Nee kan niet. Verplicht in DASOO blijvenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef MaLo het volgende:
Maaruh, ik kan nog wel rustig naar het zwembad vanmiddag? Tot een uurtje of 5? Daar verheug ik me namelijk nóg meer op dan op onweer en hagel
17u lijkt me krap aan. Maargoed men denkt dat het pas echt aan het begin van de avond gaat ontwikkelen dus je kan een gokje wagen. En anders tijdens een hagelbui even lekker onder water zwemmenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef MaLo het volgende:
Maaruh, ik kan nog wel rustig naar het zwembad vanmiddag? Tot een uurtje of 5? Daar verheug ik me namelijk nóg meer op dan op onweer en hagel
Moet lukken. Het is hier nu al 23 gradenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef Burnie88 het volgende:
Let's get it on. Hopelijk gaat de temperatuur goed stijgen voordat de hel losbreekt
Ik heb wel internet op mijn iphonequote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee kan niet. Verplicht in DASOO blijven
We gaan het wel gewoon proberen, we kunnen om half 3 in het zwembad zijn en dan zien we wel wanneer het dreigend wordtquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Drassss het volgende:
[..]
17u lijkt me krap aan. Maargoed men denkt dat het pas echt aan het begin van de avond gaat ontwikkelen dus je kan een gokje wagen. En anders tijdens een hagelbui even lekker onder water zwemmen
Hier in de tuin is het al 28 graden, maar de thermometer hangt nu wel in de zonquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef seasushi het volgende:
[..]
Moet lukken. Het is hier nu al 23 graden
edit: 24.4 graden
Ach, kan je lekker uitzwetenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:33 schreef marcel-o het volgende:
Hoppa
In Gouda is t alweer 21 graden.
dat wordt wat.
Die hitte is niet zo lekker als je ziek bent
Heeft met mist te maken, is blijkbaar hardnekkig in het zuiden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend hoe de temperaturen onder de grote rivieren minder snel oplopen dan in het Oosten van het land..
Idd.... Maar waar het zal komen is de vraag...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
ik moet werken/fietsen van 18.30 tot 23.45
Hagel?
Onweer?
Wat?
Klopt, maar die nevel hangt meer in België dan in N-Brabant, hier in Oss is het al de hele ochtend stralend weer namelijk..quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:13 schreef Nwana-Zeist het volgende:
[..]
Heeft met mist te maken, is blijkbaar hardnekkig in het zuiden.
Boven het westen van Duitsland ontstaat nu trouwens wel een aardig pittige bui. Echter, die gaat veel te zuidelijk, onder Nederland langs (als 'ie al de grens haalt).
Nog veel vocht hier in het zuiden. Dat moet eerst nog ff eruit branden en vervolgens gaat de temperatuur ook weer stijgenquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar die nevel hangt meer in België dan in N-Brabant, hier in Oss is het al de hele ochtend stralend weer namelijk..
Hagel, regen, onweer... Meeste neerslag ten zuiden van de lijn Hoogeveen-Amsterdam, maar vooral ten zuiden van de lijn Enschede-Rotterdam aldus de laatste kaartjes. Lokaal kans op wateroverlast en grote (2-3cm) hagelstenen. Eind van de middag... avond...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
Hagel?
Onweer?
Wat?
Je moet niet op die buien letten. Er zullen nieuwe buien ontstaan in het NW van Duitsland.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:28 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Pff, wat is het buiten benauwd! Nog steeds 14 graden hier, dus ik dacht lekker door het bos te kunnen rennen, maar door al dat vocht en die mist voelt het als een klamme deken.
Als die Duitse buien nu op koers blijven, pikken we hier misschien nog iets mee.
Bij jou blijft het zonnig.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:11 schreef yvonne het volgende:
Wat wordt het nou?!
Hagel?
Onweer?
Wat?
Het was best raar hier in noord Limburg vanmorgen vroeg was het gewoon helder, daarna werd het mistig, heiig, bewolkt, en pas sinds een half uurtje is het hier weer open aan het trekken, zal vanaf nu wel hard gaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend hoe de temperaturen onder de grote rivieren minder snel oplopen dan in het Oosten van het land..
Nou daar in Duitsland gaat het wel al aardig los. Oke niet extreem, maar hey het is pas kwart voor 12quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Op dit moment lijkt echter niets de boel te kunnen triggeren![]()
Tis wachten op wat er bij onze oosterburen gebeurd?
Tropenroosterquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:40 schreef tomaat52 het volgende:
Verdomme.Zetten ze de airco aan, valt 3 minuten later de helft van de pc's uit.
Laat in de middag mogen wij pas genieten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Ja precies, eerst moet m'n was droogquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat in de middag mogen wij pas genieten.
En eerst moet ik zwemmenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja precies, eerst moet m'n was droog
KNMI geeft code geel voor periode tussen 14 uur en 21 uur, dus nog ff geduld. Atmosfeer moet eerst nog ff goed opwarmen. Meestal komen onweersbuien dan ook tegen het einde van de middag of 's avonds.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:43 schreef Frutsel het volgende:
Die bui (ten zuidwesten van Winterberg) knalt echt uit elkaar!quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:24 schreef DemonRage het volgende:
Dat neerslagsignaal van die bui in Duitsland is wel erg dik. (buienradar)
Gelukkig zit ik op de veluwequote:Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef Skwish het volgende:
14 graden in Zeeland, 27 graden op de Veluwe.
Lifted index zit ook al rond de -5, maar laat de lucht eerst maar lekker warm worden. Dan weten we zeker dat we vanavond een mooie show gaan krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:41 schreef SoldMayor het volgende:
Ja die hoge cape waarde is leuk, maar zijn meer factoren toch om flink geknal te krijgen?
Flinke pit zegquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:57 schreef Drassss het volgende:
Die bui daar in midden Duitsland begint bijna interessant te worden om even naar toe te rijdenLeuk dingetje, alleen bevalt me de hagelwaarschuwing niet zo.
Maar je kan de bui zelf nog niet zien?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:08 schreef Maeksy het volgende:
Ik woon net over de grens bij Roermond. Als ik naar dit kaartje kijk, zit er een boel moois aan te komen: http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Kan zomaar nog 150 km tussen zitten... Dan zou ik vanuit Breda bijna de buien in Noord-Frankrijk kunnen zienquote:
Ik zit op de 4e verdieping met m'n raam op 't noordoosten, maar er zit een bos in de weg haha.quote:Maar je kan de bui zelf nog niet zien?
Ochja je praat nu al over buien van 12/13km hoogte dus dat wil wel natuurlijk. We wachten nog even afquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Kan zomaar nog 150 km tussen zitten... Dan zou ik vanuit Breda bijna de buien in Noord-Frankrijk kunnen zien.
Er zullen nog veel meer buien ontstaan..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Enschede lijkt weer eens niets te krijgen
Hoe kun je dat nu al zeggen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Je zit nog aan het begin van de ontwikkelingenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
NOH! Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MaLo het volgende:
Ik ga in ieder geval zo naar het openluchtzwembad in Nordhorn. Volgens mij kunnen we echt nog wel een paar uurtjes zwemmen en zonnen
. En als ik thuis ben mag het los gaan
Vandaag heb ik er ontzettend veel vertrouwen in, het is zó broeierig, er móet wel onweer komen
Als ik zo kijk kan het al rond 4/5 uur best losgaan omgeving Enschede..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MaLo het volgende:
Ik ga in ieder geval zo naar het openluchtzwembad in Nordhorn. Volgens mij kunnen we echt nog wel een paar uurtjes zwemmen en zonnen
. En als ik thuis ben mag het los gaan
Vandaag heb ik er ontzettend veel vertrouwen in, het is zó broeierig, er móet wel onweer komen
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 23-05-2012 om 13:27:34Bij Otterlo schiet een grote stapelwolk omhoog. Binnen een kwartier onweer daar. reageer retweet
Ik kan altijd nog in de kelder gaan schuilenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:11 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Zo te zien gaat Zuid-Limburg wel getroffen worden door die explosieve bui.
Geen optie, windschering is veel te zwak, maar wel kans op een microburst door de hoge updraft!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef flugeltje het volgende:
Wauw, d'r zit gewoon paars/roze in die Duitse bui... Windhoosje een optie?
Ik piep niet zo snel, ik hou van extreemquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je zit nog aan het begin van de ontwikkelingen! wacht maar af
![]()
en dan niet piepen als het echt bizar wordt ofzo he![]()
Die vliegende elfenbank is behoorlijk aan't groeien. Is die van gisteren boven Belgiestahn niets tegen! Dat wordt n spectakel straks!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:58 schreef Frutsel het volgende:
Ploft nu steeds meer naar boven... ook al bij Kassel/Paderborn
15 minutes of fame van Reinier zijn nu wel voorbijquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef Jorian29 het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 23-05-2012 om 13:27:34Bij Otterlo schiet een grote stapelwolk omhoog. Binnen een kwartier onweer daar. reageer retweet
zo hey dat is wel bijzonderquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Hopelijk doet deze foto, gemaakt door Reinier van den Berg, het hier op het forum. Maar holy crap, wat een wolk (die bij Otterlo)!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |