Nee kan niet. Verplicht in DASOO blijvenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef MaLo het volgende:
Maaruh, ik kan nog wel rustig naar het zwembad vanmiddag? Tot een uurtje of 5? Daar verheug ik me namelijk nóg meer op dan op onweer en hagel
17u lijkt me krap aan. Maargoed men denkt dat het pas echt aan het begin van de avond gaat ontwikkelen dus je kan een gokje wagen. En anders tijdens een hagelbui even lekker onder water zwemmenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef MaLo het volgende:
Maaruh, ik kan nog wel rustig naar het zwembad vanmiddag? Tot een uurtje of 5? Daar verheug ik me namelijk nóg meer op dan op onweer en hagel
Moet lukken. Het is hier nu al 23 gradenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef Burnie88 het volgende:
Let's get it on. Hopelijk gaat de temperatuur goed stijgen voordat de hel losbreekt
Ik heb wel internet op mijn iphonequote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee kan niet. Verplicht in DASOO blijven
We gaan het wel gewoon proberen, we kunnen om half 3 in het zwembad zijn en dan zien we wel wanneer het dreigend wordtquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Drassss het volgende:
[..]
17u lijkt me krap aan. Maargoed men denkt dat het pas echt aan het begin van de avond gaat ontwikkelen dus je kan een gokje wagen. En anders tijdens een hagelbui even lekker onder water zwemmen
Hier in de tuin is het al 28 graden, maar de thermometer hangt nu wel in de zonquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef seasushi het volgende:
[..]
Moet lukken. Het is hier nu al 23 graden
edit: 24.4 graden
Ach, kan je lekker uitzwetenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:33 schreef marcel-o het volgende:
Hoppa
In Gouda is t alweer 21 graden.
dat wordt wat.
Die hitte is niet zo lekker als je ziek bent
Heeft met mist te maken, is blijkbaar hardnekkig in het zuiden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend hoe de temperaturen onder de grote rivieren minder snel oplopen dan in het Oosten van het land..
Idd.... Maar waar het zal komen is de vraag...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
ik moet werken/fietsen van 18.30 tot 23.45
Hagel?
Onweer?
Wat?
Klopt, maar die nevel hangt meer in België dan in N-Brabant, hier in Oss is het al de hele ochtend stralend weer namelijk..quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:13 schreef Nwana-Zeist het volgende:
[..]
Heeft met mist te maken, is blijkbaar hardnekkig in het zuiden.
Boven het westen van Duitsland ontstaat nu trouwens wel een aardig pittige bui. Echter, die gaat veel te zuidelijk, onder Nederland langs (als 'ie al de grens haalt).
Nog veel vocht hier in het zuiden. Dat moet eerst nog ff eruit branden en vervolgens gaat de temperatuur ook weer stijgenquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar die nevel hangt meer in België dan in N-Brabant, hier in Oss is het al de hele ochtend stralend weer namelijk..
Hagel, regen, onweer... Meeste neerslag ten zuiden van de lijn Hoogeveen-Amsterdam, maar vooral ten zuiden van de lijn Enschede-Rotterdam aldus de laatste kaartjes. Lokaal kans op wateroverlast en grote (2-3cm) hagelstenen. Eind van de middag... avond...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
Hagel?
Onweer?
Wat?
Je moet niet op die buien letten. Er zullen nieuwe buien ontstaan in het NW van Duitsland.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:28 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Pff, wat is het buiten benauwd! Nog steeds 14 graden hier, dus ik dacht lekker door het bos te kunnen rennen, maar door al dat vocht en die mist voelt het als een klamme deken.
Als die Duitse buien nu op koers blijven, pikken we hier misschien nog iets mee.
Bij jou blijft het zonnig.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
Hagel?
Onweer?
Wat?
Het was best raar hier in noord Limburg vanmorgen vroeg was het gewoon helder, daarna werd het mistig, heiig, bewolkt, en pas sinds een half uurtje is het hier weer open aan het trekken, zal vanaf nu wel hard gaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend hoe de temperaturen onder de grote rivieren minder snel oplopen dan in het Oosten van het land..
Nou daar in Duitsland gaat het wel al aardig los. Oke niet extreem, maar hey het is pas kwart voor 12quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Op dit moment lijkt echter niets de boel te kunnen triggeren![]()
Tis wachten op wat er bij onze oosterburen gebeurd?
Tropenroosterquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:40 schreef tomaat52 het volgende:
Verdomme.Zetten ze de airco aan, valt 3 minuten later de helft van de pc's uit.
Laat in de middag mogen wij pas genieten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Ja precies, eerst moet m'n was droogquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat in de middag mogen wij pas genieten.
En eerst moet ik zwemmenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja precies, eerst moet m'n was droog
KNMI geeft code geel voor periode tussen 14 uur en 21 uur, dus nog ff geduld. Atmosfeer moet eerst nog ff goed opwarmen. Meestal komen onweersbuien dan ook tegen het einde van de middag of 's avonds.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Die bui (ten zuidwesten van Winterberg) knalt echt uit elkaar!quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:24 schreef DemonRage het volgende:
Dat neerslagsignaal van die bui in Duitsland is wel erg dik. (buienradar)
Gelukkig zit ik op de veluwequote:Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef Skwish het volgende:
14 graden in Zeeland, 27 graden op de Veluwe.
Lifted index zit ook al rond de -5, maar laat de lucht eerst maar lekker warm worden. Dan weten we zeker dat we vanavond een mooie show gaan krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:41 schreef SoldMayor het volgende:
Ja die hoge cape waarde is leuk, maar zijn meer factoren toch om flink geknal te krijgen?
Flinke pit zegquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:57 schreef Drassss het volgende:
Die bui daar in midden Duitsland begint bijna interessant te worden om even naar toe te rijdenLeuk dingetje, alleen bevalt me de hagelwaarschuwing niet zo.
Maar je kan de bui zelf nog niet zien?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:08 schreef Maeksy het volgende:
Ik woon net over de grens bij Roermond. Als ik naar dit kaartje kijk, zit er een boel moois aan te komen: http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Kan zomaar nog 150 km tussen zitten... Dan zou ik vanuit Breda bijna de buien in Noord-Frankrijk kunnen zienquote:
Ik zit op de 4e verdieping met m'n raam op 't noordoosten, maar er zit een bos in de weg haha.quote:Maar je kan de bui zelf nog niet zien?
Ochja je praat nu al over buien van 12/13km hoogte dus dat wil wel natuurlijk. We wachten nog even afquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Kan zomaar nog 150 km tussen zitten... Dan zou ik vanuit Breda bijna de buien in Noord-Frankrijk kunnen zien.
Er zullen nog veel meer buien ontstaan..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Enschede lijkt weer eens niets te krijgen
Hoe kun je dat nu al zeggen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Je zit nog aan het begin van de ontwikkelingenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
NOH! Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MaLo het volgende:
Ik ga in ieder geval zo naar het openluchtzwembad in Nordhorn. Volgens mij kunnen we echt nog wel een paar uurtjes zwemmen en zonnen
. En als ik thuis ben mag het los gaan
Vandaag heb ik er ontzettend veel vertrouwen in, het is zó broeierig, er móet wel onweer komen
Als ik zo kijk kan het al rond 4/5 uur best losgaan omgeving Enschede..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MaLo het volgende:
Ik ga in ieder geval zo naar het openluchtzwembad in Nordhorn. Volgens mij kunnen we echt nog wel een paar uurtjes zwemmen en zonnen
. En als ik thuis ben mag het los gaan
Vandaag heb ik er ontzettend veel vertrouwen in, het is zó broeierig, er móet wel onweer komen
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 23-05-2012 om 13:27:34Bij Otterlo schiet een grote stapelwolk omhoog. Binnen een kwartier onweer daar. reageer retweet
Ik kan altijd nog in de kelder gaan schuilenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:11 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Zo te zien gaat Zuid-Limburg wel getroffen worden door die explosieve bui.
Geen optie, windschering is veel te zwak, maar wel kans op een microburst door de hoge updraft!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef flugeltje het volgende:
Wauw, d'r zit gewoon paars/roze in die Duitse bui... Windhoosje een optie?
