LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:44 | |||
![]() Lap data Lap length 3.34km (2.075 miles) Race laps 78 Race distance 260.52km (161.88 miles) Pole position Right-hand side of the track Lap record* 114.439 (161.528 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap 113.532 (163.521 kph) by Kimi Raikkonen, 2006 Maximum speed (2011) 289 kph (179.576 mph) by Lewis Hamilton, McLaren DRS zone/s (race) Pit straight, disabled in tunnel Car performance Full throttle 54% Downforce level Maximum Gear changes per lap 62 Fuel use per lap 1.7kg Strategy Pit lane time loss 22 seconds 2012 prime tyre**: Soft (2011: Soft) 2012 option tyre**: Super-soft (2011: Super-soft) Practice 1 Thu 10:00 Practice 2 Thu 14:00 Practice 3 Sat 11:00 Qualifying Sat 14:00 Race Sun 14:00 Race is op BBC voor FP's zie: http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html VT1:
VT2:
En gewoon omdat ie tof is ![]() ![]() ![]() | ||||
Eenskijken | zondag 27 mei 2012 @ 15:44 | |||
de TT klopt niet meer ![]() | ||||
Szura | zondag 27 mei 2012 @ 15:44 | |||
Misgegokt Vergne | ||||
Stiggie | zondag 27 mei 2012 @ 15:44 | |||
Goede race van Alonso | ||||
CoolStoryBro | zondag 27 mei 2012 @ 15:44 | |||
Fail TT | ||||
SjaakVilleneuve | zondag 27 mei 2012 @ 15:45 | |||
kom op, volle bak water nu uit de lucht! ![]() | ||||
zoem | zondag 27 mei 2012 @ 15:45 | |||
Toch niet, volgens de laatste boordradio. Button exit ![]() | ||||
Ajacied422 | zondag 27 mei 2012 @ 15:45 | |||
Button ![]() | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:45 | |||
:p Pit to Lewis: “It could rain before the end. There could still be some opportunities before the end of the race.” | ||||
Szura | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
McLaren vandaag ![]() | ||||
IkeDubaku99 | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
Hij doet een Glockje. | ||||
Weltschmerz | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
Als je je verstand uitschakelt kun je net doen alsof het spannend is. | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
10 uitvallers! | ||||
dyonvbaal | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
![]() | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:46 | |||
Force India's, best of the rest. | ||||
CoolStoryBro | zondag 27 mei 2012 @ 15:47 | |||
Niemand een 2 stop? Wel verrassend | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:47 | |||
Webber gaat winnen! | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:48 | |||
Alonso man van de wedstrijd. | ||||
chufi | zondag 27 mei 2012 @ 15:48 | |||
of ...? | ||||
dyonvbaal | zondag 27 mei 2012 @ 15:48 | |||
lijkt me leuk als webber nou bij het zwembad de muur in duikt met iedereen zo dicht erop ![]() | ||||
Szura | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
Webber wint | ||||
CoolStoryBro | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
6 verschilende winnaars de eerste 6 races ![]() | ||||
Ajacied422 | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
schadeclaims wegens kapoet camera | ||||
Dside | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
Nou nou spannend hoor. Alleen maar trains gezien en geen vettel gegen die mauer. | ||||
zoem | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
Dat valt reuze mee, hij heeft effectief alleen Hamilton ingehaald. Schumacher en Grosjean zijn uitgevallen. | ||||
Sasman | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
6 Races 6 Verschillende winnaars | ||||
Sabata | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
Yes yes yes. Nieuw record en een mooie overwinning voor Webber | ||||
SjaakVilleneuve | zondag 27 mei 2012 @ 15:49 | |||
Niet een al te bijzondere GP op naar Canada ![]() | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
Hulde voor webber! | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
Die had ie al bij de start. | ||||
ElmarO | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
Alonso aan de leiding in de WDC. ![]() | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
/shortcutje | ||||
chufi | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
dat ja ![]() ![]() | ||||
Maver24 | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 | |||
en nu regent het dus serieus volgens mij bij de tunnel, net te laat | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:51 | |||
Dat was Vettel. | ||||
Trystar | zondag 27 mei 2012 @ 15:51 | |||
![]() | ||||
Ajacied422 | zondag 27 mei 2012 @ 15:51 | |||
![]() | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:52 | |||
oh, ik had niet door dat het om alonso ging ![]() | ||||
Mickeys | zondag 27 mei 2012 @ 15:52 | |||
en dan vanavond 22 uur op rtl7 Ayrton Senna ![]() | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 15:52 | |||
Saaie race, behalve de laatste tien rondjes. Eindelijk een goede race van Massa ![]() Button ![]() | ||||
Eenskijken | zondag 27 mei 2012 @ 15:52 | |||
webber gaat driften met mensen vlak langs zijn auto ![]() | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:52 | |||
6 verschillende winnaars op een rij! | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 | |||
Schumacher, WDC: 2 punten. | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 | |||
Is al eerder op TV geweest | ||||
Bayswater | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 | |||
tegenvallende race, jammer dat het droog bleef. Die chicane vind ik steeds irritanter worden. | ||||
Mickeys | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 | |||
Klopt, al veel vaker | ||||
ElmarO | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 | |||
En nu op naar de Indy 500. ![]() | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:55 | |||
![]() Wordt dat nog ergens uitgezonden? | ||||
Eenskijken | zondag 27 mei 2012 @ 15:55 | |||
op naar het wielrennen in de giro! laters | ||||
ElmarO | zondag 27 mei 2012 @ 15:55 | |||
RTL 7, om 17.00 uur. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:56 | |||
Dus met Kalff ![]() | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:57 | |||
Hoeveel rondes worden daar gereden? | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 15:57 | |||
200. Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden, duurde 4 uur ![]() | ||||
Black-beauty-babe | zondag 27 mei 2012 @ 15:59 | |||
Dat is toch ook spektakel? | ||||
CoolStoryBro | zondag 27 mei 2012 @ 15:59 | |||
Hahaha jammer dat ze prins Albert niet natspuiten, dat zou pas gaaf zijn ![]() | ||||
LDS | zondag 27 mei 2012 @ 16:00 | |||
In canada hammie, 7 uit 7 ![]() | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:00 | |||
Is altijd mooi. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:00 | |||
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start.... | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:01 | |||
Kwali was mooi gisteren, race leek meer op een dienstregeling van de NS | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 16:01 | |||
EJ met zijn hippe overhemd ![]() | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 16:01 | |||
Ik vond het wel meevallen, iedereen werd opzij geduwd door Alonso of Massa volgens mij? Volgens mij kon Grosjean ook nergens heen. Hopelijk laten ze start nog zien ![]() | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 16:02 | |||
![]() ![]() | ||||
Bayswater | zondag 27 mei 2012 @ 16:02 | |||
Werd door een Ferrari weggedrukt, dus niets debiels aan. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:02 | |||
Hij ging naar links maar daar zat Schumacher...maarja in Maleisie kreeg hij ook geen straf. | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 16:03 | |||
Maar volgens mij werd hij door een Ferrari naar links geduwd, en de Ferrari weer door iemand anders ![]() ![]() | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:03 | |||
Op onboard van Schumacher zie je dat hij wel een halve meter van die Ferrari vandaan zat en zomaar naar links ging. | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 16:05 | |||
ow en nu gaat het regenen! | ||||
Weltschmerz | zondag 27 mei 2012 @ 16:06 | |||
Die van de Zwitserse spoorwegen misschien, zo voorspelbaar. Hulde voor Webber voor eens een keer niet zijn start verkloten. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:12 | |||
Wie gaat Button de volgende race vervangen? ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 16:19 | |||
als ik zo de beelden van de start terugkijk dan had Vettel eigenlijk zich terug moeten laten zakken tot achter Räikkönen. Hij sneed namelijk de eerste bocht vol af, weliswaar vanwege de crash van Grosjean, maar hierdoor profiteerde hij er wel optimaal van. Een beetje te goed naar mijn mening zelfs, want echt voor Räikkönen liggen deed hij tot op dat moment niet namelijk. | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 16:24 | |||
Ben ik met je eens | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:26 | |||
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer. Als je de herhaling ook kijkt zie je dat Vettel bijna de muur in wordt gedrukt door de auto van Grosjean. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 16:30 | |||
Met het afsnijden zelf heb ik in dit geval geen moeite, wel met het feit dat Vettel hierdoor veel terrein heeft gewonnen. Hij kwam immers naast Massa uit en niet naast Räikkönen | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 16:30 | |||
De stewards vonden het blijkbaar ok maar hij wint er wel makkelijk 2 plekken mee, soms zit het mee | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:33 | |||
Mja, zoals ik al zei. Dat is pech voor Raikkonen. Iemand die crasht benadeelt ook soms anderen, helaas. | ||||
Meike26 | zondag 27 mei 2012 @ 16:38 | |||
Precies, soms heb je geluk, soms botte pech. Wel gewaagd wat Vergne deed met de intermediates. Als de regen echt was gekomen, had hij misschien wel het podium gehaald ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 16:40 | |||
was idd pech voor Kimi, maar waar het mij om gaat is dat Vettel er wel erg veel voordeel uit haalde en geen enkele moeite deed om zich aan de ongeschreven regels te houden en even in te houden | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 16:41 | |||
Nee was gewoon niet zo handig, hij lag dacht ik 45 seconden achter op de top 6, dus die hadden makkelijk kunnen reageren, voor die paar puntjes die hij had kunnen winnen gewoon teveel risico maar misschien waren zijn banden sowieso op | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:44 | |||
Ok, laat ik het anders uitleggen. Stel, het gebeurde niet in Monaco maar op een ander circuit met meer ruimte. Grosjean crasht, Kimi moet uitwijken naar de buitenkant, Vettel naar de binnenkant en hij moet een stukje over het gras. Beiden halen uiteindelijk de bocht, maar Vettel heeft voordeel en komt voor Raikkonen de bocht uit. Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat Vettel die plek niet hoeft terug te geven. Dit is hetzelfde. Het enige verschil is dat in Monaco de eerste bocht toevallig asfalt aan de binnenkant heeft. | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 16:45 | |||
Vergne was inderdaad al heel vroeg in de race op supersofts overgegaan, zijn banden waren sowieso al op, was het gokje waard. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:46 | |||
![]() Zegt genoeg.... | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 16:48 | |||
dat laatste is precies mijn reden om te zeggen dat Vettel er te veel voordeel van heeft gehad. Er is dus wel een verschil, omdat asfalt nu eenmaal wat meer grip biedt dan gras | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:48 | |||
En wat kan Vettel daar precies aan doen? | ||||
wimderon | zondag 27 mei 2012 @ 16:52 | |||
Zegt vrij weinig. | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 16:52 | |||
op z'n rem gaan staan, maar begrijpelijk dat hij dat niet deed | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 16:53 | |||
inhouden. Hij ging volgas als een streep door de binnenzijde van de eerste bocht en deed geen enkele moeite om de anderen nog een kans te geven | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:54 | |||
Je weet dat dit F1 is en niet de zondagmiddagamateurs? Kom op man. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 16:56 | |||
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:56 | |||
Het punt is niet dat iemand geen tijd mag winnen met het afsnijden van een bocht. Het gaat erom dat iemand geen tijd mag winnen door met opzet de bocht af te snijden of door een fout. Vettel deed helemaal niets verkeerd. | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 16:58 | |||
Hij raakt Alonso toch? Vandaar dat hij naar links schiet | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 16:59 | |||
Wat dat betreft is er vrij consequent niet gestraft. Bij uitkomen tunnel hebben ook een hele hoop rijders de chicane afgesneden en een relatief snellere ronde weten neer te zetten. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 17:00 | |||
Alonso kwam in zijn buurt en toen ging hij veel te ver naar links, Schumacher heeft hij nooit gezien. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 17:01 | |||
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen. Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden. | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 17:01 | |||
Ik dacht dat ze elkaar raakten dat zei Alonso ook op de persconferentie | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 17:03 | |||
Wellicht raakten ze elkaar iets, maar vervolgens gaat hij gewoon volledig zelf naar links. RTL+ liet het in slomo zien en toen kon je dat duidelijk zien, Lauda vond het ook een straf waard. Is overigens ook niet de 1e keer voor Grosjean natuurlijk. | ||||
Aniron | zondag 27 mei 2012 @ 17:07 | |||
Als Schumacher al 5 plaatsen straf kreeg voor wat er bij de vorige race gebeurde vind ik toch echt dat Grosjean er ook minstes 5 moet krijgen. Dit was gewoon te lomp voor woorden en niet eens de eerste keer. | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 17:07 | |||
| ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 17:08 | |||
Duidelijk dat hij gewoon had moeten liften en niet verder naar links had moeten gaan.... | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 17:09 | |||
de actie van Maldonado was dat helemaal. Gewoon te laat remmen en bovenop de HRT knallen | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 17:09 | |||
Echt duidelijk vind ik het niet hoor, maar hij kan alsnog een straf krijgen, stewards zijn er nu mee bezig | ||||
Weltschmerz | zondag 27 mei 2012 @ 17:10 | |||
De stewards konden helemaal niet ingrijpen. Als je daarmee een crash vermijdt ja...... | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:14 | |||
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk. Nee. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 17:20 | |||
Dat heb ik eerder al gedaan toch wel, want je kunt nu zeggen ik moest uitwijken voor een andere coureur en zomaar een stukje afsteken en er zelf van profiteren. Misschien dat het meevalt, maar daarvoor moet wel een grens aangegeven worden, eentje die imo steeds meer richting de verkeerde kant opschuift. | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 17:26 | |||
Is er al een beter filmpje van het start-incident? ![]() | ||||
wimderon | zondag 27 mei 2012 @ 17:28 | |||
![]() | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 17:32 | |||
Dat was het dus inderdaad Jean-Eric Vergne says tyre wear not weather gamble prompted costly late Monaco Grand Prix pitstop | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:38 | |||
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen. | ||||
LWD-Godius | zondag 27 mei 2012 @ 17:39 | |||
Foto's van het vermeende gat in de vloer bij de RBR's en blijkbaar ook Sauber:
| ||||
vosss | zondag 27 mei 2012 @ 17:40 | |||
Hey koekebakkers, weet iemand van mijn fokvriendjes hoelaat de start van indy is ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 17:40 | |||
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:43 | |||
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 17:47 | |||
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie en imo was het te veel voordeel | ||||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 17:54 | |||
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijn | ||||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 17:57 | |||
Jammer dat je niet kan inhalen in Monaco, je wist na Vettel's pitstop al de top 6, verder wel mooi weekend voor Kovalainen.Ik denk ook 18 uur, tis toch altijd 1 uur voorbeschouwen? ![]() | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:04 | |||
Dat klopt. Hij had het voordeel dat hij niet tegen Grosjean aanreedt. En je kunt nog steeds niet uitleggen waarom. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 18:07 | |||
dan moet je beter lezen. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:10 | |||
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij? | ||||
Bayswater | zondag 27 mei 2012 @ 18:11 | |||
Vettel hadden ze tijdens de Safety Car terug moeten laten vallen maar ze waren te lang bezig met het onderzoek zodat het niet meer kon op een eenvoudige manier. | ||||
Nattekat | zondag 27 mei 2012 @ 18:13 | |||
Als Vettel achter Raikkonen was gebleven had hij net als Schumacher 20s achterstand, bestraft had hij wel moeten worden. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 18:14 | |||
nee, de stewards. Als kijker vind ik dat Vettel te veel terrein tov de concurrentie heeft gewonnen door zijn actie. Een ander kan iets anders vinden en het oordeel is aan de stewards. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:15 | |||
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens? | ||||
Bayswater | zondag 27 mei 2012 @ 18:19 | |||
tussen 0 en 1 plek voordeel. | ||||
Weltschmerz | zondag 27 mei 2012 @ 18:20 | |||
Volgens mij niet hoor. Ik heb de regels er niet bij, maar volgens mij geldt het geen voordeel mogen hebben alleen als je uit eigen beweging de baan verlaat. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:22 | |||
En dat bepaal jij? En waarom ligt daar de grens? | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 19:27 | |||
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken. | ||||
#ANONIEM | zondag 27 mei 2012 @ 19:30 | |||
Wmb als je een of meer posities wint. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 19:37 | |||
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient. | ||||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 19:42 | |||
Button unimpressed with Kovalainen's defensive driving during Monaco GPQ. (Vincent Marre Sports Zeitung) Mark, at what stage did you think you had the race won? MW: Lap 78, out of turn 19. That's Monaco. I watched the 1983 or '82 Monaco Grand Prix. Prost was leading with two laps to go and he crashed. So you never get ahead of yourself around here, because you'll get bitten in the arse really hard. So after the last corner was when I thought I was going to win. Illegale auto, diskwalifceren die Red Bull's. ![]() | ||||
ArcticBlizzard | zondag 27 mei 2012 @ 19:46 | |||
Ik vond het nog wel meevallen hoor die verdedigende acties (tenminste degene die te zien waren op tv) van Kov. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 20:39 | |||
Ik doe niet moeilijk, ik stel het alleen ter discussie omdat hij imo wel straf had verdiend, maar de stewards hebben tijdens de race anders beslist. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 20:43 | |||
- Je kunt niet uitleggen waarom hij een straf verdient, alleen dat hij 'te veel' gewonnen heeft. Hoeveel 'te veel' is en waar de grens ligt kun je niet onderbouwen. - De stewards hebben er naar gekeken en besloten dat geen straf nodig was. Je zit dus gewoon fout. | ||||
Stiggie | zondag 27 mei 2012 @ 20:46 | |||
| ||||
Mexicanobakker | zondag 27 mei 2012 @ 22:05 | |||
Senna zonder subs, wat is dit? | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 22:08 | |||
Die grens valt niet zomaar te trekken. Feit in deze race was dat Vettel na de start ruim achter Massa reed bij het ingaan van de eerste bocht en na het uitwijken voor Grosjean opeens naast de Braziliaan uitkwam. Vettel zat bij het ingaan van de eerste bocht naast Räikkönen, maar na het uitwijken er ruim voor. Imo dus voordeel. Dát is waarom het gaat. Hierin zullen we van mening blijven verschillen. Vettel moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen, dat staat wel vast. Hij heeft mazzel dat de bocht daar enkele jaren geleden verruimd is om de pitsuitgang veiliger te maken. Dat klopt, maar daarmee kan nog wel gezegd worden dat de beslissing ook anders uit had kunnen vallen. | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 22:22 | |||
Precies. Jij wil dat Vettel gestraft wordt voor mazzel. En dat is natuurlijk belachelijk. Ach, de Aarde had ook plat kunnen zijn. | ||||
Meike26 | zondag 27 mei 2012 @ 22:37 | |||
Idd Senna zonder subs ! Blijkbaar nog niet genoeg reclameblokken op tv, ze kunnen niet eens de vertalers opnieuw betalen ![]() | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 22:39 | |||
Als hij voor Massa was gekomen zou het unfair geweest zijn, maar zonder die crash van Grosjean had hij aan de binnenkant van Kimi gezeten voor T1....dus gewoon goede beslissing van de wedstrijdleiding. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 22:42 | |||
Altijd maar afgeven op reclameblokken etc...maar als het aan de publieke omroep ligt zie je geen enkele auto/motorrace. | ||||
Glijdt_licht | zondag 27 mei 2012 @ 22:47 | |||
http://img651.imageshack.us/img651/1338/spacevx.png (copy/paste deze link) Grosjean kon écht nergens heen ![]() | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 23:09 | |||
Ik ben vooral benieuwd naar de ruimte 1 seconde voor de touche ![]() | ||||
kepler | zondag 27 mei 2012 @ 23:13 | |||
Gevonden: Hij krijgt een tik van Alonso (?) en wordt daardoor opzij gezet. Hij had gewoon pech dat Schumacher er net naast zat. Beetje overdreven om nu alleen Grosjean hiervan de schuld te geven Op 0:14 kan je het ook goed zien ![]() | ||||
Breaker.Faker | zondag 27 mei 2012 @ 23:37 | |||
ik vondt het weer een saai race. Je ziet gewoon dat totaal niet kan inhalen in Monaco. Deze race gaat alleen om het geld. Wel jammer dat het zo gaat in de formule1. Ik ben totaal niet te spreken over de banden dit seizoen. Aantal rijders moesten banden sparen in de race. De FIA vindt dit gewoon normaal. Je zag ook in de slowmotion beelden dat de rubber er af kwamen. De rijders zijn elke race maar weer bezig met banden sparen en durfen zo geen risico meer te nemen. Dit heeft in 2012 totaal niets met racen te maken. FIA bedankt maar weer voor de regel. Dit geld ook voor DRS. | ||||
Peterselieman | zondag 27 mei 2012 @ 23:48 | |||
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel. Laten we er een punt achter zetten, want eens worden zullen we het niet. | ||||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 23:50 | |||
Wat zou voor jou een eerlijke sanctie zijn dan? Kimi en Vettel naast elkaar op het rechte stuk zetten met Vettel aan de binnenkant en dan zien wie die plek pakt en weer verder racen? | ||||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 23:55 | |||
Wat heeft Vettel dan in hemelsnaam verkeerd gedaan? Ik kan wel blijven vragen, maar je geeft gewoon geen antwoord. | ||||
Meike26 | maandag 28 mei 2012 @ 00:12 | |||
Na de tik van Alonso laat Grosjean hem anders behoorlijk makkelijk naar links rollen, terwijl dat he-le-maal niet nodig was. Ook bij eerdere starts dit jaar heeft hij laten zien dat hij te gretig, te egoïstisch beredeneerd waar hij zit : "Ik heb een snelle start, dus dan zou ik wel even wat ruimte houden voor St.Devot... *te laat* Oh crap, daar zit Schumacher al." Een beetje coureur doet in miliseconden een kansberekening en houd die auto zo recht mogelijk, aangetikt door Alonso of niet, beetje in de zelfde baan rijden (de kans dat iemand jou of jij hen aanrijd is dan minder) en eventueel nog wat stuurcorrecties, dit met Grosjean lijkt een gevalletje Remy, alleen op de aarde. | ||||
Peterselieman | maandag 28 mei 2012 @ 00:28 | |||
hij had zich mogelijk tot achter Kimi terug moeten laten vallen, maar op het moment dat de hele situatie werd bekeken was dit al niet meer mogelijk. je leest het gewoon niet goed ... Vettel deed als racer niets verkeerd, want iedereen wil elke situatie optimaal benutten. De stewards hebben niet ingegrepen, terwijl dat imo wel zo had moeten zijn, omdat Vettel te veel voordeel uit de situatie haalde | ||||
Fir3fly | maandag 28 mei 2012 @ 00:47 | |||
En dan zijn we weer terug bij hoeveel 'te veel' dan is. Je blijft rondgaan in een vicieuze cirkel. | ||||
Peterselieman | maandag 28 mei 2012 @ 01:44 | |||
In de Formule 1 kan een paar tienden van een seconde al een positie schelen, dus een tijd is er gewoon niet aan te hangen ... De positie van de coureurs op de baan heb ik al uitgelegd en de uitwijkactie van Vettel heeft hem mogelijk een plaats opgeleverd. | ||||
Fir3fly | maandag 28 mei 2012 @ 02:01 | |||
En dus is jouw argument nergens op gebaseerd. Immers, 'te veel' is niet te kwantificeren. Dat zeg je nu zelf. En daar heeft ie mazzel mee. Net zoals Raikkonen pech heeft dat Grosjean's spin hem een plaats heeft gekost. | ||||
Glijdt_licht | maandag 28 mei 2012 @ 02:30 | |||
Alle onboards: http://www.dailymotion.co(...)cident_sport?start=1 Ok, Grosjean kon er niks aan doen. I agree. verder vind ik dat Vettel wel heel erg makkelijk even achter Massa aansluit op dee manier.. | ||||
Bayswater | maandag 28 mei 2012 @ 08:15 | |||
Ik zie heel wat anders in bovenstaand filmpje. | ||||
Toekito | maandag 28 mei 2012 @ 08:37 | |||
gewoon uit de pits laten starten. En bij een volgende do or die van hem lekker schorsen voor een race of 2. Dat hij en de Pastoor nog geen gewonden gemaakt hebben dit jaar is een wonder. | ||||
Bayswater | maandag 28 mei 2012 @ 08:39 | |||
Alonso doet meer fout die gaat naar links terwijl Grosjean daar al zit en tikt hem aan. | ||||
Toekito | maandag 28 mei 2012 @ 09:58 | |||
dat vind ik wel meevallen. | ||||
LWD-Godius | maandag 28 mei 2012 @ 10:08 | |||
Grosjean deed weinig verkeerd, een van de Ferrari's stuurt gewoon abrupt tegen de racelijn in. | ||||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 10:11 | |||
Tegen de racelijn? Was Alonso die zoekt de ruimte op, gewoon lullig voor Grosjean dat hij daardoor de controle over zijn auto kwijt raakte, Vettel hierdoor de lachende 4e (in de einduitslag). | ||||
kepler | maandag 28 mei 2012 @ 10:24 | |||
Het is gewoon een race-incident, niemand heeft echt schuld hierin volgens mij. Zeker bij de start (en al helemaal bij Monaco) is er gewoon weinig ruimte en gebeuren zulke dingen nu eenmaal. En als we theorie van Weltschmerz aanhouden dan is het eigenlijk de schuld van Schumacher, hij wilde inhalen, maar was er nog niet helemaal naast. Dan heeft Grosjean dus het recht om de deur dicht te gooien ![]() ![]() | ||||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 10:28 | |||
Wel lullig voor die Grosjean trouwens want hij laat toch zien dat hij eigenlijk sneller is dan Kimi (voor wat dat waard is) maar verzuimt het in de puntjes uit te drukken en dat is toch het belangrijkste. | ||||
Marks | maandag 28 mei 2012 @ 11:12 | |||
Kansloos die theorie inderdaad, onboard bij Schumi zie je dat hij gewoon deed wat je zou moeten doen: inhalen, omdat het gat groot genoeg was. Dat Grosjean daarna naar links gaat kon Schumi ook niet weten... Helaas lijkt het wel alsof hij in zijn ''vorige'' carriere al zijn geluk op heeft gebruikt. Man man wat een pech heeft hij dit seizoen gehad. ![]() | ||||
Peterselieman | maandag 28 mei 2012 @ 11:58 | |||
dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken ... | ||||
vosss | maandag 28 mei 2012 @ 12:04 | |||
Alonso beukt hem aan de kant ![]() | ||||
sasquatsch | maandag 28 mei 2012 @ 12:57 | |||
Vettel zat al voor Raikkonen tijdens de spin van Grosjean (vooral goed te zien vanuit de onboard van Schumacher) en Vettel kwam voor Raikkonen, maar achter Massa de bocht uit. Ik zie niet in wat voor voordeel Vettel hier had, behalve dat Raikkonen en Schumacher last hadden van de spin van Grosjean en Vettel niet. Als ze Vettel hiervoor zouden bestraffen zouden ze iedereen die via de binnenkant de bocht nam moeten bestraffen en dat hebben ze niet gedaan. | ||||
vaagjunior | maandag 28 mei 2012 @ 17:42 | |||
Weet er iemand een site waar ik misschien de samenvatting (gratis) kan kijken? | ||||
Michael_Moore | maandag 28 mei 2012 @ 17:53 | |||
Wat een verademing om hier eens iemand te zien posten zonder stront in z'n ogen. Hartelijk dank hiervoor. ![]() | ||||
JohnB52 | maandag 28 mei 2012 @ 18:15 | |||
Over n aantal weekjes op formula1.com | ||||
Michael_Moore | dinsdag 29 mei 2012 @ 18:39 | |||
Meike26 | dinsdag 29 mei 2012 @ 18:58 | |||
Nah, kan ik amper een beuk noemen hoor, dat van Kobajassie, dat was pas een beuk ![]() Grosjean krijgt een tikje van Alonso maar blijft naar links sturen om zo "veilig" door St Devot te komen via de buitenbaan, maar geen enkele Franse hersencel dacht na en besloot om in eigen baan te blijven. Hij had die aanrijding met Schumi echt makkelijk kunnen voorkomen ! | ||||
M.Melandri | woensdag 30 mei 2012 @ 02:30 | |||
| ||||
Mikkie | woensdag 30 mei 2012 @ 08:59 | |||
Bizar hè, zonde gewoon. Juist omdat de auto dit seizoen de snelheid wel lijkt te hebben...ik gun 't 'm wel echt. | ||||
sasquatsch | woensdag 30 mei 2012 @ 10:20 | |||
Door die tik gaat hij naar links en komt tegen Schumacher aan. Kan hij vrij weinig aan doen imho. | ||||
Meike26 | woensdag 30 mei 2012 @ 11:14 | |||
Door die tik gaat hij wel naar links, maar hij blijft maar naar links gaan, want zo hard was die tik helemaal niet. Hij stuurt naar mijn idee gewoon naar links om uit de problemen te blijven, maar had niet nagedacht dat daar nog andere coureurs konden zitten. De meer ervaren coureurs blijven in hun baan, ongeacht een tik of 2, blijven ze een beetje zitten waar ze zitten en draaien om/tussen de problemen door. Dit van Grosjean lijkt op het tegenovergestelde. Zoals gezegd door Peter Sauber, het is zijn 2e crash in 6 races waarbij hij betrokken is en imo ook de aanstichter van de crashes is. Te wild , te gretig plekken proberen te winnen alsof hij om het kampioensschap vecht. Hij kan verdomd hard rijden en qua racen is Grosjean ook zeker een talent, maar ook een opgefokte GP2 coureur die even een jaartje in DTM moet gaan rijden... Dan leert hij dit wel af. | ||||
LWD-Godius | woensdag 30 mei 2012 @ 13:38 | |||
![]() | ||||
Meike26 | woensdag 30 mei 2012 @ 13:43 | |||
Precies, hier zie je het goed. Grosjean had na die tik makkelijk deze baan kunnen houden dus, er zit nog zeker een bandbreedte (andere betekenis hier) tussen en hij stuurde volgens mij met zijn neus richting de neus van Schumachers auto. Edit: Vooral als je ziet dat er nog een meter tussen de vangrail en Schumachers auto is, dus Schumacher heeft al moeten uitwijken en nog heeft hij Schumacher geraakt. Bizar. Edit 2 : Bovenstaande foto ingetekend met hoe het naar mijn idee is gegaan : ![]() Rechtsonderin ook met paars aangegeven + ? hoe ver Schumacher van de vangrail zat. Met gemak een meter of anderhalf. [ Bericht 28% gewijzigd door Meike26 op 30-05-2012 13:55:43 ] | ||||
sasquatsch | woensdag 30 mei 2012 @ 14:00 | |||
Ik blijf van mening dat Grosjean er weinig aan kon doen. Bovenstaande foto was vlak na het moment van de eerste botsing, vervolgens komt Alonso weer richting Grosjean die daarop iets uitwijkt en Schumacher raakt wat imho in deze onboard goed te zien is. Ook goed te zien is dat hij na die tik ook meteen weer instuurt en niet bewust naar links gaat. | ||||
Meike26 | woensdag 30 mei 2012 @ 14:13 | |||
Op deze onboard ziet het er inderdaad wat onschuldiger uit voor Grosjean en dat heeft ook te maken met de snelheid. Maar vind toch dat de gretigheid van Grosjean aangepakt moet worden. Deze start was makkelijk gelukt in Canada of elders, in Monaco heeft dit geen zin door het zo op te zoeken is vragen om oroblemen. Toegegeven dus dat op unboard het wat beter voor hem uitziet dan dat ik beweer, maar blijf wel bij mijn standpunt dat zijn GP2 ervaring hier niet meer telt en hij een straf verdiend. | ||||
sasquatsch | woensdag 30 mei 2012 @ 14:20 | |||
Ik zie niet in wat hier zo gretig aan was. Diegene die hier gretig was was Alonso, die in een gat dook dat er niet was en daarbij Grosjean raakte. Grosjean stond voor Alonso en Schumacher op de grid en beiden wilden hem inhalen. Grosjean wilde hen niet inhalen. | ||||
Meike26 | woensdag 30 mei 2012 @ 14:27 | |||
Nee vind ik niet. Dat bedoel ik dus het verschil in talent/ervaring/verstand. Alonso is één van de slimste rijders in het veld en is een kei in anticiperen, weet ook vaak uit dit soort problemen te blijven. Dat Alonso dit gat koos en heeft genomen, komt doordat het gat er was en hij op anticipatie heeft gekozen voor dit gat. Grosjean gaat naar mijn idee met oogkleppen op naar rechts toe, deed hij dit een seconde of 2 eerder, dan had Alonso waarschijnlijk anders bepaald. Dáár heeft Romain nog een hoop te leren, met behulp van een tijd/gridstraf als het aan mij zou liggen. | ||||
LWD-Godius | woensdag 30 mei 2012 @ 14:55 | |||
Let goed op de wit gestreepte doorbroken lijn. Alonso ging zomaar naar links, terwijl hij niet geheel voorbij was aan Grosjean, wat weer resulteerde in een crash. Foutje van Alonso. | ||||
Waffle | woensdag 30 mei 2012 @ 15:50 | |||
Als ik die onboard beelden zie heb ik inderdaad ook het idee dat Alonso juist de schuldige is aan de crash. | ||||
Bonobo11 | woensdag 30 mei 2012 @ 19:16 | |||
| ||||
Tarado | woensdag 30 mei 2012 @ 19:22 | |||
Is ook niet helemaal waar, je kan ook stellen dat Grosjean niet snel genoeg reageert waardoor hij geraakt wordt en naar links schiet, als hij op tijd licht naar links had gestuurd had hij Alonso en Schumacher hem niet geraakt, is gewoon een opeenstapeling van incidenten. | ||||
Sinister-D- | woensdag 30 mei 2012 @ 19:34 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 30 mei 2012 @ 23:27 | |||
even spammen: [BCR] Stel je vraag aan Giedo van der Garde | ||||
Glijdt_licht | woensdag 30 mei 2012 @ 23:52 | |||
![]() ![]() | ||||
Marks | donderdag 31 mei 2012 @ 12:47 | |||
LOL ,die van de Sauber ![]() | ||||
kepler | donderdag 31 mei 2012 @ 18:17 | |||
Bij zulke incidenten is er gewoon geen schuldige aan te wijzen. Het blijven veel coureurs op een klein stukje weg en elke beweging kan een kettingreactie veroorzaken die je nooit kan anticiperen ![]() | ||||
Nober | vrijdag 1 juni 2012 @ 16:09 | |||
Montréal 8/6 Bewolkt 9/6 Kans op regen 10/6 Bewolkt ![]() | ||||
Fir3fly | vrijdag 1 juni 2012 @ 16:15 | |||
Hopen dat het droog blijft dit jaar. | ||||
Marks | vrijdag 1 juni 2012 @ 18:02 | |||
Ik ben echt klaar met die regenverwachtingen. Hele race in Monaco gehoopt op regen en dan komt het 10 minuten later... bah ![]() Ik wacht het gewoon af. Canada is alleen een baan die het niet per se nodig heeft, misschien dat Silverstone het wel kan gebruiken (en Abu Dhabi, maar dat lijkt me uitgesloten) | ||||
ElmarO | vrijdag 1 juni 2012 @ 18:29 | |||
Is wel te hopen. Dat waterballet van vorig jaar had wel zijn charme, maar ik heb het toch liever dit keer droog. | ||||
Kleffe_Dop | zaterdag 2 juni 2012 @ 11:36 | |||
Monetréal ![]() Montréal ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-06-2012 21:44:02 ] | ||||
JohnB52 | zaterdag 2 juni 2012 @ 11:59 | |||
Is dat n bewuste woordspeling? | ||||
Sinister-D- | zondag 3 juni 2012 @ 13:42 | |||
Nog een Monaco-tje:![]() ![]() | ||||
Kleffe_Dop | zondag 3 juni 2012 @ 21:43 | |||
Nee, valt me nu pas op. | ||||
Peterselieman | donderdag 7 juni 2012 @ 16:07 | |||
![]() ![]() | ||||
Michael_Moore | donderdag 7 juni 2012 @ 19:58 | |||
![]() | ||||
Dos37 | donderdag 7 juni 2012 @ 20:09 | |||
Canada mooiste race al was het alleen om het tijdstip | ||||
Gort | donderdag 7 juni 2012 @ 21:42 | |||
Eens kijken of Alonso wéér een crash veroorzaakt. 't zal me niet verbazen, want hij kwalificeert slecht en start goed. Dus dan kom je altijd wel iemand tegen (*kuch* Grosjean *kuch*). Ik hoop dat Schumacher wint. Ik heb die man vervloekt toen ik ooit voor Häkkinen was, maar wat heeft hij een pech! | ||||
CoolStoryBro | donderdag 7 juni 2012 @ 22:19 | |||
Alonso ![]() | ||||
Kimilotus | vrijdag 8 juni 2012 @ 05:01 | |||
Schumacher of anders Kimi Heel misschien Kobayashi of Perez Als het maar niet Alonso word :-P | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 09:13 | |||
Ik snap echt niet hoe iemand tegen Alonso kan zijn... Volgens mij moet iedereen die iets van F1 afweet, gewoon zien hoe goed hij is. Maarja, volgens mij is men hier altijd voor de underdogs. | ||||
Weltschmerz | vrijdag 8 juni 2012 @ 09:22 | |||
Vooral vorig jaar, ik kijk echt al heel lang F1 maar dat was een van mijn beste F1-ervaringen ooit. Goed gezelschap, eten net klaar, lang ernaar uitgekeken vanwege de regenvertraging, biertje, jointje. Het was echt een superavond. | ||||
Mikkie | vrijdag 8 juni 2012 @ 09:23 | |||
Schumacher gaat bazen dit weekend, let op mijn woorden. | ||||
Tarado | vrijdag 8 juni 2012 @ 09:24 | |||
Dat idee heb ik ook ja | ||||
Bastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 10:12 | |||
Ik denk dat Alonso en Massa (jazeker) in de kijker gaan spelen dit weekend. | ||||
JohnB52 | vrijdag 8 juni 2012 @ 10:58 | |||
Alonso positief, en Massa negatief, dan ben k het met je eens ;-) | ||||
Kimilotus | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:01 | |||
Ben niet per se tegen Alonso maar ik ben gewoon geen fan hem, schumi en Kimi daarentegen weer wel. Tevens ben ik voor de 7e uit 7 en ik gun het beide om weer te winnen | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:02 | |||
Ik denk dat iedereen Webber onderschat. Daarmee neem ik een beetje Murray Walker zijn visie uit 2010 over. Als iemand veel coureurs heeft meegemaakt, is het Walker wel. En in 2010 zag hij Webber als favoriet. Vorig jaar was drama, maar nu zit hij er inderdaad goed bij en verslaat Vettel eigenlijk gewoon een beetje... Ik vond het dan ook wel leuk dat hij, voor velen onverwacht, won in Monaco. En nu heeft weer iedereen het over Alonso, Schumacher en de Mclarens, hier een daar een gehypte Sauber coureur, maar straks staat Mark weer vooraan... | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:11 | |||
Wel apart dat ik hier nog niemand over Jaques Villeneuve heb zien berichten, dan doe ik het zelf maar even ![]() Op formule1.nl kan je dit lezen Villeneuve is het met Fernando Alonso eens dat er tegenwoordig minder respect is tussen de coureurs. "In de tijd dat de Formule 1 levensgevaarlijk was, twintig tot dertig jaar geleden, haalden de coureurs geen trucjes met elkaar uit", zegt Villeneuve in The Guardian. "Het risico om te sterven was zo groot. Er was wederzijds respect. Het was een kwestie van gezond verstand. Dat lijkt tegenwoordig te ontbreken." "De coureurs hadden bovendien hard gewerkt om de Formule 1 te halen", vervolgt Villeneuve. "Ze konden niet op hun twaalfde instappen en ervan profiteren dat alles voor ze geregeld was. Het kostte bloed, zweet en tranen. Nu rijden er kinderen in de Formule 1 en zo gedragen ze zich ook." De Canadees meent dat de jonge coureurs zich onvoldoende bewust zijn van de gevaren van de sport. "Ze staan er niet bij stil dat het op een dag weer goed mis kan gaan. Iedereen is in slaap gevallen. Ze denken dat de Formule 1 een computerspel is. Maar dat is het niet. Het is nog altijd een zeer gevaarlijke en zware sport." En hoe veel gelijk heeft hij, dan kom ik bij de crash van Perez in Monaco van vorig jaar. Dit kwam doordat de Mexicaan dacht het nodig te hebben om op het stuur dingen te veranderen bij het uitkomen van de tunnel. Daardoor week hij van zijn lijn af, kwam op het vuile en de rest is history. ´´Vroeger´´ moest men continu opletten, wetende dat een fout letterlijk fataal kon zijn. Ik zeg niet dat dit terug moet, maar de crash van Perez is voor mij, in tegenstelling tot bijna alle anderen volgens mij, juist een teken dat de F1 te veilig is. En Villeneuve geeft het hier goed weer. En dan zegt hij vanochtend in de Telegraaf nog iets: de bandenloterij vind hij niets. Hij sluit zich daarmee aan bij o.a. Schumacher. Eerst was ik het ook met Schumacher eens, maar later vond ik toch ook dat men altijd al op de banden moest letten. Maar eigenlijk sta ik daar nu weer anders tegenover, want Villeneuve zegt: ,,De banden zijn tijdens de race ineens weg en dan kan je als coureur weinig meer doen (Kimi China...). En dan waarom ik reageer op jou, dat je 7 uit 7 wilt, want daarover zegt Jaques terecht: ,,Het is niet goed voor de sport dat een underdog als Maldonado wint, het is leuk als iemand de gevestigde orde kan verslaan, maar dat moet eens in de zoveel tijd kunnen gebeuren en niet iedere race.'' En dan de simpele uitsmijter, waar iedereen het eigenlijk toch mee eens zou moeten zijn, maar helaas niet aan de orde is momenteel: ,, In de Formule 1 zou de beste moeten winnen'' Een mooi duel tussen 2 toppers is het mooist, zoals Senna vs Prost, of Hakkinen vs Schumacher. Zoals de race op de Nurburgring in 2000, in de regen, Hakkinen en Schumi zetten het complete veld op een ronde! Echt, een eigen competitie hadden die twee, dat is het mooist. Als aan het eind van dit seizoen iemand wint, met 3 punten op nr 2, 6punten op nr 3, 8 op nr 4 .... Dan is het wel een kampioen, maar toch ook weer niet.... | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:15 | |||
[ Bericht 100% gewijzigd door Marks op 08-06-2012 11:16:46 ] | ||||
Joene | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:36 | |||
Ik hoop het ![]() ![]() ![]() | ||||
Dos37 | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:54 | |||
Van mij mag het ook, vroeger had ik een grafhekel aan hem maar nu gun ik hem wel een keer een podium of nog meer. | ||||
Kleffe_Dop | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:33 | |||
Graag! ![]() Maar ik vrees dat de kans groter is dat Schumacher 'pech' heeft of betrokken raakt bij een incident. ![]() | ||||
Bastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:38 | |||
Ja.. met Massa | ||||
Burnie88 | vrijdag 8 juni 2012 @ 15:38 | |||
FP1: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | ||||
sasquatsch | vrijdag 8 juni 2012 @ 15:44 | |||
Banden sparen is iets voor een endurance race, niet voor de Formule 1. In de Formule 1 gaat om de beste coureur met de snelste auto. Dat er iets van strategie bij komt kijken is prima, zolang dat maar niet overheersend is. En dat is helaas met de huidige banden wel zo, omdat je inderdaad niet de hele tijd vol kan pushen omdat de banden dan te snel slijten. Meerdere compounds is prima, maar wel zodanig dat je op beide compounds kan pushen zonder dat de banden binnen een paar rondjes minder worden, maar er minimaal 20 ronden (voor de zachte) en 40 ronden (voor de harde) over doen. Dan heb je nog steeds strategie, maar geen onverwachte drop-off of bandensparen. Zoals ik al zei gaat het om de snelste coureur in de beste auto en in Spanje was Williams dat met Maldonado. Dat had niets met de bandenslijtage te maken, maar wel met het begrijpen van de banden en dat deze bij de ene beter werkt met warm weer en de ander met koud weer. Daar is imho niets mis mee, want dat ligt aan de afstelling van de wagen. De banden zijn voor iedereen gelijk. Waar wel wat mis mee is, is dat de banden te snel slijten en je dus te veel pitstops krijgt en je banden moet gaan sparen omdat ze anders al na een paar rondjes seconden langzamer zijn. En een spannend seizoen is wanneer er meerdere coureurs tot het eind strijden om de titel, of dat er nu 2, 3 of 4 zijn maakt niet zoveel uit. En daarbij heb ik liever spannende races, dan een spannend kampioenschap en met meerdere competitieve teams zoals dit jaar krijg je dat. | ||||
Burnie88 | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:10 | |||
Jooo die dingen op die red bulls zijn even lelijk ![]() | ||||
Burnie88 | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:50 | |||
Flinke klap van Heikki! | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:53 | |||
jup, net even te hard over de kerbs, beetje wegglijden en daar ga je. Dat zag ook Giedo vanaf de pitmuur | ||||
Sinister-D- | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:55 | |||
Zelfde plek als De La Rosa en Perez vorig jaar, niet waar? | ||||
M.Melandri | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:56 | |||
Perez deed vorig jaar niet mee en DLR was bocht 4 dacht ik ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:57 | |||
Ben benieuwd wie de eerste is die de Wall of Champions tegenkomt | ||||
Desunoto | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:59 | |||
"It is my job to push, it's their job to fix it" ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 16:59 | |||
Hij is bij Kimi in de leer gegaan denk ik ![]() | ||||
franklop | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:01 | |||
Ben er zelf wel eens vol de bandenstapels in geknald | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:02 | |||
dat was niet de Wall of Champions ![]() | ||||
franklop | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:02 | |||
wel hetzelfde circuit! | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:03 | |||
dat is ook de enige vergelijking die opgaat ![]() | ||||
Sinister-D- | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:05 | |||
Bedoel ook Koba, want PdlR was idd vervanger van Perez ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 08-06-2012 17:13:29 ] | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:18 | |||
ze mogen wel borden op de baan plaatsen: Pas op voor eekhoorns ![]() | ||||
Desunoto | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:20 | |||
Sauber maakt tot nu toe een sterke indruk. | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:37 | |||
Nou, zo hard was het niet hoor... Wel veel schade en troep. | ||||
Michael_Moore | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:51 | |||
En bevers. ![]() | ||||
chufi | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:53 | |||
Hoppelhoppel weg Du ![]() | ||||
Mikkie | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:59 | |||
Goed goed komen. Ik voel het gewoon! ![]() Ik gun 'm die overwinning echt zo erg. Gewoon een keer een fatsoenlijke resultaat ipv dat gekloot nu al de hele tijd. Niks ervan. Hij gaat knallen in quali, haalt de eerste bocht netjes en gaat daarna de rest een poepie laten ruiken. | ||||
M.Melandri | vrijdag 8 juni 2012 @ 19:10 | |||
Heb wel hoge verwachtingen van Mercedes op dit circuit, als het niet te warm wordt hebben ze wellicht weer kans om te winnen. | ||||
Atreidez | vrijdag 8 juni 2012 @ 19:52 | |||
Lotus tegenvallend eerste training.. Hopelijk bewust zwaar gereden oid. Over paar minuten fp2. | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:09 | |||
ik heb geen beeld... wel geluid.... | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:10 | |||
Stream iemand? ![]() | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:12 | |||
Ow al gevonden thanks ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:12 | |||
Perez lekker heet gebakerd | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:15 | |||
lekkere spin van Alonso met zijn gele achtervleugel. Kwam goed weg | ||||
Desunoto | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:16 | |||
Concentratiefoutje van Alonso? Hij zat echt op het gras daar... kon nooit goed gaan. | ||||
Sinister-D- | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:45 | |||
Team monitor: ''Rain is only probable after practice session 2''![]() ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:48 | |||
Flinke crash in de wall of champions | ||||
Peterselieman | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:49 | |||
Senna in de Wall of Champions ![]() Hij was de hele dag al op zoek naar een crash | ||||
M.Melandri | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:50 | |||
Senna weer hoor ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:50 | |||
Die moet ik zo maar even wisselen in me manager dan ![]() | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:50 | |||
Senna zou niet eens in die muur mogen vliegen imo. Of ze zouden die muur alleen voor deze crash even een andere naam moeten geven. Het lijkt me vrij duidelijk dat Senna niets met champions van doen heeft behalve zijn naam ![]() | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:51 | |||
En waarom staan daar trouwens bandenstapels voor? De F1 is echt een ouwewijven sport geworden zo door de jaren heen ![]() | ||||
Sinister-D- | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:52 | |||
WTF? Waarom stond dat bericht er al 2 minuten voordat ik het beeld had ![]() ![]() | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:53 | |||
Ja. Of die van ons voor. Dat zou ook nog kunnen. Feitelijk hetzelfde resultaat natuurlijk ![]() | ||||
Aniron | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:53 | |||
Welke streams gebruiken jullie? | ||||
M.Melandri | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:54 | |||
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html SKY | ||||
Aniron | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:55 | |||
Thank you ![]() | ||||
Sinister-D- | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:56 | |||
Yip, even livetiming erbij gepakt, de mijne loopt idd precies 2 minuten en 31 seconden achter ![]() | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:03 | |||
Wel een beetje ja, gelukkig hebben we dit nog... ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:04 | |||
Ik gebruik deze altijd, voor als mensen nog backup willen ![]() http://www.thefirstrow.eu/watch/112960/1/watch-sky-sports-f1.html | ||||
Michael_Moore | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:11 | |||
Kuch... | ||||
Marks | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:18 | |||
Zeker, bedankt nog voor het plaatsen, ga ik straks even helemaal kijken ![]() | ||||
Michael_Moore | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:17 | |||
Dat zie ik voorlopig niet gebeuren, want veel te veel historische waarde. ![]() FP2: ![]() | ||||
JohnB52 | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:16 | |||
Top 13 op 0,7... Echt close! Wel de force indias voor de mercedessen :-) | ||||
vosss | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:19 | |||
Ik hoop dat de Lotussen verstoppertje spelen en dat zondag Kimi met een zure bek compleet ontevreden op het podium staat. Tevens hoop ik dat nr 7 de race die hij al 7x gewonnen heeft dit jaar als 7de verschillende coureur gaat winnen.![]() | ||||
DutchTrain | zaterdag 9 juni 2012 @ 03:15 | |||
En die regen kwam er... een complete onverwachte wolkbreuk een paar minuten na het einde van FP2. Iedereen en alles doorweekt hier. Nog meer FOK!'ers aanwezig? Als je ooit eens een GP wilt bezoeken, is dit denk ik wel één van de beste plekken. Zelfs op deze vrijdag was het behoorlijk druk en overal in de stad is het feest ![]() Wel jammer dat een aantal zaken zijn afgelast vanwege protesterende studenten, maar alsnog genoeg muziekfestivals, autoraces, etc hier in de stad. | ||||
DutchTrain | zaterdag 9 juni 2012 @ 03:20 | |||
Vrijwel iedereen is wel één of meerdere keren daar rechtdoor gegaan vandaag. Heb er een tijd staan kijken en ze proberen allemaal net iets later te remmen of een andere lijn te nemen. Heel opvallend dat er bijna niemand dezelfde lijn rijdt. Denk dat het te maken heeft wanneer je na de chicane de achtervleugel open wil zetten. | ||||
vosss | zaterdag 9 juni 2012 @ 05:41 | |||
Vergeet je geen foto's te maken? | ||||
David Letterman | zaterdag 9 juni 2012 @ 06:29 | |||
Dit dus... | ||||
Bastard | zaterdag 9 juni 2012 @ 07:14 | |||
Pics or... | ||||
Xebber | zaterdag 9 juni 2012 @ 09:16 | |||
Is de kwali nou tijdens NL-DEN? ![]() | ||||
Bastard | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:06 | |||
Ze hebben nog gevraagd om het te verhuizen omdat oranje, maar Bernie wilde er niks van weten. Helaas. Wees blij dat ze niet spelen onder de F1 wedstrijd! | ||||
ElmarO | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:13 | |||
Veel plezier daar. Ben er zelf vorig jaar geweest, dus je hoeft mij in ieder geval niets over de regen daar te vertellen. ![]() Qua festivals doel je dan neem ik aan op het feest in Crescent Street en een Francophone Festival in de buurt van metrostation Place Des Arts(?). Was vorig jaar ook erg leuk. | ||||
Xebber | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:26 | |||
Ik download de kwali wel, als NL gaat scoren, zullen d'r wel weer allemaal toeters en bellen af gaan. ![]() | ||||
JohnB52 | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:46 | |||
Je kan m ook na de wedstrijd kijken op rtl7, de autosportzender van Nederland | ||||
Tarado | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:46 | |||
F1 - FIA tells Red Bull to change brake cooling design Another illegal detail on the Red Bull 9 June 2012 - 10h18, by GMM http://motorsport.nextgen(...)ng-design,43327.html | ||||
Sinister-D- | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:49 | |||
fixed ![]() | ||||
Desunoto | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:53 | |||
Ik bedoelde dat hij op het gras zat bij het aanremmen. Dat zie je maar weinig F1 coureurs doen... het is eerder een beginnersfout. Maar goed, kan gebeuren. In de kwalificatie/race zal die dat niet meer doen. Als je beide wil kijken, zet je een laptop met stream op tafel in de woonkamer of zo. ![]() | ||||
ArcticBlizzard | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:31 | |||
Hmmm iemand die een leuke stream heeft voor op een ipad? M'n netbook gaat niet zo goed overweg met streams. Althans, het geluid is perfect, het beeld wil alleen niet mee..... | ||||
Sinister-D- | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:37 | |||
Ik heb dus precies andersom ![]() ![]() [vosss-modus]Wanneer begint die seniele ouwe geldwolf nu een in te zien dat we in een digitaal tijdperk leven en dat er behoefte is aan goede streams ![]() | ||||
David Letterman | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:40 | |||
Volgens mij ontlopen ze elkaar...of zie ik dat verkeerd? | ||||
Tarado | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:45 | |||
Dat zie je verkeerd, Quali is van 19-20uur en wedstrijd van 18 tot 19:45, daarom heeft RTL7 de uitzending opgeschoven maar is het dus niet live. | ||||
David Letterman | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:51 | |||
Ah, dat is dus het addertje onder het gras. Zover had ik nog niet gekeken, dank voor de uitleg. | ||||
DutchTrain | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:02 | |||
ja, nu ik het terugzie, is dat wat vreemd, inderdaad. Het is er wel smal en je kijkt ver de bocht in, maar dan nog is het niet handig om over het lijntje te gaan Nee, zeker niet. Vrijdag was het geen goed weer daarvoor. | ||||
DutchTrain | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:08 | |||
Er is nu geen regen meer verwacht en zondag gaat het 27 graden worden volgens de experts. Naast die twee festivals is er nog een bierfestival, wat grote markten en in Little Italy is een optocht van Fiat's en Ferrari's en een Amerikaanse autoshow gecombineerd met een pop/rock muziekfestival. Crescent Street viel wat tegen, vooral heel erg druk op donderdagavond al (toen kon je er een handtekening krijgen van Kimi, gisteren van Emerson ![]() | ||||
Bluurgh | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:27 | |||
wat een held | ||||
Desunoto | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:31 | |||
Vergelijkbaar met die race eerder dit seizoen waar Vettel z'n band lek reed. Weer rijdt hij iemand voorbij en gaat hij er blind vanuit dat diegene zich helemaal terug laat vallen. Stomme actie. Hij mag van geluk spreken dat hij niet Senna's band raakte... dan was 'ie misschien wel links in de vangrails geknald. | ||||
Eenskijken | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:54 | |||
Is de race morgen nou pas om 19.00? WTF zo laat :/ | ||||
IkeDubaku99 | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:55 | |||
We zitten in Canada, dit betekent dat er tijdsverschil is. ![]() | ||||
Kleffe_Dop | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:55 | |||
Kwa tijd vind ik Canada normaal gesproken ideaal. Lekker met het bordje op schoot zondagavond. ![]() Zouden ze vaker moeten doen. Nu is het alleen balen dat het samenvalt met het EK, dat betekent op en neer zappen voor mij. ![]() | ||||
Sinister-D- | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:55 | |||
20.00 ![]() De quali is om 19.00 vanaaf ![]() | ||||
Eenskijken | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:56 | |||
Zeker met spanje - italië.. dat is toch wel echt een MUST SEE. | ||||
DutchTrain | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:02 | |||
![]() Niet helemaal geslaagde poging om de verschillende lijnen te laten zien. Alonso bleef consequent van de kerbs af aan de buitenkant, Vettel reed elk rondje net op het eerste randje en de HRT's en Caterham's gleden iedere keer vanzelf wel of niet de kerb op (de sporen van Narain staan er nog, als je ziet hoeveel moeite ze hebben om die dingen op de baan te houden was dit wel te verwachten). | ||||
ElmarO | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:20 | |||
Dan is er qua festivals volgens mij zelfs nog net wat meer dan vorig jaar. Vorig jaar was het op Crescent Street op een donderdag ook best druk. Toen kon je 's middags een handtekening scoren, maar dat was helaas net wat te vroeg. ![]() Vorig jaar stonden er wel aardig wat Lamborghini's opgesteld door de plaatselijke dealer. Dus dat was ook niet verkeerd. ![]() Je zit ergens anders dan ik zat. Ik doe een pure gok; tribune 32? | ||||
Sinister-D- | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:04 | |||
Onder de spoiler zit de ''nieuwe'' OP voor het volgend topic ![]() Kan vast en zeker iemand plakken als ik niet de lapo heb ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 09-06-2012 16:01:07 ] | ||||
vosss | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:57 | |||
Weer een bever? Die hebben toch een hoop geluk daar zeg. Volgens mij doen ze het er gewoon om ![]() Je haalt me de woorden uit mn mond ![]() Thanks. Vergeet ze ook zeker niet in 1 van de F1 topics te gooien of maak er een leuk verslagje van voor op FOK!Sport; dat kan ook nog mocht je daar zin in hebben ![]() | ||||
Sinister-D- | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:00 | |||
Nee joh, er zitten nog Bridgestones op die wagen ![]() | ||||
M.Melandri | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:05 | |||
Rosberg stuk, zeker de auto van Schumi gepakt | ||||
vosss | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:06 | |||
Ow verrek. Maar het is niet R Schumacher en die had ook een bever toen ![]() | ||||
Desunoto | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:12 | |||
![]() | ||||
Xebber | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:15 | |||
Zeer mooi, avondje TV kijken dus. Straks even een krat bier halen. ![]() | ||||
Xebber | zaterdag 9 juni 2012 @ 16:15 | |||
Ik maak een nieuwe, momentje! |