abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:07:34 #1
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103240110
Slecht nieuws...de alu-hoedjes krijgen toch gelijk:

quote:
De nieuwe ESM heeft straks het recht de hele staatskas van Nederland/België leeg te trekken. Dit kan onbegrensd en zonder dat Nederland/België of het Nederlandse/Belgische volk er nog iets tegen kan doen.
De ESM is daarbij ‘boven de wet gesplaatst’. Deze organisatie is niet aan te klagen. Dit alles is in het verdrag zo vastgelegd. Hebben we ons daarvoor uitgesproken? Neen, dit is voor ons op 23 maart 2011 beslist. Om te voorkomen dat we neen zouden zeggen is het vervolgens niet aan de bevolking voorgelegd.
Zoals ik op Internet (courtfool) las:

Om te voorkomen dat er opnieuw referenda in Europa gehouden moeten worden, wordt gebruik gemaakt van artikel 48.6 van het Verdrag van de Europese Unie, die de Europese Raad de mogelijkheid geeft verdragsartikelen te wijzigen, zolang deze geen uitbreiding van de bevoegdheden van de EU inhouden. (Die besluiten moeten nog wel door de nationale parlementen geratificeerd worden, maar dat is normaliter slechts een formaliteit.) De wijziging bestond uit een onschuldig ogende toevoeging aan een paragraaf van artikel 136. In het kort luidt de toevoeging: “De EU landen die de euro gebruiken mogen een stabiliteits mechanisme oprichten om de stabiliteit van de euro-zone als geheel te bewaren.” Het gaat hier dus niet meer puur om financiële stabiliteit. Ook het neerslaan van betogingen, het bespieden van wakkere burgers, of het anderszins bestrijden van destabiliserende elementen in de euro-zone, kan nu via dit amendement opgedragen worden aan nieuwe organisaties onder EU-vlag.

De ESM is in feite een boven regering. In feite een godheid die onfeilbaar is. Immers, zelfs al zouden ze het fout doen, ze kunnen niet aangeklaagd worden.
Op 11 juli is het verdrag getekend. Geen krant die erover geschreven heeft. Het is volkomen doodgezwegen.
De afgelopen weken heeft ieder parlement het verdrag goedgekeurd. We zijn ‘aan de goden overgeleverd’. De goden zijn in dit geval bankiers en politici die op Europese schaal werken en op geen enkele wijze ‘grijpbaar’ zijn. Er is een Europese elite ontstaan die alle macht naar zich toegetrokken heeft. Democratie is een lege huls gebleken.

De nieuwe dictator heet ESM en we zullen gaan merken hoe dat werkt, leven in een dictatuur.
http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm

Een eerdere video over ESM staat hier: ESM boven de wet

http://beurz.com/esm-kan-nederlandse-staatskas-in-enkele-dagen-legen/

[ Bericht 0% gewijzigd door Dhalsim op 18-10-2011 20:20:40 ]
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_103240222
ik snap er geen kut van. wat is ESM? en wat motten ze
pi_103240270
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:10 schreef -supergirl- het volgende:
ik snap er geen kut van. wat is ESM? en wat motten ze
Het European Stability Mechanism, geld voor andere landen. (Griekenland bijvoorbeeld)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:12:58 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103240302
Wat supergirl zegt, waar staat ESM voor?

Check!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:14:36 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103240356
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom dat überhaupt zou gebeuren. Nederland zorgt voor een deell voor de financiële stabiliteit in Europa. Als ze de kas zouden plunderen, vallen Nederland en andere EU landen natuurlijk al snel als dominostenen om.
Of zie ik dat verkeerd?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_103240460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef error_404 het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom dat überhaupt zou gebeuren. Nederland zorgt voor een deell voor de financiële stabiliteit in Europa. Als ze de kas zouden plunderen, vallen Nederland en andere EU landen natuurlijk al snel als dominostenen om.
Of zie ik dat verkeerd?
Het is gewoon de moderne Robin Hood. Haal geld weg van relatieve rijke EU landen en sluis het door naar de landen die het niet zo goed hebben. Gewoon 1 groot rijk willen ze hebben kennelijk. U.S.E. Overname zonder oorlog.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Avatar op 18-10-2011 17:30:58 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:19:43 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_103240538
We hebben in Nederland dan wel een kutregering, maar het is wel onze kutregering die bepaalt wat er met ons geld gebeurd. Niet één of andere Italiaan of Roemeen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:47:14 #8
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103241592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef error_404 het volgende:
Of zie ik dat verkeerd?
Nee, op zich zie je dat niet verkeerd. Maar ik mag toch aannemen dat je het met mee eens bent dat geen wenselijk scenario is?

Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit niet in het nieuws is geweeest?!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:43:33 #9
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103243678
Wat is de EUSSR toch geweldig! Ze stoppen pas als er een Europese superstaat is en we allemaal buigen voor onze "meesters" in Brussel. Ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als een lidstaat besluit uit de EU te stappen? Het zou me niks verbazen als Brussel dan een Europees leger stuurt om dat land weer in gareel te krijgen. Deze hele teringzooi wordt steeds gevaarlijker.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103244033
Maar als ze onze staatskas leegtrekken, zijn wij blut. Beetje vreemde titel.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:06:16 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103244724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
We hebben in Nederland dan wel een kutregering, maar het is wel onze kutregering die bepaalt wat er met ons geld gebeurd. Niet één of andere Italiaan of Roemeen.
Dat is dus allang niet meer zo. Net zoals onze kutregering ook niet bepaalt wie hier wel of niet het land binnenkomt om een uitkering te genieten. Of hoe het beleid in onze bedrijven moet zijn.

Onze kutregering (eigenlijk alle voorgaande regeringen) hebben de macht overgedragen aan Brussel. En daar proeven we nu de vruchten van.

Hadden we maar tegen moeten stemmen. Oh nee, dat hebben we gedaan. Maar dat referendum is door Balkenende genegeerd omdat 'de kiezers niet goed begrepen hadden waar het referendum over ging'
The End Times are wild
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:24:06 #12
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103245688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:52 schreef Faazz het volgende:
Maar als ze onze staatskas leegtrekken, zijn wij blut. Beetje vreemde titel.
1+1=2. Inderdaad. Hoe maakt dat het een vreemde titel?
pi_103246247
De EU is/word de USSR maar dan in kapitalistische vorm.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:41:05 #14
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_103246640
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat is de EUSSR toch geweldig! Ze stoppen pas als er een Europese superstaat is en we allemaal buigen voor onze "meesters" in Brussel. Ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als een lidstaat besluit uit de EU te stappen? Het zou me niks verbazen als Brussel dan een Europees leger stuurt om dat land weer in gareel te krijgen. Deze hele teringzooi wordt steeds gevaarlijker.
Volgens art 50 zou het wel moeten kunnen ja. Alleen gaan wij er niet uit komen met de Europese Raad.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_103248161
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef PalmRoyale het volgende:
Het zou me idd. niet verbazen als we straks onze vrijheid, onze munt, onze democratie en onze soevereiniteit met de wapenen moeten bevechten.
Het zij zo, in mijn ogen heb je twee keuzes: sterven in vrijheid, of sterven in onderdrukking.
Hoe verder de opgedrongen eenwording gaat, hoe meer ik er een afkeer van krijg. Heeft de (pl)euro de eenwording van europa bevorderd, om een voorbeeld te noemen, of landen eerder verder dan ooit uit elkaar gedreven? Dachten ze nou echt dat ze totaal verschillende landen konden verenigen, middels een gedwongen samenvoeging door een superstaat waar niemand wat mee heeft?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:05:42 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103248264
Wat ik wel jammer vind is dat toen wij onze vrijheid in Brussel moesten inleveren niemand zich druk maakte. Nu wij ons geld daar ook moeten inleveren staat opeens iedereen op z'n achterste benen.
The End Times are wild
pi_103248415
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:34 schreef Boomstronk- het volgende:
De EU is/word de USSR maar dan in kapitalistische vorm.
Joh!? Je meent het. Dat je daar nu pas achter komt... :')
Europa :r

Terug naar de EG O+
pi_103248615
Niets verrassends helaas. Dit is gewoon een opmaat naar een compleet verlies van autonomie, die je al jarenlang aan ziet komen.

Niemand die zich er druk om maakt.

Zie bijvoorbeeld ook het op gigantische schaal opkopen van staatsobligaties door de ECB. Volgens het verdrag van Maastricht zijn dergelijke bail-out-achtige instrument helemaal niet toegestaan.

Zonder dat verdrag aan te passen, en zonder de de lokale parlementen ingestemd hadden (!) ging de ECB al en masse staatsobligaties opkopen.

Volkomen ondemocratisch, maar wie boeit het?
pi_103248876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:10 schreef Ludd het volgende:
Niets verrassends helaas. Dit is gewoon een opmaat naar een compleet verlies van autonomie, die je al jarenlang aan ziet komen.

Niemand die zich er druk om maakt.

Zie bijvoorbeeld ook het op gigantische schaal opkopen van staatsobligaties door de ECB. Volgens het verdrag van Maastricht zijn dergelijke bail-out-achtige instrument helemaal niet toegestaan.

Zonder dat verdrag aan te passen, en zonder de de lokale parlementen ingestemd hadden (!) ging de ECB al en masse staatsobligaties opkopen.

Volkomen ondemocratisch, maar wie boeit het?
De hele EU in zijn huidige vorm daar heeft niet één burger om gevraagt. Alles is er gewoon door geduwt. Zie de Euro, zie de europese grondwet.

Het is een grof schandaal dat dit kan en heeft kunnen gebeuren. Helaas is de gemiddelde Nederlander meer bezig met Hart van Nederland en de Voice of Holland :')

Ondertussen dendert de EU trein door en staat al heel lang vast dat de verenigde staten van europa er gewoon gaan komen, linksom of rechtsom.

Heerlijk zo'n schijn democratie :r :')

Ik zou me zo bij occupy aansluiten :@
pi_103249022
Het is alu met één L.
pi_103249257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:05 schreef LXIV het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat toen wij onze vrijheid in Brussel moesten inleveren niemand zich druk maakte. Nu wij ons geld daar ook moeten inleveren staat opeens iedereen op z'n achterste benen.
Mensen komen enkel in opstand als ze moeten in teren op hun luxe leventje.

Je krijgt de huidige westerse mensch enkel op de kast als ze koopkracht moeten inleveren.

Als de koopkracht gelijk blijft of stijgt kan je een totalitaire staat invoeren en de enige tegenstand die ze krijgen is een paar klaag berichten op een internet forumpje :')

Geef het volk en brood en spelen..................
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:22:50 #22
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103249386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:17 schreef Loppe het volgende:
Het is alu met één L.
Dank u....it's fixed...ik vind het ook een achterlijke benaming...misschien dat er een nog een paar mensen wakker worden nou het om geld gaat...
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:27:14 #23
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103249663
Volkomen terecht dat ESM in het leven is geroepen. Hier worden villa's gesubsidieerd, terwijl binnen onze monetaire zone mensen nauwelijks geld voor eten hebben. Dit heet nou solidariteit, als wij in de problemen zitten komen andere landen ons weer helpen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36:24 #24
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103250246
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
Volkomen terecht dat ESM in het leven is geroepen. Hier worden villa's gesubsidieerd, terwijl binnen onze monetaire zone mensen nauwelijks geld voor eten hebben. Dit heet nou solidariteit, als wij in de problemen zitten komen andere landen ons weer helpen.
Denk je dat ESM er voor de bevolking is? Wat hier gebeurd is dat het laatste beetje macht aan de banken wordt gegeven. Door de ESM heeft straks bijna niemand meer geld voor eten. Solidariteit heb je met mensen, niet met bedrijven en al zeker niet met banken.
pi_103250754
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
Deze unie heeft tot nu toe niet laten zien dat het iets met burgers, democratie, eerlijkheid of waarheid heeft.
En daarbij, wie controleert dit zeer machtige instrument? Wat voor hefboom hebben jij en ik nog als het misbruikt wordt? Is het überhaupt wel doorzichtig wat ze doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')