quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:59 schreef pardijntje het volgende:
*egopost*
Moet Waterijs gaan proberen, heb potje urine ingeleverd wat er niet heel goed uitzag, over uurtjehopelijk uitslag en dan vanmiddag kontakt dieetste
ben benieuwd hoop dat ik thuis mag blijven
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Vriend wilde het voornamelijk als extra zekerheid, op basis van leeftijd en familie hadden we al een kleine kans. Maar we hebben niet echt besproken wat we zouden doen bij een minder gunstige uitslag. Ik denk wel dat we dan een punctie hadden laten doen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:30 schreef Kwisted het volgende:
wij hebben de combinatietest gedaan. Voor mij hoefde het ook niet zo, maar mijn vriend wilde het graag. Achteraf gezien ben ik wel blij, maar dat is ook omdat de uitslag positief was. Voor ons is het nu net een stukje meer zekerheid..
Als de uitslag minder positief was geweest, pff geen idee wat ik dan gedaan zou hebben..
Ik heb er de laatste tijd héél veel over opgezocht omdat wij dus zo's super slechte uitslag hebben gekregen. Volgens het rapport dat ik las (ik meen van het RIVM en recent) kiest 25% van de zwangeren voor een nekplooimeting in Nederland. In België is het zelfs standaard om dit te doen. Denk er in ieder geval goed over na wat je met de uitslag wil en realiseer je dat het een kansberekening is. Het kan zijn dat je valse zekerheid krijgt (ook bij een kans van 1 op 2000 kan jij die ene zijn) en het kan ook zijn dat je enorm in spanning zit wat achteraf onterecht blijkt. Wij kwamen op een kans van 1 op 8 ondanks mijn leeftijd (28) en niemand met een syndroom in beide families. Wij hebben 4 enorm onzekere en enge weken gehad, en gisteren in ieder geval deels opluchting gekregen door de goede uitslag. Al kan er in de echo nog een hartafwijking naar voren komen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:40 schreef eliis het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verrassend hoeveel vrouwen hier de combinatietest hebben gedaan! Ik dacht dat de minderheid dat deed (maar hee, wat weet ik er nou van).
M'n vriend wil het graag voor de extra zekerheid, dus dan vind ik het ook prima. Maar misschien moet ik inderdaad maar niet teveel nadenken over 'wat als het niet goed is'; dat zien we wel als het zover mocht zijn.
Ik leen even de post van Phaidra, die had ook van mij kunnen zijn, haha.quote:Ik heb juist weinig zomerdingen en was bang dat ik op het laatste moment nog nieuwe kleding moest gaan scoren. Nou, is dát even een meevaller met dit weer.
Bang voor de bevalling is een groot woord. Ik heb er steeds vertrouwen in gehad eigenlijk, maar ik merk dat ik nu, als ik pijnlijke harde buiken heb, toch erg verkramp. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik dan bedenk dat weeën nog veel pijnlijker moeten zijn...Maar het gaat vast goedkomen, op een vreemde manier heb ik altijd al willen weten hoe het is om te bevallen en nu ga ik het ook echt meemaken binnenkort!!
Graag gedaan, succes met de keuze!!quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:11 schreef eliis het volgende:
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Spees_Eend!
Wat jij omschrijft, is precies waar ik mee zit. Als het een goede uitslag is, heb je eigenlijk een soort valse zekerheid. En een kans van 1 op 150 schijnt dus al een verhoogde kans te zijn, maar dan gaat het dus bij 149 alsnog goed, en dan ga ik geen punctie laten doen met het risico op een miskraam. Dus dan betekent het een paar maanden flinke stress, misschien ook helemaal voor niks.
Maar jeetje, een kans van 1 op 8! Dan sta je wel even te kijken. Wat fijn dat jullie nu een goede uitslag hebben gekregen!! Wat je omschrijft is denk ik precies juist: als de kans op een afwijking groter is dan de kans op een miskraam door punctie, dan alsnog doen.
Echt heel fijn advies, dankje
Alles onder de 1:200 is een verhoogde kans toch?quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:11 schreef eliis het volgende:
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Spees_Eend!
Wat jij omschrijft, is precies waar ik mee zit. Als het een goede uitslag is, heb je eigenlijk een soort valse zekerheid. En een kans van 1 op 150 schijnt dus al een verhoogde kans te zijn, maar dan gaat het dus bij 149 alsnog goed, en dan ga ik geen punctie laten doen met het risico op een miskraam. Dus dan betekent het een paar maanden flinke stress, misschien ook helemaal voor niks.
Maar jeetje, een kans van 1 op 8! Dan sta je wel even te kijken. Wat fijn dat jullie nu een goede uitslag hebben gekregen!! Wat je omschrijft is denk ik precies juist: als de kans op een afwijking groter is dan de kans op een miskraam door punctie, dan alsnog doen.
Echt heel fijn advies, dankje
Hm zit wat in. Zie ook weer verhalen dat je juist wel of juist niet de combivitamine moet hebben. Dus maar even aan de kraamverzorgster vragen dan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Katy, nee, nog niet in huis. Ik laat het denk ik even liggen voor mijn meneer, kan hij in de kraamweek op pad.
Ja zag ik idd, thanks. Planning is bv als het lukt. Dus dan allebei nodig. Het staat op lijstje voor de na de geboortequote:Op woensdag 6 juni 2012 12:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Ligt er ook aan of je bv of fv gaat geven. Bij fv heb je alleen vit D nodig!!
Vit d hebben we want die gebruikt onze peuter nog dagelijks.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:12 schreef KatyM het volgende:
Ervaren moeders en LLM'ers, hebben jullie vitamine K en D al in huis voor de baby na de 8ste dag? Zo ja welk merk?
Vit d en k moet je aan je kind geven hèquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:51 schreef Loodje het volgende:
Heb vitaminen thuis liggen, vergeet ze wel regelmatig in te nemenMaar als ik eraan denk dan doe ik het wel:)
Ow ik dacht dat het via de moeder (borstvoeding) daar terecht kwam;) Tenminste dat wordt mij iedere keer verteld door voedingsdeskundige lolquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vit d en k moet je aan je kind geven hè
Wij hebben het ook laten doen (uiteindelijk is alleen de nekplooimeting gedaan en is er iets mis gegaan met het bloedonderzoek zelf, maar dat terzijde). Opvallend genoeg ben ik in mijn omgeving juist een van de weinigen die het onderzoek wel heeft laten doen (en ik vond dat juist verrassend, ik had verwacht dat vrijwel iedereen dat tegenwoordig zou doen).quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:40 schreef eliis het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verrassend hoeveel vrouwen hier de combinatietest hebben gedaan! Ik dacht dat de minderheid dat deed (maar hee, wat weet ik er nou van).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ergens hoop ik van wel!quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:37 schreef KatyM het volgende:
Vind jouw voorwerk bijtje, wel serieus klinken hoor. Zouden ze dan gewoon zeer binnenkort komen?
Oh noujaquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:51 schreef Keshet het volgende:
Enf, die combinatietest kan zo laat niet meer, dat kan maar tot ongeveer 14 weken.
Bij de SEO zijn helaas ook niet alle afwijkingen zichtbaar. Mocht er dan wel 'iets' te zijn zijn dan kun je natuurlijk wel een vruchtwaterpunctie laten doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens het idee dat ik Hendrikje al voel!
A grand adventure has begun.
KatyM, Vit D heb ik zowel in druppel als in tabletvorm in huis (druppels voor de jongste <davitamon>, tabletjes <huismerk etos> voor de oudste en mezelf) en vit K haal ik ofquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:12 schreef KatyM het volgende:
Ervaren moeders en LLM'ers, hebben jullie vitamine K en D al in huis voor de baby na de 8ste dag? Zo ja welk merk?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:58 schreef Keshet het volgende:
Klopt, maar markers van het Syndroom van Down bijvoorbeeld zijn weer heel lastig te zien bij de SEO.
Deze post is trouwens niet bedoeld om paniek te zaaien; gelukkig worden de meeste 'dingen' wel ontdekt.Zou je besluiten om af te breken? Of wil je het weten zodat je kan voorbereiden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens het idee dat ik Hendrikje al voel!I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Sterkte Pardijntjequote:Op woensdag 6 juni 2012 17:16 schreef pardijntje het volgende:
Keshetspannende dagen/weken succes met afwachten
zou wel tof zijn als je hendrikje al voelt
vamp
Toch ketonen +2 in urine, via dieetste contact met gyn vooralsnog ben ik thuis en gaan we zo door
mocht blijken dat ik de ab ook uitspuug wordt het een ander verhaal
Daar doen we het voorquote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren heb ik een echo gehad en zag ik een mooi knipperend hartje.
mooi inderdaad!quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb zojuist mijn nieuwe spijkerbroek binnengekregen. Ben er zó blij mee! Misschien ook iets voor anderen hier?
[ afbeelding ]
Nu voor ¤39,95 bij de Wehkamp, van Mamalicious. Is heel mooi donkerblauw (donkerder dan op de foto) en ziet er gewoon écht mooi uit & valt mooi. En ook niet te duur
Ik ben ook een mini! 1.61m. En deze is er in lengtemaat 32. Als ik gympen aan heb, dan valt 'ie net over de schoenen heen (en komt niet op de grond). Met hakken (hoe minimaal ook) is het sowieso geen probleemquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:06 schreef Skoap het volgende:
[..]
mooi inderdaad!
Helaas zijn die broeken voor mijn veel te langIk heb gewoon veel te korte pootjes
*bestellen gaat*quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik ben ook een mini! 1.61m. En deze is er in lengtemaat 32. Als ik gympen aan heb, dan valt 'ie net over de schoenen heen (en komt niet op de grond). Met hakken (hoe minimaal ook) is het sowieso geen probleem
Was ook een beetje bang voor de lengte, maar heel goed te doen dus!
En hij zit heel fijn over mijn buik heen
For what it's worth: bij de oudste had ik een goede echo gehad en de dag erna kreeg ik ineens bloedverlies.. Helderrood en veel ook! Heeft uiteindelijk nog aangehouden van week 7 tot week 10 ook... En alles is goed gegaan..quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:39 schreef Omentielvo het volgende:
Even egopost. Net op het toilet zag ik helder bloedverlies. Ik kan wel janken. Verloskundige gebeld. Die zegt dat het alle kanten kan opgaan. Morgen nog wel bellen of er een gaatje is voor een echo.
Esprit heeft lengte maat 30 voor positie broeken! Daar heb ik er 2 van besteld. Ze zijn niet goedkoop, maar ja. Ik kan helaas ook niet zelf couperen, dus ik heb weinig keus (of een broek naar de kleermaker brengen, maar dat is ook niet gratisquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:44 schreef Loodje het volgende:
Lengtemaat is altijd een issue, gelukkig kan ik couperen:P
Ben 1.54m dus beland vaak bij wat duurdere merken als je een goede en leuke jeans wilt vinden en dan lengte 30. De eerste leuke positiemodebroek/jeans in die lengtemaat moet ik nog vinden. Maar binnenkort ga ik weer een keertje shoppen. Heb in Amsterdam een wat grotere winkel gevonden die alleen positiemode doet en verschillende merken heeft. In Rotterdam zitten 2 winkeltjes maar die zijn echt enorm duur, hebben hun eigen kleding en de andere heeft ook de merken die je bij prenatal enz kunt vinden.
Estrys, hoop dat jouw hoofdpijn nu snel gaat zakken!
Bij mijn nummer 2 heb ik ook idioot veel bloed verloren. Alsof er iets knapte en ik liep in 1x leeg.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Coco, mooie broek.
Bloeden is nu gestopt. Hopelijk blijft het weg. Vandaag precies 7 weken. Ik zat ook al op internet te kijken en kwam veel positieve verhalen tegen. Maar hopen dat het bij mij ook zo verloopt. Morgen even bellen naar de VK of er een plekje vrij is voor mij. Dank jullie voor de reacties.
*eek* dat klinkt echt heel naar...quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:41 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik twijfel trouwens dit keer over een sluitband, of ik die aan zal schaffen.. hier dames ervaring mee? Ik wil hem vooral om het rollende baarmoedergevoel de eerste dagen te beperken, zodat ik ook vrij vlot weer op mijn zij kan liggen.. dat viel de vorige keer nog best tegen namelijk, de eerste dagen
Haha het is vooral in de eerste dagen, je baarmoeder krimpt nog, en je buik is leeg en ruim... het is prima te overlevenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef Skoap het volgende:
[..]
*eek* dat klinkt echt heel naar...
naja over een aantal maand zal ik wel weten wat je ermee bedoelt
Hoeft niet. Ik weet ook niet wat ze bedoelt Nou ja wel wat ze bedoelt maar niet hoe het voelt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:46 schreef Skoap het volgende:
[..]
*eek* dat klinkt echt heel naar...
naja over een aantal maand zal ik wel weten wat je ermee bedoelt
Dat dus!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik weet ook niet wat ze bedoelt Nou ja wel wat ze bedoelt maar niet hoe het voelt.
Ja dat was bij mij minder idd (behalve het huge gebeuren, maar dat had niks met de zwangerschap te makenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:56 schreef Gerberaatje het volgende:
Er viel ook nog wel wat terug te vouwen in mijn geval, vorige keerik draag ontzettend naar buiten én ik was gewoon echt mega huge vorige keer
![]()
Misschien valt het dit keer wel mee. Maar ik ben benieuwd of het nou echt zo fijn is zo'n ding. Anders maar niet
have fun!!!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:52 schreef Enfermera het volgende:
Whaha LeNeHe noem jij je meisje ook al BeppieIk ook
XD Nu we weten dat het een meisje is, dan
Ik ben lekker even een paar daagjes er tussenuit trouwens, heerlijkIk vertel alles wel weer als ik terug ben! Tot over een lang weekend!
![]()
![]()
De Turkse kleermaker hier rekent een euro of 5 per pijp inderdaad, daar zou ik het niet voor laten.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
(of een broek naar de kleermaker brengen, maar dat is ook niet gratis)
Vraag ik me meteen af waarom hij een prijs per pijp rekentquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De Turkse kleermaker hier rekent een euro of 5 per pijp inderdaad, daar zou ik het niet voor laten.
Mensen met beenlengteverschilquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:38 schreef Lunta het volgende:
[..]
Vraag ik me meteen af waarom hij een prijs per pijp rekentHoeveel mensen zouden met meer of minder dan twee pijpen per broek komen?
Ja, ik kan geen betere 'werktitel' verzinnenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:52 schreef Enfermera het volgende:
Whaha LeNeHe noem jij je meisje ook al BeppieIk ook
XD Nu we weten dat het een meisje is, dan
Ik ben lekker even een paar daagjes er tussenuit trouwens, heerlijkIk vertel alles wel weer als ik terug ben! Tot over een lang weekend!
![]()
![]()
Er posten hier wel vaker mannen meequote:Op woensdag 6 juni 2012 21:41 schreef onlogisch het volgende:
Maandag onze 20weken echo
Ben ik trouwens de enige man die hier post?![]()
Hmm dat is idd wel vroeg ja, hopelijk blijft de baby nog even zitten. Sterkte ermeequote:Op woensdag 6 juni 2012 23:26 schreef Pharkus het volgende:
Net 34 weken, vriendin ligt nachtje ter observatie vanwege harde buiken... Vind het nog iets te vroeg.
Ik hoop het ook, ik ga er van uit dat het goed komt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm dat is idd wel vroeg ja, hopelijk blijft de baby nog even zitten. Sterkte ermee
Ben jij nou eigenlijk zwanger? Heb het al meerdere mensen zien vragen maar nog geen antwoord gezien..quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm dat is idd wel vroeg ja, hopelijk blijft de baby nog even zitten. Sterkte ermee
dat vraag ik me nou eigenlijk ook af.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ben jij nou eigenlijk zwanger? Heb het al meerdere mensen zien vragen maar nog geen antwoord gezien..
Groot gelijk!quote:Op donderdag 7 juni 2012 06:47 schreef Gerberaatje het volgende:
Laxo is gewoon nog te verkrijgenbij de appie o.a. En die scheut olijfolie ja! Kan je ook een lepel zo van nemen, niet lekker wel effectief
Beckwauw! Echt wauw...
Zo, kind en papa zijn op weg naar opa en oma, ik duik mijn bed weer in![]()
Hij is weg. Zag m bewegen en toen k boven kwam zat ie. Snel kleren aangetrokken en meegegevenquote:Op donderdag 7 juni 2012 07:50 schreef As1981 het volgende:
En anders na het wegbrengen weer heel snel je bed in Sonnetje. Inderdaad relaxen nu met je verlof. Of kan je dat niet als je er al uit bent geweest?
Niks bijzonders vannacht, ze heeft goed geslapen, nu mag ze weer een half uur aan de ctg (als ik het goed heb). Hopelijk mag ik er daarna ophalenquote:Op donderdag 7 juni 2012 04:23 schreef Phaidra het volgende:
Mooie echofoto's becky
Omen, sterkte!
pharkus, dat is idd nog wat vroeg. Hopelijk blijft hij/zij nog even zitten, sterkte!
Onlogisch, welkom en succes alvast met de echo.
Wakker. Maagzuur, lag niet lekker, bluh.
LOL, krijg opeens een sms van vriendlief, of hij iets voor me kan doen
*uit lurk stand*.quote:Op donderdag 7 juni 2012 08:32 schreef bijtje84 het volgende:
Gisteren avond om 18:20u en 18:30 zijn na een turbobevalling van drie kwartier thuis geboren onze jongens M.art en P.uck.
We zijn daarna allemaal afgevoerd met ambulances alsnog, maar maken het allemaal prima.
Later kom ik het hele verhaal nog wel vertellen.
Jeetjequote:Op donderdag 7 juni 2012 08:32 schreef bijtje84 het volgende:
Gisteren avond om 18:20u en 18:30 zijn na een turbobevalling van drie kwartier thuis geboren onze jongens M.art en P.uck.
We zijn daarna allemaal afgevoerd met ambulances alsnog, maar maken het allemaal prima.
Dat is nog eens leuk bijlezen!! Van harte gefeliciteerd met je twee jongetjesquote:Op donderdag 7 juni 2012 08:32 schreef bijtje84 het volgende:
Floradix werkt goed als laxeer en is nog goed ook:) Zitten ook ijzer en vitamines in.quote:Op donderdag 7 juni 2012 05:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een waardeloze k-nacht gehad met nauwelijks slaap. Blijf vandaag thuis om bij te tanken.
Is er iets laxerends op de markt dat wij zwangeren wel mogen? Heeft me de hele nacht dwars gezeten denk ik.
En een beetje een zeurderig gevoel in onderbuik.. tussen mijn bekken zeg maar. Bandenpijn misschien? Al wil ik het geen pijn noemen.. eerder irritant.
Ik ga proberen toch even wat slaap te pakken en straks naar de winkel voor kiwis en sinaasappelsap. Koffie wil bij mij ook nog weleens gelpen maar ben niet zon koffiedrinker.
Is niet alleen maar ijzer, zitten veel vezels in, bij mij werkt het prima;). Je kunt natuurlijk ook meer vezels etenquote:Op donderdag 7 juni 2012 10:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Floradix is toch ijzer? En ijzer verstopt. Daarom hoop ik nu zo lang mogelijk van de ferro af te kunnen blijven. Ik ben nu zo snel weer verstopt. De laxo gaat er hier rap doorheen. Dochter en ik drinken heel wat weg.
Dames, zie die tijd! 36 minuten later was de eerste er! Bijtje, gefeliciteerd! Turbo is inderdaad de juiste benaming.quote:
Dat weet ik, een aantal hebben al een pm gekregen, degenen die nog geen antwoord hebben gehad krijgen die nog wel als ik op pc zit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:00 schreef clauwheee het volgende:
Sylvana er staat nog een vraag voor je open.
Heb je voor mij ook een antwoord?;-)quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat weet ik, een aantal hebben al een pm gekregen, degenen die nog geen antwoord hebben gehad krijgen die nog wel als ik op pc zit.
Jemig wat schrikkenquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Ben terug uit het ziekenhuis, bloeddruk op de hand was 150/95 en aan de ctg (meerdere achter elkaar) was gemiddeld 130/100. Te hoog dus.Ik had verder geen eiwitten in mn urine en mn bloed was ook goed.
Heb voor nu medicijnen meegekregen, 3x per dag. En maandag om 08:30 melden en dan gaan ze beginnen met inleiden. Ik heb nog geen ontsluiting, dus krijg eerst tabletten. Maandag dus naar het ziekenhuis en pas weer naar buiten met kindje. Ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Mocht ik me nu ineens veel slechter gaan voelen, dan moet ik bellen en direct naar het ziekenhuis..
Ik kan me voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen! Nog maar 1 weekend met z'n tweetjesquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:58 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, wil niet zeggen dat ze maandag ook al geboren wordt, maar volgend weekend zijn we sowieso met z'n 3tjesHet moet echt nog even landen hier hoor..
Hoe is het gegaan bij de echo vanochtend?quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:36 schreef Omentielvo het volgende:
Bijtje gefeliciteerd. Wat is dat snel gegaan.
Ik heb nu nog een klein beetje bruinverlies. Om 10.50 kan ik even naar de VK voor echo.
Goed dat je het aanhaalt. Hoop op goed nieuws! Edit: oh daar is ze al!! Fijnquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan bij de echo vanochtend?
Dat dus.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:33 schreef Keshet het volgende:
Als je zo opzichtig meepost en er bijna om smeekt om ontmaskerd te worden kun je het toch ook out in the open hier neerzetten?
Wow, kan me goed voorstellen dat je hier even aan moet wennen. Vind het wel apart dat je los van de medicijnen toch al ingeleid gaat worden... Ik had ook hoge bloeddruk (al in week 26 of zo) en kreeg daarom ook medicijnen, maar inleiden is echt geen woord over gerept. Sterker nog, voor de 42 weken gingen ze niks doen als daar geen reden voor was. Nou is Minke uiteindelijk vanzelf gekomen met 40+1... Grappig hoe elk ziekenhuis daar weer verschillend mee omgaat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Ben terug uit het ziekenhuis, bloeddruk op de hand was 150/95 en aan de ctg (meerdere achter elkaar) was gemiddeld 130/100. Te hoog dus.Ik had verder geen eiwitten in mn urine en mn bloed was ook goed.
Heb voor nu medicijnen meegekregen, 3x per dag. En maandag om 08:30 melden en dan gaan ze beginnen met inleiden. Ik heb nog geen ontsluiting, dus krijg eerst tabletten. Maandag dus naar het ziekenhuis en pas weer naar buiten met kindje. Ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Mocht ik me nu ineens veel slechter gaan voelen, dan moet ik bellen en direct naar het ziekenhuis..
Dat weten we dus nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Sylvana is toch zwanger dacht ik? Of is daar nog iets mee dan?
*ook nieuwsgierig is...
Ik hoop gewoon dat je je niet rotter gaat voelen, komend weekend nog een beetje kan bijkomen van alles samen met jequote:Op donderdag 7 juni 2012 13:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee, nog geen zw-vergiftiging hier, maar mn bloeddruk is wel hard aan het stijgen (vorige week in het zkh was ie een stuk lager, bovendruk weet ik niet meer maar onderdruk was 85). En mn moeder is 2x ingeleid wegens zw-vergiftiging, daarom willen ze ook niet meer wachten. Ook omdat ik de 37 weken nu voorbij ben. En ik kan nu wel snel zw-vergiftiging krijgen. Zodra ik me slechter ga voelen moet ik ook direct naar het zkh en gaan ze dan al inleiden.
Omentielvo, fijn dat je echo gewoon goed was! Hoop dat je weer een beetje gerust gesteld bent nu!
-laat maar, geen zin om me te verdedigen steeds-quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet
Ik snap ook niet waarom het niet gewoon gemeld kan worden in dit topic, waarom dan wel mensen pmen? Als nu iedereen met het verhaal gepmt wordt kan het net zo goed openbaar lijkt me (een naam pmen vind ik een ander verhaal).
Oh ja, en dit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:42 schreef Skoap het volgende:
Marjolijntje kan me voorstellen dat dat nieuws even moet "landen" Hopelijk ga je je niet slechter voelen in de tussentijd.
Omentielvo wat fijn dat alles goed was
Ah ok, da's wel een stukkie logischer denk ik, met die geschiedenis. Mijn onderdruk toendertijd was altijd rond de 90-95, met de medicijnen tussen de 85-90... Maar die moeten wel de kans krijgen te werken lijkt me.. kan me niet voorstellen dat dat tussen nu en maandag nog veel zin heeft, maar gelukkig ben ik IT-er en geen artsquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee, nog geen zw-vergiftiging hier, maar mn bloeddruk is wel hard aan het stijgen (vorige week in het zkh was ie een stuk lager, bovendruk weet ik niet meer maar onderdruk was 85). En mn moeder is 2x ingeleid wegens zw-vergiftiging, daarom willen ze ook niet meer wachten. Ook omdat ik de 37 weken nu voorbij ben. En ik kan nu wel snel zw-vergiftiging krijgen. Zodra ik me slechter ga voelen moet ik ook direct naar het zkh en gaan ze dan al inleiden.
Omentielvo, fijn dat je echo gewoon goed was! Hoop dat je weer een beetje gerust gesteld bent nu!
Dat zal idd wel de wegende factor zijn... ik heb er ook als een "zonnetje" bijgelopen tot op het einde... nergens last van, die bloeddruk was ook voor mij slechts op papier een klacht, maar niet iets waar ik last van had.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:48 schreef clauwheee het volgende:
Dacht ik ook nog Lijnloos, wel verschillend. Ik ben van de week ook gecontroleerd vanwege stijgende bloeddruk (die is nu net als die van Marjolijntje ongeveer, 130/95, en ik kom van heel laag, 95/60), vocht en omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad. Maar urine goed en verder ook geen medicijnen, woensdag weer controle. Maar ik voel me verder wel aardig, misschien speelt dat ook mee? Dus kon me ook wel voorstellen dat Marjolijntje even schrok, zo snel actie.
Grappig is dat he! Ze kijken alsof de baby er elk moment zo uit zou kunnen vallenquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:57 schreef KatyM het volgende:
Ook leuk hoe mensen je vol medelijden aankijken op straat als ik de fiets zit met mn dikke buik, 2 zware dirktassen aan t stuur
Omentielvo, fijn dat alles goed is!
En nanadu, mooi dat je eruit bent gekomen met je werkgever!
Mijn moeder heeft ook een acute inleiding gehad door zwvergiftiging maar ik heb nergens last van tot nu toe gelukkig. Ik hoop dat het dit weekend lukt om nog ff te genieten met zn 2en marjolijntje. Gek idee hoor
Adesse, heb jij wel iets van voorwerk of harde buiken? Ik helemaal niks..
Ja je ziet ze bijna denken 'dat het nog looopt en zelfs fietstquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Grappig is dat he! Ze kijken alsof de baby er elk moment zo uit zou kunnen vallen.
Hier af en toe harde buiken, vooral 's avonds. Ik kan dan ook niet lekker meer zitten.
En je bent niet de enigequote:Op donderdag 7 juni 2012 21:02 schreef Kyara het volgende:
en nieuwsgierig als ik ben wil ik nu ook weten wat het verhaal rond Sylvana is....
Dan zou ik al 7 jaar zwanger zijnquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:00 schreef KatyM het volgende:
Ik ook niet! Maar zou dat tijdens die orgies gebeurd zijn? Spannend
Ha! Dus toch zwanger nu? Wat leuk, gefeliciteerd! Hoelang al?quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan zou ik al 7 jaar zwanger zijnHeb nu al ruim 5 jaar een monogame relatie hoor
Ik heb het orgie-verhaal ook gemist!quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:00 schreef KatyM het volgende:
Ik ook niet! Maar zou dat tijdens die orgies gebeurd zijn? Spannend
Da's ook wel heer erg 'oude koeien'quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:05 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Ik heb het orgie-verhaal ook gemist!![]()
Lekker! Nu niet direct te hard van stapel lopen hè. *kijkt streng*quote:Op vrijdag 8 juni 2012 07:18 schreef bodpa09 het volgende:
Ik kwam vanmorgen voor het eerst deze week soepel uit bed, kan me eindelijk weer een pietsie bewegen zonder harde buiken en pijn. Hehe, voel me meteen meer mens en heb acuut zin om van alles te doen.
Zal mijn man ook leuk vinden zo'n gevaarte in bedquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:38 schreef As1981 het volgende:
Ik vond het voedingskussen helemaal niets. Ik draai daar te veel voor in bed en was steeds lang bezig om dat ding goed en lekker neer te leggen. Dus heb hem de vorige keer na een halve nacht niet meer in bed gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |