Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Op woensdag 16 mei 2012 14:10 schreef Stefan het volgende: Ga t ook weer 10 min doen, niet de volle eerste les, rustig aan wennen
héél verstandig
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
@ Jumparound: ja, zoiets heb ik ook gezegd ("Ik snap dat het ver klinkt,maar ik ben al ruim 1,5 jaar bezig en ben ook begonnen met 2 minuten rennen...") .
EHBOBij de start en finish is een arts standby en verspreid over het parcours zijn EHBO-ers aanwezig om assistentie te verlenen indien u een blessure oploopt of een ongelukje overkomt. Tevens zijn er 3 AED's beschikbaar. Mocht er met u of iemand in uw omgeving iets gebeuren waarbij hulp noodzakelijk is, waarschuw dan een hulpverlener, politieagent(e) of een parcourswachter. Zij kunnen dan snel voor hulp zorgen.
Een aanrader voor de deelnemers...noteer op de zijkant van uw schoenzool een telefoonnummer dat de organisatie in geval van nood kan bellen.
Ehm, waarom niet gewoon achterop je startnummer, zoals overal?
Net de eerste 3x 6minuten gedaan, was zo enthousiast dat ik te snel mijn eerste rondje aflegde en vervolgens helemaal door mijn energie was voor de rest Maar, wel uitgerend.. volgende keer wat rustiger starten.
Klopt het eigenlijk dat je grotere kuiten krijgt van hardlopen? Ik heb het idee dat ze groter en steviger zijn geworden in de afgelopen twee maanden. Sinds ik loop dus.
Op woensdag 16 mei 2012 15:13 schreef mosselmossel het volgende: Klopt het eigenlijk dat je grotere kuiten krijgt van hardlopen? Ik heb het idee dat ze groter en steviger zijn geworden in de afgelopen twee maanden. Sinds ik loop dus.
Oeh! Leuk nieuwe hardloop kleren, wil ook steeds meer kopen Zaterdag vier ik mijn verjaardag en weet ik uit betrouwbare bron dat ik wat krijg! (zelf uitgezocht ) Morgen weer lopen en heb er nu al zin in! Wat is er met me aan de hand? Ik had toen ik begon nooit verwacht dit echt leuk te gaan vinden.
Volgens runkeeper 742 kalorien verbrand, dit keer niet met hardlopen maar dit keer was het fietsen, ruim 24 km, met net geen 20 km per uur. Om het toch een hardlooptintje te geven, dit is langzamer dan het wereldrecord op de halve marathon, maar daar hebben ze geen stoplichten
Vandaag 1x 1 en 3x 2 min gelopen, vooruitgang, morgen rust
Merk wel dat mn spieren en botten moeite hebben met mn overgewicht en gebrek aan uberhaubt bewegen. Maar ga t echt rustig doen desnoods doe ik Evy les 1 5x over
Merk wel dat mn spieren en botten moeite hebben met mn overgewicht en gebrek aan uberhaubt bewegen. Maar ga t echt rustig doen desnoods doe ik Evy les 1 5x over
Op woensdag 16 mei 2012 16:23 schreef Stefan het volgende: Ik voel t trekken in mn onderrug en been tijdens t rennen Is dat normaal Nogmaals, te zwaar en 25 jaar geen conditie
Ik denk dat je niet moet verwachten probleemloos te kunnen starten. Mijn ervaring met lopen is dat pijntjes tijdens het lopen komen en gaan en dat je ze leert kennen.
Het trekken in je rug en benen zegt mij niks, kan onschuldig zijn, kan gevaarlijk zijn. Gezien de korte duur van je loop lijkt het mij niet zo ernstig maar wat weet ik ervan
Goed bezig man. Blijf doorgaan maar echt echt echt rustig aan. Massive respect dat je met overgewicht na tig jaren zonder conditie nu toch gaat lopen! Het is nooit te laat. Take it easy en binnen afzienbare tijd loop je op een gegeven moment zomaar een kwartier, een half uur of meer!
Welkom bij Evy les 22. Steekwoorden voor deze les zijn: Justin Bieber, goed voor sex, reflecterende kleren, nog 2 minuten volhouden
Ging heel lekker. Geen PR maar toch lekker. Ik heb zitten rekenen en misschien is het toch te doen om de 5 in minder dan 25 minuten te doen voor deze 30+er.
Op woensdag 16 mei 2012 17:49 schreef Swetsenegger het volgende: Ik moet morgen gewoon ff 10 pakken om boven de 400 te komen in mijn challenge. Wordt wel weer eens tijd ook.
Heb me bij de challenge ingeschreven in de op. Is het valsspelen als ik alle km erbij zet die ik al bij Endomondo heb gelopen dit jaar? Of moet ik vanaf nu tellen?
Op woensdag 16 mei 2012 18:15 schreef streamnl het volgende: Heb me bij de challenge ingeschreven in de op. Is het valsspelen als ik alle km erbij zet die ik al bij Endomondo heb gelopen dit jaar? Of moet ik vanaf nu tellen?
Ligt eraan hoe je de challenge voor jezelf opstelt
Heb tot nu toe bij de lessen van Evy ook geen warmining up gedaan, alleen na de eerste les had ik ontzettende spierpijn. Daarna eigenlijk helemaal niet, nu ik wat verder ben doe ik wel dat rek - en strekoefeningen na het lopen.
Op woensdag 16 mei 2012 18:25 schreef streamnl het volgende: Persoonlijk vind ik dat ik de rest mag meetellen maar nogmaals ik weet niet of jullie dat zien als valsspelen. Want in dat geval doe ik dat niet.
Edit ik sta er in met mijn totale km. Hoe moet ik die -22.07 interpreteren?
De challenge is met name voor jezelf en niet als wedstrijd onderling, dus zet er in wat je wil
-22 is het percentage wat je ONDER je schema zit wat je nu had moeten lopen.
Straks ook maar even weer mijn rondje gaan doen. Dat wordt weer intervallen. Eerst mijn maaltijd maar laten zakken. Wellicht dat ik vanavond volgens schema ook eens uit de min kom.
Op woensdag 16 mei 2012 16:36 schreef Stefan het volgende: Ik heb aanleg om snel dik te worden maar ook aanleg om snel af te vallen, dus heb zin in dat t steeds beter gaat
Hoeveel weeg je en wat is je streefgewicht? En doe je nog andere dingen behalve lopen. Lijnen?
Denk dat YUR er verstandiger aan doet gewoon een briefje met het nummer in z'n BH te doen.
YUR loopt morgen niet...PMS and all that..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
shit... loop vanavond ook niet, op donderdagavond loop ik altijd het liefste met mijn roze shockabsorber en die zit nu net in de was.....en dan zeggen sommige mensen nog dat rennen leuk is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
shit... loop vanavond ook niet, op donderdagavond loop ik altijd het liefste met mijn roze shockabsorber en die zit nu net in de was.....en dan zeggen sommige mensen nog dat rennen leuk is
Die lila moet je inderdaad niet aantrekken bij je donderdagoutfit. Dan lijk je net een goedkope sloerie
Die lila moet je inderdaad niet aantrekken bij je donderdagoutfit. Dan lijk je net een goedkope sloerie
ja, heb al eens per ongeluk gedaan....kreeg heel veel aandacht van hanggroepjongeren jeweetz!
Hoeveel weeg je en wat is je streefgewicht? En doe je nog andere dingen behalve lopen. Lijnen?
Weeg nu 105 en wil naar 80, kom van 130. Ik eet bewust, drink niet meer elke dag, drink amper frisdrank, ik ontbijt/lunch en avondeet zo verantwoordmogelijk
Weeg nu 105 en wil naar 80, kom van 130. Ik eet bewust, drink niet meer elke dag, drink amper frisdrank, ik ontbijt/lunch en avondeet zo verantwoordmogelijk
Schatje toch! Morgen samen naar de Zwaluwhoeve? Moddermaskertje doen? Voel je je vast beter
SPOILER
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Ik had het gezegd, en ik heb me aan mijn woord gehouden Lekker zonnetje, veel andere renners, fietsers, wandelaars met hond, gezellig druk.
Volgende keer ga ik het rondje groter maken, richting de 6km.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Hulde. Ik ben van 100 naar 75 gegaan, dus ik weet een beetje hoe je je voelt. Goed bezig, man
Lees hier de laatste dagen regelmatig van mensen die 20 kilo of meer zijn afgevallen. Mij lijkt dat je je dan helemaal geweldig moet voelen. Ik ken het zelf niet, hoeft ook niet, heb ongeveer mijn hele leven al hetzelfde, redelijk goede gewicht (maat 40), met een marge van 5 kilo of zo. Maar hoe geweldig moet je je voelen als je ineens drie kledingmaten of misschien zelf meer minder hebt.
Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef bloodymary1 het volgende: Lees hier de laatste dagen regelmatig van mensen die 20 kilo of meer zijn afgevallen. Mij lijkt dat je je dan helemaal geweldig moet voelen. Ik ken het zelf niet, hoeft ook niet, heb ongeveer mijn hele leven al hetzelfde, redelijk goede gewicht (maat 40), met een marge van 5 kilo of zo. Maar hoe geweldig moet je je voelen als je ineens drie kledingmaten of misschien zelf meer minder hebt.
Mijn meest bizarre 'verrek, ik ben ECHT afgevallen!' moment was toen ik me met mijn favoriete horloge moest melden bij de juwelier om er een schakel uit te laten halen, omdat ie anders van mijn hand gleed
Mijn meest bizarre 'verrek, ik ben ECHT afgevallen!' moment was toen ik me met mijn favoriete horloge moest melden bij de juwelier om er een schakel uit te laten halen, omdat ie anders van mijn hand gleed
dat lijkt me idd wel bizar idd
overigens meer dan respect voor voor iedereen die voor z'n gezondheid is gaan lopen
Mooi mailtje van de organisatie van de Golden Ten morgen:
quote:
Beste YUR,
Hardlopen is met succes je grenzen verleggen. De grootste motivator is vaak de beleving van succes, in het geval van hardlopen is dat prestatieverbetering en het behalen van eventueel gestelde doelen.
Veel succes morgen tijdens de jubileum Trompper Optiek Golden Tenloop 2012.
Namens de organisatie van AV de Koplopers: Gerda Dielen Anja Kropmans Henny Karreman Bruun van der Steuijt Evert Wallien Menno Emmink André Vos
Net nog even snel een rondje gelopen voordat het donker is. Was frisser dan ik had verwacht, maar gelukkig was de wind niet zo hard als vanmiddag. Toch nog even 6,5 kilometer gelopen, nu douchen en daarna de film (Alien) afkijken met een lekkere beker warme chocomelk .
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Hmm, ik moet morgen precies om 10.00 uur gaan lopen. Daarvoor is het dauwtrappen en daarna een ontdektroute in het natuurgebied waar ik loop. Kan het wel eens erg druk zijn met wandelaars. Nou ja, best een mooie tijd ook.
Op woensdag 16 mei 2012 21:45 schreef Wiehoe het volgende: Ook weer terug van mijn rondje. Intervallen is niet mijn hobby.. Ging verder wel goed. Ik zit nu ongeveer op mijn jaarschema.
de mijne ook niet ben ik na vanavond achter ik ben er overigens wél achter dat ik longen heb heb de afgelopen jaren niet zoveel naar lucht gehapt als in dat half uurtje vanavond volgens mij
Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef bloodymary1 het volgende: Lees hier de laatste dagen regelmatig van mensen die 20 kilo of meer zijn afgevallen. Mij lijkt dat je je dan helemaal geweldig moet voelen. Ik ken het zelf niet, hoeft ook niet, heb ongeveer mijn hele leven al hetzelfde, redelijk goede gewicht (maat 40), met een marge van 5 kilo of zo. Maar hoe geweldig moet je je voelen als je ineens drie kledingmaten of misschien zelf meer minder hebt.
En ze vervolgens weer aankomt... en weer afvalt... en weer aankomt en WEER afvalt...