De schrijvers niet, de producten, die vroegen Edesltein een salariscut te doen en dat wilde ze nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:44 schreef Jivis het volgende:
Wat is er precies voorgevallen tussen Edelstein en de schrijvers dan?
Schrijvers zijn over het algemeen ook producers natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
De schrijvers niet, de producten, die vroegen Edesltein een salariscut te doen en dat wilde ze niet
Redelijk eens, hoewel ik de afleveringen met zijn 'vrouw' daarvoor ook wel enigszins boeiend vond.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:56 schreef RichardDawkins het volgende:
Bye bye House.
Ik heb er vrede mee, het laatste seizoen vond ik meer een karikatuur van zichzelf en overbodig.
Pas toen Wilson kanker kreeg kwam er naar mijn mening pas een doorlopende verhaallijn in dit seizoen. Daarvoor allemaal op zichzelf staande, redelijk oninteressante, afleveringen.
Thirteen misschien niet (of ik moet het gemist hebben), maar werkten Adams en Park niet onder Chase, daar in die scene waar Chase z'n naam op House z'n deur staat?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:57 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Al met al een goede finale, met wat dingen die ik liever anders had gezien.
Zo vond ik het vreemd dat op het einde we de "toekomst" zagen van Taub, Cameron en Chase met een beetje Foreman, maar niet Thirteen, Adams of Park.
Wel van Adams en Park, die werkten onder Chase MD.quote:
Klopt ja, maar vind ik toch weinig afsluiting eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:59 schreef OMG het volgende:
[..]
Thirteen misschien niet (of ik moet het gemist hebben), maar werkten Adams en Park niet onder Chase, daar in die scene waar Chase z'n naam op House z'n deur staat?
Ze zijn aan t begin van hun carrière, dit is closure genoeg lijkt mequote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:06 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Klopt ja, maar vind ik toch weinig afsluiting eigenlijk.
En Thirteen gaat doodquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:06 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wel van Adams en Park, die werkten onder Chase MD.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:30 schreef Stefan het volgende:
Must read!
http://wegotthiscovered.c(...)view-everybody-dies/
quote:
Zo vat ik het wel op.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:06 schreef padlarf het volgende:
Werd er nou gesuggereerd dat Foreman het weet?
Mooie laatste aflevering
Meestal zie je die grote tv-acteurs alleen nog in B-films terugquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:29 schreef BDIL het volgende:
Prachtige eind die perfect past bij een prachtige serieDe karakter van House is er een die niet zo snel terug zal keren in andere series, en dat maakt alles zo bijzonder. Langer dan 8 seizoenen wordt het moeilijk om er nog een interessante verhaal in de achtergrond te maken. Ben benieuwt of Hugh Laurie in de toekomst nog in zon geweldige serie speelt
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:58 schreef Stefan het volgende:
Hugh Laurie had al een grote carrière voor House he
Maar toch, als je eenmaal zo lang een rol vertolkt hebt is het moeilijk om nog als iemand anders te worden gecast.quote:
Ik ookquote:
Hugh Laurie heeft zijn Amerikaans accent gefaked, met zijn Engelse accent issie weer onherkenbaarquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar toch, als je eenmaal zo lang een rol vertolkt hebt is het moeilijk om nog als iemand anders te worden gecast.
Die glimlach sprak boekdelen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ook.
Ineens wiebelde dat tafeltje minder en lag het pasje van House eronder. Dus Foreman wist wel genoeg, dat zag je ook wel aan zijn blik.
Nee, hij heeft gezegd dat hij niet van gesloten eindes houdt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:18 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Dood maar toch niet dood.
Slap einde.
Ik had een echt einde verwacht, nu is het wat mij betreft nog open.
Terwijl David Shore beloofd had "ik hou niet van open eindes"
Had je graag een begrafenis van wilson gehad dan? Dit was zoveel beter. En dood maar toch niet dood was en een goede oplossing voor House zijn probleem en een leuke verwijzing naar Sherlock. Derhalve niet slap, maar juist erg gepast.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:18 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Dood maar toch niet dood.
Slap einde.
Ik had een echt einde verwacht, nu is het wat mij betreft nog open.
Terwijl David Shore beloofd had "ik hou niet van open eindes"
quote:Does Foreman (Omar Epps) realize in that last moment that House is still alive?
Shore: It was House saying to Foreman saying, "Don't worry, I'm OK."
Vond m meer een klein kind.quote:
Yay.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:14 schreef DaMart het volgende:
David Shore beantwoordt vragen over de finale: http://www.tvguide.com/Ne(...)d-Shore-1047878.aspx.
Waaronder:
[..]
quote:Op woensdag 23 mei 2012 02:38 schreef VacaLoca het volgende:
Zit ie daar dan, alsof ie net op vakantie is geweest.. 'I got out the back of the building'.
Nu kan het nog wel dat hij die balk die naar beneden viel toen hij daar stil stond bij de deur kon ontwijken. Maar vrijwel meteen daarna die explosie... hij had zn been bezeerd en zal verzwakt zijn door al de ingeademde rook.. maar blijkbaar heeft ie een sprintje getrokken en kon ie zo de achterkant uitwandelen, waar er eerst geen uitweg leek. Zich daar ter plekke bedacht om z'n dood te faken, in het ziekenhuis ongezien door wie dan ook (een notoire persoon als House die daar al jaren werkt zal bijna iedereen toch wel kennen daar) nog even wat achterlaten in foremans kantoor. Ook nog even dingen verwisselen bij de lijkschouwer en zn begrafenis afluisteren.
Opzich vind ik het wel een leuk einde hoor, maar schrijvers hebben wel heel veel shortcuts genomen
Anders neem je even alles te letterlijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 02:38 schreef VacaLoca het volgende:
Zit ie daar dan, alsof ie net op vakantie is geweest.. 'I got out the back of the building'.
Nu kan het nog wel dat hij die balk die naar beneden viel toen hij daar stil stond bij de deur kon ontwijken. Maar vrijwel meteen daarna die explosie... hij had zn been bezeerd en zal verzwakt zijn door al de ingeademde rook.. maar blijkbaar heeft ie een sprintje getrokken en kon ie zo de achterkant uitwandelen, waar er eerst geen uitweg leek. Zich daar ter plekke bedacht om z'n dood te faken, in het ziekenhuis ongezien door wie dan ook (een notoire persoon als House die daar al jaren werkt zal bijna iedereen toch wel kennen daar) nog even wat achterlaten in foremans kantoor. Ook nog even dingen verwisselen bij de lijkschouwer en zn begrafenis afluisteren.
Opzich vind ik het wel een leuk einde hoor, maar schrijvers hebben wel heel veel shortcuts genomen
Hoe bedoel je te letterlijk, zo is het toch gebeurt?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:24 schreef padlarf het volgende:
[..]
Anders neem je even alles te letterlijk
Nonsens. Je kunt niet weten of House van tevoren al als voorzorg die gegevens heeft verwisseld. Je kunt ook niet weten of House echt voor dat raam stond, of dat Foreman en Wilson dat alleen maar dachten. Dat bedoel ik dus met te letterlijk: er van uitgaan dat alles wat je ziet ook 'echt' gebeurd is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe bedoel je te letterlijk, zo is het toch gebeurt?
Hij heeft dus ergens natuurlijk wel gelijk.
Erg onaannemelijk om te denken dat wat Wilson en Foreman BEIDE zagen niet echt House was.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens. Je kunt niet weten of House van tevoren al als voorzorg die gegevens heeft verwisseld. Je kunt ook niet weten of House echt voor dat raam stond, of dat Foreman en Wilson dat alleen maar dachten. Dat bedoel ik dus met te letterlijk: er van uitgaan dat alles wat je ziet ook 'echt' gebeurd is.
Dat kun je niet weten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee, House heeft niet van tevoren die gegevens verwisseld. Dat was daarna.
Tuurlijk wel. Zijn state of mind was doodgaan. Pas op het einde veranderde hij van gedachten, "I can change".quote:
Het is zeer onlogisch om te denken dat hij dat van tevoren heeft gedaan omdat:quote:
Akkoord. Toch pleit ik voor wat meer suspension of disbelief.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zijn state of mind was doodgaan. Pas op het einde veranderde hij van gedachten, "I can change".
Maar voor hem is het ook niet onmogelijk om die dental records te verwisselen, hij heeft eerder van die trucjes uitgehaald tenslotte.
Aannemelijk staat niet gelijk aan wetenquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is zeer onlogisch om te denken dat hij dat van tevoren heeft gedaan omdat:
1) Hij kon niet van tevoren weten dat zijn leven door die brand in gevaar zou komen.
2) Er was nog geen lijk.
3) Op het moment zelf wist hij nog niet eens of hij wilde leven of niet.
En nog wel meer dingen.
Klopt, dat vind ik ook nog wel enigszins plausibel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:07 schreef wonderer het volgende:
Maar voor hem is het ook niet onmogelijk om die dental records te verwisselen, hij heeft eerder van die trucjes uitgehaald tenslotte.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:22 schreef benzin het volgende:
Trouwens, ik las op Twitter iemand die over de aflevering iets schreef als schreef "Nice metaphor: A crack house collapsing on itself".
Hij heeft onzelfzuchtig gekozen voor een ander en dat is een bijzondere stap, maar aan de andere kant vraag ik me af wat er gebeurt als Wilson doodgaat en hoe House dan verder zou moeten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:25 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het helemaal niet zo open. De House die we kennen is dood. De man zelf niet, maar het is niet meer Greg House.
Dat zou interessant zijn, inderdaad (misschien kunnen ze een (tele)film maken?quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Hij heeft onzelfzuchtig gekozen voor een ander en dat is een bijzondere stap, maar aan de andere kant vraag ik me af wat er gebeurt als Wilson doodgaat en hoe House dan verder zou moeten.
Soms is het een groot succes, zoals SATC 1 en Mision Impossible.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:23 schreef Jivis het volgende:
Films gebaseerd op series. Daar wordt dan jarenlang over gespeculeerd en uiteindelijk komt er nooit iets van terecht
.
Dat boeit niet zoveel, iedereen kent hem nu als House en zal hem ook als House blijven kennen. Dat is net als met Elijah Wood als Frodo en Daniel Radcliffe als Harry Potter.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:58 schreef Stefan het volgende:
Hugh Laurie had al een grote carrière voor House he
Amerikanen wellicht. In Engeland kan hij prima aan de slag.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat boeit niet zoveel, iedereen kent hem nu als House en zal hem ook als House blijven kennen. Dat is net als met Elijah Wood als Frodo en Daniel Radcliffe als Harry Potter.
Wie? Prince of Wales bedoel je?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef Jivis het volgende:
Dat boeit niet zoveel, iedereen kent hem nu als House en zal hem ook als House blijven kennen. Dat is net als met Elijah Wood als Frodo en Daniel Radcliffe als Harry Potter.
Radcliffe had een carriere voor HP?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hij kwam daar bij bewustzijn na een heroïnetrip en toen bleek dat zijn patiënt dood was en het gebouw in brand stond. Het lijkt me niet dat hij dat heeft gedaan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:49 schreef tass het volgende:
Niemand bedacht dat House zelf die brand wel eens aangestoken zou kunnen hebben?
Nee.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:49 schreef tass het volgende:
Niemand bedacht dat House zelf die brand wel eens aangestoken zou kunnen hebben?
http://tvline.com/2012/05(...)ing-questions-cuddy/quote:TVLINE | How did the fire in the abandoned building start?
It’s actually alluded to. There was more about it in the original cut of the episode. There is a reference to the fact that the guy fell asleep while smoking. That’s how he got the burns on his chest. He presumably passed out while on heroin and dropped the cigarette and the fire started.
Je had een punt dat ik het niet zo nauw moest nemen, maar eenquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens. Je kunt niet weten of House van tevoren al als voorzorg die gegevens heeft verwisseld. Je kunt ook niet weten of House echt voor dat raam stond, of dat Foreman en Wilson dat alleen maar dachten. Dat bedoel ik dus met te letterlijk: er van uitgaan dat alles wat je ziet ook 'echt' gebeurd is.
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Je had een punt dat ik het niet zo nauw moest nemen, maar eensmiley is hier ook wel op z'n plek voor nieuwe definitie van 'vergezocht'
In die categorie las ik er net ook nog eenquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Je had een punt dat ik het niet zo nauw moest nemen, maar eensmiley is hier ook wel op z'n plek voor nieuwe definitie van 'vergezocht'
quote:(...) and others elsewhere, make the case that House really did die, and everything after the text message happens in Wilson's mind. The evidence: When Wilson leaves the funeral, House is sitting on a stoop without his cane, which is nowhere to be found. (He also looks remarkably good for having fallen through a collapsing floor and narrowly escaped death in a fire.) House also tells Wilson, "I'm dead" -- which we took to mean "as far as anyone knows" but could easily be taken literally under this line of thinking.
Furthermore, "Enjoy Yourself" has been used on "House" before. In Season 5's "Under Your Skin," House hallucinates Amber (Anne Dudek) -- who showed up again in the finale -- singing the song, which signaled to some viewers that Wilson was hallucinating as well. Commenters also wonder how House could have switched his dental records with those of the dead guy (guest star James LeGros) before the body was identified.
http://blog.zap2it.com/fr(...)up-to-its-title.html
Hmmm, het zou dus een hallucinatie van Wilson kunnen zijn. Maar dat verklaart niet het personeelpasje van House bij Foreman.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
In die categorie las ik er net ook nog een.
House zou wel dood zijn, en dat hij samen met Wilson wegrijdt, zou een hallucinatie van Wilson zijn.
[..]
Zeuren om een open einde.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:19 schreef Vlindur het volgende:
Ik vond het een stomme aflevering. Gezemel met oude karakters en een open einde![]()
Ze hadden er uit moeten gaan met een knaller. Happely ever after of gewoon met echte dood..
Wat werd gezegd misschien door zijn onderbewuste: at first you'll cry a lot, but then you'll continue doing what you love.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Hij heeft onzelfzuchtig gekozen voor een ander en dat is een bijzondere stap, maar aan de andere kant vraag ik me af wat er gebeurt als Wilson doodgaat en hoe House dan verder zou moeten.
Sopranos had een gesloten einde.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zeuren om een open einde.Gesloten eindes zijn voor kleuters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Nielsch op 07-08-2012 20:51:00 ]PWBF
Uh, nee hoor. Zie hem ook nog altijd als die gast uit die sketches met Stephen Fry.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat kende ik niet toen ik met House begon (en ik denk velen met mij)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh, nee hoor. Zie hem ook nog altijd als die gast uit die sketches met Stephen Fry.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat kende ik niet toen ik met House begon (en ik denk velen met mij).
Ik heb de laatste aflevering gisteren gezien. Nog een reden waarom House wel echt zou kunnen leven wat mij betreft:quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
In die categorie las ik er net ook nog een.
House zou wel dood zijn, en dat hij samen met Wilson wegrijdt, zou een hallucinatie van Wilson zijn.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |