quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef streamnl het volgende:
[..]
[..]
Dan word het tijd dat jullie harder je best doen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:18 schreef streamnl het volgende:
Ontspan, het was niet serieus bedoeld.
Je kent me hopelijk al iets beter daarvoor.
Mare ik ga een keer op tijd naar bed. Welterusten ieder en een sportief lang weekend
I second that!!quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wel pics plaatsen! Ik vind dat een prima regel: nieuwe haardloopkleren die moet je showen!
mijn vooruitzicht vanavond:quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:38 schreef Ach3r0n het volgende:
Het was vanavond inderdaad wat fris, maar met de zon erbij en uit de wind prima te doen.
maar kou bestaat niet, alleen slechte kledingquote:Today
Thursday 17
Scattered showers, some possibly heavy from evening. Snow lowering to 500 metres overnight. Westerlies, rising to gale in exposed places this afternoon, gusting 100 km/h.
inderdaad..morgenstond and all that..!!quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh sneeuw!! Succes!!
Ik zit trouwens in de auto, ochtendmensen ftw!:D
Mooi dat je goed geslapen hebt veel succes vanmiddag. Ik ga er niet bij zijn de bbq van gisteren was toch erg gezellig dus een wedstrijd is nu even geen goed plan dus vanmiddag maar even rustig 10 km lopen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:34 schreef Viking84 het volgende:
Mogguh. Lag om half 9 al in bed en ben nu weer helemaal fris! Zin in vanmiddag, spannend hoor!
Voor mijn gevoel ben je vroeg bezig zegquote:Op donderdag 17 mei 2012 09:24 schreef gcjoel het volgende:
Vanmorgen weer lekker gelopen, heerlijk in het zonnetje.
En een snellere 5km dan vorige keer zonder dat ik er erg in had![]()
http://www.endomondo.com/workouts/qjeDjCGXjdQ
Ik mocht mijn nieuwe shirt alvast aan van mijn vrienddat hielp vast!
![]()
En het heeft geholpen. 2min15 sneller dan je vorige record. Zeer netjes!!quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:24 schreef gcjoel het volgende:
Vanmorgen weer lekker gelopen, heerlijk in het zonnetje.
En een snellere 5km dan vorige keer zonder dat ik er erg in had![]()
http://www.endomondo.com/workouts/qjeDjCGXjdQ
Ik mocht mijn nieuwe shirt alvast aan van mijn vrienddat hielp vast!
![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:40 schreef roos85 het volgende:
Zo dat was les 7 al weerwat een genot om op hardloopschoenen te lopen!
Les ging best lekker, alle minuten kunnen uitlopen (al was het soms echt op wilskracht) alleen vind ik het nog wel lastig om mijn ademhaling goed onder controle te houden tijdens het lopen.
Blij om te horen dat je minigriep waarschijnlijk voorbij is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, 10.7KM in een uurtje na correctie van wat kleine gps spikes. Voor het eerst in 3 weken conditioneel weer eens lekker gelopen. Ademhaling goed onder controle, lekker cruisetempo van ergens tussen de 5:35 en 5:40 per km.
Nog wel wat kleine pijntje in voeten en knieën. Ik heb het idee dat mijn 4 daagse minigriepje voor en na die tijd al behoorlijk impact had en heeft op mijn prestaties. Heb toch zeker een week of 4 niet prettig gelopen.
Nou ja, het is weer achter de rug dus op naar de halve marathon
-edit- Ow ja... over de 400KM in de challenge
Evy legt ergens uit om de 2 passen. Dus terwijl je 2 passen maakt haal je adem en bij 2 passen blaas je rustig uit.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:40 schreef roos85 het volgende:
Zo dat was les 7 al weerwat een genot om op hardloopschoenen te lopen!
Les ging best lekker, alle minuten kunnen uitlopen (al was het soms echt op wilskracht) alleen vind ik het nog wel lastig om mijn ademhaling goed onder controle te houden tijdens het lopen.
toen ik aan het trainen was voor de 5 kwam het echt niet in me op om al veel verder te denken dan drie kwartier achter elkaar te lopen. Nu houd ik het zeker 90 minuten vol maar dat is ook stap voor stap gegaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:49 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dat is een sub doel
Deze sub doel heb ik nodig om mijn echte doel te bereiken!!!!
Hoe meer doelen hoe meer je wil doen en meer zin hebt. Dat is tenminste mijn motivatie voor de komende paar jaarquote:Op donderdag 17 mei 2012 09:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
toen ik aan het trainen was voor de 5 kwam het echt niet in me op om al veel verder te denken dan drie kwartier achter elkaar te lopen. Nu houd ik het zeker 90 minuten vol maar dat is ook stap voor stap gegaan.
Dat heb ik wel. Ik wil (lees moet) de halve marathon kunnen rennen. Dat is mijn streven. En aangezien ik een vrij nieuwe loper ben moet ik een aantal sub doelen hebben om dan op het eind da halve marathon te kunnen lopen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
toen ik aan het trainen was voor de 5 kwam het echt niet in me op om al veel verder te denken dan drie kwartier achter elkaar te lopen. Nu houd ik het zeker 90 minuten vol maar dat is ook stap voor stap gegaan.
dus tot die tijd ben je niet tevreden?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:00 schreef Wiehoe het volgende:
Ik heb voor mijzelf een vrij hoog doel gesteld. Als ik over 6 a 7 jaar mijn doel eens kan bereiken dan ben ik al meer dan tevreden. Het leuke aan een doel bereiken is toch de weg ernaar toe
Juist wel. Iedere voorbereiding met het uiteindelijke doel in gedachten biedt extra motivatie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus tot die tijd ben je niet tevreden?
Ik ben blij met elk klein stapje voorwaarts. Elk pr, elke kilometer extra...
Ik weet dat ik het niet moet maar inwendig denk ik er heel anders overquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:01 schreef Viking84 het volgende:
Je moet helemaal niks. Ik zou er iig nog geen data aan vastknopen als ik jou was. Eerst steady die 5, daarna aan snelheid werken op de 5, daarna lekker de 10 etc etc. Ik wil ooit nog wel eens een marathon lopen maar daar koppel ik op dit moment ook geen bepaald jaar aan. Eerst die HM
.
succes! En rustigaan dusquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:21 schreef Yuki het volgende:
Met 0,0 motivatie ga ik zo aan de volgende les van Evy beginnen.
Hopelijk houdt m'n knie zich goed...
Vind het een mooi doel, halve marathon in een jaarquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:10 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het niet moet maar inwendig denk ik er heel anders overik ben heeeeel erg prestatie- en comparatief gericht. Altijd al geweest. Ik heb er nog niet helemaal een data aan geplakt. Mijn data is ergens in 2013. Dus dat is een ruim bergrip. Maar zoals er net ook al iemand posten. Ik geniet heel erg van de weg naar mijn doel toe. Elke keer weer merken dat je een stukje dichterbij komt, heerlijk!
Mare ik ga nu broertje aanmoedigen bij zijn toernooi
quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Vind het een mooi doel, halve marathon in een jaarMoet goed te doen zijn, zolang je maar naar je lichaam luistert
hier sluit ik me bij aanquote:
Jij en anderen succes!quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:43 schreef Quoi het volgende:
Alle Golden Ten lopers veel plezier! Ik heb er zin in! (en ben stiekem zenuwachtig omdat er zoveel bekenden komen)
Kijk, dat zijn nog eens doelenquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:44 schreef Drassss het volgende:
PR's op de 10km, halve marathons, marathons.. Duathlons.. fatsoenlijk leren zwemmen en baantjes kunnen trekken, fietstochten van 150 a 250km fietsen.. triathlons en als ultieme einddoel een iron man
Haha, ik zou liever eerst de marathon van Rotterdam gaan lopen. Stel dat je naar New York gaat (loeiduur) en het gaat daar mis... brr... Ik ga dit jaar ook een paar halve marathons lopen, zo is het plan. Beetje werken aan m'n snelheid, zodat ik bij de CPC volgend jaar hopelijk een leuke tijd kan neerzettenquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:30 schreef YUR het volgende:
Ik wil eerst nog wat halve marathons lopen, en daarna wellicht doorgaan voor een marathon. En áls ik er dan eentje ga lopen, wordt het er eentje in het buitenland. Gewoon om het extra speciaal te maken
zoals je voor je kamikaze edit al zei Wiehoe, dat zwemmen voor een Iron Man is niet alles.quote:
dit dus Viking....daarom is de marathon waarvoor ik train een lokale aangelegenheid dus geen extra kosten...als dat lukt maar eens verder kijkenquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, ik zou liever eerst de marathon van Rotterdam gaan lopen. Stel dat je naar New York gaat (loeiduur) en het gaat daar mis... brr...
Het zwemmen zie ik niet zo zitten, maar ik wil het gewoon op gaan pakken als een stukje ontspanning. Als het goed gaat en het gevoel is er kan ik misschien gaan denken aan triathlons.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zoals je voor je kamikaze edit al zei Wiehoe, dat zwemmen voor een Iron Man is niet alles.
Ik ga zwemmen vanaf volgende week als x training voor mijn marathon training maar het is meer een verplichting dan dat ik het echt leuk vind
Jij ook! Het is dat ik je niet herken, anders zou ik je aanmoedigenquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:43 schreef Quoi het volgende:
Alle Golden Ten lopers veel plezier! Ik heb er zin in! (en ben stiekem zenuwachtig omdat er zoveel bekenden komen)
Kan je nog makkelijk praten als je hardloopt?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:10 schreef henkde_j het volgende:
Zo, jullie advies toch maar aangenomen en begonnen met de trainingen met Evy. Ik ben gestart met les 10. En dag ging mij verrassend makkelijk af. Zo slecht is mij conditie dus ook weer niet![]()
Alleen de juiste snelheid vinden vind ik nog lastig. Ik heb nu bij les 10 van de 0-5km training al 4.76Km gelopen. Dat terwijl je bij dit schema in totaal maar 17min van de 30 min hardloopt.
Loop ik dan te hard?
Ehm, geen idee eigenlijk. Ik loop altijd alleenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Kan je nog makkelijk praten als je hardloopt?
Denk je dat je makkelijk kunt praten, of ben je helemaal buiten adem?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:16 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ehm, geen idee eigenlijk. Ik loop altijd alleen
Ik praat altijd als ik niet alleen loop. Met GotC, zomaar met andere lopers, of tijdens wedstrijden... Maarja, ik ben dan ook een slappe ouwehoerquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom je zou wíllen praten tijdens 't hardlopen![]()
Omdat dat een indicatie is of je te hard loopt of niet. Hardlopen = praatlopenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom je zou wíllen praten tijdens 't hardlopen![]()
Ik heb ontzettend anti-sociaal, zeker tijdens 't sporten. Sporten is mijn rust-zen moment en dan praat ik niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik praat altijd als ik niet alleen loop. Met GotC, zomaar met andere lopers, of tijdens wedstrijden... Maarja, ik ben dan ook een slappe ouwehoer
Nee niet helemaal buiten adem. Maar ik moet wel altijd een beetje op adem komen. Maar als ik langzamer ga lopen heb ik het idee dat ik niet efficient loop. Dat ik op m'n plek sta te rennen zegmaar.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:18 schreef YUR het volgende:
[..]
Denk je dat je makkelijk kunt praten, of ben je helemaal buiten adem?
Ik trap keihard door én ik ouwehoer. Mag dat wel?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb ontzettend anti-sociaal, zeker tijdens 't sporten. Sporten is mijn rust-zen moment en dan praat ik niet.
Al die miepen ook tijdens het spinnen die de hele les nog lekker zitten te keuvelen. Dan doe je je best nieten houd dan geen plekken bezet voor de mensen die wel keihard willen doortrappen.
Langzaam lopen is goed, zeker als je aan het opbouwen bent. Kan een boel ellende voorkomen ook nog eensquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:21 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nee niet helemaal buiten adem. Maar ik moet wel altijd een beetje op adem komen. Maar als ik langzamer ga lopen heb ik het idee dat ik niet efficient loop. Dat ik op m'n plek sta te rennen zegmaar.
Neequote:Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik trap keihard door én ik ouwehoer. Mag dat wel?
Dat ligt eraan hoeveel je van het hele evenement mee wilt maken. Wij springen lekker vroeg op de fietsquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Hoe laat zal ik weggaan? Moet startbewijs nog ophalen (10-15 min reistijd naar Delft CS).
Da's dan jammer, want ik trap me de tiefusquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee
Vind het echt héél vervelend als mensen door zo'n les heen zitten te keuvelen
Ik ben alleen geïnteresseerd in m'n eigen evenementquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel je van het hele evenement mee wilt maken. Wij springen lekker vroeg op de fiets
Ik ben blind begonnen. Liep de eerste keer 3KM, toen intervallend 5KM. Daarna een keer of 3 5KM aan 1 stuk en vervolgens kon ik 2 weken niet lopen wegens een enorme pes anserinus ontsteking.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:45 schreef streamnl het volgende:
Maar hoe ben jij zo ver gekomen zoals jij nu bent.
Stiekem zou ik best New York willen lopen. Of Boston, want die is lekker heuvel afquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:30 schreef YUR het volgende:
Ik wil eerst nog wat halve marathons lopen, en daarna wellicht doorgaan voor een marathon. En áls ik er dan eentje ga lopen, wordt het er eentje in het buitenland. Gewoon om het extra speciaal te maken
Niet zo stressen. Als je twijfelt, ga je ruim op tijd weg en doe je rustig aan. Ik snap al dat gestress nooit zo...quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben alleen geïnteresseerd in m'n eigen evenement. En jullie gaan wel fietsen? Tss, nu ga ik ook weer twijfelen
.
Maar zou het erg druk zijn bij het stadhuis, dat vraag ik me meer af. ik wil niet in tijdnood komen natuurlijk.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stiekem zou ik best New York willen lopen. Of Boston, want die is lekker heuvel af
New York is natuurlijk mn grote droom. Maar het is voor ons makkelijk om er bijvoorbeeld eentje in Schotland (familie van GotC) te lopen. Of gewoon ergens een korte vakantie van makenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Stiekem zou ik best New York willen lopen. Of Boston, want die is lekker heuvel af
Voorlopig heb ik pas 2 keer 15KM gelopen en na mijn 10 van vanochtend had ik ook niet echt het idee "Goh, laat ik dat rondje nog ff 3 keer doen" ;-)quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou dan ook voor New York gaan denk ik. Maar ik weet niet of ik wel een hele Marathon zou willen lopen. Vind een halve al een hele uitdaging en ga eerst maar 's kijken hoe en of mijn lichaam dat leuk vindt
Schotland is wel verschrikkelijk mooi. Zou d'r best een rondje willen lopenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef YUR het volgende:
[..]
New York is natuurlijk mn grote droom. Maar het is voor ons makkelijk om er bijvoorbeeld eentje in Schotland (familie van GotC) te lopen. Of gewoon ergens een korte vakantie van maken
Ik kom op m'n eigen endomondopagina uitquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:32 schreef egelhond het volgende:
Zonet les 25 van Evy gelopen. Ging erg lekker! Had in het begin iets rustiger aangelopen omdat ik nu 2x 13 min moest lopen maar was helemaal niet nodig, heb het gewoon volgehouden zonder echt moe te worden
http://www.endomondo.com/workouts/
Topquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel veel succes Vik!
Vind het zo vreselijk dapper van je! Ben gewoon plaatsvervangend trots
Ben net terug van een ronde van 15.5 km met 10.5 per uur (pace 5.36).
Moe wel nu
Ja, idem!quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik pas 2 keer 15KM gelopen en na mijn 10 van vanochtend had ik ook niet echt het idee "Goh, laat ik dat rondje nog ff 3 keer doen" ;-)
Over een paar weken ga ik er hopelijk rennenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schotland is wel verschrikkelijk mooi. Zou d'r best een rondje willen lopen
Dat gaan wij dit weekend doenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schotland is wel verschrikkelijk mooi. Zou d'r best een rondje willen lopen
In het weekend je duurloopjes doen danquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, idem!Ben al blij dat ik toen die Zeven Heuvelen heb uitgelopen en dat vond ik ook écht wel heel leuk. Wil kijken of ik het bij de 21 ook nog leuk vind, maar dat is geen garantie dus. Het moet ook wel leuk blijven, en ik vind rennen écht heel leuk, maar wat ik nu zo fijn vind is dat ik binnen een uur een goede work-out kan hebben
Als ik meer ga rennen kóst het me ook meer tijd en nu ben ik student en kan ik dat allemaal wel redelijk makkelijk inplannen, maar toch: 'even 21km rennen' doe je niet 'even'. Even 10km kan nog wel
O?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef DarkElf het volgende:
succes vik en veel plezier
en ieder ander die meedoet met een loop vandaag en dit weekend of gewoon gaat lopen vandaag ook. Het is werkelijk zalig weergenieten dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |