik ga toch ook niet iemand vergiffenis geven voor het breken van een glas als ze ondertussen de rest van mijn servies in de shredder gooien?
waarom zou je mensen vergeven als ze ermee doorgaan?
tja, dat is idd erg moeilijk, weinig die dat voor elkaar krijgen, maar dat is dus precies waar jezus voor is, dat is precies waar ie voor gestorven is.
je word beter van vergiffenis, daar komt het op neer. je voelt je beter en je handelt beter.
klein durven zijn.

quote:
Nee, dat doe je dus niet.
ja dat doe ik wel, als mijn aanname waar was.
pi_113046639
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:44 schreef Daskaar het volgende:
tja, dat is idd erg moeilijk, weinig die dat voor elkaar krijgen, maar dat is dus precies waar jezus voor is, dat is precies waar ie voor gestorven is.
je word beter van vergiffenis, daar komt het op neer. je voelt je beter en je handelt beter.
klein durven zijn.
Dat wist Plato reeds vijfhonderd jaar eerder te vertellen, maar moest daarvoor niet sterven. Misschien was er wel een andere reden voor zijn terechtstelling.
( bron: Plato ; gesprek tussen Socrates en Crito )
  maandag 18 juni 2012 @ 13:06:55 #225
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113046820
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat wist Plato reeds vijfhonderd jaar eerder te vertellen, maar moest daarvoor niet sterven. Misschien was er wel een andere reden voor zijn terechtstelling.
( bron: Plato ; gesprek tussen Socrates en Crito )
ja plato was cool, maar Jezus maakte de cirkel rond zodat een ieder daadwerkelijk vergeven was in de ogen van God. Dit boeit een ongelovige niet, maar je zal vast wel begrijpen hoe mooi het idee is.

maar misschien ook niet :)
  maandag 18 juni 2012 @ 13:10:51 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_113046959
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:06 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ja plato was cool, maar Jezus maakte de cirkel rond zodat een ieder daadwerkelijk vergeven was in de ogen van God. Dit boeit een ongelovige niet, maar je zal vast wel begrijpen hoe mooi het idee is.

Hij heeft toch niet vergeven voor de zonden die mensen zelf maken, maar een eind gemaakt aan de erfzonde?

Zo heel vergevelijk was hij nu ook weer niet, toen hij vertelde wat er nodig was om in de hemel te komen was dat nogal wat, zeker voor die rijke man die alles af moest staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:12:26 #227
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113047019
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik wil niks, net als jij.

[..]

Wil ik niet. Ik heb het over een religie die sprookjes verkoopt en niet ove het afzweren van een godsbegrip. Daar zit hem een zeer groot verschil, maar dat merk je blijkbaar niet.

[..]

Minder onzin geloven en eens nagaan op wat je geloof is gebaseerd. Heb je daar ooit al eens iets voor ondernomen ?
Nee idd dat begrijp ik nog niet, wil je me uitleggen wat het verschil is tussen de twee?

Ikzelf geloof in Jezus, maar zet enorme vraagtekens bij het oude testament, ik heb de grootste moeite te geloven dat de OT God dezelfde is als de NT God. Daarnaast heb ik moeite met veel gebeurtenissen in de bijbel, veel lijkt gewoon niet te zijn gebeurt.
Maar ik vind God niet door andere boeken te gaan lezen over God of de bijbel, en ik wil God beter leren kennen en dan moet ik contact met Hem zoeken. Maar das een heel andere kwestie.
pi_113047041
quote:

[..]

Verantwoordelijkheid voor je daden uitbesteden aan een externe partij om zo zelf maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen is geen mooi idee maar een laf en verwerpelijk idee.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:19:07 #229
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113047279
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo heel vergevelijk was hij nu ook weer niet, toen hij vertelde wat er nodig was om in de hemel te komen was dat nogal wat, zeker voor die rijke man die alles af moest staan.
Vandaar het gezegde: in je laatste hemd zitten geen zakken.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:23:56 #230
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113047488
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:12 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Nee idd dat begrijp ik nog niet, wil je me uitleggen wat het verschil is tussen de twee?

Ikzelf geloof in Jezus, maar zet enorme vraagtekens bij het oude testament, ik heb de grootste moeite te geloven dat de OT God dezelfde is als de NT God. Daarnaast heb ik moeite met veel gebeurtenissen in de bijbel, veel lijkt gewoon niet te zijn gebeurt.
Maar ik vind God niet door andere boeken te gaan lezen over God of de bijbel, en ik wil God beter leren kennen en dan moet ik contact met Hem zoeken. Maar das een heel andere kwestie.
Eigenlijk zeg je dat je het OT min of meer verwerpt omdat de god die er in voorkomt jou niet bevalt. Dat kan ik me goed voorstellen. Maar de NT god, wie is dat eigenlijk? Daar is niet zo veel van bekend he? God schittert eigenlijk een beetje door afwezigheid. Hier en daar komen wat oude trekjes de hoek om (Ananias en Safira) maar over't algemeen zwijgt god in het NT.

Ben je niet gewoon een jezus-freak?
pi_113048051
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ben je niet gewoon een jezus-freak?
Nee want Jezus was toch bijna geobsedeerd door het OT. Dan kan hij dat gedeelte van de bijbel toch niet verwerpen!
Alpha kenny one
pi_113048504
quote:

" Plato was cool " Wat is me dat voor een puberale shit !!
" Jezus maakte de cirkel rond " ???? Waarom sprak hij dan nog over de vier hoeken van de wereld ??
  maandag 18 juni 2012 @ 13:48:12 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113048505
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee want Jezus was toch bijna geobsedeerd door het OT. Dan kan hij dat gedeelte van de bijbel toch niet verwerpen!
Jezus niet nee, maar de religie die door Paulus werd uitgevonden en die voortborduurde op de leer van JC, het christendom dus, hangt vaal veel meer aan JC dan aan god. Een hoop regeltjes die in het OT staan worden dan ook massaal genegeerd door de moderne christen. Zoals het onderhouden van de sabbatdag.
pi_113048594
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:12 schreef Daskaar het volgende:
Dat zal ik je ter gepaste tijd ooit wel een uitleggen.

quote:
Dat is al een stap in de goede richting. Blijven zoeken en je zal vinden.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:15:09 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113049723
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ok dat zijn de definities en das best, maar we gebruiken die woorden niet alleen mbt de definities van die woorden.
maar prima!
Alleen sukkels kennen de juiste definities niet. :)
  maandag 18 juni 2012 @ 14:17:03 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113049817
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:44 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ok, dus ik ben niet schuldig aan de daden van andere gelovigen, maar wel aan de doctrine en wetten die mij worden opgelegd omdat ik geloof? is dat wat je zegt? even checken voordat ik hier op in ga. :)
Jou wordt toch niets opgelegd, jij kiest daar toch zelf voor?
quote:
[..]

klein durven zijn.
Bron? En kom niet met de Bijbel. :')

Overigens vind ik dat ik uitstekend handel en ik voel met goed, juist omdat ik niet van die naïeve streken bega als het vergeven van figuren die helemaal geen berouw hebben van hun daden.
pi_113050706
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vind ik dat ik uitstekend handel en ik voel met goed, juist omdat ik niet van die naïeve streken bega als het vergeven van figuren die helemaal geen berouw hebben van hun daden.
Vergeven betekent voor een groot deel ook loslaten. Dat is verre van naïef, ook al toont de dader geen berouw.

Stel dat je kind vermoord wordt, en de dader toont geen berouw. Je mag dan voor jezelf bedenken wanneer je jezelf het leven makkelijker maakt: door eeuwige wrok te voelen tegenover zo'n persoon, of door zo'n persoon oprecht te vergeven.

Het is bijna een onmogelijke opgave, maar persoonlijk denk ik het laatste. Ik snap dan ook niet waarom je dit als "naïef" bestempelt.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:48:02 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113051341
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:35 schreef Haushofer het volgende:

Vergeven betekent voor een groot deel ook loslaten.
Hm... ik weet niet of ik daar dezelfde betekenis aan geef. Loslaten lijkt me inderdaad beter voor je geestelijke gezondheid wanneer je kind is vermoord, maar dat lijkt me iets heel anders dan de moordenaar werkelijk vergeven. Ik zou zo'n persoon nooit meer als een gelijkwaardig mens met dezelfde rechten als jij en ik kunnen zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:52:51 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113051538
quote:

[..]

Vergeven betekent voor een groot deel ook loslaten. Dat is verre van naïef, ook al toont de dader geen berouw.

Stel dat je kind vermoord wordt, en de dader toont geen berouw. Je mag dan voor jezelf bedenken wanneer je jezelf het leven makkelijker maakt: door eeuwige wrok te voelen tegenover zo'n persoon, of door zo'n persoon oprecht te vergeven.

Het is bijna een onmogelijke opgave, maar persoonlijk denk ik het laatste. Ik snap dan ook niet waarom je dit als "naïef" bestempelt.
Waarom zou het verkeerd zijn eeuwige wrok te voelen tegen zo'n persoon, zolang je je gewone leven er niet onder laat lijden? Sowieso, "vergeven" is volgens mij wel iets meer dan "niet meer kwaad zijn". Het is ook het idee van absolutie van schuld, dat de dader niet langer moreel slecht gevonden hoeft te worden. Nou heb ik zo het idee dat de meeste mensen een kindermoordenaar toch unaniem moreel slecht zullen vinden.
Vergiffenis schenken is niet altijd de beste oplossing, er zijn mensen bij wie het helemaal terecht is om voor altijd kwaad op ze te blijven. Er zullen hier niet veel mensen zijn die een Robert M. of een Anders Breivik zullen willen vergeven, en daar wordt de samenleving of de individu niets slechter van.

De reden dat ik het naïef noem, is omdat ik het zo'n typisch geval vind van de zwakkere die de overwinning wil claimen op de sterkere, door middel van arbitraire morele regeltjes.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:55:47 #240
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113051678
quote:

[..]

Oprecht vergeven, da's een lastige. En niet voor iedereen weggelegd.

Betekent oprecht vergeven ook vergeten?

(zoals de dominee mij vroeger vertelde: als god vergeeft is dat oprecht en "vergeet" hij het ook.)
pi_113055171
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou het verkeerd zijn eeuwige wrok te voelen tegen zo'n persoon, zolang je je gewone leven er niet onder laat lijden?
Ik heb het niet over "goed" of over "verkeerd", maar over waar je als mens het gelukkigst van zou worden.

quote:
De reden dat ik het naïef noem, is omdat ik het zo'n typisch geval vind van de zwakkere die de overwinning wil claimen op de sterkere, door middel van arbitraire morele regeltjes.
Dat begrijp ik niet helemaal. Het is geen kwestie van "overwinning" op de ander; ik zie vergeving vooral als overwinning op jezelf.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:15:04 #242
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113086849
Ik vraag me af of ik wel moet doorgaan met praten met jullie.
Alles dat ik zeg wordt uit zn verband gerukt en de minachting druipt van bepaalde personen af.
Je mening klaar hebben gaat hier samen met arrogantie en zo is het geen praten tenzij je masochistisch ingesteld bent.
Dit cirkeltje van dezelfde aanklachten en argumenten gaat rond en rond, das jammer.
Als er iets van begrip was dan was het hier waarschijnlijk prima toefen en geestverruimend, maar helaas.
pi_113086905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:15 schreef Daskaar het volgende:
Ik vraag me af of ik wel moet doorgaan met praten met jullie.
Alles dat ik zeg wordt uit zn verband gerukt en de minachting druipt van bepaalde personen af.
Je mening klaar hebben gaat hier samen met arrogantie en zo is het geen praten tenzij je masochistisch ingesteld bent.
Dit cirkeltje van dezelfde aanklachten en argumenten gaat rond en rond, das jammer.
Als er iets van begrip was dan was het hier waarschijnlijk prima toefen en geestverruimend, maar helaas.
Ben jij toevallig familie van Calimero ?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:26:26 #244
362645 Elemo
sola gratia
pi_113087064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Zij zijn groot en ik ben klein!
Das nie eerlijk!
Elemosynarius
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:27:41 #245
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:17 schreef ATON het volgende:

[..]

in plaats van mij te tonen dat ik het verkeerd heb doe je EXACT waar ik je op aanspreek, je haalt me neer, noemt me een naam.

hier komt het dus op neer.

hoevaak ben ik al sukkel genoemd hier, klein kind, puber, aansteller, de veroordeling druipt er vanaf. er is geen respect voor mijn kijk op dingen.
Heb ik jullie ook maar 1 slecht ding genoemd?

en toch moet ik met jullie blijven praten?
waarom? uit schuldgevoel? omdat jullie me anders een klein kind vinden.
ja, ik denk t niet.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:30:59 #246
362645 Elemo
sola gratia
pi_113087173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:27 schreef Daskaar het volgende:

[..]

in plaats van mij te tonen dat ik het verkeerd heb doe je EXACT waar ik je op aanspreek, je haalt me neer, noemt me een naam.

hoevaak ben ik al sukkel genoemd hier, klein kind, puber, aansteller, de veroordeling druipt er vanaf. er is geen respect voor mijn kijk op dingen.

ja, ik denk t niet.
Ik denk dat je je moet afvragen in hoeverre je je dit soort dingen aan wilt trekken op een forum?
Elemosynarius
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:34:09 #247
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113087254
quote:

[..]

ja, ik denk t niet.
Ach joh, je bent hier voor je plezier. Niemand dwingt je. Als het je hier niet aan staat, dan ga je toch lekker naar een forum waar je je wel thuis voelt?

Overigens, waarom zou ik respect moeten hebben voor jouw overtuigingen? Ik heb ook geen respect voor de overtuigingen van mensen die in geesten geloven, of in aliens, of in andere sprookjes voor volwassenen. Waarom zou jij een uitzonderingspositie mogen krijgen?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:37:25 #248
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:30 schreef Elemo het volgende:

[..]

Ik denk dat je je moet afvragen in hoeverre je je dit soort dingen aan wilt trekken op een forum?
huh? ik voel dingen op een forum net zo sterk als wanneer t in mn gezicht gezegd word. jij niet?
hoe krijg je dat voor elkaar? alleen de manier van communicatie is anders nl, verder niks.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:38:32 #249
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ach joh, je bent hier voor je plezier. Niemand dwingt je. Als het je hier niet aan staat, dan ga je toch lekker naar een forum waar je je wel thuis voelt?

Overigens, waarom zou ik respect moeten hebben voor jouw overtuigingen? Ik heb ook geen respect voor de overtuigingen van mensen die in geesten geloven, of in aliens, of in andere sprookjes voor volwassenen. Waarom zou jij een uitzonderingspositie mogen krijgen?
vraag je me nou echt waarom respect voor een persoon belangrijk is?
en zeg me niet dat respect voor een persoon anders is dan respect voor de mening van die persoon, want dat gaat hand in hand.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:39:29 #250
362645 Elemo
sola gratia
pi_113087368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:37 schreef Daskaar het volgende:
huh? ik voel dingen op een forum net zo sterk als wanneer t in mn gezicht gezegd word. jij niet?
Nee uiteraard niet, dit zijn lettertjes op een scherm. Groot verschil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:37 schreef Daskaar het volgende:
hoe krijg je dat voor elkaar? alleen de manier van communicatie is anders nl, verder niks.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat door de onpersoonlijke natuur van dit medium mensen sneller geneigd zijn om ongenuanceerd kritiek te leveren. Ook soms gewoon voor de lol.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen als ik jou was.
Elemosynarius
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:39:36 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113087370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Daskaar het volgende:

[..]

vraag je me nou echt waarom respect voor een persoon belangrijk is?
en zeg me niet dat respect voor een persoon anders is dan respect voor de mening van die persoon, want dat gaat hand in hand.
Respect is iets dat je moet verdienen. En dat doe je niet door domme dingen te zeggen en denken. Respect is niet iets dat je krijgt op basis van niets.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:40:49 #252
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Respect is iets dat je moet verdienen. En dat doe je niet door domme dingen te zeggen en denken. Respect is niet iets dat je krijgt op basis van niets.
nee, daar ga je echt de fout in, respect heb je, daar is geen verdienen aan.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:42:25 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113087429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:40 schreef Daskaar het volgende:

[..]

nee, daar ga je echt de fout in, respect heb je, daar is geen verdienen aan.
Want? Waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die niets van waarde heeft gedaan? Ik hoef hem niet te minachten, maar respect hebben ook niet.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:44:20 #254
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087458
als je respect moet verdienen dan heb je altijd het excuus om iemand als stront te behandelen. respect betekent gelijkheid.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:50:07 #255
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want? Waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die niets van waarde heeft gedaan? Ik hoef hem niet te minachten, maar respect hebben ook niet.
wat jij iets van waarde noemt, hoef ik helemaal niet zo te zien. op deze manier hou je onderscheid tussen mensen. en er is geen onderscheid. zijn we net een beetje af van verschil in waarde door huidskleur, kom jij aan met verschil in waarde door handelingen. als jij geen respect hebt voor een ander dan behandel je hem als minder.
stel ik heb geen respect voor jou, en ik behandel je als shit. leuk? vind je mij dan leuk? wat als we elkaar vaker tegenkomen en ik blijf je als kak behandelen..

je kan het ook andersom gaan doen, nl dat je geen respect wil hebben voor een ander, geen rekening wil houden met die persoon en dus zeg je dat wat die persoon heeft gedaan niks van waarde is.
je ziet vast wel dat je houding enorm arrogant is toch?

loop je een supermarkt binnen en duw je mensen aan de kant om als eerste bij de kassa te staan omdat je vind dat de rest niks van waarde heeft gedaan?
pi_113087662
quote:

[..]

ja, ik denk t niet.
Misschien is dat allemaal wel zo.
pi_113087678
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overigens wel grappig dat 90% van alle topwetenschappers en/of hoogleraren etc wel geloven in een godwezen.

Anyway mijn geloof is nou eenmaal superieur, want ik besta namelijk echt in tegenstelling tot sommige allang vergane buitenaardse wezens.
Mwah, bij de natuurwetenschappers ligt dat echt wel lager...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_113087704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bingo. Respect moet je verdienen.

Anders zou het -net als liefde- ook niets waard zijn.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_113087724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:44 schreef Daskaar het volgende:
als je respect moet verdienen dan heb je altijd het excuus om iemand als stront te behandelen. respect betekent gelijkheid.
Ik zou deze definitie toch eens herzien als je respect verwacht.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:58:50 #260
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087796
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bingo. Respect moet je verdienen.

Anders zou het -net als liefde- ook niets waard zijn.
ik ben het niet met je eens.
jij verdient mijn respect niet.
sukkel
pi_113087803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:50 schreef Daskaar het volgende:
loop je een supermarkt binnen en duw je mensen aan de kant om als eerste bij de kassa te staan omdat je vind dat de rest niks van waarde heeft gedaan?
Dat heeft niks met respect te maken, maar met gedragsregels. Hier is nog werk aan!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:59:18 #262
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik zou deze definitie toch eens herzien als je respect verwacht.
ja, leef je leven per definitie!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:59:44 #263
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:59 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat heeft niks met respect te maken, maar met gedragsregels. Hier is nog werk aan!
respect resulteert in gedrag.
sukkel
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:00:49 #264
362645 Elemo
sola gratia
pi_113087843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:59 schreef Daskaar het volgende:

[..]

sukkel
Ik begin te begrijpen waarom jij problemen ondervindt hier.
Elemosynarius
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:00:52 #265
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113087846
quote:

[..]

sukkel
ook maar aan het schelden geslagen?
pi_113087852
quote:
sukkel
:W
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:05:07 #267
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113087947
ik had jullie slimmer ingeschat..
ik doe nu slechts wat jullie propaganderen hoor.
je moet me respect verdienen sukkel.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:05:54 #268
362645 Elemo
sola gratia
pi_113087966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:05 schreef Daskaar het volgende:
ik had jullie slimmer ingeschat..
Dat is niet wederzijds.
Elemosynarius
pi_113087969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:58 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens.
jij verdient mijn respect niet.
sukkel
- geen respect is niet hetzelfde als disrespect
- het (niet) eens zijn leidt bij volwassen mensen meestal niet tot (dis)respect
- je bent nogal hypocriet; zelf vinden dat je respect zou moeten hebben voor alles en iedereen en mij "uitschelden"
- je scheldt maar lekker. Met argumenten krijg ik je makkelijk klein.

dinsdag 19 juni 2012 @ 10:10:53 #270
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113088105
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- geen respect is niet hetzelfde als disrespect
- het (niet) eens zijn leidt bij volwassen mensen meestal niet tot (dis)respect
- je bent nogal hypocriet; zelf vinden dat je respect zou moeten hebben voor alles en iedereen en mij "uitschelden"
- je scheldt maar lekker. Met argumenten krijg ik je makkelijk klein.
hahaha je snapt nog steeds niet dat mijn uitschelden iets betekende?

als ik tegen jou zeg dat je geen respect verdiend hebt, voelt dat anders dan wanneer ik zeg dat je een sukkel bent?
niet?
nou voor de meeste onder ons wel.
pi_113088160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:10 schreef Daskaar het volgende:

[..]

hahaha je snapt nog steeds niet dat mijn uitschelden iets betekende?

als ik tegen jou zeg dat je geen respect verdiend hebt, voelt dat anders dan wanneer ik zeg dat je een sukkel bent?
niet?
nou voor de meeste onder ons wel.
Je leest niets van wat ik schrijf, maar herhaalt gewoon je mantra.

Trolletje :W

En wat "de meesten onder ons" vinden zal me aan m'n reet roesten.

dinsdag 19 juni 2012 @ 10:25:01 #272
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113088508
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je leest niets van wat ik schrijf, maar herhaalt gewoon je mantra.

Trolletje :W

En wat "de meesten onder ons" vinden zal me aan m'n reet roesten.
ok, zal ik ff ingaan op je punten.
volwassen mensen hier tonen juist disrespect als ze het niet eens zijn, daar ging mijn argument eerder deze morgen over.
ik ben niet hypocriet omdat ik het niet meende.
je kan alle argumenten van de wereld hebben en ik zal je nog steeds als stront behandelen want je mening zal me aan me reet roesten.

zie je wat ik deed daar?
irritant he?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:42 #273
362645 Elemo
sola gratia
pi_113088603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:25 schreef Daskaar het volgende:
zie je wat ik deed daar?
irritant he?
Ik zag wat je deed, maar wat probeer je te doen?
Beargumenteren en discussieren is toch leuker dan dit?
Elemosynarius
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:29:47 #274
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113088673
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:27 schreef Elemo het volgende:

[..]

Ik zag wat je deed, maar wat probeer je te doen?
Beargumenteren en discussieren is toch leuker dan dit?
ja is zo.
ik probeer alleen even iets aan te tonen.
ik mis hier respect op t forum en dat is essentieel voor een discussie.
helemaal als het leuk moet blijven.
en dat is het voor mij niet meer doordat er geen wederzijds respect is.

ik zou hier echt wat kunnen leren, maar t houdt gewoon op zo, das jammer.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:33:26 #275
362645 Elemo
sola gratia
pi_113088809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:29 schreef Daskaar het volgende:
ja is zo.
ik probeer alleen even iets aan te tonen.
ik mis hier respect op t forum en dat is essentieel voor een discussie.
Trek het je niet aan.
Er zijn altijd mensen die het met je eens zijn en mensen die je dom vinden. Dat is nou eenmaal zo.
Waar dat aan ligt mag je zelf bepalen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:29 schreef Daskaar het volgende:
ik zou hier echt wat kunnen leren, maar t houdt gewoon op zo, das jammer.
Misschien is dit wel wat je nu moet leren?
Elemosynarius
pi_113088826
quote:
sukkel
En dat doe je niet met Huppeldepup. ( even een quote van jou ):
quote:
Zo zie je, Galjaar, dat jou respect voor forumleden ook te wensen overlaat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:00:19 #277
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113091551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:33 schreef Elemo het volgende:

[..]

Trek het je niet aan.
Er zijn altijd mensen die het met je eens zijn en mensen die je dom vinden. Dat is nou eenmaal zo.
Waar dat aan ligt mag je zelf bepalen.

[..]

Misschien is dit wel wat je nu moet leren?
ik weet niet, het is gewoon jammer, hoopte dat we een goed gesprek konden hebben.
ik ben niet nieuw op forums en al helemaal niet hier en misschien ben ik wel wat masochistisch omdat ik nog steeds nu en dan probeer wat te veranderen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:01:07 #278
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113091582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:33 schreef ATON het volgende:

[..]

En dat doe je niet met Huppeldepup. ( even een quote van jou ):

[..]

Zo zie je, Galjaar, dat jou respect voor forumleden ook te wensen overlaat.
zo is het niet bedoelt, maar als ik hem beledigd zou hebben dan spijt me dat.
was niet de bedoeling!
pi_113091822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:01 schreef Daskaar het volgende:
zo is het niet bedoelt, maar als ik hem beledigd zou hebben dan spijt me dat.
was niet de bedoeling!
Maar je reken dit wél een ander aan. Hypocriet !
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:53:47 #280
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113093478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:07 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar je reken dit wél een ander aan. Hypocriet !
ja je hebt gelijk.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:09:02 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113094052
Zo.... mag het nu weer on topic? :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:13:27 #282
37769 erodome
Zweefteef
pi_113094235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heel erg mee oneens, respect geven is iets dat bij jou ligt, niet bij de ander.
Het hoort gewoon bij fatsoenlijke omgangsnormen, als je dus denkt dat respect verdient moet worden en dat je mensen bv gewoon sukkels mag noemen omdat jij geen respect hoeft te hebben voor hun denkwijze waarmee ze jou geen kwaad doen dan zit er wat fout in je omgangsnormen wat mij betrefd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113094557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:13 schreef erodome het volgende:

Het hoort gewoon bij fatsoenlijke omgangsnormen
Oneens.
Conscience do cost.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:22:48 #284
37769 erodome
Zweefteef
pi_113094596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Oneens.
Leg eens uit.
pi_113094814
Ik vind niet dat respect ook maar iets te maken heeft met fatsoenlijke omgangsvormen. Dat ik en public niet meteen iemand in zijn gezicht spuug omdat ik het niet met hem eens ben vind ik een 'fatsoenlijke omgangnvorm'. Neemt niet weg dat ik die persoon lager dan een kakkerlak (om maar even te overdrijven ;) ) kan vinden.

Maar ik heb zo'n idee dat onze definities van respect gewoon verschillen. Ik vind het iig niets te maken hebben met 'aardig tegen iemand zijn'..
Conscience do cost.
pi_113094930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:00 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ik weet niet, het is gewoon jammer, hoopte dat we een goed gesprek konden hebben.
ik ben niet nieuw op forums en al helemaal niet hier en misschien ben ik wel wat masochistisch omdat ik nog steeds nu en dan probeer wat te veranderen.
Begin maar met het veranderen van je nederlands taalgebruik.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:33:29 #287
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113095013
wacht ik weet iets! moet je opletten!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:34:21 #288
37769 erodome
Zweefteef
pi_113095058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:28 schreef ems. het volgende:
Ik vind niet dat respect ook maar iets te maken heeft met fatsoenlijke omgangsvormen. Dat ik en public niet meteen iemand in zijn gezicht spuug omdat ik het niet met hem eens ben vind ik een 'fatsoenlijke omgangnvorm'. Neemt niet weg dat ik die persoon lager dan een kakkerlak (om maar even te overdrijven ;) ) kan vinden.

Maar ik heb zo'n idee dat onze definities van respect gewoon verschillen. Ik vind het iig niets te maken hebben met 'aardig tegen iemand zijn'..
Lager dan een kakkerlak terwijl het over iemand gaat die geen kwaad doet vind ik een hele slechte instelling, slechte omgangsnormen.
Dan kan je namelijk nog wel geforceerd netjes doen, maar die mening schijnt er wel doorheen.

Je zo verheven voelen is arrogantie wat mij betrefd, een zeer nare karaktertrek waar ik zelf wat aan zou doen als ik dat bij mezelf zie.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:34:25 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113095062
Mensen, opmerkingen over de vorm kunnen jullie hier kwijt:

Debatten over religie: inhoud vs vorm

Hier nu weer on topic. Off topic reacties worden vanaf hier gewoon verwijderd.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:36:02 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_113095125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:34 schreef Molurus het volgende:
Mensen, opmerkingen over de vorm kunnen jullie hier kwijt:

Debatten over religie: inhoud vs vorm

Hier nu weer on topic. Off topic reacties worden vanaf hier gewoon verwijderd.
Toch hoort de vorm hierbij, want dat hoort bij waarom je jouw geloof/ongeloof beter vindt dan dat van een ander. Om dat te kunnen zeggen moet je toch naar een ander kijken als minder, minder slim, minder rationeel tot zelfs slecht aan toe, lager dan die kakkerlak.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:38:21 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113095236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch hoort de vorm hierbij, want dat hoort bij waarom je jouw geloof/ongeloof beter vindt dan dat van een ander. Om dat te kunnen zeggen moet je toch naar een ander kijken als minder, minder slim, minder rationeel tot zelfs slecht aan toe, lager dan die kakkerlak.
Het enige verschil met andere onderwerpen is mogelijk het totale gebrek aan bruikbare argumenten voor overtuiging X. Verder zie ik echt geen reden om in dit topic, of in andere topics, een groot punt te maken van de vorm. Maar als je dat graag wilt... in een ander topic. Niet hier.
pi_113095358
Omdat de waarheid 1 is niet meer.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:11:22 #293
177948 Daskaar
cake or death?
pi_113099211
ehm..wat de fuck gebeurt er zojuist?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:12:03 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113099247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:11 schreef Daskaar het volgende:
ehm..wat de fuck gebeurt er zojuist?
Zie mijn eerdere waarschuwingen. Reacties zijn verwijderd.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:19:24 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113099630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:41 schreef De_Ilias het volgende:
Omdat de waarheid 1 is niet meer.
En hoe bewijst dat dat jouw geloof klopt? Ik ben wel met je eens dat er maar één waarheid is, en dat een waar geloof beter is (=verkiesbaarder) dan een onwaar geloof, maar ik snap niet waarom dat dan vanzelfsprekend jouw geloof is.
pi_113901399
In een paar woorden. Omdat de Islam perfect is in elk opzicht.
pi_113901601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:57 schreef faizel100 het volgende:
In een paar woorden. Omdat de Islam perfect is in elk opzicht.
Licht eens toe dan.
pi_113901669
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:02 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Licht eens toe dan.
Want dat is diens dogmatische uitgangspunt, alle redenen / argumenten, verklaringen zullen derhalve onderworpen zijn aan zijn uitgangspunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2012 20:04:49 ]
pi_113901783
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want dat is diens dogmatische uitgangspunt, alle redenen / argumenten, verklaringen zullen derhalve onderworpen zijn aan zijn uitgangspunt.
Je kan denk ik wel aantonen dat de islam niet perfect is, als er bijvoorbeeld fouten in de koran staan.
pi_113901825
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Je kan denk ik wel aantonen dat de islam niet perfect is, als er bijvoorbeeld fouten in de koran staan.
Kan je niet, voor elk stukje vergissing wat jij kunt aanwijzen zijn er boeken over context, uitleg en exegese over geschreven. De fouten zitten dus in jouw lezing er van, niet in die van de gelovige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')