Als hij gewoon 120-125 kan, mag hij gewoon op de linkerbaan hoor. Ook als het helemaal vol is. Je mag toch niet harder rijden. En je mag ook niet niemand verplichten boetes te gaan verzamelen als dat wel jouw hobby is...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat mag imho ook gewoon een begrenzer van 80 krijgen, is een vrachtwagen. Helemaal vol, dan hoor je er niet mee links.
Watje, met je 700+ angstige paardenquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef afterburner het volgende:
Heb nog wel een van die gasten die op de snelweg op mijn achterbumper ging zitten geroosterd, blijft leuk terugschakelen met een dikke vlam uit de uitlaat. Hij kwam nog verhaal halen, maar het lukte hem niet bij mijn raam te komen, lang leven de 700+ pk.
Inderdaadquote:
Nee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:07 schreef resque het volgende:
[..]
tja toch even gas bijgeven volgens mensen hier, anders hou je de verkeersstroom op gast....
vaak genoeg meegemaakt. handrem erop en alarmlichten aan. Armen over elkaar en wachten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:00 schreef vannelle het volgende:
Ik had zonet nog een leuke bij het tankstation:
Je mag daar langs 2 kanten inrijden, dat dan weer wel. Ik stond rechts van het meest rechtse pompeiland (tankdop aan de linkerkant) en rechts van mijn auto was een stukje vangrail, de breedte was dus gewoon 1 rijstrook.
Klaar met tanken, wil instappen maar zie een grote auto aan komen rijden die richting mijn auto rijdt.
En jawel hoor, die muts blokkeert mijn uitgang.
Geeft niet, ik instappen, starten en langzaam naar voren om haar te "vragen" ff een stukje achteruit te gaan zodat ik er langs kan.
Wat doet ze? Zit ze gebaren te maken dat IK achteruit moet. Ja, hahahahaaa, dacht het toch niet vrouwke! Jij staat daar als laatste en JIJ moet zonodig zo ver doorrijden dat ik er niet uit kan.
Ik schud dus nee en kruip nog wat verder naar voren.
Ze schud niet begrijpend haar hoofd en rijdt toch maar zelf achteruit.
Toen ik er langs kon draaide ik m'n raam open om eens te vragen hoe zij nou precies dacht hoe het zat.
Krijg nog een keer een beledigde blik met bijbehorende gebaren en ze rijdt door.
Wat was ze denkende?
Ik heb het wel eens verteld geloof ik, maar zoëen heb ik meegemaakt met sleurhut achter mijn gat, geval (dit maar een petje in een 316) kwam, doordat verkeer geparkeerd stond, op mijn weghelft me tegemoet en ging maar half aan de kant, vervolgens seinende dat ik erlangs kon. Nouja, ik kon niet, maargoed, volgens hem welquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
vaak genoeg meegemaakt. handrem erop en alarmlichten aan. Armen over elkaar en wachten.
Dan kan ik ook erg geanimeerd doen door m'n voeten op het dashboard te zetten.
Iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. De kunst is dan om je daar niet aan te ergeren en dan helpt het wel als iemand even een verontschuldigend handgebaar maakt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Dennis101 het volgende:
Om nog even terug te komen over mensen er tussen laten bij het inhalen van vrachtwagens... Zojuist rij ik met een behoorlijke vaart op de linkerbaan, zie dat er nog snellere figuren achter mij zitten en wil die er langs laten door even naar rechts te gaan, alleen kwam ik daar al snel een vrachtwagen tegen. Dus de auto's die achter me zaten gaan links aan mij voorbij tot ik een gaatje zie waarvan ik wel dacht dat ik daar tussen paste en ik had eigenlijk gehoopt dat degene die daarachter reed wel door had dat ik bijna net zo hard als hem ging en ik dus wel weer graag achter die vrachtwagen vandaan wilde. Helaas, dat had hij niet verwacht, dus ik kreeg nog even zijn grootlicht in mijn spiegel, ben dan wel weer zo sportief om fout toe te kennen door even een handje op te steken.
Bonusvraag, waarderen jullie als degene die een fout maakt dat kenbaar maakt door even zijn hand op te steken of een ander gebaar? Of zien jullie dat meer als een wegwuif gebaar, zo van, zeik niet?
Al kan 'in het heetst van de strijd' (en zo lijken veel mensen het hedendaagse autoverkeer toch te beschouwen) een handgebaar, ook is het een hand ter verontschuldiging, verkeerd opgevat worden waardoor het alleen maar olie op het vuur is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:31 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Iedereen maakt weleens een foutje in het verkeer. De kunst is dan om je daar niet aan te ergeren en dan helpt het wel als iemand even een verontschuldigend handgebaar maakt.
Inderdaad, dus ik hoop dat mijn gebaar in goede aarde viel bij de beste meneer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Al kan 'in het heetst van de strijd' (en zo lijken veel mensen het hedendaagse autoverkeer toch te beschouwen) een handgebaar, ook is het een hand ter verontschuldiging, verkeerd opgevat worden waardoor het alleen maar olie op het vuur is.
Dat is meestal wel te zien aan het gezicht dat die persoon trekt. Verontschuldigende gebaren zijn makkelijk te onderscheiden van andere minder aardige gebaren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Dennis101 het volgende:
Om nog even terug te komen over mensen er tussen laten bij het inhalen van vrachtwagens... Zojuist rij ik met een behoorlijke vaart op de linkerbaan, zie dat er nog snellere figuren achter mij zitten en wil die er langs laten door even naar rechts te gaan, alleen kwam ik daar al snel een vrachtwagen tegen. Dus de auto's die achter me zaten gaan links aan mij voorbij tot ik een gaatje zie waarvan ik wel dacht dat ik daar tussen paste en ik had eigenlijk gehoopt dat degene die daarachter reed wel door had dat ik bijna net zo hard als hem ging en ik dus wel weer graag achter die vrachtwagen vandaan wilde. Helaas, dat had hij niet verwacht, dus ik kreeg nog even zijn grootlicht in mijn spiegel, ben dan wel weer zo sportief om fout toe te kennen door even een handje op te steken.
Bonusvraag, waarderen jullie als degene die een fout maakt dat kenbaar maakt door even zijn hand op te steken of een ander gebaar? Of zien jullie dat meer als een wegwuif gebaar, zo van, zeik niet?
Het was duidelijk dat meneer niet in gesprek wilde maar de ketting die hij in zijn hand had wel even voor iets anders wilde gebruiken als zijn brommer wilde ik niet afwachten.....quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad
Opscheppen en zeuren, maar als iemand een gesprek aan wil gaan snel vluchten.
Zo kom je wel ergens in deze samenleving, top
Dat gezegd te hebben: Als je als motorrijder vooraan gaat staan bij het stoplicht, moet je er ook voor zorgen dat je de auto's achter je niet ophoudt. In de stad valt het me op dat brommerrijders dat ook doen, maar dan vervolgens zo langzaam zijn dat er hooguit 1 of misschien 2 auto's erachter ook nog door het groene licht kunnen.
Ik denk dat oom agent het ook wel kan waarderen als je daar of in de vluchtstrook stil staatquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Enige verplichte invoegen is ritsen, dat weet je? Invoegen vanaf de invoegstrook is geen verplicht invoegen, ook al houdt de invoegstrook op. Met andere woorden, sta jij aan het einde stil, heb jij een probleem.
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:25 schreef Shispeed het volgende:
overigens zijn het meestal bestuurders van Duitse luxewagens![]()
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.
(enkele uitzonderingen daargelaten)
Liever die dan bejaarden in een of ander hokquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat zijn bij voorbaat slechte cq asociale rijders.
(enkele uitzonderingen daargelaten)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |