Ik ben hier moderator geweest en hier in BNW is men veel met dit soort onderwerpen bezig.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef teknomist het volgende:
Doordat figuren als jij de hele ESM-kritiek weer in een complothoekje laten duwen (waarom open je dit in BNW?), worden ESM-critici makkelijk monddood gemaakt ...
Zie jij de ironie van zijn post, net als ik?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef ToT het volgende:
En feitelijk zeg je dus dat als iets in BNW staat, dat mensen het dan niet meer serieus nemen?
quote:Op maandag 21 mei 2012 21:44 schreef Gray het volgende:
ToT! WTF!![]()
![]()
Leuk weer een post (een topic zelfs!) van je te mogen lezen!
[..]
Zie jij de ironie van zijn post, net als ik?
Ook nieuwssites als Nu.nl schrijven over de onrechtmatigheid van het Europees Parlement en het ESM.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef teknomist het volgende:
Doordat figuren als jij de hele ESM-kritiek weer in een complothoekje laten duwen (waarom open je dit in BNW?), worden ESM-critici makkelijk monddood gemaakt ...
Dan is het wellicht ook interessant voor jou om het Fukushima-topic in de gaten te houden.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]Yow!
Tja ach ik begrijp hem wel: BNW heeft gewoon het imago van dat hier mensen zitten die overal samenzweringen in zien. Ikzelf denk echt wel dat sommige mensen hier te paranoïde zijn, maar hier is absoluut wel veel waarheid te vinden, veel dingen die de gemiddelde burger niet ziet of negeert.
Zo ook de bijensterfte: een paar weken/maand geleden hoorde ik op de radio dat ze nu eindelijk ontdekt hebben dat het door een wereldwijd veel gebruikt landbouwgif komt. Hebben we het hier in dit hoekje van Fok toch goed gehad!
Heh thx voor de tip!quote:Op maandag 21 mei 2012 22:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Ook nieuwssites als Nu.nl schrijven over de onrechtmatigheid van het Europees Parlement en het ESM.
[..]
Dan is het wellicht ook interessant voor jou om het Fukushima-topic in de gaten te houden.
Deze lieverd heeft zelfs een tweede termijn gekregen als president van Europa.quote:Van Rompuy wees op de noodzaak van Europese samenwerking. ''Degenen die denken dat we het zonder Europa kunnen doen, wens ik veel geluk, eigenlijk ongeluk, toe'', zei hij. ''We kunnen niet meer leven zonder de markt van 500 miljoen inwoners'', stelde hij.
http://www.nu.nl/politiek(...)e-wil-lidstaten.html
Nou het filmpje is wel heel eenzijdig belicht. Ik wil meer informatie over dit geheel, maar ik vrees dat al dit in NWS zou staan, dat je meteen afgemaakt wordt. Ergens anders waar ik dit gepost heb werd mijn hoofd er ook direct afgehakt.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom staat dit in BNW.
Lijkt mij nieuwswaardig. Het is namlijk gebasseerd op feiten!!
Jammer dat dit weer weggezet wordt als een BNW item.
Nu lambiekje er nog even bij en het aluhoekje is weer compleet
Volgens mij is er in NWS al eens een topic van geweest.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom staat dit in BNW?
Lijkt mij nieuwswaardig. Het is namlijk gebasseerd op feiten!!
Jammer dat dit weer weggezet wordt als een BNW item.
Nu lambiekje er nog even bij en het aluhoekje is weer compleet
Ik moest ook meteen aan die nieuwe wereldorde denken, en aan die Georgia Guidestones. Hal het geld weg bij het volk, het hele systeem flikkert in elkaar, burgeroorlogen, anarchie, hongersnood enz enz enz en dan kan uit het as een nieuwe wereldorde rijzen.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij is er in NWS al eens een topic van geweest.
Maar verschil is uiteraard dat de users anders reageren en daardoor de discussie ook heel anders verloopt. Plus dat hier ook het perspectief van een nieuwe wereldorde besproken kan worden, wat best toepasselijk is bij dit onderwerp. Of alle informatie die men aandraagt klopt of niet is een tweede, maar dat zal in elk subforum zijn.
En niet zo minachtend doen naar andere users graag, daar wordt een topic/discussie echt niet beter van.
Heel herkenbaar!quote:Op maandag 21 mei 2012 23:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik moest ook meteen aan die nieuwe wereldorde denken, en aan die Georgia Guidestones. Hal het geld weg bij het volk, het hele systeem flikkert in elkaar, burgeroorlogen, anarchie, hongersnood enz enz enz en dan kan uit het as een nieuwe wereldorde rijzen.
Niet dat ik dat scenario zie als iets waar bewust naar toe wordt gestuurd met het ESM, maar als ex-modje van BNW ontsnap je gewoon niet aan die gedachtes!
quote:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:07 schreef Dhalsim het volgende:
Slecht nieuws...de alu-hoedjes krijgen toch gelijk:
• [De nieuwe ESM heeft straks het recht de hele staatskas van Nederland/België leeg te trekken. Dit kan onbegrensd en zonder dat Nederland/België of het Nederlandse/Belgische volk er nog iets tegen kan doen.
De ESM is daarbij ‘boven de wet gesplaatst’. Deze organisatie is niet aan te klagen. Dit alles is in het verdrag zo vastgelegd. Hebben we ons daarvoor uitgesproken? Neen, dit is voor ons op 23 maart 2011 beslist. Om te voorkomen dat we neen zouden zeggen is het vervolgens niet aan de bevolking voorgelegd.
Zoals ik op Internet (courtfool) las:
Om te voorkomen dat er opnieuw referenda in Europa gehouden moeten worden, wordt gebruik gemaakt van artikel 48.6 van het Verdrag van de Europese Unie, die de Europese Raad de mogelijkheid geeft verdragsartikelen te wijzigen, zolang deze geen uitbreiding van de bevoegdheden van de EU inhouden. (Die besluiten moeten nog wel door de nationale parlementen geratificeerd worden, maar dat is normaliter slechts een formaliteit.) De wijziging bestond uit een onschuldig ogende toevoeging aan een paragraaf van artikel 136. In het kort luidt de toevoeging: “De EU landen die de euro gebruiken mogen een stabiliteits mechanisme oprichten om de stabiliteit van de euro-zone als geheel te bewaren.” Het gaat hier dus niet meer puur om financiële stabiliteit. Ook het neerslaan van betogingen, het bespieden van wakkere burgers, of het anderszins bestrijden van destabiliserende elementen in de euro-zone, kan nu via dit amendement opgedragen worden aan nieuwe organisaties onder EU-vlag.
De ESM is in feite een boven regering. In feite een godheid die onfeilbaar is. Immers, zelfs al zouden ze het fout doen, ze kunnen niet aangeklaagd worden.
Op 11 juli is het verdrag getekend. Geen krant die erover geschreven heeft. Het is volkomen doodgezwegen.
De afgelopen weken heeft ieder parlement het verdrag goedgekeurd. We zijn ‘aan de goden overgeleverd’. De goden zijn in dit geval bankiers en politici die op Europese schaal werken en op geen enkele wijze ‘grijpbaar’ zijn. Er is een Europese elite ontstaan die alle macht naar zich toegetrokken heeft. Democratie is een lege huls gebleken.
De nieuwe dictator heet ESM en we zullen gaan merken hoe dat werkt, leven in een dictatuur.]
http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm
Een eerdere video over ESM staat hier: ESM boven de wet
http://beurz.com/esm-kan-nederlandse-staatskas-in-enkele-dagen-legen/
quote:Op maandag 21 mei 2012 23:24 schreef Gray het volgende:
Wakker worden!!! ESM kan Nederlandse staatskas in enkele dagen legen
[..]
quote:Op maandag 21 mei 2012 23:57 schreef Igen het volgende:
Om even een paar dingen duidelijk te krijgen:
- Het ESM wordt bestuurd door een 'Board of Gouvernors' bestaande uit alle Ministers van Financiën van de eurolanden
- Geld uit het noodfonds uitkeren gaat in principe met unanimiteit. In uitzonderlijke omstandigheden kan het echter ook met een 85%-meerderheid gebeuren. Het Nederlandse aandeel in het noodfonds is dan te klein voor een veto.
- De capaciteit van het noodfonds verhogen kan alleen per unanimiteit en alleen als in elke lidstaat (de minister van financiën bevestigt dat) de noodzakelijke nationale procedures hiervoor zijn afgerond.
- De immuniteitsbepalingen zijn gewoon de standaard diplomatieke onschendbaarheid die in zo veel verdragen voorkomt.
Goed, theoretisch zou dus het volgende kunnen gebeuren:
[..]
Dan zou het geld inderdaad weg zijn.
Maar dat is niet realistisch. Bij het IMF werkt het ongeveer net zo, en daar gebeuren dit soort gekke dingen ook niet.
Kortom, we hebben hier volgens mij te maken met een storm in een glas water op grond van een of ander gehyped YouTube-filmpje dat maar het halve verhaal vertelt.
Rien ne va plus !quote:Op maandag 21 mei 2012 23:27 schreef ToT het volgende:
[..]Ongelooflijk zeg.....dus het gaat zelfs nog verder dan alleen ons geld???
Hmm. Wel toepasselijk mijn nickname hierzo.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:46 schreef Summers het volgende:
16,17,18,19 mei was er 4 dagen Blockupy in Frankfurt . Ongeveer 30.000 mensen uit heel Europa wilden het financieel district afsluiten , is ook gelukt want heeft de politie voor ze gedaan .
[ afbeelding ]
Hier foto's http://www.google.nl/sear(...)g-L1&aql=&gs_l=img.3..
Lol idd .quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hmm. Wel toepasselijk mijn nickname hierzo.
En weer worden wij vertrappeld. Achterlijk Veneddrland. Het wordt langzamerhand gewoon sneu om een Nederlander te zijn.quote:Eerste fase invoering eurobonds ondanks Nederlands NEE een feit
[..]
U betaalt voor verlaging Franse pensioenleeftijd
Van het Nederlandse volk hoeft gezien de opiniepeilingen -EU fanatisch 'links' staat op forse winst- geen tijdig inzicht verwacht te worden, waardoor we ons vrijwel zeker kunnen gaan opmaken voor eurobonds en daarmee het jaarlijks wegzuigen van miljarden euro's uit de Nederlandse samenleving om bijvoorbeeld Francois Hollandes verkiezingsbelofte de Franse pensioenleeftijd weer te verlagen naar 60 jaar te kunnen betalen - en dat terwijl de pensioengrens in eigen land juist verhoogd moet worden. Bedenk echter: klagen mag straks alleen als u op 12 september duidelijk uw afkeuring heeft laten blijken.
bron
Government tyranny: Illinois Department of Agriculture secretly destroys beekeeper's bees and 15 years of research proving Monsanto's Roundup kills beesquote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]Yow!
Tja ach ik begrijp hem wel: BNW heeft gewoon het imago van dat hier mensen zitten die overal samenzweringen in zien. Ikzelf denk echt wel dat sommige mensen hier te paranoïde zijn, maar hier is absoluut wel veel waarheid te vinden, veel dingen die de gemiddelde burger niet ziet of negeert.
Zo ook de bijensterfte: een paar weken/maand geleden hoorde ik op de radio dat ze nu eindelijk ontdekt hebben dat het door een wereldwijd veel gebruikt landbouwgif komt. Hebben we het hier in dit hoekje van Fok toch goed gehad!
Hee hoi!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Hoi trouwens, ToT, lang niet gezienhoe is het er mee?
Dat is het toch al jarenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En weer worden wij vertrappeld. Achterlijk Veneddrland. Het wordt langzamerhand gewoon sneu om een Nederlander te zijn.
In IJsland ook, begreep ik net.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is het toch al jaren![]()
Hier in Frankrijk gaat men in ieder geval nog de straat op om te rellen.
Iemand vertelde me net dat IJsland helemaal niet eens meedoet met het ESM.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:52 schreef Summers het volgende:
Vandaag 22 mei komt er om 19.30 een debat over het ESM voor het allereerst ( vlak voordat het getekend moet worden ) dat moest eigenlijk 1 juni gebeuren .
Ijsland heeft een revolutie gehad en dat is geheim gehouden in de media omdat wij anders ook op het briljante idee komen , hier het verhaal :
http://www.wanttoknow.nl/nieuws/de-stille-ijslandse-revolutie/
Op you tube " iceland revolution " voor filmpjes daarvan .
Is al een poosje bezig?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:44 schreef Bastard het volgende:
[LIVE] ESM-debat
Het komt er ook wel hoor.
19.30 is het begonnen, straks trouwens ook Ewoud Engelen bij Knevel en V/d Brink over het ESM. Hij is er een voorstander van.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |