abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111848136
Hoi! :) Lang niet meer geweest hier, maar toen ik het onderstaand filmpje had gezien vond ik dat ik dit echt hier moest posten.

Wilders gaat de regering misschien aanklagen, en na het zien van het bovenstaand filmpje ben ik daar ABSOLUUT mee eens!

De regering gaat vergaderen over het al dan niet instemmen voor de ESM.
De ESM is een "spaarpotje" van Europa om de boel stabiel te houden, MAAR:
- Als je er mee instemt, ben en blijf je er verplicht lid van, onherroepelijk! Nieuwe regeringen kunnen niet beslissen om er weer uit te stappen.
- Als het ESM wil dat jij als land meer moet gaan betalen, moet je het geëiste bedrag binnen 7 dagen aan hen overmaken.
- Het ESM kan mensen en landen aanklagen, maar kan zelf niet aangeklaagd worden.
- Het ESM is onaantastbaar, zelfs regeringen kunnen er niets tegen doen.
- Nederland gaat als eerste inleg 40 miljard aan het ESM overmaken, maar in de toekomst kan zoals gezegd aan ons geëist worden dat we binnen 7 dagen grotere bedragen overmaken.

Het ESM is Europa's nieuwe dictator, en onze demissionaire regering gaat binnenkort dus stemmen over of we hier mee in zee gaan of niet. Onze regering kennende gaat dat dus WEL gebeuren.
pi_111849694
Doordat figuren als jij de hele ESM-kritiek weer in een complothoekje laten duwen (waarom open je dit in BNW?), worden ESM-critici makkelijk monddood gemaakt ...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_111850370
quote:
13s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef teknomist het volgende:
Doordat figuren als jij de hele ESM-kritiek weer in een complothoekje laten duwen (waarom open je dit in BNW?), worden ESM-critici makkelijk monddood gemaakt ...
Ik ben hier moderator geweest en hier in BNW is men veel met dit soort onderwerpen bezig.
Het is in mijn ogen niet echt een "complot" of zo, maar ik vind dit wel een heel zorgwekkende ontwikkeling.

En hoezo "figuren als jij"? Wat voor figuur ben ik dan? :)
pi_111850695
En feitelijk zeg je dus dat als iets in BNW staat, dat mensen het dan niet meer serieus nemen?
pi_111851903
ToT! WTF! :o :o :o Leuk weer een post (een topic zelfs!) van je te mogen lezen!

quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef ToT het volgende:
En feitelijk zeg je dus dat als iets in BNW staat, dat mensen het dan niet meer serieus nemen?
Zie jij de ironie van zijn post, net als ik? :D
pi_111852798
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:44 schreef Gray het volgende:
ToT! WTF! :o :o :o Leuk weer een post (een topic zelfs!) van je te mogen lezen!

[..]

Zie jij de ironie van zijn post, net als ik? :D
*O* Yow!

Tja ach ik begrijp hem wel: BNW heeft gewoon het imago van dat hier mensen zitten die overal samenzweringen in zien. Ikzelf denk echt wel dat sommige mensen hier te paranoïde zijn, maar hier is absoluut wel veel waarheid te vinden, veel dingen die de gemiddelde burger niet ziet of negeert.
Zo ook de bijensterfte: een paar weken/maand geleden hoorde ik op de radio dat ze nu eindelijk ontdekt hebben dat het door een wereldwijd veel gebruikt landbouwgif komt. Hebben we het hier in dit hoekje van Fok toch goed gehad! :P
pi_111852958
Overigens heeft iemand me net een nuancering verteld: het ESM kan alleen geld van een land eisen als de ministers van financiën en de afgevaardigden van alle lidstaten er unaniem mee instemmen. Dat suggereert dat het land waarvan het geëist wordt er ook mee moet instemmen....klinkt me een beetje vreemd in de oren.
pi_111853389
quote:
13s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef teknomist het volgende:
Ook nieuwssites als Nu.nl schrijven over de onrechtmatigheid van het Europees Parlement en het ESM.
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* Yow!

Tja ach ik begrijp hem wel: BNW heeft gewoon het imago van dat hier mensen zitten die overal samenzweringen in zien. Ikzelf denk echt wel dat sommige mensen hier te paranoïde zijn, maar hier is absoluut wel veel waarheid te vinden, veel dingen die de gemiddelde burger niet ziet of negeert.
Zo ook de bijensterfte: een paar weken/maand geleden hoorde ik op de radio dat ze nu eindelijk ontdekt hebben dat het door een wereldwijd veel gebruikt landbouwgif komt. Hebben we het hier in dit hoekje van Fok toch goed gehad! :P
Dan is het wellicht ook interessant voor jou om het Fukushima-topic in de gaten te houden. ;)
pi_111854228
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Ook nieuwssites als Nu.nl schrijven over de onrechtmatigheid van het Europees Parlement en het ESM.

[..]

Dan is het wellicht ook interessant voor jou om het Fukushima-topic in de gaten te houden. ;)
Heh thx voor de tip! :P

Mja elders word ik als een klein kind behandeld omdat ik me druk maak over dit ESM-verhaal en dingen die topeconomen zeggen. :r
pi_111854825
Het is sowieso een naar spelletje dat gespeeld met de vorming van Europa, met nare mensen aan het hoofd:
quote:
Van Rompuy wees op de noodzaak van Europese samenwerking. ''Degenen die denken dat we het zonder Europa kunnen doen, wens ik veel geluk, eigenlijk ongeluk, toe'', zei hij. ''We kunnen niet meer leven zonder de markt van 500 miljoen inwoners'', stelde hij.

http://www.nu.nl/politiek(...)e-wil-lidstaten.html
Deze lieverd heeft zelfs een tweede termijn gekregen als president van Europa.
http://www.nu.nl/politiek(...)-tweede-termijn.html
Boffen wij even!

Als je de nieuwsberichten volgt zie je een duidelijke trend ontstaan:
http://www.nu.nl/politiek(...)ustitie-bepleit.html
http://www.nu.nl/politiek(...)-superpresident.html
http://www.nu.nl/politiek(...)opese-kieslijst.html

En waarom? Zodat de Europese landen meer druk uit kunnen oefenen op andere landen:
http://www.nu.nl/economie(...)le-aanbesteding.html

Gelukkig hebben we de PvdA nog:
http://www.nu.nl/politiek(...)j-meer-macht-eu.html
:')

Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro Europa, pro globalisatie. Maar laat het in vredesnaam met medeweten en instemming van de Europese burger gebeuren. Waarom mogen wij niet stemmen wie we als president hebben? Waarom weten veel mensen niet eens dat we een Europese president hebben? Waarom weet iedereen wie Obama is, maar heeft niemand ooit gehoord van Van Rompuy? :|W
  maandag 21 mei 2012 @ 22:32:57 #11
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111855081
Waarom staat dit in BNW?
Lijkt mij nieuwswaardig. Het is namlijk gebasseerd op feiten!!

Jammer dat dit weer weggezet wordt als een BNW item.
Nu lambiekje er nog even bij en het aluhoekje is weer compleet :')
pi_111855159
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom staat dit in BNW.

Nou het filmpje is wel heel eenzijdig belicht. Ik wil meer informatie over dit geheel, maar ik vrees dat al dit in NWS zou staan, dat je meteen afgemaakt wordt. Ergens anders waar ik dit gepost heb werd mijn hoofd er ook direct afgehakt.
pi_111855401
Daarbij denk ik ook dat het vanzelf wel in NWS terecht komt. Er zijn vast wel mensen die het nieuws volgen, die zich er in verdiepen en zich er druk om maken en het misschien in NWS gaan openen.

Overigens, als je zou willen, zou je er ook zelf een topic over kunnen openen daar! ^O^
pi_111856580
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom staat dit in BNW?

Volgens mij is er in NWS al eens een topic van geweest.

Maar verschil is uiteraard dat de users anders reageren en daardoor de discussie ook heel anders verloopt. Plus dat hier ook het perspectief van een nieuwe wereldorde besproken kan worden, wat best toepasselijk is bij dit onderwerp. Of alle informatie die men aandraagt klopt of niet is een tweede, maar dat zal in elk subforum zijn. ;)

En niet zo minachtend doen naar andere users graag, daar wordt een topic/discussie echt niet beter van. :{w
pi_111856737
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Volgens mij is er in NWS al eens een topic van geweest.

Maar verschil is uiteraard dat de users anders reageren en daardoor de discussie ook heel anders verloopt. Plus dat hier ook het perspectief van een nieuwe wereldorde besproken kan worden, wat best toepasselijk is bij dit onderwerp. Of alle informatie die men aandraagt klopt of niet is een tweede, maar dat zal in elk subforum zijn. ;)

En niet zo minachtend doen naar andere users graag, daar wordt een topic/discussie echt niet beter van. :{w
Ik moest ook meteen aan die nieuwe wereldorde denken, en aan die Georgia Guidestones. Hal het geld weg bij het volk, het hele systeem flikkert in elkaar, burgeroorlogen, anarchie, hongersnood enz enz enz en dan kan uit het as een nieuwe wereldorde rijzen.

Niet dat ik dat scenario zie als iets waar bewust naar toe wordt gestuurd met het ESM, maar als ex-modje van BNW ontsnap je gewoon niet aan die gedachtes! ;)
pi_111857443
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik moest ook meteen aan die nieuwe wereldorde denken, en aan die Georgia Guidestones. Hal het geld weg bij het volk, het hele systeem flikkert in elkaar, burgeroorlogen, anarchie, hongersnood enz enz enz en dan kan uit het as een nieuwe wereldorde rijzen.

Niet dat ik dat scenario zie als iets waar bewust naar toe wordt gestuurd met het ESM, maar als ex-modje van BNW ontsnap je gewoon niet aan die gedachtes! ;)
Heel herkenbaar! :D
pi_111857597
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! :D
^O^ Hebben de BNW'ers toch hun doel bereikt: wij sheeple zijn woken up! ;)

Maar goed, iemand nog meer input over dit onderwerp :P
  maandag 21 mei 2012 @ 23:21:27 #18
215 misterDre
Paint it black!
pi_111857779
Op het web is er best wat te vinden over het EMS. Maar wat me vooral opvalt is dat het zo weinig aandacht krijgt in de media. Mogelijk dat door de aktie van Wilders hier verandering in komt.

Mocht het toch allemaal doorgaan dan vraag ik mij af hoe Spanje en Italië hun bankgarantie van 83 en 125 miljard gaan uitvoeren mocht daar om gevraagd worden. Alleen al de handtekening zorgt voor destabilisatie van de betreffende landen.

Een van de akties tegen het EMS: http://petities.nl/petitie/het-esm-verdrag
pi_111857933
Wakker worden!!! ESM kan Nederlandse staatskas in enkele dagen legen
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:07 schreef Dhalsim het volgende:
Slecht nieuws...de alu-hoedjes krijgen toch gelijk:

• [De nieuwe ESM heeft straks het recht de hele staatskas van Nederland/België leeg te trekken. Dit kan onbegrensd en zonder dat Nederland/België of het Nederlandse/Belgische volk er nog iets tegen kan doen.
De ESM is daarbij ‘boven de wet gesplaatst’. Deze organisatie is niet aan te klagen. Dit alles is in het verdrag zo vastgelegd. Hebben we ons daarvoor uitgesproken? Neen, dit is voor ons op 23 maart 2011 beslist. Om te voorkomen dat we neen zouden zeggen is het vervolgens niet aan de bevolking voorgelegd.
Zoals ik op Internet (courtfool) las:

Om te voorkomen dat er opnieuw referenda in Europa gehouden moeten worden, wordt gebruik gemaakt van artikel 48.6 van het Verdrag van de Europese Unie, die de Europese Raad de mogelijkheid geeft verdragsartikelen te wijzigen, zolang deze geen uitbreiding van de bevoegdheden van de EU inhouden. (Die besluiten moeten nog wel door de nationale parlementen geratificeerd worden, maar dat is normaliter slechts een formaliteit.) De wijziging bestond uit een onschuldig ogende toevoeging aan een paragraaf van artikel 136. In het kort luidt de toevoeging: “De EU landen die de euro gebruiken mogen een stabiliteits mechanisme oprichten om de stabiliteit van de euro-zone als geheel te bewaren.” Het gaat hier dus niet meer puur om financiële stabiliteit. Ook het neerslaan van betogingen, het bespieden van wakkere burgers, of het anderszins bestrijden van destabiliserende elementen in de euro-zone, kan nu via dit amendement opgedragen worden aan nieuwe organisaties onder EU-vlag.

De ESM is in feite een boven regering. In feite een godheid die onfeilbaar is. Immers, zelfs al zouden ze het fout doen, ze kunnen niet aangeklaagd worden.
Op 11 juli is het verdrag getekend. Geen krant die erover geschreven heeft. Het is volkomen doodgezwegen.
De afgelopen weken heeft ieder parlement het verdrag goedgekeurd. We zijn ‘aan de goden overgeleverd’. De goden zijn in dit geval bankiers en politici die op Europese schaal werken en op geen enkele wijze ‘grijpbaar’ zijn. Er is een Europese elite ontstaan die alle macht naar zich toegetrokken heeft. Democratie is een lege huls gebleken.

De nieuwe dictator heet ESM en we zullen gaan merken hoe dat werkt, leven in een dictatuur.]

http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm

Een eerdere video over ESM staat hier: ESM boven de wet

http://beurz.com/esm-kan-nederlandse-staatskas-in-enkele-dagen-legen/
pi_111858110
quote:
-O- Ongelooflijk zeg.....dus het gaat zelfs nog verder dan alleen ons geld???
pi_111858500
Ik heb dat topic in NWS ff een ongelooflijke rotschop gegeven. :@
pi_111859893
En even een quote uit dat topic als reactie op mijn bump:

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:57 schreef Igen het volgende:
Om even een paar dingen duidelijk te krijgen:

- Het ESM wordt bestuurd door een 'Board of Gouvernors' bestaande uit alle Ministers van Financiën van de eurolanden

- Geld uit het noodfonds uitkeren gaat in principe met unanimiteit. In uitzonderlijke omstandigheden kan het echter ook met een 85%-meerderheid gebeuren. Het Nederlandse aandeel in het noodfonds is dan te klein voor een veto.

- De capaciteit van het noodfonds verhogen kan alleen per unanimiteit en alleen als in elke lidstaat (de minister van financiën bevestigt dat) de noodzakelijke nationale procedures hiervoor zijn afgerond.

- De immuniteitsbepalingen zijn gewoon de standaard diplomatieke onschendbaarheid die in zo veel verdragen voorkomt.

Goed, theoretisch zou dus het volgende kunnen gebeuren:

[..]

Dan zou het geld inderdaad weg zijn.

Maar dat is niet realistisch. Bij het IMF werkt het ongeveer net zo, en daar gebeuren dit soort gekke dingen ook niet.

Kortom, we hebben hier volgens mij te maken met een storm in een glas water op grond van een of ander gehyped YouTube-filmpje dat maar het halve verhaal vertelt.
pi_111862164
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Rien ne va plus !
  dinsdag 22 mei 2012 @ 03:36:37 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111863286
Er was 1 kopie op internet te vinden van het ESM verdrag in het engels terwijl 96% van de eu burger engels niet als voertaal heeft , en toen heeft deze site het vertaald en verspreid over de eu via social media , ongeveer vanaf oktober .
http://adbroere.nl/ad-broere
Nog een site
http://www.courtfool.info/nl_home.htm

In geen enkel europees land is het ESM verdrag in de media geweest of in een regeringsdebat , ze hebben het allemaal geheim gehouden .

Duitsland heeft een petitie gehad waar 500.000 handtekeningen zijn opgehaald tegen het ESM verdrag en het ligt geloof ik bij de rechter om te kijken of het niet in strijd is met de grondwet .

Het volk van Ierland heeft 31 mei een referendum over het ESM verdrag , er worden geloof ik bij verschillende ierse ambassades in de EU gedemonstreerd om de boodschap te geven dat ze nee moeten stemmen .

Het volk van Griekenland kreeg geen referendum en toen is er van de ene op de andere dag een Goldman Sachsmannetje minister president geworden om te tekenen en de bezuinigingen door te voeren , hetzelfde geld voor Spanje , van de ene op de andere dag een Goldman Sachsmannetje minister president , daar heeft de dictator het dus al overgenomen , beide landen zijn chaos en in beide landen is het een soort van politiestaat geworden net als in bv America .

England heeft tegen gestemt .

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 22-05-2012 04:06:47 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 22 mei 2012 @ 03:52:39 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111863326
Vandaag 22 mei komt er om 19.30 een debat over het ESM voor het allereerst ( vlak voordat het getekend moet worden ) dat moest eigenlijk 1 juni gebeuren .

Ijsland heeft een revolutie gehad en dat is geheim gehouden in de media omdat wij anders ook op het briljante idee komen , hier het verhaal :

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/de-stille-ijslandse-revolutie/

Op you tube " iceland revolution " voor filmpjes daarvan .
  dinsdag 22 mei 2012 @ 03:55:29 #26
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111863333

Leuk detail , Obama en Mitt romney worden toevallig ook gesponsord door Goldman Sachs .
pi_111863342
Dat men dit vrijwillig wíl, dat is op zich al onbegrijpelijk. Waarom zou je de euro willen veiligstellen op kosten van de algehele Europese bevolking dat in de eerste instantie al geen kans van slagen had, ten aanzien van ieder economisch falend land in de Europese Unie?

Ik snap nu gelijk ook waarom de uittreding van Griekenland 'niet aan de orde' was, gezien men de ESM achter de hand houdt.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 22 mei 2012 @ 04:33:58 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111863412
In Griekenland zijn ze niet blij met de EU

In een paar landen word de EU vlag zelfs verbrand tijdens demonstraties .
  dinsdag 22 mei 2012 @ 04:46:07 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111863416
16,17,18,19 mei was er 4 dagen Blockupy in Frankfurt . Ongeveer 30.000 mensen uit heel Europa wilden het financieel district afsluiten , is ook gelukt want heeft de politie voor ze gedaan .

Hier foto's http://www.google.nl/sear(...)g-L1&aql=&gs_l=img.3..
pi_111872390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 04:46 schreef Summers het volgende:
16,17,18,19 mei was er 4 dagen Blockupy in Frankfurt . Ongeveer 30.000 mensen uit heel Europa wilden het financieel district afsluiten , is ook gelukt want heeft de politie voor ze gedaan .

[ afbeelding ]

Hier foto's http://www.google.nl/sear(...)g-L1&aql=&gs_l=img.3..
Hmm. Wel toepasselijk mijn nickname hierzo. :|W
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:51:44 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111872475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:49 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Hmm. Wel toepasselijk mijn nickname hierzo. :|W
Lol idd .
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:52:29 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111872500
In Nederland zijn er meer dan 8000 handtekeningen aangeboden aan de tweede kamer

http://www.earth-matters.(...)aan-de-2e-kamer.html
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:35:31 #33
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_111878915
quote:
Eerste fase invoering eurobonds ondanks Nederlands NEE een feit
[..]
U betaalt voor verlaging Franse pensioenleeftijd
Van het Nederlandse volk hoeft gezien de opiniepeilingen -EU fanatisch 'links' staat op forse winst- geen tijdig inzicht verwacht te worden, waardoor we ons vrijwel zeker kunnen gaan opmaken voor eurobonds en daarmee het jaarlijks wegzuigen van miljarden euro's uit de Nederlandse samenleving om bijvoorbeeld Francois Hollandes verkiezingsbelofte de Franse pensioenleeftijd weer te verlagen naar 60 jaar te kunnen betalen - en dat terwijl de pensioengrens in eigen land juist verhoogd moet worden. Bedenk echter: klagen mag straks alleen als u op 12 september duidelijk uw afkeuring heeft laten blijken.

bron
En weer worden wij vertrappeld. Achterlijk Veneddrland. Het wordt langzamerhand gewoon sneu om een Nederlander te zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lambiekje op 22-05-2012 16:00:14 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:41:09 #34
52357 Lambiekje
pi_111879162
quote:

[..]

*O* Yow!

Government tyranny: Illinois Department of Agriculture secretly destroys beekeeper's bees and 15 years of research proving Monsanto's Roundup kills bees
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:40:09 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_111881787
pssst in duitsland vieren ze feest na forse salarisverhogingen. In de rest van europa bijten ze op een houtje......
There is only one religion
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:25:56 #36
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111883828
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:21:26 #37
52357 Lambiekje
pi_111886062
pi_111886903
Misschien ligt de oplossing wel buiten dit huidige systeem.. Dit systeem vertoont stuiptrekkingen, aangetoond door dit soort berichten. Het contact tussen burger en leider is volkomen verdwenen.. M.i. dienen de jongere mensen zich niet zo veel bezig te houden met politiek, religie of complotten. Natuurlijk is het van belang te weten dat ze bestaan, maar je leert het pas plaatsen indien je een hoger perspectief bereikt.

Het ESM-verdag is m.i. een uitvinding van de bankiers, om ons nog verder leeg te zuigen dan we al zijn leeggezogen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het er zo maar van komt. Ook in Amerika is de SEPA uitgesteld, dus als voldoende mensen geïnformeerd zijn, kunnen deze ook hier proberen dit soort onnodige vertragingen te voorkomen. We dienen verder te gaan.. Verder dan Nederland, Europa of de wereld.. we dienen in te zien dat we allen 1 menselijk ras vormen van vanuit dat perspectief proberen verder te kijken.

Wij hebben geen dictators nodig, maar dat dienen wij als bevolking ook uit te stralen naar elkaar toe. Anders is het slechts een belofte van het hoofd, niet van het hart. Wij willen volgens mij uiteindelijk diep van binnen dat we gewoon met elkaar kunnen samenleven, laat dat dan het pad zijn dat we proberen te volgen. Volgens mij kunnen we dan veel slecht voorkomen en veel goed kweken!

Hoi trouwens, ToT, lang niet gezien ^O^ hoe is het er mee? :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_111887835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Hoi trouwens, ToT, lang niet gezien ^O^ hoe is het er mee? :)
Hee hoi! :)
Ja ups en downs he, maar in het algemeen herstellende. Zeer zware burn-out gehad.
Verder spelen er privé nogal wat zware kwesties, maar ik ga binnenkort ff lekker (kort) op vakantie om alles van me af te laten vallen.

On topic: als het ESM de reden van de val van het kabinet was en Wilders is tegen de ESM, is de rest dus voor en dus wordt er straks VOOR gestemd. (Sowieso was dat allang duidelijk, want onze regering is zo ongeveer het meest pro-Europa van allemaal.)
pi_111888560
"De Nederlandse EU ambassadeur De Gooijer tekende op 2 februari 2012 het ESM verdrag. Het verdrag moet nu nog geratificeerd worden door de Tweede Kamer. "

Bron

Het lijkt er echt heel sterk op dat er geen ontkomen meer aan is. Ratificatie is voor zover ik begrepen heb slechts een formaliteit: ondertekening is onvoorwaardelijk en bindend, zoals in dat filmpje is uitgelegd.

Overigens schijnt elk EU-lid VERPLICHT te zijn er aan mee te doen.

Verder:

Wat doet het ESM precies?

- Het ESM kan geld lenen aan een land. De voorwaarden voor zo'n lening zijn streng en gedetailleerd.
- Het ESM kan staatsobligaties kopen van een land dat hulp heeft gevraagd. Het ESM investeert dan eigenlijk in dat land.
- De Raad van gouverneurs (dat wil zeggen de deelnemende landen) bepaalt of er geld in het noodfonds moet worden bijgestort.
- Ze bepalen of het noodfonds juist kleiner kan.
- Ze bepalen of een land dat hulp vraagt ook hulp krijgt en onder welke voorwaarden.
- Ze bepalen of nieuwe landen lid mogen worden en onder welke voorwaarden.
- Ze benoemen de directeur

Op zich klinkt het logisch; op die manier heb je echt iets in handen waarmee je investering zeker gesteld wordt, maar krijgen ze op die manier zo'n land dat financiële hulp vraagt niet ongelooflijk in hun macht? Sowieso al door de strenge eisen die ze aan zo'n lening stellen, maar staatsobligaties van zo'n land kopen? Is het op één of andere manier mogelijk om op die manier een meerderheidsbelang van zo'n land te krijgen, net als met aandelen?

[ Bericht 21% gewijzigd door ToT op 22-05-2012 19:30:41 ]
pi_111892677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En weer worden wij vertrappeld. Achterlijk Veneddrland. Het wordt langzamerhand gewoon sneu om een Nederlander te zijn.
Dat is het toch al jaren :D

Hier in Frankrijk gaat men in ieder geval nog de straat op om te rellen.
pi_111893341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is het toch al jaren :D

Hier in Frankrijk gaat men in ieder geval nog de straat op om te rellen.
In IJsland ook, begreep ik net. :)
pi_111893691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 03:52 schreef Summers het volgende:
Vandaag 22 mei komt er om 19.30 een debat over het ESM voor het allereerst ( vlak voordat het getekend moet worden ) dat moest eigenlijk 1 juni gebeuren .

Ijsland heeft een revolutie gehad en dat is geheim gehouden in de media omdat wij anders ook op het briljante idee komen , hier het verhaal :

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/de-stille-ijslandse-revolutie/

Op you tube " iceland revolution " voor filmpjes daarvan .
Iemand vertelde me net dat IJsland helemaal niet eens meedoet met het ESM. :?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:34:44 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111898647
Een ToT topic, daar moet ik gepost hebben ;)
The truth was in here.
pi_111898730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:34 schreef Bastard het volgende:
Een ToT topic, daar moet ik gepost hebben ;)
:D Kerel! *O*
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:44:17 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111899514
[LIVE] ESM-debat

Het komt er ook wel hoor. :X
The truth was in here.
pi_111900731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:44 schreef Bastard het volgende:
[LIVE] ESM-debat

Het komt er ook wel hoor. :X
Is al een poosje bezig?
pi_111900867
Ah, we blijven wel een vetorecht houden, behalve in noodsituaties waarbij binnen 24 uur geld nodig is, zoals gezegd.
pi_111901824
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Is al een poosje bezig?
19.30 is het begonnen, straks trouwens ook Ewoud Engelen bij Knevel en V/d Brink over het ESM. Hij is er een voorstander van.

Edit: En nu ook bij nieuwsuur :P
Currency War, Trade War, Real War
pi_111902015
_O- "De 3% norm overschrijden we al jaren en we moeten niet meer schulden maken", zegt die muts van het CDA die VOOR het ESM is! _O-
pi_111903685
:X De directeur van het ESM kan in nood IN ZIJN EENTJE extra geld eisen, binnen 7 dagen te storten?????? :X
pi_111904111
PVV FTW!!! _O_
Ze hebben veel onzin, maar die dingen die nu gezegd worden zijn echt heel goed!
pi_111906483
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar wat is geld nu eigenlijk? Groeit het voedsel? Maakt het bruikbare energie? Maakt het anderen gelukkig? Jou?

Protest tegen het ESM kán nuttig zijn, maar alleen wanneer het systeem van geld blijft bestaan. Mocht het protest geen succes hebben, dan blijven we alsnog gevangen in een financieel systeem. Beide uitkomsten houden de mensheid in het gevang.

Het is een slim spelletje. :{
pi_111908288
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar wat is geld nu eigenlijk? Groeit het voedsel? Maakt het bruikbare energie? Maakt het anderen gelukkig? Jou?

Protest tegen het ESM kán nuttig zijn, maar alleen wanneer het systeem van geld blijft bestaan. Mocht het protest geen succes hebben, dan blijven we alsnog gevangen in een financieel systeem. Beide uitkomsten houden de mensheid in het gevang.

Het is een slim spelletje. :{
Nou geld gaat niet afgeschaft worden en ik denk dat iedereen het wel eens is met dat geld in de huidige wereld gewoon belangrijk is om brood op de plank te krijgen. Er gaat niets veranderen aan hoe de financiële wereld werkt, dus we zullen nu even moeten kijken naar wat voor gigantisch effect dit kan/zal hebben op ons leven. :)

(Sorry :@ )
pi_111911159
quote:
10s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Schopje BNW.
_O- Zo zie je maar weer...
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:59:33 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111911760
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Iemand vertelde me net dat IJsland helemaal niet eens meedoet met het ESM. :?
Artikel Ijsland http://www.dailykos.com/s(...)-On-going-Revolution
pi_111911904
quote:
Ja klopt, ik had het ook hier in BNW gelezen, maar is er geen enkele officiële bron die het ook bevestigt? Dat van de occupy-bewegingen zou ook een regelrechte wereldwijde revolutie zijn. Het slaat ook wel overal redelijk aan, maar het is minder groot dan gesuggereerd werd.
  woensdag 23 mei 2012 @ 01:26:25 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111912192
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 01:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja klopt, ik had het ook hier in BNW gelezen, maar is er geen enkele officiële bron die het ook bevestigt? Dat van de occupy-bewegingen zou ook een regelrechte wereldwijde revolutie zijn. Het slaat ook wel overal redelijk aan, maar het is minder groot dan gesuggereerd werd.
Youtube is de officiele bron geworden , bij filmpjes zijn vast linkjes , Maar dit is ook een regelrechte wereldrevolutie van mensen die wakker worden uit de illusie waar we in leven , daarom maak jij je bv druk om het ESM en zie jij de gevaren en bij een ander is het nog niet doorgedrongen en vind dat je negatief bent of zeurt .
  woensdag 23 mei 2012 @ 07:00:19 #59
52357 Lambiekje
pi_111913161
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Hee hoi! :)
Ook hoi. Het is inderdaad lang geleden.

quote:
Ja ups en downs he, maar in het algemeen herstellende. Zeer zware burn-out gehad.
Zonde. Nam je werk mee naar huis?

quote:
Verder spelen er privé nogal wat zware kwesties, maar ik ga binnenkort ff lekker (kort) op vakantie om alles van me af te laten vallen.
Geniet ervan zou ik zeggen.

Niet naar Griekenland mag ik hopen, veel luchtvaart maatschappijen trekken zich terug uit dat land.
quote:
On topic: als het ESM de reden van de val van het kabinet was en Wilders is tegen de ESM, is de rest dus voor en dus wordt er straks VOOR gestemd. (Sowieso was dat allang duidelijk, want onze regering is zo ongeveer het meest pro-Europa van allemaal.)
ja het is eng.

Had je het artikeltje gelezen... dat wij tot versneld tot onze 67ste moeten werken zodat een Frankrijk tot maar hun 60ste hoeven.
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:06:21 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111916273
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:30 schreef ToT het volgende:
PVV FTW!!! _O_
Ze hebben veel onzin, maar die dingen die nu gezegd worden zijn echt heel goed!
Ja in deze moet ik ze idd ook gelijk geven.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat een demissionair kabinet over een dergelijke vraagstuk kan beslissen!
The truth was in here.
pi_111917621
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 07:00 schreef Lambiekje het volgende:

Zonde. Nam je werk mee naar huis?

Mijn werk lag me totaal niet, hoop gezeik en treiterijen daar, vader die op sterven lag, moeder die zeer emotioneel was, verhuizing naar een dorp waar ik niemand ken, in een huis wat een echte bouwval bleek te zijn, waar ik maandenlang in de puinhopen heb gezeten, en ontzettend veel gezeik hier in BNW....ja dat laatste heeft absoluut aan mijn burn-out meegeholpen: als je al op het randje staat, kan dat continue gezeik en kritiek er zeer zeker in hakken.
quote:
Geniet ervan zou ik zeggen.

Niet naar Griekenland mag ik hopen, veel luchtvaart maatschappijen trekken zich terug uit dat land.

^O^ Thx, en nee ik ga naar Praag! :)
quote:
ja het is eng.

Had je het artikeltje gelezen... dat wij tot versneld tot onze 67ste moeten werken zodat een Frankrijk tot maar hun 60ste hoeven.
Niet gezien nee. Zoals je weet lees ik het graag in de reguliere media. Is officieel bevestigd dat de Fransen maar tot hun 60e hoeven te werken? :o
pi_111917762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja in deze moet ik ze idd ook gelijk geven.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat een demissionair kabinet over een dergelijke vraagstuk kan beslissen!
Ze zijn veel te bang dat het volk zich niet wil laten uitmelken en op partijen gaat stemmen die hier tegen is, DUS dat het huidig demissionair kabinet straks een ongelooflijke minderheid gaat vormen in het nieuwe kabinet, waardoor ze amper meer invloed zullen hebben op onze politiek, PLUS dat wij het ESM-akkoord niet ratificeren, waardoor we straks in Europa boos aangekeken worden en in hun ogen de enige oplossing voor de noodsituatie onderuit geschopt wordt en straks heel Europa als 1 groot kaartenhuis in elkaar dondert en we straks een derdewereldcontinent worden.

Want REKEN maar dat het volk zich tegen pro-ESM partijen zal keren als ze het tot na de verkiezingen uitstellen. Daarom kunnen ze het in hun ogen nu beter ondemocratisch door onze strotten rammen, aangezien zo'n akkoord ONOMKEERBAAR is door een nieuw kabinet. Dan is de schade al veroorzaakt....pardon, dan hebben zij heel Europa van de ondergang gered ( :') ), en kunnen er gerust verkiezingen worden gehouden, want onze stemmen hebben daar dan geen invloed meer op, dus kunnen we net zo goed weer gewoon op de gevestigde orde gaan stemmen die ons feitelijk illegaal de verdoemenis in hebben geschopt.
pi_111917846
Kan Nederland straks, als het toekomstige kabinet daar op vóór is, zomaar uit de Europese Unie stappen en verlost zijn van het ESM?
pi_111917920
quote:
5s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:57 schreef Metalfrost het volgende:
Kan Nederland straks, als het toekomstige kabinet daar op vóór is, zomaar uit de Europese Unie stappen en verlost zijn van het ESM?
Neen. Het ESM zal Nederland direct aanklagen: het akkoord is onvoorwaardelijk en onontbindbaar. Zijzelf kunnen niet aangeklaagd staan en staan boven elke rechter en regering.
pi_111918015
Daarbij: stel DAT we er uit zouden stappen, denk maar niet dat we die 40 miljard terug zouden krijgen (of het nog VEEL hogere bedrag wat het tegen die tijd geworden zal zijn.)

Het bedrag zal sowieso veel hoger worden: gisteren werd in het debat gezegd dat Nederland 40 miljard van het totale potje van 700 miljard zal storten, maar een fonds van 700 miljard is slechts een klein eerstehulp-potje, aangezien er nu al 200 miljard of zo in Griekenland gepompt is. Onder andere Italië, Portugal en Spanje staan ook in de rij om hun handje omhoog te houden om centjes te mogen ontvangen.
Griekenland heeft al aangegeven meer geld te willen omdat we anders naar het in hen geïnvesteerde geld te kunnen fluiten. Als meer en meer zuidelijke en oostelijke landen te zwak voor Europa blijken te zijn, moet er ook allemaal geld naar die landen gepompt worden, dus moet het fonds absoluut vergroot worden.

Ja, het zijn allemaal leningen en als de rust wedergekeerd is zou het fonds weer verkleind kunnen worden, maar dat zie ik zo snel echt nog niet gebeuren.
Daarbij: alleen al door die 40 miljard storting van ons in het fonds, moeten we op de internationale geldmarkt geld lenen waarvoor we 150 miljoen euro per jaar aan rente moeten betalen! Dus in 10 jaar tijd betalen wij anderhalf miljard euro aan rente om andere landen geld te kunnen lenen! En dat is dus slechts het beginnetje he! Als het fonds groter moet worden, moeten wij dus meer geld tegen rentes lenen om het weer uit te kunnen lenen, dus zijn we jaarlijks NOG meer geld kwijt!

De landen die het geld uit het potje lenen moeten wel rente aan dat fonds betalen, maar zien wij die rente ooit in onze portemonnee terug?

:') En dan zijn er mensen die zeggen dat onze economische groei wat wordt afgeroomd om de zuidelijke landen uit de ellende te helpen! _O-

[ Bericht 43% gewijzigd door ToT op 23-05-2012 11:13:33 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:33:44 #66
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111919108
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:54 schreef ToT het volgende:
, en kunnen er gerust verkiezingen worden gehouden, want onze stemmen hebben daar dan geen invloed meer op, dus kunnen we net zo goed weer gewoon op de gevestigde orde gaan stemmen die ons feitelijk illegaal de verdoemenis in hebben geschopt.
Nou mooi niet. Ben helemaal klaar met de gevestigde orde en hun gekonkel.
The truth was in here.
pi_111919202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sowieso!
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:36:49 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111919237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik ook en we gaan NEVER nooit NEVER tot ons 67ste werken :W
pi_111919257
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik ook en we gaan NEVER nooit NEVER tot ons 67ste werken :W
Neuh, tegen die tijd is het wel tot ons 70e! _O-
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:45:40 #70
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111919584
pi_111919597
Grappig dat juist Wilders de Eerste Kamer aanhaalt als grens voor het dagvaarden van de Staat, terwijl de lijst van standpunten van de PVV onder meer aangaf dat de Eerste Kamer afgeschaft moest worden.
pi_111919664
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:45 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat juist Wilders de Eerste Kamer aanhaalt als grens voor het dagvaarden van de Staat, terwijl de lijst van standpunten van de PVV onder meer aangaf dat de Eerste Kamer afgeschaft moest worden.
Hmmm dat is inderdaad weer aardig krom.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:56:30 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111920049
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:49 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

Niet gezien nee. Zoals je weet lees ik het graag in de reguliere media. Is officieel bevestigd dat de Fransen maar tot hun 60e hoeven te werken? :o
De reguliere media heeft het ESM verdrag een jaar uit de media gehouden , tegenwoordig ben je juist niet op de hoogte als je alleen de reguliere media volgt .
pi_111920128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:56 schreef Summers het volgende:

[..]

De reguliere media heeft het ESM verdrag een jaar uit de media gehouden , tegenwoordig ben je juist niet op de hoogte als je alleen de reguliere media volgt .
Daar heb je ook absoluut gelijk in.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:00:35 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111920211
Wij denken dat de wereld van onderaf word geregeld maar het word van bovenaf geregeld en van bovenaf zijn ze toch duidelijk bezig met een NWO .
pi_111920263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:00 schreef Summers het volgende:
Wij denken dat de wereld van onderaf word geregeld maar het word van bovenaf geregeld en van bovenaf zijn ze toch duidelijk bezig met een NWO .
Tijd voor de Paus om weer de Tempeliers op te richten, past wel leuk in dat rijtje.
pi_111920292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:00 schreef Summers het volgende:
Oh sowieso! Kijk ook maar naar Amerika: Amerika, Canada, Alaska en Mexico zijn ook aan het onderhandelen over "1 verenigd Amerika".
Herintroduceer de Sovjet Unie, gooi die 3 grootmachten bij elkaar en je hebt al een behoorlijke NWO.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:13:30 #78
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111920758
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh sowieso! Kijk ook maar naar Amerika: Amerika, Canada, Alaska en Mexico zijn ook aan het onderhandelen over "1 verenigd Amerika".
Herintroduceer de Sovjet Unie, gooi die 3 grootmachten bij elkaar en je hebt al een behoorlijke NWO.
Een demonstratie tegen een Iran/Saoedi unie van 18 mei .

pi_111921026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:13 schreef Summers het volgende:

[..]

Een demonstratie tegen een Iran/Saoedi unie van 18 mei .

:o Gewoon onwerkelijk om te zien zeg!
En bijzonder dat het ene deel in wit is en het andere deel in zwart. Is dit op hun grens of zo?
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:19:43 #80
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111921037
Sssst …. Don’t mention Iceland !

http://www.argusoog.org/sssst-dont-mention-iceland/

quote:
De machtigste familie van deze elite zijn de Rothschilds. Hun rijkdom hebben ze opgebouwd via hun banken en hun geldsysteem. Deze familie zit achter alle belangrijke conflicten, oorlogen en revoluties van de laatste twee eeuwen. Enkele cijfers :
■Hun globaal vermogen wordt geschat op 490.000 triljoen dollar
■Deze ene familie is dus 490.000.000.000.000.000 dollar rijk

Elementaire wiskundige kennis leert ons dan het volgende :
■er zijn 7.000.000.000 mensen op deze aarde
■indien het kapitaal van deze ene familie verdeeld zou worden beschikt iedere mens dus over 70 miljoen dollar

Bij het contempleren van deze cijfers keert de maag van al wie nog een greintje rechtvaardigheidsgevoel heeft : elk van de 35.000 kinderen die iedere dag wereldwijd sterven van honger, dorst & ziekte verlaten deze aarde als potentiële multimiljonair.
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:20:02 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111921056
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:19 schreef ToT het volgende:

[..]

:o Gewoon onwerkelijk om te zien zeg!
En bijzonder dat het ene deel in wit is en het andere deel in zwart. Is dit op hun grens of zo?
Ik denk de witte zijn de mannen en de zwarte de vrouwen
pi_111921063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:19 schreef Summers het volgende:

[..]

:o Motherfuckers!!!!
pi_111921075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik denk de witte zijn de mannen en de zwarte de vrouwen
Ach natuurlijk! :@
pi_111921096
Maar wel weer opvallend dat ook dit niet in het nieuws is geweest, van een mogelijke unie tussen die 2 landen, of heb ik onder een steen geleefd?
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:24:09 #85
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111921240
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:20 schreef ToT het volgende:
Maar wel weer opvallend dat ook dit niet in het nieuws is geweest, van een mogelijke unie tussen die 2 landen, of heb ik onder een steen geleefd?
Ik heb ook niks gehoord tot ik de titel van dat filmpje zag .
pi_111922109
Ik zie het somber in. -O-
pi_111922297
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:20 schreef ToT het volgende:
idd wtf. :P
pi_111922537
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:46 schreef -Datdus- het volgende:
Ik zie het somber in. -O-
Stel je niet aan man! :P Er valt nog genoeg bij ons weg te halen om de arme Grieken, Italianen en Portugezen en vele anderen te helpen.
Op je 70e kun je nog makkelijk 40 uur per week werken. Ben je boven de 70? Spuitje, want dan ben je de samenleving alleen nog maar tot last! Wil je studeren? Doe dat gewoon van je eigen geld! Ziekenzorg? Gewoon 50% van de kosten zelf betalen en als je het niet kunt ophoesten heb ga je toch gewoon lekker dood? Werkeloos? Flikker op met de WW, ga maar lekker terug naar je ouders en ga op hun kosten leven! Bijstand? Riiiight, beetje lui thuis zitten. Ga maar gewoon op straat leven zoals elke pauper betaamt. De benzine is ook nog lang geen tientje per liter, dus schroef die accijns ook nog maar fijn op. Kinderbijslag? Hey, JULLIE moesten zo nodig kinderen krijgen, waarom moet de staat er aan meebetalen? Kunst en cultuur zijn overbodige luxes, een beetje kladderen doe je maar in je vrije tijd! Psychische klachten? Boeiuh, die heb je maar in je vrije tijd: gewoon werken en hulp voor je aanstellerij betaal je zelf maar! Hoge en lage belastingstarieven? Veel te moeilijk, gewoon alles op 25% pleuren, klaar! Inkomstenbelasting? Ook allemaal op 1 lijn trekken, naar boven welteverstaan.

^O^ Zie je? Gewoon een beetje strenger zijn voor je luie bevolking, en dan kunnen we nog MAKKELIJK meer geld naar al die arme landen sturen!
pi_111922666
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Stel je niet aan man! :P Er valt nog genoeg bij ons weg te halen om de arme Grieken, Italianen en Portugezen en vele anderen te helpen.
Op je 70e kun je nog makkelijk 40 uur per week werken. Ben je boven de 70? Spuitje, want dan ben je de samenleving alleen nog maar tot last! Wil je studeren? Doe dat gewoon van je eigen geld! Ziekenzorg? Gewoon 50% van de kosten zelf betalen en als je het niet kunt ophoesten heb ga je toch gewoon lekker dood? Werkeloos? Flikker op met de WW, ga maar lekker terug naar je ouders en ga op hun kosten leven! Bijstand? Riiiight, beetje lui thuis zitten. Ga maar gewoon op straat leven zoals elke pauper betaamt. De benzine is ook nog lang geen tientje per liter, dus schroef die accijns ook nog maar fijn op. Kinderbijslag? Hey, JULLIE moesten zo nodig kinderen krijgen, waarom moet de staat er aan meebetalen? Kunst en cultuur zijn overbodige luxes, een beetje kladderen doe je maar in je vrije tijd! Psychische klachten? Boeiuh, die heb je maar in je vrije tijd: gewoon werken en hulp voor je aanstellerij betaal je zelf maar! Hoge en lage belastingstarieven? Veel te moeilijk, gewoon alles op 25% pleuren, klaar! Inkomstenbelasting? Ook allemaal op 1 lijn trekken, naar boven welteverstaan.

^O^ Zie je? Gewoon een beetje strenger zijn voor je luie bevolking, en dan kunnen we nog MAKKELIJK meer geld naar al die arme landen sturen!
Gelukkig kunnen we wel naar progressieve kunstfestivals blijven gaan. O+

Laag btw-tarief voor kunst
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:12:35 #90
52357 Lambiekje
pi_111923317
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn werk lag me totaal niet, hoop gezeik en treiterijen daar, vader die op sterven lag, moeder die zeer emotioneel was, verhuizing naar een dorp waar ik niemand ken, in een huis wat een echte bouwval bleek te zijn, waar ik maandenlang in de puinhopen heb gezeten, en ontzettend veel gezeik hier in BNW....ja dat laatste heeft absoluut aan mijn burn-out meegeholpen: als je al op het randje staat, kan dat continue gezeik en kritiek er zeer zeker in hakken.
oeh dan ben ik er debet aan. :@ Maar ik heb nooit kritiek gehad op je moderate acties.

quote:
[..]

^O^ Thx, en nee ik ga naar Praag! :)

[..]

Ik weet t niet ... maar t zal me niets verbazen...
pi_111923349
quote:
11s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oeh dan ben ik er debet aan. :@ Maar ik heb nooit kritiek gehad op je moderate acties.

Meh, jij bent altijd wel respectvol gebleven! ^O^
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:13:58 #92
52357 Lambiekje
pi_111923379
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze zijn veel te bang dat het volk zich niet wil laten uitmelken en op partijen gaat stemmen die hier tegen is, DUS dat het huidig demissionair kabinet straks een ongelooflijke minderheid gaat vormen in het nieuwe kabinet, waardoor ze amper meer invloed zullen hebben op onze politiek, PLUS dat wij het ESM-akkoord niet ratificeren, waardoor we straks in Europa boos aangekeken worden en in hun ogen de enige oplossing voor de noodsituatie onderuit geschopt wordt en straks heel Europa als 1 groot kaartenhuis in elkaar dondert en we straks een derdewereldcontinent worden.

Want REKEN maar dat het volk zich tegen pro-ESM partijen zal keren als ze het tot na de verkiezingen uitstellen. Daarom kunnen ze het in hun ogen nu beter ondemocratisch door onze strotten rammen, aangezien zo'n akkoord ONOMKEERBAAR is door een nieuw kabinet. Dan is de schade al veroorzaakt....pardon, dan hebben zij heel Europa van de ondergang gered ( :') ), en kunnen er gerust verkiezingen worden gehouden, want onze stemmen hebben daar dan geen invloed meer op, dus kunnen we net zo goed weer gewoon op de gevestigde orde gaan stemmen die ons feitelijk illegaal de verdoemenis in hebben geschopt.
uitgekookt zijn die gasten. Zie die blik dan van de Jager. brrrrrr
pi_111923492
Mooie timing ook gister van dat debat. Tijdens de oefenwedstrijd van het EK, goh. :') Net zoals ze dat in Amerika doen met kerst als er iets doorheen gedouwd moet worden.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:16:58 #94
52357 Lambiekje
pi_111923520
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Neuh, tegen die tijd is het wel tot ons 70e! _O-
71ste is het al in Denemarken!?
pi_111923604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

71ste is het al in Denemarken!?
:o Serieus?
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:21:12 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111923728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:19 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja dat dus, goed om aan te tonen want we zouden het haast vergeten met alle commotie!
Gatverdamme, krijg zo'n hekel aan die elite mensen die het allemaal wel regelen voor de burger.
The truth was in here.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:22:05 #97
52357 Lambiekje
pi_111923764
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:16 schreef -Datdus- het volgende:
Mooie timing ook gister van dat debat. Tijdens de oefenwedstrijd van het EK, goh. :') Net zoals ze dat in Amerika doen met kerst als er iets doorheen gedouwd moet worden.
Het valt mij op in mijn omgeving hoe weinig mensen de term ESM kennen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:22:54 #98
52357 Lambiekje
pi_111923801
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:18 schreef ToT het volgende:

[..]

:o Serieus?
gegoogled. http://www.vkbanen.nl/ban(...)-naar-71/268636.html
ja ..
pi_111923816
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja, in de media is het opvallend stil of wordt er over het 'stabiliteitsmechanisme' gesproken.
pi_111923886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tja tot een paar momenten voor ik dit topic opende wist ik er om eerlijk te zijn ook helemaal niks over. Ik wilde gewoon even weten waarom Wilders de Nederlandse staat ging aanklagen voor een Europees fonds. Hij is sowieso anti-Europa, maar ik vond dit zelfs voor hem een zware stap, dus wilde ik er even meer over weten.

En man, wat ben ik geschrokken toen ik dat filmpje in de OP zag! :o
pi_111923952
quote:
:o En dit is dus WEL een standaard niet-klokkenluiders bron! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? :X
pi_111923957
Trouwens, Ze zeggen dat het ESM er moet komen om de stabiliteit te behouden en vrede te bewaren. (leuk angstmiddel ook) Volgens mij maakt een kat in het nauw nog steeds rare sprongen. Griekenland heeft niet voor niets wapens en tanks ingeslagen. Stabiliteit en vrede krijg je juist door onafhankelijkheid en transparantie te creëren. Niet door een ubermachtige instelling te maken.
pi_111924131
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja tot een paar momenten voor ik dit topic opende wist ik er om eerlijk te zijn ook helemaal niks over. Ik wilde gewoon even weten waarom Wilders de Nederlandse staat ging aanklagen voor een Europees fonds. Hij is sowieso anti-Europa, maar ik vond dit zelfs voor hem een zware stap, dus wilde ik er even meer over weten.

En man, wat ben ik geschrokken toen ik dat filmpje in de OP zag! :o
Net dat filmpje gezien, ik geloof dat WikiLeaks straks een hele nieuwe tak van informatieverschaffing kan oprichten :Y
pi_111926059
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Net dat filmpje gezien, ik geloof dat WikiLeaks straks een hele nieuwe tak van informatieverschaffing kan oprichten :Y
Tja en toen ik dat filmpje elders plaatste met mijn commentaar in de OP, kreeg ik heel wat minachting te verduren plus opmerkingen dat we dit soort beslissingen gewoon moesten overlaten aan de hoge heren die er meer verstand van hadden en die echt wel het beste met ons voor hebben.
pi_111926098
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja en toen ik dat filmpje elders plaatste met mijn commentaar in de OP, kreeg ik heel wat minachting te verduren plus opmerkingen dat we dit soort beslissingen gewoon moesten overlaten aan de hoge heren die er meer verstand van hadden en die echt wel het beste met ons voor hebben.
Dat meen je niet.. ik denk dat het nu tijd voor het volk is om in actie te komen. Uittreding van Nederland uit de EU eisen, op z'n minst. Grondwetswijzigingen zoals die van IJsland, meer sociale inzet tegenover de burger en de staatskas naar een lager saldo brengen zouden helemaal mooi zijn. dit is meer POL, ik zal me inhouden
pi_111926487
quote:
15s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:13 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat meen je niet.. ik denk dat het nu tijd voor het volk is om in actie te komen. Uittreding van Nederland uit de EU eisen, op z'n minst. Grondwetswijzigingen zoals die van IJsland, meer sociale inzet tegenover de burger en de staatskas naar een lager saldo brengen zouden helemaal mooi zijn. dit is meer POL, ik zal me inhouden
Mja maar zie je het Nederlandse volk al in opstand komen voor deze zaken?
pi_111926563
Overigens niet lullig bedoeld tegenover heel Nederland, maar wij zijn zo ongeveer het meest gematigde volk ter wereld. Open minded, weinig kritiek tegenover autoriteit, tolerant tegenover de medemens enz enz enz. (Verhoudingsgewijs met andere landen dan.)
Je hebt juist een temperamentvolk intolerant volk nodig voor echte revoluties!
pi_111926568
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee. Daar had ik het van de week nog over. De meeste Nederlanders hebben zoiets van. Zal mij wel niet gebeuren lala.
pi_111926581
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:25 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Nee. Daar had ik het van de week nog over. De meeste Nederlanders hebben zoiets van. Zal mij wel niet gebeuren lala.
Exactly, precies wat ik dus bedoel.

Wel klagen, maar ondertussen ook denken dat het allemaal wel zal meevallen.
pi_111926734
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Exactly, precies wat ik dus bedoel.

Wel klagen, maar ondertussen ook denken dat het allemaal wel zal meevallen.
-O-

Daar baal je wel van, als revolutionair-ingesteld persoon.
pi_111927669
Nee maar kom op zeg, als je de dingen heel goed bekijkt kan straks (zij het wel in noodsituaties) ÉÉN persoon in zijn eentje (namelijk de directeur van het ESM) beslissen dat het fonds vergroot moet worden en Nederland onherroepelijk verplichten om binnen 7 dagen een door hem bepaald aantal miljarden te storten.

1 persoon met zo veel macht.... :X
pi_111927737
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:56 schreef ToT het volgende:
Nee maar kom op zeg, als je de dingen heel goed bekijkt kan straks (zij het wel in noodsituaties) ÉÉN persoon in zijn eentje (namelijk de directeur van het ESM) beslissen dat het fonds vergroot moet worden en Nederland onherroepelijk verplichten om binnen 7 dagen een door hem bepaald aantal miljarden te storten.

En macht corrumpeert, uiteindelijk.

Zal me niets verbazen dat de directeur van het ESM een Rothschild zou zijn :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:59:53 #113
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111927785
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, wij zijn sheeple.. worden vermaakt op niveau.
The truth was in here.
pi_111927835
quote:
8s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Tja er is nog geen directeur benoemd, maar het zal me idd niets verbazen als die op z'n minst connecties daarmee blijkt te hebben.
pi_111927935
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja er is nog geen directeur benoemd, maar het zal me idd niets verbazen als die op z'n minst connecties daarmee blijkt te hebben.
Of iemand van de Bilderberg-groep.
pi_111928034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee, wij zijn sheeple.. worden vermaakt op niveau.
Ik hou niet zo van die term, maar het klopt wel.
Kijk, onze gematigdheid en tolerantie heeft ons land groot gemaakt. Dat vormt onze handelsgeest: meedenken met de ander en daarop inspringen. Tolerantie en gematigdheid kunnen zeer goede kwaliteiten zijn, daarom dat we (in ieder geval tot een tijdje geleden) een zeer sociaal land zijn waarin goede voorzieningen zijn/waren voor de zwakkeren van onze samenleving.

Maar tolerantie en gematigdheid zorgt er ook voor dat je over je heen laat lopen. Als men niks over het ESM zou weten en je buurman zou naar een demonstratie daartegen gaan, dan zou men hem voor een uitslover verklaren. Tegen Europa zijn is wel goed, maar echt demonstreren? Stel je niet aan, het is toch een ver-van-mijn-bed show.
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:16:47 #117
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_111928525
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:16 schreef -Datdus- het volgende:
En wat dacht je van het warme weer. :) Ik ben er 100% van overtuigd dat HAARP is ingezet. Het is lastig je te concentreren met dit warme weer. Mensen zoeken het terras op en gaan pilsen. :)
pi_111929279
Wel handige achtergrondinformatie, het verdrag van het ESM:
http://www.derneuekaemmerer.de/ESM2.pdf
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:04:45 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111930572
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:06 schreef ToT het volgende:
het is toch een ver-van-mijn-bed show.
Ik hou ook niet van die term en heb hem zelf een tijdlang flauwekul gevonden maar zeker in deze is het toch een uitdrukking die wel past.
Het is ver-van-mijn-bed omdat er ook maar zeer weinig ruchtbaarheid aan gegeven word, en waarom is dat?
The truth was in here.
pi_111931045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik hou ook niet van die term en heb hem zelf een tijdlang flauwekul gevonden maar zeker in deze is het toch een uitdrukking die wel past.
Het is ver-van-mijn-bed omdat er ook maar zeer weinig ruchtbaarheid aan gegeven word, en waarom is dat?
...omdat het kabinet niet wil dat het volk er tegen in opstand komt. [/inkopper] :P
pi_111931218
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:56 schreef ToT het volgende:

Draai het ook even om.. 1 persoon kan dus ook zorgen voor een revolutie...

waarom achten we alleen 'het kwaad' in staat tot grootste acties en daden?

De vraag is alleen wel of wij in staat zijn onszelf te transformeren van consument tot .....wereldburger???

Het huidige systeem met al haar vertakkingen draagt voornamelijk bij aan de rijkdom en macht van een klleine groep.

Wij zijn geen sheeple.. alleen zijn we wel te veel in onze eigen mantra gaan geloven.. aanschurken tegen de macht, maar uiteindelijk 'machteloos'.. wat meer bewustwording van de eigen MACHTIGE positie.. dat zou ik graag willen zien. En dan zie ik dit machtige als die strijder die zichzelf weet te verslaan (Confucius)
(dus dat men bewuster wordt van wie men werkelijk is :) - maar dat is miss meer TRU)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:28:29 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111931599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uitgekookt zijn die gasten. Zie die blik dan van de Jager. brrrrrr
Inderdaad , als hij vrolijk is dan is het bad news voor ons .
pi_111932297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:28 schreef Summers het volgende:

[..]

woensdag 23 mei 2012 @ 17:00:21 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111933180
quote:
8s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

IMF / WORLD BANK DESTROYING COUNTRIES
http://www.unitypublishing.com/Government/IMF.htm
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:09:31 #125
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111933622
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van die term, maar het klopt wel.
Kijk, onze gematigdheid en tolerantie heeft ons land groot gemaakt. Dat vormt onze handelsgeest: meedenken met de ander en daarop inspringen. Tolerantie en gematigdheid kunnen zeer goede kwaliteiten zijn, daarom dat we (in ieder geval tot een tijdje geleden) een zeer sociaal land zijn waarin goede voorzieningen zijn/waren voor de zwakkeren van onze samenleving.

Maar tolerantie en gematigdheid zorgt er ook voor dat je over je heen laat lopen. Als men niks over het ESM zou weten en je buurman zou naar een demonstratie daartegen gaan, dan zou men hem voor een uitslover verklaren. Tegen Europa zijn is wel goed, maar echt demonstreren? Stel je niet aan, het is toch een ver-van-mijn-bed show.
Die goede naam is achterhaald , we zakken steeds meer in de achting van het buitenland , vandaag weer een beetje meer aangezien het vluchtelingenkamp in Ter Apel vandaag word ontruimd en mensen geen stoelen of veldbedden mochten brengen een paar dagen geleden en teruggestuurd zijn door de politie , weer een paar dagen daarvoor hadden ze geen water .
Nederland schend mensenrechten .

HulpTerApel | Human Rights violated in Holland. Once a Showcase of Tolerance. Now of Apartheid
pi_111933771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Die goede naam is achterhaald , we zakken steeds meer in de achting van het buitenland , vandaag weer een beetje meer aangezien het vluchtelingenkamp in Ter Apel vandaag word ontruimd en mensen geen stoelen of veldbedden mochten brengen en teruggestuurd zijn door de politie .

HulpTerApel | Human Rights violated in Holland. Once a Showcase of Tolerance. Now of Apartheid
Jezus wat een gelul weer! |:( Irak is veilig, ze kunnen makkelijk weer terug. Moeten we dan ieder zielig hondje hier dan houden?
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:29:14 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111934510
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Jezus wat een gelul weer! |:( Irak is veilig, ze kunnen makkelijk weer terug. Moeten we dan ieder zielig hondje hier dan houden?
De aarde is van iedereen en ze kunnen niet terug , er is 1 irakees gegaan en die is teruggestuurd .
Irak is niet veilig , en wat hebben wij te zeggen als het westen van ons geld 1,4 miljoen doden heeft gemaakt in hun achterlijke oorlog naar vernietigingswapens die er * oeps * niet waren .

De Elite die de macht wilt grijpen help je juist door verdeeldheid te zien in je medemens , als we tegen elkaar zijn houden we ons niet bezig met het net dat elke dag strakker om ons heensluit .
pi_111934684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:29 schreef Summers het volgende:

[..]

De aarde is van iedereen en ze kunnen niet terug , er is 1 irakees gegaan en die is teruggestuurd .
Irak is niet veilig , en wat hebben wij te zeggen als het westen van ons geld 1,4 miljoen doden heeft gemaakt in hun achterlijke oorlog naar vernietigingswapens die er * oeps * niet waren .
Dus vind je dat ze allemaal moeten blijven?
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:35:07 #129
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111934790
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus vind je dat ze allemaal moeten blijven?
Ze hebben geen keuze maar ondertussen zijn het mensen die recht hebben op een menswaardig bestaan .
De aarde is van iedereen , grenzen en namenlanden zijn verzonnen .
pi_111934845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze hebben geen keuze maar ondertussen zijn het mensen die recht hebben op een menswaardig bestaan .
Maar we kunnen niet elke vluchteling opvangen. We hebben het economisch al zwaar, en nu door deze keuze met de ESM gaan we het nog zwaarder krijgen.
Natuurlijk hebben ze recht op een menswaardig bestaan, maar Nederland trekt al zo veel verantwoording naar zich toe, zoals bijvoorbeeld voor de Europese economie.
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:40:32 #131
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111935020
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar we kunnen niet elke vluchteling opvangen. We hebben het economisch al zwaar, en nu door deze keuze met de ESM gaan we het nog zwaarder krijgen.
Natuurlijk hebben ze recht op een menswaardig bestaan, maar Nederland trekt al zo veel verantwoording naar zich toe, zoals bijvoorbeeld voor de Europese economie.
Hallo we hebben het over mensenlevens , die gaan voor regels . en hoezo we ? Nederlandse burgers hebben ervoor gezorgt dat ze eten en drinken en kleren en dekens hadden en tenten en dat allemaal uit hun eigen zak .
pi_111935212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Hallo we hebben het over mensenlevens , die gaan voor regels . en hoezo we ? Nederlandse burgers hebben ervoor gezorgt dat ze eten en drinken en kleren en dekens hadden en tenten en dat allemaal uit hun eigen zak .
Ja we dwalen wel van de discussie af.
Uiteraard hebben we met mensenlevens te maken en uiteraard moeten ze een menswaardig bestaan hebben, maar als er continu vluchtelingen hier naar toe blijven stromen, raakt Nederland voller en voller (met meestal kansarme mensen), en dat kan onze economie gewoon niet aan.
Landen mogen wel verzonnen zijn, maar ze zijn wel een realiteit waar we mee te maken hebben. We gaan het sowieso al zwaar krijgen de komende jaren. Kijk alleen maar naar de bezuinigingen waar ze laatst over vergaderd hebben.
Ik heb sowieso respect voor je ideologieën, maar ik hoop ook dat je kunt inzien dat we steeds meer narigheid op ons dak krijgen en het leven steeds duurder en duurder wordt.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:02:24 #133
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111935868
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Uiteraard hebben we met mensenlevens te maken en uiteraard moeten ze een menswaardig bestaan hebben, maar als er continu vluchtelingen hier naar toe blijven stromen, raakt Nederland voller en voller (met meestal kansarme mensen), en dat kan onze economie gewoon niet aan.
Landen mogen wel verzonnen zijn, maar ze zijn wel een realiteit waar we mee te maken hebben. We gaan het sowieso al zwaar krijgen de komende jaren. Kijk alleen maar naar de bezuinigingen waar ze laatst over vergaderd hebben.
Ik heb sowieso respect voor je ideologieën, maar ik hoop ook dat je kunt inzien dat we steeds meer narigheid op ons dak krijgen en het leven steeds duurder en duurder wordt.
Wat je toelaat in de wereld komt morgen op jouw deur kloppen , je liet het zelf toe . Het is dus niet ok dat onze regering mensenrechten schend want morgen schenden ze die van ons . De elite boeit het niet of je werkt of een vluchteling bent , beide zijn schapen die je zoveel mogelijk uit moet persen en die zoveel mogelijk hun mond moeten houden . Kijk naar Griekenland en America dat is onze toekomst , dat we het economisch zwaar hebben is ook de bedoeling .

woensdag 23 mei 2012 @ 18:14:36 #134
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111936316
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:42 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
The truth was in here.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:10:45 #135
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111938879
http://www.telegraaf.nl/b(...)eemt_niet_af___.html

Iemand heeft een nieuwe bril nodig :')
The truth was in here.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:31:12 #136
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111939835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:10 schreef Bastard het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eemt_niet_af___.html

Iemand heeft een nieuwe bril nodig :')
Ze verbranden de EU vlag al in verschillende landen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:40:43 #137
52357 Lambiekje
pi_111940339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Die goede naam is achterhaald , we zakken steeds meer in de achting van het buitenland , vandaag weer een beetje meer aangezien het vluchtelingenkamp in Ter Apel vandaag word ontruimd en mensen geen stoelen of veldbedden mochten brengen een paar dagen geleden en teruggestuurd zijn door de politie , weer een paar dagen daarvoor hadden ze geen water .
Nederland schend mensenrechten .

Nederland is beschamend. Ook wel bananenrepubliek Verneddrland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 23-05-2012 19:50:03 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:42:11 #138
52357 Lambiekje
pi_111940414
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar het spoort toch niet als jij en ik bedden gaan brengen dat je terug gevloten wordt door nazipolitie.

En hoe zo kan er geen water zijn.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:48:10 #139
52357 Lambiekje
pi_111940691
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Deze doffe ellende was 15 jaar geleden al voor de volledige 100% bekend bij de eurofiele politici. Men had toen al kunnen acteren door bv niet de stomme euro in te voeren. Of ze hadden moeten luisteren en dat Lissabon verraad niet te ondertekenen.

En als we het echt gaan uitzoeken kon je 65 jaar geleden al in grove lijnen schetsen dat we nu met shit zitten.

Alles was al in de puntjes uitgewerkt en grondig door besproken op die Bilbergtheekransjes.
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:02:25 #140
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111941428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:31 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze verbranden de EU vlag al in verschillende landen _O-

Krijgen we hier allemaal niet mee dat soort beelden. Stel je voor op de mainstream :o
The truth was in here.
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:47:30 #141
52357 Lambiekje
pi_111943797
Einde van Nederland: Staat u op de lijst ?!

Wat een walgelijk land leven we toch. Met de dag krijg ik minder respect voor de politie. Al is de agent op straat ook maar gewoon een loopjongen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 23-05-2012 20:56:40 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:07:16 #142
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111944837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar het spoort toch niet als jij en ik bedden gaan brengen dat je terug gevloten wordt door nazipolitie.

En hoe zo kan er geen water zijn.
Paar tweets

quote:
Never forget: 23-05-2012 was the day Dutch riot police arrested 2 doctors for being human and upholding their Hippocratic Oath. #TerApel
occupy utrecht‏@OccupyUtrecht

Please trend #freeDrCo A doctor with the age of 74 that was only bringing medical aid to people in #TerApel

Juridische bijstand gevraagd voor dokter in detentie: Co van Melle (65+) opgepakt wegens betrokkenheid bij #TerApel
Arts met pensioen die alleen maar kwam helpen zit in de gevangenis , iemand twitterde al , net als in Syrie .

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 23-05-2012 21:15:18 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:15:27 #143
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111945316
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:52:21 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111951091
pi_111956852
quote:
Zakenkabinet Alexander-Alexander dus. De 2-koppige adelaar.

(Koning Willem-Alexander & Premier Alexander Rinnooy-Kan) ;

[ Bericht 10% gewijzigd door Bankfurt op 24-05-2012 01:49:45 ]
pi_111957203
[dubbel]
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:42:16 #147
52357 Lambiekje
pi_111958161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Paar tweets

[..]

Arts met pensioen die alleen maar kwam helpen zit in de gevangenis , iemand twitterde al , net als in Syrie .
oehhhh wat nasty.
pi_111970096
Welke partijen in de tweede kamer zijn nu tegen het esm buiten pvv?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_111970112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:20 schreef Ali_boo het volgende:
Welke partijen in de tweede kamer zijn nu tegen het esm buiten pvv?
SP, PvdD, SGP, en nog 1
pi_111970198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:21 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

SP, PvdD, SGP, en nog 1
En hero.
pi_111970435
Kap even met ter apel er bij te betrekken.
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:47:20 #152
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_111971062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Zakenkabinet Alexander-Alexander dus. De 2-koppige adelaar.

(Koning Willem-Alexander & Premier Alexander Rinnooy-Kan) ;
Bron?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:32:21 #153
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111972695
quote:
Het EMS en Goldman Sachs, de vampierinktvis..?

De Goldman Sachs coup die in Amerika faalde, is in Europa bijna gelukt – een permanent, onherroepelijk, onbetwistbaar reddingsplan voor de banken, onderschreven door de belastingbetaler. Over hoe het Europees Stabiliteitsmechanisme, of hoe de Goldman vampierinktvis kortgeleden Europa gevangen heeft
http://www.wanttoknow.nl/(...)s-de-vampierinktvis/
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:07:33 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_111974011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Je hebt gelijk gekregen, helaas.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:12:07 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_111974173
Ze drukken het er gewoon door, en wij slikken het.
Maar ja, zelfs al zouden we protesteren, dan gebeurt het nog.
We staan machteloos.
Perverse politiek :r
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:12:52 #156
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111974214
Kamer stemt in met miljardenfonds ESM

http://www.rtl.nl/compone(...)-met-esm_verdrag.xml

-O-
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:15:11 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_111974299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:12 schreef Summers het volgende:

-O-
Dat zeg ik.
:W -> w/
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:18:17 #158
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111974393
Tegenwoordig hoor je echt niet bij de wereldbevolking zonder dictator :')
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:19:23 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_111974438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:18 schreef Summers het volgende:
Tegenwoordig hoor je echt niet bij de wereldbevolking zonder dictator :')
Zie jij de Jager als dictator? Of 'Europa'?
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:21:22 #160
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111974503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zie jij de Jager als dictator? Of 'Europa'?
Als je naar de feiten kijkt is het ESM en Europa onze dictator .
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:27:54 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_111974707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:21 schreef Summers het volgende:

[..]

Als je naar de feiten kijkt is het ESM en Europa onze dictator .
Oh, nu is ie weer open :D
pi_111976744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, nu is ie weer open :D
Summers probeerde waarschijnlijk de boel te censureren. :r Typisch. Heel typisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111976758
Nou jongens, ik kom jullie wel in Den Haag tegen als we eindelijk besluiten er iets aan te doen. :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:22:49 #164
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111976902
quote:
8s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Summers probeerde waarschijnlijk de boel te censureren. :r Typisch. Heel typisch.

SPOILER
Naja jij hebt last van de zon denk ik ...
pi_111977923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:22 schreef Summers het volgende:

[..]

Naja jij hebt last van de zon denk ik ...
Just kidding baby! B-)
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:01:15 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_111978361
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:19 schreef -Datdus- het volgende:
Nou jongens, ik kom jullie wel in Den Haag tegen als we eindelijk besluiten er iets aan te doen. :)
Te laat.
We kunnen er niets aan doen en krijgen 'Europa' door ons strot geduwd.
Zeg maar dag tegen je pensioen en hello tegen de armoede waarin we straks zitten. Allemaal gelijk en allemaal even arm. Geweldig he.
pi_111978477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Te laat.
Zeg maar dag tegen je pensioen en hello tegen de armoede waarin we straks zitten. Allemaal gelijk en allemaal even arm. Geweldig he.
Soort communistisch systeem? Moet ik het zo een beetje zien?
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:06:15 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_111978523
quote:
5s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:04 schreef inapoi.secului het volgende:

[..]

Soort communistisch systeem? Moet ik het zo een beetje zien?
Het begint er idd een beetje op te lijken :o
pi_111978555
Ik verwacht eerder dat de maatschappij een sterkere klassenverdeling krijgt van armen, middenstand, rijken en superrijken.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:09:42 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_111978636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:07 schreef Gray het volgende:
Ik verwacht eerder dat de maatschappij een sterkere klassenverdeling krijgt van armen, middenstand, rijken en superrijken.
Ik denk het niet. Het wordt één grote gemene deler.

Ik begin steeds meer te denken dat oa Bankfurt en Lambiekje in een aantal dingen gelijk krijgen.
(niet over de medische wereld hoor, maar over de wérkelijke macht in de wereld)
  donderdag 24 mei 2012 @ 18:13:08 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111978735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Te laat.
Wat op zich geen gek idee is eigenlijk. :D

Mag hopen dat bij de verkiezingen er afgerekend word.
The truth was in here.
pi_111978746
Heb dit topic met veel aandacht doorgelezen trouwens en zag ook dat er hier en daar gezegd werd dat er een mogelijke oorlog uit zou kúnnen breken.

Ikzelf heb te weinig verstand van het hele Europese stelsel maar ik ga er toch gevoegelijk vanuit dat het zo'n vaart niet zal lopen, misschien dat het in Griekenland een beetje gaat rommelen maar dat "vuurtje" kan nog geblust worden voor het eventueel over kan slaan naar andere E.U. landen.
pi_111978752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer te denken dat oa Bankfurt en Lambiekje in een aantal dingen gelijk krijgen.
Ik denk het ook niet. De onderlaag van de samenleving wordt geautomatiseerd en de middenklasse wordt wegbezuinigd.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:17:19 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_111978868
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat op zich geen gek idee is eigenlijk. :D

Mag hopen dat bij de verkiezingen er afgerekend word.
Dat mogen we zeker hopen. Maar het duurt nog even tot september, dus wellicht denken ze: we jassen het er nu snel door, dan gaan we op 'welverdiend' reces en tegen de tijd dat we terugkomen is iedereen aan het idee gewend en blijft iedereen braaf stemmen op de oude partijen.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:18:49 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_111978920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:13 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. De onderlaag van de samenleving wordt geautomatiseerd en de middenklasse wordt wegbezuinigd.
De middenklasse wordt het hardste aangepakt. Ze vergeten dat de middenklasse hard nodig is en dat die het meeste opbrengt voor het land. They are killing their own darlings.
pi_111979401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De middenklasse wordt het hardste aangepakt. Ze vergeten dat de middenklasse hard nodig is en dat die het meeste opbrengt voor het land. They are killing their own darlings.
Voorlopig wel. Maar ondertussen worden bedrijven efficiënter door met minder managers te werken. De overheid wijst raamambtenaren de deur. In ziekenhuizen nemen verplegers taken over van artsen. Universiteiten hebben minder docenten nodig door dezelfde vakken te geven voor verschillende opleidingen. Secretaresses worden vervangen door spraakcomputers.

Is de middenklasse nog wel nodig dan?
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:34:19 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_111979445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:33 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Voorlopig wel. Maar ondertussen worden bedrijven efficiënter door met minder managers te werken. De overheid wijst raamambtenaren de deur. In ziekenhuizen nemen verplegers taken over van artsen. Universiteiten hebben minder docenten nodig door dezelfde vakken te geven voor verschillende opleidingen. Secretaresses en worden vervangen door spraakcomputers.

Is de middenklasse nog wel nodig dan?
Natuurlijk is de middenklasse nodig.
pi_111979458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk is de middenklasse nodig.
Voor wat? Wat gaan al deze mensen die ik genoemd heb straks doen?
pi_111979527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:12 schreef Summers het volgende:

-O-
We are so fucked :(

Dankjewel Jan Kees de Jager voor het ''redden'' van de EU
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 18:37:12 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_111979544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:34 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Voor wat? Wat gaan al deze mensen die ik genoemd heb straks doen?
Je zou de grootste groep uit de maatschappij die het meeste bijdraagt willen decimeren? Lijkt me niet echt slim. Wie gaat dan al deze miljoenen die we nu met gulle hand uitgeven bij elkaar verdienen? Waar gaat men dat geld dan vandaan halen?
pi_111980025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zou de grootste groep uit de maatschappij die het meeste bijdraagt willen decimeren? Lijkt me niet echt slim. Wie gaat dan al deze miljoenen die we nu met gulle hand uitgeven bij elkaar verdienen? Waar gaat men dat geld dan vandaan halen?
Die gulle miljoenen zijn dan in handen van de bovenlaag en zij geven de knaken gewoon aan elkaar uit. Zo blijven de geldstromen beperkt tot die bovenlaag. De voormalige middenklasse, nu eveneens de onderlaag, mag dan vechten voor de stuivers die ze verdienen met het onderhouden van de nieuwe technologie waardoor ze zijn vervangen en gedegradeerd.

Ik kan me een scenario als In Time heel goed voorstellen.
pi_111980314
Dat wordt straks allemaal in ecovillages leven, wonen en werken en onze eigen wetten en regels voorschrijven. Ieder een vak kennen, een echt vak, zoals smid, kleermaker, dokter met kennis van medicinale planten, kaarsenmaker, boer, etc.

Ik heb al 20GB aan ebooks verzameld over dit onderwerp, nu alleen nog een goeie printer vinden.
pi_111980472
-O- Is het nu dan echt definitief? Dat Wilders het kabinet voor het gerecht wilde slepen was bluf? Er is niets meer aan te doen?
pi_111980556
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:57 schreef ToT het volgende:
-O- Is het nu dan echt definitief? Dat Wilders het kabinet voor het gerecht wilde slepen was bluf? Er is niets meer aan te doen?
Het lijkt er wel op.
pi_111980673
quote:
Ik verwacht eigenlijk wel een referendum.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:03:14 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_111980742
quote:
Niks meer aan te doen idd.
Fijn he, Europa. Gaan we allemaal op vooruit. Oh wacht, wij niet. We zorgen zo langzamerhand voor de hele wereld. Knap he, voor zo'n klein landje ^O^
pi_111980754
Oh wacht, het moet nog naar de eerste kamer toe en ik geloof dat Wilders zei dat hij op dat moment de boel voor het gerecht wilde slepen. De eerste kamer is sowieso al voor het ESM.

Overigens lees ik hier dat we wel garant staan voor die 40 miljard, maar dat onze eigen regering bij gewenste verhoging van dat bedrag weer eerst moet vergaderen EN akkoord er mee gaan!
Die 40 miljard zijn we sowieso kwijt, maar misschien blijft de schade daar bij.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:05:11 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_111980826
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

:+
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:05:41 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_111980841
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:03 schreef ToT het volgende:
Oh wacht, het moet nog naar de eerste kamer toe en ik geloof dat Wilders zei dat hij op dat moment de boel voor het gerecht wilde slepen. De eerste kamer is sowieso al voor het ESM.

Overigens lees ik hier dat we wel garant staan voor die 40 miljard, maar dat onze eigen regering bij gewenste verhoging van dat bedrag weer eerst moet vergaderen EN akkoord er mee gaan!
Die 40 miljard zijn we sowieso kwijt, maar misschien blijft de schade daar bij.
Reken daar niet op :N
pi_111980862
De democratie hield bij ons op bij de stembus, dus om ook echt te verwachten dat er een referendum komt, die kans lijkt me klein. We zijn inderdaad fucked met z'n allen, geen twijfel mogelijk.
pi_111980877
quote:
12s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik niet. En als er toch een referendum komt dat uitkomt op een dikke NEE, dan zal het voorstel aangepast worden en alsnog doorgedrukt worden, die keer zónder referendum. Nét als bij de invoering van de Europese grondwet. :{w
pi_111980887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Reken daar niet op :N
Wilders gaat het bij de nieuwe verkiezingen helemaal op Europa gooien en laat het Islamgedoe een beetje varen heb ik begrepen. Misschien maakt hij dan meer kans op kiezers en krijgt hij ook meer invloed. Hij moet zijn kaarten goed spelen.
pi_111980989
Als dit doorkomt dan zijn er twee mogelijke opties

1 we moeten meer betalen en kunnen er nix over zeggen en we kunnen verder niets zelf beslissen noch eruit gaan. Maar daar tegenover helpen we EU als geheel.

2 ESM faalt en maakt ons bankroet. Maar als ze ons bankroet maken dan zo ook andere EU landen, met gevolg dat de Eu een gat wordt of vol met oorlog.

Beide opties zijn simpelweg negatief en garanderen dat we als land noch EU echt er vooruit op gaan. Daarbij dat we niet eens eruit kunnen stappen en het besluit overlaten aan een demissionaire regering is bespottelijk.

Het zou voor mij een reden zijn om Europa te verlaten en zo ook anderen. De verkeerde mensen maken de verkeerde keuzes met blijvende effecten.

ESM lijkt niet anders dan een val dat volledig onder het mom van als je niet meedoet geen EU soeveriniteit hebt.
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:10:52 #194
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111981020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:07 schreef Gray het volgende:
Kijk naar Griekenland en Spanje .
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:11:18 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_111981036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:10 schreef koffiegast het volgende:
Als dit doorkomt dan zijn er twee mogelijke opties

1 we moeten meer betalen en kunnen er nix over zeggen en we kunnen verder niets zelf beslissen noch eruit gaan. Maar daar tegenover helpen we EU als geheel.

2 ESM faalt en maakt ons bankroet. Maar als ze ons bankroet maken dan zo ook andere EU landen, met gevolg dat de Eu een gat wordt of vol met oorlog.

Beide opties zijn simpelweg negatief en garanderen dat we als land noch EU echt er vooruit op gaan. Daarbij dat we niet eens eruit kunnen stappen en het besluit overlaten aan een demissionaire regering is bespottelijk.

Het zou voor mij een reden zijn om Europa te verlaten en zo ook anderen. De verkeerde mensen maken de verkeerde keuzes met blijvende effecten.

ESM lijkt niet anders dan een val dat volledig onder het mom van als je niet meedoet geen EU soeveriniteit hebt.
Yep. Mee eens.
pi_111981055
Tja ik zit er sowieso al jaren over te denken om Europa te verlaten.
pi_111981075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik niet. En als er toch een referendum komt dat uitkomt op een dikke NEE, dan zal het voorstel aangepast worden en alsnog doorgedrukt worden, die keer zónder referendum. Nét als bij de invoering van de Europese grondwet. :{w
God kan niemand mijn sarcasme detecteren vandaag? Ben ik nieuw hier?!

Get with the program!!!
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:14:33 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111981150
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Wilders gaat het bij de nieuwe verkiezingen helemaal op Europa gooien en laat het Islamgedoe een beetje varen heb ik begrepen. Misschien maakt hij dan meer kans op kiezers en krijgt hij ook meer invloed. Hij moet zijn kaarten goed spelen.
Maar dan nog.. niemand die echt begrepen heeft waar deze beslissing over ging. HartVanNederland kijkend Nederland heeft het echt niet gezien.
Wir habben es nicht gewust oid ;)
The truth was in here.
pi_111981154
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Get with the program!!!
Deze keer zag ik het nét te laat. :@

Maar sarcasme op internet wint sowieso geen goud. ;)
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:17:06 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_111981257
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Get with the program!!!
Ja? Wie bent u :?
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:22:47 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111981473
Had ik toch niet verwacht die minderheid bij de motie tegen De Jager eerlijk gezegd.

Kort geding aanspannen is nog een optie? Meehelpen met Occupy?
The truth was in here.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:24:48 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_111981556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:22 schreef Bastard het volgende:
Had ik toch niet verwacht die minderheid bij de motie tegen De Jager eerlijk gezegd.

Kort geding aanspannen is nog een optie? Meehelpen met Occupy?
Je zou bijna de barricaden opgaan idd. Het is dat het zo zinloos is, want het gaat: over ons en zonder ons.
pi_111981827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar dan nog.. niemand die echt begrepen heeft waar deze beslissing over ging. HartVanNederland kijkend Nederland heeft het echt niet gezien.
Wir habben es nicht gewust oid ;)
Als hij bij het aanklagen van de regering en bij de nieuwe verkiezingen duidelijk vertelt waarom hij deze standpunt heeft, zal het volk hem wel begrijpen.
Het volk is sowieso niet blij met dat ons geld naar Europa verdwijnt en ZEER ZEKER niet dat het naar kansarme landen als Griekenland gaat.
Even strooien met termen als "blanco cheque" en wat zaken aandragen zoals wat in dat Duitstalige filmpje genoemd wordt, en hij is binnen! ^O^
pi_111982004
Het gebrek aan informatie over de vorming van Europa, de Euro en het ESM kan ook tegen de eurofielen werken. Wat de boer (burger) niet kent, eet ie niet. ;)
pi_111982206
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef Gray het volgende:
Het gebrek aan informatie over de vorming van Europa, de Euro en het ESM kan ook tegen de eurofielen werken. Wat de boer (burger) niet kent, eet ie niet. ;)
My thoughts exactly!

De gemiddelde Nederlander gaat er toch al van uit dat we het geld wat we in Griekenland hebben gepompt gewoon weg is, en de meesten hebben zoiets van: "Genoeg is genoeg!"
Tijdens dat ESM-debat hadden de Eurofielen best wel goede punten hoor, maar ik vond echt dat de Eurofoben veel sterkere punten hadden en de discussie mijns inziens hadden gewonnen.

Overigens....jawel......ik heb Geert Wilders een e-mail gestuurd! _O-
Niet dat het ene reet uit zal maken, maar ik heb hem verzocht om die rechtszaak tegen de regering toch door te zetten om zo ons land van de ondergang te behoeden. Ik heb gezegd dat zeer veel mensen op www.fok.nl in ieder geval met dit onderwerp volledig achter hem staan. (Geen topics genoemd, maar wel gezegd dat in de heftige discussies die er hier over gaan, iedereen op een enkeling na het helemaal met hem eens is!)

Misschien een ideetje dat meer mensen hier dat gaan doen? :) Hoe meer steun hij krijgt, hoe gemotiveerder hij misschien is om het echt te gaan doen, en misschien kan hij dat zelfs gebruiken tijdens de rechtszaak: "Het volk staat achter mij!" :)

Het is het proberen waard! :P
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 19:42:04 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_111982234
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef Gray het volgende:
Wat de boer niet kent wordt hem toch door zijn strot geduwd is het eerder.
pi_111982264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

_O- idd ja, maar die boer gaat wel een keer tegenspartelen als hij hulp krijgt van iemand ie het voor hem opneemt!
pi_111982300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Yup.

Kamer stemt in met ESM-verdrag

:{
pi_111982336
quote:
Nu moet het nog door de 1e Kamer heen (en die zijn sowieso voor het ESM), en Geert wilde de regering aanklagen voor de 1e Kamer er over zou kunnen gaan stemmen.
pi_111982768
Het is zo maf, hè?

Banken, fondsen en de woningmarkt falen, waardoor vrijwel de hele westerse wereld in crisis raakt.

Met als gevolg: keiharde bezuinigingen, AOW-leeftijd omhoog, aantal werkuren per week omhoog, prijzen omhoog, bevriezen van lonen, vermindering van banen, subsidies voor zorg, onderwijs en cultuur afschaffen etc.

En dan verwachten dat de economie en maatschappij er de komende jaren op vooruit zullen gaan.

Ik bedoel: :|W ?
pi_111982883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:54 schreef Gray het volgende:
Het is zo maf, hè?

Banken, fondsen en de woningmarkt falen, waardoor vrijwel de hele westerse wereld in crisis raakt.

Met als gevolg: keiharde bezuinigingen, AOW-leeftijd omhoog, aantal werkuren per week omhoog, prijzen omhoog, bevriezen van lonen, vermindering van banen, subsidies voor zorg, onderwijs en cultuur afschaffen etc.

En dan verwachten dat de economie en maatschappij er de komende jaren op vooruit zullen gaan.

_O- idd ja!
(En niet te vergeten dat onze staatskas straks schandalig hard leeggezogen gaat worden.)

Om de woorden van (volgens mij) Minister de Jager aan te halen: "Denkt u dat de kaboutertjes alles beter zullen maken?"
pi_111983079
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:57 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- idd ja!
(En niet te vergeten dat onze staatskas straks schandalig hard leeggezogen gaat worden.)
En dat ja! Als kers op de stronthoop nog even geld pompen in een bodemloze put, door eerst dat geld te lenen, zodat het weer uitgeleend kan worden. :')

quote:
Om de woorden van (volgens mij) Minister de Jager aan te halen: "Denkt u dat de kaboutertjes alles beter zullen maken?"
Misschien moeten we die optie maar eens serieus overwegen, aangezien de politici er de afgelopen decennia een potje van hebben gemaakt.
pi_111983190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:02 schreef Gray het volgende:

[..]

En dat ja! Als kers op de stronthoop nog even geld pompen in een bodemloze put, door eerst dat geld te lenen, zodat het weer uitgeleend kan worden. :')

...waarvoor we lekker 150 miljoen per jaar aan rente mogen gaan betalen. *O* Ik geloof niet dat het ESM rente uitkeert voor het geld wat wij er in pompen he? :) Ze ontvangen wel rente van het geld dat zij weer uitlenen.
pi_111983342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:54 schreef Gray het volgende:
Het is zo maf, hè?

De regering ziet het kostenplaatje alleen vanuit het eigen perspectief en kijkt niet verder. De belastingen die de staatskas vullen, worden sowieso geïnd, dat maakt niet uit. Door wel te innen maar weinig uit te geven -> bezuinigen, blijft het staatsinkomen op een constant niveau hangen. Zo hebben projecten zoals het ESM bestaansrecht en kunnen zonder problemen worden doorgevoerd.

Op den duur zal de bevolking de belastingen niet meer kunnen betalen en moet de staatskas een debet daarin zien te overleven, zodat het niveau toch op orde blijft. Het maakt de regering geen ruk uit of de bevolking dat financieel overleeft, zolang de staatskas maar overeind blijft.

Dat zie je wel aan het huidige politieke klimaat, bezuinigingen, bezuinigingen en nog eens bezuinigingen. Ik heb de laatste anderhalf jaar nog geen enkel sociaal plan mogen aanhoren, behalve de beloofde, maar niet waargemaakte plannetjes die de politieke partijen stuk voor stuk dachten te willen invoeren. Maar nee, zelfs de pas aangeschoven landverraders uit de Kunduz-coalitie (D66, GroenLinks, ChristenUnie) waren niet van plan om te buigen voor het volk. Nee, ook zij wilden o zo graag meedoen om toch daadkracht te willen tonen.

:r
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:08:59 #215
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111983367
Goed topic ToT :P
The truth was in here.
pi_111983391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:08 schreef Bastard het volgende:
Goed topic ToT :P
*O* Dank!
pi_111983407
Ja zo hoor je een teringlange tijd niks van me, maar ALS ik dan wat post.... ;)
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 20:11:32 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_111983502
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:09 schreef ToT het volgende:
Ja zo hoor je een teringlange tijd niks van me, maar ALS ik dan wat post.... ;)
Ja, tijd dat je weer terugkwam en nu niet meer weggaan hoor }:| .
Gooi ik er nog een Nederlands vlag in, nu kan het nog w/
pi_111983899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, tijd dat je weer terugkwam en nu niet meer weggaan hoor }:| .
Gooi ik er nog een Nederlands vlag in, nu kan het nog w/
Whehehe ik zal er aan denken! :P
pi_111983951
En ach: Nederland wordt een PRACHT van een (leeggemolken) provincie van Europa, dus die vlag mogen we vast wel houden! :)

Tenminste....als dat weer niet als te nationalistisch gezien wordt, want ook daar moet je mee oppassen! _O-
pi_111985446
Zoek een beroep uit, deze zul je vroeg of laat moeten uitoefenen, wil je overleven in modern Europa:

bookmaker
boot maker
candle maker
blacksmith
cabinet maker
glass blower
tailor
apothecary
toolsmith

Toolsmith, blacksmith en apothecary lijken me wel leuk.
pi_111986167
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

De regering ziet het kostenplaatje alleen vanuit het eigen perspectief en kijkt niet verder. De belastingen die de staatskas vullen, worden sowieso geïnd, dat maakt niet uit. Door wel te innen maar weinig uit te geven -> bezuinigen, blijft het staatsinkomen op een constant niveau hangen. Zo hebben projecten zoals het ESM bestaansrecht en kunnen zonder problemen worden doorgevoerd.

Op den duur zal de bevolking de belastingen niet meer kunnen betalen en moet de staatskas een debet daarin zien te overleven, zodat het niveau toch op orde blijft. Het maakt de regering geen ruk uit of de bevolking dat financieel overleeft, zolang de staatskas maar overeind blijft.

Dat zie je wel aan het huidige politieke klimaat, bezuinigingen, bezuinigingen en nog eens bezuinigingen. Ik heb de laatste anderhalf jaar nog geen enkel sociaal plan mogen aanhoren, behalve de beloofde, maar niet waargemaakte plannetjes die de politieke partijen stuk voor stuk dachten te willen invoeren. Maar nee, zelfs de pas aangeschoven landverraders uit de Kunduz-coalitie (D66, GroenLinks, ChristenUnie) waren niet van plan om te buigen voor het volk. Nee, ook zij wilden o zo graag meedoen om toch daadkracht te willen tonen.

:r
Ik denk dan ook dat de redenatie om dit soort reacties recht te praten niet klopt. Men gaat uit van dat wanneer de economie goed gaat, de bevolking als gevolg daarvan ook goed terecht komt. In andere woorden, de economie (de cijfers, het systeem) gaat vóór de mensen.

Ik denk dat een gezonde samenleving een goede sterke economie als gevolg heeft; een beleid waarbij welzijn van de mensen voorop staat, ipv het welzijn van de economie.

Het lijkt erop alsof het welzijn van de maatschappij in gevaar is gebracht door afhankelijkheid van het financieel stelsel. In plaats van onafhankelijkheid na te streven willen de politici het slechts aan een grotere kapstok hangen, zoals het ESM. Het is water naar de zee dragen; oplossingen aandragen voor problemen, waarbij de oplossingen nieuwe problemen met zich meebrengen. :{w
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:43:52 #223
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_112000951
Brussels wants e-identities for EU citizens

http://www.euractiv.com/i(...)citizens-news-512833
pi_112004651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:43 schreef Summers het volgende:
Brussels wants e-identities for EU citizens

http://www.euractiv.com/i(...)citizens-news-512833
Neelie Kroes = Rothschild; categorie monarch slave

rituals: Mother of Darkness

(illuminati code: fel rode nagellak & grote witte broches met motiefjes: vlinder, pentagram e.d.)

:Y
  vrijdag 25 mei 2012 @ 06:56:07 #225
52357 Lambiekje
pi_112005615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je de ui verder afpelt zul je zien dat we ook gelijk hebben over de medische wereld en wetenschap an sich.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:02:38 #226
52357 Lambiekje
pi_112005639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:50 schreef Metalfrost het volgende:
Zoek een beroep uit, deze zul je vroeg of laat moeten uitoefenen, wil je overleven in modern Europa:

bookmaker
boot maker
candle maker
blacksmith
cabinet maker
glass blower
tailor
apothecary
toolsmith

Toolsmith, blacksmith en apothecary lijken me wel leuk.
Geen paramilitair, agent, drone-bestuurder, TSA-molestor, dataminer, cipier, vaccinprikker, huurmoordenaar, pandbrigadier, deurwaarder, internetcensurist, boekverbrander, mensenhandelaar, drugskoerier of pedofiliegigolo
pi_112006932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 07:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Geen paramilitair, agent, drone-bestuurder, TSA-molestor, dataminer, cipier, vaccinprikker, huurmoordenaar, pandbrigadier, deurwaarder, internetcensurist, boekverbrander, mensenhandelaar, drugskoerier of pedofiliegigolo
Je vergeet de ufo piloot.
Een oude rot in het vak:
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:25:19 #228
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_112008865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

(illuminati code: fel rode nagellak & grote witte broches met motiefjes: vlinder, pentagram e.d.)

Bedankt voor de aanvullingen :)
pi_112009196
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

vrijdag 25 mei 2012 @ 11:04:31 #230
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_112010118
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:26:26 #231
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_112038301
Waarom zitten er toch zoveel christenen in BNW die berichten plaatsen zonder enige onderbouwing? Ik snap niet dat jullie het de hele tijd hebben over de Illuminati, want God vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat zij lekker hun gang kunnen gaan. En een argument als: "Satan zorgt daarvoor" werkt niet, want dan is Satan blijkbaar machtiger dan God.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:35:59 #232
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_112040895
It Begins: Spanish Region Of Catalonia Demands A Bailout

http://www.zerohedge.com/(...)ge=1#comment-2461975
pi_112041167
Slow clap!
pi_112042227
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef Leafeon672 het volgende:
Waarom zitten er toch zoveel christenen in BNW die berichten plaatsen zonder enige onderbouwing? Ik snap niet dat jullie het de hele tijd hebben over de Illuminati, want God vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat zij lekker hun gang kunnen gaan. En een argument als: "Satan zorgt daarvoor" werkt niet, want dan is Satan blijkbaar machtiger dan God.
Je begrijpt de bedoeling van de bijbel niet. Het gaat allemaal om je geloof, er is geen goddelijke interventie je moet zelf je geloof toepassen en de christelijke normen en waarden altijd blijven uitdragen hoe slecht de tijden ook zullen zijn. Waarom zou je dat doen? Omdat een christelijk moraal zoals die in de Bijbel beschreven staat zich niet bemoeit met duivelse zaken. Er word ook uitgelegd dat de mens het geloof zal verliezen en meer voor aardse zaken zullen gaan voelen als voor spirituele zaken. Met als gevolg de signalen die je nu ziet en meemaakt en de onvermijdelijke wereldoorlog die er zal volgen. De mensen die dan overblijven (het zullen er niet veel zijn) zullen een tijdperk van liefde, vrede en voorspoed tegemoet zien.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 03:27:52 #235
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_112043889
@PKRChamp: Typisch christelijk, vragen ontwijken en alleen maar praten over het goede in je geloof. Lees bijvoorbeeld eens Leviticus 25:44 en Exodus 21:7-11 NLT. Zijn dit jouw christelijke normen en waarden?
pi_112044462
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 06:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je de ui verder afpelt zul je zien dat we ook gelijk hebben over de medische wereld en wetenschap an sich.
Zolang je je uitspraken niet nuanceert, zal je nooit gelijk krijgen. Halve waarheden zijn nog steeds leugens. ;)

Iets waar politici hun carrière van maken. :N
pi_112048538
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 03:27 schreef Leafeon672 het volgende:
@PKRChamp: Typisch christelijk, vragen ontwijken en alleen maar praten over het goede in je geloof. Lees bijvoorbeeld eens Leviticus 25:44 en Exodus 21:7-11 NLT. Zijn dit jouw christelijke normen en waarden?
Je moet het wel in die tijdsgeest plaatsen he, de normen en waarden van toen gelden nu natuurlijk niet meer dat snap je toch ook wel.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:39:33 #238
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_112057367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:56 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je moet het wel in die tijdsgeest plaatsen he, de normen en waarden van toen gelden nu natuurlijk niet meer dat snap je toch ook wel.
Maar God is toch van alle tijden volgens jullie christenen? Eigenlijk zeg je dus dat god ouderwets is.
pi_112057452
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:39 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Maar God is toch van alle tijden volgens jullie christenen? Eigenlijk zeg je dus dat god ouderwets is.
God is van alle tijden ja, alleen de normen en de waarden veranderen met de tijd en dus ook het geloof.
pi_112058097
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je begrijpt de bedoeling van de bijbel niet. Het gaat allemaal om je geloof, er is geen goddelijke interventie je moet zelf je geloof toepassen en de christelijke normen en waarden altijd blijven uitdragen hoe slecht de tijden ook zullen zijn. Waarom zou je dat doen? Omdat een christelijk moraal zoals die in de Bijbel beschreven staat zich niet bemoeit met duivelse zaken. Er word ook uitgelegd dat de mens het geloof zal verliezen en meer voor aardse zaken zullen gaan voelen als voor spirituele zaken. Met als gevolg de signalen die je nu ziet en meemaakt en de onvermijdelijke wereldoorlog die er zal volgen. De mensen die dan overblijven (het zullen er niet veel zijn) zullen een tijdperk van liefde, vrede en voorspoed tegemoet zien.
Dat kan ook haast niet anders, want weinig mensen = weinig ruzie. Bovendien moeten ze voor een nieuwe wereldbevolking zorgen :')
pi_112061775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat kan ook haast niet anders, want weinig mensen = weinig ruzie. Bovendien moeten ze voor een nieuwe wereldbevolking zorgen :')
^O^
  zondag 27 mei 2012 @ 02:24:43 #242
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112079072
Het is gewoon crimineel dit tegen de grondwet en genomen door een kabinet wat dat helemaal niet mag doen,in Ierland komt er een referendum over in Duitsland ook en hier wordt het er zo doorheen gedrukt....en dan hebben mensen het ook nog steeds over complotten tegen die mensen zeg ik het is allang geen complot meer er is zoveel bewijs te vinden als je wat moeite doet ze doen dingen al gewoon openlijk en nog zeggen mensen dat het onzin is waanzin gewoon...als je bekend bent met occulte,satanische symboliek en hoe en waar het toegepast wordt ga je meer snappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nonverbaal op 27-05-2012 02:39:46 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 02:28:36 #243
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112079148
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef Leafeon672 het volgende:
God staat het toe pik,het kwaad moet zijn werk doen,wij moeten leren wat slecht is want anders weet je ook niet wat goed is,levenslessen die we moeten leren...ik wordt er ook af en toe niet goed van maar aangezien God een stuk slimmer is als ons zal zijn plan wel nut hebben ook al lijkt het voor ons niet zo
  zondag 27 mei 2012 @ 02:38:49 #244
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112079312
Maar het wordt nog leuker en nog gekker mensen nu dit weer

http://boinnk.nl/blog/350(...)eelt-in-afghanistan/
  zondag 27 mei 2012 @ 02:41:57 #245
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112079363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:04 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal waar maar overheden hebben deze dagen zoveel macht en aangezien de meeste mensen gewoon blijven slapen is dit eigenlijk niet haalbaar....helaas
  zondag 27 mei 2012 @ 12:20:52 #246
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_112084163
quote:

[..]

*O* Yow!

Ja, in BNW zitten de waarheidspredikers. De wereld is immers al vergaan, overgenomen door de Bilderberg-club, mensen zijn massaal in FEMA-kampen gepropt, Iran is binnengevallen en we dragen allemaal een chip.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112090995
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, in BNW zitten de waarheidspredikers. De wereld is immers al vergaan, overgenomen door de Bilderberg-club, mensen zijn massaal in FEMA-kampen gepropt, Iran is binnengevallen en we dragen allemaal een chip.
Het is natuurlijk alleen maar toeval dat bijvoorbeeld de presidentskandidaten in Amerika die de meeste kans maken op het presidentschap uitgenodigd worden voor Bilderberg. Hetzelfde geld trouwens ook voor van Rompuy, Barosso en Balkenende. Jij gelooft werkelijk dat de Bilderberg groep alleen maar een gezellig theekransje is waar er word gesproken over de kinderen en de familie? Steek je kop maar in het zand, als een van de bovenstaande dingen uitkomt dan zal het weer oorverdovend stil zijn van jou kant.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:09:53 #248
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_112091434
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:54 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is natuurlijk alleen maar toeval dat bijvoorbeeld de presidentskandidaten in Amerika die de meeste kans maken op het presidentschap uitgenodigd worden voor Bilderberg. Hetzelfde geld trouwens ook voor van Rompuy, Barosso en Balkenende. Jij gelooft werkelijk dat de Bilderberg groep alleen maar een gezellig theekransje is waar er word gesproken over de kinderen en de familie? Steek je kop maar in het zand, als een van de bovenstaande dingen uitkomt dan zal het weer oorverdovend stil zijn van jou kant.
Oh nee, ik geloof graag dat wanneer die club bij elkaar komt, er over gewichtige zaken wordt gesproken. Echter, veel BNW'ers beweren eveneens dat het doel van de elite is om ons allemaal tot slaaf te maken en genocide te plegen. Tsja, dan ben je gewoon niet goed wijs.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 27 mei 2012 @ 16:12:10 #249
156258 Metalfrost
dude, what
pi_112091485
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh nee, ik geloof graag dat wanneer die club bij elkaar komt, er over gewichtige zaken wordt gesproken. Echter, veel BNW'ers beweren eveneens dat het doel van de elite is om ons allemaal tot slaaf te maken en genocide te plegen. Tsja, dan ben je gewoon niet goed wijs.
Een meeting van meer dan een handjevol hoge heren geeft imo aan dat iets wordt besproken wat een andere partij nadelig treft. Kijk maar naar de politiek, daar word je ook constant mee in de val gelokt, terwijl je er zelf geen inbreng bij hebt, behalve tot aan de stembus.
pi_112091644
quote:

[..]

Het express laten klappen van het bankensysteem bijvoorbeeld is wel een voorbeeld dat er iets niet klopt. Er zijn genoeg economen en andere mensen die er verstand van hebben die zeggen dat als we op de huidige voet verdergaan dat de Dollar en de Euro zullen vallen wat dus de weg vrijmaakt voor een Amerikaans/Europese munt.
Overigens is het feit dat de zaak besloten is en er allerlei veiligheidsdiensten de zaak beveiligen tijdens zo`n conferentie ook niet echt een teken dat het over koetjes en kalfjes gaat. Als politici zulke conferentie`s bezoeken dan is het legitiem om te vragen welke belangen ze nou daadwerkelijk dienen, die van het volk of van de hoge heren/dames die ook in het clubje zitten. Zeg jij het maar.
pi_112092266
quote:

[..]

Maar zijn we eigenlijk niet allemaal loonslaven? Je wordt geboren met een streepjescode (burgerservicenummer), moet belastingen betalen en dus werken om dat te doen. Je kan niet zomaar uit dat systeem stappen en dus ben je gevangen, als een slaaf.

Verschil met de elite en de 'slaven', is dat de elite de mogelijkheid heeft het systeem naar de eigen hand te zetten, en zichzelf daarmee van vrijheden kan voorzien. Een hardwerkende slaaf kan zichzelf op die manier vrijkopen, stukje bij beetje. Maar zoals vrijheden van de elite afhankelijk zijn van het systeem, zo is het systeem afhankelijk van de slaven. We houden het allemaal zelf in stand, uit angst voor het verliezen van privileges en vrijheden die we zelf idealiseren, en uit angst voor verandering (dat onvermijdelijk is in realiteit).
  zondag 27 mei 2012 @ 16:43:37 #252
156258 Metalfrost
dude, what
pi_112092414
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar zijn we eigenlijk niet allemaal loonslaven? Je wordt geboren met een streepjescode (burgerservicenummer), moet belastingen betalen en dus werken om dat te doen. Je kan niet zomaar uit dat systeem stappen en dus ben je gevangen, als een slaaf.

Verschil met de elite en de 'slaven', is dat de elite de mogelijkheid heeft het systeem naar de eigen hand te zetten, en zichzelf daarmee van vrijheden kan voorzien. Een hardwerkende slaaf kan zichzelf op die manier vrijkopen, stukje bij beetje. Maar zoals vrijheden van de elite afhankelijk zijn van het systeem, zo is het systeem afhankelijk van de slaven. We houden het allemaal zelf in stand, uit angst voor het verliezen van privileges en vrijheden die we zelf idealiseren, en uit angst voor verandering (dat onvermijdelijk is in realiteit).
Ik ga dit ergens neerzetten in een tekstbestand en het bewaren voor het leven. Geniaal uitgelegd.
pi_112092577
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:43 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik ga dit ergens neerzetten in een tekstbestand en het bewaren voor het leven. Geniaal uitgelegd.
:7

SPOILER
pi_112092660
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef Gray het volgende:

[..]

^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')