abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111639924
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

110 pk op 990 kilo. Vlot genoeg voor inhaalacties.

Al heb ik afgelopen weekend een aantal mensen een hartaanval bezorgd. Ik zat achter een groep die 80 aan het rijden op een N weg waar je 100 mag (2 baansweg, verkeer van beide kanten). Op een gegeven moment zaten ze achter elkaar te remmen en te kloten en was ik er helemaal klaar mee. Het is een nogal onoverzichtelijke weg, dus op een gegeven moment zie ik een kans om in te halen. Ik heel het groepje voorbij behalve degene die voorop reed, daar was een gat ontstaan. In de verte komt er een tegenligger aan en ik zat nog te twijfelen of ik die voorste ook in ging halen (ging ondertussen al 130), maar degene voor me begon al druk te seinen en de auto die in moest halen begon al nerveus af te remmen. Toen hem er toch maar even tussen gegooid. Toen had ik toch wel wat extra paarden kunnen gebruiken.
Met 110pk op 990kg kom je niet echt iets te kort inderdaad :P

Ik had hiervoor 154 pk ofzo op 1355kg en dat ging ook nog heel aardig :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:46:14 #127
258802 Yreal
henk..!
pi_111640417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.flitspalen.nu/

Volgens mij staan hier alle flitspalen op, zie hem er niet tussen staan verder, dus het lijkt me sterk dat die voor snelheid is.
Hij is ook vrij recent, maar hij staat er wel degelijk.
pi_111640443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hij is ook vrij recent, maar hij staat er wel degelijk.
Dat hij er staat snap ik ;) Maar dat hij flitst voor snelheid lijkt me dus niet.
pi_111658378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed een paar jaar geleden ergens een keer op de linkerbaan, langs een rij vrachtwagens, met een behoorlijke snelheid en ik zag een busje die al een paar x zn knipperlicht had aangezet maar er niet tussen werd gelaten, dus ik seinde met mn groot licht van 'toe maar'.

Nou best, hij ging, ging uiteindelijk terug naar rechts en ik ging er weer voorbij. Toen ik op kantoor was (project) kwam er op een gegeven moment iemand naar me toe die vroeg wat ie me te drinken aan kon bieden. Ik kende de man niet, en ik zeg euhhhh, doe maar...water?

Ja zegt ie, jij bent toch degene die vanmorgen afremde zodat ik in mn busje naar links kon?

Vond ik wel een mooie :P
Kijk, soms wordt goed gedrag toch beloond _O_
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111658672
Net nog.

Ik rij door een woonwijk, smalle straat, niet geasfalteerd, er liggen klinkers, aan weerszijden auto's geparkeerd + dat er nog flink gebouwd werd.

Ik kom bijna aan bij de hoofdweg, waar ik rechtsaf wil slaan. Ben er schat ik 100 meter vandaan.

Op dat moment slaat er een busje linksaf. De weg was te smal om er beide langs te kunnen. Het zou normaal gesproken wel kunnen omdat we beide ter hoogte van de bocht zaten (het wat bredere stuk), maar omdat een gedeelte was afgezet met hekken wegens de bouw, lagen er ook van die stabiliteitsblokken, waar de hekken in bevestigd zijn.

Die steken natuurlijk uit, wat zou betekenen dat ik met mijn velg er langs zou schuren, iets waar ik niet op zit te wachten.

Die vent werd ongeduldig en gebaarde dat ik moest opschieten. Ik doe mijn raampje naar beneden, als teken dat ik wil communiceren met woorden.

De bestuurder van het busje deed hetzelfde.

Aangezien de bus beplakt was met teksten als "Help uw medemens" "Steun uw medemens" "Doneer aan het goede doel", verwachte ik een redelijk persoon te treffen.

Echter ontpopte dit heerschap, vergezeld door 2 andere partners in crime, zich tot een ware klootzak.

Ik ben A, hij is B

A: Ik kan er niet langs, zou je een stukje achteruit kunnen rijden?
B: Je kan er prima langs, je hebt ruimte zat.
A: Dat lijkt misschien zo, maar het stabiliteitsblok voor de hekken steekt uit, daar schuur ik met mijn velg tegen aan.
B: Niet aanstellen joh, gewoon doorrijden. Ik heb nog genoeg te doen vandaag.

Hier raakte ik lichtelijk geirriteerd.

A: Jij moet gewoon ff naar achteren rijden en dan kan ik er langs!
B: Moet...??
A: Ja, moet! Ik reed hier al, toen jij de afslag nam, jij moet mij voorrang geven.

Opeens stapte er een man uit. Groot, breed en kaal. Ik weet niet wat hij van plan was, maar hij kwam op mij af.Ik besloot geen ramen dicht te doen, of deur op slot, gewoon rustig kijken en wachten.

Hij liep naar mijn auto toe en ging op zijn hurken zitten en vroeg, wat het probleem nou was en dat het beter zou zijn als ik doorreed.

Ik wees naar dat blok, waarop die kale gelukkig zijn kamaraad aanwijzingen gaf om achteruit te rijden.

Grappig was wel dat de bestuurder dit totaal niet kon waarderen. Toen ik langs zijn raampje kwam zei die:

B: Hey je reed wel hard he. Moet je niet doen hier spelen kinderen.
A: Ik reed 20 :')
B Grbml.. Mwah zal wel.

Al met al gelukkig geen gekke dingen gebeurd. Wel vervelend.
pi_111658780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Gedetineerde het volgende:
Net nog.

Ik rij door een woonwijk, smalle straat, niet geasfalteerd, er liggen klinkers, aan weerszijden auto's geparkeerd + dat er nog flink gebouwd werd.

Ik kom bijna aan bij de hoofdweg, waar ik rechtsaf wil slaan. Ben er schat ik 100 meter vandaan.

Op dat moment slaat er een busje linksaf. De weg was te smal om er beide langs te kunnen. Het zou normaal gesproken wel kunnen omdat we beide ter hoogte van de bocht zaten (het wat bredere stuk), maar omdat een gedeelte was afgezet met hekken wegens de bouw, lagen er ook van die stabiliteitsblokken, waar de hekken in bevestigd zijn.

Die steken natuurlijk uit, wat zou betekenen dat ik met mijn velg er langs zou schuren, iets waar ik niet op zit te wachten.

Die vent werd ongeduldig en gebaarde dat ik moest opschieten. Ik doe mijn raampje naar beneden, als teken dat ik wil communiceren met woorden.

De bestuurder van het busje deed hetzelfde.

Aangezien de bus beplakt was met teksten als "Help uw medemens" "Steun uw medemens" "Doneer aan het goede doel", verwachte ik een redelijk persoon te treffen.

Echter ontpopte dit heerschap, vergezeld door 2 andere partners in crime, zich tot een ware klootzak.

Ik ben A, hij is B

A: Ik kan er niet langs, zou je een stukje achteruit kunnen rijden?
B: Je kan er prima langs, je hebt ruimte zat.
A: Dat lijkt misschien zo, maar het stabiliteitsblok voor de hekken steekt uit, daar schuur ik met mijn velg tegen aan.
B: Niet aanstellen joh, gewoon doorrijden. Ik heb nog genoeg te doen vandaag.

Hier raakte ik lichtelijk geirriteerd.

A: Jij moet gewoon ff naar achteren rijden en dan kan ik er langs!
B: Moet...??
A: Ja, moet! Ik reed hier al, toen jij de afslag nam, jij moet mij voorrang geven.

Opeens stapte er een man uit. Groot, breed en kaal. Ik weet niet wat hij van plan was, maar hij kwam op mij af.Ik besloot geen ramen dicht te doen, of deur op slot, gewoon rustig kijken en wachten.

Hij liep naar mijn auto toe en ging op zijn hurken zitten en vroeg, wat het probleem nou was en dat het beter zou zijn als ik doorreed.

Ik wees naar dat blok, waarop die kale gelukkig zijn kamaraad aanwijzingen gaf om achteruit te rijden.

Grappig was wel dat de bestuurder dit totaal niet kon waarderen. Toen ik langs zijn raampje kwam zei die:

B: Hey je reed wel hard he. Moet je niet doen hier spelen kinderen.
A: Ik reed 20 :')
B Grbml.. Mwah zal wel.

Al met al gelukkig geen gekke dingen gebeurd. Wel vervelend.
Wat een paupers :')
pi_111659971
ik bel in zo een geval altijd even het nummer wat op de bus staat :D :D
pi_111662439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:27 schreef Gedetineerde het volgende:
Net nog.

Ik rij door een woonwijk, smalle straat, niet geasfalteerd, er liggen klinkers, aan weerszijden auto's geparkeerd + dat er nog flink gebouwd werd.

Ik kom bijna aan bij de hoofdweg, waar ik rechtsaf wil slaan. Ben er schat ik 100 meter vandaan.

Op dat moment slaat er een busje linksaf. De weg was te smal om er beide langs te kunnen. Het zou normaal gesproken wel kunnen omdat we beide ter hoogte van de bocht zaten (het wat bredere stuk), maar omdat een gedeelte was afgezet met hekken wegens de bouw, lagen er ook van die stabiliteitsblokken, waar de hekken in bevestigd zijn.

Die steken natuurlijk uit, wat zou betekenen dat ik met mijn velg er langs zou schuren, iets waar ik niet op zit te wachten.

Die vent werd ongeduldig en gebaarde dat ik moest opschieten. Ik doe mijn raampje naar beneden, als teken dat ik wil communiceren met woorden.

De bestuurder van het busje deed hetzelfde.

Aangezien de bus beplakt was met teksten als "Help uw medemens" "Steun uw medemens" "Doneer aan het goede doel", verwachte ik een redelijk persoon te treffen.

Echter ontpopte dit heerschap, vergezeld door 2 andere partners in crime, zich tot een ware klootzak.

Ik ben A, hij is B

A: Ik kan er niet langs, zou je een stukje achteruit kunnen rijden?
B: Je kan er prima langs, je hebt ruimte zat.
A: Dat lijkt misschien zo, maar het stabiliteitsblok voor de hekken steekt uit, daar schuur ik met mijn velg tegen aan.
B: Niet aanstellen joh, gewoon doorrijden. Ik heb nog genoeg te doen vandaag.

Hier raakte ik lichtelijk geirriteerd.

A: Jij moet gewoon ff naar achteren rijden en dan kan ik er langs!
B: Moet...??
A: Ja, moet! Ik reed hier al, toen jij de afslag nam, jij moet mij voorrang geven.

Opeens stapte er een man uit. Groot, breed en kaal. Ik weet niet wat hij van plan was, maar hij kwam op mij af.Ik besloot geen ramen dicht te doen, of deur op slot, gewoon rustig kijken en wachten.

Hij liep naar mijn auto toe en ging op zijn hurken zitten en vroeg, wat het probleem nou was en dat het beter zou zijn als ik doorreed.

Ik wees naar dat blok, waarop die kale gelukkig zijn kamaraad aanwijzingen gaf om achteruit te rijden.

Grappig was wel dat de bestuurder dit totaal niet kon waarderen. Toen ik langs zijn raampje kwam zei die:

B: Hey je reed wel hard he. Moet je niet doen hier spelen kinderen.
A: Ik reed 20 :')
B Grbml.. Mwah zal wel.

Al met al gelukkig geen gekke dingen gebeurd. Wel vervelend.
dat mensen zo'n moeite nemen om uit te auto te stappen :o
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:20:21 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111666252
Weet je wat ik eigenlijk wel triest vind? Dat ik me verbaas als personenauto's mij als vrachtwagen er tussen laten. Dat we blijkbaar met zijn allen zo als mongolen rijden dat ik me daarover verbaas.

Ik bedank ze uiteraard wel vriendelijk. :Y

Ook een irritatie: op de N348 tussen Raalte en Deventer heb je passeerhavens voor landbouwverkeer. Het zou wel prettig zijn als de dames en heren agrariërs daar dan ook gebruik van maken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_111666341
Gisteren in de tunnels van de n14 reed er een gigantische dubbele oplegger met enorme alarmlichten aan.

Vroeg mij toch wel af, moet ie nou ???

Hij wilde naar links :@
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:37:29 #136
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_111671450
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
Weet je wat ik eigenlijk wel triest vind? Dat ik me verbaas als personenauto's mij als vrachtwagen er tussen laten. Dat we blijkbaar met zijn allen zo als mongolen rijden dat ik me daarover verbaas.

Wat eigenlijk een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn, is iets bijzonders... Mensen die je er tussen laten..... Mensen die bij stoplichten netjes een zijstraat vrijhouden.... Mensen die je bedanken met een knipper....
Helaas, helaas.
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
  Spellchecker donderdag 17 mei 2012 @ 18:08:55 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111672800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat hij er staat snap ik ;) Maar dat hij flitst voor snelheid lijkt me dus niet.
En al flitste hij wel voor snelheid: Je mag vanaf hier al 120 en ik zie tussen dat bord en de doseerlichten zo snel geen andere verbodsborden, die ter plaatse anders bepalen.

Die flitspaal, als er al een camera in zit, mag je dus nooit flitsen als je daar max 124 KM/u (geëikt) rijdt. Op je teller zit je dan dus al (ruim) op de 130.
Tevens -purist.
pi_111678968
Dat die eikel van een bijrijder van die gif groene volkwagen golf zich met zijn blonde snollen vriendin om een boom vouwen.

Stukje snelweg waar je 120 mag gaat deze vrouw 100 rijden op de linkerbaan, ik kan 2 dingen doen er rechts voorbij gaan of even een seintje geven of ze een baan wilt opschuiven.
Dit laatste doe ik dus en ze schuiven een baan op even later kom ik ze weer tegen een stuk verderop en ik kijk dus even opzij en zie ze gebaren van wat moest je nou?
Dus ik maak het gebaar van baan opschuiven, en ik krijg van beiden een dikke vinger toegewezen.
Sorry ik bumberkleef dan niet eens, ik geef alleen netjes aan dat ik er langs wil en dan zo reageren dan kun je wat mij betreft regelrecht om een boom gevouwen worden :6
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:51:01 #139
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111680038
Lachen is ook leuk.

Ik rij op de snelweg op de uitvoegstrook, een Renault Clio turbo komt met enorme snelheid achter me ook de uitvoegstrook op en ik zie 'm in de spiegel al opgewonden worden van het feit dat ik daar rij en dat hij moet remmen.
In de uitvoegstrook zit een lange bocht en daar stuur ik mijn auto met de volle snelheid die ik nog heb strak doorheen.

Daar heeft meneer 'ik kan heel hard rijden zolang er maar geen bochten in de weg zitten' niet van terug, hij blijft achter, de bocht naar links richting bebouwde kom lukt hem ook al niet zo best, maar op het rechte stuk eenbaans gedeelte komt hij weer hard achterop.

Dan wordt het tweebaans, rechts komt er een baan bij en daar rijd een vw golf gti de blokkade is compleet, want de verkeerslichten staan op rood.
Ik stop netjes, de Renault knul kan geen kant op en het verkeerslicht springt op groen.

Ik trap mijn auto in de turbo en plank weg, blijkbaar weet hij niet wat dat kleine stickertje achterop mijn autootje betekend want ik rij 'm binnen vierhonderd meter helemaal los.

Dan wordt het weer éénbaans, en ik gedraag me weer netjes, over de busbaan komt de heetgebakerde jongeling me alsnog voorbij.....

Dan bij de volgende verkeerslichten staat meneertje stil in een rijtje voorgangers en ga ik rechtsaf, in het voorbijgaan zwaai ik nog even hartelijk naar 'm, hij kijkt niet blij.
pi_111681087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef Balsam het volgende:
Dat die eikel van een bijrijder van die gif groene volkwagen golf zich met zijn blonde snollen vriendin om een boom vouwen.

Stukje snelweg waar je 120 mag gaat deze vrouw 100 rijden op de linkerbaan, ik kan 2 dingen doen er rechts voorbij gaan of even een seintje geven of ze een baan wilt opschuiven.
Dit laatste doe ik dus en ze schuiven een baan op even later kom ik ze weer tegen een stuk verderop en ik kijk dus even opzij en zie ze gebaren van wat moest je nou?
Dus ik maak het gebaar van baan opschuiven, en ik krijg van beiden een dikke vinger toegewezen.
Sorry ik bumberkleef dan niet eens, ik geef alleen netjes aan dat ik er langs wil en dan zo reageren dan kun je wat mij betreft regelrecht om een boom gevouwen worden :6
Mensen die niet rechts kunnen houden mogen al een eind opzouten van mij, maar als je dan zelf nog niet door hebt dat je fout bezig mag je idd wel een boom koppen van mij.

Zo heb je bij Rotterdam ook een leuk stukje, als je van de ring Rotterdam van de A15 naar de A16 gaat richting Dordrecht. De A15 en A16 voegen zich dan samen, maar dat betekend dat de mensen die van die A15 komen al rechts rijden (de rechter 2 banen) en de mensen die op de A15 ineens op de 3e en 4e rijstrook rijden. Dan moet je natuurlijk niet denken dat ze met z'n allen naar rechts gaan :') En maar raar kijken als ik er rechts voorbij komen. Zo ongelooflijk irritant.

Link voor de beeldvorming: http://g.co/maps/ha9t5
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:16:23 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111681315
Daar heb ik wel een keer een prent gehad wegens rechts inhalen, dus pas maar op daar :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111681348
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:51 schreef DrDarwin het volgende:
Lachen is ook leuk.

Ik rij op de snelweg op de uitvoegstrook, een Renault Clio turbo komt met enorme snelheid achter me ook de uitvoegstrook op en ik zie 'm in de spiegel al opgewonden worden van het feit dat ik daar rij en dat hij moet remmen.
In de uitvoegstrook zit een lange bocht en daar stuur ik mijn auto met de volle snelheid die ik nog heb strak doorheen.

Daar heeft meneer 'ik kan heel hard rijden zolang er maar geen bochten in de weg zitten' niet van terug, hij blijft achter, de bocht naar links richting bebouwde kom lukt hem ook al niet zo best, maar op het rechte stuk eenbaans gedeelte komt hij weer hard achterop.

Dan wordt het tweebaans, rechts komt er een baan bij en daar rijd een vw golf gti de blokkade is compleet, want de verkeerslichten staan op rood.
Ik stop netjes, de Renault knul kan geen kant op en het verkeerslicht springt op groen.

Ik trap mijn auto in de turbo en plank weg, blijkbaar weet hij niet wat dat kleine stickertje achterop mijn autootje betekend want ik rij 'm binnen vierhonderd meter helemaal los.

Dan wordt het weer éénbaans, en ik gedraag me weer netjes, over de busbaan komt de heetgebakerde jongeling me alsnog voorbij.....

Dan bij de volgende verkeerslichten staat meneertje stil in een rijtje voorgangers en ga ik rechtsaf, in het voorbijgaan zwaai ik nog even hartelijk naar 'm, hij kijkt niet blij.
Wat rij jij dan eigenlijk?
pi_111681482
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
Daar heb ik wel een keer een prent gehad wegens rechts inhalen, dus pas maar op daar :)
Dat snap ik en ik probeer echt niet rechts in te halen, maar als ik zelfs achter je kom rijden op de 3e rijstrook terwijl de rechter twee vrij zijn, dan snap je het echt niet. Toen ben ik maar helemaal naar rechts gegaan om in te halen (dat voelt overigens erg onnatuurlijk).
pi_111681644
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat snap ik en ik probeer echt niet rechts in te halen, maar als ik zelfs achter je kom rijden op de 3e rijstrook terwijl de rechter twee vrij zijn, dan snap je het echt niet. Toen ben ik maar helemaal naar rechts gegaan om in te halen (dat voelt overigens erg onnatuurlijk).
Desperate times justify desperate measures.
pi_111682091
Inderdaad als rechts vrij is ga gewoon naar rechts en blijf niet onnodig links hangen, ik heb geen zin in een prent aan mijn broek voor rechts inhalen daarom ga ik altijd naar links toe als ik wil inhalen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:36:51 #146
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111682347
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Wat rij jij dan eigenlijk?
Colt Ralliart
pi_111682842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:36 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Colt Ralliart
Niet mijn smaak maar 163pk is rap voor een Colt :P
pi_111686710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mensen die niet rechts kunnen houden mogen al een eind opzouten van mij, maar als je dan zelf nog niet door hebt dat je fout bezig mag je idd wel een boom koppen van mij.

Zo heb je bij Rotterdam ook een leuk stukje, als je van de ring Rotterdam van de A15 naar de A16 gaat richting Dordrecht. De A15 en A16 voegen zich dan samen, maar dat betekend dat de mensen die van die A15 komen al rechts rijden (de rechter 2 banen) en de mensen die op de A15 ineens op de 3e en 4e rijstrook rijden. Dan moet je natuurlijk niet denken dat ze met z'n allen naar rechts gaan :') En maar raar kijken als ik er rechts voorbij komen. Zo ongelooflijk irritant.

Link voor de beeldvorming: http://g.co/maps/ha9t5
Op de A28 zijn er bij de afslag Zwolle-Zuid twee invoegstroken, waarvan de rechter een rijstrook wordt. Daar krijg je dus door slome linksklevers zonder inzicht ook dit soort situaties...

Hoe het zou moeten zijn: verkeer op rechter-invoegstrook blijft rechts rijden want dat wordt immers een rijbaan, linker-invoegstrook voegt in (op een nagenoeg lege rechterrijbaan op de vrachtwaggels na), strook links daarvan gaat nadenken waar ze moeten rijden. Vlak erna moet je voorsorteren voor de A28 en A50, dat kan dus prima als iedereen eventjes vooruit kijkt.

Hoe het gaat: alles vliegt ineens alle kanten op en wil in- en uitvoegen via die ene propvolle middelste baan (die ineens de derde van rechts is zodra die invoegstrook een rijbaan wordt). Überchaos dus door een kluit mensen die niet vooruit kijken en als een mongool rond de 100 op die ene rijbaan blijven hangen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:03:32 #149
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_111695292
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op de A28 zijn er bij de afslag Zwolle-Zuid twee invoegstroken, waarvan de rechter een rijstrook wordt. Daar krijg je dus door slome linksklevers zonder inzicht ook dit soort situaties...

Hoe het zou moeten zijn: verkeer op rechter-invoegstrook blijft rechts rijden want dat wordt immers een rijbaan, linker-invoegstrook voegt in (op een nagenoeg lege rechterrijbaan op de vrachtwaggels na), strook links daarvan gaat nadenken waar ze moeten rijden. Vlak erna moet je voorsorteren voor de A28 en A50, dat kan dus prima als iedereen eventjes vooruit kijkt.

Hoe het gaat: alles vliegt ineens alle kanten op en wil in- en uitvoegen via die ene propvolle middelste baan (die ineens de derde van rechts is zodra die invoegstrook een rijbaan wordt). Überchaos dus door een kluit mensen die niet vooruit kijken en als een mongool rond de 100 op die ene rijbaan blijven hangen.
Ik baseer me even op google dus de situatie kan veranderd zijn. Ik zie dat de rechter invoegstrook geen normale rijstrook wordt, maar een uitvoegstrook. Die propvolle middelste rijstrook waar je het over hebt waar men "100 blijft hangen" is dus gewoon de meeste rechtse rijstrook van de A28 waar een vmax geldt van 100.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:46:19 #150
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111697110
Beste meneer op leeftijd in de Scenic 2.
Als ik met alarmlichten aan een andere auto met alarmlichten aan het slepen ben op de parallelweg naast de hoofdrijbaan om het andere verkeer niet op te houden ( Slepen @ 40-50 op een 80km/h weg is niet de bedoeling als er ook een parallelweg is) en JIJ ziet een

bord ( Aanvullende betekenis: je moet in de richting van de pijl te rijden, je mag hier alleen rechtdoor.) staan.
Als je dan toch de parallelweg op slaat waar dat niet mag, prima. Maar probeer dan ook te kijken of er niet 3500 KG auto op de je afkomt die wat lastig tot stilstand komt.

De kans dat je dit ziet is uiteraard nihil, dit is slechts een stukje tekst op minder dan A4 formaat en je zag mijn auto ook niet. :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')