Ik piep niet zo snel, ik hou van extreemquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je zit nog aan het begin van de ontwikkelingen! wacht maar af
![]()
en dan niet piepen als het echt bizar wordt ofzo he![]()
Die vliegende elfenbank is behoorlijk aan't groeien. Is die van gisteren boven Belgiestahn niets tegen! Dat wordt n spectakel straks!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:58 schreef Frutsel het volgende:
Ploft nu steeds meer naar boven... ook al bij Kassel/Paderborn
15 minutes of fame van Reinier zijn nu wel voorbijquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef Jorian29 het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 23-05-2012 om 13:27:34Bij Otterlo schiet een grote stapelwolk omhoog. Binnen een kwartier onweer daar. reageer retweet
zo hey dat is wel bijzonderquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Hopelijk doet deze foto, gemaakt door Reinier van den Berg, het hier op het forum. Maar holy crap, wat een wolk (die bij Otterlo)!
[ afbeelding ]
Maak een foto dan!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:02 schreef Burnie88 het volgende:
Ik sta hier buiten en zie de wolk van Otterlo. Het stijgt als een malle!
of film het! en show het ons!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:02 schreef Burnie88 het volgende:
Ik sta hier buiten en zie de wolk van Otterlo. Het stijgt als een malle!
LOL die heeft wel haast om het plafond van de troposfeer te bereiken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Hopelijk doet deze foto, gemaakt door Reinier van den Berg, het hier op het forum. Maar holy crap, wat een wolk (die bij Otterlo)!
[ afbeelding ]
Reinier is de laatste tijd ook iets te "hard" aan het praten voor mijn gevoel, toch jammer.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Resistor het volgende:
[..]
15 minutes of fame van Reinier zijn nu wel voorbij
Reinierquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Reinier is de laatste tijd ook iets te "hard" aan het praten voor mijn gevoel, toch jammer.
Omdat ik het daar niet kan vinden. Wel iets in de 1e post daaronder, weliswaar ook van de topicstarter.quote:
Doet het niet. Linkje?quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Net op de twitter van Jan van Ooijen. De pit boven Duitsland
[ afbeelding ]
Deeplink beveiliging? (ff geüpload naar tinypic)quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
Net op de twitter van Jan van Ooijen. De pit boven Duitsland
[ afbeelding ]
edit: hier de link (staan er nog veel meer)
http://www.wzforum.de/forum2/read.php?8,2430290
mooie fotoquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Deeplink beveiliging? (ff geüpload naar tinypic)
[ afbeelding ]
Deze foto is van gisteren en niet van vandaag!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Deeplink beveiliging? (ff geüpload naar tinypic)
[ afbeelding ]
In de exif staat: 2012:05:23 11:55:09quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze foto is van gisteren en niet van vandaag!
Ik zie het nu ook. Iets te gemakkelijk aan copy/paste gedaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze foto is van gisteren en niet van vandaag!
Kan ie alsnog van gisteren zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de exif staat: 2012:05:23 11:55:09
Moeilijk te zeggen wat die enorme bui gaat doen. Het lijkt erop dat meer noordelijk er nieuwe buien gaan ontstaan die misschien de kracht van deze bui eruit trekt. Als ik zou moeten voorspellen ontstaan er in de achterhoek de komende paar uur buien die naar het zuiden zullen buigen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:29 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Best een flinke bui. Als die in Nederland aankomt, is er dan noodweer te verwachten? Anders moeten we op het werk de terrassen maar weer vastmaken.
Nou heb ik hier nog niet zo heel veel verstand van, maar dit betekend toch dat er boven utrecht een flinke paddestoel kan ontstaan ?quote:
Dat moet de klapper even gaan worden voor de regio Nijmegen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:36 schreef Resistor het volgende:
Ten noord-westen van Dortmund nu ook een bui ontstaan.
Hoe hoger de waardes, hoe groter de kans op flink onweerquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:37 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Nou heb ik hier nog niet zo heel veel verstand van, maar dit betekend toch dat er boven utrecht een flinke paddestoel kan ontstaan ?
Dat zou mooi zijn!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat moet de klapper even gaan worden voor de regio Nijmegen.
Onzin, als de andere parameters boven Utrecht afwezig zijn is zelfs een CAPE van tienduizend niet genoeg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:38 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Hoe hoger de waardes, hoe groter de kans op flink onweer
Zo werd het mij uitgelegdquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:40 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Onzin, als de andere parameters boven Utrecht afwezig zijn is zelfs een CAPE van tienduizend niet genoeg.
Bij Utrecht iets gedaald, maar de rest is licht gestegen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:40 schreef Kimilotus het volgende:
zijn er van die capewaardes boven nederland vergelijkingen met een uur eerder ofzo, want volgens mij zijn die waardes bij utrecht echt rap gestegen ?
Er is kans als de Cape/Lifted positief zijn, maar het wil nog niet zeggen dat er ook echt onweer komt. Bijvoorbeeld gisteren hadden we ook redelijke cape, maar kregen we vrij weinig tot niksquote:
schild Breda: Activatedquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:41 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Bij Utrecht iets gedaald, maar de rest is licht gestegen.
kaartje van bijna een uur geleden:
[ afbeelding ]
Dat dus. Echt benauwd! maar beter dan 15 graden met grijze lucht en regenquote:
Vooralsnog zijn de parameters voor zuid-limburg niet echt top. Het lijkt er ook op dat de cell meer naar het westen wil (Brabant).. even afwachten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:48 schreef Pielemuisje het volgende:
Als je op de Europese kijkt, dan moet Limburg toch ook een klapper krijgen aan het eind van de middag?
Eigenlijk kan het niet extreem benauwd zijn met een luchtvochtigheid van 45. Hooguit is het gewoon stervens warm wat we nog even niet gewend zijnquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat dus. Echt benauwd! maar beter dan 15 graden met grijze lucht en regen. Ik zeg; Nu even een echte mega hoosbui, alles nat, en daarna blauwe strakke lucht om weer door te gaan met: GENIETEN!
Hij zei dus een kwartier, maar bedoelde anderhalf uur.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Resistor het volgende:
[..]
15 minutes of fame van Reinier zijn nu wel voorbij
Ook dat kanquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eigenlijk kan het niet extreem benauwd zijn met een luchtvochtigheid van 45. Hooguit is het gewoon stervens warm wat we nog even niet gewend zijn
Ik hoop het niet!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:52 schreef henkde_j het volgende:
maar dat alles boven utrecht zakt nog naar het zuiden toch?
Hehe, nouja Twente zit op 45 dus Almelo zal ook wel rond dat getal zitten. Achja, jullie tikken daar al bijna de 30 graden aan + volle zon. Dan is het gewoon warmquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ook dat kan. Geen idee van de luchtvochtigheid hier eigenlijk. Zit op 4 hoog in een kantoortje, misschien voelt het daardoor extra klam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:57 schreef Green1 het volgende:
Echt kut dat ik hier de laatste tijd nooit zo'n uitzicht op die stapelwolken heb. Het is hier altijd heiig (of hoe schrijf je dat) in de lucht, waardoor ik ze niet zie.Ligt eraan waar je woont... misschien smog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, nou je het zegt:quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont... misschien smog?
Het lijkt of die bui niet eens beweegt. Anders had ik nog wel uit het raam kunnen kijken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:04 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Buitje ten zuiden van Winterswijk (waar het overigens bijna 30 graden is) trekt bijna het land binnen.
Iemand die een statusupdate van de Veluwe-bui heeft?
Excuus voor de foto is snel met de iphone gemaakt.twitter:hvanderlaan twitterde op woensdag 23-05-2012 om 15:00:54Zal slecht weer toch vroeg komen in ede http://t.co/HmCmf34U reageer retweet
Heb je wel vaker met warmte in combinatie met uitlaatgassen...quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:04 schreef Green1 het volgende:
[..]
Wow, nou je het zegt:
[ afbeelding ]
Ergens onder die rode vlek woon ik dus
1 heb jezelf in de hand, 2 is dikke "pech".quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:07 schreef lipjes het volgende:
Ik zie 2 mogelijkheden hier nu:
om half 5 gaat het hier mis, alles zijknat en glibberen en ik kom dus ook zeiknat thuis aan als ik al thuis aan kom (motor)
of ik zit me de hele tijd op de fokken voor vanavond, regen, onweer alles en er gebeurd geen fuck.
Bij beide sla ik mezelf even voor mijn kop
Die valse hoop heb ik de hele week al... wordt tijd dat het goed los gaat.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:07 schreef lipjes het volgende:
Ik zie 2 mogelijkheden hier nu:
om half 5 gaat het hier mis, alles zijknat en glibberen en ik kom dus ook zeiknat thuis aan als ik al thuis aan kom (motor)
of ik zit me de hele tijd op de fokken voor vanavond, regen, onweer alles en er gebeurd geen fuck.
Bij beide sla ik mezelf even voor mijn kop
Ja en ik zie het dus gerust gebeuren dat het om half 5 tot half 6 gebeurdquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Die valse hoop heb ik de hele week al... wordt tijd dat het goed los gaat.
Enigzins, het natte pak nietquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:08 schreef Drassss het volgende:
[..]
1 heb jezelf in de hand, 2 is dikke "pech".
Tegen dat glibberen en glijden is wel wat doen. nieuwe banden kopen. Ik rij zelf ook motor een nat pak is niet fijn maar ben niet bang dat ik ga glijden met regen. En nee ik rij wel eensport motor (Yamaha thundercat)quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:10 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja en ik zie het dus gerust gebeuren dat het om half 5 tot half 6 gebeurd
[..]
Enigzins, het natte pak niet
Pirelli MTR24 achterop, 1000km oudquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:12 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Tegen dat glibberen en glijden is wel wat doen. nieuwe banden kopen. Ik rij zelf ook motor een nat pak is niet fijn maar ben niet bang dat ik ga glijden met regen. En nee ik rij wel eensport motor (Yamaha thundercat)
Altijd leukquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:14 schreef -Willempie- het volgende:
Spontane onweersklap in Arnhem, stralende zon waar ik zit
Ik hoorde het ook, totaal absurd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:14 schreef -Willempie- het volgende:
Spontane onweersklap in Arnhem, stralende zon waar ik zit
picture or it didn't happenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef Crazy-M het volgende:
Regen onweer en stilstaande cabrios op d a12bij arnhem
quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef Crazy-M het volgende:
Whahahaquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef Crazy-M het volgende:
Dan moet ik nu snel naar bernardo's rennen. IJs en regen gaan niet echt goed samenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:19 schreef Jorian29 het volgende:
3 onweersklappen in 1 minuut hier in Ede. Gaat los straks!
te laat. Was zelf ook verrastquote:
dat kan je ook goed zien op de radar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef Burnie88 het volgende:
Onweer op de Veluwe!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bui blijft hangen en groeit enorm de laatste 15 minuten...
explo-wat?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:29 schreef Burnie88 het volgende:
Wauw, ik zie de wolk gewoon exploseren.. Te gek!
Jep ik zie hem ook al eventjesquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanuit het Oosten is hier mooi te zien hoe het boven Duitsland begint te groeien.
Waar baseer je dat nou op? Kijk dan hoe die dingen uit het niets ontstaan en wat er verder uit Duitsland aankomt...quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:32 schreef JamFlava het volgende:
hier in het mooie zonnige twente zal het wel droog blijven (hoop ik).. moet de bbq nog aansteken straks rond 5
Tja..quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:32 schreef JamFlava het volgende:
hier in het mooie zonnige twente zal het wel droog blijven (hoop ik).. moet de bbq nog aansteken straks rond 5
Paar minuten later...quote:
Laat ik het netjes zeggen. Je hebt geen idee waar je over praatquote:
oewh.. een expertquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Laat ik het netjes zeggen. Je hebt geen idee waar je over praatDus wacht het rustig af en je merkt vanzelf wat er boven je hoofd gaat gebeuren ipv iets te voorspellen.
Zucht hier was ik al bang voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:42 schreef JamFlava het volgende:
[..]
oewh.. een expert.. ik zal me stil houden
QFT.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:43 schreef Rabieluh het volgende:
Beter maakt iedereen brute foto's, daarna een topic eraan wijden mocht het legendarisch worden
Er is nog een gulden middenweg tussen een expert en totaal niet weten waar je over praat...quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:42 schreef JamFlava het volgende:
[..]
oewh.. een expert.. ik zal me stil houden
Er is hier helaas amper wat te zien door die kut smog. Ik kan met moeite een grote stapelwolk onderscheiden, die wel steeds groter lijkt te worden..quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:43 schreef Rabieluh het volgende:
Beter maakt iedereen brute foto's, daarna een topic eraan wijden mocht het legendarisch worden
Ik beweer dan ook niet dat ik er verstand van heb.. ik ben slechts iemand die buienradar gebruikt, dus ik heb inderdaad geen idee waar ik allemaal over praat.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Er is nog een gulden middenweg tussen een expert en totaal niet weten waar je over praat...
En er zit nog een -8,8 boven gorinchem ongeveer ook... Misschien dat daar nog wat onstaat ook dan...quote:
Ja, buienradar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:51 schreef Poeke het volgende:
Ik kijk op buienrader, zijn er betere sites?
Dat zijn inderdaad Amerikaanse waarden. Zie je niet al te vaak, maar het wil niet zeggen dat we nu tornado's en andere rotzooi krijgen hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:51 schreef Frankz0rz het volgende:
Is -9 lifted niet vrij zeldzaam? Ik meen me te herinneren dat dat niet vaak voorkomt.
Ik wil mijn tornado'squote:Op woensdag 23 mei 2012 15:54 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad Amerikaanse waarden. Zie je niet al te vaak, maar het wil niet zeggen dat we nu tornado's en andere rotzooi krijgen hoor
Dat was wat wikipedia zegtquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee, want als het weer te laag wordt zal het juist weer het ontstaan van buien blokken.
De naam Buienradar zegt eigenlijk genoeg. Je ziet waar het regent. Buien die nog moeten ontstaan zie je daar dus niet.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:46 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat ik er verstand van heb.. ik ben slechts iemand die buienradar gebruikt, dus ik heb inderdaad geen idee waar ik allemaal over praat.
Maar meestal trekt het hier wel weer vlak langs.
Uiteraard, maar veels te lage getallen richting -8 etc geeft weer blokkeringen aanquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:56 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat was wat wikipedia zegt
LI Less Than -6: Very Unstable, Severe Thunderstorms Likely With Lifting Mechanism
Code oranje inmiddels via noodweercentrale.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:50 schreef MikelenniuM het volgende:
Vanuit het niets een rode paarse pit boven Zeist
25km west van Venray zit ikquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Code oranje inmiddels via noodweercentrale.
Die dikke bui in Duitsland koerst op Venray af
Kan, die lopen iets achterquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:56 schreef alvaldi1 het volgende:
opeens onweer en redelijk grote hagelstenen in putten ( veluwe) zie geen bui op buienradar
In het centrum is geen druppel gevallenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:56 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Temperatuur bij Arnhem dankzij bui al zo'n 5 graden gedaald.
Prachtig toch. Heerlijk 20 graden hier met een zacht zeewindje. Beter weer kan je je niet wensenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:59 schreef lipjes het volgende:
damn, die verschillen op het KNMI bij actueel
Dan wel regio Drechtsteden graagquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:59 schreef CklokC het volgende:
Mooi hoe de buien zo ontstaan op Buienradar. Kom maar door naar de randstad.
Gaat mijn vader leuk vinden, en mijn vriendin trouwens ook, die ligt nu in de zonquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:00 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Dan wel regio Drechtsteden graag
Haha nou ik zie hier nog niets ontstaan hoor. Volop zon nogquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gaat mijn vader leuk vinden, en mijn vriendin trouwens ook, die ligt nu in de zon
Pa komt uit rotterdam naar huis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |