Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:06 schreef resque het volgende:
[..]
'
Toch logisch als de auto kilometer achter je rijdt? Ga ik echt niet wachten totdat hij een keer langs is gereden... blijkbaar had hij het gas er nogal op, dus dan wacht hij maar even, als hij netjes 120 had gereden was er niks aan de hand geweest(zo ver reed ie dus achter me toen ik begon met inhalen)
Jij bent een eindbaasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga nog 1 keer reageren op het onderwerp van vorig topic, dan vind ik het wel genoeg
[..]
Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.
Daarnaast vind ik een kilometer afstand ook wel erg sterk. De maximale lengte van een Motorwagen en aanhanger is 18,75 meter (wikipedia). Als jij 110 op de teller rijdt, zal dat 100-105 op de teller zijn. Veel vrachtwagens zijn begrenst op 80-85, laten we er dus van uitgaan dat er een verschil van 20 km/h is. Dat is 5,56 m/s.
Je stelt dat je 3-4 vrachtwagens in moest halen, laten we uitgaan van 4. Vrachtwagens houden afstand, geen idee hoeveel precies maar dat zal zo'n 20 meter zijn? Ze rijden namelijk vaak redelijk dicht op elkaar, maar we houden het nog wat ruim. 4 x 18,75 + 3x 20 = 135 meter. 135 / 5,56 = 24,3 seconden zal jij er dus over doen om die vrachtwagens voorbij te komen.
Stel dat de auto daadwerkelijk een kilometer bij jou verwijderd was, dan had hij dusdanig hard moeten rijden om binnen die 24.3 seconden bij jou te komen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Ik zal dat ook nog even voor je berekenen om te laten zie hoe onrealistisch die 1 km is.
1000 meter in 24.3 seconden = 41,2 m/s.
41,2 m/s * 3.6 = 148 km/h.
Die auto had dus 148 km/h harder dan jou moeten rijden om binnen die 24 seconden bij jou te komen. dat is 258 km/h. Opzich lijkt me dat best een sterk verhaal, vind je niet?
Ik ben verder wel klaar met deze discussie. Als je nu nog niet in wilt zien dat je gewoon had moeten wachten, dan is het verder een hopeloos geval.
briljante uitlegquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga nog 1 keer reageren op het onderwerp van vorig topic, dan vind ik het wel genoeg
[..]
Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.
Daarnaast vind ik een kilometer afstand ook wel erg sterk. De maximale lengte van een Motorwagen en aanhanger is 18,75 meter (wikipedia). Als jij 110 op de teller rijdt, zal dat 100-105 op de teller zijn. Veel vrachtwagens zijn begrenst op 80-85, laten we er dus van uitgaan dat er een verschil van 20 km/h is. Dat is 5,56 m/s.
Je stelt dat je 3-4 vrachtwagens in moest halen, laten we uitgaan van 4. Vrachtwagens houden afstand, geen idee hoeveel precies maar dat zal zo'n 20 meter zijn? Ze rijden namelijk vaak redelijk dicht op elkaar, maar we houden het nog wat ruim. 4 x 18,75 + 3x 20 = 135 meter. 135 / 5,56 = 24,3 seconden zal jij er dus over doen om die vrachtwagens voorbij te komen.
Stel dat de auto daadwerkelijk een kilometer bij jou verwijderd was, dan had hij dusdanig hard moeten rijden om binnen die 24.3 seconden bij jou te komen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Ik zal dat ook nog even voor je berekenen om te laten zie hoe onrealistisch die 1 km is.
1000 meter in 24.3 seconden = 41,2 m/s.
41,2 m/s * 3.6 = 148 km/h.
Die auto had dus 148 km/h harder dan jou moeten rijden om binnen die 24 seconden bij jou te komen. dat is 258 km/h. Opzich lijkt me dat best een sterk verhaal, vind je niet?
Ik ben verder wel klaar met deze discussie. Als je nu nog niet in wilt zien dat je gewoon had moeten wachten, dan is het verder een hopeloos geval.
Jij had ook gewoon kunnen versnellen of kunnen wachten. En zou de hemel kunnen vallen dan zouden we allemaal een blauw hoedje kunnen hebben. Zo blijven we bezig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
briljante uitlegjaja ik had gewoon 120 moeten rijden dat is wel duidelijk
Maar dan nog had diegene gewoon afstand kunnen houden en niet nee hoeven schudden
Had gekund ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
briljante uitlegjaja ik had gewoon 120 moeten rijden dat is wel duidelijk
Maar dan nog had diegene gewoon afstand kunnen houden en niet nee hoeven schudden
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef Anne het volgende:
error_404 en persoon van de TR: Dat gaat niet passen liefjens.
heeft niks met gebrekkige inzicht te makenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Had gekund ja.Maar dan had je er hier niet over geklaagd en had je niet geconfronteerd kunnen worden met je gebrekkige inzicht.
Ik ben die man dankbaar.
Nee iddquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:53 schreef resque het volgende:
[..]
heeft niks met gebrekkige inzicht te makenik ben me dat heus wel van bewust hoor...
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef Anne het volgende:
error_404 en persoon van de TR: Dat gaat niet passen liefjens.
Tankiej heeft niet goed gelezen, ik had het later over dat ik natuurlijk niet precies wist hoever de auto van me verwijderd was, maar dat het iig wel een flinke afstand wasquote:
70quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:54 schreef error_404 het volgende:
[..]![]()
Jammer, had zo'n leuk sfeertje weergegeven. Wat is het max aan karakters dat een TT kan hebben eigenlijk?
quote:
Nu mis je mijn punt nogquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
briljante uitlegjaja ik had gewoon 120 moeten rijden dat is wel duidelijk
Maar dan nog had diegene gewoon afstand kunnen houden en niet nee hoeven schudden
Flink verwijderd, ik had 1 km als voorbeeld genomen. Als ik 500 meter als voorbeeld nam, dan had die auto nog +/- 185km/h moeten rijden om in die tijd bij jou te komenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:56 schreef resque het volgende:
[..]
Tankiej heeft niet goed gelezen, ik had het later over dat ik natuurlijk niet precies wist hoever de auto van me verwijderd was, maar dat het iig wel een flinke afstand wasmaar blijf er nou niet over bezig. Ik begrijp jullie volkomen! Echt superbedankt voor het terechtwijzen... Ik had het even nodig
Jaaa dat is toch ook gewoon mega irritant.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
Ongelofelijk hoeveel energie erin wordt gestoken om iemand te hersenspoelen dat ie nooit meer met 110 km/h mag inhalen omdat 500m achter hem een auto met hogere snelheid komt aangereden![]()
.
en terecht. Langzaamrijders moeten maar gewoon lekker niet het normaal rijdend verkeer hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
Ongelofelijk hoeveel energie erin wordt gestoken om iemand te hersenspoelen dat ie nooit meer met 110 km/h mag inhalen omdat 500m achter hem een auto met hogere snelheid komt aangereden![]()
.
de rekenbaasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga nog 1 keer reageren op het onderwerp van vorig topic, dan vind ik het wel genoeg
[..]
Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.
Daarnaast vind ik een kilometer afstand ook wel erg sterk. De maximale lengte van een Motorwagen en aanhanger is 18,75 meter (wikipedia). Als jij 110 op de teller rijdt, zal dat 100-105 op de teller zijn. Veel vrachtwagens zijn begrenst op 80-85, laten we er dus van uitgaan dat er een verschil van 20 km/h is. Dat is 5,56 m/s.
Je stelt dat je 3-4 vrachtwagens in moest halen, laten we uitgaan van 4. Vrachtwagens houden afstand, geen idee hoeveel precies maar dat zal zo'n 20 meter zijn? Ze rijden namelijk vaak redelijk dicht op elkaar, maar we houden het nog wat ruim. 4 x 18,75 + 3x 20 = 135 meter. 135 / 5,56 = 24,3 seconden zal jij er dus over doen om die vrachtwagens voorbij te komen.
Stel dat de auto daadwerkelijk een kilometer bij jou verwijderd was, dan had hij dusdanig hard moeten rijden om binnen die 24.3 seconden bij jou te komen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Ik zal dat ook nog even voor je berekenen om te laten zie hoe onrealistisch die 1 km is.
1000 meter in 24.3 seconden = 41,2 m/s.
41,2 m/s * 3.6 = 148 km/h.
Die auto had dus 148 km/h harder dan jou moeten rijden om binnen die 24 seconden bij jou te komen. dat is 258 km/h. Opzich lijkt me dat best een sterk verhaal, vind je niet?
Ik ben verder wel klaar met deze discussie. Als je nu nog niet in wilt zien dat je gewoon had moeten wachten, dan is het verder een hopeloos geval.
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
Ongelofelijk hoeveel energie erin wordt gestoken om iemand te hersenspoelen dat ie nooit meer met 110 km/h mag inhalen omdat 500m achter hem een auto met hogere snelheid komt aangereden![]()
.
Dat inderdaad. Ook leuk als zo iemand je dan aan het inhalen is en voor je komt een vrachtwagen steeds dichterbij. Mag jij je gas gaan loslaten omdat die knurft naast je niet normaal kan inhalen. Haal dan niet in.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om er een draai aan te geven:
Mensen die inhalen met slechts 1 km/u verschil, die vind ik persoonlijk vele malen ergerlijker dan mensen die met 110 km/u een vrachtwagen inhalen.
Dat laatste inderdaadquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ook leuk als zo iemand je dan aan het inhalen is en voor je komt een vrachtwagen steeds dichterbij. Mag jij je gas gaan loslaten omdat die knurft naast je niet normaal kan inhalen. Haal dan niet in.
En er bestaan ook nog mensen die je in gaan halen, uiteindelijk blijkbaar denken "oeieoeieoei, wat ga ik hard" en dus gas minderen en naast je blijven rijden.
Ik wilde iets vergelijkbaars typen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ook leuk als zo iemand je dan aan het inhalen is en voor je komt een vrachtwagen steeds dichterbij. Mag jij je gas gaan loslaten omdat die knurft naast je niet normaal kan inhalen. Haal dan niet in.
En er bestaan ook nog mensen die je in gaan halen, uiteindelijk blijkbaar denken "oeieoeieoei, wat ga ik hard" en dus gas minderen en naast je blijven rijden.
pfff, ik ben dus toch niet helemaal koekiewausquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor.
* Anne haalt tegenwoordig ook vaak in met 110 km/h
En dat > probeer < ik met zo min mogelijk overlast te doen, maar soms komt er ineens een auto inderdaad nogal hard aan in de verte of er is er net weer eentje van de oprit afgedoken, direct op de linkerbaan en dan ga ik geen gas bij geven (helleuw, ik probeer zuinig te rijden) om er snel voorbij te gaan. Die meneer achter mij kan zijn gas even los laten en dan hoeven ze in 9 van de 10 gevallen niet eens te remmen voor mij.
Ik zal hem er nooit tussen > proppen < zonder gas bij te geven, dat niet, maar bovenstaande moet toch echt wel kunnen me dunkt.
Dan heb ik echt *peep* aan dat verbod. Daar kan ik ook niet tegen nee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:20 schreef Bozz187 het volgende:
Ook heel vervend is een 80 weg waar je niet mag inhalen. en dan gaat er iemand 60 rijden
Ja maar ik rij alleen maar spits en dan is er ook geen ruimte om in te halen, met motor doe ik nog wel eens een poging of sluip ik voor bij stoplicht. maar met de auto is het niet te doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan heb ik echt *peep* aan dat verbod. Daar kan ik ook niet tegen nee.
Helemaal mooi is het om dan in te halen over de stippellijntjes in de doorgetrokke strepen ivm uitritten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan heb ik echt *peep* aan dat verbod. Daar kan ik ook niet tegen nee.
Ik vind het ook overdreven hoor. Natuurlijk niet ervoor gooien, maar als je al aan een inhaalactie bezig bent en er komt iemand achterop, dan kan die best een beetje geduld beoefenen zolang het niet supersloom gaat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:23 schreef resque het volgende:
[..]
pfff, ik ben dus toch niet helemaal koekiewaus
schuldig, en ik woon tegenover een schoolquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik vind het ook overdreven hoor. Natuurlijk niet ervoor gooien, maar als je al aan een inhaalactie bezig bent en er komt iemand achterop, dan kan die best een beetje geduld beoefenen zolang het niet supersloom gaat.
Ander punt van ergernis:
Ik stoor me enorm aan mensen die hier met een noodgang door de straat rijden. Het is een lange, rechte straat met een aantal gelijkwaardige kruisingen in een dorp. Voor schoolkinderen is het de route naar school. Het zijn notabene de mensen die in het dorp wonen die het hardste rijden, ik schat dat het af en toe richting 50/60 per uur gaat, terwijl 30 is toegestaan.
Onder schooltijden is dat inderdaad niet tofquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik vind het ook overdreven hoor. Natuurlijk niet ervoor gooien, maar als je al aan een inhaalactie bezig bent en er komt iemand achterop, dan kan die best een beetje geduld beoefenen zolang het niet supersloom gaat.
Ander punt van ergernis:
Ik stoor me enorm aan mensen die hier met een noodgang door de straat rijden. Het is een lange, rechte straat met een aantal gelijkwaardige kruisingen in een dorp. Voor schoolkinderen is het de route naar school. Het zijn notabene de mensen die in het dorp wonen die het hardste rijden, ik schat dat het af en toe richting 50/60 per uur gaat, terwijl 30 is toegestaan.
Nou onder schooltijd kan wel, maar niet als ze net naar school gaan of als de school uit is en rond de middagpauze is niet handig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onder schooltijden is dat inderdaad niet tof
Ik woon ook in een 30km zone, smalle klinkerstraat. Steegjes naast de huizen waar regelmatig kinderen/huisdieren uit rennen. Maar dan nog denken sommigen dat ze er 40-50 moeten rijden.. Ik vind 30 al te hard hierquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik vind het ook overdreven hoor. Natuurlijk niet ervoor gooien, maar als je al aan een inhaalactie bezig bent en er komt iemand achterop, dan kan die best een beetje geduld beoefenen zolang het niet supersloom gaat.
Ander punt van ergernis:
Ik stoor me enorm aan mensen die hier met een noodgang door de straat rijden. Het is een lange, rechte straat met een aantal gelijkwaardige kruisingen in een dorp. Voor schoolkinderen is het de route naar school. Het zijn notabene de mensen die in het dorp wonen die het hardste rijden, ik schat dat het af en toe richting 50/60 per uur gaat, terwijl 30 is toegestaan.
Beide vind ik even afgrijselijk irritant. Haal dan gewoon niet in. Of doe het zonder mij lastig te vallen ermee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om er een draai aan te geven:
Mensen die inhalen met slechts 1 km/u verschil, die vind ik persoonlijk vele malen ergerlijker dan mensen die met 110 km/u een vrachtwagen inhalen.
Mensen het recht om in te halen te ontzeggen vind ik nou ook weer lomp. Ik heb zelf het idee dat mensen die zich intens ergeren aan iemand die met 'slechts' 30 km/u snelheidsverschil inhalen terwijl 40 km/u ook mag, juist van die types zijn die zelf ook enorm mensen in de weg rijden en denken "ik ben nu aan het inhalen, je wacht maar even, ik rijd al 130 km/u" als ze zelf worden 'achtervolgt'. Ik merk tenminste aan mezelf dat het heel wat uitmaakt of ik degene ben die er langs wil of degene die een ander "hindert".quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:48 schreef H-D het volgende:
Beide vind ik even afgrijselijk irritant. Haal dan gewoon niet in. Of doe het zonder mij lastig te vallen ermee.
Nja het is wel lomp idd. Ok je mag wel inhalen alleen mij er niet mee lastig vallen, zo beter?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen het recht om in te halen te ontzeggen vind ik nou ook weer lomp. Ik heb zelf het idee dat mensen die zich intens ergeren aan iemand die met 'slechts' 30 km/u snelheidsverschil inhalen terwijl 40 km/u ook mag, juist van die types zijn die zelf ook enorm mensen in de weg rijden en denken "ik ben nu aan het inhalen, je wacht maar even, ik rijd al 130 km/u" als ze zelf worden 'achtervolgt'. Ik merk tenminste aan mezelf dat het heel wat uitmaakt of ik degene ben die er langs wil of degene die een ander "hindert"..
Oh op dat soort momenten geef ik wat gas bij, zodat ik alsnog voor ze om die vrachtwagen heen kan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ook leuk als zo iemand je dan aan het inhalen is en voor je komt een vrachtwagen steeds dichterbij. Mag jij je gas gaan loslaten omdat die knurft naast je niet normaal kan inhalen. Haal dan niet in.
En er bestaan ook nog mensen die je in gaan halen, uiteindelijk blijkbaar denken "oeieoeieoei, wat ga ik hard" en dus gas minderen en naast je blijven rijden.
Ja als het gaat doe ik dat ook altijd idd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh op dat soort momenten geef ik wat gas bij, zodat ik alsnog voor ze om die vrachtwagen heen kan.
Zo had ik zonder nog iemand die me wou inhalen met minimaal snelheidsverschil. Toen heb ik een beetje gas bijgegeven want ik zag de vrachtwagen al aankomen.
tja toch even gas bijgeven volgens mensen hier, anders hou je de verkeersstroom op gast....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die gaan drukken als je netjes een colonne vrachtwagens inhaalt met 120/125
En voor de beeldvorming die auto kan niet harder
Klopt; hoewel best veel mensen ook een één of andere vreemde neiging hebben om opeens net iets harder te gaan rijden wanneer ze worden ingehaald.....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
In het vorige topic wel genoemd, maar nu nogmaals: Mensen die je inhalen met minimaal snelheidsverschil of naast je blijven hangen, waardoor jij dreigt vast te lopen in het andere verkeer.
Hehe; klopt ook.quote:Nog hinderlijker zijn dan de mensen die met je meerijden. Geef je wat gas bij, gaan zij ook gas bijgeven, laat je je gas los, doen zij dat ook.
En in combinatie met deze: Mensen die in een trajectcontrole niet op de CC rijden, maar je eerst voorbij komen, vervolgens langzaam voor je gaan hangen en uiteindelijk door jou ingehaald worden waarna ze dit nog een keer of 6 herhalen. Heel irritant...
kost extra benzine man!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
100 rijden is prima maar accelereer dan als je inhaalt. Doe ik ook altijd.
Was zo'n soort bak, kan wel maar niet als ie vol zitquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:07 schreef resque het volgende:
[..]
tja toch even gas bijgeven volgens mensen hier, anders hou je de verkeersstroom op gast....
Dat mag imho ook gewoon een begrenzer van 80 krijgen, is een vrachtwagen. Helemaal vol, dan hoor je er niet mee links. Overigens, gewoon drukken, jij bent ALTIJD fout, behalve bij verplicht invoegen (lees ritsen).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Was zo'n soort bak, kan wel maar niet als ie vol zit
[ afbeelding ]
Meeste mensen vertikken het ook echt om je een beetje ruimte geven als je wilt invoegen als het druk is. Vervolgens komen ze ook nog eens boos gebarend langsrijden als je de auto er gewoon tussendrukt
Dat is jouw menigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat mag imho ook gewoon een begrenzer van 80 krijgen, is een vrachtwagen. Helemaal vol, dan hoor je er niet mee links. Overigens, gewoon drukken, jij bent ALTIJD fout, behalve bij verplicht invoegen (lees ritsen).
Met de richting mee bedoel je dus? Want een voetganger hoort tegen het verkeer in te lopen, zodat deze kan zien wat eraan komt en, indien nodig, hiervoor aan de kant kan gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:36 schreef Shispeed het volgende:
voetgangers die aan de verkeerde kant van de weg lopen__!
nee juist wanneer ze tegen de richting inlopen. wacht ik teken het wel even.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met de richting mee bedoel je dus? Want een voetganger hoort tegen het verkeer in te lopen, zodat deze kan zien wat eraan komt en, indien nodig, hiervoor aan de kant kan gaan.
Juist als ze tegen de richting inlopen, ik kan mij daar dood aan ergeren. Als een voetganger je namelijk tegemoet loopt en om 1 of andere kan jij als auto (of fiets wat dat betreft) niet uitwijken en de voetganger ook niet sta je dus stil tegenover elkaar. Dan kan je beter een voetganger hebben die met de richting mee loopt, dan kan je er nog nog achteraan rollen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met de richting mee bedoel je dus? Want een voetganger hoort tegen het verkeer in te lopen, zodat deze kan zien wat eraan komt en, indien nodig, hiervoor aan de kant kan gaan.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:49 schreef Shispeed het volgende:
[..]
nee juist wanneer ze tegen de richting inlopen. wacht ik teken het wel even.
Precies dit dus.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:59 schreef Shispeed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hier, wanneer je op een smal landweggetje rijdt en er auto of wat dan ook van de andere kant nadert én voetgangers die aan de verkeerde kant van de weg lopen dan moet je compleet stil gaan staan om ze niet omver te rijden, en vaak doen ze ook nog boos ook
ja dat doe ik ook wel hoor, maar omdat het vaak gaat om smalle wegen waar hard gereden wordt is het gewoon gevaarlijk. bovendien reageren ze vaak geërgerd, waarschijnlijk omdat ze zelf niet in de gaten hebben dat gevaarlijk bezig zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Als ze niet een beetje opzij gaan dan stop ik een halve meter voor ze en dan wacht ik rustig tot ze wel op zij gaan
Dat herken ik ook (behalve het hard rijden), van die toeristen die op hun gemak op een landweggetje lopen en verbaasd/boos kijken als er ineens een auto voor hun neus stilstaat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:08 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat doe ik ook wel hoor, maar omdat het vaak gaat om smalle wegen waar hard gereden wordt is het gewoon gevaarlijk. bovendien reageren ze vaak geërgerd, waarschijnlijk omdat ze zelf niet in de gaten hebben dat gevaarlijk bezig zijn.
Ach, ik heb alle tijd. Moeten ze maar wat verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:08 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat doe ik ook wel hoor, maar omdat het vaak gaat om smalle wegen waar hard gereden wordt is het gewoon gevaarlijk. bovendien reageren ze vaak geërgerd, waarschijnlijk omdat ze zelf niet in de gaten hebben dat gevaarlijk bezig zijn.
Je bent lekker volwassen bezig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Er is maar een ding waar ik echt zwaar agressief van word, namelijk motorrijders die voor kruipen bij stoplichten. In de stad ofzo gaan ze hun gang maar dat boeit me niets, maar als ik de snelweg op ga en eindelijk eens ff 2 tellen kan gassen.....
Afgelopen zondag eindelijk weer eens met mijn skyline op pad. Na eerste een eeuwigheid door politie te zijn gevolgt (tja mijn auto valt op dus niet heel vreemd) en mijn motor dan eindelijk op temperatuur, kom ik bij de snelweg aan. Oprit A15 richting nijmegen bij gorinchem, schitterende rechter doordraaier. Ik sta voor het stoplicht te wachten en zie in mijn spiegel een groepje buikschuivers en ja hoor niet een of twee nee de hele groep rijdt om me heen en gaat voor me staan. Stoplicht gaat op groen en ze rijden zo langzaam weg dat ik pas met oranje kan wegrijden. Vervolgens nemen ze de bocht met 30-40 terwijl ik hem anders met 90-100 had kunnen nemen. Blijf verdomme gewoon achter me staan. Complete onzin om voor te dringen! Op zo'n moment heb ik erg veel moeite om niet via de vluchtstrook de groep in te halen en dan voor hun in mijn ankers te gaan.....
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
Het opscheptopic is ergens anders...quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Er is maar een ding waar ik echt zwaar agressief van word, namelijk motorrijders die voor kruipen bij stoplichten. In de stad ofzo gaan ze hun gang maar dat boeit me niets, maar als ik de snelweg op ga en eindelijk eens ff 2 tellen kan gassen.....
Afgelopen zondag eindelijk weer eens met mijn skyline op pad. Na eerste een eeuwigheid door politie te zijn gevolgt (tja mijn auto valt op dus niet heel vreemd) en mijn motor dan eindelijk op temperatuur, kom ik bij de snelweg aan. Oprit A15 richting nijmegen bij gorinchem, schitterende rechter doordraaier. Ik sta voor het stoplicht te wachten en zie in mijn spiegel een groepje buikschuivers en ja hoor niet een of twee nee de hele groep rijdt om me heen en gaat voor me staan. Stoplicht gaat op groen en ze rijden zo langzaam weg dat ik pas met oranje kan wegrijden. Vervolgens nemen ze de bocht met 30-40 terwijl ik hem anders met 90-100 had kunnen nemen. Blijf verdomme gewoon achter me staan. Complete onzin om voor te dringen! Op zo'n moment heb ik erg veel moeite om niet via de vluchtstrook de groep in te halen en dan voor hun in mijn ankers te gaan.....
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Er is maar een ding waar ik echt zwaar agressief van word, namelijk motorrijders die voor kruipen bij stoplichten. In de stad ofzo gaan ze hun gang maar dat boeit me niets, maar als ik de snelweg op ga en eindelijk eens ff 2 tellen kan gassen.....
Afgelopen zondag eindelijk weer eens met mijn skyline op pad. Na eerste een eeuwigheid door politie te zijn gevolgt (tja mijn auto valt op dus niet heel vreemd) en mijn motor dan eindelijk op temperatuur, kom ik bij de snelweg aan. Oprit A15 richting nijmegen bij gorinchem, schitterende rechter doordraaier. Ik sta voor het stoplicht te wachten en zie in mijn spiegel een groepje buikschuivers en ja hoor niet een of twee nee de hele groep rijdt om me heen en gaat voor me staan. Stoplicht gaat op groen en ze rijden zo langzaam weg dat ik pas met oranje kan wegrijden. Vervolgens nemen ze de bocht met 30-40 terwijl ik hem anders met 90-100 had kunnen nemen. Blijf verdomme gewoon achter me staan. Complete onzin om voor te dringen! Op zo'n moment heb ik erg veel moeite om niet via de vluchtstrook de groep in te halen en dan voor hun in mijn ankers te gaan.....
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
Had je een petje op?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Er is maar een ding waar ik echt zwaar agressief van word, namelijk motorrijders die voor kruipen bij stoplichten. In de stad ofzo gaan ze hun gang maar dat boeit me niets, maar als ik de snelweg op ga en eindelijk eens ff 2 tellen kan gassen.....
Afgelopen zondag eindelijk weer eens met mijn skyline op pad. Na eerste een eeuwigheid door politie te zijn gevolgt (tja mijn auto valt op dus niet heel vreemd) en mijn motor dan eindelijk op temperatuur, kom ik bij de snelweg aan. Oprit A15 richting nijmegen bij gorinchem, schitterende rechter doordraaier. Ik sta voor het stoplicht te wachten en zie in mijn spiegel een groepje buikschuivers en ja hoor niet een of twee nee de hele groep rijdt om me heen en gaat voor me staan. Stoplicht gaat op groen en ze rijden zo langzaam weg dat ik pas met oranje kan wegrijden. Vervolgens nemen ze de bocht met 30-40 terwijl ik hem anders met 90-100 had kunnen nemen. Blijf verdomme gewoon achter me staan. Complete onzin om voor te dringen! Op zo'n moment heb ik erg veel moeite om niet via de vluchtstrook de groep in te halen en dan voor hun in mijn ankers te gaan.....
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
Als hij gewoon 120-125 kan, mag hij gewoon op de linkerbaan hoor. Ook als het helemaal vol is. Je mag toch niet harder rijden. En je mag ook niet niemand verplichten boetes te gaan verzamelen als dat wel jouw hobby is...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat mag imho ook gewoon een begrenzer van 80 krijgen, is een vrachtwagen. Helemaal vol, dan hoor je er niet mee links.
Watje, met je 700+ angstige paardenquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
Inderdaadquote:
Nee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:07 schreef resque het volgende:
[..]
tja toch even gas bijgeven volgens mensen hier, anders hou je de verkeersstroom op gast....
vaak genoeg meegemaakt. handrem erop en alarmlichten aan. Armen over elkaar en wachten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:00 schreef vannelle het volgende:
Ik had zonet nog een leuke bij het tankstation:
Je mag daar langs 2 kanten inrijden, dat dan weer wel. Ik stond rechts van het meest rechtse pompeiland (tankdop aan de linkerkant) en rechts van mijn auto was een stukje vangrail, de breedte was dus gewoon 1 rijstrook.
Klaar met tanken, wil instappen maar zie een grote auto aan komen rijden die richting mijn auto rijdt.
En jawel hoor, die muts blokkeert mijn uitgang.
Geeft niet, ik instappen, starten en langzaam naar voren om haar te "vragen" ff een stukje achteruit te gaan zodat ik er langs kan.
Wat doet ze? Zit ze gebaren te maken dat IK achteruit moet. Ja, hahahahaaa, dacht het toch niet vrouwke! Jij staat daar als laatste en JIJ moet zonodig zo ver doorrijden dat ik er niet uit kan.
Ik schud dus nee en kruip nog wat verder naar voren.
Ze schud niet begrijpend haar hoofd en rijdt toch maar zelf achteruit.
Toen ik er langs kon draaide ik m'n raam open om eens te vragen hoe zij nou precies dacht hoe het zat.
Krijg nog een keer een beledigde blik met bijbehorende gebaren en ze rijdt door.
Wat was ze denkende?
Ik heb het wel eens verteld geloof ik, maar zoëen heb ik meegemaakt met sleurhut achter mijn gat, geval (dit maar een petje in een 316) kwam, doordat verkeer geparkeerd stond, op mijn weghelft me tegemoet en ging maar half aan de kant, vervolgens seinende dat ik erlangs kon. Nouja, ik kon niet, maargoed, volgens hem welquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
vaak genoeg meegemaakt. handrem erop en alarmlichten aan. Armen over elkaar en wachten.
Dan kan ik ook erg geanimeerd doen door m'n voeten op het dashboard te zetten.
Iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. De kunst is dan om je daar niet aan te ergeren en dan helpt het wel als iemand even een verontschuldigend handgebaar maakt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Dennis101 het volgende:
Om nog even terug te komen over mensen er tussen laten bij het inhalen van vrachtwagens... Zojuist rij ik met een behoorlijke vaart op de linkerbaan, zie dat er nog snellere figuren achter mij zitten en wil die er langs laten door even naar rechts te gaan, alleen kwam ik daar al snel een vrachtwagen tegen. Dus de auto's die achter me zaten gaan links aan mij voorbij tot ik een gaatje zie waarvan ik wel dacht dat ik daar tussen paste en ik had eigenlijk gehoopt dat degene die daarachter reed wel door had dat ik bijna net zo hard als hem ging en ik dus wel weer graag achter die vrachtwagen vandaan wilde. Helaas, dat had hij niet verwacht, dus ik kreeg nog even zijn grootlicht in mijn spiegel, ben dan wel weer zo sportief om fout toe te kennen door even een handje op te steken.
Bonusvraag, waarderen jullie als degene die een fout maakt dat kenbaar maakt door even zijn hand op te steken of een ander gebaar? Of zien jullie dat meer als een wegwuif gebaar, zo van, zeik niet?
Al kan 'in het heetst van de strijd' (en zo lijken veel mensen het hedendaagse autoverkeer toch te beschouwen) een handgebaar, ook is het een hand ter verontschuldiging, verkeerd opgevat worden waardoor het alleen maar olie op het vuur is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:31 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. De kunst is dan om je daar niet aan te ergeren en dan helpt het wel als iemand even een verontschuldigend handgebaar maakt.
Inderdaad, dus ik hoop dat mijn gebaar in goede aarde viel bij de beste meneer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Al kan 'in het heetst van de strijd' (en zo lijken veel mensen het hedendaagse autoverkeer toch te beschouwen) een handgebaar, ook is het een hand ter verontschuldiging, verkeerd opgevat worden waardoor het alleen maar olie op het vuur is.
Dat is meestal wel te zien aan het gezicht dat die persoon trekt. Verontschuldigende gebaren zijn makkelijk te onderscheiden van andere minder aardige gebaren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Dennis101 het volgende:
Om nog even terug te komen over mensen er tussen laten bij het inhalen van vrachtwagens... Zojuist rij ik met een behoorlijke vaart op de linkerbaan, zie dat er nog snellere figuren achter mij zitten en wil die er langs laten door even naar rechts te gaan, alleen kwam ik daar al snel een vrachtwagen tegen. Dus de auto's die achter me zaten gaan links aan mij voorbij tot ik een gaatje zie waarvan ik wel dacht dat ik daar tussen paste en ik had eigenlijk gehoopt dat degene die daarachter reed wel door had dat ik bijna net zo hard als hem ging en ik dus wel weer graag achter die vrachtwagen vandaan wilde. Helaas, dat had hij niet verwacht, dus ik kreeg nog even zijn grootlicht in mijn spiegel, ben dan wel weer zo sportief om fout toe te kennen door even een handje op te steken.
Bonusvraag, waarderen jullie als degene die een fout maakt dat kenbaar maakt door even zijn hand op te steken of een ander gebaar? Of zien jullie dat meer als een wegwuif gebaar, zo van, zeik niet?
Het was duidelijk dat meneer niet in gesprek wilde maar de ketting die hij in zijn hand had wel even voor iets anders wilde gebruiken als zijn brommer wilde ik niet afwachten.....quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad
Opscheppen en zeuren, maar als iemand een gesprek aan wil gaan snel vluchten.
Zo kom je wel ergens in deze samenleving, top
Dat gezegd te hebben: Als je als motorrijder vooraan gaat staan bij het stoplicht, moet je er ook voor zorgen dat je de auto's achter je niet ophoudt. In de stad valt het me op dat brommerrijders dat ook doen, maar dan vervolgens zo langzaam zijn dat er hooguit 1 of misschien 2 auto's erachter ook nog door het groene licht kunnen.
Ik denk dat oom agent het ook wel kan waarderen als je daar of in de vluchtstrook stil staatquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige verplichte invoegen is ritsen, dat weet je? Invoegen vanaf de invoegstrook is geen verplicht invoegen, ook al houdt de invoegstrook op. Met andere woorden, sta jij aan het einde stil, heb jij een probleem.
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:25 schreef Shispeed het volgende:
overigens zijn het meestal bestuurders van Duitse luxewagens![]()
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.
(enkele uitzonderingen daargelaten)
Liever die dan bejaarden in een of ander hokquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.
(enkele uitzonderingen daargelaten)
Ik had laatst op een zandweg, passeerde een mevrouw en haar hond die los liep ruim (wil ook geen hond onder de auto). Alleen zij dacht schijnbaar dat daar geen auto's mochten komen en lette dus totaal niet op en schrok zich een hoedje. Zie ik haar in mijn spiegel helemaal verontwaardigd kijken en pas als ik een eind weg ben nog zo tegen haar hoofd tikken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:08 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat doe ik ook wel hoor, maar omdat het vaak gaat om smalle wegen waar hard gereden wordt is het gewoon gevaarlijk. bovendien reageren ze vaak geërgerd, waarschijnlijk omdat ze zelf niet in de gaten hebben dat gevaarlijk bezig zijn.
Ik sluit ook niet aan als het druk is. Nou ja, uiteindelijk wel, maar ik laat hem er rustig heen uitrollen en als hij harder gaat duurt dat dus wat langer. Ik heb geen zin om op zijn bumper te zitten en continu te moeten remmen en optrekken als ik ook gewoon rustig in z'n twee kan doorkachelen. Zie ook niet zo hoe dat irritant kan zijn voor een ander.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:19 schreef Yreal het volgende:
Ik schaam me best wel voor hoe ik net naar huis ben gereden. Overal over de banen voor links/rechts voorpiepen en dan weer keihard doorknallen rechtdoor.
Ik had het gewoon even helemaal gehad, en dan krijg je nog al die graftakken in hun aygo's die 40 rijden waar je 80 mag![]()
Rij daar gewoon lekker 100. Gewoon 5km rechtdoor zonder kruispunten, oversteekplaatsen oid.
Een andere irritatie zijn mensen die niet gewoon aansluiten bij de auto voor hen als het druk is.
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie datquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik sluit ook niet aan als het druk is. Nou ja, uiteindelijk wel, maar ik laat hem er rustig heen uitrollen en als hij harder gaat duurt dat dus wat langer. Ik heb geen zin om op zijn bumper te zitten en continu te moeten remmen en optrekken als ik ook gewoon rustig in z'n twee kan doorkachelen. Zie ook niet zo hoe dat irritant kan zijn voor een ander.
Vandaag drukte op een onverwachte plek en dan ook nog ritsen.. Het blijft moeilijk blijkbaar. Ik zat rechts en laat een gat vallen voor degene die links van me zat, zodat die ertussen kan. Probeert er links nog een auto me voorbij te rijden om ook voor mij te kunnen komen. Dan ben ik dus heel kinderachtig, dan rijd ik het gat dicht en ga je maar lekker achter me zitten. Heel gek, maar file rijden is ook niet mijn hobby
![]()
(dit was op een 50-km weg trouwens, niet op de snelweg. En het verkeer stond stil omdat het de rij was voor een stoplicht, een halve km verderop)
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch opquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie dat
En belangrijker, hij wordt eerder rood achter degene die een gat liet vallen. Maar het gebruik van die lussen begrijpen veel mensen niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie dat
Ah, het is weer het probleem dat mensen de Vmax-rijden en jij harder wilt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch op
Die kan ik nog wel begrijpen, ik doe het alleen bij duidelijke file-vorming. In dit geval voor een stoplicht, maar dat stoplicht stond dus heeeeeel veel verder, dat zou een hele lange lus zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie dat
Ja dat kan idd ook weleens irritant zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch op
Dat is niet te doen wanneer je langs een rij met vrachtwagens rijd, ik kon mijn snelheid laten zakken om al die vrachtwagens voor te laten gaan omdat daar geen gaatje meer tussen zat. Die vrouw die voor me zat had hem letterlijk voor een vrachtwagen gegooid wat maar net goed ging.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:06 schreef Yreal het volgende:
80 op de oprit en 100 op de snelweg is wel te doen toch?
Dan 60 op de oprit, 120 op de snelweg en een lading aygo's voor je![]()
Ik denk dat bij die vrouw een soort van totale paniek toesloeg en ze gewoon niks meer zag?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is niet te doen wanneer je langs een rij met vrachtwagens rijd, ik kon mijn snelheid laten zakken om al die vrachtwagens voor te laten gaan omdat daar geen gaatje meer tussen zat. Die vrouw die voor me zat had hem letterlijk voor een vrachtwagen gegooid wat maar net goed ging.
Punt is, traag de op de oprit op is zeer vervelend en als goed is hebben we allemaal geleerd dat je bij het invoegen dezelfde snelheid als het overige verkeer moet hebben.
Ik had werkelijk geen idee wat ze aan het doen was, ik zag die hele rij met vrachtwagens aan komen en het enige wat ik dacht was "GEEF GAS DOOS".quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk dat bij die vrouw een soort van totale paniek toesloeg en ze gewoon niks meer zag?
Dat soort mensen zijn gewoon echtquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik had werkelijk geen idee wat ze aan het doen was, ik zag die hele rij met vrachtwagens aan komen en het enige wat ik dacht was "GEEF GAS DOOS".
Ja echt dramatisch, ik ben blij dat ik dan nog een redelijk vlotte auto heb, als ik een aygo had gereden zou ik ook niet blij zijn als ik op een gegeven moment 70 rij op de oprit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn gewoon echtdat zijn dezelfde figuren die opeens naar links schieten met 100 ofzo. Want dat is al heeeeeeel hard!
Ik kan me niet herinneren ooit een doseerlicht te zijn tegengekomen, geen idee dus verder, het lijkt me niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er altijd een handje van om het gas vol open te draaien op de oprit, maar ik ben oprecht bang voor die flitspalen bij de doseerlichten. Die dingen registreren toch geen snelheid?
Inderdaad. Ik ben mijn 205paarden ook altijd zeer dankbaar danquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja echt dramatisch, ik ben blij dat ik dan nog een redelijk vlotte auto heb, als ik een aygo had gereden zou ik ook niet blij zijn als ik op een gegeven moment 70 rij op de oprit.
Zoveel paarden heb ik bij lange na niet helaas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben mijn 205paarden ook altijd zeer dankbaar dan![]()
Ik zou sowieso niet blij zijn als ik een Aygo zou rijden eigenlijk. Dus dan ook niet.
Ach stel je niet aan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch op
Rij gewoon doorquote:
Elke ochtend weerquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit een doseerlicht te zijn tegengekomen, geen idee dus verder, het lijkt me niet eerlijk gezegd.
Hoeveel heeft ie er dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoveel paarden heb ik bij lange na niet helaas.
http://www.flitspalen.nu/quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rij gewoon door
[..]
Elke ochtend weer
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,260.25,,0,8.36
Het liefst tik ik op de oprit de 130 aan, maarja, er staat daar dus een flitspaal
110 pk op 990 kilo. Vlot genoeg voor inhaalacties.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie er dan?die 1.6 is wel de snelste toch?
Met 110pk op 990kg kom je niet echt iets te kort inderdaadquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
110 pk op 990 kilo. Vlot genoeg voor inhaalacties.
Al heb ik afgelopen weekend een aantal mensen een hartaanval bezorgd. Ik zat achter een groep die 80 aan het rijden op een N weg waar je 100 mag (2 baansweg, verkeer van beide kanten). Op een gegeven moment zaten ze achter elkaar te remmen en te kloten en was ik er helemaal klaar mee. Het is een nogal onoverzichtelijke weg, dus op een gegeven moment zie ik een kans om in te halen. Ik heel het groepje voorbij behalve degene die voorop reed, daar was een gat ontstaan. In de verte komt er een tegenligger aan en ik zat nog te twijfelen of ik die voorste ook in ging halen (ging ondertussen al 130), maar degene voor me begon al druk te seinen en de auto die in moest halen begon al nerveus af te remmen. Toen hem er toch maar even tussen gegooid. Toen had ik toch wel wat extra paarden kunnen gebruiken.
Hij is ook vrij recent, maar hij staat er wel degelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.flitspalen.nu/
Volgens mij staan hier alle flitspalen op, zie hem er niet tussen staan verder, dus het lijkt me sterk dat die voor snelheid is.
Dat hij er staat snap ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij is ook vrij recent, maar hij staat er wel degelijk.
Kijk, soms wordt goed gedrag toch beloondquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed een paar jaar geleden ergens een keer op de linkerbaan, langs een rij vrachtwagens, met een behoorlijke snelheid en ik zag een busje die al een paar x zn knipperlicht had aangezet maar er niet tussen werd gelaten, dus ik seinde met mn groot licht van 'toe maar'.
Nou best, hij ging, ging uiteindelijk terug naar rechts en ik ging er weer voorbij. Toen ik op kantoor was (project) kwam er op een gegeven moment iemand naar me toe die vroeg wat ie me te drinken aan kon bieden. Ik kende de man niet, en ik zeg euhhhh, doe maar...water?
Ja zegt ie, jij bent toch degene die vanmorgen afremde zodat ik in mn busje naar links kon?
Vond ik wel een mooie
Wat een paupersquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Gedetineerde het volgende:
Net nog.
Ik rij door een woonwijk, smalle straat, niet geasfalteerd, er liggen klinkers, aan weerszijden auto's geparkeerd + dat er nog flink gebouwd werd.
Ik kom bijna aan bij de hoofdweg, waar ik rechtsaf wil slaan. Ben er schat ik 100 meter vandaan.
Op dat moment slaat er een busje linksaf. De weg was te smal om er beide langs te kunnen. Het zou normaal gesproken wel kunnen omdat we beide ter hoogte van de bocht zaten (het wat bredere stuk), maar omdat een gedeelte was afgezet met hekken wegens de bouw, lagen er ook van die stabiliteitsblokken, waar de hekken in bevestigd zijn.
Die steken natuurlijk uit, wat zou betekenen dat ik met mijn velg er langs zou schuren, iets waar ik niet op zit te wachten.
Die vent werd ongeduldig en gebaarde dat ik moest opschieten. Ik doe mijn raampje naar beneden, als teken dat ik wil communiceren met woorden.
De bestuurder van het busje deed hetzelfde.
Aangezien de bus beplakt was met teksten als "Help uw medemens" "Steun uw medemens" "Doneer aan het goede doel", verwachte ik een redelijk persoon te treffen.
Echter ontpopte dit heerschap, vergezeld door 2 andere partners in crime, zich tot een ware klootzak.
Ik ben A, hij is B
A: Ik kan er niet langs, zou je een stukje achteruit kunnen rijden?
B: Je kan er prima langs, je hebt ruimte zat.
A: Dat lijkt misschien zo, maar het stabiliteitsblok voor de hekken steekt uit, daar schuur ik met mijn velg tegen aan.
B: Niet aanstellen joh, gewoon doorrijden. Ik heb nog genoeg te doen vandaag.
Hier raakte ik lichtelijk geirriteerd.
A: Jij moet gewoon ff naar achteren rijden en dan kan ik er langs!
B: Moet...??
A: Ja, moet! Ik reed hier al, toen jij de afslag nam, jij moet mij voorrang geven.
Opeens stapte er een man uit. Groot, breed en kaal. Ik weet niet wat hij van plan was, maar hij kwam op mij af.Ik besloot geen ramen dicht te doen, of deur op slot, gewoon rustig kijken en wachten.
Hij liep naar mijn auto toe en ging op zijn hurken zitten en vroeg, wat het probleem nou was en dat het beter zou zijn als ik doorreed.
Ik wees naar dat blok, waarop die kale gelukkig zijn kamaraad aanwijzingen gaf om achteruit te rijden.
Grappig was wel dat de bestuurder dit totaal niet kon waarderen. Toen ik langs zijn raampje kwam zei die:
B: Hey je reed wel hard he. Moet je niet doen hier spelen kinderen.
A: Ik reed 20
B Grbml.. Mwah zal wel.
Al met al gelukkig geen gekke dingen gebeurd. Wel vervelend.
dat mensen zo'n moeite nemen om uit te auto te stappenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Gedetineerde het volgende:
Net nog.
Ik rij door een woonwijk, smalle straat, niet geasfalteerd, er liggen klinkers, aan weerszijden auto's geparkeerd + dat er nog flink gebouwd werd.
Ik kom bijna aan bij de hoofdweg, waar ik rechtsaf wil slaan. Ben er schat ik 100 meter vandaan.
Op dat moment slaat er een busje linksaf. De weg was te smal om er beide langs te kunnen. Het zou normaal gesproken wel kunnen omdat we beide ter hoogte van de bocht zaten (het wat bredere stuk), maar omdat een gedeelte was afgezet met hekken wegens de bouw, lagen er ook van die stabiliteitsblokken, waar de hekken in bevestigd zijn.
Die steken natuurlijk uit, wat zou betekenen dat ik met mijn velg er langs zou schuren, iets waar ik niet op zit te wachten.
Die vent werd ongeduldig en gebaarde dat ik moest opschieten. Ik doe mijn raampje naar beneden, als teken dat ik wil communiceren met woorden.
De bestuurder van het busje deed hetzelfde.
Aangezien de bus beplakt was met teksten als "Help uw medemens" "Steun uw medemens" "Doneer aan het goede doel", verwachte ik een redelijk persoon te treffen.
Echter ontpopte dit heerschap, vergezeld door 2 andere partners in crime, zich tot een ware klootzak.
Ik ben A, hij is B
A: Ik kan er niet langs, zou je een stukje achteruit kunnen rijden?
B: Je kan er prima langs, je hebt ruimte zat.
A: Dat lijkt misschien zo, maar het stabiliteitsblok voor de hekken steekt uit, daar schuur ik met mijn velg tegen aan.
B: Niet aanstellen joh, gewoon doorrijden. Ik heb nog genoeg te doen vandaag.
Hier raakte ik lichtelijk geirriteerd.
A: Jij moet gewoon ff naar achteren rijden en dan kan ik er langs!
B: Moet...??
A: Ja, moet! Ik reed hier al, toen jij de afslag nam, jij moet mij voorrang geven.
Opeens stapte er een man uit. Groot, breed en kaal. Ik weet niet wat hij van plan was, maar hij kwam op mij af.Ik besloot geen ramen dicht te doen, of deur op slot, gewoon rustig kijken en wachten.
Hij liep naar mijn auto toe en ging op zijn hurken zitten en vroeg, wat het probleem nou was en dat het beter zou zijn als ik doorreed.
Ik wees naar dat blok, waarop die kale gelukkig zijn kamaraad aanwijzingen gaf om achteruit te rijden.
Grappig was wel dat de bestuurder dit totaal niet kon waarderen. Toen ik langs zijn raampje kwam zei die:
B: Hey je reed wel hard he. Moet je niet doen hier spelen kinderen.
A: Ik reed 20
B Grbml.. Mwah zal wel.
Al met al gelukkig geen gekke dingen gebeurd. Wel vervelend.
Wat eigenlijk een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn, is iets bijzonders... Mensen die je er tussen laten..... Mensen die bij stoplichten netjes een zijstraat vrijhouden.... Mensen die je bedanken met een knipper....quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Weet je wat ik eigenlijk wel triest vind? Dat ik me verbaas als personenauto's mij als vrachtwagen er tussen laten. Dat we blijkbaar met zijn allen zo als mongolen rijden dat ik me daarover verbaas.
En al flitste hij wel voor snelheid: Je mag vanaf hier al 120 en ik zie tussen dat bord en de doseerlichten zo snel geen andere verbodsborden, die ter plaatse anders bepalen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat hij er staat snap ikMaar dat hij flitst voor snelheid lijkt me dus niet.
Mensen die niet rechts kunnen houden mogen al een eind opzouten van mij, maar als je dan zelf nog niet door hebt dat je fout bezig mag je idd wel een boom koppen van mij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef Balsam het volgende:
Dat die eikel van een bijrijder van die gif groene volkwagen golf zich met zijn blonde snollen vriendin om een boom vouwen.
Stukje snelweg waar je 120 mag gaat deze vrouw 100 rijden op de linkerbaan, ik kan 2 dingen doen er rechts voorbij gaan of even een seintje geven of ze een baan wilt opschuiven.
Dit laatste doe ik dus en ze schuiven een baan op even later kom ik ze weer tegen een stuk verderop en ik kijk dus even opzij en zie ze gebaren van wat moest je nou?
Dus ik maak het gebaar van baan opschuiven, en ik krijg van beiden een dikke vinger toegewezen.
Sorry ik bumberkleef dan niet eens, ik geef alleen netjes aan dat ik er langs wil en dan zo reageren dan kun je wat mij betreft regelrecht om een boom gevouwen worden
Wat rij jij dan eigenlijk?quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:51 schreef DrDarwin het volgende:
Lachen is ook leuk.
Ik rij op de snelweg op de uitvoegstrook, een Renault Clio turbo komt met enorme snelheid achter me ook de uitvoegstrook op en ik zie 'm in de spiegel al opgewonden worden van het feit dat ik daar rij en dat hij moet remmen.
In de uitvoegstrook zit een lange bocht en daar stuur ik mijn auto met de volle snelheid die ik nog heb strak doorheen.
Daar heeft meneer 'ik kan heel hard rijden zolang er maar geen bochten in de weg zitten' niet van terug, hij blijft achter, de bocht naar links richting bebouwde kom lukt hem ook al niet zo best, maar op het rechte stuk eenbaans gedeelte komt hij weer hard achterop.
Dan wordt het tweebaans, rechts komt er een baan bij en daar rijd een vw golf gti de blokkade is compleet, want de verkeerslichten staan op rood.
Ik stop netjes, de Renault knul kan geen kant op en het verkeerslicht springt op groen.
Ik trap mijn auto in de turbo en plank weg, blijkbaar weet hij niet wat dat kleine stickertje achterop mijn autootje betekend want ik rij 'm binnen vierhonderd meter helemaal los.
Dan wordt het weer éénbaans, en ik gedraag me weer netjes, over de busbaan komt de heetgebakerde jongeling me alsnog voorbij.....
Dan bij de volgende verkeerslichten staat meneertje stil in een rijtje voorgangers en ga ik rechtsaf, in het voorbijgaan zwaai ik nog even hartelijk naar 'm, hij kijkt niet blij.
Dat snap ik en ik probeer echt niet rechts in te halen, maar als ik zelfs achter je kom rijden op de 3e rijstrook terwijl de rechter twee vrij zijn, dan snap je het echt niet. Toen ben ik maar helemaal naar rechts gegaan om in te halen (dat voelt overigens erg onnatuurlijk).quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
Daar heb ik wel een keer een prent gehad wegens rechts inhalen, dus pas maar op daar
Desperate times justify desperate measures.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat snap ik en ik probeer echt niet rechts in te halen, maar als ik zelfs achter je kom rijden op de 3e rijstrook terwijl de rechter twee vrij zijn, dan snap je het echt niet. Toen ben ik maar helemaal naar rechts gegaan om in te halen (dat voelt overigens erg onnatuurlijk).
Op de A28 zijn er bij de afslag Zwolle-Zuid twee invoegstroken, waarvan de rechter een rijstrook wordt. Daar krijg je dus door slome linksklevers zonder inzicht ook dit soort situaties...quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mensen die niet rechts kunnen houden mogen al een eind opzouten van mij, maar als je dan zelf nog niet door hebt dat je fout bezig mag je idd wel een boom koppen van mij.
Zo heb je bij Rotterdam ook een leuk stukje, als je van de ring Rotterdam van de A15 naar de A16 gaat richting Dordrecht. De A15 en A16 voegen zich dan samen, maar dat betekend dat de mensen die van die A15 komen al rechts rijden (de rechter 2 banen) en de mensen die op de A15 ineens op de 3e en 4e rijstrook rijden. Dan moet je natuurlijk niet denken dat ze met z'n allen naar rechts gaanEn maar raar kijken als ik er rechts voorbij komen. Zo ongelooflijk irritant.
Link voor de beeldvorming: http://g.co/maps/ha9t5
Ik baseer me even op google dus de situatie kan veranderd zijn. Ik zie dat de rechter invoegstrook geen normale rijstrook wordt, maar een uitvoegstrook. Die propvolle middelste rijstrook waar je het over hebt waar men "100 blijft hangen" is dus gewoon de meeste rechtse rijstrook van de A28 waar een vmax geldt van 100.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op de A28 zijn er bij de afslag Zwolle-Zuid twee invoegstroken, waarvan de rechter een rijstrook wordt. Daar krijg je dus door slome linksklevers zonder inzicht ook dit soort situaties...
Hoe het zou moeten zijn: verkeer op rechter-invoegstrook blijft rechts rijden want dat wordt immers een rijbaan, linker-invoegstrook voegt in (op een nagenoeg lege rechterrijbaan op de vrachtwaggels na), strook links daarvan gaat nadenken waar ze moeten rijden. Vlak erna moet je voorsorteren voor de A28 en A50, dat kan dus prima als iedereen eventjes vooruit kijkt.
Hoe het gaat: alles vliegt ineens alle kanten op en wil in- en uitvoegen via die ene propvolle middelste baan (die ineens de derde van rechts is zodra die invoegstrook een rijbaan wordt). Überchaos dus door een kluit mensen die niet vooruit kijken en als een mongool rond de 100 op die ene rijbaan blijven hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |